eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.5هزار عکس
32.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
44.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔗 پشت پرده آهنگ جنسی ساسان حیدری و واکنش متفاوت جامعه ایران / انتقال امیر مقصودلو به ایران/ 🎥 پشت پرده موسیقی ساسان حیدری / ادامه ی تولید محتوای ضد زن به بهانه ی تولید موسیقیِ / واکنش قابل تأمل در توئیتر و اینستا به رخدادهای اخیر / امیر تتلو به ایران منتقل شد / مرور یک عکس قابل تأمل و قدیمی از امیر تتلو ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ اسکورت هواپیمای با چهار سوخوی ۳۵ در سفر به امارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 از روسیه برگشت و بلافاصله رفت کرج 🫂 ‌‏ولی این بدرقه گرم از رئیسی رو ببینید؛ اگر تو تهران یه سیاستمداری‌ اینطوری بدرقه میکردن فریاد وامصیبتا از فروش ایران بلند بود! ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
، یک نامه از ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
مباحث
#نهج_البلاغه | #نامه_ها ✉️ نامه ۶۳ - نامه به ابو موسی اشعری در بازداشتن او از فتنه انگيزى‏
| ✉️ نامه ۶۴ - نامه به معاویه در جواب نامه اش ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 🗞️ و من كتاب له عليه‌السلام إلى معاوية جوابا 📜 أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّا كُنَّا نَحْنُ وَ أَنْتُمْ عَلَى مَا ذَكَرْتَ مِنَ اَلْأُلْفَةِ وَ اَلْجَمَاعَةِ فَفَرَّقَ بَيْنَنَا وَ بَيْنَكُمْ أَمْسِ أَنَّا آمَنَّا وَ كَفَرْتُمْ وَ اَلْيَوْمَ أَنَّا اِسْتَقَمْنَا وَ فُتِنْتُمْ پس از ياد خدا و درود! چنانكه ياد آور شدى، ما و شما دوست بوديم و هم خويشاوند؛ امّا ديروز ميان ما و شما بدان جهت جدايى افتاد كه ما ايمان آورديم و شما كافر شديد، و امروز ما در اسلام استوار مانديم، و شما آزمايش گرديديد. وَ مَا أَسْلَمَ مُسْلِمُكُمْ إِلاَّ كَرْهاً وَ بَعْدَ أَنْ كَانَ أَنْفُ اَلْإِسْلاَمِ كُلُّهُ لِرَسُولِ اَللَّهِ صلى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم حِزْباً اسلام آوردگان شما با ناخوشنودى، آنهم زمانى به اسلام روى آوردند كه بزرگان عرب تسليم رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم شدند، و در گروه او قرار گرفتند. وَ ذَكَرْتَ أَنِّي قَتَلْتُ طَلْحَةَ وَ اَلزُّبَيْرَ وَ شَرَّدْتُ بِعَائِشَةَ وَ نَزَلْتُ بَيْنَ اَلْمِصْرَيْنِ وَ ذَلِكَ أَمْرٌ غِبْتَ عَنْهُ فَلاَ عَلَيْكَ وَ لاَ اَلْعُذْرُ فِيهِ إِلَيْكَ در نامه‌ات نوشتى كه طلحه و زبير را كشته، و عايشه را تبعيد كرده‌ام، و در كوفه و بصره منزل گزيدم، اين امور ربطى به تو ندارد، و لازم نيست از تو عذر بخواهد. وَ ذَكَرْتَ أَنَّكَ زَائِرِي فِي اَلْمُهَاجِرِينَ وَ اَلْأَنْصَارِ وَ قَدِ اِنْقَطَعَتِ اَلْهِجْرَةُ يَوْمَ أُسِرَ أَخُوكَ و نوشتى كه با گروهى از مهاجران و انصار به نبرد من مى‌آيى، هجرت از روزى كه برادرت «يزيد» در فتح مكّه اسير شد پايان يافت. فَإِنْ كَانَ فِيهِ عَجَلٌ فَاسْتَرْفِهْ فَإِنِّي إِنْ أَزُرْكَ فَذَلِكَ جَدِيرٌ أَنْ يَكُونَ اَللَّهُ إِنَّمَا بَعَثَنِي إِلَيْكَ لِلنِّقْمَةِ مِنْكَ وَ إِنْ تَزُرْنِي فَكَمَا قَالَ أَخُو بَنِي أَسَدٍ مُسْتَقْبِلِينَ رِيَاحَ اَلصَّيْفِ تَضْرِبُهُمْ بِحَاصِبٍ بَيْنَ أَغْوَارٍ وَ جُلْمُودِ پس اگر در ملاقات با من شتاب دارى، دست نگهدار؛ زيرا اگر من به ديدار تو بيايم سزاوارتر است، كه خدا مرا به سوى تو فرستاده تا از تو انتقام گيرم، و اگر تو با من ديدار كنى چنان است كه شاعر اسدى گفت: «تندباد تابستانى سخت مى‌وزد و آنها را با سنگ ريزه‌ها، و در ميان غبار و تخته سنگ‌ها، در هم مى‌كوبند.
وَ عِنْدِي اَلسَّيْفُ اَلَّذِي أَعْضَضْتُهُ بِجَدِّكَ وَ خَالِكَ وَ أَخِيكَ فِي مَقَامٍ وَاحِدٍ وَ إِنَّكَ وَ اَللَّهِ مَا عَلِمْتُ اَلْأَغْلَفُ اَلْقَلْبِ اَلْمُقَارِبُ اَلْعَقْلِ و در نزد من همان شمشيرى 🗡است كه در جنگ بدر بر پيكر جدّ و دايى و برادرت زدم. به خدا سوگند، مى‌دانم تو مردى بى‌خرد و دل تاريك هستى. وَ اَلْأَوْلَى أَنْ يُقَالَ لَكَ إِنَّكَ رَقِيتَ سُلَّماً أَطْلَعَكَ مَطْلَعَ سُوءٍ عَلَيْكَ لاَ لَكَ لِأَنَّكَ نَشَدْتَ غَيْرَ ضَالَّتِكَ وَ رَعَيْتَ غَيْرَ سَائِمَتِكَ وَ طَلَبْتَ أَمْراً لَسْتَ مِنْ أَهْلِهِ وَ لاَ فِي مَعْدِنِهِ فَمَا أَبْعَدَ قَوْلَكَ مِنْ فِعْلِكَ بهتر است درباره تو گفته شود از نردبانى 🪜 بالا رفته‌اى كه تو را به پرتگاه خطرناكى 😱 كشانده، و نه تنها سودى براى تو نداشته، كه زيانبار است؛ زيرا تو غير گمشدۀ خود را مى‌جويى، و غير گلّۀ خود را مى‌چرانى. منصبى را مى‌خواهى كه سزاوار آن نبوده، و در شأن تو نيست، چقدر گفتار تو با كردارت فاصله دارد. وَ قَرِيبٌ مَا أَشْبَهْتَ مِنْ أَعْمَامٍ وَ أَخْوَالٍ حَمَلَتْهُمُ اَلشَّقَاوَةُ وَ تَمَنِّي اَلْبَاطِلِ عَلَى اَلْجُحُودِ بِمُحَمَّدٍ صلى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم فَصُرِعُوا مَصَارِعَهُمْ حَيْثُ عَلِمْتَ لَمْ يَدْفَعُوا عَظِيماً وَ لَمْ يَمْنَعُوا حَرِيماً بِوَقْعِ سُيُوفٍ مَا خَلاَ مِنْهَا اَلْوَغَى وَ لَمْ تُمَاشِهَا اَلْهُوَيْنَى چقدر به عموها و دايى‌هاى كافرت شباهت دارى! شقاوت و آرزوى باطل آنها را به انكار نبوّت محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم وا داشت، و چنانكه مى‌دانى در گورهاى خود غلتيدند، نه در برابر مرگ توانستند دفاع كنند، و نه آنگونه كه سزاوار بود از حريمى حمايت، و نه در برابر زخم شمشيرها خود را حفظ‍‌ كردند، كه شمشيرها در ميدان جنگ فراوان، و سُستى در برابر آن شايسته نيست وَ قَدْ أَكْثَرْتَ فِي قَتَلَةِ عُثْمَانَ فَادْخُلْ فِيمَا دَخَلَ فِيهِ اَلنَّاسُ ثُمَّ حَاكِمِ اَلْقَوْمَ إِلَيَّ أَحْمِلْكَ وَ إِيَّاهُمْ عَلَى كِتَابِ اَللَّهِ تَعَالَى وَ أَمَّا تِلْكَ اَلَّتِي تُرِيدُ فَإِنَّهَا خُدْعَةُ اَلصَّبِيِّ عَنِ اَللَّبَنِ فِي أَوَّلِ اَلْفِصَالِ وَ اَلسَّلاَمُ لِأَهْلِهِ تو دربارۀ كشندگان عثمان فراوان حرف زدى، ابتدا چون ديگر مسلمانان با من بيعت كن، سپس دربارۀ آنان از من داورى بطلب، كه شما و مسلمانان را به پذيرفتن دستورات قرآن وادارم؛ امّا آنچه را كه تو مى‌خواهى، چنان است كه به هنگام گرفتن كودك از شير🍼، او را بفريبند، سلام بر آنان كه سزاوار سلامند. ═══════❖•° 𑁍 °•❖═══════ ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
🗞️ ترجمه و شرح فیض الاسلام: 🪶 از نامه‌هاى آن حضرت عليه السّلام است در پاسخ نامه معاويه (كه نادرستى گفتارش را بيان فرموده او را سرزنش مى‌نمايد): (۱) پس از حمد خداى تعالى و درود بر حضرت مصطفى(صلی‌الله علیه وآله)؛ بطوريكه ياد آوردى، ما و شما (پيش از اسلام) دوست و با هم بوديم، پس ديروز (اسلام) بين ما و شما جدائى انداخت كه ما ايمان آورديم (به رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله گرويديم) و شما كافر شُديد، و امروز (پس از آن حضرت) ما راست ايستاديم (بدستور دين رفتار مى‌نماييم) و شما بفتنه و تباهكارى گراييديد (از راه دين قدم بيرون نهاديد) و (در زمان پيغمبر اكرم صلی‌الله علیه وآله هم) مسلمانِ شما اسلام نياورد مگر به اجبار و پس از آنكه همۀ بزرگان اسلام (پيش از فتح مكّه) با رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله گشتند (اين جمله اشاره است به ابو سفيان كه اسلام نياورد تا آنكه پيغمبر اكرم صلی‌الله علیه وآله مكّه معظّمه را فتح نموده و با لشگرى كه بيش از ده هزار كَس بود در شب وارد مكّه گرديد، عبّاس بر استر آن حضرت سوار شده در اطراف مكّه مى‌گشت تا قريش را آگاه سازد كه نزد آن بزرگوار آمده معذرت بخواهند. به ابو سفيان برخورد، گفت: در پشت من سوار شو تا ترا نزد رسول خدا برم و زنهار برايت بگيرم، چون نزد حضرت رسول آمدند، پيغمبر فرمود: اسلام بياور، زير بار نرفت. عمر گفت: يا رسول اللّه فرمان ده گردنش را بزنم. عبّاس از جهت اينكه خويش او بود بكمك او گفت: يا رسول اللّه فردا اسلام مى‌آورد. فردا هم كه پيغمبر باو امر فرمود اسلام آور باز زير بار نرفت، عبّاس در نهان باو گفت: بتوحيد و رسالت گواهى ده هر چند بدل باور نداشته باشى و گر نه كشته مى‌شوى، پس از روى ناچارى به زبان اسلام آورد). (۲) و ياد نمودى كه من (ابو محمّد) طلحه و (ابو عبد اللّه) زبير را كشتم و عائشه را دور كرده كارش را بى سرانجام نمودم و در بصره و كوفه فرود آمدم (از مكّه و مدينه دورى گزيدم)! اين كارى است كه تو از آن كنار بودى (اين پيشآمدها بتو ربط‍‌ ندارد) پس بتو زيانى نيست و عذر آوردن در آن بسوى تو نشايد (ترا نمى‌رسد كه در آن داورى كرده بامام زمانت اعتراض نمائى). (۳) و ياد نمودى كه مرا در (لشگرى از) مهاجرين و انصار (كه همراه و ياور تو هستند) ديدن خواهى نمود (بجنگ من خواهى آمد) و حال آنكه روزى كه برادرت (عمرو ابن ابى سفيان در جنگ بدر) اسير و دستگير گرديد هجرت بريده شد (اشاره باينكه تو مى‌خواهى با اين سخن خود را از مهاجرين بشمار بياورى در صورتيكه تو و پدر و برادرانت در اوّل اسير شديد و بعد اسلام آورديد)پس اگر (براى جنگ با من) شتاب دارى آسوده باش، زيرا (ناچار ما بيكديگر خواهيم رسيد، پس) اگر من به ملاقات تو آمدم (در شهرهايى كه در تصرّف تو است با تو جنگيدم) شايسته است كه خدا مرا براى بكيفر رساندن تو بر انگيخته باشد (چون براى دفع تباهكاران من از ديگران سزاوارترم) و اگر تو به ملاقات من بيايى (در شهرهاى تصرّف من با من بجنگى) مانند آنست كه برادر (شاعرى از قبيلۀ) بنى اسد گفته: مستقبلين رياح الصّيف تضربهم بحاصب بين أغوار و جلمود يعنى رو آورند به بادهاى تابستانى كه سنگ ريزه را بين زمين‌هاى نشيب و سنگ بزرگ بر مى‌دارد و بر ايشان مى‌زند (اشاره باينكه چون سنگريزه‌هاى آن بادها، تير و نيزه و شمشير بتو و لشگرت خواهد باريد).
(۴) و شمشيرى كه با آن بجدّ (مادرى) تو (عتبة ابن ربيعه) و به دائيت (وليد ابن عتبه) و برادرت (حنظلة ابن ابى سفيان) در يك جا (جنگ بدر) زدم نزد من است، و بخدا سوگند تو آن چنان كه من دانستم دلت در غلاف (فتنه و گمراهى است كه پند و اندرز بآن سودى نبخشد) و خردت سُست و كم است (كه براه حقّ‌ قدم نمى‌نهى) و سزاوار آنست كه دربارۀ تو گفته شود بر نردبانى بالا رفته‌اى كه بتو نشان داده جاى بلند بدى را كه به زيان تو است نه به سودت؛ زيرا طلب نمودى چيزى را كه گمشدۀ تو نيست و چرانيدى چراكُننده‌اى را كه مال تو نمى‌باشد، و خواستى امرى را كه شايستۀ آن نيستى و از معدن آن دورى، پس چه دور است گفتار تو از كردارت!! (زيرا ميگوئى من در صدد خونخواهى عثمانم و مى‌خواهم يارى مظلوم و ستم‌كشيده نموده از فساد و ناشايسته جلوگيرى نمايم، ولى كردارت ستم و تباهكارى و ياغى شدن بر امام زمان خود مى‌باشد) (۵) و زود به عموها و دائيها (خويشانت) مانند شدى كه ايشان را بدبختى و آرزوى نادرست به انكار محمّد صلّى اللّه عليه و آله واداشت؛ پس آنها را در هلاك‌گاه خود آنجا كه ميدانى (در جنگ بدر و حنين و غير آنها) انداختند (كشتند) پيشآمد بزرگى را جلو نگرفتند، و از آنچه كه حمايت و كمك بآن لازم است منع ننمودند در برابر شمشيرهايى كه كارزار از آنها خالى و سُستى با آنها نبود. (۶) و دربارۀ كشندگان عثمان پر گفتى پس داخل شو در آنچه را كه مردم در آن داخل شدند (تو نيز مانند ديگران اطاعت و فرمانبرى نما) بعد از آن با آنان پيش من محاكمه كن تا تو و ايشان را بر كتاب خداى تعالى وادارم (طبق قرآن كريم بين شما حكم نمايم، براى دو كَس كه با هم نزاع دارند ناچار حاكمى لازم است، و حاكم بحقّ‌ امام عليه السّلام بود؛ پس معاويه را نمى‌رسيد كه گروهى از مهاجرين و انصار را از حضرت بطلبد و بقتل رساند، بلكه واجب بود زير بار اطاعت و فرمانبرى رود تا با آنان پيش امام محاكمه نمايند آنگاه يا بر سود او تمام مى‌شد يا بر زيانش، ولى منظور معاويه محاكمه و خونخواهى عثمان نبود) و امّا آنكه مى‌خواهى فريب دهى (كه بنام خونخواهى عثمان حكومت شام را بتو واگزارم) فريب دادن به كودك است براى (نياشاميدن) شير هنگام باز گرفتن او از شير، و درود بر شايستۀ آن . ═══════❖•° 𑁍 °•❖═══════ ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶۴ نهج‌البلاغه 👇👇👇 https://eitaa.com/ghararemotalee/2282 ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سه دقیقه در قیامت 28.mp3
37.19M
🏷️ جلسه بیست و هشتم 🔊 شرح و بررسی کتاب * ماجرای ترساندن پیرمرد در قبرستان * برزخ‌ها متفاوت است * عذاب برزخ از چه جنسی است؟ * تعلقات و زمان در برزخ * تعلق به خدا و تعلقات خدایی * چرا برخی اموات به خواب افراد نمی‌آیند؟ * مصادیق آزار رساندن * پیشنهاد به روانشناسان * نگاه مومنانه و متکبرانه به ویروس کرونا ⏰ مدت زمان: ۱:۳۵:۴۷ 📆1399/12/28 @Aminikhaah_Media 📖 متن کتاب https://eitaa.com/mabaheeth/78510 🏷 فهرست جلسات https://eitaa.com/mabaheeth/78511 ⏪ مستند صوتی شنود https://eitaa.com/mabaheeth/45666 ⏪ آن سوی مرگ https://eitaa.com/mabaheeth/43072 ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💗 | سطح دانش در جامعه مهدوی Farsi.Khamenei.ir علیه‌السلام ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 ذکر خیر منتظران امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف و علیه السلام) توسط (علیه‌السلام) 🎞 استاد (ره) ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
❇️ برای مؤمنان نجات و رحمت و برای کافران عذابی جانکاه ✅ امیرالمومنین (علیه‌السلام): 🔸 «آگاه باشید که قائم ما اهلبیت (علیهم‌السلام) برای آنانکه طالب هدایت باشند بس است، و برای آنها که بخواهند عبرت بگیرند عبرت است، و برای آنانکه کِبر و نِخوت (=خودبرتربینی) ورزند، عذابی جانکاه است، چنانکه خدای تبارک و تعالی می‌فرماید: وَ أَنْذِرِ النَّاسَ یَوْمَ یَأْتِیهِمُ‌ الْعَذابُ (¹) که آن، روز قائم ما (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از پشت پرده غیبت می‌باشد، که برای مؤمنان نجات و رحمت و برای کافران عذابی جانکاه است». (²) 📜 ألا إنّ فی قائمنا أهل البیت کفایه للمستبصرین و عبره للمعتبرین و محنه للمتکبّرین لقوله تعالی: وَ أَنْذِرِ النَّاسَ یَوْمَ یَأْتِیهِمُ‌ الْعَذابُ: هو ظهور قائمنا المغیّب، لأنّه عذاب علی الکافرین و شفاء و رحمه للمؤمنین». 📚 روزگار رهایی، ج‌۲، ص: ۶۰۸ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ (۱). ابراهیم: ۴۴. [مردم را از روزیکه عذاب خدا فرا می‌رسد بترسان‌] (۲). الزام النّاصب، صفحه ۲۰۹ علیه‌السلام ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ ‌ 💠 لزوم سوق دادن مردم به (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 💬 حاج شیخ جعفر دام عـزّه 🔻 این مطلب حاصل عمر هفتاد ساله‌ی تبلیغی ابوی ما (آیت‌الله ناصری) است و افراد دیگر در حوزه‌های علمیه هم این مطلب را فرموده‌اند و واقعاً حقیقت است: 🔸 اگر مردم را به سمت امام زمان علیه السلام سوق ندادی، ضرر کرده‌ای و اگر خیر دنیا و آخرت را می‌خواهی، مردم را به آقا بقیة الله علیه السلام سوق بده و منبری بدون امام زمان علیه السلام نباشد. 🔹 حتی اگر خیر مادی می‌خواهی و برای رفع مشکلات خودت نیت کرده‌ای، سوق دادن به آقا بقیة الله علیه السلام، روح و جان است. هر حرفی می‌خواهی بزنی، بزن؛ ولی صحبتت را به سمت آقا بقیة الله علیه السلام سوق بده. 🔸 اگر مردم را متوجهِ حضرت کردی و وقتی به خانه رفتند، حتی یک دقیقه و یا کمتر، ذهنشان با امام زمان علیه السلام درگیر شد و متوجه مظلومیت و حقانیت ایشان شدند، هم خودت، هم فرزندانت و هم آیندگان از ذریه‌هایت، خیر و بهره‌اش را خواهید برد. 🔹 در معرفی و توجه دادن و گریز زدن مسائل تبلیغی به آقا بقیة الله علیه السلام و آماده کردن جامعه‌ی شیعی برای ارتباط با حضرت و انتظار فرج آن بزرگوار، کوتاهی نکنیم. @nasery_ir ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا