eitaa logo
آیت‌الله ملک زاده
5.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
45 ویدیو
260 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶 مباحث: کانالی برای پاسخ به نیازهای طلبه پساانقلاب و تربیت مجتهد تمدن ساز 💥 اطلاع رسانی و ارائه دروس، سخنرانی‌ها، تالیفات، آراء و ... «آیت‌الله محمدحسین ملک زاده» توسط جمعی از شاگردان؛ 🔶 خادمان کانال: @seyyedifard @Zeini64
مشاهده در ایتا
دانلود
📚📚📚 ✅ معرفی کتاب ⏪ تالیف: آیت الله ملک زاده 1⃣ کتاب کوتاه مدت، کاربردی و کارآمد برای خواندن دروس حوزوی، از آغاز تا ورود به درس خارج و دست یابی به مرتبه نخست اجتهاد، حداکثر در مدت شش سال؛ ✅توضیح: ⏪ عنوان کتاب گویای بسیاری از محتوای آن می باشد. ⏪ این کتاب لبیکی عملی و نه شعاری، به منویات مقام معظم رهبری در مورد برنامه درسی حوزه علمیه می باشد. ⏪ کتاب پس از ۱۰ سال پژوهش و مطالعه، توسط یکی از اساتید سطوح عالی و درس خارج حوزه علمیه تدوین شده است. ⏪ طبیعی ترین حق هر کتاب و مولف آن، در مورد نقد و نظر پیرامون کتاب، قضاوت نکردن از روی عنوان و خواندن حداقل یک دور کامل کتاب می باشد. ⏪ تا به حال چندین جلسه عمومی و رسمی پیرامون کتاب همراه با پرسش و پاسخ و چند ده جلسه غیر رسمی با اساتید، روسای برخی حوزه های علمیه، فضلا و طلاب توسط نویسنده کتاب تشکیل شده است. ⏪ به برخی شبهات و سوالات پیرامون کتاب در همین کانال توسط استاد پاسخ داده شده است. 2⃣ کتاب « و نوآوری فقهی » ✅ توضیح: ⏪ کتاب با ‌پرداختن به مبادی اجتهاد، به جایگاه و ارکان نوآوری در اشاره می کند و در ادامه به مباحثی مانند ۱-جایگاه فقهی آقاسید ابوالحسن اصفهانی و فتوای ایشان در باب قمه زنی ۲_ تشیع انگلیسی ۳_مراتب پنجگانه اجتهاد ۴_نظریه پردازی، تولید علم و نظام سازی ۵_ شهیدان صدر و مطهری و دستیابی به مرتبه پنجم اجتهاد پیش از مرتبه چهارم ۶-نحن أبناء الدلیل و ... ⏪ در سراسر کتاب نیز به شیوه فقاهی و فتاوای بزرگانی چون آیت الله بروجردی، سیدابوالحسن اصفهانی، امام خمینی، بهجت، حاج آقا نورالله نجفی، شیخ محمد رضا مسجدجامعی و... اشاره شده است. 3⃣ کتاب « شیوه به پرسش های معاصر انسان » (ترجمه بحث هایی از اندیشمند بزرگ اسلامی شهید سید محمد باقر ) ✅ توضیح: ⏪ این کتاب با هدف تبیین رویکرد نوین در تفسیر قرآن ترجمه شده است. شاید بتوان گفت رویکرد «تفسیر موضوعی» شهید صدر از مقدمات مهم در عرصه می باشد. ⏪ در بخش دوم کتاب، ترجمه مقاله ای از شهید صدر با عنوان «درسی از قرآن برای مبلغان و مجاهدان فرهنگی» آورده شده است. 📗📗📗 ✅ مکان تهیه کتاب ها: ⏪ قم، خیابان صفائیه، کوچه۲۳ پلاک۲۱ ⏪ راه ارتباطی: 09364517724 eitaa.ir/mabaheth
🔊 #اطلاعیه 🔊 ✅ #تدریس #کفايه 4 ⏮ پايه 10 👤 آیت‌الله ملک زاده 🕌 مکان: فيضيه، مدرس 21 🗓 زمان: صبحها ساعت 8 💥 اين درس فعلا به صورت #مجازى برگزار مى شود. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #سخنرانی ⏮ موضوع: #تجلی_کوثر در مدیریت #ژئوپلتیک منطقه؛ 🔶 حضور معنادار فرزندان #حضرت_زهرا در رأس تشیع در دوره کنونی؛ 🔶 آیت‌الله ملک زاده 🗓 ۱۲ اسفند ۹۶ 🕌 قم، مرکز فرهنگی سلام http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ تراکم و 🔶 عبارت تجمیع یا ، که در ألسنه و أفواه، تداول یافته است ، خالی از مسامحه نیست و اَنسب از ظنون، اَمارات است. اگر چه مِن حیث المجموع، تعبیر تراکم یا تجمّع قرائن، ادقّ از تعابیر دیگر به نظر می ‌ رسد. 🔶 در واقع، در اینجا قرائن احتمالیه، با درجات ارزشمندیِ متفاوت، گرد هم می ‌ آیند و از تجمّع و تراکم آنها، به طور مثال، یقین عقلائی و یا اطمینان، به اصطلاح مشهور، حاصل می ‌ شود و اگر چنین یقین یا اطمینانی را حجّت بدانیم، که بنابر تحقیق، واجد اعتبار و حجیت هم هست ، می ‌ توانیم متّکی بر آن، تصمیم بگیریم و رأی صادر کنیم. ⏮ برگرفته از دروس استاد محمد حسین ملک زاده؛ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ مدرسه راهبری علم و عمل با همکاری حوزه علمیه دارالحکمة برگزار می‌کند: 🔰 «بررسـی فرآینـد استنبـاط شـریعت» 🔶 به همراه ارائه روندنمای اجتهاد 👤 آیت‌الله محمدحسین ملک زاده 🔹استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم؛ 🗓 زمان: پنجشنبه ۲۵ شهریور 🕙 ۱۴ تا ۱۶ 🕌 مکان : میدان بهارستان، خیابان ابن سینا، روبروی بیمارستان طرفه ، سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران 💥 جهت ثبت‌نام برای #حضور_مجازی : نام و نام خانوادگی ، نام مدرسه علمیه و پایه تحصیلی خود را به شماره ۰۹۳۵۸۸۸۱۵۵۷ پیامک یا واتس‌آپ یا در پیام‌رسان، بله یا ایتا به شناسه @aboosadeq ارسال نمایید. @elmoaamal98
🚨 فوری 🔔 دبیرخانه علوم انسانی اسلامی مفتاح با همکاری موسسه آموزش عالی اجتهاد برگزار می‌کند: ✅ سلسله جلسات هم‌اندیشی فقه نظام 🎤 با حضور: آیت الله سیدعلی‌اکبر حائری آیت الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی آیت الله محمدحسین ملک‌زاده ⏰ زمان: چهارشنبه مورخ ۲۴ شهریورماه، ساعت ۸:۳۰ صبح 💻 شرکت در جلسه به صورت مجازی و آنلاین خواهد بود. ◀️ به منظور شرکت در جلسه مجازی نام و نام خانوادگی به همراه مقطع تحصیلی خود را به شماره 3000646400 ارسال فرمایید. ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
آیت‌الله ملک زاده
✅ مدرسه راهبری علم و عمل با همکاری حوزه علمیه دارالحکمة برگزار می‌کند: 🔰 «بررسـی فرآینـد استنبـاط ش
✅ اولین نشست علمی «بررسی فرآیند استنباط شریعت» و «ارائه روندنمای اجتهاد» توسط «آیت‌الله ملک‌زاده» در مدرسه راهبری علم و عمل 👈 با حضور ده‌ها طلبه سطوح به صورت حضوری و مجازی! 🔹 نشست بعدی نیز با موضوع «کارگاه بررسی روش‌شناسی شیخ انصاری(ره)»با حضور جناب استاد، در ایام آتی برگزار خواهد شد. (ان شاءالله) #علم_و_عمل #روش‌شناسی #آیت‌الله_ملک‌زاده @elmoaamal98
1486364417_-213331.pdf
288.2K
🔰 نشست علمی «بررسی فرآیند استنباط شریعت» 🔴 روندنمای اجتهاد(فایل‌مکتوب) 🎙 ارائه: استاد ملک‌زاده 📅 پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ 🔸 مدرسه راهبری علم و عمل @elmoaamal98
-1784996093_-213332.mp3
15.1M
🔰 نشست علمی «بررسی فرآیند استنباط شریعت» 🔴 بخش اول: مقدمه مهم 🎙 ارائه: استاد ملک‌زاده 📅 پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ 🔸 مدرسه راهبری علم و عمل @elmoaamal98
369368835_-213334.mp3
19.09M
🔰 نشست علمی «بررسی فرآیند استنباط شریعت» 🔴 بخش دوم: شرح روندنمای اجتهاد 🎙 ارائه: استاد ملک‌زاده 📅 پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ 🔸 مدرسه راهبری علم و عمل @elmoaamal98
197795587_-213335.mp3
10.72M
🔰 نشست علمی «بررسی فرآیند استنباط شریعت» 🔴 بخش سوم: پرسش‌و‌پاسخ 🎙 ارائه: استاد ملک‌زاده 📅 پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ 🔸 مدرسه راهبری علم و عمل @elmoaamal98
✅ #بیان_نکته ⏮ #حرمت_موسیقی 🔶 گفتگوی عطاءالله #مهاجرانی با آیت‌الله #تبریزی در مورد #موسیقی ◾️ آیت‌الله ملک زاده @mabaheth
آیت‌الله ملک زاده
🚨 فوری 🔔 دبیرخانه علوم انسانی اسلامی مفتاح با همکاری موسسه آموزش عالی اجتهاد برگزار می‌کند: ✅ سلسله
✅ سلسله جلسات فقه نظام 🎤 با حضور: آیت الله سیدعلی‌اکبر حائری آیت الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی آیت الله محمدحسین ملک‌زاده 🗓 زمان: چهارشنبه، ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ ⏮ آیت‌الله احمدی فقیه یزدی 🔶 قسمت http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
⏮ پایگاه تحلیلی خبری 👤 آیت‌الله ملک زاده ✅ موضوع: مدیریت دانش در راستای دستیابی به علوم انسانی اسلامی ⏮ قسمت 🔶 مدیریت دانش سازمانی ⏮ مدیریت دانش از جمله مقولاتی است که در چند سال اخیر بحث ‌ها و سخنرانی‌های متعددی درباره آن داشته‌اید و از زوایای مختلف به آن پرداخته و آثار و فوائد آن را به خصوص در زمینه بومی‌سازی علوم انسانی و تولید علوم انسانی اسلامی مورد تأکید قرار داده‌اید. حال، به عنوان اولین پرسش، لطفاً تلقّی و تعریف خودتان از مدیریت دانش و تفاوت آن با مدیریت آموزش یرا بیان فرمایید. 🔶 یکی از مفاهیم و عناوینی که در دانش مدیریت مطرح است، مدیریت دانش است. طبیعتاً در علم مدیریت و در رشتة مدیریت وقتی از مدیریت دانش صحبت می‌شود، در واقع، به مدیریت دانش در چارچوب سازمان اشاره می ‌گردد . 🔶 در علم مدیریت به دنبال آن هستند که تجربیات اداری و سازمانی کادر و نیروهای عضو سازمان در ذهن و سینة آنها باقی نماند و این تجربیات جمع‌آوری شود و پس از تنظیم و تدوین به عنوان ذخیرة معنوی، نرم‌افزاری و مدیریتیِ سازمان ثبت و ضبط شود و در اختیار قرار گیرد. در واقع یک سازمان پس از مدتی ک ه کار می‌کند همچنان که خروجی‌ها و ثمرات مادی یا معنوی برای دیگران دارد، طبیعتاً برای خودش نیز آورده ‌ هایی دارد، مثلاًممکن است از نظر امکانات مادی رشد کند، یا بیشتر شناخته شود و در نتیجه، چه بسا سطح اعتبارش در جامعه بالاتر رود، یا ارتباطات گسترده ‌ تری پیدا کند و ... . اما یکی از دستاوردهای بسیار ذی ‌ قیمت یک سازمان که به مرور زمان و طیّ آزمون و خطاهای فراوان به دست می ‌ آید ، تجربیات درون‌سازمانی است که کادر و اعضا ی آن سازمان به دست می‌آور ن د. طبعاً نباید این تجربیات مغفول واقع شو ن د و مورد استفاده قرار نگیر ن د و کارمندان سازمان پس از جدا شدن از کار ، یا بازنشستگی و یا مرگ این تجربیات را با خود ببرند و کسی از این تجربیات بهره‌مند نشود. لذا مدیریت دانش که در علم مدیریت از آن بحث می ‌ شود ناظر به همین است که در درون سازمان بتوانیم تجربیات به دست آمده را تجمیع کنیم و از آنها بهره ببریم. 🔶 اما به نظر می‌رسد می ‌ توان عنوان مدیریت دانش را توسعه داد به صور تی که از چارچوب یک سازمان خارج گرد د و به کل فضای علمی یک جامعه و حتی جامعة جهانی تسری داده شود و شامل همه جا شود. می‌توان گفت که مدیریت دانش طبق تعریف ما می‌خواهد روند و مسیر دانش را در سطح جامعه و دنیا مدیریت کند . طرح این دیدگاه دور از ذهن نیست و به نظر منطقی می‌آید. 🔶 ادامه دارد ... http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیت‌الله ملک زاده
🔊 #اطلاعیه 🔊 ✅ #تدریس #کفايه 4 ⏮ پايه 10 👤 آیت‌الله ملک زاده 🕌 مکان: فيضيه، مدرس 21 🗓 زمان: صبحها
🔊 #تدریس_کفایه 🔊 ✅ سال تحصیلی جدید ⏮ پایه دهم 💥 به صورت #مجازی ⏮ به توفیق الهی، صوت جلسات به صورت روزانه در کانال @kefaye_10 بارگزاری خواهد شد.
آیت‌الله ملک زاده
✅ سلسله جلسات #هم‌اندیشی فقه نظام 🎤 با حضور: آیت الله سیدعلی‌اکبر حائری آیت الله محمدحسین احمدی فقی
✅ سلسله جلسات #هم‌اندیشی فقه نظام 🎤 با حضور: آیت الله سیدعلی‌اکبر حائری آیت الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی آیت الله محمدحسین ملک‌زاده 🗓 زمان: چهارشنبه، ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ ⏮ آیت‌الله سید علی اکبر حائری 🔶 قسمت #یک http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیت‌الله ملک زاده
✅ #مصاحبه ⏮ پایگاه تحلیلی خبری #مفتاح 👤 آیت‌الله ملک زاده ✅ موضوع: مدیریت دانش در راستای دستیابی 
⏮ پایگاه تحلیلی خبری 👤 آیت‌الله ملک زاده ⏮ قسمت ✅ موضوع: مدیریت دانش در راستای دستیابی به علوم انسانی اسلامی ✅ مدیریت دانش طبق معنای مختار و تفاوت آن با مدیریت آموزشی 🔶 پیش از تعریف مدیریت دانش باید به این نکته توجه داشت که اصطلاحی تحت عنوان مدیریت آموزشی نیز وجود دارد. مدیریت آموزشی یعنی مدیریتی که در درون یک سازمان علمی و آموزشیاِعمال می‌شود. در حقیقت نوع مدیریتی که یک مدیر مدرسه، مدیر دانشگاه و مدیر مؤسسة علمی که به فعالیت آموزشی می ‌ پردازد، ارائه می‌کند مدیریت آموزشی نام دارد. 🔶 اما در این مقام ، از مدیریت آموزشی سخن گفته نمی‌شود، بلکه از مدیریتی سخن گفته می‌شود که نه «در» مر ا کز آموزشی بلکه «بر» مر ا کز آموزشی و دیگر فضاهای علمی ا ِعمال می‌گردد. 🔶 به عبارت دیگر مجموعه‌ای از مراکز علمی، دانشمندان و اندیشمندان در سطح جامعه در زیرچتر مدیریتی ِ مدیریت دانش قرار می‌گیرند و بر کار آنها نظارت می ‌شود و به آنها جهت داده می‌شود. 🔶 در حقیقت در مدیریت دانش یا مدیریت علم به این نکته توجه می‌کنیم که در جامعه به چه دانشی نیاز است و چه کسانی یا چه مراکزی می‌توانند دانش مورد نیاز را تولید کنند، سپس میان این افراد یا مراکز ربط برقرار می‌کنیم؛ یعنی مراکز علمی و دانشمندان و اندیشمندان را در راستایی جهت‌دهی می‌کنیم که به صورت هم ‌ یار و هم ‌ افزا دانش مورد نیاز جامعه را تولید کنند و بر روند تولید دانش در مراحل تولید، فرآوری، ارتقا، توسعه و ... تا رسیدن به جامعة هدف نیز نظارت می‌کنیم . این امر مدیریت دانش نام دارد. 🔶 در این تعریف جدید از مدیریت دانش از تعاریف اولیة مدیریت دانش در درون سازمان و رشتة مدیریت استفاده کرده‌ایم اما تعریفمان به آن محدود نیست. طبیعتاً در مدیریت د انش به دنبال یک نظام هستیم؛ سامانه‌ای که از فرآیند خلق علم و دانش‌آفرینی تا فرآیند استفاده از علم و به کار‌گیری دانش را در بگیرد و سامان بدهد. این نظام، نظام مدیریت علم و دانش نام داد. ✅ نیاز به نظام مدیریت دانش در تولید علوم انسانی اسلامی ⏮ به نظر شما نقش و جایگاه مدیریت دانش در تولید علوم انسانی اسلامی چیست؟ 🔶 به نظر می‌رسد در طیّ این سال ‌ ها که در جامعة ما بحث تولید علم، به ویژه تو لید علوم انسانی اسلامی مطرح است و بعد از سال‌ها آزمون و خطا و تلاش‌هایی که در این راستا صورت گرفته است و دانشمندان، اندیشمندان و مراکز علمی متعددی در این جهت فعال شده‌اند، بزرگترین نقص و معضلِ این عرصه، نبود نظام مدیریت دانش و نظام‌سازی علمی بوده است؛ امری که مع الاسف به صورت جدی مورد عنایت قرار نگرفته و به آن پرداختهنشده است. 🔶 توضیح اینکه مراکزی با کیفیت و کمیت نیروی انسانی و امکانات معنوی و مادی متفاوت وجود دارند که به انحاء مختلف و با رویکردها و رهیافت ‌های گوناگون، در جهت تولید علوم انسانی اسلامی فعال هستند. اشخاصی نیز وجود دارند که در حوزه و دانشگاه متناسب با رشتة خودشان در این گستر ه فعالیت می‌کنند. برخی از این افراد و مراکز در بخش مبادی و مبانی علوم انسانی کار می‌کنند، برخی از این مرحله عبور کرده‌ اند و در جهت تولیدالگو و روش مشغول هستند، برخی (با هر مبنا وروشی) مشغول تولید گزارة علمی هستند، برخی بیشتر به کار آموزشی نظر دارند و برخی در حوزة فرهنگ‌سازی و ترویج و اشاعة این مباحث فعال هستند. 🔶 اما واقعیت ناگوار آن است که بسیاری از این افراد و مراکز نظیر جزایر جداافتاده از یکدیگر کار می‌کنند. این سخن به این معنی نیست که هیچگونه ارتباطی میان این افراد و مراکز وجود ندارد، بلکه ارتباط منظم، هدفمند و مستحکمی میان آنها وجود ندارد. در بسیاری از موارد ِ برقراری ارتباط نیز این کار از سنخ دغدغه‌های شخصی و به صورت موردی و اتفاقی است؛ یعنی شخص یا مرکزی با توجه بهدغدغه‌ای که دارد ارتباطی می ‌ گیرد و احیاناً اقدام مشترکی را سامان می‌دهد اما چنین نیست که یک سیستم قوی حاکم باشد و همة این اشخاص و مراکز را شناسایی کرده باشد و ارتباط منطقی میان آنها را برقرار کند و ترتیب و ترتب میان حلقات تولید علوم انسانی ا سلامی را از آغاز تا انجام مشخص ن ماید تا معلوم گرد د که کدام شخص یا مجموعه، مشغول به حلقه مقدم است و کدام یکمشغول به مؤخر، چه کسی کار ش مکمّل دیگری است، کدام ‌ ها موازی ‌ کاری می ‌ کنند و کدام مراحل خالی مانده است و اشخاص و مراکز به قدر لزوم یا کفایت در آن مراحل فعالیت نمی ‌ کنند. 🔶 در مجموع، سیستمی حاکم نیست تا مشخص کند در یک بخش از تولید علوم انسانی اسلامی چه مراکزی با رویکردها و رهیافت‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند و هر کدام چه خروجی و نتیجه ‌ای خواهند داشت. 🔶 ادامه دارد ... http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیت‌الله ملک زاده
✅ سلسله جلسات #هم‌اندیشی فقه نظام 🎤 با حضور: آیت الله سیدعلی‌اکبر حائری آیت الله محمدحسین احمدی فقی
✅ سلسله جلسات #هم‌اندیشی فقه نظام 🎤 با حضور: آیت الله سیدعلی‌اکبر حائری آیت الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی آیت الله محمدحسین ملک‌زاده 🗓 زمان: چهارشنبه، ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ ⏮ آیت‌الله ملک زاده 🔶 قسمت #یک http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیت‌الله ملک زاده
✅ #مصاحبه ⏮ پایگاه تحلیلی خبری #مفتاح 👤 آیت‌الله ملک زاده ⏮ قسمت #دو ✅ موضوع: مدیریت دانش در را
⏮ پایگاه تحلیلی خبری 👤 آیت‌الله ملک زاده ⏮ قسمت ✅ موضوع: مدیریت دانش در راستای دستیابی به علوم انسانی اسلامی 🔶 به طور مثال در بحث تولید روش ممکن است افرادی در دانشگاه و حوزه روش‌های مختلفی برای دستیابی به علوم انسانی اسلامی مطرح کنند. تمام این افراد در ایستگاه و پایگاه تولید روش فعالیتمی‌کنند اما هر کدام با رویکرد و دیدگاه خاص خود به این امر مبادرت می ‌ و ر ز ند. مثلاً آنهایی که در درون گفتمان فلسفه اسلامی به مفهوم صدرایی کار می‌کنند اهتمامی به استفاده از استقرا ندارند؛ چرا که استقرا را یقین‌آور نمی‌دانند و معتقدند نمی‌توان از استقرا در تولید علم مخصوصاً تولید علوم اسلامی استفاده کنیم. در مقابل، کسانی که نظریة شهید صدر در مبانی منطقی استقرا را پذیرفته باشند، بر این باور هستند که می‌توان از استقرا نیز به عنوان یک روش در تولید علوم اسلامی بهره گرفت. مثال دیگر این است که عده‌ای در بحث روش بر روی روش اجتهادی تأکید زیادی دارند و برخی اصلاً به این روش کاری ندارند و با تأکید بر استفاده از روش‌های تجربی موجود ، به نظریه ‌پردازی در زمینه چگونگی تولید علوم انسانی اسلامی می‌پ ر دازند و گروهی هم در عین تأکید بر محوریت روش اجتهادی، قائل به جامعیت در روش و بهره ‌ گیری از روش ‌ های مختلف، هر یک در مورد و جایگاه خود هستند. تمام این اندیشمند ان با رویکرد و جهت‌گیری خاص خود در مرحلة تولید روش فعالیت می‌کنند. 🔶 در مبانی نیز چنین است. برخی در مرحلة مبانیِ پیش از روش ، بر مبانی فلسفی در چارچوب مکتب فلسفی صدر ایی یا نوصدرایی تأکید می‌کنند. در مقابل، عده‌ای دیگر ، اساساً آنچه به نام فلسفة اسلامی شناخته می‌شود ، از جمله حکمت متعالیه رافلسفه‌ای یونانی ‌ زاده و یونانی‌زده و در عین حال، ناکارآمد می‌دانند که به هیچ وجه صلاحیت و اهلیت لازم برای قرار گرفتن در جایگاه مبنای علوم انسانیاسلامی را ندارد و بر این باور ند که باید برای این مهم، طرحی نو درانداخت و با مبانی ناب و فلسفه‌ای جدید به سراغ تولید علم دینی و از جمله، علوم انسانی اسلامی رفت . 🔶 تازه همه اینها در حوزه تولید دانش بود. در حوزه توزیع و مصرف دانش نیز اوضاع بهتر از این نیست و می ‌ دانیم که نظام مدیریت دانش، پوشش ‌ دهنده و سامان ‌ بخش هر سه مرحله است: 1.     تولید علم و معرفت 2.     توزیع علم و معرفت 3.     مصرف علم و معرفت 🔶 ادامه دارد ... http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیت‌الله ملک زاده
✅ سلسله جلسات #هم‌اندیشی فقه نظام 🎤 با حضور: آیت الله سیدعلی‌اکبر حائری آیت الله محمدحسین احمدی فقی
✅ سلسله جلسات #هم‌اندیشی فقه نظام 🎤 با حضور: آیت الله سیدعلی‌اکبر حائری آیت الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی آیت الله محمدحسین ملک‌زاده 🗓 زمان: چهارشنبه، ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ ⏮ آیت‌الله احمدی فقیه یزدی 🔶 قسمت #دو http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9