eitaa logo
آیت‌الله ملک زاده
5.2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
40 ویدیو
246 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶 مباحث: کانالی برای پاسخ به نیازهای طلبه پساانقلاب و تربیت مجتهد تمدن ساز 💥 اطلاع رسانی و ارائه دروس، سخنرانی‌ها، تالیفات، آراء و ... «آیت‌الله محمدحسین ملک زاده» توسط جمعی از شاگردان؛ 🔶 خادمان کانال: @seyyedifard @Zeini64
مشاهده در ایتا
دانلود
*┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄* ✍🏼 بهترین کانال های ایتا تقدیم به شما ═══✼🌷🍃🌷🍃✼═══ 🌷کانال مجمع الذاکرین eitaa.com/joinchat/2771255314C0f5943798f 🌷رفاقت با شهدا eitaa.com/joinchat/3469017138C966326f2fc 🌷ادعیه عارفانه و اذکار الهی(بسیار تاثــــیرگذار) و نمازهای مستحبی حاجت داری بیا eitaa.com/joinchat/3061055870C0c0fe96038 🌷عـــاشـــقانــ مـــهــ♡ــــدی{عــج} eitaa.com/joinchat/774504526C4c5a171b56 🌷داروخــــ☆ــــانـــه_مـــــعـــــنـــــوی eitaa.com/joinchat/285343744Cd2c9dd19f6 🌷♡نکات بدون سانسور« زناشـویی» عالی برای متاهــلین، مجــــردها.با مشاور درجه یک eitaa.com/joinchat/3612409958Cb7831b5a24 🌷احکام ازدواج و زناشویی( کلیپهای تصویری وآموزشی) فقط بانوان/احکام نگاه خواستگاری eitaa.com/joinchat/88277129C816abd05d2 🌷نقد تخصصی شبهات وهابیت eitaa.com/joinchat/4078960660C5f75d2f1de 🌷تریبون آزاد مجردا «استادسرکارخانم پارسا» مجردا بیان،مشاوره رایگان عااالیه eitaa.com/joinchat/3439394855C39ad288277 🌷پاسخگویی به پرسش‌ها و نیازهای طلبه پسا انقلاب و تربیت مجتهد تمدن ساز eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9 🌷ندای قرآن محفل انس با دوستان خدا eitaa.com/joinchat/4203610121C62201e7286 🌷فروش کتب مذهبی با ۵۰ درصد تخفیف واریز مبلغ بعد از دریافت کتاب ! eitaa.com/joinchat/2132475920C01e8258088 🌷کـــــــلاس مجـــ♡ــــردهـــا eitaa.com/joinchat/449576986C29c5e50e56 🌷دیــوارمـهـــربانی (هــــدیه لـوازم خانگی) کاملا رایگان و کاملا صلوآاااتی eitaa.com/joinchat/3367632985Cda5a60bc1f 🌷احکام شرعی تصویری جذاب بانوان،سیرتاپیازاحکام ساده eitaa.com/joinchat/692387840C8abb6e8370 🌷باخدا رفیق باش 1 eitaa.com/joinchat/3435397138Ca49cae656a 🌷بدون سانسور و خجالت(ازدواج وزناشویی) فقط متاهلین eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08 🌷درمان و علاج وسواس شما اینجاست کلی کارگاه مفیدو عالی، خیلیا خوب شدن eitaa.com/joinchat/47710244C8039764c17 🌷کانال تخصصی «"صوت دلنشین نهج البلاغه "» شرح روزی یک حکمت" عاااالیه eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f 🌷تلنگر مذهبی eitaa.com/joinchat/1740898305C1b457154a7 🌷احکام به زبان خییییلی سااااااده eitaa.com/joinchat/1924136962Cb1c8fdf901 🌷بانک جزوه، تلخیص و کتب حوزوی eitaa.com/joinchat/922091681C1b5ada3ae8 🌷مسائل شــــرعی و زناشــــو یی متاهلین احکام اتــاق_خــواب_بدون_سانسور») ویژه بانوان eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 ═┅┄✧❁🍁🌸🍁❁✧═┅┄ ❣ ویژه متاهلین🔞 سوالاتی که خجالت میکشی از مشاور بپرسی🙈👇🏼 همین حالا برای حل مشکلت اقدام کن👇 👇👇👇 eitaa.com/joinchat/3567648826C2e83eed008 اینجا حیا رو کنار بزار و آموزش ببین👆❤️
🔶 جهاد مبتنی بر اجتهاد؛ فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی 👤 آیت الله ملک زاده 💥 سلسله نشست‌های آشنایی با مرحوم شهید آیت الله سید محمد باقر صدر الگوی اجتهاد و جهاد در حوزه‌های علمیه 🗓 زمان: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ 🕌 مکان: قم، مدرسه علمیه شهیدین http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⏪ مقدمات و مبادی اجتهاد از دیدگاه امام خمینی 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: ۲۸ بهمن‌ ۱۴۰۲ 🕌 مکان: قم، مدرسه علمیه آیت الله العظمی حائری یزدی http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تعلن كلية الكلام و العلوم العقلية بالتعاون مع مؤسسة مفتاح عن بداية بحث الخارج الأول لطلابها و طلاب الحوزات العلمية تحت ادارة : 👤 سماحة آيه الله الشيخ محمد حسين ملك زاده ⏪ العنوان : منهجية فقه العقيدة 🗓 الزمان : يوم السبت، ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ 🕌 المكان : جامعة ال البيت ( ع ) العالمية ـ الطابق الاول ـ القاعة رقم 106 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⏮ خطبه‎های 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 محمد بن مسلم از امام صادق (ع) نقل کردند مأمومین در نماز جمعه، در حد فاصل میان خطبه و نماز می‎توانند سخن بگویند. زیرا دو خطبه‎های نماز جمعه، بدل از دو رکعت نماز می‎باشند، فلذا در اثناء دو خطبه نباید صحبت کرد. 🔶 البته امام جمعه نیز موظف است که پس از بررسی مسائل سیاسی و اجتماعی، مطالب مفید و مناسبی را برای نمازگزاران بیان کند، نه اینکه نمازگزاران مطالبی را که وی می‎گوید، حفظ باشند. البته تذکر اشکالی ندارد اما مخصوصا در بحث‎های سیاسی و اجتماعی، صرفا به خلاصه اخبار هفته یا بازگویی بیانات رهبری بسنده نشود و نکتۀ مفید تازه‎ای بیان کند تا سبب دفع نشود. اگر مطالب معارفی در یک خطبه گفته شود، در خطبه دیگر هم نکات خوب سیاسی و اجتماعی تذکر داده شود، به صورتی که جمع نمازگزاران استفاده کنند. 🔶 مخصوصا اینکه می‎گوییم سیاست ما عین دیانت ما، و دیانت ما عین سیاست ما است در خطبۀ دوم که به مسائل اجتماعی و سیاسی روز اشاره می‎شود، مطالب قرآن پایه و حدیث پایه و با استناد به ادله دینی مطرح شود و اگر به امری دعوت می‎شود و یا از کاری باز داشته می‎شود یا کاری مدح یا ذم می‎شود، این جهت در آن پر رنگ باشد که نشان دهد که این امام مسلمین و امام جمعه که دارد خطبه می‎خواند بر اساس دین و دیدگاه های دینی به سیاست و مسائل اجتماعی دعوت می‎کند و در این جهت آنها را راهنمایی می‎کند. 🗓 زمان: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #بیان_نکته ⏮ سلسله نشست های علمی #نظام_تعلیم_و_تربیت_اسلامی ⏮ موضوع: بناء #فقه_مضاف و #نظام_سازی در حوزه #تعلیم و #تربیت بر اساس الگوی #تفقه_جامع 👤 آیت‌الله ملک زاده 🔶 تعریف #فقه_مضاف، #فقه_تعلیم_و_تربیت، احکام وضعی و تکلیفی، مراحل چهارگانه شکل گیری فقه مضاف http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⏪ الشرط المسوق لتحقق الموضوع 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 برای تعمیق و تدقیق مطلب باید گفت: «هناک ارتباطان و تقییدان فی القضیة الشرطیة: الاول ارتباط بین الموضوع و الحکم؛ الثانی ارتباط بین الحکم المرتبط بالموضوع و الشرط» در قضیه شرطیه دو نوع ارتباط و تقیید را می‎شود در نظر گرفت. در قسم دوم رابطه بین حکم و شرط است، البته حکمی ‎که مرتبط با موضوع است، در حقیقت رابطه میان حکم و شرط می‌باشد. 🔶 به بیان دیگر می‎توان گفت در جملۀ شرطیه دو نوع ارتباط وجود دارد، اول «بین الموضوع و الحکم» و دوم «بین الحکم و الشرط» که اگر این دو ارتباط به وحدت رسید و یکی شد یعنی ارتباط حکم و موضوع با ارتباط حکم و شرط یکی شدند، در این صورت قضیه شرطیه مفهوم ندارد. اما اگر این دو، مستقل و جدا از هم باقی ماندند قضیه شرطیه مفهوم دارد. در حقیقت اگر این دو ارتباط به وحدت برسند، تنها ظاهر قضیه، شرطیه است اما حقیقتا شرطیه نیست، لذا مفهوم هم ندارد. 🔶 باید توجه داشت که می‎توان هر قضیۀ حملیه‎ای را به نحو شرطیه بیان کرد، به طور مثال به جای «اکرم زیداً» گفت «اکرم ان کان زیداً». پس این نکته که رابطه میان شرط و موضوع تغایر و تباین باشد، نکته مهمی است که در غیر این صورت، قضیه شرطیه مفهوم ندارد. 🔶 «لاَ تُكْرِهُوا فَتَيَاتِكُمْ عَلَى الْبِغَاءِ إِنْ أَرَدْنَ تَحَصُّناً» این آیه شریفه می‎گوید «اگر کنیزان جوان شما اراده تحصّن و عفت داشتند، ایشان را اکراه نکنید که به زنا بپردازند» که معمولا گفته می‎شود از این جهت مفهوم مخالف ندارد که ما بالضرورة می دانیم اکراه به زنا، چه شخص اراده به زنا داشته باشد و چه نداشته باشد، جایز نیست. لکن جواب اصحّ این است که بگوییم در واقع این آیه شریفه اصلا مفهوم ندارد، زیرا از قبیل سالبه بانتفاء موضوع می‎باشد. 🔶 اگر بخواهیم از این آیه شریفه مفهوم استفاده کنیم می‎شود «فاذا لم یرِدنَ التحصن فاکرهوهن علی البغاء او یجوز اکراههن علی البغاء» که سالبه بانتفاء موضوع است زیرا اگر این فتیات خودشان اراده تحصن نداشته باشند یعنی اراده بغاء دارند، وقتی خودشان اراده بغاء دارند، دیگر اکراه معنا ندارد و طلب الحاصل است. اکراه در جایی معنا دارد که شخص نمی‎خواهد ولی او را مجبور می‎کنند. 🗓 زمان: ۱ اسفند ۱۴۰۲ 🕌 مکان: مدرسۀ آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی، مدرس ۱۱۳ 💥 برگرفته از سال دوم از دوره سوم تدریس خارج اصول http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9