eitaa logo
آیت‌الله ملک زاده
5.4هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
46 ویدیو
261 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶 مباحث: کانالی برای پاسخ به نیازهای طلبه پساانقلاب و تربیت مجتهد تمدن ساز 💥 اطلاع رسانی و ارائه دروس، سخنرانی‌ها، تالیفات، آراء و ... «آیت‌الله محمدحسین ملک زاده» توسط جمعی از شاگردان؛ 🔶 خادمان کانال: @seyyedifard @Zeini64
مشاهده در ایتا
دانلود
⏮ انتخاب موضوع 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 از آنجا که عمر انسان محدود است و طلبه نمی‎تواند تمام ابواب فقهی را شرکت کند، یکی از ابحاث فقهی که خوب است طلبه در درس خارج آن شرکت کند، است. زیرا هم به لحاظ استدلالی بحث‎های خوبی دارد و هم بحث مورد ابتلائی است. لذا اگر مثلا طلبه پنج باب فقهی برای درس خارج خود انتخاب می‎کند، یکی از ابواب انتخابی او، کتاب الاجاره باشد، مناسب است. 💥 برگرفته از دوره فشرده فقه امامیه، تابستان ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
👤 آیت الله ملک زاده 🔶 استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم ⏪ برگ‌هایی از کتاب به اسلامی 💥 برگرفته از پرونده‌ ویژه شماره ۴۶ و ۴۷ فصلنامه تخصصی علوم انسانی 🔹 معرفی شخصیت و آثار آیت الله محمدحسین ، صاحب کلان نظریه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
کریم و اهل بیت، کاملاً حکومتی و سیاستی است! 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 بحث آبادسازی زمین‎های غیرآباد یک بحث کاملا حکومتی است، زیرا اصل زمین‎ها متعلق به امام است و هر زمان که امام بخواهد می‎تواند جلوی این کار را بگیرد یا از این زمین‎ها مالیات بگیرید یا موارد دیگر؛ یعنی همه این امور در اختیار امام است. 🔶 واقعا انسان متوجه نمی‎شود افرادی که احیانا شریعت اسلامی را بی‎ربط به و می‎دانند و آن را امری کاملا فردی در نظر می‎گیرند در چه جهان فکری زیست می‎کنند و چه شناختی از اسلام دارند؟! 🔶 وقتی فقه را به آنها نشان می‎دهید می‎گویند این صورت‎بندی فقها است و ربطی به دین ندارد! اما خود قرآن چه؟ مگر می‎شود کسی قرآن را بخواند و بگوید اسلام و قرآن کاری به سیاست و حکومت و دولت ندارد! این قرآنی که در اختیار مسلمین است همه‌اش سیاست و حکومت است. حدود یک دَهم قرآن کریم فقط در مورد جنگ و صلح است که حکومتی‎ترین و سیاسی‎ترین امور دنیا است. آیا در مورد کتابی که تنها یک دهم آن مربوط به و است علاوه بر مطالب دیگر حکومتی، می‎شود گفت ربطی به سیاست و حکومت ندارد؟! برخی با یک پیش فرض خودساخته سراغ اسم دین می‎روند و می‎گویند اسلام اینگونه است. برو متن قرآن و روایات را بخوان! بعد اظهار نظر کن. 💥 برگرفته از دوره فشرده فقه امامیه، تابستان ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیت‌الله ملک زاده
✅ فهرست مطالب 🔶 #پرونده_ویژه فصلنامه تخصصی علوم انسانی #صدرا پیرامون معرفی شخصیت و آثار استاد محمد
👤 حجةالاسلام محمد صائغ 🔶 مدرّس جامعة المصطفى العالمية ⏪ نخستین درس خارج در حوزه علمیه 💥 برگرفته از پرونده‌ ویژه شماره ۴۶ و ۴۷ فصلنامه تخصصی علوم انسانی 🔹 معرفی شخصیت و آثار آیت الله محمدحسین ، صاحب کلان نظریه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از هیئت قاسم ابن الحسن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیت الله محمد حسین ملک‌زاده لقاء الله در آخرت برای همه است و قطعی است... هیئت قاسم ابن الحسن (ع) 📲 @heyat_salam
⏮ خیانت گستردۀ بانک‎های آمریکایی و مستأجر کردن صاحبخانه‎ها. 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 در در ده‎های گذشته، بانک‎ها با تجارتی که راه انداختند، صاحب خانه‎های فراوانی شدند. این بانک‎ها با علم به اینکه مردم توانایی بازپرداخت وام‎هایی که می‎دهند را ندارند، به شکل بسیار گسترده تبلیغ کردند که با امتیازهای فراوان، وام می‎دهند و مردم را با انواع تشویق کردند که بگیرند و خانه‎های آنها را به عنوان گرو گرفتند و به محض اینکه شخص نمی‎توانست قسط خود را بازپرداخت کند و علی العموم هم نمی‎توانستند، خانه‎های آنها را مالک می‎شدند و سپس همان خانه‎ها را به مالکان قبلی اجاره می‎دادند. در واقع، شخص وام گیرنده، دو بدهی به بانک پیدا می‎کرد که یکی را با خانه‎اش داده بود و دیگری را در قالب اجاره بهای خانۀ خودش به بانک می‎پرداخت. 🔶 یعنی بانک‎ها در آمریکا عملاً مردم را بیچاره کردند و بسیاری را که صاحبخانه بودند به مستأجر تبدیل کردند. این کار به شکل گسترده در در طی ده‎های گذشته به انجام رسید که خیانت بزرگ، گسترده و برنامه‎ریزی شدۀ بانک‎ها بود. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
⏪ چیستی 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: یکشنبه، ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ 🕙 ساعت: ۱۷ الی ۱۹ 🕌 برگزار کننده: دانشگاه امام صادق علیه‌السلام 🔹 جهت ثبت‌نام به شناسه کاربری @taha_kamali در پیام‌رسان بله پیام دهید، و یا با شماره ۰۹۹۲۰۶۶۸۴۱۴ تماس حاصل نمایید. http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیت‌الله ملک زاده
✅ فهرست مطالب 🔶 #پرونده_ویژه فصلنامه تخصصی علوم انسانی #صدرا پیرامون معرفی شخصیت و آثار استاد محمد
👤 حجت‌الاسلام سیدمحمد سیدی فرد 🔶 استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ⏪ بازاندیشی در نسبت میان حکم اولی، ثانوی و حکومی و امتداد آن در ساحت و در اندیشه آیت‌الله ملک زاده 💥 برگرفته از پرونده‌ ویژه شماره ۴۶ و ۴۷ فصلنامه تخصصی علوم انسانی 🔹 معرفی شخصیت و آثار آیت الله محمدحسین ، صاحب کلان نظریه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
⏪ نقد و بررسی قاعده 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 باید گفت: «هذه القاعدة بما هی قاعدة من المشهورات التی لا أصل لها»؛ بله اگر بخواهیم به عنوان یک حکم شرعی بپذیریم، امر دائر مدار این است که روایت مذکور را بپذیریم یا خیر؛ که برخی حتی حکم را در موارد خاص منصوص آن نیز قبول ندارند و می‎گویند در این موارد، باید سراغ یا یا بروند. لذا ما در برخی از بحوث فقهی خود گفته‎ایم که اسم این قاعده را قاعدة نام گذارند بهتر است. 🔶 برخی می گویند در فقه ما قاعدۀ عدل و عدالت داریم و بعد همین قاعده را مطرح می‎کنند، که توهین به فقه است که عدالت مستفاد از فقه منحصر به همین قاعده باشد! 💥 برگرفته از دوره فشرده فقه امامیه، تابستان ۱۴۰۳ 🗓 زمان: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیت‌الله ملک زاده
✅ #بیان_نکته ⏪ نقد و بررسی قاعده #عدل_و_انصاف 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 باید گفت: «هذه القاعدة بما ه
⏪ نقد و بررسی قاعده 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 در فقه قاعده‎ای به نام «العدل و الانصاف» مطرح و معروف شده است. به حسب تتبع انجام شده، ظاهرا این قاعده از قرن دهم هجری به وسیلۀ جناب مطرح شده است. البته مفاد این قاعده پیش از آن در فقه مطرح بوده، اما تحت عنوان یک قاعدۀ فقهی مطرح نبوده است. 🔶 مفاد قاعده در محل خودش یعنی، اگر دو مبلغ با یکدیگر مشتبه شد و معلوم نبود مثلاً چقد از این مبلغ برای شخص اول و چقدر برای شخص دوم است، در اینجا برای اینکه هیچ کدام بی‌نصیب نمانند این مبلغ را نصف می‎کنند. 🔶 فقها بعد از قرن دهم از این مطلب به عنوان قاعده نام برده‌اند، به طور مثال از معاصرین مرحوم آیت الله سید محسن ، آیت الله و از این قاعده در کتب فقهی‎شان نام برده‎اند؛ برخی نیز تلاش کرده‎اند این قاعده را به ابواب مختلف فقهی تسرّی دهند و از آن استفاده کنند. 🔶 اما انصاف این است که این، یک قاعدۀ فقهیه نیست، بلکه یک حکم تعبّدی موردی، در مورد یک مسأله خاص و منصوص می‌باشد. حتی برخی از اعلام معاصر ما از قاعدۀ العدل و الإنصاف به یاد کرده‎اند. 🔶 حق این است که بگوییم: «هذه القاعدة بما هی قاعدة من المشهورات التی لا أصل لها»؛ بله اگر بخواهیم به عنوان یک حکم شرعی بپذیریم، امر دائر مدار این است که روایت مذکور را بپذیریم یا خیر؛ که برخی حتی حکم را در موارد خاص منصوص آن نیز قبول ندارند و می‎گویند در این موارد، باید سراغ یا یا بروند. لذا ما در برخی از بحوث فقهی خود گفته‎ایم که اسم این قاعده را قاعدة نام گذارند بهتر است. 🔶 برخی می گویند در فقه ما قاعدۀ عدل و عدالت داریم و بعد همین قاعده را مطرح می‎کنند، که توهین به فقه است که عدالت مستفاد از فقه منحصر به همین قاعده باشد! 💥 برگرفته از دوره فشرده فقه امامیه، تابستان ۱۴۰۳ 🗓 زمان: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیت‌الله ملک زاده
✅ فهرست مطالب 🔶 #پرونده_ویژه فصلنامه تخصصی علوم انسانی #صدرا پیرامون معرفی شخصیت و آثار استاد محمد
👤 حجت‌الاسلام دکتر زمانیان 🔶 مدیر واحدهای پژوهشی پژوهشگاه دانشگاه امام صادق علیه‌السلام ⏪ در اندیشه استاد محمد حسین ملک‌زاده 💥 برگرفته از پرونده‌ ویژه شماره ۴۶ و ۴۷ فصلنامه تخصصی علوم انسانی 🔹 معرفی شخصیت و آثار آیت الله محمدحسین ، صاحب کلان نظریه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9