✅ سیدحسن #نصرالله ترجمان عربی اندیشه #امامین_انقلاب بود.
👤 آیت الله ملک زاده
🔹 زمان میبرد تا بفهمیم چه دردانهای را از دست دادهایم.
🔹 شخصیت رفیع ایشان با هیچ یک از فرماندهان #جبهه_مقاومت قابل قیاس نبود.
💥 بیانات استاد پیش از درس "شیوه دستیابی به نظامهای اسلامی"
🗓 زمان: ۱۲ مهر ۱۴۰۳
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
۱۲ مهر ۱۴۰۳
۱۲ مهر ۱۴۰۳
آیتالله ملک زاده
✅ سیدحسن #نصرالله ترجمان عربی اندیشه #امامین_انقلاب بود. 👤 آیت الله ملک زاده 🔹 زمان میبرد تا بفهم
✅ سیدحسن #نصرالله ترجمان عربی اندیشه #امامین_انقلاب بود.
🔹 شخصیت رفیع ایشان با هیچ یک از فرماندهان جبهه مقاومت قابل قیاس نبود.
👤 آیت الله ملک زاده
🔶 حقیقتا مصیبت شهادت #سیدالشهداء_مقاومت، مصیبت سنگینی است. این مصیبت را همه ما درک میکنیم اما هرچه شناخت انسان از یک طرف نسبت به شخصیت ایشان و از طرف دیگر نسبت به مسائل جاری در منطقه بیشتر باشد، بیشتر عظمت این مصیبت و خسارت آن را درک میکند.
زمان میبرد تا ما بفهمیم چه دردانهای را از دست دادهایم. در مقام قیاس نیستم اما برای تقریب به ذهن عرض میکنم، فقدان این شخصیت بزرگ با فقدان هیچ یک از شخصیتها و فرماندهان دیگر محور مقاومت قابل مقایسه نیست. حتی فقدان ایشان را با دبیر کل سابق حزب الله #سیدعباس_موسوی هم نمیشود مقایسه کرد. شاید این سخن بنده سبب شود برخی به بنده ایراد بگیرند، اما اگر توجه و دقت شود و شناخت وجود داشته باشد، فقدان ایشان به مراتب بزرگتر از فقدان #امام_موسی_صدر است و این به معنای نادیده گرفتن زحمات دیگران نیست.
🔶 ایشان به مرور به این جایگاه رسیده بود. بنده در اوایلی که ایشان دبیر کل حزب الله شده بود مدتی پس از شهادت مرحوم سید عباس موسوی لبنان بودم و از نزدیک شاهد بودم که ایشان با اینکه بسیار جوان بود، محبوبیت بسیار زیادی داشت اما این محبوبیت در آن زمان، تنها در درون لبنان بود، تا سال ۲۰۰۰ میلادی که عقب نشینی نگنین ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان رخ داد و به ناگاه جایگاه مرحوم نصرالله در نگاهها با یک جهش عظیم، بسیار بالا رفت. بنده نیز در آن زمان و هنگام عقب نشینی رژیم صهیونیستی در لبنان بودم و از نزدیک شاهد این ماجرا بودم. این قضیه تا سال ۲۰۰۶ ادامه داشت اما در آن سال، محبوبیت ایشان در سطح #جهان_عرب و جهان اسلام به حد انفجار رسید. در آن سالها به کشورهای مختلفی از جنوب شرق آسیا تا اروپا برای تبلیغ میرفتم و مشاهده میکردم که سید حسن نصرالله و حزب الله لبنان چه جایگاهی در نگاهها پیدا کرده است و #حکام_مرتجع_منطقه، چه پیشنهادهای عجیب و سنگینی به ایشان میدادند از قبیل ساختن لبنان، در ازای اینکه هنگام بیان پیروزیهای حزب الله، روی نقش ایران تاکید نکنی!
🔶 اما ایشان در همان سال به ایران آمد و در آن اجلاس عمومی خم شد و دست رهبری معظم را بوسید. البته خودش هم میدانست که این کار در عرف دیپلماتیک غیرمتعارف است و خود ایشان در قم میفرمود که میخواستم به تمام دنیا بفهمانم هرچه هست از رهبر معظم انقلاب است و ما سربازان ایشان هستیم، دیدم تنها راه این است که چنین تصویری را در اذهان باقی بگذارم. ایشان دائما تأکید می کردند که ما سرباز #ولی_فقیه هستیم.
تمام وجود این مرد اخلاص بود و به لحاظ معنوی هم فوق العاده بودند.
🔶 شخص حضرت آقا نیز اعتماد عجیبی به سید حسن نصرالله داشت و کل جهان عرب را به سید حسن سپرده بود و در کشورهای عربی، نماینده رهبری سید حسن نصرالله بود و آنها در امور مربوط به منطقه مستقیما با سید حسن نصرالله در ارتباط بودند و همه کاره ایشان بود. در واقع ایشان #مترجم_عربی اندیشههای امامین انقلاب بود.
🔶 ما در شرایطی هستیم که هرچه به اسرائیل ضربه بزنیم که ان شاء الله هر روز هم بیشتر شود مانند عملیات #وعده_صادق ۲ که واقعا سرور آفرین بود، اما حزن و اندوه ما بابت فقدان مرحوم سید حسن نصرالله را جبران نمیکند. این فقدان قلب ما را جوری سوزانده که این حرکات، ما را آرام نمیکند و این سوز باید در قلوب ما باشد که هر کس در هرجایی که هست به اسرائیل ضربه بزند و #انتقام_کامل زمانی است که این شجره خبیثه و به تعبیر مرحوم امام خمینی این #غده_سرطانی از اساس از بین برود.
💥 بیانات ابتدایی در درس شیوه دستیابی به نظامهای اسلامی
🗓 زمان: ۱۲ مهر ۱۴۰۳
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
۱۲ مهر ۱۴۰۳
تبصرة المتعلمين۱۳.mp3
16.57M
✅ دوره فشرده فقه امامیه بر اساس کتاب #تبصرة_المتعلمين
🔹 تألیف #علامه_حلی
⏪ جلسه #سیزده
👤 آیت الله ملک زاده
🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳
🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
۱۴ مهر ۱۴۰۳
✅ #نکته_اصولی
⏪ سعه و ضیق #دلالة_الفعل
👤 آیت الله ملک زاده
🔶 بیان شد که فعل، دلیل صامتی است که در مقام دلالت، اجمال دارد و باید به قدر متیقن از مدلول یا مدالیل آن اکتفا کرد که طبعا یک مدلول مضیق و محدود به حساب میآید، لکن تضیق و محدودیت هم یک امر نسبی است و هرچند این مدلول، نسبت به مجموعه مدالیل محتمل الاستفاده از این فعل، دایرۀ بسیار محدودی دارد اما در عین حال، فی حد نفسه و در همان دایره محدود و مضیق میتوان یک سعهای برای آن لحاظ کرد.
🔶 به بیان دیگر اگر ما همین مدلول مضیق و محدود را در قالب یک لفظ و عبارت بیان کنیم، خود آن لفظ یک سعه و ضیقی دارد و میتواند عمومیت یا خصوصیت داشته باشد. به طور مثال اگر گفتیم «الفعل یدل علی عدم الحرمة علی الاقل» یا «الترک یدل علی عدم الوجوب علی الاقل» این جملات ترجمۀ لفظی آن افعال هستند که میتوان برای آن سعه یا ضیقی در نظر گرفت. پس همچنان که در باب اجماع میگوییم، اجماع دلیل لبی است ولکن همین اجماع دارای معقد است که میتواند سعه یا ضیق داشته باشد، در باب فعل هم میتوان این مطلب را ذکر کرد و گفت مدلول مضیق فعل که همان قدر متیقن از مدالیل است میتواند سعه و ضیق داشته باشد.
🔶 گاهی از این مطالب میتوان استفادههای فراوان برد، یعنی در حالی که دلالت فعل معصوم، نسبت به همه مدالیل محتمل الاستفاده از آن، محدود است اما به خودی خود سعهای دارد. به تعبیر امروزی میتوان گفت هر عمل و فعلی، پیامی دارد.
💥 برگرفته از سال سوم از دوره سوم خارج اصول
🗓 زمان:۱۴ مهر ۱۴۰۳
🕌 مدرسه آیتالله العظمی تبریزی، مدرس ۱۱۳
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
۱۴ مهر ۱۴۰۳
تبصرة المتعلمين۱۴.mp3
13.33M
✅ دوره فشرده فقه امامیه بر اساس کتاب #تبصرة_المتعلمين
🔹 تألیف #علامه_حلی
⏪ جلسه #چهارده
👤 آیت الله ملک زاده
🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳
🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
۱۵ مهر ۱۴۰۳
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
📍تبیین نظریه حکمرانی اجتهادی / اهمیت حجیت دینی در تصمیمگیریهای عمومی
🔻 آیت الله محمد حسین ملک زاده از اساتید درس خارج حوره علمیه قم، مطرح کرد؛
🔹ولایت فقیه محور نظام سیاسی اسلام است و این محوریت به گونهای است که میتوان نظام سیاسی و حکومتی اسلام در عصر غیبت را "نظام ولایت فقیه" نامید. ولایت فقیه، عنصر بنیادین در نقشآفرینی دین در سرپرستی جامعه و مدیریت اجتماعی در دوران عدم دسترسی مستقیم به امام معصوم (علیهالسلام) است.
🔹در حکمرانی اجتهادی، تدبیر امور عمومی باید به نحو اجتهادی صورت بگیرد، به این معنا که تمامی تصمیمات و مدیریتها باید بر اساس اجتهاد و تفکر عمیق دینی انجام شود. تدبیر اجتهادی امور عمومی، مبنای حکمرانی اجتهادی است، و این تدبیر باید مبتنی بر تفکر عمیق و جامع دینی صورت گیرد.
🔹مهمترین ویژگی حکمرانی اجتهادی، رویکرد خاص آن در حل مسئله است که به آن "روش اجتهادی" میگوییم. حل مسئله به روش اجتهادی به دقت و عمق نیاز دارد. در این روش، صرفاً شناخت اولیه از مسئله کافی نیست، بلکه پژوهش عمیق در مورد آن لازم است. به همین دلیل در میان علمای ما اصطلاح "تحقیق در مسئله" بسیار مطرح بوده است.
🌐 متن گزارش: https://ihkn.ir/?p=38625
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حکمرانی
#گزارش_خبری
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
۱۵ مهر ۱۴۰۳
تبصرة المتعلمين۱۵.mp3
11.19M
✅ دوره فشرده فقه امامیه بر اساس کتاب #تبصرة_المتعلمين
🔹 تألیف #علامه_حلی
⏪ جلسه #پانزده
👤 آیت الله ملک زاده
🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳
🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
۱۶ مهر ۱۴۰۳
آیتالله ملک زاده
✅ #حکمرانی_اجتهادی ⏮ حل مسأله؛ تفاوت ماهوی حکمرانی اجتهادی با دیگر حکمرانیها 🔶 عقب نشینی غیرتاکتیک
✅ #نشست_علمى
⏪ موضوع: ماهیت #حکمرانی_اجتهادی ذیل کلان نظریه #تفقه_جامع
👤 آیت الله ملک زاده
🗓 زمان: ۱۰ مهر ۱۴۰۳
🕌 برگزار کننده: مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد عليهم السلام، مشهد مقدس.
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
۱۶ مهر ۱۴۰۳
۱۶ مهر ۱۴۰۳
آیتالله ملک زاده
✅ #نشست_علمى ⏪ موضوع: ماهیت #حکمرانی_اجتهادی ذیل کلان نظریه #تفقه_جامع 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زما
فقه مضاف.pdf
217.4K
📜 تقریر بحث
📝 حکمرانی اجتهادی ذیل کلان نظریه تفقه جامع
👤 آیت الله ملک زاده
✍️ برای دوستانی که فرصت نداشتند فایل صوتی حضرت آیت الله ملک زاده را گوش بدهند.
🌐 تهیه شده توسط کانون فقه
┏━━━━━🕌🕌┓
https://eitaa.com/joinchat/2926838655C1efd35316f
┗📚📚━━━━━━┛
۱۶ مهر ۱۴۰۳
تبصرة المتعلمين۱۶.mp3
17.47M
✅ دوره فشرده فقه امامیه بر اساس کتاب #تبصرة_المتعلمين
🔹 تألیف #علامه_حلی
⏪ جلسه #شانزده
👤 آیت الله ملک زاده
🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳
🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
۱۷ مهر ۱۴۰۳