eitaa logo
آیت‌الله ملک زاده
5.2هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
42 ویدیو
258 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶 مباحث: کانالی برای پاسخ به نیازهای طلبه پساانقلاب و تربیت مجتهد تمدن ساز 💥 اطلاع رسانی و ارائه دروس، سخنرانی‌ها، تالیفات، آراء و ... «آیت‌الله محمدحسین ملک زاده» توسط جمعی از شاگردان؛ 🔶 خادمان کانال: @seyyedifard @Zeini64
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ سلسله نشست‌های آشنایی با شخصیت مرحوم شهید آیت‌الله سید محمد باقر صدر 🔶 الگوی اجتهاد و جهاد در حوزه‌های علمیه 👤 با سخنرانی 🔹آیت‌الله محمد حسین ملک‌زاده🔹 (استاد دروس خارج فقه و اصول در حوزه علمیه قم) جلسه آخر: 🔖 رهاورد روشی شهید صدر برای مقابله با آتئیسم مدرن 🗓 یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ⏰ بلافاصله بعد از نماز عشاء 🕌 مکان: قم، مدرسه علمیه شهیدین http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
♻️ مرکز تخصصی وهابیت پژوهی دارالاعلام شعبه مشهد برگزار می کند: ✅موضوع: تجربيات عينى از تفوق منطق قرآنى در بحث با مذاهب ديگر به ويژه وهابيت 🎙استاد : آیت الله ملک زاده - از قم 📆 زمان: پنجشنبه 4 اردیبهشت 1403 ⏰ساعت: 17:30 🕌مکان: خیابان آیت الله بهجت(ره) 8، فرعی سوم سمت چپ، موسسه دارالاعلام شعبه مشهد 🔗پخش زنده از طریق همین کانال 🌐 آدرس کانال تلگرام و ایتا و اینستاگرام: ┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓ @PJdarolelam ┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
👤 سخنران: آیت الله ملک زاده 🔶 استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علميه قم. 🗓 زمان: سه شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ 🕙 بعد از نماز عصر 🕌 مکان: مشهد مقدس، مـدرسه علمیـه حضـرت حجـت عجل الله 🔹 کارگروه هنر و رسانه مدرسه علمیه حضرت حجت عجل الله http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
و ⏪ موضوع: روش شناسی اصولی آیة الله شهید سید محمد باقر صدر 💥 همراه با پرسش و پاسخ طلبگی 👤 سخنران: آیت الله ملک زاده 🔶 استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علميه قم. 🗓 زمان: چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ 🕙 ساعت: ۷ تا ۹ صبح 🕌 مکان: مشهد مقدس، مـدرسه علمیـه امام علی بن ابیطالب علیهما السلام. @hozeh_man http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
⏮ ملکه شدن ادبیات عرب؛ 🔶 (روشی کاربردی بر اساس کتاب ) ⏮ 1⃣ تجریه صرفی 2⃣ ترکیب نحوی 3⃣ تحلیل بلاغی 4⃣ تفسیر مختصر قرآن کریم 🔶 آیت الله ملک زاده 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
💥 همایش ظرفیت‌های اندیشۀ در تحول ⏪ ظرفیت‌های اندیشه شهید صدر در زمینه قرآن و حدیث 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ 🕙 ساعت: ۱۰ صبح 🕌 مکان: حرم مطهر امام رضا (ع)، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، ساختمان شماره ۱، سالن شهید سلیمانی 🔹کانال اطلاع‌رسانی همایش: @hamayesh_ShahidSadr http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
👇👇👇 هم اکنون 👇👇👇
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👇👇👇
👤 با حضور استاد ملک‌زاده 🔹استاد درس‌خارج فقه‌و اصول حوزه علمیه قم. ⏪ موضوع: هویت‌ طلبگی نکات کلیدی و کاربردی در 📜رزومه استاد 🔶 تدریس درس‌ خارج فقه و اصول سنتی 🔶 تدریس درس‌ خارج فقه‌های مضاف به اجتماعیات (فقه روابط بین الملل، فقه فضای مجازی، فقه الاجتماع و ...) 🔶 تدریس یک دور کامل تفسیر قرآن کریم 🔶 صاحب کلان نظریه تفقه جامع و ... 📆 زمان: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ 🕙 ساعت ۱۷ 🕌 مکان: مشهد مقدس، مدرسه‌ علمیه ثقلین 🌐http://www.r313.ir 🇮🇷🇵🇸 @hozeh_saghalein http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
📿 | سلسله جلسات «هویت طلبگی»برگزار شد 🏷آیت‌الله ملک‌زاده، در سخنرانی ۴اردیبهشت ماه خود در مدرسه علمیه حضرت حجت (عج) با اشاره به آیه ۱۲۲ سوره مبارکه توبه، به اهمیت حضور طلاب در جامعه و پاسخگویی به سوالات مردم تاکید کردند. ✏️ایشان با بیان اینکه "اصالت و کار ما در این آیه آمده است"، به وظیفه طلاب در ترویج دین و هدایت مردم اشاره کردند و گفتند: "ما باید با لباس مقدس روحانیت در بطن جامعه باشیم و علت آن این است که مردم از قشرها و تیپ‌های مختلف از ما سوال دارند و باید پاسخگوی آنها باشیم." آیت‌الله ملک‌زاده در ادامه با اشاره به جایگاه رفیع علم و علما، خاطرنشان کردند: "بالاترین مقامات در آیات و روایات برای شهدا گفته شده و شهید به مقام عندیت رسیده است (عند ربهم یرزقون) اما پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم می‌فرمایند: مداد العلماء افضل من دماء الشهداء." ایشان با بیان اینکه "مداد در عربی یعنی مرکب، جوهر"، افزودند: "جوهری که علما با آن می‌نویسند این از خون شهید بالاتر است. عالمی که علم خود را در سینه ذخیره کند و به مردم منتقل نکند ارزشمند نیست بلکه آن عالمی مقامش از خون شهید بالاتر است که می‌نویسد، تبلیغ می‌کند و..." آیت‌الله ملک‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی طلاب که به دنبال شغل‌های دیگر می‌گردند، گفتند: "خیلی از طلبه‌ها نمی‌دانند در چه مکان و جایگاهی قرار دارند و دنبال شغل‌های دیگر می‌گردند." ایشان در پایان به هویت طلبگی و رسالت مهم طلاب در جامعه تاکید کردند . __________ ✓ معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان @howzehfarhang
⏪ به همراه 🔶 برنامه ریزی و هدفگذاری در مسیر طلبگی 👇👇👇
💥 همایش ظرفیت‌های اندیشۀ در تحول ⏪ ظرفیت‌های اندیشه شهید صدر در زمینه قرآن و حدیث 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مشهد مقدس، دانشگاه علوم اسلامی رضوی http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
هدایت شده از دین و تمدن
چهلمین نشست تخصصی با موضوع: 🌱 بررسی مبانی فقهی تبدل رای آیت‌الله حکیم درباره تعامل با اهل کتاب با حضور استاد استاد درس خارج حوزه علمیه قم □ زمان: دوشنبه - دهم اردیبهشت □ مکان: موسسه دین و تمدن 👈 جهت هماهنگی حضور در جلسه با ادمین مرتبط شوید: 🔹 @DinTamadon 💠 موسسه دین و تمدن ➕ @DinVaTamadon
هدایت شده از روایت حائری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هدف در حوزه های علمیه باید مجتهد شوید،فقیه شوید‼️ 🎙آیت الله ملک زاده 🔊صوت کامل سخنرانی ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ @revayat_haeri|روایـت‌حائــرےٖؒ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
⏮ الولایة علی الإفتاء 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 بحثی در باب ولایت فقیه، و ولایات و مناصب سه‎گانۀ او در بخش ولایة الافتاء مطرح است که آیا می‌توان گفت «للفقیه الولایة علی الافتاء»؛ به این بیان که فقیه مخیّر باشد در موردی به تشخیص خود فتوا بدهد یا ندهد، اعم از اینکه استنباط کرده باشد یا خیر، یا تعمدا در آن مسأله استنباط نکند و بگوید من در این حکم جاهل هستم و تقلید یا احتیاط می‎کنم. آیا فقیه چنین کاری می‎تواند انجام دهد یا خیر؛ این مسأله در کتمان فتوا نیز وجود دارد که آیا فقیه می‎تواند فتوای خود را کتمان کند. 🔶 بیان فتوایی غیر از فتوای اجتهادی، توسط آیت الله العظمی سید محسن حکیم 🗓 زمان: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ 🕌 مکان: قم، مؤسسه دین و تمدن http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
⏪ تذکری در باب 🔶 عرف سخیف، عرف فاخر و عرف تشریع 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 هرچند شارع مقدس در بیان مطالب خود، طریقی اختراعی ندارد و از طریق عرفی استفاده می‌کند اما این به این معنا نیست که حالا که عرفی شد، به شدت کوچه بازاری و سخیف و سطح پایین سخن بگوید. زیرا خود مردم هم متفاوت سخن می‌گویند، بعضی خیلی مؤدب و منظم سخن می‌گویند و برخی سطح پایین‎تر حرف می‎زنند، بالاخره سطح فرهنگ و تحصیلات مردم با یکدیگر متفاوت است. از این مطلب این نکته‎ استفاده می‎شود که گاهی گفته می‎شود به نظر من می‎آید این مطلب عرفی نیست، یعنی چه عرفی نیست؟ یعنی عرف شلخته، بی‎دقت و سطح پایین به آن توجه ندارد، اما بخشی از این عرف که دقیق، خوب و فاخر صحبت می‌کنند، احیانا این نکات را رعایت می‌کنند. 🔶 این نکته شمشیر دو دَم است از این جهت که ما بر روی مسامحات عرفیه تاکید داشته و داریم، در اینجا نیز می‎گوییم ما عرفِ با ادبیات خوب و در سطح بالا را هم مبتنی بر مسامحات عرفیه می‌دانیم. به طور مثال در اصل وضع کلمات بر معانی، مسامحات زیادی وجود دارد، همچنین در شکل گیری برخی از ترکیبات و عبارات خاص مسامحه وجود دارد. اما اینکه چه سطحی از همین زبانی که مبتنی بر مسامحات است را برای سخن گفتن انتخاب کنیم، مختلف است و انسان هم می‎تواند سطح بالاتر سخن بگوید و هم سطح پایین‎تر؛ 🔶 عرض شد احیانا، همه سخنان شارع و حتی قرآن کریم نیز یکسان نیست. اگر کسی با نگاه ادبی به آیات قرآن کریم نگاه کند، به لحاظ ادبی و بلاغی، آیات قرآن در یک سطح نیستند. در برخی از آیات قرآن مانند «وَ قِيلَ يَا أَرْضُ ابْلَعِي مَاءَكِ وَ يَا سَمَاءُ أَقْلِعِي وَ غِيضَ الْمَاءُ وَ قُضِيَ الْأَمْرُ وَ اسْتَوَتْ عَلَى الْجُودِيِّ وَ قِيلَ بُعْداً لِلْقَوْمِ الظَّالِمِينَ» یا «قِيلَ ادْخُلِ الْجَنَّةَ قَالَ يَا لَيْتَ قَوْمِي يَعْلَمُونَ» نکات ادبی و بلاغی بسیاری به کار رفته، اما ممکن است بعضی از آیات قرآن به لحاظ بلاغی در این سطح نباشند. 🔶 البته همانگونه که تأکید هم شد، این نکته، نکتۀ بسیار دقیقی است و توجه به این مطلب کار ساده‎ای نیست و تشخیص مصادیق آن آسان نمی‎باشد. اما گاهی، اموری که به نظرمان عرفی نمی‎آید، از این جهت است که ما یک عرف سطح پایین را در نظر گرفتیم و اگر عرف سطح بالاتری را در نظر بگیریم، عرفی خواهد شد. به طور مثال عرف قانونی و تشریعی، یک نوع عرف خاصی است با ویژگی‎های خاص خود، لذا اگر شارع مقدس عبارتی را در فضای تشریع، تقنین و قانوگذاری می‎گوید، دقتهایی دارد که اگر بخواهد حرفی معمولی بزند آن دقتها را ندارد. 🔶 گاهی شخص می‌گوید جمله شرطیه مفهوم ندارد، لحاظ بشود که در چه فضای عرفی به نظر شما مفهوم ندارد، بله گاهی اوقات صحبتهای معمولی افراد با یکدیگر است، درست می‌گویید انسانها حرف بی دقت زیاد می‎زنند و حتی ممکن است «انما» هم بگویند ولی حصری در کار نباشد، و بگوید منظورم این هم نبود، یعنی مسامحه زیادی دارد ولی اگر ما این را در فضای قانون، تقنین و تشریع بردیم آنجا یک مقداری دقیق‎تر می‌شود. باز هم عرف است و مبتنی بر مسامحات، اما اینجا مسامحاتش کمتر می‌شود و ضوابطی پیدا می‌کند، به بیان دیگر خود فضای تقنین و تشریع مانند قرینه‎ای می‎ماند که این قرینۀ عامه سبب می‌شود ما سطح دقتمان را در فهم عبارات بالاتر ببریم. 🔶 دقت کنید که از آنجا که ما تأکید زیادی داشته‎ایم که بحثهای اصولی باید عرفی باشد و از عرف خارج نشویم و جای بسیاری از بحثهای عقلی در مباحث الفاظ اصول نیست، در عین اینکه ما کماکان از مبنای خود عقب نشینی نمی‌کنیم، اما این واقعیت را هم نباید نادیده گرفت. 🗓 زمان: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسۀ آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی، مدرس ۱۱۳ 💥 برگرفته از سال دوم از دوره سوم تدریس خارج اصول http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
⏪ رکن رکین مرجعیت امت اسلامی است. 🔶 چطور برخی از طلبه‌ها به علت درس نخواندن و استاد ندیدن، حالت می‌گیرند و با گمراهی خود سبب گمراهی مردم هم می‌شوند. 👤 آیت الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9