eitaa logo
مدیریت در اسلام
664 دنبال‌کننده
828 عکس
167 ویدیو
25 فایل
#مدیریت_در_اسلام رسانه بنیاد فقهی مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم آشنایی با مجموعه: https://eitaa.com/madineyefazele/1935 کانال دروس: @d_bonyadfeghhi1386 سایت: fiim.ir ارتباط: @mottahed_m
مشاهده در ایتا
دانلود
با امامان مناطق 14 گانه کرمان.MP3
27.92M
با امامان مناطق 14 گانه شهر کرمان - 22.11.1400 @qavami
✍پیام تقدیر مشترک امام جمعه و فرمانده ناحیه مقاومت پردیسان نمادی از اتحاد امام و امیر است.این پیام بابت برگزاری پر شکوه جشن های دهه فجر در این منطقه خطاب به مردم و دست اندر کاران صادر شده است. @qavami
✍️ دیروز در آخرین روز اقامت در کرمان توفیق میزبانی مسئولین سازمان تبلیفات استان را داشتم . در این دیدار صمیمی آخرین وضعیت شبکه امامت مورد گفتگو واقع شد . @qavami
▪️ چاپ دوم کتاب اتحاد امامت و امارت؛ نظریه سازماندهی مدینه فاضله شیعی منتشر شد. عرضه: بنیاد فقهی مدیریت اسلامی بلوار امین، کوچه ۸، ۲۰ متری شهید اسحاقی مرکز امامت و امارت، پردیسان، مسجد فاطمة الزهراء س ارتباط: @sajadi_pardisan @madineyefazele
✍️12رجب سال 36 ق امیر المومنین ع وارد کوفه شد و این شهر را به عنوان مقر حکومت اسلامی مسجد محور خود ، انتخاب فرمود که مقر حکومتی فرزندش حضرت مهدی ع هم خواهد بود همان مسجد ی که محراب آن محل ضربت خوردن ایشان به دست تروریسم خوارجی بود مسجدی که به عنوان یکی از چهار حرم اسلام حساب میشود در کنار مکه ، مدینه و قم و بعد ها در سال 61 ق دخنرانش در این شهر در حال اسارت به دار الاماره آورده شدند و خطبه زینبیه آن معروف است. بواقع کوفه سیاسی ترین شهر عربی است وبارها دار الاماره آن دست به دست شد از ابن زیاد، مختار ، ابن زبیر و... که با سرهای بریده حکمرانی شان به پایان میرسید لذا معروف شده است که الکوفی لایوفی . @Qavami
▪️۲۵ بهمن مصادف با ۸ ذی الحجه ۹۱۹، سالروز آغاز سلطنت شاه طهماسب اول صفوی در ۸۹۲ ش. که در بین شاهان ایران طولانی‌ترین پادشاهی را با ۵۴ سال داشت و خود را شاه نمی‌دانست بلکه محقق کرکی ره مرجع و زعیم شیعه را نایب امام عصر علیه السلام و پادشاه حقیقی می‌دانست و خود را کارگزار و نایب السلطنه شیخ کرکی معرفی میکرد و به دیدار او رفت و از او اجازه سلطنت گرفت و شیخ کرکی او را کتبا به سلطنت نصب کرد و شکل ابتدایی ولایت فقیه و اتحاد مرجعیت و سلطنت و امامت و امارت در ایران توسط این دو شخصیت رسمیت پیدا کرد. @madineyefazele
▪️رونمایی از دو عنوان کتاب تازه طبع شده پژوهشکده بنیاد فقهی مدیریت اسلامی، «فقه الرواتب، فقه نظام حقوق و دستمزد» و «اتحاد امامت و امارت، نظریۀ سازماندهی مدینۀ فاضله» @madineyefazele
▪️پرسش: اتحاد امامت و امارت چقدر با ایده دولت اسلامی اهل سنت (داعش) نزدیک است که بعد از عدم توفیق القاعده به این جمع بندی رسید که حکومت دینی بدون ساختار متناسب خیلی دوام ندارد و مناطق را به امارات تقسیم نمود؟ -امارت داعش با امارت شیعه تنها اشتراک لفظی دارد، نه معنوی. -داعش خلافت اموی را احیاء می‌کند و این طرح امامت علوی را. و تفاوت این دو واضح است. خلافت شکل تقلیل‌یافته و مادی‌شدۀ امامت است. -مبانی مشروعیت داعشیسم با مبانی مشروعیت امامت متفاوت است. عصمت امام و عدالت عصمت‌گونۀ او جایگزین و یکی از تفاوت‌هاست. -داعش مسجد را مرکز امامت و رهبری جامعه قرار نمی دهد و سلسله مراتبی بر امامت و مساجد قائل نیست، بلکه به دارالخلافه می‌رود و مساجد وهابی‌ها و سلفی‌ها با سیاست کاری ندارند، درحالیکه اساس طرح امامت و امارت بر مسجدمحوری است. -مردم در ساختار داعش نقشی ندارند در حالیکه شاکلۀ نظام امامت و امارت مردم‌محوری است. -اتحاد امامت و امارت خارج از چارچوب نظریۀ وصایت شیعی و ولایت فقیه از اساس بی معنا می‌شود، داعش با هر دو ناسازگار است. -در این طرح امارت به معنای قوای سه گانه است و اتحاد آن با امامت به معنای مشروعیت‌گیری از امامت است بدون این که امامت شکل امارت به خود بگیرد. هر کدام در جای خود این در مسجد و آن در ارک. فقط ارتباط سازمانی وجود دارد، امارت به امامت اقتدا می‌کند و امامت برای امارت سیاستگذاری و فرماندهی و نظارت می‌کند. -دراین طرح امیرنشین و امیر مستقل نداریم. استاندار و فرماندار وبخشدار و دهدار و کشوردار که کار اجرائی می‌کند توسط امام منطقه نصب و هدایت می‌شود و مورد نظارت قرار میگیرد. -یکی از زیربناهای اساسی اتحاد امامت و امارت عدالت است، به گونه‌ای که حتی اصل مشروعیت یک حکومت را میتوان با وجود عدالت فردی در حاکمان و وجود عدالت اجتماعی در جامعه محک زد. اما در داعشیسم اساس بر قدرت و سیطره است، ولو عدالت در بین نباشد. (برگرفته از کتاب فقه التنظیم؛ فقه سازمان و سازماندهی) @madineyefazele
▪️پرسش: آیا ایدۀ تفکیک قوای سه‌گانه اقتباس شده از دیدگاه‌های منتسکیو نیست؟ در این صورت چگونه ادعا می‌شود که نظریه امامت و امارت مبنای اجتهادی و شرعی دارد؟ ایده تفکیک قوای سه‌گانۀ از آن منتسکیو نیست، بلکه محصول تجارب چندهزارساله و عقلانیت بشر است. منتسکیو تنها این امر را کشف و در قالب یک نظریه ارائه کرد و نام مشخص بر آن گذاشت، اما خود آن را ابداع نکرد. در اولین اجتماعاتی که بشر تشکیل داد و اولین حکومت‌هایی که تأسیس کرد می‌توان ردی از تفکیک قوا مشاهده کرد. در آثار باستانی به جا مانده از برخی اقوام باستانی و ادیان اسطوره‌ای این تفکیک قوا را می‌توان در سمبلیسم «کتاب، شمشیر و ترازو» مشاهده کرد. نوع حکومت‌های بابل، یونان، روم، مصر و هند و ایران باستان به نوعی به تفکیک قوا دست می‌زدند. تفکیک قوا در نظریه امامت و امارت بر اساس ادله برخاسته از کتاب و سنت استوار است. بر اساس دیدگاه اسلامی، امارت امام به سه حوزۀ افتاء، اجراء و قضاء تقسیم می‌شود. قرآن وظایف تبیینی و اجرایی و قضایی پیامبر را جداگانه به او یاد آور میشود: وَأَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ... خُذْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ صَدَقَةً .... فَلَا وَرَبِّكَ لَا يُؤْمِنُونَ حَتَّىٰ يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ. امیر مومنان (۱۱۰۰ سال پیش از منتسکیو) در نامه مالک اشتر پس از برشمردن طبقات و گروه های مختلف اجتماعی، استحکام آنها را در گرو استحکام سه طبقه «قُضات، عُمال و کُتاب» عنوان می‌کنند. امام رضا (۹۵۰ سال پیش از منتسکیو) در حدیث مشهور بیان شرایط پذیرش ولایتعهدی خطاب به مأمون، قوای سه گانه را از هم تفکیک میکنند: فقال الرضا عليه السلام: «فإنّي اجيبك إلى ما تريده من ولاية العهد، على أنّي لا آمر و لا أنهي، و لا افتي و لا أقضي، و لا اولّي و لا أعزل، و لا اغيّر شيئا ممّا هو قائم». ابوحامد محمد غزالی (۶۵۰ سال پیش از منتسکیو) در احیاء علوم دین و کیمیای سعادت سابقۀ تفکیک قوا را به اولین دوران شکل‌گیری اجتماعات بشری برمی‌گرداند: «...پس میان ایشان معاملتی پدیدار آمد که از آن خصومتها خاست، که هر کس به حق خویش رضا نمیداد و قصد یکدیگر میکردند. پس به سه نوع دیگر حاجت افتاد از صناعات: یکی صناعت سیاست و سلطنت و دیگر صناعت قضا و حکومت و دیگر صناعت فقه که بدان قانون وساطت میان خلق بدانند...» علامه فیض کاشانی (۱۰ سال پیش از تولد منتسکیو) نیز نظر غزالی را در محجة البیضاء تأیید میکند. میرزای نائینی در تنبیه الامة و تنزیه الملة تجزیۀ قوای سیاسیۀ مملکت را از الزامات حکومت اسلامی بر می‌شمرد. قانون اساسی جمهوری اسلامی قوای سه‌گانه را به رسمیت می‌شناسد و هر سه را ذیل حاکمیت امام امت قرار می‌دهد. پس روشن میشود که بحث تفکیک قوا «ابداع» منتسکیو نبوده، بلکه عقلاء بشر طی قرنها به معقول بودن آن پی برده‌اند و آن را در اشکال و عناوین مختلف اجرا کرده‌اند. منتسکیو تنها این موضوع را کشف کرده و نامی خاص یعنی تفکیک قوا بر آن نهاده است. ضمن اینکه تفکیک قوا در چارچوب امامت و امارت تفکیک بمعنای واقعی آن نیست. طبق این نظریه، قوا در ذیل نهاد امامت اتحاد پیدا میکنند نه انفکاک. @madineyefazele
✅حجت الاسلام و المسلمین ادیب: همه مردم در نظام امامت مانند دندانه های شانه برابر هستند/ در نظام امارت اصل قدرت و اقتدار حکومت است 🔹حجت الاسلام و المسلمین دکتر مسعود ادیب، تبدیل مسیر امت به امارت را مهمترین انحراف پس از رحلت رسول گرامی اسلام(ص) دانست و گفت:در امامت اصل بر ارشاد مردم است اما در امارت اصل بر تثبت و گسترش قدرت امیر است و امروز ما باید ببینیم به دنباله رو مسیر امامت هستیم و یا امارت.. https://fa.shafaqna.com/news/1319547 جزئیات👆👆👆 🌍 | خبرگزاری بین المللی شفقنا 🆔 https://eitaa.com/shafaqna_com
✍عدم درک صحیح از امامت وامارت توسط این آقای سکولار @qavami