eitaa logo
مَدرَس/ ۸
1.7هزار دنبال‌کننده
220 عکس
100 ویدیو
11 فایل
﷽ 💠پایگاه تخصصی ادبیات [استاد مسعود یوسف پور] 👈 رسانه رواج: @ravaaj 👈 صفحه اشعار: @yosefpoor_ir 🔷 بالاترین هنرجو و درصد رضایت💯 🔷 سفر ما از #صفر_شاعری شروع میشه! 🔻 پشتیبانی: @Admine8 🔻 کانال اعتماد ما: @variz_madras8
مشاهده در ایتا
دانلود
مَدرَس/ ۸
📌 حذف رای مفعولی 🏷️ تمام دغدغه منتقدین شده اظهار حرف رای مفعولی و تذکر دادن پیرامون همین امر! می‌فر
اگر منتقدین فعلی در زمان سعدی بودند، به او در تمامی موارد حذف بلاغی، تذکر می‌دادند که چرا حذف کردی! اینجا از دکتر فتوحی مقاله حذف بلاغی سعدی را گذاشتم: https://eitaa.com/ghafasehh/215 بخوانید دوستان... بخوانید که فردا اگر به جبر رسانه به شما گفتند استاد، به بی‌سوادی متهم نشوید. خسته شدیم از حرف‌های سطحی
هدایت شده از yosefpoor.ir
از زحمات دوستان علی الخصوص سرکار خانم حسین نیا ممنونم. همه چیز بسیار عالی بود و زحمت زیادی متحمل شدند. دور هم جمع کردن این همه شاعر، برگزاری اردوی سه روزه، تبریز گردی و... خدا قوت به همه عزیزان https://eitaa.com/yosefpoor_ir
📌 کارگاه نقد شماره چهارم • با غزلی زیبا از یکی از بانوان شاعر گرامی: جرم او غیر قابل تفهیم از ازل تا همیشه در تحریم ثابت و با اراده و محکم عاشق و بی اراده و تسلیم توده ی خاطرات و دلتنگی توده ی پر محبت و خوش خیم تنگ،نازک،شکسته،فرسوده خانه ای غیر قابل ترمیم خالق روزهای تاریخی مبدا عاشقانه ی تقویم شعر خیز و لطیف وبارانی دل همان پر غزل ترین اقلیم ═✧مدرس هشت | کارگاه شعر✧═
📌محبت استاد به شاگرد • استاد انصاری نژاد را چندین سال پیش به لطف علیرضا خاکساری عزیز شناختم. از همان زمان، محافلی در معیتش بودم. خاطرم هست اولین بار در همایش شعر طلاب بود که ایشان را دیدم. استاد انصاری نژاد، پژوهنده‌ای توانمند و شاعری زبده‌ست. افتخار من کمترین همراهی ایشان و سایر فرهیختگان است که لطف‌ها دارند. امیدوارم شاگرد خوبی باشم. 🏷️ آدرس صفحه ایتای استاد: https://eitaa.com/joinchat/2117599237C01145ee29a
کارگاه چهارم.mp3
22.64M
📌 کارگاه نقد • جایگاه سوبژه در شعر • در مورد رتوریک مباحث اولین کارگاه نقد: https://eitaa.com/madras8/1130 مباحث دومین کارگاه: https://eitaa.com/madras8/1158 مباحث سومین کارگاه: https://eitaa.com/madras8/1182 🏷️ مشاهده متن شعر ═✧مدرس هشت | کارگاه شعر✧═
📌 در باب بلاغت • جاحظ در جلد یکم البیان، می‌نویسد: «یکی از ادبا قولی دارد که در نظرم بهترین تعریف از بلاغت است! بلاغت یعنی پیش از آنکه لفظ به گوش‌ات آید، معنا در دلت بنشیند! » 🏷️ مطالب پیوسته: https://eitaa.com/madras8/178
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از yosefpoor.ir
13.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دل من به مهر ماهی شده گرم و دیده روشن... 📽️ شعر خوانی تبریز / اولین کنگره ملی شهریار https://eitaa.com/yosefpoor_ir
هدایت شده از مَدرَس/ ۸
[ به مدرس هشت، تخصصی‌ترین پایگاه شعر و ادب ولایی، خیلی خوشامدید.] 🔥 اینجا از صفر مطلق، با سه کارگاه ویدیویی ما و در نزدیک به ۶۰ جلسه ۱۵ تا ۳۰ دقیقه ای، شعر و مبانی شاعری رو کامل و با تضمین ما یاد خواهید گرفت! 🏷️ کارگاه صفر شاعری ( مقدماتی ): https://eitaa.com/madras8/703 🏷️ کارگاه مترو معیار ( حرفه ای ): https://eitaa.com/madras8/696 🏷️ کارگاه جریان ( سبک و تصنیف ): https://eitaa.com/madras8/724 🏷️ کارگاه شمشیر پادشاه (شعر عرب) : https://eitaa.com/madras8/908 • تیزر اعتماد ما تا بهمن ماه ۱۴۰۲: https://eitaa.com/madras8/688 📝 فهرست کانال مَدرَس هشت • در مورد استاد: https://eitaa.com/madras8/1085 مشاوره/ ثبت نام و پشتیبانی: @Admine8 ✅ بالاترین و بهترین خروجی‌های ادبی ✅ امکان پرداخت اقساطی هزینه دوره ✅ شرایط بورسیه برای موارد خاص ✅ بالاترین میزان رضایت هنرجو ✅ بیش از پانصد هنرجو از سراسر کشور ✅ پوشش دادن صفر تا صد مسائل ادبی ✅ پشتیبانی و ارتباط با استاد ‌‌┅═✧ مدرس هشت | پایگاه شعر و ادب ✧═┅ ‌ ♡ ‌ ‌ ❍ㅤ   ⎙ㅤ  ⌲ ˡᶦᵏᵉ ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ ˢᵃᵛᵉ ˢʰᵃʳᵉ
📌 بافت فعل • انوری غزلی دارد با مطلع « جرمی ندارم بیش از این، کز جان وفادارم تو را» بیتی از آن غزل شگفت این است که: هان ای صنم! خواری مکن، ما را فرا زاری مکن آبم به تاتاری مکن! تا دردسر نارم تو را! به مصرع دوم بنگرید و بافت فعل ناوردن (نیاوردن) به صورت نارم یعنی نیاورم. این بافت فعلی کلمه «نار» به معنای آتش را کنار آب قرار داده تا شاعر از تضاد بهره برد. نیز خوار که خار را کنار آب تبادر می‌کند و زاری نیز تناسبش با آب. شاعر استادانه از بافت فعلی در جهت فرم استفاده کرده‌است. این از ظرائف مغفول شعر پارسی است. پر واضح است صنم و نار هر دو پرستیدنی بودند و ارتباط دردسر با سجده و صنم نیز رابطه‌ای در لایه‌های بعدی معنا دارند. 🏷️ هنرجویان دوره «مترو معیار» بایست بعد از کارگاه انواع فعل در فرم، جویای این ظرائف باشند. یوسف پور/ مدرس ۸ ═✧مدرس هشت | کارگاه شعر✧═
🏷️ گزارش کار • مدرس هشت، ماه شهریور را در حالی پشت سر گذاشت که بیست هنرجوی جدید به کارگاه جامع پیوستند، ده هنرجو به شمشیر پادشاه و سه هنرجو به مترو معیار. 👈 کارگاه جامع، مجموع سیزده دوره مدرس هشت (تمام دوره‌های فعلی) و کتاب‌های استاد است و به زودی لینک دانلود کتابخانه ادبیات نیز به آن کانال خصوصی افزوده خواهد شد. [مجموع دوستانی که تا کنون در دوره‌های ما شرکت داشتند از پانصد و چهل نفر عبور کرده‌است.]
این خط نادر ابراهیمی است! ظاهرا برنامه خودش را به خط خوش می‌نوشته و آن را در خانه نصب العین می‌کرده. بسیار جالب بود خصوصا بند آخرش: « و به حد کشنده‌ای بنویس...» 🏷️ این یادداشت اکنون در موزه‌ی نادر ابراهیمی قرار دارد. ═✧مدرس هشت | 👈 عضویت ✧═