┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
✳️ مجموعه جلسات معرفت افزایی مهدویت
🔹جلسه ششم
🎙سخنران: حجة الاسلام و المسلمین مهدی طالبی
🗓 چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
⏰ ساعت ۱۰:۴۵
📍مدرس یک
🌹 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ و عَجِّلْ فَرَجَهُمْ و العَنْ أعْدَاءَهُم أجْمَعِینَ.
💠 توسّل به حضرت اباالفضل علیه السلام
❖ آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی:
حاج میرزا فخرالدین فرزند آسیّد علی جزایری است که از علمای درجه اول تهران بود. او شاگرد حاج شیخ عبد الکریم حائری و در تحلیل مسائل اجتماعی خیلی قوی بود. مرحوم حاج میرزا فخرالدین جزایری نقل میکرد: یک وقت ناراحتی چشم پیدا کردم. پیش دکتر امین الملک (که زمانی وزیر بهداری بود) رفتم. وی متخصّص چشم و اوّلین چشم پزشک تهران بود و بعداً به دکتر مرزبان لقب پیدا کرد. دکتر امین الملک چشمم را عمل کرد. حاج میرزا فخرالدین میگفت: من از حاج آقا جمال اصفهانی (برادر حاج آقا نورالله و آقا نجفی اصفهانی) شنیده بودم که خواندن این ابیات برای توسّل خیلی مؤثر است:
ای ماه بنی هاشم خورشید لقا عباس
ای نور دل حیدر شمع شهدا عباس
ازمحنت ودرد وغم ما رو به تو آوردیم
دست من مسکین گیر از بهرخدا عباس
در میان اهل دعا معروف است که این شعر تأثیر فوق العادهای دارد اگر چه از نظر شعری ارزش چندانی ندارد. این شعر را خواندم و خوابیدم. در خواب به من گفتند که به «حاج شیخ» هم متوسّل شوید. «حاج شیخ» در اصطلاح ما به حاج شیخ عبدالکریم حائری (مؤسس حوزه) اطلاق می شد. از خواب بیدار شدم و فاتحهای برای آقای حاج شیخ خواندم و دوباره خوابیدم. در خواب دیدم: در دریا افتادهام و درحال غرق شدن هستم. شخصی بیرون آب بود. به من فرمود: دستت را به من بده و اشاره کرد و مرا نجات داد. از او پرسیدم: شما کیستید؟ فرمود: عباس!
این واقعه همان شبی واقع شد که من چشمم را عمل کردم. فردا دکتر امین الملک چشمم را معاینه کرد و گفت: آقا سیّد، معجزه کردی؟! گفتم چطور؟ گفت: آن چشمی که من دیده بودم و عمل کردم، چشم نبود. چه اتفاقی افتاده؟ گفتم: بله، معجزه شده است و ماجرای توسّلم به حضرت اباالفضل علیه السلام را برایش نقل کردم.
📚جرعه ای از دریا؛ ج۳؛ ص۵۷۵
@madras_emb
سخنرانی طالبی .mp3
24.05M
❇️ مجموعه جلسات معرفت افزایی "مهدویت"
📋جلسه ششم:
▫️هدایت مردم، بشارتها و مسئولیتها
▫️لزوم وجود مبارک امام زمان علیهالسلام بر طبق مقتضای قواعد
🎙#سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مهدی #طالبی
📆 چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
🔺مدرس فقهی امام محمد باقر "علیهالسلام"
#مهدویت
@madras_emb
💠 باورهای ناصواب
در انتهای دعای ۴۸ صحیفه سجادیه، استاد علّامه شعرانی «قدس سره» مطلبی را در خصوص "دعا کردن" بیان میفرماید. در اینجا برای اهل دقّت ابتدا مطلب ایشان را عیناً میآوریم و بعد از آن حاشیه آیت الله حاج شیخ محمد تقی شريعتمداری رضواناللهتعالیعلیه بر مطلب ایشان را بیان میکنیم:
👈 علامه شعرانی «قدس سره»:
دعا کردن به هر لفظ که انسان بخواهد جایز است و هیچ یک از علما خواندن دعای غیر مأثور را حرام و بدعت نشمرده اند. و گروهی در زمان ما بر خویش سخت گرفته و از خواندن دعاهای بی اسنادی که در کتب ادعیه است پرهیز می کنند و روایتی را دلیل آوردند که مردی از پیش خود دعایی ساخت و بر حضرت محمد باقر علیه السلام عرضه داشت و آن حضرت او را نهی فرمود. اما نهی آن حضرت را باید حمل کرد بر اولویت دعاهای مأثور، نه تحریم غیر مأثور، و شاید دعای آن مرد متضمن معنی ناروایی بود و آن را دلیل بر منع هر دعا نتوان قرار داد. و به تواتر توان ثابت کرد که عباد و زهاد سلف به نظم و نثر دعا و ثنا بسیار کردند و کسی عمل آنان را زشت نشمرد. و شیخ صدوق در کتاب من لا یحضره الفقیه زیاراتی برای حضرت فاطمه سلام الله علیها آورده و گفته است خود من این زیارت را ساختم چون زیارت مأثور برای آن حضرت نیافتم و زیارت معروف به مفجعه و دعای عدیله و دوازده امام خواجه نصیرالدین طوسی و دعای صباح از این قبیلند. بلکه خواندن دعایی که از مشایخ صوفیه و علمای اهل سنت منقول است اگر متضمن سخن باطل نباشد نیز جایز است و اشعاری که بلغا در مناجات حضرت باری تعالی ساختند در این حکم است و برای ثواب توان خواند، بالجمله چنان که شاعر گوید:
هیچ ترتیبی و آدابی مجوی ... هرچه میخواهد دل تنگت بگوی
با این حال دعای مأثور افضل است و دعای غیر مأثور حرام نیست و البته کسی آن را به قصد ورود نمیخواند.
👈👈 آیت الله حاج شیخ محمد تقی شریعتمداری «رضواناللهتعالیعلیه»:
در این تعلیقه تخلیط و اغراء است زیرا این مطلب که هر کس بخواهد خدا را می تواند بخواند و از او حاجت بخواهد صحیح و مسلّم است و آیه ی کریمه ادعونی استجب لکم... بر آن دلالت دارد
و امّا اینکه -هیچ آدابی و ترتیبی مجوی- صحیح نیست. چنانکه در اشعار قبل این شعر مولوی شبان را معرفی کرده است که خدا را جسم میدانسته است و به هر حال در کلام مرحوم شعرانی تحریک عوام به سوی صوفیه و اهل بدعت است و ما خواننده را به کلام محدث قمی رحمه الله در ذیل زیارت وارث ارجاع می دهیم.
@shariatmadari_marasem
@madras_emb
الگوسازی و الگوپذیری نامناسب و آسیبها ..mp3
18.6M
💠 الگوسازی و الگوپذیری نامتناسب و آسیبها
🎙 حجت الاسلام آقای حامد کاشانی
➖ شهداء، الگوی جهادیاند یا الگوی علمی و معرفتی؟ الگوی طلبه، جهادِ شهید همّت است یا جهادِ میرحامد حسین؟!
➖ حجاباستایلها از کجا آمدند و چرا کار به اینجا رسید؟! زنِ نمونه در جامعه ما چگونه تعریف شده؟! و...
❌ بلای خانمانسوز
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيىٰ، عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ، عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ سَعِيدٍ، عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ أَبِي الْبِلَادِ، عَنْ زَيْدٍ الشَّحَّامِ، قَالَ: قَالَ أَبُو عَبْدِ الله عَلَيْهِ السَّلاَمُ: بَيْتُ الْغِنَاءِ لا تؤمن فِيهِ الْفَجِيعَةُ ، وَ لَا تُجَابُ فِيهِ الدَّعْوَةُ، وَ لَا يَدْخُلُهُ الْمَلَكُ.
📚الکافی، ج۶، ص۴۳۳ (باب الغناء)
امام صادق علیه السلام فرمودند:
خانه ای که در آن غناء باشد [ساز و آواز نواخته شود]؛
از مصیبت ها و بلاهای دردناک در امان نیست
و دعا در آن خانه مستجاب نمیگردد
و فرشتگان به آن خانه وارد نمیشوند.
#موسیقی
@madras_emb
⚫️ إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
استاد بزرگوار جناب حجتالاسلام و المسلمین حاج آقای میرداماد (دام عزه)
درگذشت أبو الزوجه گرامیتان، خادم اهلبیت علیهمالسلام، مرحوم حاج علیاصغر محمدیان خراسانی را محضر جنابعالی و خانواده محترم تسلیت میگوییم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت داریم.
رحمة الله علیه و حشره الله مع محمد و آله الطاهرین
📣 #اطلاعیه شماره 6
🌹عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: إِنَّ اللَّهَ وَكَّلَ بِالْحُسَيْنِ علیه السلام مَلَكاً فِي أَرْبَعَةِ آلَافِ مَلَكٍ يَبْكُونَهُ وَ يَسْتَغْفِرُونَ لِزُوَّارِهِ وَ يَدْعُونَ اللَّهَ لَهُمْ.
🔹قابل توجه زائرین محترم عتبات در ایام نیمه شعبان:
1. ملاحظه فرمایید تاریخ انقضاء گذرنامه بعد از 3 شهریور 1403 باشد.
2. زمان حرکت قطار:
رفت: ان شاالله چهارشنبه 2 اسفند؛ ساعت 18:30 از ایستگاه قم
برگشت: ان شاالله روز سه شنبه 8 اسفند، ساعت 7:30 صبح در ایستگاه راه آهن قم خواهیم بود.
3. جهت مجوز خروج در اسرع وقت اقدام فرمایید.
مداحی.mp3
17.01M
✨جشن میلاد سرداران کربلا علیهم السلام
🎙حاج علی اصغر #انصاریان
📆 شنبه 28 بهمن 1402
🔺مدرس فقهی امام محمد باقر علیه السلام
@madras_emb
💠 کیفیت سلام زیارت عاشورا
❖ استاد معظم آقای حاج سیدمحمدجواد شبیری:
● در قسمت سلام های زیارت عاشورا عبارت "و علی اولاد الحسین" جزء زیارت نمیباشد.
در مصادر قدیمی این مطلب را دنبال کردم، در مصباح المتهجد بنابر نسخ معتبر آن را نیافتم. اولین بار در برخی نسخههای کتاب منهاج الصلاح علامه حلی این عبارت را دیدم و به نظر میرسد در اصل زیارت نبوده است و به اشتباه افزوده شده باشد.
● توضیح این مطلب این که: ظاهرا زیارت عاشورا در اصل زیارت در حرم حضرت ابا عبد الله علیهالسلام است و خواندن آن در دیگر جاها از باب احساس حضور در آن مرقد شریف است، همچنانکه خواندن آن در غیر روز عاشورا هم از همین باب است.بسیاری از زیارات حرم حضرت سید الشهدا علیهالسلام (همچون زیارت وارث) سه قسمت دارد:
۱. سلام بر امام علیهالسلام
۲. سلام بر حضرت علی اکبر آرمیده در ضریح امام علیهالسلام
۳. سلام بر شهدا یاران امام علیهالسلام
سلامهای زیارت عاشورا نیز دقیقا به همین ترتیب است: السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اصحاب الحسین.
افزودن" و علی اولاد الحسین" از سر عدم توجه به شأن صدور زیارت است.
🔺درس خارج فقه
@madras_emb
#آداب_منتظران
💠 میتوان آرامش قلب امام زمان بود
جَعْفَرُ بْنُ مَعْرُوفٍ، قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ، عَنْ جَعْفَرِ بْنِ بَشِيرٍ، عَنْ حُسَيْنِ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ، عَنْ أَبِيهِ أَبِي حَمْزَةَ، قَالَ: وَ اللَّهِ إِنِّي لَعَلَى ظَهْرِ بَعِيرِي بِالْبَقِيعِ إِذْ جَاءَنِي رَسُولٌ فَقَالَ أَجِبْ يَا أَبَا حَمْزَةَ! فَجِئْتُ وَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام جَالِسٌ، فَقَالَ إِنِّي لَأَسْتَرِيحُ إِذَا رَأَيْتُك ...
📚رجال الكشي؛ ص۳۳
... حضرت امام جعفر صادق علیهالسلام ابوحمزه را طلبید، چون وارد شد حضرت به او فرمودند: إِنِّي لَأَسْتَرِيحُ إِذَا رَأَيْتُك؛ من آرامش و آسایش مییابم وقتی که تو را میبینم.
📚منتهی الآمال؛ ج۲؛ ص۳۱۰
@madras_emb
🗓تقویم شیعه؛
☑️ سیام بهمن سالروز ارتحال مرحوم آیت الله سید محمد محقق داماد
❖ آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی:
● استاد ما مرحوم آقای داماد از نظر دقت نظر و استقصای مطالب، بسیار ممتاز بود. و افرادی در درسشان حاضر میشدند که طالب مسائل دقیق علمی بودند و سطح فهمشان از سطح عموم بالاتر بود. از این رو شاگردان مرحوم آقای داماد از نظر کمیت زیاد نبودند ولی از نظر کیفیت ممتاز بودند.
● مرحوم آقای داماد در بسیاری موارد از روایات مطالبی را استفاده میکردند و مشکلاتی را که دیگران طبق قواعد نمیتوانستند حل کنند، حل میکرد.
● به نظرم آقای خویی محقق تر از آقای داماد و آقای داماد مدقق تر از آقای خویی بود. در ریزه کاری و موشکافی مطالب آقای داماد ترجیح داشت و در مبانی کلی آقای خویی مقدم بود.
📚 جرعهای از دریا؛ ج۴؛ ص۵۶۱ و ۶۶۸
@madras_emb
#تدبر_فقیهانه
💢 منکر ضروری دین (۱)
❖ آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی:
🔹 راجع به انکار ضروری، مطلبی هست که همه کتابها دارند؛ شیخ انصاری، حاج آقا رضا همدانی، آقای حکیم و آقای خویی دارد و قبلش هم محقق اردبیلی دارد. میگویند: لازم نیست مورد انکار ضروری باشد، بلکه اگر کسی یقین داشته باشد که مطلبی را پیغمبر فرموده ولی منکر شود، انکارش کفر می آورد. معیار را انکار همراه با یقین میدانند و درباره روایاتی که برای اثبات کفر منکر ضروری مورد استدلال قرار گرفتهاند، بسیاری از این آقایان میگویند معلوم نیست این کفر بخاطر انکار ضروری باشد، بلکه چون یقین دارد پیغمبر فرموده و انکار کرده کافر شده است.
چیزی را که یقین داشته باشد (ضروری باشد یا غیر ضروری) اگر انکار کند، کفر میآورد و در مقابل اگر ضروری را یقین نداشته باشد و انکار کند، کفر نمیآورد.
🔹مرحوم آقای داماد روی این مبنا مشی نمیکرد و میفرمود این که شخص بداند چیزی را پیغمبر فرموده است ولی در عین حال انکار کند دو صورت دارد:
صورت اول: شخص میگوید این مطلب را پیغمبر فرموده ولی من قبول ندارم، این تکذیب پیغمبر و رسالت است و تکذیب، کفر میآورد؛ «ماینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی»
صورت دوم: شخص هر چه را پیغمبر فرموده به عنوان حکم الله قبول دارد و هیچ مخالفتی در کار نیست، هم لفظا و هم اعتقاداً به این مطلب معتقد است، منتها میگوید این حرف را پیغمبر نفرموده است، ایشان میگوید این کذب علی الرسول است و تکذیب الرسول نیست. کذب علی الرسول روزه را باطل میکند اما کفر نمیآورد.
مثلا شخص میداند که حجاب را پیغمبر آورده است و قلبش هم معتقد است که هر چه پیغمبر فرموده، من الله تعالی است، شهادتین هم میدهد، منتها میگوید حجاب را پیغمبر نیاورده، این آخوندها درست کردهاند و به پیغمبر نسبت دادهاند، این فسق میآورد و روزه اش را باطل می کند، اما کفر نمیآورد.
📚کتاب الصوم؛ ج۱؛ ص۱۶-۱۷
@madras_emb
📣 قابل توجه اساتید و طلاب محترم مدرس فقهی امام محمد باقر علیه السلام؛
📌ان شاءالله مدرس فقهی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲ و ۳ اسفند و شنبه ۵ اسفند، باز و کلاس ها برقرار است.
🌹 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ و عَجِّلْ فَرَجَهُمْ و العَنْ أعْدَاءَهُم أجْمَعِینَ.
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
✳️ مجموعه جلسات معرفت افزایی مهدویت
🔹جلسه هفتم
🎙سخنران: حجة الاسلام و المسلمین سیدرضا هاشمی گلپایگانی
🗓 چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲
⏰ ساعت ۱۰:۴۵
📍مدرس یک
🌹 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ و عَجِّلْ فَرَجَهُمْ و العَنْ أعْدَاءَهُم أجْمَعِینَ.
🔆 علائم ظهور
● نشانههایی که در احادیث برای ظهور امام عصر عجل الله فرجه ذکر شده، هیچ کدام قطعیالوقوع نیستند. یعنی از آن جهت که این علائم بداءپذیر هستند، ممکن است ظهور آن حضرت بدون ظهور هیچ یک از آن علائم واقع شود یعنی تا قبل از وقوعشان احتمال تغییر یا حذف در مورد آنها منتفی نیست. حتی در مورد خروج سفیانی نیز با اینکه حتمی نامیده شده، اما در روایات به بداءپذیر بودن آن تصریح شده است.
● ابوهاشم جعفری از حضرت جوادالائمه علیهالسلام سوال میکند که با توجه به حتمی بودن خروج سفیانی در روایات، آیا ممکن است خداوند در آن بداء کند؟ (هَلْ يَبْدُو لِلَّهِ فِي الْمَحْتُوم) حضرت میفرمایند: «بله»، بعد ابوهاشم اضافه میکند: پس میترسیم در اصل قیام قائم نیز بداء شود!
حضرت میفرمایند:
إِنَّ الْقَائِمَ مِنَ الْمِيعَادِ وَ اللَّهُ لا يُخْلِفُ الْمِيعاد
همانا قیام قائم از وعدههای خداست و خداوند خُلف وعده نمیکند.
📚 الغيبة للنعماني؛ ص۳۰۳
#مهدویت
@zanjani_net
🔆 والْفَضْلُ ما شَهِدَتْ بِهِ الأعْداءُ
محمد بن محمد بن سليمان عن يوسف بن موسى القطان عن جرير عن مغيرة قال قال معاوية من أحق الناس بهذا الأمر؟ قالوا أنت. قال لا أولى الناس بهذا الأمر علي بن الحسين بن علي جده رسول الله و فيه شجاعة بني هاشم و سخاء بني أمية و زهو ثقيف.
📚 بحار الأنوار؛ ج45؛ ص45
مغیره گوید، معاويه (لعنة الله علیه) از اطرافيانش پرسيد: به نظر شما چه کسی سزاوارتر از همه به خلافت مسلمین كيست؟ اطرافیان گفتند: شما.
معاويه گفت: خير، سزاوارترين مردم به خلافت، على بن حسين (عليهما السّلام) است كه جدّش رسول خداست و شجاعت و دلاورى بنى هاشم، سخاوت و شکوه و جلال قبیله ثقيف در او جمع است.
گویی هنوز چشم پدر در قفای اوست
میدان نرفته اهل حرم در عزای اوست
پایین پای قبر پدر خفته با ادب
این عذرِ برنخاستنش پیش پای اوست.
@madras_emb
هاشمی-مراسم ولادت حضرت علی اکبر-12.2.MP3
20.93M
❇️ مجموعه جلسات معرفت افزایی "مهدویت"
📋جلسه هفتم: انگیزه های یاد امام زمان علیه السلام در دوره غیبت
🎙#سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا #هاشمی_گلپایگانی
📆 چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲
🔺مدرس فقهی امام محمد باقر "علیهالسلام"
#مهدویت
@madras_emb
#کتاب_استناد
💢 تعبیر «لا بأس به»
● تعبیر «لا بأس به» به خودی خود، بر نفی عیب دلالت میکند و با توجه به اینکه در دانش رجال، راویان از نظر شرایط قبول خبر بررسی میشوند، این تعبیر نفی کننده هر گونه عیبی است که مانع از قبول خبر راوی باشد؛ از این رو، مفاد آن با مفاد لفظ «ثقة» یکسان است؛ مگر آنکه قرینه خاصی نشان دهد این تعبیر، منحصر به بخشی از مفاد لفظ «ثقة» (صدق، ضبط، صحت مذهب) است؛ البته، از تعبیر «لا بأس به»، مرتبه بالای وثاقت فهمیده نمیشود.
📚 استناد، ص۳۵۳
@madras_emb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آداب_منتظران
🔆 توصیف امام زمان علیهالسلام در کلام حضرت سیدالشهداء علیهالسلام
حَدَّثَنَا أَبِي رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى الْعَطَّارُ قَالَ حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ مَالِكٍ قَالَ حَدَّثَنِي حَمْدَانُ بْنُ مَنْصُورٍ عَنْ سَعْدِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عِيسَى الْخَشَّابِ قَالَ: قُلْتُ لِلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ علیهماالسلام أَنْتَ صَاحِبُ هَذَا الْأَمْرِ قَالَ لَا وَ لَكِنْ صَاحِبُ الْأَمْرِ الطَّرِيدُ الشَّرِيدُ الْمَوْتُورُ بِأَبِيهِ الْمُكَنَّى بِعَمِّهِ يَضَعُ سَيْفَهُ عَلَى عَاتِقِهِ ثَمَانِيَةَ أَشْهُر.
📚 كمال الدين و تمام النعمة؛ ج۱؛ ص۳۱۸
عيسى خشّاب گويد: به امام حسين عليه السّلام عرض کردم: آيا شما صاحب الامر هستيد؟ فرمودند:
خير، ولى صاحب امر، رانده شده، دور افتاده، خونخواه پدرش و داراى كنيه عمويش مىباشد و شمشيرش را هشت ماه بر دوش خود مىنهد.
#مهدویت
@madras_emb
#آداب_منتظران
🔆 وظیفه شیعیان در دوران غیبت در نامه امام حسن عسکری علیهالسلام به پدر شیخ صدوق
وجدت بخط بعض علمائنا على ظهر كتاب ثواب الأعمال نسخة مكتوب من أبي محمّد الحسن بن علي العسكري عليه السّلام إلى أبي الحسن علي بن الحسين بن بابويه القمي و هو طويل يقول فيه عليه السّلام: و عليك بالصبر و انتظار الفرج فإن رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم قال أفضل أعمال أمتي انتظار الفرج، و لا تزال شيعتنا في حزن حتى يظهر ولدي الذي بشّر به النبي صلّى اللّه عليه و آله و سلّم، و قال: إنه يملأ الأرض قسطا و عدلا كما ملئت ظلما و جورا، فاصبر يا شيخي أبا الحسن علي بن الحسين، و مر جميع شيعتي بالصبر، فإن الأرض للّه يورثها من يشاء من عباده و العاقبة للمتقين.
📚إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات؛ ج۵؛ ص۲۰۳
مرحوم شیخ حرّ عاملی رضوان الله علیه مینویسد:
بر جلد کتاب ثواب الأعمال (تالیف شیخ صدوق) به خط برخی از علمای ما نامه امام حسن عسکری علیهالسلام به پدر شیخ صدوق را یافتم که حضرت در ضمن نامهای طولانی فرموده بود:
● بر تو باد صبر کردن و انتظار فرج را کشیدن. زیرا پیامبر فرموده: بهترین اعمال امت من انتظار فرج است.
● پیوسته شیعیان ما در غم و اندوه خواهند بود تا زمانی که فرزندم ظهور کند؛ همان کسی که پیامبر بشارت ظهور او را دادند و فرمودند: زمین را پر از عدل و داد نماید آن چنان که پر از ظلم و ستم شده است.
● ای شیخ من، ای ابا الحسن! صبر پیشه کن و همه شیعیانم را به صبر دستور بده! همانا زمین از آنِ خداوند است و به هر کس از بندگانش بخواهد میدهد و عاقبت نیکو از آنِ پرهیزگاران است.
#مهدویت
@madras_emb
🔆 مَا عُبِدَ اللَّهَ تَعَالَى بِشَیْءٍ أَفْضَلَ مِنَ الْفِقْهِ فِی الدِّینِ
❇️ جلسه آیت الله العظمی شبیری زنجانی «دام ظله»
امشب (۶ اسفند) ساعت ۲۰ در دفتر معظم له برگزار میشود و طلاب عزیز می توانند در این جلسه شرکت فرمایند.
📍خیابان بهار؛ کوچه ۶؛ پلاک ۲۵
🌹 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ و عَجِّلْ فَرَجَهُمْ و العَنْ أعْدَاءَهُم أجْمَعِینَ.