eitaa logo
مائده آسمانی
107 دنبال‌کننده
5 عکس
1 ویدیو
775 فایل
"مائده آسمانی" گزیده ای از تفاسیر قرآن کریم، پخش شده از رادیو کرمان با کارشناسی حاج محمود خالقی ادمین: @Habib_khaleghi کانال تلگرام: https://t.me/maede_aasmani
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حبیب
M-A-yoosof 149.mp3
4.18M
🔈برنامه 149، آیه 35 ـ 38 🌺چکیده این برنامه: 🔹در این برنامه، آیات مورد بحث، تحت اللفظی ترجمه می‌شوند. 🔹یوسف به می‌رود. دو تن از همبندان او، می‌بینند و برایش باز می‌گویند تا تعبیر کند. یوسف از این فرصت استفاده کرده، پیش از بیان ، خودش را معرفی می‌نماید و بخشی از را به ایشان می‌آموزد. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://chat.whatsapp.com/Cwldip6vQkP9Q44Tteriw0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 150.mp3
3.96M
🔈برنامه 150، آیه 35 ـ 38 🌺چکیده این برنامه: 🔹پرسش: چرا با وجود آن که نشانه‌های و یوسف پدیدار شد، او را به انداختند؟ 👈پاسخ: چند احتمال وجود دارد: نخست این که مدتی یوسف باشد تا از یادها برود و آبها از آسیاب بیفتد! دوم این که یوسف در انظار عموم، جلوه داده شود. سوم (احتمالی که مطرح کرده‌اند) این که به خیال خودشان، و برقرار شود؛ زیرا اگر یوسف آزاد باشد، عده‌ای برای دیدن او هجوم می‌آورند و می‌کنند و برخی زنان با دیدنِ او، از همسران خویش دل می‌کَنند! 🔹 در یک ، به راحتی رشد می‌کنند و مانعی سر راهشان نیست؛ اما در محیط ناپاک، به می‌افتند. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://chat.whatsapp.com/Cwldip6vQkP9Q44Tteriw0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 151.mp3
4.61M
🔈برنامه 151، آیه 35 ـ 38 🌺چکیده این برنامه: 🔹در «هر که است، از همه است». 🔹در نظام‌های طاغوتی، متهمان را مجازات می‌کنند و یا اگر محاکمه‌ای هست، است؛ چون بدون بر ضد متهم، او را می‌کنند و یا حتی با وجود شواهدی به نفع متهم، باز او را می‌کنند، مانند حضرت یوسف. 🔹همچنین ، با و به خواست ایشان صادر می‌شود؛ مثل آیه مورد بحث که صرفا به خواست ، را کردند و معلوم نکردند زندانی شدنِ یوسف تا کی ادامه دارد. 🔹در برخی روایت‌های تاریخی آمده: دو جوانی که همراه یوسف وارد زندان شدند، هر دو بودند؛ یکی در آشپزخانه کار می‌کرد و یکی مسؤول تهیه نوشیدنی برای شاه بود. هر دو متهم بودند که قصد پادشاه را داشتند. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://chat.whatsapp.com/Cwldip6vQkP9Q44Tteriw0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 152.mp3
4.39M
🔈برنامه 152، آیه 35 ـ 38 🌺چکیده این برنامه: 🔹دو همبندِ یوسف در زندان، و بودند؛ اما خداوند درباره ایشان تعبیر «عبد» را به کار نبرد؛ بلکه تعبیر «دو جوان» را به کار برد تا کرامت ایشان حفظ شود. 🔹همه ما باید دیگران را حفظ کنیم. خصوصاً وقتی به کسی می‌کنیم، نباید اجازه دهیم او صدمه ببیند. 🔹 یوسف، یک نبود؛ بلکه عمومی بود. 🔹«فشردنِ » یک است؛ یعنی در اصل، متکلم می‌خواسته بگوید: « را می‌فشارم تا آبش را بگیرم»؛ اما مجازاً گفته است: «خمر را می‌فشارم». 🔹پرسش: این دو جوان، از کجا می‌دانستند که یوسف می‌داند؟ 👈پاسخ در برنامه آینده ان شاء الله. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://chat.whatsapp.com/Cwldip6vQkP9Q44Tteriw0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 153.mp3
4.63M
🔈برنامه 153، آیه 35 ـ 38 🌺چکیده این برنامه: 🔹در پاسخ به پرسش برنامه قبل، باید بگوییم دو احتمال وجود دارد: 👈نخست این که رفتار نیک با زندانیان، سبب شده بود این ذهنیت در آن دو جوان پدید آید: «حالا که یوسف به رسیدگی می‌کند و مشورت می‌دهد، پس مشکل تعبیر خواب را نیز می‌تواند حل کند.» 👈دوم این که خود یوسف قبلا خودش را به این دو جوان کرده و از سخن گفته بود. 🔹 و به دیگران، سبب و می‌شود؛ حتی اگر شخص محبوب، نداشته باشد و یا حتی در به سر برَد. 🔹نیز ، سبب می‌شود به ما کنند و خویش را با ما در میان بگذارند. 🔹 بسیار مهم است، به شرطی که خواب برای بازگو شود. اگر به چنین معبّری دسترسی نداریم، بهتر است بعد از دیدن هر خواب، بدهیم. اگر خواب خوبی باشد، این صدقه، است و اگر نه، است. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://chat.whatsapp.com/Cwldip6vQkP9Q44Tteriw0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حبیب
M-A-yoosof 154.mp3
3.87M
🔈برنامه 154، آیه 35 ـ 38 🌺چکیده این برنامه: 🔹وقتی دو جوان از حضرت تعبیر خوابشان را خواستند، فرمود: پیش از آن که غذایی برایتان بیاورند، شما را از «تأویل آن» آگاه خواهم ساخت. این سخن دو گونه تفسیر شده است: 👈نخست این که مراد، است؛ یعنی پیش از آن که برایتان بیاورند، تأویل و تعبیر خوابتان را خواهم گفت. 👈دوم این که مراد، است، نه تأویل خواب؛ یعنی پیش از آن که برایتان غذا بیاورند، خواهم گفت که این غذا چه ویژگی‌هایی دارد؛ مثلاً نان است یا گوشت؛ کم است یا زیاد؛ و مانند اینها. حضرت با این کار، می‌خواستند یک بدهند تا زندانیان بیشتر به ایشان اعتماد کنند و سخنانشان را با اطمینان بیشتری بپذیرند. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://chat.whatsapp.com/Cwldip6vQkP9Q44Tteriw0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 155.mp3
4.5M
🔈برنامه 155، آیه 35 ـ 38 🌺چکیده این برنامه: 🔹پرسش: چرا حضرت یوسف بلافاصله آن دو جوان را بیان نکردند؟ 🔸پاسخ: از جانب مفسران، سه احتمال بیان شده است: 👈نخست، برای این که جوانِ ، پیش از ، ایمان بیاورد. حضرت می‌دانستند که یکی از اینها اعدام می‌شود. از این رو، می‌خواستند پیش از آن که از مرگش خبر یابد، با آشنا شود و بیاورد. ایمان پیش از اطلاع از مرگ، ارزش بیشتری دارد. 👈دوم، برای این که آن دو جوان، با کمی انتظار، شوند و تعبیر خواب را بهتر بپذیرند. 👈سوم برای این که خبر اعدام را بلافاصله نگویند. 🔹تعبیر «ما کان لنا أن نشرک بالله من شیء» صرفا به این معنا نیست که نمی‌ورزیم؛ بلکه یعنی اصلا در ما ، نیست که به خدا شرک بورزیم. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://chat.whatsapp.com/Cwldip6vQkP9Q44Tteriw0