eitaa logo
پایگاه خبری مفاز
2.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
2.5هزار ویدیو
284 فایل
﷽ پایگاه خبری مفاز؛ منبع اخبار فرق‌‌ضاله و ادیان انحرافی t.me/mafaz_news شامد: 1-2-757841-65-0-1 ارتباط با ما👇 @Pasokhgoo_mafaz سایت👇 www.mafaz.ir اینستاگرام👇 www.instagram.com/mafaz.ir سروش👇 sapp.ir/mafaz_news ایتا 👇 eitaa.com/mafaz_news
مشاهده در ایتا
دانلود
ابن سینا «جِنّ» را چگونه تفسیر می‌کند؟ ابن سینا در تفسیر آیۀ «و من شر الوسواس الخناس»، می‌نویسد: «وسواس عبارت از قوایی است که وسوسه از آن‌ها پدید می‌آید و آن قوۀ متخیله است . . . اما متخیله به وسوسه نمی‌پردازد مگر در سینۀ آن‌ها که به فکر موادند و به علایق می‌پردازند». مقصود ابن سینا این است که اگر قوۀ متخیلۀ انسان به جای مسیر رو به بالا که مسیر تجرد و عقلانیت و روحانیت است، خود را درگیر ماده و علائق جسمانی کند (همانگونه که در حیوانات اتفاق می‌افتد) نفس را از رسیدن به مرتبۀ مخصوص انسانی یعنی عقلانیت باز می‌دارد. ادامۀ تفسیر ابن سینا، عبارتی خلاصه دربارۀ آیۀ «من الجنه و الناس» است. در اینجا ابن سینا در ادامۀ مبحث خود اشاره می‌کند که «جنّ عبارت از استتار است و انس عبارت از استیناس و مراد از این‌ها حواس ظاهره و باطنه هستند». به تعبیر دیگر ابن سینا در اینجا جنّ را به معنی لفظی آن یعنی «پنهان بودن» می‌گیرد و مراد از آن را همان «حواس باطنی» می‌شمرد. یعنی اگر حواس باطنی انسان، از جمله متخیله و وهم، به سمت ماده و علائق جسمانی گرایش پیدا کنند، تاثیر وسوسه‌آمیز می‌یابند و مانع از حرکت رو به بالای نفس می‌شوند. بنابراین به طور خلاصه جن به معنی حواس باطنی است در زمانی که خلاف جهت و مقصود عالیه‌ای که می‌توانند داشته باشند عمل کنند. 🖇️mafaz.ir/?p=63269 💥پایگاه خبری مفاز💥 eitaa.com/mafaz_news
پایگاه خبری مفاز
شباهت تبلیغی جریان یمانی با فرقه استعماری بهائیت مهم‌ترین ابزار تبلیغی جریان مدعی #یمانی، همچون به
شباهت جریان یمانی با داعش 🔹جریان و مدعی مهدویت، در عراق و جریان داعش در سوریه، دو روی یک سکه، هستند. اما به علت وجود فاکتورها و گزاره های متفاوت در منابع حدیثی و تاریخی در اهل سنت و شیعه، کارکردها و بازتاب‌ها نیز متفاوت عرضه شده اند. به علت وجود احادیث فضائل منطقه شام و رایات السود (پرچم‌های سیاه) و جنگ با رومیان در اعماق و منطقه دابق (منطقه ایی در شهر حلب سوریه) …، در سرزمین شام، به تبلیغ چهره آخرالزمانی خشن از اسلام، مشغول هستند، اما درست در نقطه مقابل، به علت وجود فراوان احادیث درباره نشانه‌های حتمی ظهور و شخصیت های مثبت عصر ظهور در منابع حدیثی شیعه، بیشتر تمرکز استعمار بر ساخت و جریان سازی فرقه های مدعی و منجی گرای شیعی، در عراق و ایران، می باشد. از این‌رو کارشناسان امر معتقدند که داعش و جریان احمد الحسن بصری یمانی دروغین، آخرین نسخه به روز رسانی شده مطالعات مستشرقین غربی، در جهان اسلام هستند که دقیقا در برخی مفاهیم، با یکدیگر هم پوشانی، نیز دارند. رنگ پرچم داعش، سیاه و رنگ پرچم احمد الحسن، سفید و عبارت روی پرچم داعش به عنوان نماد آخرالزمانی در اهل سنت، شهادتین (لا اله الا الله و محمد رسول الله) است در حالیکه عبارت پرچم یمانی دروغین به عنوان نماد آخرالزمانی شیعی “البیعۀ لله” است. 💥پایگاه خبری مفاز💥 eitaa.com/mafaz_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| تروریسم و ادیان تروریسم، یکی از تاکتیک‌های افراط‌گرایان در هر دین و در ادیان مارکسیسم یا ناسیونالیسم است. هیچ دینی از جمله اسلام، خشونت کورکورانه علیه بی‌گناهان را توصیه نمی‌کند. باید به نوع خاصی از نابینایی دچار بود تا بتوان علی‌رغم آمار مرگ‌ومیر قرن بیستم، مسیحیان اروپایی را «خوب» و مسلمانان را افرادی ذاتاً خشن دید. خوان کول، استاد تاریخ دانشگاه میشیگان معتقد است؛ برخلاف ادعای افراد متعصب و تندرو، از مردم سایر ادیان خشن‌تر نیستند. او گزارشی ارائه می‌دهد از کشتارهایی که پیروان ادیان مختلف انجام داده‌اند و از این طریق نشان می‌دهد که در واقع سهم مسلمانان از این ماجرا بسیار کمتر از سایرین بوده است. 💥پایگاه خبری مفاز💥 eitaa.com/mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سجده کردن پیروان احمد بصری ( احمدالحسن مدعی یمانی ) برای عبدالله هاشم که حالا شده امام چهاردهم و قائم آل محمد فرقهٔ رایات السود! ↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریان‌های انحرافی @mafaz_media @mafaz_news
پایگاه خبری مفاز
مصر و موساد پای منقل «حشاشین» 🔹به غیر از آثار ضد ایرانی که رژیم صهیونیستی ساخته و به طور عادی اجازه
چرا کشوری مثل مصر «حشاشین» را ساخت؟ حجت‌الاسلام سید علی بطحایی، مدیر کل پژوهش دانشگاه ادیان و مذاهب، فرقه‌شناس و پژوهشگر جریان‌های اسلامی: باید به نکته‌ای توجه شود؛ اگر توجه نکنیم، بقیه تحلیل‌ها فایده نخواهد داشت. چون بعضی می‌گفتند این سریال آمده تا ولایت فقیه یا مهدویت را بزند، اما سرحلقه این سریال این است که چرا مصر این دغدغه را داشت؟ چون نزاریان ارتباطی به مصر ندارد. نزار پس از اینکه از خلیفه نهم عزل می‌شود، مدت کوتاهی به اسکندریه مصر می‌رود و مدتی در آنجا می‌ماند. برای اینکه نشان دهد من حکومت دارم، سکه‌ای ضرب می‌کند که ظاهراً در موزه آقاخان تورنتو نگهداری می‌شود. مدت کوتاهی حکومت می‌کند و بعد لشکری می‌آید و او را می‌کشند؛ بنابراین این سریال به مصر مربوط نیست به لوئانته یا نزاریان شام ارتباط دارد و عمدۀ آن به ایران مرتبط است. مصر به خاطر مصرف داخلی و مخالفت با اسلام سیاسی و آمادگی جهان اسلام به این سریال پرداخت. بعید هم نیست در آینده به دیگر جریان‌ها و فرقه‌ها بپردازند و ما با اسلام سیاسی‌هراسی مواجه شویم. پنج قسمت اولش است که به اسلام سیاسی بر خورده است. 🖇️mafaz.ir/?p=63275 💥پایگاه خبری مفاز💥 eitaa.com/mafaz_news
پایگاه خبری مفاز
علمای قم چگونه با بهائیت مبارزه کردند؟(۱)؛ آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حائری ✔️یکی از اقدامات جدی م
علمای قم چگونه با بهائیت مبارزه کردند؟(۲)؛ آیت‌الله حجت پس وفات حاج شیخ حائری مراجع ثلاث، جانشین ایشان شدند و به تقویت حوزه کمک کردند. این سه نفر نیز، در این زمینه پیشینه مقابله با بهائیت داشتند. آیت‌الله حجت(قد)، مدرس بسیار قوی بودند. آن زمان در قم نیز بهائیان فعالیت می‌کردند و مردم شیعه قم هم نسبت به آنها حساسیت داشتند و اختلافات و درگیری فیزیکی بین آنها در می‌گرفت. وقتی این مسئله به آیت‌الله حجت عرضه شد، ایشان گفت: راه دفع چند نفر بهائی و امر به معروف، هیاهو و جنجال نیست و می‌توان با روش‌های فقهی و اجتماعی، این مسائل را در قم حل کرد و با آنها مبارزه کرد. ایشان می‌گفتند که اگر مردم کتب بهائیت را بخوانند، به پوچ بودن ماهیت معلومات آنها پی می‌بردند. 💥پایگاه خبری مفاز💥 eitaa.com/mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سناتور آمریکایی: کسانی که در دانشگاه‌ها قیام کرده‌اند، متعصب، ضد یهود و حامی حماس هستند. دقیقا مثل آیت‌الله‌ها در ایران! ↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریان‌های انحرافی @mafaz_media @mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
5.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 واکنش اسقف اعظم برزیلی به خبر ظهور برشی کوتاه از دیدار «خوزه آنتونیو پروتزو» اسقف اعظم شهر کوریتیبا برزیل با آیت‌الله رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و واکنش جالب سراسقف به خبر ظهور آیت‌الله رمضانی به دعوت مسلمانان برزیل به این کشور سفر کرده بود. ↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریان‌های انحرافی @mafaz_media @mafaz_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا تمام ادیان برای آخرالزمان منتظرند؟ ✅اعتقاد به منجی و موعود مسئله اى است که در تمام ادیان و مذاهب مختلف جهان مطرح بوده و هست؛ بدین معنى که در آخرالزمان، مصلحى ظهور خواهد کرد و به جنایت‌ها و خیانت‌ها و تبعیض هاى بشر خاتمه خواهد داد. ✅ در آیین‌های ، ، ، و اسلام این باور وجود دارد که در آیندة جهان فرد صالحی ظهور خواهد نمود و در جهت زدودن ستم و نجات بشر قدم برمی­دارد و در این راه موفق خواهد شد. همة این‌ها در هدف کلّی، یعنی هدایت و ارشاد و نجات بشر از نادانی و گمراهی وحدت نظر دارند. حال ممکن است در امور و اهداف جزیی و برخی از ویژگی‌ها دیدگاه‌های متفاوتی داشته باشند. ✅همه پیروان و برخی از پیروان ادیان غیرالهی عقیده دارند که در یک عصر بحرانی جهان که فساد و ظلم بیداد می‏ کند، نجات دهنده بزرگ و مصلح جهانی ظهور می‏ کند و اوضاع آشفته جهان را اصلاح نموده و عدل را گسترش می ‏دهد. در این که مصلح جهانی کیست، دارای چه ویژگی ‏هایی است، نام او چیست و منسوب به کدام ملت و دین است، اختلاف نظر دارند. هر ملتی او را با لقب مخصوص و ویژگی‏‌هایی می‏ شناسند و او را از خودشان می ‏دانند. زرتشتیان او را ایرانی و از پیروان زرتشت می‏ دانند. یهودیان او را از بنی اسرائیل و عیسویان او را مسیح موعود می ‏خوانند. در آیین هندو نیز از نجات دهنده و موعود، به نام "آواتا" سخن به میان آمده و در منابع هندو‌ها در کتاب اوپانیشا دها مطرح شده است.... حق همراه او است و آنچه در دریا‌ها و کوه‏‌ها پنهان شده باشد، همه را به دست می‏ آورد. از آسمان‏‌ها و زمین، آنچه باشد، خبر دهد و از او کسی بزرگتر به دنیا نیاید. در آیین بودایی که یکی از شاخه‏‌های کیش هندویی است، مسئله انتظار مطرح شده و شخصیت مورد انتظار بودای پنجم می ‏باشد. ✅ در آیین زرتشت سه منجی به نام‏‌های هوشیذر، هوشیذر ما و سوشیانس (نجات دهنده مرگ) از نسل زرتشت مطرح است. آنان جهان را پر از عدل خواهند کرد؛ که پس از ظهور، دین را به جهان رواج خواهد داد؛ فقر و تنگدستی را ریشه کن می ­کند و مردم جهان را هم فکر، هم گفتار و هم کردار می‏ گرداند. ✅ در آیین یهود نیز از شخص موعود سخن گفته شده است. گر چه یهودیان در این که موعود کیست، اختلاف نظر دارند. به باور یهودیان موعودشان هنوز ظهور نکرده است. آنچه یهودیان بر آن اتفاق دارند، خروج شخصی در آخر زمان است که کوکب افروز می‏ باشد و روی زمین را به نور رب کریم روشن می‏ گرداند ... یهودیان به انتظار او زمان می‏ گذارنند. ✅ مسیحیان نیز در انتظار مصلح جهانی هستند و اگر چه باور دارند که او حضرت عیسی مسیح (ع) است که از آسمان نزول کرده و جهان را پر از عدل خواهد کرد. ✅ شیعیان معتقدند که مصلح جهانی امام زمان (عج) است که در آیات و روایات به آن اشاره شده است. امام زمان (عج) همان مهدی (ع) است که جهان را پر از عدل و داد می‏ کند، همان گونه که پر از ظلم شده است. ✅ اعتقاد به مهدویت از معارف قطعی تمامی مذاهب اسلامی است. ابن ابی الحدید که از عالمان اهل سنت است می‏ گوید: "میان همه فرقه ‏های مسلمان اتفاق قطعی است که عمر دنیا به پایان نمی ‏رسد، مگر پس از ظهور مهدی [عج]) 🖇️mafaz.ir/?p=63204 💥پایگاه خبری مفاز💥 eitaa.com/mafaz_news