eitaa logo
پایگاه خبری مفاز
2.5هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
2.1هزار ویدیو
175 فایل
﷽ پایگاه خبری مفاز؛ منبع اخبار فرق‌‌ضاله و ادیان انحرافی t.me/mafaz_news شامد: 1-2-757841-65-0-1 ارتباط با ما👇 @Pasokhgoo_mafaz سایت👇 www.mafaz.ir اینستاگرام👇 www.instagram.com/mafaz.ir سروش👇 sapp.ir/mafaz_news ایتا 👇 eitaa.com/mafaz_news
مشاهده در ایتا
دانلود
معنویت بدون دین محقق نمی‌شود/ خداناباوری در تضاد با ایمان نیست فرهاد شفتی، پژوهشگر مطالعات اسلامی در هشتمین نشست دوره تخصصی عرفان و معنویت: 🔹مؤلفه‌های معنویت یعنی ارتباط با خود، ارتباط با دیگری و ارتباط با امر متعالی که ما خدا می نامیم، تک تک وارد قلب انسان نشده بلکه همه با هم روی قلب انسان می‌نشینند. 🔹منظور از «آمنو: ای کسانی که ایمان آوردید…» در قرآن عناوینی چون اسلام، ، و…. نیست، آنچه مهم است ایمان به خدا و روز واپسین و عمل صالح است یعنی زمانی ایمان کامل است که عمل صالح در پی دارد و مثلث مولفه‌های معنویت کامل می‌شود لذا کسی که از دید خودش به هیچ یک از قراردادی ملزم نباشد و در منش خویش تسلیم امر متعالی باشد فردی دیندار است. 🔹 بنابر صورت‌بندی مطرح شده در این جلسه بدون دین امکان‌پذیر نیست در واقع اگر یکی از مولفه های سه گانه به عبارتی یک ضلع مثلث نباشد، معنویت رخ نمی دهد چون باید این سه مولفه روی هم تأثیر بگذارند تا مثلث حرکت دایره وار بگیرد و معنویت آغاز شود. 👈مشروح سخنان دکتر شفتی https://mafaz.ir/?p=17234 @mafaz_news
فرارسیدن سالروز رحلت حضرت خدیجه کبری(س) مصادف با دهم ماه مبارک رمضان بر همگان تسلیت باد @mafaz_news
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 دعای روز دهم ماه مبارک رمضان 💖 ﷽ 💖 االلهمّ اجْعلنی فیهِ من المُتوكّلین علیكَ واجْعلنی فیهِ من الفائِزینَ لَدَیْكَ واجْعلنی فیهِ من المُقَرّبینَ الیكَ بإحْسانِكَ یاغایَةَ الطّالِبین.🙏🏻 🌻خدایا قرار بده مرا در این روز از متوكلان بدرگاهت ومقرر كن در آن از كامروایان حضرتت ومقرر فرما در آن از مقربان درگاهت به احسانت اى نهایت همت جویندگان.🌻 @mafaz_news 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | روایت دردناک دختر سوری از ماندن در محاصره داعشی‌ها پدرم اسلحه آورد خانه گفت: اگر اتفاقی افتاد و من نبودم خودتان را بُکشید. @mafaz_media
برکزاری نشست مجازی 🔹 زمان: پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ از ساعت ۲۱ تا ۲۲:۳۰ 👈محل برگزاری نشست @mafaz_news
مبلغان تبشیری و مصادره شعرای مسلمان 💢دانشمندان و حکیمان مسلمان، همگی اذعان داشته‌اند که دستاوردهایشان ریشه در استمداد از قرآن کریم دارد و نتیجه انس آنان با کلام الهی بوده که ابعاد جدیدی از علوم را برایشان گشوده شده است. در حقیقت این ظرفیت بی‌پایان قرآن کریم است که جان متفکران مسلمان را به افق‌های تازه بازکرده و موجب پدید آمدن حکیمانی چون بن سینا، فارابی، رازی و... گردیده است. 💢در این بین فرقه‌هایی مانند که از فقر و عدم حکیم، اندیشمند و شاعر رنج می‌برند برای جبران این نقص به مصادره فرهیختگان مسلمان روی آورده‌اند تا آنجا که برخی از آنان ابراز داشته‌اند حافظ گرایش به مسیحیت داشته است!!! 💢حال جالب است که حافظ در سراسر اشعارش استعانت از قرآن کریم را نتیجه سرودن ابیات خود عنوان کرده و حتی یک مورد از باورهای تبشیری ها نیز در نوشته‌های او وجود ندارد. 💢آنچه مبلغان تبشیری از آن غافل شده‌اند این است که اگر حافظ و شاعران همسنگ او در اشعار خود نامی از حضرت عیسی یا حضرت مریم برده‌اند به اعتبار آمدن نام آنان در قرآن کریم بوده و شاعران مسلمان سرسوزنی به باورهای تبشیری و کتاب مقدس توجهی نداشته‌اند. 👈 در حقیقت رویکرد و تفسیری که شاعرانی چون حافظ از حضرت عیسی علیه‌السلام ارائه می‌دهند مبتنی بر آموزه‌های قرآنی است و تلاش مبلغان تبشیری برای مصادره حکیمانی چون وی کاملاً مذبوحانه خواهد بود. با این وصف بهتر این است مبلغان تبشیری به‌جای جعل تاریخ و تحریف واقعیت به معارف الهی قرآن رو بیاورند چراکه حافظ و امثال او به‌قدر طاقت خود از قرآن استمداد کرده‌اند و دستاوردهایشان برگرفته از عنایت کلام‌الله است. رهپویان‌هدایت @mafaz_news
خنثی‌سازی عملیات ورود داعش به کشور 🔹فرمانده مرزبانی کرمانشاه: روزهای پایانی سال در حوزه دولت مرکزی در سومار، گروهک‌های پراکنده داعش قصد نفوذ به پاسگاه‌های مرزی را داشتند که با حضور مرزبانان و اشراف اطلاعاتی به خوبی خنثی شد. @mafaz_news
اجرای طرح واکسیناسیون کوید-۱۹ در سرای سالمندان یهودی 🔸با توجه به اهمیت حفظ سلامتی سالمندان والا مقام جامعه کلیمی و به لطف قادر مطلق، طرح واکسیناسیون سراسری کوید-۱۹ در سرای سالمندان یهودی در دهه سوم فروردین ۱۴۰۰، به مرحله اجرا گذاشته شد. 🔸به موجب این طرح که با همت مسئولین سرا همراه بود و با پشتیبانی صمیمانه سازمان بهزیستی کشور جامه عمل به خود پوشید، کلیه سالمندان عزیز و پرسنل سرا در مقابل کوید-۱۹ واکسینه شدند. @mafaz_news
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان 💖 ﷽ 💖 اللهمّ حَبّبْ الیّ فیهِ الإحْسانَ وكَرّهْ الیّ فیهِ الفُسوقَ والعِصْیانَ وحَرّمْ علیّ فیهِ السّخَطَ والنّیرانَ بِعَوْنِكَ یا غیاثَ المُسْتغیثین.🙏🏻 🌻خدایا دوست گردان بمن در این روز نیكى را و نـاپسند بدار در این روز فسق ونافرمانى را وحرام كن بر من در آن خشم وسوزندگى را به یاریت اى دادرس داد خواهان.🌻 @mafaz_news 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
نظر سنجی در آلمان؛ باورهای مذهبی در مهاجران قوی‌تر از آلمانی هاست 🔺بررسی‌های موسسه کنراد آدن‌آوئر، وابسته به حزب دمکرات مسیحی آلمان نشان می‌دهد که گرایش‌های مذهبی در میان دستکم بخشی از خارجی‌تبارهای آلمان قوی‌تر از اهالی بومی است. 🔺در یک نظرسنجی جامع این موسسه، که ظرف ۴ ماه و از ۳۰۰۳ شهروند مهاجر یا مهاجرتبار آلمان انجام شده، بیشترین کسانی که شاخصه خود را داشتن باورهای مذهبی عنوان کرده‌اند مهاجران ترک‌تبار (ترکیه‌ای) بوده‌اند. ۸۲ درصد آنها گفته‌اند که تا حدودی یا شدیداً مذهبی‌اند و ۵۰درصد هم گفته‌اند که عبادت روزانه را انجام می‌دهند. 🔺نیمی از پرسش‌شوندگان دارای ریشه‌های لهستانی و روسی هم خود را تا حدودی یا خیلی زیاد مذهبی توصیف‌ کرده‌اند. 🔺تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد کل پرسش‌شوندگان گفته‌اند که مذهبی نیستند. این رقم در میان آلمانی‌ها بدون رگ و ریشه خارجی ۳۸ درصد است. ۵۲ درصد این بخش از مردم آلمان هم خود را کمی تا حدودی مذهبی می‌دانند. تنها ۹ درصد آنها خود را شدیدا مذهبی دانسته‌اند. 🔺تا آنجا که به رواداری نسبت به سایر مذاهب مربوط می‌شود، مبنای اولیه خوبی از این رویکرد در میان خارجی‌تباران مورد پرسش وجود دارد. تماس و رفت و آمد با باورمندان به سایر مذاهب و رفتن به مراسم مذهبی در کلیسا و مسجد مورد با نفی و اکراه مواجه نیست، ولی آنجا که به مسائل خانوادگی مربوط می‌شود این رواداری کاهش می‌یابد. به‌خصوص لهستانی‌‌تبارها و ترک‌تبارها با ازدواج با یک زن از میان یهودیان موافق نیستند. لهستانی‌های پرسش‌‌شده اغلب نسبت به داشتن یک داماد مسلمان موضعی مخالف داشته‌اند، و ترک‌ها هم اغلب داشتن یک داماد مسیحی را. @mafaz_news
واکنش قابل تأمل سازمان مجاهدین خلق به ترور سپهبد قرنی 🔹در پی ترور سپهبد قرنی توسط گروهک فرقان در 3 اردیبهشت 1358، سازمان مجاهدین خلق اقدام به صدور اعلامیه کرد. در این اعلامیه آمده بود: «چنانکه بارها متذکر گردیده‌ایم تفاوت بارز و بسیار آشکاری میان اعمال صالح و موضعگیری‌های متناسب انقلابی با اقدامات حاد و ناپخته و خشونت‌بار وجود دارد. به این دلیل سازمان مجاهدین خلق ایران بدین وسیله اقدام نابجای قتل سرلشکر قرنی را تقبیح می‌کند...» 🔹همین اطلاعیه نیم‌بند و دوپهلو می‌تواند رفتار سیاسی متناقض و نفاق‌آلود سازمان را طی سال‌های بعد نمایان سازد. طبق این اطلاعیه، گروه رجوی در آن دوران فضا را برای «فعالیت و حق‌طلبی آزاد سیاسی» متناسب می‌داند و آن را «دموکراتیک» می‌خواند؛ اما طولی نمی‌کشد تا پرده نفاق از چهره سازمان کنار رود و آن‌ها که اقدامات تروریستی فرقانی‌ها را «غیراصولی» و «نابجا» می‌دانستند، پس از سال‌های 59 و 60 ترور مردم عادی از زن و کودک و پیر جوان تا مسئولین کشوری و لشگری را برای خود اصولی و بجا تلقی کنند. @mafaz_news
اعلام همبستگی مسیحیان با مسلمانان در میانمار 📌در پی کشته شدن یکی از اعضای جامعه مسلمانان در مقابل یکی از مساجد میانمار، مسیحیان همبستگی خود را با مسلمانان این کشور اعلام کردند. 📌سربازان ارتش میانمار - معروف به تاتماداوها - صبح روز 15 آوریل به جامعه مسلمانان حمله کرده و مرد 28 ساله را که «کوکوهت» نام داشت کشته و چهار نفر دیگر را در مقابل یک مسجد زخمی کردند. 📌سربازان همچنین چند نفر از شاهدان عینی این حادثه از جمله پسران 11 تا 16 سال را دستگیر و خانه های آنها را به آتش کشیدند. تاتماداوها در جریان این حادثه حدود 40 منزل مسکونی مسلمانان را به آتش کشیدند. 📌 نمایندگان جوامع مسیحی و بودایی بعد از ظهر آن روز برای ابراز تسلیت و همچنین تأمین غذا و کمک های مالی دیگر با قربانیان آتش سوزی دیدار کردند. 📌این در حالی است که مسلمانان در میانمار سالهاست هدف سرکوب نظامیان این کشور قرار دارند و پس از کودتای نظامی اوضاع مسلمانان بدتر هم شده است. 📌کنترل ارتش میانمار بر صحنه سیاسی به طور کامل و برکناری غیرنظامیان، اوضاع را برای مسلمانان روهینگیا در منطقه راخین واقع در ساحل غربی میانمار نزدیک مرز بنگلادش پیچیده‌تر کرده است، به ویژه این‌که مردم روهینگیا در طول سال‌های گذشته متحمل آزار و اذیت بسیاری شده اند. @mafaz_news
احضار ارواح و فتوای امام خمینی(ره) 💢امام خمینی ره در کتاب تحریرالوسیله در باره حکم احضار ارواح فرموده‌اند: «عمل السحر و تعلیمه و تعلمه و التکسب به حرام، و المراد به ما یعمل من کتابة أو تکلم أو دخنة أو تصویر أو نفث أو عقد و نحو ذلک یؤثر فی بدن المسحور أو قلبه أو عقله، فیؤثر فی إحضاره أو إنامته أو إغمائه أو تحبیبه أو تبغیضه و نحو ذلک. و یلحق بذلک استخدام الملائکة و إحضار الجن و تسخیرهم و إحضار الأرواح و تسخیرها و أمثال ذلک، ...» (ج1، کتاب المکاسب و المتاجر، مسأله 16 ) بنابراین در نظر ایشان احضار ارواح به هر وسیله و هر شکل که باشد ملحق به سحر و همانند آن حرام است. 💢باید اذعان داشت که مسأله احضار ارواح با صرف نظر از واقعیت داشتن و نداشتن؛ و حرام بودن و نبودن، امروزه از نظر اجتماعی، وسیله و راهی شده است در دست شیادان برای فریبکاری و طرح و ترویج دروغ‌ و خرافات؛ و سوء استفاده‌های مالی و اخلاقی از افراد ساده لوح به ویژه زنان. @mafaz_news
چین و میانمار در صدر نقض آزادی مذهبی ↩️گزارشی از آزادی‌های مذهبی در جهان 🔺براساس یک گزارش متعلق به یک سازمان خیریه مورد حمایت واتیکان، موارد نقض آزادی مذهبی در جهان در حال افزایش بوده و اذیت و آزار در بیش از ۲۵ کشور رخ داده‌اند و چین و میانمار جزو کشورهایی هستند که بدترین سابقه را در این زمینه دارند. 🔺این گزارش با عنوان گزارش «آزادی مذهبی در جهان» که به مربوط به سالهای ۲۰۱۹-۲۰۲۰ است؛ در برخی کشورها نظیر نیجر، ترکیه و پاکستان تعصبات علیه اقلیت های مذهبی سبب شده که مردم محلی آنها را مقصر همه گیری کووید-۱۹ دانسته و جلوی دسترسی آنها به کمکهای پزشکی را بگیرند. 🔺این گزارش در ۸۰۰ صفحه از سوی سازمان خیریه کاتولیک بین‌المللی ACN که به مطالعه موارد نقض آزادی‌های تمامی مذاهب می‌پردازد تهیه شده است. 🔺این گزارش جدید، ۲۶ کشور را در دسته بندی “قرمز” از بابت وجود اذیت و آزارها قرار داده در حالی که در مقام مقایسه در زمان تهیه گزارش قبلی در دو سال قبل این تعداد ۲۱ کشور بود. 👈مشروح گزارش https://mafaz.ir/?p=17246 @mafaz_news
برگزاری نشست روزه در ادیان با حضور نمایندگانی از ادیان زرتشت، یهود، مسیحیت و اسلام 🔹اردشیر خورشیدیان؛ رئیس انجمن موبدان ایران و رهبر زرتشتیان ایران 🔹 استاد آرش آبایی؛ محقق و دین‌پژوه کلیمی و مدرس علوم دینی یهود 🔹 کشیش گریگوریس نرسسیانس؛ مشاور مذهبی روابط عمومی خلیفه‌گری ارامنه تهران 🔹 دکتر یحیی صباغچی؛ رئیس گروه پژوهشی پویافکر، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف 👈زمان: پنجشنبه ۹ اردیبهشت از ساعت ۲۱ الی ۲۲:۳۰ @mafaz_news
بررسی ابعاد اعتقادی یهود و صهیونیسم جهانی ✍کتاب «یهود ستیزی؛ واقعیت یا دستاورد سیاسی» با محوریت بررسی ابعاد اعتقادی، رفتاری و سیاسی یهود و صهیونیسم جهانی» نوشته علیرضا سلطانشاهی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شده است. ✍«یهود» واژه‌ای چندبعدی و گاهی مبهم به نظر می‌رسد؛ از جهتی یکی از مکاتب توحیدی در کنار اسلام و مسیحیت است و از طرفی دیگر، بیان‌گر یک نژاد یا قومیت است. یهودیت وقتی در کنار مفهومی همچون صهیونیسم قرار می‌گیرد دارای ابعاد سیاسی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی نیز می‌شود. ازاین‌رو در کاربرد مفهوم یهود باید به تنوع و پیچیدگی خاستگاه مفهومی آن توجه شود. ✍یکی از مواجهت‌ها با واژه یهود در قالب واژه یهودستیزی دنبال می‌شود. البته این مواجهه نه به‌معنای ستیز با یک دین الهی بلکه ستیز با یک نژاد یا قومیت است که انگیزه‌ها و عملکرد دنیاطلبانه آن موجب مخالفت سایر ادیان با او شده است. در واقع یک نگرش قومیت و انحصارگرایانه خودبرتربین،‌ یک دین الهی را دست‌مایه اهداف و انگیزه‌های توسعه‌طلبانه خود قرار داده است که سبب مقاومت و مخالفت مردمان سایر ادیان و ملل شده است. البته این‌گروه با هدایت صهیونیزم جهانی، از این رویداد برای مظلوم نمایی خود حداکثر بهره را برده است و با تعریف جایگاه حق برای خود به‌عنوان یک دین الهی،‌ منتقدان خود را مخالفان با قوم برگزیده الهی، سامی ستیز و یهودستیز معرفی کرده است. ✍کتاب «یهود ستیزی؛ واقعیت یا دستاورد سیاسی» موضوع یهودستیزی را در ابعاد اعتقادی، رفتاری و سیاسی بررسی کرده و با توجه به اهمیت و جایگاه بحث در این‌موضوع، در پایان کتاب، بخش مستقلی را به آن اختصاص داده است. این‌کتاب اطلاعاتی درباره موضوع یادشده و گستردگی دامنه آن در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به دست می‌دهد که برای محققان و علاقه‌مندان به مباحث حوزه ادیان، علوم‌سیاسی و اجتماعی می‌تواند جالب و مفید باشد. @mafaz_news
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان 💖 ﷽ 💖 🙏🏻اللهمّ زَیّنّی فیهِ بالسّتْرِ والعَفافِ واسْتُرنی فیهِ بِلباسِ القُنوعِ والكَفافِ واحْمِلنی فیهِ على العَدْلِ والإنْصافِ وامِنّی فیهِ من كلِّ ما أخافُ بِعِصْمَتِكَ یا عِصْمَةَ الخائِفین.🙏🏻 🌻خدایا زینت ده مرا در آن با پوشش وپاكدامنى وبپوشانم در آن جامه قناعت وخوددارى ووادارم نما در آن بر عدل وانصاف وآسوده ام دار در آن از هر چیز كه مىترسم به نگاهدارى خودت اى نگه دار ترسناكان .🌻 @mafaz_news 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
بایدن نسل‌کشی ارامنه را به رسمیت شناخت 🔺کاخ سفید اعلام کرد، بایدن روز شنبه کشتار ارامنه در دوران امپراتوری عثمانی را به رسمیت شناخت. 🔺این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا جمعه به رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای گفته بود که قصد دارد تا قتل‌عام ۱۹۱۵ ارامنه در دوران امپراتوری عثمانی را به عنوان نسل‌کشی به رسمیت بشناسد و این احتمالا ضربه دیگری به روابط متزلزل میان این دو متحد عضو ناتو وارد می‌کند. 🔺این تماس همچنین یک روز پیش از روز یادبود صورت گرفت. 🔺بایدن با این تصمیم از سنت چندین دهه بیانیه‌های ملاحظه‌کارانه کاخ سفید که پیشتر این تحولات دوران جنگ جهانی اول را شر بزرگ توصیف کرده بود، دوری کرد. @mafaz_news
واکنش تند آنکارا به اقدام بایدن در به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارامنه 💢«مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه این کشور شامگاه امروز (شنبه) به اقدام «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه واکنش نشان داده و تاکید کرد که کشورش بیانیه وی در این رابطه و استفاده از اصطلاح نسل کشی برای توصیف رویدادهای سال ۱۹۱۵ میلادی را نمی پذیرد. 💢چاووش اوغلو در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، در این باره نوشت: واژگان، تاریخ را تغییر نمی دهند و آن را از نو نمی نویسند؛ ما نیز در وضعیتی نیستیم که تاریخ خود را از دیگران یاد بگیریم. 💢وزیر خارجه ترکیه در ادامه پیام توییتری خود نیز افزود: فرصت طلبی سیاسی، بزرگ ترین خیانت علیه صلح و عدالت است؛ ما این بیانیه که تنها مبنای آن، پوپولیسم است را به طور کامل رد می کنیم. 💢وزارت امور خارجه ترکیه نیز به نوبه خود با صدور بیانیه ای، ضمن اعلام مخالفت با بیانیه بایدن در رابطه با رویدادهای ۱۰۶ سال پیش این کشور، آن را به شدت محکوم کرد. 💢این وزارتخانه در بیانیه خود خاطرنشان ساخته که رئیس جمهوری آمریکا از لحاظ حقوقی و اخلاقی، صلاحیت قضاوت در رابطه با مسائل تاریخی را ندارد و مفاد بیانیه وی درباره نسل کشی ارامنه نیز بی ارزش و فاقد اعتبار است. 💢«فخرالدین آلتون»، رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه نیز ضمن محکومیت شدید اقدام رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه، اعلام کرد که شاهد روز بسیار ناخوشایندی در روابط دو کشور هستند. 💢آلتون همچنین تاکید کرد که دولت آمریکا هنگام صدور بیانیه خود که در آن نسل کشی ارامنه در دوره امپراتوری عثمانی را به رسمیت شناخت، زیر بار خواسته های لابی ها رفته است. 💢این در حالی است که بایدن در بیانیه خود به مناسبت صد و ششمین سالگرد قتل عام ارامنه در اواخر امپراتوری عثمانی، آورده است: در ۲۴ آوریل ۱۹۱۵، یک میلیون و پانصد هزار ارمنی به دست امپراتوری عثمانی قتل عام شدند؛ هر سال در این روز،‌ افرادی که در نسل کشی ارامنه در دوره عثمانی کشته شدند را به یاد می آوریم تا بار دیگر بر تعهد خود برای جلوگیری از چنین رویدادی تاکید کرده باشیم. 🔺لازم به ذکر است که در حال حاضر دولت ها و پارلمان های بیش از ۳۰ کشور در سراسر جهان نسل کشی ارامنه طی سال های جنگ جهانی اول را به رسمیت می شناسند جایی که بر اساس برآوردها، در جریان آن بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار ارمنی به دست نیروهای امپراتوری عثمانی به عنوان هم پیمان وقت آلمان و امپراتوری اتریش مجارستان کشته شدند با این حال دولت ترکیه استفاده از واژه نسل کشی را قبول ندارد و به صحبت درباره قتل عام های متقابل در نتیجه جنگ داخلی و قحطی که صدها هزار قربانی تُرک و ارمنی به جای گذاشت، بسنده می کند. @mafaz_news
هزارتوی فرقه ۱)؛ پنج عامل اصلی گرایش به فرقه های انحرافی 🔹وقتی یک فرقه در یک جامعه شکل می‌گیرد کار خودش را با فریب پیش می‌برد. فرد پیرو و وابسته به یک جریان فرقه‌ای فریب آن فرقه را خورده است لذا این امر نمی‌تواند در یک مسیر صحیح اتفاق بیافتد و قطعاً در یک مسیر انحرافی رخ می‌دهد. این فرقه‌ها را می‌توان از مناظر مختلف و جهات مختلف اعتقادی، سیاسی و اقتصادی ارزیابی کرد. 🔹 فرقه‌هایی که منتسب به یک دیانت هستند؛ مثل فرقه 3وهابیت که منتسب به مذهب اهل تسنن است یا فرقه بابیت در مرحله اولیه یا فرقه که به مذهب تشیع و دین اسلام منتسب می‌شود. برخی فرقه‌ها هم مستقل هستند و از آغاز کار یک راه مجزایی را برای خودشان انتخاب کردند؛ مثل فرقه که مستقل از اسلام عمل می‌کنند و احکام و عقایدش متفاوت است. 🔹برخی فرقه‌ها به دلیل اختلاف سلیقه‌ها شکل می‌گیرد. مثلاً بعد از مرگ شوقی افندی اختلاف نظری که بین ادیان امرالله و میسون ریمی اتفاق افتاد بهائیان را به دو دسته بهائیان بیت‌العدلی و بهائیان ارتودوکس تقسیم کرد. این امر ناشی از اختلاف نظری بود که در تعیین ولی امر داشتند. 👈مشروح گفتگوی حجت السلام روزبهائی https://mafaz.ir/?p=17268 @mafaz_news
مسئله قرآن، نقطه اشتراک تمام ادیان است 👤ادیان زنده جهان اشتراک مهمی دارند؛ در آیین بودا، ، مسیح، و اسلام، این اصل اشتراک را می‌ببینیم و آن اینکه همه این ادیان می‌خواهند انسان را نجات دهند و پیامبران می‌خواهند انسان‌ها را از رنج نجات دهند. وقتی کتاب اوپانیشادها، ، و قرآن را می‌خوانید، می‌بینید انبیائی که از راه رسیدند، دوست دارند به انسان‌ها کمک کنند و می‌خواهند کیفیت زندگی انسان‌ها بالا برود و انسان‌ها خود را از بی‌راهه نجات دهند. 👤از این مرحله که می‌گذریم، می‌بینیم دستورات آنها نیز شبیه هم است. می‌خواهم بگویم که در قرآن، اصل انسان است و این به معنای عدم اصل بودن خدا نیست، اما حتی دعوت به سوی خدا نیز برای نجات انسان است. خدا به بنده‌اش که می‌گوید نزد من آیید، می‌خواهد او نجات یابد و نمی‌خواهد سیاهی لشکر درست کند. خدا خودش را از مرکزیت کنار می‌برد و بعد انسان را در مرکزیت می‌گذارد. بنابراین، همه ادیان برای انسان هستند و خواسته‌اند صمیمانه کنار انسان بایستند تا بگویند انسان موجود آگاهی است، اما گاهی اوقات ممکن است وسوسه‌ها از او رهزنی کند و در جاده دیگری بیفتد. 👤آیین ، می‌گوید زندگی شما پر از رنج است، اما می‌توانید پیروز باشید و اگر روش کسب درآمد و بینش و گفتار شما درست باشد و اگر ارتباط خود را درست کنید، از رنج رها می‌شوید. نیز می‌گوید دارید درد می‌کشید، ولی اگر به همسایه عشق بورزید و اول خوشبختی دیگران را بخواهید، زنده می‌شود. بنابراین قرآن چه تفاوتی دارد که می‌گوییم این کتاب پر از خشونت است؟ مگر غیر از این است که مسئله قرآن، انسان است و مگر غیر از این است که مهم‌ترین توصیه او به انسان همین توصیه‌های معنوی است. 👤هر وقت می‌گوییم چرا کتاب خشونت است، می‌گویند قرآن گفته با کافران شدید برخورد کنید، اما توجه نمی‌کنند که این به معنای کفر عقیدتی نیست که اگر کسی ایمان نیاورد، سرش را ببرید. بلکه اینجا مراد ظالمین هستند. می‌گوید: «وَ إِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَها»، اگر دیدی آدم‌های متجاوز و سرکشان میل به سمت صلح دارند، شما نیز صلح کنید. نمی‌گوید اگر میل به ایمان داشتند، شما نیز صلح کنید، بلکه می‌گوید اگر میل به صلح دارند، شما نیز این طور باشید. بنابراین قرآن ما را به زندگی اخلاقی دعوت می‌کند و انگیزه‌های اخلاقی ما را بیشتر می‌کند و ما را دعوت می‌کند به اینکه باور کنیم مهلت ما در این جهان اندک است و قرآن ما را دعوت می‌کند که برای شکوفایی نفس خود بیشترین استفاده را داشته باشیم. 👈مشروح خبر https://mafaz.ir/?p=17286 @mafaz_news
صد و ششمین سالگرد نسل کشی ارامنه برگزار شد 🔻در این مراسم اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان و تعداد معدودی از نمایندگان جامعه ارمنی در این مراسم حضور داشتند که ضمن ایراد سخنرانی، با حضور در محل بنای یادبود شهدای نسل کشی سال ۱۹۱۵ یاد آنان را گرامی داشتند. 🔻همچنین در این مراسم بیانیه ای از سوی هیأت برگزار کننده مراسم یکصدوششمین سالروز نسل کشی (منتخب شورای خلیفه گری ارامنه تهران) قرائت شد. 🔻با توجه به شرایط همه گیری ویروس کرونا امسال تمامی برنامه های مربوط به این مراسم برگزار نشده و تنها با حضور تعداد معدودی از نمایندگان جامعه ارمنی در کلیسای سرکیس مقدس مراسمی با رعایت پروتکل ها برگزار شد. @mafaz_news
‏طبق تئوری کرشمه یهود! یهودیان هرکجا نیاز باشد زنانشان را میفرستند تا با اغوا گری منافع یهود را تامین کنند از استر در دربار هخامنشی،تا لیونی وزیر خارجه شان،حالا هم شرمن در برجام و مذاکره با عراقچی! شرمن میگفت عراقچی هر کریسمس برایش پستال میفرستاد،و نمیدانست من یهودی ام نه مسیحی! @mafaz_news/
«من زینبم، بس می‌گریم»: علویان ترکیه و مرثیه آناتولیایی 👈 علویان که جمعیتشان بین ده تا سی درصد جمعیت این کشور تخمین زده می‌شود، برای قرن‌هاست که اکثراً در مناطق میانی و جنوب ترکیه امروزین سکونت دارند. در فرهنگ مادی و غیر مادی علویان، اهل بیت (ع‌) و خصوصاً واقعه کربلا و شهادت امام حسین (ع)‌ جایگاه مخصوصی دارد. علویان، در طول قرن‌ها، فرهنگ مادی و غیرمادی پیچیده‌ای در گرامیداشت واقعه کربلا و سوگواری بر شهدای آن را توسعه بخشیده‌اند. 👈 از آنجا که علویان ساکنان کهن آناتولی هستند، و همچون شیعیان امامی ترکیه از شمال غرب ایران و قفقاز مهاجرت نکرده‌اند، مرثیه‌هایشان «بومی» و کمتر متاثر از سرزمین‌های دیگر است؛ مرثیه‌هایی سوزناک با طعم قرن‌ها حاشیه‌گزینی، تبعیض و محرومیت. 👈 در اینجا یکی از این مرثیه‌ها را به شما تقدیم می‌کنم (این لینک). این مرثیه سوزناک، زبان حضرت زینب (س)‌ است و به همراه ساز در خانه‌ها و عبادتگاه‌های علویان در ایام محرم اجرا می‌شود. متن این مرثیه رانیز در اینجا می‌توانید مطالعه کنید. از جمله آنها این ابیات است: یادگار مصطفی بودم، غنچه مرتضی بودم، محبوب فاطمه بودم، در جهان بی‌کس ماندم، بادِ جنگ، راه را برید و به صحرا برد، راه فرات بسته شد، در صحراها بی‌چاره ماندم ... رفته تا آب بیاورد، تا رقیه را شاد کند، چنین درد می‌کشم، دست‌ها را از زمین جمع می‌کنم... 👈 ترجمه و تحلیل مرثیه‌های علویان و مقایسه آن با مرثیه‌های رایج در میان شیعیان آذری ترکیه، شیعیان ایران، عراق و دیگر کشورهای منطقه، می‌تواند پژوهشی ارزشمند باشد. @mafaz_news