#بیداری
#اعلام_برائت
نمایندگان دکتر #نورعلی_تابنده تحرکات #گروهک_مجذوبان را مذموم شمرده و ادعای حصر قطب سلسله #صوفیه_گنابادیه را بشدت رد و محکوم کردند.
@ferghenews
@mafaz_news
پاسخ به شبهه عرفان دروغین حلقه
اصحاب فرقهی #حلقه برای چندمین بار در مورد دعای شرفالشمس شبهه پراکنی کرده و گفتند: «شرف الشمس»؛ نفوذ #خرافات در بطن جامعه/ #دعا یا #طلسم؟ #خدا یا #شیطان؟
#پاسخ:
این نقوش اسماء جلاله است که به خط سریانی نوشته شده و منسوب به #امیرالمؤنین(علیهالسلام) است که توسط بزرگانی همچون: مرحوم #شيخ بهائي، آيت الله مبشّر كاشاني، آيت الله روحاني، آيت الله مظاهري تأئید شده است.
#منابع:
1. ریحانه الادب، ، مدرس تبریزی ، ج7 ، ص23.
2. هزار و یک کلمه ، حسن زاده آملی، ج3، ص 371.
3. هزار و یک نکته ، علامه حسن زاده آملی ، ج2، ص 796.
4. تفسیر قرآن، شهید مصطفی خمینی ، ج1 ، ص 153.
@ferghenews
@mafaz_news
28.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مخالفت #یهودیت_ارتدوکس با #صهیونیسم
🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷
📡 eitaa: @m_mafaz_lib
📺web: www.mafaz.ir
🎥Instagram: @mafaz_pic
🆔Admin: @mafaz1
هدایت شده از کتابخانه مفاز
کتابخانه مفاز
ارائه دهنده فایل PDF کتاب های آشنایی با اسلام و مکتب تشیع و همچنین نقد فرق ضاله و ادیان انحرافی همچون بهاییت،انجمن حجتیه، جریان های سلفی، مدعیان دروغین، تصوف، عرفان های نوظهور، مسیحیت تبشیری، شیطان پرستی و...
پیام رسان ایتا: m_mafaz_lib@
اینستاگرام: mafaz_pic@
ما را به دوستان خود معرفی کنید.
Admin: @pasokhgoo_mafaz
موسسه فرق و ادیان زاهدان
#اسلام_ناب
اعتقاد دارم #دست_خدا مردم را #روز_قدس به خیابانها میآورد.
#امام_خامنه_ای: بنده به حرکت عمومی اعتماد دارم؛ معتقدم « #یَدُ_اللهِ_مَعَ_الجَماعَة»؛ اعتقاد دارم دست خدا است که دارد کار میکند؛ روز قدس را نگاه کنید، در آن گرما با آن دهان روزه؛ چه کسی مردم را میآورد در این خیابانها؟ این دست خدا است؛ خدا را میبینیم، اعتماد میکنیم به این حرکت مردمی، به این #صدق و #بصیرت مردمی اعتماد میکنیم.(۱۳۹۴/۰۱/۲۰)
🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷
📡 eitaa: @m_mafaz_lib
📺web: www.mafaz.ir
🎥Instagram: @mafaz_pic
🆔Admin: @mafaz1
#جان_قطب_صوفیه_گنابادیه_در_خطر_است!
درست زمانی که قرار بود بعد از ماه مبارک رمضان جلسات فقری باردیگر برگزار شود، #گروهک_مجذوبان با هدایت #اقطاب_مدرن خود نسبت به بیانیه قطب سلسله #صوفیه_گنابادیه دهن کجی کرد تا به خوبی از محدودیت های اخیر رمزگشایی شود.
طبق رصد بخش تصوف پایگاه خبری #فرقه_نیوز، گروهک مجذوبان با خط دهی عوامل #موساد در حال پیاده کردن فتنه جدید هستند که هدف اصلی به خطر انداختن #جان دکتر نورعلی تابنده و #تحریک فقرا از این طریق است.
#خطر
مسئولین هوشیار باشند و تمامی رفت و آمدهای دولت سرا را زیر نظر داشته باشند تا فتنه جدید اقطاب مدرن گروهک مجذوبان کلید نخورد.
🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷
📡 eitaa: @m_mafaz_lib
📺web: www.mafaz.ir
🎥Instagram: @mafaz_pic
🆔Admin: @mafaz1
روایت « #کنیسه_خراب» یک #خرافات است
یک سازمان یهودی #ضد_صهیونیستی دست آویزهای مذهبی #اسرائیل برای تخریب مسجدالاقصی را "خرافات" نامید. روزنامه المصری الیوم نوشت ، خاخام ييسراييل داويد وايس، سخنگوي حركت نتوري كارتا اينترنشنال(اتحاد جهاني يهوديان ضد صهيونيست) روایت دینی دست آویز صهیونیست های اسرائیل که اخیرا با توجه به آن کنیسه خراب را افتتاح کرده اند، یک "خرافات" خواند.
طبق روایات تحریف شده #یهودیان پس از ساخت معبد #سلیمان بر کوه معبد (مکان کنونی مسجد الاقصی) مسیح #آخر_الزمان این قوم ظهور خواهد کرد و آغاز ساخت این معبد با افتتاح کنیسه ای به نام "خراب"ممکن خواهد بود.
این خاخام یهودی آمریکائی الاصل، روایت مجعول فوق را بر مبنای اهداف #سیاسی عنوان کرده و آن را یک "کلام سخیف" خواند که هیچ مبنایی نزد جوامع یهودی متدین ندارد. وی اضافه کرده است: ما در دین یهودی معتقدیم روزی خواهد آمد که مردم جهان تنها یک خدا را می پرستند و اسرائیل مانند یک شهر روحانی ساخته خواهد شد اما برای این شهر مرز جغرافیایی وجود ندارد. یهود در آخر الزمان وارث زمین خواهد شد اما این شاید به فلطسین باشد شاید هم در سرزمینی دیگر. همچنین ما معتقد به اجبارکردن دیگران به پذیرش معتقدات دینی خودمان نیستیم.
گفتنی است طبق #پیشگویی های خاخام "جاوون فیلنا" در قرن هجدهم میلادی #کنیسه_خراب دوبار در طول تاریخ نابود خواهد شد و افتتاح آن برای سومین بار به قوم یهود اجازه داده خواهد شد تا معبد آسمانی سلیمان را بسازند. چند پیش رژیم اشغالگر قدس دعوت نامه های رسمی برای افتتاح کنیسه معروف به " خراب" ( هاحوربا) که بر ویرانه های مسجد "العمری" یک مسجد وقف اسلامی ساخته شده، بین شخصیتهای #صهیونیست توزیع نمود و سپس بزرگترین و بلندترین کنیسه یهودیان در بخش شرقی شهر قدیمی قدس در مراسمی افتتاح شد.
طبق باور یهودیان #تندرو بعد از ساخت این کنیسه برای سومین بار و افتتاح آن به یهودیان اجازه داده خواهد شد که معبد سوم هیکل را که در مکان کنونی مسجد الاقصی است را بسازند. بدین ترتیب روند تخریب گسترده قبله اول مسلمانان با افتتاح کنیسه خراب آغاز شده است.
🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷
📡 eitaa: @m_mafaz_lib
📺web: www.mafaz.ir
🎥Instagram: @mafaz_pic
🆔Admin: @mafaz1
آشنایی با #فرقه_سامریان
نام سامریان از منطقه ای به نام سامره می آید که در زمان تجزیه سرزمین #فلسطین پس از حضرت #سلیمان (ع)، مرکز کشور #اسرائیل بود. این فرقه پس از بازگشت از اسیری بابل پدید آمد و برخی معتقدند که نژاد آنان اسرائیلی نیست و احتمالا مخلوطی از اسرائیلی و آشوری است. این فرقه بسیار کوچک تنها پنج سفر #تورات و کتاب #یوشع را می پذیرد و 33 کتاب دیگر #عهد_عتیق را رد می کند. همچنین تورات این فرقه با تورات رایج اندکی اختلاف دارد و زبان سامری نیز با زبان #عبری متفاوت است که البته این تفاوت اندک آن را از عبری بودن خارج نمی کند. سامریها به قداست کوه جرزیم در نزدیکی شهر نابلس اعتقاد دارند و آن را قبله خود می دانند و می گویند قبله حضرت #موسی (ع) نیز همان بوده است، ولی حضرت #داود (ع) از پیش خود، مکان معبد سلیمان (مسجدالاقصی) را قبله معرفی کرده است. این فرقه به مسائل مذهبی توجه مخصوصی دارد و مراسم ویژه ای انجام می دهد.
ازدواج و زندگی زناشویی در میان سامری ها بسیار با اهمیت است. مادران فرزندان خود را در خانه به دنیا می آورند. اگر نوزاد پسر باشد، مادر باید 40 روز در منزل بماند و اگر دختر بود 80 روز و در این مدت نباید به شی ء مقدسی نزدیک شود، زیرا نجس و ناپاک است. پسران روز هفتم ختنه می شوند و دختران روز سوم. ختنه بلافاصله پس از نماز صبح صورت می گیرد و این کار توسط پدر با کاردی مخصوص (طبق آنچه که در پیدایش 10 :17-14 و 21 :4 آمده) انجام می شود. اگر پسری ختنه نشود باید به #قتل برسد، زیرا جزء اسرائیل به شمار نمی آید. نامگذاری کودک توسط #کاهن صورت می گیرد و نام یکی از بزرگترهای خانواده چه آنها که در قید حیات هستند و چه کسانی که درگذشته اند برکودک گذاشته می شود. نوه پسری کاهن همیشه به نام پدربزرگ خود خوانده می شود. قانون #ارث به گونه ای است که پسر بزرگتر 3 قسمت، فرزندان بعد 1 قسمت و دختران یک دوم سهم ارث می برند.
سامری های تاجر و کشاورز، باید یک دهم از درآمد خود را به #روحانیون بدهند. در #کنیسای_سامری ها صندلی و نیمکت وجود ندارد و همه روی #فرش می نشینند، همانند مسلمانان هنگام نماز #سجده می کنند و بر خلاف یهودیان هنگام ورود به کنیسه کفش های خود را درمی آورند. #شابات (شنبه) روز عبادت است. در این روز هیچ کاری نباید انجام داد. سفر دریایی ممنوع و سفر خشکی نیز در صورت لزوم تا دو کیلومتر مجاز است. در غیر این صورت نباید حتی در خیابان ها قدم زد، بلکه باید درون منزل ماند. در این روز نزدیکی با همسر نیز جایز نیست. همچنین نباید #آتش روشن کرد و از این رو نمی توان سیگار کشید و یا با فلاش عکس گرفت. حتی نباید در منزل اجاق گرم داشت هرچند که هوا سرد باشد یخچال نیز نباید روشن باشد. سامری ها #بلندقدترین افراد خاورمیانه هستند، با لب های کلفت، دست های بلند اما باریک و انگشتان کشیده. رهبران مذهبی آنها نباید مو و یا صورت خود را بتراشند. آنان عمامه ای قرمز بر سر می گذارند که در حقیقت در دوران اسلامی به دستور یکی از خلفا برای شناخته شدن آنها از دیگران مرسوم شد.
سامری ها فقط اعیادی را که در #تورات موسی ذکر شده جشن می گیرند و به آنچه که بعد از #موسی (به استثنای یوشع) اتفاق افتاده ایمان ندارند. یعنی پوریم و #حنوکا از نظر آنها اتفاقات معمولی است. روش هاشانا که بر اساس عقیده سامری ها جشن یادآوری ولادت موسی است.سامری های توراتی دارند که با تورات یهودیان تفاوت هایی دارد. برخی از این اختلافات اساسی و مهم است، به طوری که باعث شکاف بین آنها شده و برخی دیگر تنها اختلاف #زبانی است.سامری ها نیز در انتظار #ظهور_موعودی هستند که او را " #تاهب" می نامند. این واژه را "مبشر" (بازگشت کننده)، ترجمه کرده اند. دوره قبل از ظهور وی را " #فانوتا" یعنی دوره ناخشنودی خدا می نامند. زیرا انسان از راه های خداوند منحرف شده و تنها از طریق توبه از گناه رهایی می یابد.
🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷
📡 eitaa: @m_mafaz_lib
📺web: www.mafaz.ir
🎥Instagram: @mafaz_pic
🆔Admin: @mafaz1
#کهانت
کهانت یعنی #خبر دادن از #آینده، #گذشته یا چیزهایی که از چشم افراد پوشیده است؛ مانند اِخبار از شیء دزدیده شده یا گمشده. منبع خبر کاهن، #شیطان است؛ یعنی اَخبار را از شیطان میگیرد و به مردم خبر میدهد.
#توضیح: گاهی اِخبار به وسیله #محاسبه است؛ مثلا به کمک علم #رمل، #جفر یا #تنجیم و یا #تعبیر_خواب خبر از #غیب میدهد. این نوع إخبار کهانت نیست.
چون شیطان از اجنه هستند میتواند به آسانی در هر جا حاضر شده، حوادث را از نزدیک ببیند و به کاهن خبر دهد.
#نکته:
رجوع به کاهن مطلقاً #حرام است. کهانت برای کسی که با جن غیر شیطانی سروکار دارد، شامل نمیشود.
#منبع؛ درس دهم از رسالهی آموزشی آیتالله خامنهای
🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷
📡 eitaa: @m_mafaz_lib
📺web: www.mafaz.ir
🎥Instagram: @mafaz_pic
🆔Admin: @mafaz1
#مرداب_شهوت در عرفان های نوظهور
در معنويتى كه #اشو مطرح مىكند، دو ركن وجود دارد:
1_ #مراقبه
2_ #مسائل_جنسی
اشو بر اين عقيده است كه افرادى كه #آزادانه به ارضاى تمايلات #جنسى اقدام كنند، بعد از گذشت مدتى، اين مسئله را رها كرده، وا مى گذارند چون برايشان مسئله اى عادى و پيش پا افتاده خواهد شد. اینها از دستورهاى #مذهب تانتراست كه اشو با تمام وجود، به ترويج آن پرداخت. با توجه به این تفکر اُشو، فردی که در این دو رکن وارد شود، مطمئنا دیگر راهی برای رهایی نمیابد و در #مرداب آن غرق می شود.
🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷
📡 eitaa: @m_mafaz_lib
📺web: www.mafaz.ir
🎥Instagram: @mafaz_pic
🆔Admin: @mafaz1
#وحدت
#اهل_بیت
مولوی علی احمد سلامی مشهور به #مولوی_نذیر به عنوان يكي از برجسته ترين علما و نخبگان اهل سنت ايران است.»[1] در مورد جایگاه اهل بیت نزد #اهلسنت می گوید: #محبت به اهل بيت جزء ايمان ماست و ما به اين موضوع اعتقاد داريم. ما در نمازهاي خود به پيامبر و به #اهل_بيت درود مي فرستيم؛ درودي که در #کتب_صحاح ما ثبت شده و ما نماز را بدون اين درود ناقص ميدانيم.
صلواتي که ما واجب مي دانيم در #نماز ذکر کنيم اين است که: "اللهم صل علي محمد و علي آل محمد کما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم انک حميد مجيد، اللهم بارک علي محمد و علي آل محمد کما بارکت علي ابراهيم و آل ابراهيم انک حميد مجيد. ما در تشهد آخر هر نماز جماعت، فرادی، نماز شب و تهجد اين دعا و اين درود را هم براي پيامبر و هم براي آل پيامبر ميفرستيم.
#پی_نوشت:
[1]. وی علاوه بر نمایندگی مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری و عضویت در شورای عالی مجمع جهانی #تقریب_مذاهب_اسلامی، عضو هیئت علمی گروه فقه و حقوق حنفی دانشگاه مذاهب اسلامی و مدرس حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان نیز میباشد.
[2]. خبرگزاری اهل بیت، ابنا، کد خبر 512
🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷
📡 eitaa: @m_mafaz_lib
📺web: www.mafaz.ir
🎥Instagram: @mafaz_pic
🆔Admin: @mafaz1
#پاسخ_به_شبهه
آیا داستان #معراج پیامبر اسلام از حکایت معراج #ارداویراف زرتشتی اقتباس شده است؟!
#پاسخ:
یکی از باورهای مسلمین، #معراج پیغمبر است. معراج از ریشه عروج، به معنی بالا رفتن و متعالی شدن است که در آیات مختلفی از قرآن به آن تصریح شده است. از جمله آیات مختلف سوره اسراء و نیز آیات سوره نجم... به هر حال حکایت از این قرار بود که نبیّ اعظم، به امر الهی شبانه از #مسجدالحرام در مکه به #مسجدالاقصی در بیت المقدس (اورشلیم) راهی شدند. از کنار #دیوار_ندبه به قُدس وارد شده و از آن جا به معراج رفته و از احوال اهل آسمان خبر یافتند و آن شب بود که بسیاری از ارکان شریعت اسلام برقرار شد. لیکن چند سالی است که گروهی از باستانگرایان و آتئیستها مدعی هستند که معراج محمد (صلی الله علیه و آله) کپی برداری از معراج شخصی زرتشتی به نام #ارداویراف بود. در پاسخ به این جماعت باید بگوییم که برخی از باستانگرایان و تقریباً همه مُلحِدین عادت کردهاند هر احتمال ضعیف و هر امر نامربوطی را به عنوان یک امر حتمی و قطعی ارائه کنند. معراج پیغمبر ربطی به داستان ارداویراف ندارد. به چند دلیل:
ماجرای معراج در #قرآن بیان شده و ساخته مسلمانان نیست که بگوییم از #ارداویرافنامه کپی کردهاند.
اردوایراف اصلاً به معراج نرفت. اجازه دهید داستان ارداویراف را بازگو کنم. پس از حمله اسکندر، ایمان مردم به دین و آیین زرتشتی ضعیف شد. پس موبدان زرتشتی گرد آمدند و از میان خود، یکی را که ویراز (ارتاکویراز، یا همان ارداوبراف) نام داشت، برگزیدند و به او سه جام منگ یا همان #بنگ و #حشیش خوراندند. پس او به خوابی عمیق فرو رفت، و در عالم خواب، بهشت و جهنم را دید و از این طریق، پس از مصرف بنگ، حقانیت دین زرتشتی را دریافت.
#منبع؛ ارداویرافنامه، ترجمه رشید یاسمی، بند ۲، همچنین: فیلیپ ژینو، ارداویرافنامه، ترجمه و تحقیق ژاله آموزگار، تهران: انتشارات معین، انجمن ایران شناسی فرانسه در ایران، ۱۳۸۲. و نیز بنگرید به: The book of ArdaViraf, Chapter 2, Translated by Prof. Martin Haug, of the University of Munich, revised from the MS. of a Parsi priest Hoshangji. From The Sacred Books and Early Literature of the East, Volume VII: Ancient Persia, ed. Charles F. Horne, Ph.D, copyright 1917.
وی پس از چند شبانه روز به هوش آمد و آنچه را که دیده بود، بازگو کرد و گفتههای او در کتابی به نام #ارداویراف_نامه ثبت و ضبط شده است. این در حالی است که در شریعت اسلام، استعمال #مُسکِرات #حرام است. پس چگونه ممکن است که #معراج پیغمبر از توهّم ارداویراف اقتباس شده باشد؟
بسیاری از تعالیمی که در #ارداویراف_نامه آمده دقیقاً خلاف تعالیم اسلام است. مثلاً در ارداویرافنامه میخوانیم که وی به رسم دیانت زرتشتی با 7 خواهر خود #رابطه_جنسی داشت (سند: همان). و نیز آمده کسانی که با مادر و خواهر خود رابطه جنسی داشته باشند، در بهشت وارد خواهند شد. همچنین در این کتاب آمده که کشتن خرَفستَران (مورچهها، قورباغهها و لاکپشتها و...) باعث آمرزش گناهان میشود. در حالیکه جمیع این آموزهها در تضاد با تعالیم اسلام است. پس چگونه ممکن است که #معراج پیامبر از داستان ارداویراف اخذ شده باشد؟
@ferghenews
@mafaz_news
#خبر
پرونده محمدعلی #طاهری سرکرده فرقه انحرافی #عرفان_حلقه که در دادگاه بدوی به ۵ سال حبس محکوم شده، برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر ارجاع شد.
سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع محمدعلی با اعلام این خبر گفت که پرونده به شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر ارجاع شده اما هنوز تعیین وقت نشده است. محمدعلی طاهری سرکرده فرقه #عرفان_کیهانی یا حلقه در ایران است که 14 اردیبهشت سال 90 بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب بهاتهام توهین به #مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس)، ضالّه بودن کتب و آثار، به 5 سال حبس، پرداخت 900میلیون تومان جزای نقدی و 74 ضربه شلاق محکوم شد.
افساد فیالارض از طریق منحرف کردن افراد، دیگر اتهام طاهری بود که در مرتبه نخست، شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی #مقیسه، سرکرده گروه موسوم به عرفان حلقه را #مفسد_فیالارض شناخت و به اعدام محکوم کرد که این حکم در دیوان عالی کشور نقض شد.
سپس پرونده به شعبه 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده به عنوان شعبه هم عرض ارجاع شد که این شعبه نیز طاهری را به #اعدام محکوم کرد اما دیوان عالی کشور، بار دیگر حکم صادره را نقض کرد تا پرونده مجدداً در دادگاه همعرض بررسی شود. پرونده برای مرتبه سوم در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی #صلواتی مورد بررسی قرار گرفت که این بار دادگاه متهم را به 5 سال حبس محکوم کرده است.
علیزاده طباطبایی معتقد است این بار نیز دادگاه در صدور حکم به تبصره ماده 286 قانون مجازات اسلامی استناد کرده در حالی که در دو مرتبه قبلی، دیوان عالی کشور صراحتاً اعلام کرده که #طاهری مشمول ماده 286 نمیشود.
@ferghenews
@mafaz_news
#عرفان_در_مسیحیت
برخی از آئینها برای خود، منش و روش سلوک خاص دارند، که مسیحیت نیز مستثنی از آن نیست. عرفان مسیحیت، عرفان #خداگراست، ولی تصوری که از خدا دارد، تصوری #تثلیثی است. اگر به خدایی قائل باشید که هم خداست و هم میتواند تجسّد #مادی پیدا کند و به #صلیب کشیده شود، این شرکآمیز و تنزل دادن خدا است. همچنین ناسازگاری عقل با عرفان مسیحی بسیار پررنگ است.
برای نمونه این تناقضات در رمانهای « #پائولو_کوئلیو» نیز بروز میکند، درجایی که تنها راه وصول به حقیقت شریعت است، وی بریا این راه مقام منزلتی قایل نیست.
#منبع: عرفان و تصوف، ص101.
@ferghenews
@mafaz_news
عالم برزخ در دیدگاه بهائیت!
#عالم_برزخ دنیای بین دنیای مادی حاضر و #قیامت است که از زمان مردن شروع میشود و تا زمان برپایی قیامت ادامه خواهد یافت. #قرآن_کریم و روایات معصومین (علیهم السلام)، پیرامون این موضوع سخن گفته و از اموری که در آنجا برای انسان اتفاق می افتد خبر دادهاند. همچنان که قرآن کریم، عالم برزخ را عالمی پیش از قیامت موعود دانسته است: «... وَمِنْ وَرَائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلَىٰ يَوْمِ يُبْعَثُونَ [مؤمنون/100]؛ و در برابر آنها عالم برزخ است تا روزی که برانگیخته شوند». از اینرو معصومین (علیهم السلام) نیز عالم برزخ را جهان حد فاصل میان زندگی دنیا و آخرت معرفی نمودهاند.[1]
این در حالیست که #علیمحمد_شیرازی به عنوان پیشوای فرقهی #بابیت و #بهائیت، بر خلاف تصریح آیات و روایات اسلامی، به تحریف ماهیت عالم برزخ پرداخته و معتقد است: منظور از #برزخ، همان فاصلهی میان دو ظهور (پیامبران) است، نه آنچه که دربارهی زندگی بعد از مرگ در بین مردم معروف است».[2]
آری؛ ملاحظه نمودیم که چگونه #پیشوایی_دروغین، در راستای توجیه #پیامبری_ساختگی خود، متوسل به تحریف نصّ و تصریح آیات و روایات میشود تا غیرالهی بودن ریشهی خود را به نمایش بگذارد! همچنین باید در نظر داشت که در مرام ظاهری #بهائیت، اساساً تأویل نصوص جایز نیست، تا چه رسد به تحریف آنها.
#پینوشت:
[1]. ابن جریر الطبری، تفسیر الطبری، کتابخانهی الکترونیکی فقاهت، ج 19، صص 71-70.
[2]. علیمحمد شیرازی، بیان فارسی، بیجا: بینا، نسخهی 1330، باب 8، ص 34.
@ferghenews
@mafaz_news
#مدعیان_دروغین
سه ادعای پوچ #علی_یعقوبی!
1. من #رجعت میکنم؛ مولایم گفته، امضا کردهام که قبل از ظهور بروی، نمانی؛ ولی باز قبل از ظهور قرار داده است که دوباره در دنیا بیایم.
2. هنگام #احتضار مرا خواهید دید!؟؛ وی به مخاطبینش میگوید قبل از احتضار او را خواهند دید.
3. من در سری سوم یا چهارم از جنگ با #اسرائیل کشته خواهم شد.
#منبع؛ چهل شب با کاروان حسینی، ص500
@ferghenews
@mafaz_news
صراط مستقیم از نگاه #اهل_سنت
#فخر_رازی در جمعبندی نهایی خود مینویسد: «بلند خواندن «بسم الله الرحمن الرحیم» توسط حضرت علی (علیهالسلام) به تواتر به ما رسیده است و کسانیکه در دین خود به علی بن ابیطالب (علیهالسلام) اقتدا کنند، راه راست را انتخاب کردهاند و هدایت شدهاند؛ زیرا #پیامبر_اکرم (صلیاللهعلیهوآله) درباره #حضرت_علی (علیهالسلام) فرمود: «اللهم ادر الحق مع علی حیث دار؛ یعنی خدایا! حق را همیشه بر مدار او بگردان.»[1]
#پینوشت:
[1]. فخر رازی، التفسیر الکبیر، مکتب الاعلام الاسلامی، ج1، ص204
@ferghenews
@mafaz_news
هدایت شده از کتابخانه مفاز
hokomate modara.pdf
1.98M
#کتاب
#حکومت_مدارا
تبیین معنا و لوازم وحدت اسلامی
#نویسنده #مهدی_مسائلی
#شیعه_شناسی
#اسلام #شیعه #لعن #تبری
@m_mafaz_lib
@mafaz_news
mafaz.ir
#پرسش:
آیا در ایران باستان پسرها را #ختنه میکردند؟
#پاسخ:
خیر. #زرتشتیان ایران پسران خود را ختنه نمیکردند. اصولاً #ختنه جزو سنت ادیان ابراهیمی (یعنی یهودیت و مسیحیت و اسلام) است. پس از اینکه ایرانیان مسلمان شدند، این سنت هم منتشر شد و بین ایرانیها جا افتاد. نکته اینکه امروزه بسیاری از هموطنان زرتشتی، با تبعیت از سنت عامه #ایرانیان مسلمان، فرزندان خود را ختنه میکنند اما پیش از اسلام چنین رسمی نداشتند.
@ferghenews
@mafaz_news
حلول خداوند در #حسینعلی_نوری!
در پیام تصویری که در کانالهای وابسته به #تشکیلات_بهائیت به انتشار درآمد؛ مبلّغ بهائی در پاسخ به #تناقض #خاتمیت #پیامبر اسلام با ادعای پیامبری حسینعلی نوری، پا را از ادعای پیامبری وی فراتر نهاده و از حسینعلی نوری به ظهور خداوند تعبیر نمود؛ همچنان که میخوانیم: «حضرت محمّد (صلّی الله علیه و آله) آخرین منذر و آخرین خبرآور راجع به روز ظهور خدا بودند!
#پاسخ
#اولاً: تشبیه تکلم خداوند با حضرت موسی (علیه السلام) به ظهور خدا در کالبد حسینعلی نوری (فرزند میرزاعباس)، کاملاً خطا و قیاس باطلی است. چرا که نحوهی تکلم خداوند با حضرت موسی (علیه السلام)، به وسیلهی ایجاد صدا در میان درخت بود، نه اینکه خداوند در درخت تجلی کند: «فَلَمَّا أَتَاهَا نُودِي مِن شَاطِئِ الْوَادِي الْأَيْمَنِ فِي الْبُقْعَةِ الْمُبَارَكَةِ مِنَ الشَّجَرَةِ أَن يَا مُوسَى إِنِّي أَنَا اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ [قصص/30]؛ هنگامی که به سراغ آتش آمد، از کرانه راست درّه، در آن سرزمین پر برکت، از میان یک درخت ندا داده شد که: ای موسی! منم خداوند، پروردگار جهانیان». لذا این نوع از ارتباط، یکی از راههای انزال وحی است که در قرآن به آن اشاره شده است.[2]
#ثانیاً: حلول به معناى قيام موجودى به موجود ديگر در اصل وجود (همانند قيام اثر به مؤثر) براى ذات پروردگار محال است؛ چون مستلزم آن است كه ذات حق تعالی، معلول شيئى ديگر باشد (یعنی ذات پرودرگار معلول و محدود بشری قرار گیرد) و حال آنكه واجب الوجود، مؤثر حقیقی است و نه متأثر و نه معلول. لذاست که شیعیان معتقدند چنین پنداری از اساس محال است و امکان وقوع ندارد.[3]
#پینوشت:
[1]. به نقل از کانالهای تلگرامی وابسته به تشکیلات بهائیت.
[2]. «وَمَا كَانَ لِبَشَرٍ أَنْ يُكَلِّمَهُ اللَّهُ إِلَّا وَحْيًا أَوْ مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ أَوْ يُرْسِلَ رَسُولًا... [شوری/51]؛ و
[3]. دانشنامهی جهان اسلام، بنیاد دائرهًْ المعارف اسلامی، شماره 6472.
🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷
📡 eitaa: @m_mafaz_lib
📺web: www.mafaz.ir
🎥Instagram: @mafaz_pic
🆔Admin: @mafaz1
#شبهه_وهابیت:
وهابیت طبق ظاهر این آیه که میفرماید: «إِنَّ اللَّهَ يُسْمِعُ مَنْ يَشاءُ وَ ما أَنْتَ بِمُسْمِعٍ مَنْ فِي الْقُبُورِ.[فاطر/22] خداوند پيام خود را به گوش هر كس بخواهد میرساند، و تو نمىتوانى سخن خود را به گوش آنان كه در گور خفتهاند، برسانى.» میگویند: اموات چیزی را نمیشنوند، وقتی چیزی را نمیشنوند، پس هیچ فایدهای ندارند، که به زیارت آنها برویم و این نوعی مرده پرستی است، که همان شرک و بدعت است.
#جواب
از علمای اهل سنت، همچون «محمد بن جریر طبری» در جواب وهابیت میگوید: آیهای که استدلال کردهاند، با روایات سماع «شنیدن اموات» مانند «خَفقَ نِعال»، «مرده زمانی که در قبر قرار میگیرد، صدای کفش تشییع کنندگان را در هنگام بازگشت میشنود.»[1] در تعارض میباشد. چون مراد از آیه شریفه، عدم توانایی پیامبر بر شنواندن مردگان است، زیرا تنها خداوند است، که قادر بر این امر است، و مراد از عدم سماع موتی «اموات صدایی نمیشنوند» در آیه شریفه، صرف شنیدن نیست، بلکه مراد سماعی «شنیدنی» است، که برای آنها مفید واقع گردد. زیرا آنان از دار دنیا و اعمال دنیا به سرای آخرت، منتقل شدهاند، و دیگر مجالی برای بهرهمندی از هدایت ندارند، و طبق روایات، اموات صدای زندهها را میشنوند، و هر باوری غیر از این، ظن نادرست میباشد.[2] پس در واقع، منظور آیه این نیست که اموات، صدایی نمیشنوند، بلکه منظور خداوند این است که ای پیامبر، زمانی که زنده بودند و شنیدن صدای تو و عمل به آن، فایده داشت، گوش نکردند، الان که دیگر شنیدن صدای تو، فایدهای برای آنها ندارد، فرياد تو هر قدر رسا، و سخنانت هر اندازه دلنشين، مردگان از آن چيزى درك نمىكنند، همانگونه که هرگز نمیتوانی حیات و روح را به اموات در قبور بازگردانی، همچنین هرگز نمیتوانی، حیات ایمان را به افراد کافر که قلب آنان مرده و به ضلالت و عناد دچار گشته، باز گردانی. چون دیگر آمادگی پذیرش دعوت تو را ندارند. در واقع آیه، مشرک را به مرده تشبیه کرده، که هر دو فاقد حس شنوایی هستند. پس قابل توجه وهابیت، که اینقدر راحت به ظاهر آیه استدلال میکنند، و حکم شرک و بدعت و کفر صادر میکنند.
#پینوشت:
[1]. مسلم بن حجاج نیشابوری, صحیح مسلم, دارالفکر بیروت لبنان، ج8،ص162 «قال رسول الله صلى الله عليه وسلم ان الميت إذا وضع في قبره انه ليسمع خفق نعالهم إذا انصرفوا»الحاكم النيشابوري، المستدرک، تحقيق : يوسف عبد الرحمن المرعشلي، ج1، ص379«عن أبي هريرة عن النبي صلى الله عليه وآله قال إن الميت يسمع خفق نعالهم إذا ولوا مدبرين فإن كان مؤمنا كانت الصلاة عند رأسه...»
[2]. أبو جعفر محمد بن جرير بن يزيد بن كثير الطبري، تهذيب الآثاروتفصيل الثابت عن رسول الله صلى الله عليه وسلم من الأخبار، بتحقيق العلامة محمود محمد شاكر، وصدر عن مكتبة الخانجي – القاهرة، ج2، ص238، حدیث195، استخراج از نرم افزار مکتبة الشامله «أن يكون معناه : فإنك لا تسمع الموتى إسماعا ينتفعون به ؛ لأنهم قد انقطعت عنهم الأعمال ، وخرجوا من دار الأعمال إلى دار الجزاء ، فلا ينفعهم دعاؤك إياهم إلى الإيمان بالله والعمل بطاعته ، فكذلك هؤلاء الذين كتب ربك عليهم أنهم لا يؤمنون ، لا يسمعهم دعاؤك إلى الحق إسماعا ينتفعون به»«أنهم يسمعون كلام الأحياء ، على ما وردت به عنه الآثار . فإن ظن ظان أن قول الله تعالى ذكره لنبيه صلى الله عليه وسلم : وما أنت بمسمع من في القبور ، وقوله له : إنك لا تسمع الموتى ، لما كان عاما ظاهره في كل من في القبور ، وفي جميع الموتى»
@ferghenews
@mafaz_news
ترویج #تائوئیسم، خواسته یا ناخواسته؟
#سینما یکی از ابزارهای بسیار قوی است که میتواند بهراحتی، باورها و اعتقادات مخاطبینش را دگرگون کند. در همین راستا، #رسانهی_ملی باید بهقدری هوشیارانه عمل کند تا در دام این آسیبها نیفتد؛ ولی گاهی مشاهده میکنیم که توسط این رسانه، #مذاهب و #آیینهای_انحرافی توسط فیلمها و انیمیشنهایی ترویج داده میشود. برای نمونه انیمیشن #پاندای_کونگفوکار است که مروج #آئین_تائو است که از زیر شاخههای #آئین_بودیسم است، که به اصالت حیات مادی و بحث #تناسخ میپردازد
@ferghenews
@mafaz_news
ویژگی #عرفانهای_دروغین
عرفانهای كاذب فاقد نظام #عقيدتى منسجم و عمیقاند. به عبارتى از منظر #تئوريك و نظرى بسيارى از آنها، اصول جهان شناختى و فلسفى مشخص و قابل ارائهای ندارند. آنها هم كه چيزى مطرح نمودهاند مبناى قابل دفاعى در مواجهه با ديگر #مكاتب ندارند و جهانبینی محكمى براى آنها تصور ندارد.
در اين مكاتب لااقل در بسيارى از آنها #حقيقت و كشف آن و وصول به آن حتى در حد ادعا هم مطرح نيست. به عنوان مثال در تعاليم #كريشنا_مورتى آمده است: حقيقت سرزمينى است بدون #معبر. راهى بهسوی آن نيست....[1]
#پی_نوشت:
[1] . جیدو کریشنا مورتی، تعالیم کریشنا مورتی، تهران: نشر قطره، ۱۳۹۳، ص ۱۴.
🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷
📡 eitaa: @m_mafaz_lib
📺web: www.mafaz.ir
🎥Instagram: @mafaz_pic
🆔Admin: @mafaz1
#پیام_تبریک_اسقف_اعظم_سیبوه_سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران به مناسبت #عید_سعید_فطر
اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه #ارامنه_تهران از جانب خود، مجمع نمایندگان #خلیفه_گری، شورای خلیفه گری ارامنه تهران و جامعه ارامنه، پیامهای تبریکی به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر به محضر عالی قدر #مقام_معظم_رهبری، #حضرت_آیت_اله_العظمی_خامنه ای، ریاست جمهوری اسلامی، جناب آقای دکتر حسن روحانی، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر لاریجانی و ریاست محترم قوه قضاییه، جناب آقای آملی لاریجانی و دیگر خادمین نظام مقدس جمهوری اسلامی ارسال فرمودند. متن پیام اسقف اعظم به مقام معظم رهبری بدین شرح است:
«حضرت آيت الله العظمی سيد علی خامنه ای
مقام معظم رهبری با عرض سلام و احترام و با آرزوي قبولي طاعات و عبادات از سوي حق تعالي، تبريکات خالصانه و صميمانه اينجانب و شوراي خليفه گري و #قاطبه_ارامنه را به مناسبت عيد سعيد فطر، پذيرا باشيد. به درگاه ايزد توانا دست دعا مي افرازيم، تا به جنابعالي سلامتي، حکمت بيکران الهي و توفيق روز افزون و طول عمر عطا فرمايد. باشد که با هدايت حضرت حق، ملت شريف ايران را چون هميشه به سوي صلح و آرامش، رشد و توسعه و عدالت رهبري نمائيد.
دعاگـــو
اسقف اعظم سيبوه سركيسيان
خليفــه ارامنــه تهــران»
@ferghenews
@mafaz_news
مقبره #اُزیریس خدای جهان زیرین
در نزدیک هرم #خفرع (khafra) در گیزا، دخمهای باستانی وجود دارد که به مقبرهی اُزیریس، یا چاهِ اُزیریس مشهور است. این دخمه، که توسط سه دهلیز به صورت عمودی تا سه طبقه زیرِ زمین (حدود ده متر) حفر شده است، تا سال 1999 به صورت رسمی مورد کاوش قرار نگرفته بود؛ گرچه پیش از آن نیز به وجودش آگاه بودهاند.
پژوهشها بر روی تنها ظرف سفالین یافت شده در این مکان، نشان میدهد عمر این #دخمه، به تقریبا 2300 سال پیش از میلاد و اواخر دوران پادشاهی کهن مصر باز میگردد. در پایینترین طبقهی این چاه، آرامگاه اصلی قرار دارد. در میانهی این آرامگاه، حفرهای است که یک تابوت سنگی از جنس بازالت درون آن در آب غوطهور است. درپوشِ این تابوت اکنون بر فراز آن مستقر شده است. خود تابوت سنگی، سه برابر درپوش خود وزن دارد. در چهار طرف این آرامگاه، چهار ستونِ تراشیده شدۀ سنگی نیز وجود داشتهاند که اکنون به طور کامل تخریب شدهاند.
پرسش اصلی این است که چگونه #مصریان باستان، توانستهاند با ابزار برنزی متعلق به 4600 سال پیش، در سلسلۀ ششم پادشاهی مصر، چنین دهلیزها و دخمههایی را در سنگهای سخت محوطۀ گیزا حفر کنند؟ چگونه تابوت اصلی سنگ خارا و تابوتهای بازالتی در دخمههای دیگر این چاه، تراشیده شده و حدود ده متر به زیر زمین منتقل شدهاند؟ و آیا بقایای استخوانها در تابوت اصلی، از آنِ اُزیریس، خدای جهان زیرین بوده است؟
@ferghenews
@mafaz_news