#خبر
پرونده محمدعلی #طاهری سرکرده فرقه انحرافی #عرفان_حلقه که در دادگاه بدوی به ۵ سال حبس محکوم شده، برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر ارجاع شد.
سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع محمدعلی با اعلام این خبر گفت که پرونده به شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر ارجاع شده اما هنوز تعیین وقت نشده است. محمدعلی طاهری سرکرده فرقه #عرفان_کیهانی یا حلقه در ایران است که 14 اردیبهشت سال 90 بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب بهاتهام توهین به #مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس)، ضالّه بودن کتب و آثار، به 5 سال حبس، پرداخت 900میلیون تومان جزای نقدی و 74 ضربه شلاق محکوم شد.
افساد فیالارض از طریق منحرف کردن افراد، دیگر اتهام طاهری بود که در مرتبه نخست، شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی #مقیسه، سرکرده گروه موسوم به عرفان حلقه را #مفسد_فیالارض شناخت و به اعدام محکوم کرد که این حکم در دیوان عالی کشور نقض شد.
سپس پرونده به شعبه 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده به عنوان شعبه هم عرض ارجاع شد که این شعبه نیز طاهری را به #اعدام محکوم کرد اما دیوان عالی کشور، بار دیگر حکم صادره را نقض کرد تا پرونده مجدداً در دادگاه همعرض بررسی شود. پرونده برای مرتبه سوم در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی #صلواتی مورد بررسی قرار گرفت که این بار دادگاه متهم را به 5 سال حبس محکوم کرده است.
علیزاده طباطبایی معتقد است این بار نیز دادگاه در صدور حکم به تبصره ماده 286 قانون مجازات اسلامی استناد کرده در حالی که در دو مرتبه قبلی، دیوان عالی کشور صراحتاً اعلام کرده که #طاهری مشمول ماده 286 نمیشود.
@ferghenews
@mafaz_news
#عرفان_در_مسیحیت
برخی از آئینها برای خود، منش و روش سلوک خاص دارند، که مسیحیت نیز مستثنی از آن نیست. عرفان مسیحیت، عرفان #خداگراست، ولی تصوری که از خدا دارد، تصوری #تثلیثی است. اگر به خدایی قائل باشید که هم خداست و هم میتواند تجسّد #مادی پیدا کند و به #صلیب کشیده شود، این شرکآمیز و تنزل دادن خدا است. همچنین ناسازگاری عقل با عرفان مسیحی بسیار پررنگ است.
برای نمونه این تناقضات در رمانهای « #پائولو_کوئلیو» نیز بروز میکند، درجایی که تنها راه وصول به حقیقت شریعت است، وی بریا این راه مقام منزلتی قایل نیست.
#منبع: عرفان و تصوف، ص101.
@ferghenews
@mafaz_news
عالم برزخ در دیدگاه بهائیت!
#عالم_برزخ دنیای بین دنیای مادی حاضر و #قیامت است که از زمان مردن شروع میشود و تا زمان برپایی قیامت ادامه خواهد یافت. #قرآن_کریم و روایات معصومین (علیهم السلام)، پیرامون این موضوع سخن گفته و از اموری که در آنجا برای انسان اتفاق می افتد خبر دادهاند. همچنان که قرآن کریم، عالم برزخ را عالمی پیش از قیامت موعود دانسته است: «... وَمِنْ وَرَائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلَىٰ يَوْمِ يُبْعَثُونَ [مؤمنون/100]؛ و در برابر آنها عالم برزخ است تا روزی که برانگیخته شوند». از اینرو معصومین (علیهم السلام) نیز عالم برزخ را جهان حد فاصل میان زندگی دنیا و آخرت معرفی نمودهاند.[1]
این در حالیست که #علیمحمد_شیرازی به عنوان پیشوای فرقهی #بابیت و #بهائیت، بر خلاف تصریح آیات و روایات اسلامی، به تحریف ماهیت عالم برزخ پرداخته و معتقد است: منظور از #برزخ، همان فاصلهی میان دو ظهور (پیامبران) است، نه آنچه که دربارهی زندگی بعد از مرگ در بین مردم معروف است».[2]
آری؛ ملاحظه نمودیم که چگونه #پیشوایی_دروغین، در راستای توجیه #پیامبری_ساختگی خود، متوسل به تحریف نصّ و تصریح آیات و روایات میشود تا غیرالهی بودن ریشهی خود را به نمایش بگذارد! همچنین باید در نظر داشت که در مرام ظاهری #بهائیت، اساساً تأویل نصوص جایز نیست، تا چه رسد به تحریف آنها.
#پینوشت:
[1]. ابن جریر الطبری، تفسیر الطبری، کتابخانهی الکترونیکی فقاهت، ج 19، صص 71-70.
[2]. علیمحمد شیرازی، بیان فارسی، بیجا: بینا، نسخهی 1330، باب 8، ص 34.
@ferghenews
@mafaz_news
#مدعیان_دروغین
سه ادعای پوچ #علی_یعقوبی!
1. من #رجعت میکنم؛ مولایم گفته، امضا کردهام که قبل از ظهور بروی، نمانی؛ ولی باز قبل از ظهور قرار داده است که دوباره در دنیا بیایم.
2. هنگام #احتضار مرا خواهید دید!؟؛ وی به مخاطبینش میگوید قبل از احتضار او را خواهند دید.
3. من در سری سوم یا چهارم از جنگ با #اسرائیل کشته خواهم شد.
#منبع؛ چهل شب با کاروان حسینی، ص500
@ferghenews
@mafaz_news
صراط مستقیم از نگاه #اهل_سنت
#فخر_رازی در جمعبندی نهایی خود مینویسد: «بلند خواندن «بسم الله الرحمن الرحیم» توسط حضرت علی (علیهالسلام) به تواتر به ما رسیده است و کسانیکه در دین خود به علی بن ابیطالب (علیهالسلام) اقتدا کنند، راه راست را انتخاب کردهاند و هدایت شدهاند؛ زیرا #پیامبر_اکرم (صلیاللهعلیهوآله) درباره #حضرت_علی (علیهالسلام) فرمود: «اللهم ادر الحق مع علی حیث دار؛ یعنی خدایا! حق را همیشه بر مدار او بگردان.»[1]
#پینوشت:
[1]. فخر رازی، التفسیر الکبیر، مکتب الاعلام الاسلامی، ج1، ص204
@ferghenews
@mafaz_news
هدایت شده از کتابخانه مفاز
hokomate modara.pdf
1.98M
#کتاب
#حکومت_مدارا
تبیین معنا و لوازم وحدت اسلامی
#نویسنده #مهدی_مسائلی
#شیعه_شناسی
#اسلام #شیعه #لعن #تبری
@m_mafaz_lib
@mafaz_news
mafaz.ir
#پرسش:
آیا در ایران باستان پسرها را #ختنه میکردند؟
#پاسخ:
خیر. #زرتشتیان ایران پسران خود را ختنه نمیکردند. اصولاً #ختنه جزو سنت ادیان ابراهیمی (یعنی یهودیت و مسیحیت و اسلام) است. پس از اینکه ایرانیان مسلمان شدند، این سنت هم منتشر شد و بین ایرانیها جا افتاد. نکته اینکه امروزه بسیاری از هموطنان زرتشتی، با تبعیت از سنت عامه #ایرانیان مسلمان، فرزندان خود را ختنه میکنند اما پیش از اسلام چنین رسمی نداشتند.
@ferghenews
@mafaz_news
حلول خداوند در #حسینعلی_نوری!
در پیام تصویری که در کانالهای وابسته به #تشکیلات_بهائیت به انتشار درآمد؛ مبلّغ بهائی در پاسخ به #تناقض #خاتمیت #پیامبر اسلام با ادعای پیامبری حسینعلی نوری، پا را از ادعای پیامبری وی فراتر نهاده و از حسینعلی نوری به ظهور خداوند تعبیر نمود؛ همچنان که میخوانیم: «حضرت محمّد (صلّی الله علیه و آله) آخرین منذر و آخرین خبرآور راجع به روز ظهور خدا بودند!
#پاسخ
#اولاً: تشبیه تکلم خداوند با حضرت موسی (علیه السلام) به ظهور خدا در کالبد حسینعلی نوری (فرزند میرزاعباس)، کاملاً خطا و قیاس باطلی است. چرا که نحوهی تکلم خداوند با حضرت موسی (علیه السلام)، به وسیلهی ایجاد صدا در میان درخت بود، نه اینکه خداوند در درخت تجلی کند: «فَلَمَّا أَتَاهَا نُودِي مِن شَاطِئِ الْوَادِي الْأَيْمَنِ فِي الْبُقْعَةِ الْمُبَارَكَةِ مِنَ الشَّجَرَةِ أَن يَا مُوسَى إِنِّي أَنَا اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ [قصص/30]؛ هنگامی که به سراغ آتش آمد، از کرانه راست درّه، در آن سرزمین پر برکت، از میان یک درخت ندا داده شد که: ای موسی! منم خداوند، پروردگار جهانیان». لذا این نوع از ارتباط، یکی از راههای انزال وحی است که در قرآن به آن اشاره شده است.[2]
#ثانیاً: حلول به معناى قيام موجودى به موجود ديگر در اصل وجود (همانند قيام اثر به مؤثر) براى ذات پروردگار محال است؛ چون مستلزم آن است كه ذات حق تعالی، معلول شيئى ديگر باشد (یعنی ذات پرودرگار معلول و محدود بشری قرار گیرد) و حال آنكه واجب الوجود، مؤثر حقیقی است و نه متأثر و نه معلول. لذاست که شیعیان معتقدند چنین پنداری از اساس محال است و امکان وقوع ندارد.[3]
#پینوشت:
[1]. به نقل از کانالهای تلگرامی وابسته به تشکیلات بهائیت.
[2]. «وَمَا كَانَ لِبَشَرٍ أَنْ يُكَلِّمَهُ اللَّهُ إِلَّا وَحْيًا أَوْ مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ أَوْ يُرْسِلَ رَسُولًا... [شوری/51]؛ و
[3]. دانشنامهی جهان اسلام، بنیاد دائرهًْ المعارف اسلامی، شماره 6472.
🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷
📡 eitaa: @m_mafaz_lib
📺web: www.mafaz.ir
🎥Instagram: @mafaz_pic
🆔Admin: @mafaz1
#شبهه_وهابیت:
وهابیت طبق ظاهر این آیه که میفرماید: «إِنَّ اللَّهَ يُسْمِعُ مَنْ يَشاءُ وَ ما أَنْتَ بِمُسْمِعٍ مَنْ فِي الْقُبُورِ.[فاطر/22] خداوند پيام خود را به گوش هر كس بخواهد میرساند، و تو نمىتوانى سخن خود را به گوش آنان كه در گور خفتهاند، برسانى.» میگویند: اموات چیزی را نمیشنوند، وقتی چیزی را نمیشنوند، پس هیچ فایدهای ندارند، که به زیارت آنها برویم و این نوعی مرده پرستی است، که همان شرک و بدعت است.
#جواب
از علمای اهل سنت، همچون «محمد بن جریر طبری» در جواب وهابیت میگوید: آیهای که استدلال کردهاند، با روایات سماع «شنیدن اموات» مانند «خَفقَ نِعال»، «مرده زمانی که در قبر قرار میگیرد، صدای کفش تشییع کنندگان را در هنگام بازگشت میشنود.»[1] در تعارض میباشد. چون مراد از آیه شریفه، عدم توانایی پیامبر بر شنواندن مردگان است، زیرا تنها خداوند است، که قادر بر این امر است، و مراد از عدم سماع موتی «اموات صدایی نمیشنوند» در آیه شریفه، صرف شنیدن نیست، بلکه مراد سماعی «شنیدنی» است، که برای آنها مفید واقع گردد. زیرا آنان از دار دنیا و اعمال دنیا به سرای آخرت، منتقل شدهاند، و دیگر مجالی برای بهرهمندی از هدایت ندارند، و طبق روایات، اموات صدای زندهها را میشنوند، و هر باوری غیر از این، ظن نادرست میباشد.[2] پس در واقع، منظور آیه این نیست که اموات، صدایی نمیشنوند، بلکه منظور خداوند این است که ای پیامبر، زمانی که زنده بودند و شنیدن صدای تو و عمل به آن، فایده داشت، گوش نکردند، الان که دیگر شنیدن صدای تو، فایدهای برای آنها ندارد، فرياد تو هر قدر رسا، و سخنانت هر اندازه دلنشين، مردگان از آن چيزى درك نمىكنند، همانگونه که هرگز نمیتوانی حیات و روح را به اموات در قبور بازگردانی، همچنین هرگز نمیتوانی، حیات ایمان را به افراد کافر که قلب آنان مرده و به ضلالت و عناد دچار گشته، باز گردانی. چون دیگر آمادگی پذیرش دعوت تو را ندارند. در واقع آیه، مشرک را به مرده تشبیه کرده، که هر دو فاقد حس شنوایی هستند. پس قابل توجه وهابیت، که اینقدر راحت به ظاهر آیه استدلال میکنند، و حکم شرک و بدعت و کفر صادر میکنند.
#پینوشت:
[1]. مسلم بن حجاج نیشابوری, صحیح مسلم, دارالفکر بیروت لبنان، ج8،ص162 «قال رسول الله صلى الله عليه وسلم ان الميت إذا وضع في قبره انه ليسمع خفق نعالهم إذا انصرفوا»الحاكم النيشابوري، المستدرک، تحقيق : يوسف عبد الرحمن المرعشلي، ج1، ص379«عن أبي هريرة عن النبي صلى الله عليه وآله قال إن الميت يسمع خفق نعالهم إذا ولوا مدبرين فإن كان مؤمنا كانت الصلاة عند رأسه...»
[2]. أبو جعفر محمد بن جرير بن يزيد بن كثير الطبري، تهذيب الآثاروتفصيل الثابت عن رسول الله صلى الله عليه وسلم من الأخبار، بتحقيق العلامة محمود محمد شاكر، وصدر عن مكتبة الخانجي – القاهرة، ج2، ص238، حدیث195، استخراج از نرم افزار مکتبة الشامله «أن يكون معناه : فإنك لا تسمع الموتى إسماعا ينتفعون به ؛ لأنهم قد انقطعت عنهم الأعمال ، وخرجوا من دار الأعمال إلى دار الجزاء ، فلا ينفعهم دعاؤك إياهم إلى الإيمان بالله والعمل بطاعته ، فكذلك هؤلاء الذين كتب ربك عليهم أنهم لا يؤمنون ، لا يسمعهم دعاؤك إلى الحق إسماعا ينتفعون به»«أنهم يسمعون كلام الأحياء ، على ما وردت به عنه الآثار . فإن ظن ظان أن قول الله تعالى ذكره لنبيه صلى الله عليه وسلم : وما أنت بمسمع من في القبور ، وقوله له : إنك لا تسمع الموتى ، لما كان عاما ظاهره في كل من في القبور ، وفي جميع الموتى»
@ferghenews
@mafaz_news
ترویج #تائوئیسم، خواسته یا ناخواسته؟
#سینما یکی از ابزارهای بسیار قوی است که میتواند بهراحتی، باورها و اعتقادات مخاطبینش را دگرگون کند. در همین راستا، #رسانهی_ملی باید بهقدری هوشیارانه عمل کند تا در دام این آسیبها نیفتد؛ ولی گاهی مشاهده میکنیم که توسط این رسانه، #مذاهب و #آیینهای_انحرافی توسط فیلمها و انیمیشنهایی ترویج داده میشود. برای نمونه انیمیشن #پاندای_کونگفوکار است که مروج #آئین_تائو است که از زیر شاخههای #آئین_بودیسم است، که به اصالت حیات مادی و بحث #تناسخ میپردازد
@ferghenews
@mafaz_news
ویژگی #عرفانهای_دروغین
عرفانهای كاذب فاقد نظام #عقيدتى منسجم و عمیقاند. به عبارتى از منظر #تئوريك و نظرى بسيارى از آنها، اصول جهان شناختى و فلسفى مشخص و قابل ارائهای ندارند. آنها هم كه چيزى مطرح نمودهاند مبناى قابل دفاعى در مواجهه با ديگر #مكاتب ندارند و جهانبینی محكمى براى آنها تصور ندارد.
در اين مكاتب لااقل در بسيارى از آنها #حقيقت و كشف آن و وصول به آن حتى در حد ادعا هم مطرح نيست. به عنوان مثال در تعاليم #كريشنا_مورتى آمده است: حقيقت سرزمينى است بدون #معبر. راهى بهسوی آن نيست....[1]
#پی_نوشت:
[1] . جیدو کریشنا مورتی، تعالیم کریشنا مورتی، تهران: نشر قطره، ۱۳۹۳، ص ۱۴.
🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷
📡 eitaa: @m_mafaz_lib
📺web: www.mafaz.ir
🎥Instagram: @mafaz_pic
🆔Admin: @mafaz1
#پیام_تبریک_اسقف_اعظم_سیبوه_سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران به مناسبت #عید_سعید_فطر
اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه #ارامنه_تهران از جانب خود، مجمع نمایندگان #خلیفه_گری، شورای خلیفه گری ارامنه تهران و جامعه ارامنه، پیامهای تبریکی به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر به محضر عالی قدر #مقام_معظم_رهبری، #حضرت_آیت_اله_العظمی_خامنه ای، ریاست جمهوری اسلامی، جناب آقای دکتر حسن روحانی، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر لاریجانی و ریاست محترم قوه قضاییه، جناب آقای آملی لاریجانی و دیگر خادمین نظام مقدس جمهوری اسلامی ارسال فرمودند. متن پیام اسقف اعظم به مقام معظم رهبری بدین شرح است:
«حضرت آيت الله العظمی سيد علی خامنه ای
مقام معظم رهبری با عرض سلام و احترام و با آرزوي قبولي طاعات و عبادات از سوي حق تعالي، تبريکات خالصانه و صميمانه اينجانب و شوراي خليفه گري و #قاطبه_ارامنه را به مناسبت عيد سعيد فطر، پذيرا باشيد. به درگاه ايزد توانا دست دعا مي افرازيم، تا به جنابعالي سلامتي، حکمت بيکران الهي و توفيق روز افزون و طول عمر عطا فرمايد. باشد که با هدايت حضرت حق، ملت شريف ايران را چون هميشه به سوي صلح و آرامش، رشد و توسعه و عدالت رهبري نمائيد.
دعاگـــو
اسقف اعظم سيبوه سركيسيان
خليفــه ارامنــه تهــران»
@ferghenews
@mafaz_news
مقبره #اُزیریس خدای جهان زیرین
در نزدیک هرم #خفرع (khafra) در گیزا، دخمهای باستانی وجود دارد که به مقبرهی اُزیریس، یا چاهِ اُزیریس مشهور است. این دخمه، که توسط سه دهلیز به صورت عمودی تا سه طبقه زیرِ زمین (حدود ده متر) حفر شده است، تا سال 1999 به صورت رسمی مورد کاوش قرار نگرفته بود؛ گرچه پیش از آن نیز به وجودش آگاه بودهاند.
پژوهشها بر روی تنها ظرف سفالین یافت شده در این مکان، نشان میدهد عمر این #دخمه، به تقریبا 2300 سال پیش از میلاد و اواخر دوران پادشاهی کهن مصر باز میگردد. در پایینترین طبقهی این چاه، آرامگاه اصلی قرار دارد. در میانهی این آرامگاه، حفرهای است که یک تابوت سنگی از جنس بازالت درون آن در آب غوطهور است. درپوشِ این تابوت اکنون بر فراز آن مستقر شده است. خود تابوت سنگی، سه برابر درپوش خود وزن دارد. در چهار طرف این آرامگاه، چهار ستونِ تراشیده شدۀ سنگی نیز وجود داشتهاند که اکنون به طور کامل تخریب شدهاند.
پرسش اصلی این است که چگونه #مصریان باستان، توانستهاند با ابزار برنزی متعلق به 4600 سال پیش، در سلسلۀ ششم پادشاهی مصر، چنین دهلیزها و دخمههایی را در سنگهای سخت محوطۀ گیزا حفر کنند؟ چگونه تابوت اصلی سنگ خارا و تابوتهای بازالتی در دخمههای دیگر این چاه، تراشیده شده و حدود ده متر به زیر زمین منتقل شدهاند؟ و آیا بقایای استخوانها در تابوت اصلی، از آنِ اُزیریس، خدای جهان زیرین بوده است؟
@ferghenews
@mafaz_news
شباهت #گروهک_مجذوبان و #فرقه_اویسیه
با بررسی فرقه های مختلف صوفیه به این نتیجه خواهیم رسید که همه فرقه های صوفیه وجود #قطب یا همان #پیر را امری لازم و غیر قابل انکار در مسیر سیر و سلوک میدانند.
فرقه اویسیه برای فرار از #سرسپردگی به قطب یا همان پیر، وجود وی را لازمه درویشی نمیداند و خود را از #یوغ_بندگی اقطاب و مشایخ صوفیه آزاد می کند.
#صاحب_تذکره_بغراخانی در این رابطه مینویسد: اویسیان را به پیر ظاهر احتیاج نیست!
#منبع؛ دکتر محمد منیر عالم، تذکره بغراخانی (تذکره مشایخ اویسیه)، نشر مرکز تحقیقات فارسی ایران و پاکستان، اسلامآباد 1418 ه ق، ص 12.
باتوجه به #توهین بی سابقه حمید رضا مرادی به بزرگان سلسله و #دهن_کجی گروهک مجذوبان به بیانیه ها و سخنان بزرگان صوفیه گنابادیه، میتوان به راحتی ادعا کرد #گروهک_مجذوبان همانند فرقه #اویسیه وجود قطب را لازمه درویشی نمیدانند.
#نکته_مهم
برای اثبات این موضوع کافی است رویکرد گروهک مجذوبان با سخنان بزرگان صوفیه گنابادیه مورد بررسی قرار گیرد تا مهرتاییدی باشد بر این ادعا.
@ferghenews
@mafaz_news
#اجنه
#شیاطین
#حاج_شیخ_جعفر_ناصری:
بعضی از دشمنهایی که ما داریم، دیده نمیشوند؛ آنها #شیاطینی هستند که در بعضی از خانوادهها تردد دارند. باید انسان زندگی خود را با #دعاها و #حرزهای_اهلبیت (علیهمالسلام) مصون کند؛ مخصوصاً دختر بچههای کوچک را که بخاطر لطافت زیاد، لطمهی زیادی میخورند و گاهی در طول زندگیشان مشکلاتی پیدا میشود. گاهی اولاد دار نشدن و مشکلاتی که در ازدواج پیش میآید، از عوارض ورود #شیاطین است. با خواندن ادعیه و حرزهای منتصب به اهلبیت (علیهم السلام) یک نوع #محافظتی در زندگی و کار انسان ایجاد میشود.
@ferghenews
@mafaz_news
#آئین_شینتو
خواستگاه آئین شینتو کشور #ژاپن است. این آئین بیشتر تحت تأثیر مکاتب « #کنفسیوس» و « #بودا» قرار گرفته است. این آئین هیچ تفسیر عقلی برای توضیح مبداء علم و انسان و همچنین عاقبت و #معاد ندارد و همه چیز را با افسانههای اساطیری پاسخ میدهد. #کثرت_خدایان در شینتو به حدی است که میتوان آن را #آئین_هزاران_خدا نامید.
#منبع؛ دین در سینمای غرب و شرق، ص644
@ferghenews
@mafaz_news
#اهل_سنت و #حضرت_علی علیه السلام
#سؤال
ما اهل #تشیع روايتي داريم که پيامبر فرمودند: "علي مع الحق و الحق مع علي". شما نيز اين موضوع را قبول داريد؟
#جواب عالم سنی
بله؛ #اهل_سنت اعتقاد دارند در تمام مشاجراتي که ميان حضرت علي و صحابه اتفاق افتاد حق با حضرت علي بود؛ مانند اختلاف ميان حضرت علي و معاويه و اختلاف ايشان با حضرت عايشه.
#منبع:
خبرگزاری اهل بیت، ابنا، کد مطلب : 512
@ferghenews
@mafaz_news
هدایت شده از کتابخانه مفاز
The_Holocaust.pdf
1.7M
#کتاب
#هولوکاست_دروغ_بزرگ
63 پرسش و پاسخ درباره هولوکاست
#نویسنده #حمید_رضا_نیک_بخش
#شناخت_ادیان_الهی
#یهود #تاریخچه
@m_mafaz_lib
@mafaz_news
mafaz.ir
نقدهای #ابن_سینا بر #آئین_زرتشت
ابوعلی حسین بن عبدالله بن سینا مشهور به «شیخ الرئیس بوعلی سینا» از دانشمندان نامدار ایرانی در جهان است که در قرن 4-5 هجری میزیست و هنوز بسیاری از آثار او مورد توجه جهانیان است. از نکات جالب در آثار او یکی این است که وی در دفاع از اسلام و رد زرتشتیگری، مقالات و مباحثی دارد که به آن اشاره کرده است.
#منبع؛ رسائل ابن سينا، استانبول: دانشكده ادبيات استانبول، 1953، ج 2، ص 42.
همچنین او در یکی از آثار خود به صراحت، شریعت #زرتشتی را "حاوی #تعالیم_فاسد" مینامد و آن را «خالی از تأییدات آسمانی» میخواند (فسادها و خلوّها عن التأييد السماوی).
#منبع؛ ابن سینا، الأضحوية في المعاد، تهران: انتشارات شمس تبریزی، 1382، ص 106.
ابن سینا در "طبيعيات شفا" زرتشتیان را #آتش_پرست مینامد و میگويد: «آنان در تمجيد و تعظيم آتش راه مبالغه پيش گرفتند و آتش را شايسته تقديس و تسبيح (پرستش) دانستند، بدين جهت كه آتش عنصر نورانی است».
#منبع؛ ابن سينا، الشفاء( الطبيعيات)، قم: مکتبة علامه مرعشی، 1404 هـجری قمری، ص 53.
جالب است بدانیم اسکندر مقدونی، به ادعای منابع زرتشتی موجب تضعیف دین زرتشتی شد. از همین روی تقریباً هیچ شخصیت زرتشتی وجود ندارد که از اسکندر به نیکی یاد کند. اما میبینیم که ابوعلی سینا از اسکندر به نیکی یاد میکند و او را #ذوالقرنین_قرآن میخواند.
#منبع؛ ابوعلی سینا، القصیدة المزدوجة فی علم المنطق، قم: انتشارات کتابخانه آیت الله مرعشی، 1405 ه ق، ص 3.
ابوعلی سینا #مسلمان بود و در مسلمانی او شک و تردیدی نیست. این را از آثار او میتوان به روشنی دریافت. حتی کتابی دارد با عنوان " #معراج_نامه" در شرح و تبیین معراج پیامبر اسلام که علاقه مندان میتوانند آن را مطالعه کنند.
@ferghenews
@mafaz_news
فتوای #رهبر_انقلاب در خصوص #بهائیان
#سوال؛
تماس بهائیان با اشیائی که در معرض استفادهی ما هم قرار دارند:
#جواب؛
در صورت تماس آنها با چيزى، مراعات مسائل طهارت در رابطهی با آنها، نسبت به امورى که مشروط به طهارت هستند، واجب است.
#مثال؛
اگر شخصی ورزشکار باشد و در باشگاه او شخص بهائی هم مشغول ورزش است، چنانچه لباسی را که شخص بهائی پوشیده و در آن عرق کرده و رطوبت بدن او به آن لباس رسیده است، به مسلمان بدهد، بدن شخص مسلمان هم به واسطهی آن رطوبت، نجس میشود و باید برای اموری که مشروط به طهارت هستند (مثل نماز و...) بدن خود را با آب بشوید. همچنین اگر دست آنها به شیر آب، صابون و... که عمومی هستند، برخورد کند و رطوبت دست آنها به این اشیاء برسد، باید ابتدا آن اشیاء را تطهیر کرد و سپس از آنها استفاده کرد تا نجاست آنها به دست ما منتقل نشود. همچنین نسبت به ظرفهایی🍽 که بهائیان از آن غذا میخورند یا هرگونه ارتباط دیگری که موجب انتقال رطوبت بدن آنها به انسان شود، شخص مسلمان باید مراعات مسألهی طهارت را داشته باشد.
@ferghenews
@mafaz_news
#شیاطین و #اجنه
اگر احساس میکنید #مورد_آزار اجنه و شیاطین هستید، صوت تلاوت #سورهی_بقره را در خانه پخش کنید. نکتهای که #بسیار_مهم، این است اگر چنانچه این دستور را شروع کردید، تا 45 روز باید این کار را #هرروز تکرار کنید. نکتهی دیگر اینکه، از صوت قاری #شیعه استفاده کنید. (اثرگذاری #ولایت_امیرالمؤمنين) #رسول_خدا(صلیاللهعلیهوآله) فرمودند: هرکس سورهی بقره را در #خانهی خود قرائت کند سه روز آن خانه از گزند و آسیب شیطان در امان خواهد بود، و شیطان داخل آن خانه نمیگردد.
#منبع ؛ البرهان فی تفسیر
@ferghenews
@mafaz_news
شواهدی که نشان می دهد #فرقه_اوانجلیکال با #فراماسونری ارتباط دارد؛
1- حمایت فراوان #اوانجلیکال ها (نو انجیلی ها) از کشور ماسونی اسرائیل.
2- علاقه ی فراوان #اوانجلیکال ها به یهود. تا آنجا که به مسیحیان یهودگرا معروفند.
3- اعتقاد به لزوم ساخت #معبد_سلیمان به عنوان زمینه ساز بازگشت حضرت مسیح (ع). این اعتقاد در اکثر گروه های مسیحی دیگر دیده نمی شود. در واقع این مسأله بسیار عجیب است که یک گروه مسیحی (اوانجلیکال ها)، به ساخت #معبد_سلیمان اعتقاد دارند و آن را به ظهور حضرت مسیح (ع) ارتباط می دهند!
4- وجود ستاره ی شش گوش در بعضی از کتب اوانجلیکال ها به عنوان یک علامت کلیدی. وجود این علامت #ماسونی در کتب نوانجیلی، تأییدی بر ارتباط این فرقه با ماسون ها و یهودیان است. اعتقاد آن ها به این علامت به قدری زیاد است که حتی از آن در کنار صلیب استفاده می کنند!
@ferghenews
@mafaz_news
دانشمندان مسیحی و #پولس
بیری، یکی از بزرگان #مسیحیت می گوید: عیسی شخصی #یهودی بود و تا زنده بود چنین بود، ولی پولس مسیحیت را به حساب عیسی تأسیس نمود، و لذا او در حقیقت #مؤسس مسیحیت به شمار می آید. پولس به جهت جذب عوام یهود، برخی از تعلیمات یهود را وارد در مسیحیت کرد؛ همان گونه که صورت هایی از #فلسفه اغریق را داخل آن نمود تا پیروانی نیز از یونان به این دین جذب نماید. او به مردم چنین وانمود کرد که عیسی نجات دهنده و خلاصی دهنده و آقایی است که جنس بشر می تواند به واسطه او به نجات نایل شود. وی این کار را برای خشنودی دانشمندان #یونان انجام داد. لذا از فلسفه یونان و علی الخصوص "فیلو" استفاده کرد. او معتقد به ارتباط خدا با زمین از طریق کلمه "اللوغوس" یا ابن اله یا روح القدس بود.
#منبع؛ ( الدیات فی العالم ص 70به نقل از احمد شبلی در کتاب "المسیحیه" ص .76
@ferghenews
@mafaz_news
توهین به پیامبران در #مسیحیت
️ طبق آموزه های مسیحیت، همه انسانهایِ قبل از #عیسی مسیح حتی انسانهای عادل و انبیاء پیشین، بعد از مرگشان به خاطر #گناه حضرت آدم در جهنم به سر می برند و برای نجات باید منتظر مصلوب شدن عیسی مسیح باشند.
#منبع؛ کتاب تعالیم کلیسای کاتولیک بند 632: عیسی به جهنم نزول کرد تا عادلانی را که پیش از او رفته اند را نجات دهد.)
فرض کنیم که بعد از مصلوب شدن عیسی همه ایمان بیاورند و اهل نجات شوند... اما چرا در فاصله زمانی بین #عیسی و #آدم، تمام انسان های عادل و انبیاء با اینکه به تمام دستورات الهی پایبند بوده اند، اهل نجات نباشند و در جهنم به سر ببرند؛ چرا؟!!!
@ferghenews
@mafaz_news
#معاد از دیدگاه سینمای #یهودزده_غرب
در فیلمهایی چون « #دیگران»، « #هری_پاتر»، « #آب_سیاه» و غیره خدای مطلق، حکیم و جباری وجود ندارد. و سینمای #هالیوود اومانیست و انسانمحوری را به بهشت و جهنم نیز منتقل کرده به طوری که افراد میتوانند از بهشت به جهنم و بالعکس رفت و آمد داشته باشند. در این مکتب انسان پس از مرگ و فلسفهی ابراهیمی و حیات طیبه را زیر سؤال بردهاند و لذت طلبی و دنیاگرایی را حاکم کردهاند.
#منبع؛ دین در سینمای شرق و غرب، ص139
@ferghenews
@mafaz_news