eitaa logo
مقاله نویسان ✍
27 دنبال‌کننده
105 عکس
25 ویدیو
66 فایل
ارتباط با ادمین👇 @Za_shams
مشاهده در ایتا
دانلود
پرانتز ــ ( ) ــ مجالی است برای آوردن اطلاعاتی اضافی که با متن ارتباط قوی دارند. هویت پرانتز چنین است که می‌توان آن را بدون آنکه لطمه‌ای به ساختار جملات وارد شود حذف کرد. پس پرانتز خودبسنده است، یعنی هر اتفاق مربوط به آن باید همان بین دو پرانتز باشد و از آن بیرون نزند. با توجه به آنچه گفته شد، باید دقت داشت که وقتی عدد توک به کل مطلبی که در پرانتز آمده یا به بخش آخر پیش از بسته شدن پرانتز اشاره دارد باید داخل پرانتز باشد و نه بیرون آن. درواقع، هر توکی خارج از پرانتز اشتباه است. در تصویر این پست می‌توانید درک بهتری از موضوع بحث پیدا کنید. حسین جاوید @maghale_nevisi
این روزها صحبت از «آنفلوانزا» زیاد است. املای درست نام این بیماری ویروسی به همین شکل است. برخی آن را به‌صورت «آنفلوآنزا»، «آنفلونزا»، «آنفولوانزا» و... می‌نویسند که درست نیست. @maghale_nevisi
شاید شما هم در مورد نوشتن مزخرف یا مضخرف دچار شک شوید که کدام املا درست می باشد ، در این مطلب املای این واژه را بررسی میکنیم تا در هر مورد از املای صحیح استفاده کنیم . (مزخرف یا مضخرف ? ) املای صحیح این واژه « مزخرف » می‌باشد و نوشتن به صورت « مضخرف » نادرست است @maghale_nevisi
قابل توجه پژوهشگران محترم در شرایط کرونا پویشی شکل گرفته برای پژوهشگران و کسانی که مشغول نوشتن پایان نامه هستند دسترسی آزاد داده شده به تمام اطلاعات و پایان نامه هایی که مورد نیاز هست سایت های مهم و ضروری برای دانشجویان و پژوهشگران 1. ieeexplore.ieee.org 2. acm.org 3. link.springer.com 4. wiley.com 5. sciencedirect.com 6. acs.org 7. aiaa.org 8. aip.org 9. ajpe.org 10. aps.org 11. ascelibrary.org 12. asm.org 13. asme.org 14. bioone.org 15. birpublications.org 16. bmj.com 18. emeraldinsight.com 19. geoscienceworld.org 20. icevirtuallibrary.com 21. informahealthcare.com 22. informs.org 23. ingentaconnect.com 24. iop.org 25. jamanetwork.com 26. joponline.org 27. jstor.org 28. mitpressjournals.org 29. nature.com 30. nrcresearchpress.com 31. oxfordjournals.org 32. royalsocietypublishing.org 33. rsc.org 34. rubberchemtechnol.org 35. sagepub.com 36. scientific.net 37. spiedigitallibrary.org 38. springermaterials.com 39. tandfonline.com 40. theiet.org 💠معرفی سایت هایی جهت دانلود رایگان کتاب 🔺www.ketabnak.com 🔺www.urbanity.ir 🔺www.98ia.com 🔺www.takbook.com 🔺www.irpdf.com 🔺www.parsbook.org 🔺www.irebooks.com 🔺www.farsibooks.ir 🔺www.ketabesabz.com 🔺www.readbook.ir 💠سایتهای مهم علمی،پژوهشی 🔺www.digitallibraryplus.com 🔺www.daneshyar.net 💠بانک های اطلاعاتی 🔺www.umi.com/pqdauto 🔺www.search.ebscohost.com 🔺www.sciencedirect.com 🔺www.emeraldinsight.com 🔺www.online.sagepub.com 🔺www.springerlink.com 🔺www.scopus.com 🔺http://apps.isiknowledge.com 🔺www.anjoman.urbanity.ir 💠پایان نامه های داخلی و خارجی 🔺www.irandoc.ac.ir 🔺www.urbanity.ir 🔺www.umi.com/pgdauto 🔺www.mhrn.net 🔺www.theses.org 💠مقالات فارسی 🔺www.urbanity.ir 🔺www.shahrsaz.ir 🔺www.magiran.com 🔺www.civilica.com 🔺www.sid.ir 💠کتابخانه ملی ایران، آمریکا و انگلیس 🔺www.nlai.ir 🔺www.loc.gov 🔺www.bl.uk 💠دسترسی آزاد روانشناسی و آموزش و پرورش: 🔺http://eric.ed.gov 💠اطلاعات عمومی کشورها: 🔺www.worldatlas.com 💠مقالات رایگان کتابداری و اطلاع رسانی: 🔺www.infolibrarian.com 💠آرشیو مقالات از سال ۱۹۹۸ 🔺www.findarticles.com 💠کتابخانه الکترونیک 🔺www.digital.library.upenn.edu/books 💠رایانه و بانکهای اطلاعاتی فارس: 🔺www.srco.ir 💠دانشنامه آزاد اینترنتی: 🔺www.wikipedia.org 💠دسترسي به متن کامل پايان نامه هاي 435 دانشگاه از24 کشور اروپايي: 🔺http://www.dart-europe.eu/basic-search.php 💠دسترسي رايگان به بانک مقالات دانشگاه کاليفرنيا: 🔺http://escholarship.org/ 💠دسترسي رايگان به بانک مقالات دانشگاه TENNESSEE: 🔺http://www.lib.utk.edu:90/cgi-perl/dbBro...i?help=148 💠دسترسي رايگان به 1,550,632 مقاله ي دانشگاهي: 🔺http://www.oalib.com/ 💠دسترسي به پايان نامه هاي الکترونيکي دانشگاه ناتينگهام: 🔺http://etheses.nottingham.ac.uk/ 💠دسترسي رايگان به کتاب ها و ژورنال هاي سايت In Tech: 🔺http://www.intechopen.com/ 💠دسترسي رايگان به مقالات علمي ، دانشگاه McGill : 🔺http://digitool.library.mcgill.ca/R 💠دسترسي رايگان به مقالات علمي، مقالات 1753 ژورنال- دانشگاه استنفورد: 🔺http://highwire.stanford.edu/ 💠دسترسي به مقالات و متون علمي پايگاه Proceeding of the National Academy of Sciences ايالت متحده ي آمريکا: 🔺http://www.pnas.org ⚫️ معرفی سایت های پژوهشی ▪️ کتابخانه قائمیه: http://ghbook.ir/index.php?lang=fa ▪️کتابخانه المکتبه الشیعه: http://www.shiaonlinelibrary.com/ ▪️کتابخانه دیجیتال نور: http://www.noorlib.ir/view/fa/default ▪️کتابخانه مدرسه فقاهت http://lib.eshia.ir/
🔹فروش ویژه آموزش مقاله نویسی و پایان نامه نویسی 🌸با 20 درصد تخفیف 🌸 🌺 اطلاعات بیشتر 👇👇👇 @writer1000 @writer1000
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«بحران» در لغت به معنی تغییری است که در بیماری حاصل می‌شود و زبان‌ورزِ امروز آن را به معنی شرایط دشوار و پیچیده و اوج اتفاقات ناخوشایند فهم می‌کند. بعد از این کلمه نباید از لغات یا صفت‌های منفی استفاده کرد. ❌ پوتین در روسیه با بحران بی‌اعتمادی روبه‌رو است. ✅ پوتین در روسیه با بحران ‌اعتماد روبه‌رو است. ❌ کشورهای جهان سوم با بحران کمبود منابع انسانی مواجهند. ✅ کشورهای جهان سوم با بحران منابع انسانی مواجهند. ❌ بحران بی‌آبی به فرونشست زمین منجر خواهد شد. ✅ بحران ‌آب به فرونشست زمین منجر خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 نرم افزارهای 🔆 قابل استفاده برای عزیز 📲 روی مورد نظر کلیک کن و اون رو نصب کن 🙏 ✅ فهرستی از تلفن همراه (اندروید): ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ برنامه منبریار (مجموعه سخنرانی های استاد رفیعی) http://talabeyar.ir/?p=2262 برنامه داستان منبر https://talabeyar.ir/?p=2424 فیش جامع محرم http://talabeyar.ir/?p=1805 فیش جامع صفر http://talabeyar.ir/?p=1821 فیش جامع رمضان http://talabeyar.ir/?p=1632 فیش جامع رجب و شعبان http://talabeyar.ir/?p=1334 فیش جامع ربیع http://talabeyar.ir/?p=1824 فیش جامع فاطمیه https://talabeyar.ir/?p=977 فیش جامع ترحیم http://talabeyar.ir/?p=176 فیش جامع روضه http://talabeyar.ir/?p=1848 فیش جامع انقلاب http://talabeyar.ir/?p=1210 فیش ذی القعده و ذی الحجه http://talabeyar.ir/?p=1712 فیش جامع مهدویت http://talabeyar.ir/?p=1537 مربی یار (تبلیغ دانش آموزی) http://talabeyar.ir/?p=20 طلبه نت (سامانه های حوزوی) http://talabeyar.ir/?p=1244 طلبه یار (منبر و روضه آنلاین) http://talabeyar.ir/?p=2232
"نشان" یا "نشانه"؟ 📗این دو واژه همگون‌اند و معانی متعدد آن‌ها تقریبا یکسان است و در اغلب موارد می‌توان آن‌ها را به جای هم به کار برد. اهل و عیال 📗به معنای «زن و فرزند، اهل خانه». گاهی در نوشته‌ها این اصطلاح را بر اساس تلفظ عامیانه آن به صورت عهد و عیال می‌آورند که صحیح نیست. باید به صورت اهل و عیال نوشته شود. 💠 با، :
مختصری درباره‌ی «املای تاریخی» (Historical Spelling) پیش‌تر نوشته‌ام که و را نباید با هم اشتباه گرفت. یادآوری ساده: خط و نوشتار ابزاری برای ثبت گفتار هستند. خط را می‌شود تغییر داد، یا ممکن است گویشوران یک زبان با خط آن آشنایی نداشته باشند (اصطلاحاً «بی‌سواد» باشند)، اما زبان مفهومی انتزاعی است و برای برقراری ارتباط به کار می‌رود. ترکیه و تاجیکستان را در نظر بگیرید: یکی در دوره‌ی آتاتورک و دیگری در دوره‌ی استیلای شوروی خط خود را تغییر دادند، اما آیا زبان آن‌ها هم تغییر کرد؟ مردم از فردای تغییر خط به و همچنان داشتند با زبان دیروز با دوستانشان معاشرت می‌کردند، دادوستد انجام می‌دادند، عشق می‌ورزیدند و گاهی ناسزا می‌گفتند! تفاوت اینجا بود که دیگر نمی‌توانستند سخنانشان را به خط جدید «بخوانند» و «بنویسند» و باید آن را می‌آموختند. در حوزه‌ی خطوط و زبان‌های ایرانی، مثلاً، متون به سه خط ، و نوشته شده‌اند، یا متون به خطوطی همچون و نوشته‌ شده‌اند، یعنی حتی می‌توان یک زبان واحد را با خطوط مختلف نوشت. خط نسبت به زبان محافظه‌کارتر است، یعنی سخت‌تر و دیرتر تن به تغییر می‌دهد. این سرسختی منجر به پدیده‌ای می‌شود که زبان‌شناس‌ها آن را می‌نامند. چیست؟ به زبان ساده، شکل نوشتاری بعضی واژه‌ها با تلفظ آن‌ها متفاوت است، یعنی، مثلاً، ما می‌نویسیم «خواستن /xwāstan/» اما می‌خوانیم «خاستن /xāstan/» (هنگام مطالعه‌ی جمله‌ی پیشین خودِ کلمه‌ی «می‌خوانیم» را هم ناخودآگاه و بدون فکر به‌شکل «می‌خانیم» تلفظ کردید و گذشتید!). چرا؟ چون در دوره‌ای هنوز خوشه‌ی همخوان آغازینِ «xw» در نظام آوایی فارسی‌زبان‌ها وجود داشته است. با گذشت زمان، این واج تحول پیدا کرده اما صورت املایی کلماتی که آن را در خود داشته‌اند همچنان در خط حفظ شده است. کلماتی وجود دارند که چند صد سال از تغییرات آوایی و تلفظی آن‌ها می‌گذرد اما هنوز به شیوه‌ی سابق نوشته می‌شوند. مثلاً، املای کلمه‌ی «مرد» در متون «مرت» (< ˈ mlt >) است اما می‌دانیم ــ دست‌کم در زمانی که اغلب متون زرتشتی نگاشته می‌شده‌اند ــ تلفظش «مرد /mard/» بوده است. مختص خط فارسی نیست. مثلاً، در خط آن k ابتدای کلمه‌ی knife (با تلفظ /nʌɪf/) چه می‌کند؟ یا، مثلاً، چرا حرف t در انتهای تعداد زیادی از کلمات نوشته می‌شود اما خوانده نمی‌شود؟ نظام‌های نوشتاری کهن همواره با این پدیده مواجهند. مختص دوره‌ی نو هم نیست و در متون دوره‌ی میانه نیز دیده می‌شود. مثلاً، فت‌وفراوان، در خط املای تاریخی داریم، یا در متون به خط . خب، اما چرا، مثلاً، در همان دوره‌ی میانه، در متونی که به خط نوشته شده‌اند (چه خود متون و چه متون به خط ) دیده نمی‌شود؟ روشن است: به این دلیل که نظام نوشتاری در زمان خودش جدید بوده و فرصتی برای بروز املای تاریخی نیافته است. اگر دین رو به افول و سپس نابودی نمی‌رفت و استفاده از خط ادامه پیدا می‌کرد، بی‌شک املای تاریخی در این خط هم دیده می‌شد، چه اینکه نظام آوایی مدام در معرض تغییر و تحول است. آنچه درباره‌ی گفتم با این هدف بود که تفاوت صورت مکتوب و صورت تلفظی را نباید ضعف املایی در نظر گرفت و باید آن را یک «ویژگی» دانست. البته، این مبحث مفصل است و مواردی مانند (Pseudo Historical Writing) نیز باید در جای خود بررسی شوند.
گزاردن» به معنای «به جا آوردن» و «ادا کردن» است. بنابراین «شکرگزار» یعنی «شکر به جا آوردن» و «شکر کردن». در «گلستان سعدی» می‌خوانیم: کجا خود شکر این نعمت گزارم/ که زور مردم آزاری ندارم «شکر گزار» به کسی اطلاق می‌شود که شکر به جا می‌آورد و شکرگزاری را عمل «شکرگزار» می‌دانیم. گاهی این دو کلمه را با حرف «ذ» و به صورت «شکرگذاری» می‌نویسند که غلط است @maghale_nevisi
🛑📸 غلط‌های پرتکرار املایی که از آن بی‌خبریم!
💥دوره هفت‌خان تندپژوهی💥 🔥دوره‌ای که شما رو با دنیای تندپژوهی آشنا میکنه و میتونین سفر تندپژوهی رو با همین دوره شروع کنید. ☄این دوره سکوی پرتاب و نقطه عطف زندگی شما میتونه باشه به شرطی که شما اهل سفر باشید. 👥همراه با پشتیبانی ویژه ۲۰۰نفر اول 🚀اگر همسفر کاروان تندپژوهی هستین، به آیدی زیر پیام بدین @ppeyda ✋میخوام عضو کانال اصلی بشم👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/247595193Caadd33b453 ✓مارو به دوستانتون معرفی کنید🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
https://rihane.kowsarblog.ir/جایگاه-اجتماعی-زنان-از-عاشورا-تا-به-امروز جایگاه اجتماعی زنان از عاشورا تا به امروز
https://rihane.kowsarblog.ir/آیه-ی-مباهله-الگوی-پیاده-روی-خانوادگی-اربعین آیه ی مباهله الگوی پیاده روی خانوادگی اربعین
https://rihane.kowsarblog.ir/هدف-اصلی-از-زن-زندگی-آزادی-بااظهارات-شفاف-شبکه-منو-تو هدف اصلی از زن زندگی آزادی در اظهارات جدید و شفاف شبکه منو تو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام وقت شما بخیر اگر رأی دادن تاثیر نداشت اینقدر رسانه‌های دشمن تبلیغ نمی‌کردن رأی بی رأی. و همه می دونیم دشمن خوبی ما رو نمی‌خواد. قطعا کاستی‌هایی داریم اما رای ندادن راه اعتراض و اصلاح نیست. شما هم با یه تماس یا پیامک دیگران رو برای رأی دادن دعوت کنید. موفق باشید. یاعلی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
با نوای "محمد داوود" به نیت شفای تمام مریضای مسلمین پیروزی رزمندگان مقاومت اسلامی ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به نیابت از همه اموات بالاخص برادر تازه از دنیا رفته حقیر😭 قرائت می کنیم التماس دعا ازهمه🤲🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ 📚|آشنایی با قرآن ✍|اســـــــــــتاد مرتضی مطهری 🇮🇷|ناشر:صدرا 📆|تاریخ نشر: چاپ۵۴ ام-سال ۱۴٠٠ 📄|تعداد جلد: ۱۴ 👤|زبان: فارسی #⃣ | 🔰قم المقدسه 🕌مدرسه علمیـه شهیدصدوقی(ره)۲