eitaa logo
ماهاد
216 دنبال‌کننده
350 عکس
87 ویدیو
40 فایل
مرکز ارزشی هنری اندیشه ورزان دانشگاهی- پاسخگویی به شبهات و سوالات مذهبی در قالب‌های علمی، ادبی و هنری
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ماهاد
🤔 پرسش یا شبهه🤔: یکی از دلایلی که وهابیت با استناد بدان قضیه (س) را انکار می کنند این است که چرا با وجود حضرت علی(ع)، که به قول شیعیان مظهر غیرت است، حضرت زهرا پشت درب رفتند تا در را برای نامحرمان! باز کنند؟! ✍🏻 پاسخ: ▪️ صرف استبعاد، دلیل بر رد واقعه مسلّم تاریخی نیست. این امر ممکن است به هر دلیلی باشد از جمله این که حضرت مشغول کاری همچون نماز خواندن بوده باشد و یا هر علت دیگری. ▪️ این که زنان درب را بازکنند امری مرسوم بوده و حتی زنان پیامبر(ص) هم به دستور ایشان چنین کاری می کردند.(1) ▪️ در هیچ کجا نقل نشده که فاطمه(س) به قصد ، آمده باشند یا درب را برای آنها باز کرده باشند؛ بلکه آنچه از نقل قول های مختلف به دست می آید آن است که حضرت، قبل از آمدن مهاجمان پشت درب بوده اند(2) و با دیدن آنها درب را بستند(3) ▪️هدف حضرت صحبت کردن با مهاجمان از پشت درب بسته و منصرف کردن آنها از بیعت گرفتن اجباری و نیز دست برداشتن از اذیت و آزار اهل بیت پیامبر(ص) و بر آنها بوده است. ▪️ اتمام حجت کامل، تنها با آمدن حضرت زهرا ممکن بود؛ زیرا اولا آنها به قصد بردن علی(ع) آمده بودند و از این رو صحبت خود ایشان را نمی پذیرفتند و ثانیا همه می دانستند که پیامبر(ص) فرموده است: رضا و غضب فاطمه، رضا و غضب خدا است(4) و این بدان معنا بود که اگر فاطمه به وارد شدن مهاجمان به خانه علی(ع) و بردن او برای بیعت راضی نباشد، خدا از این کار راضی نیست. ▪️ حضرت زهرا(س) با این کار پیروز تاریخ شدند؛ زیرا عده ای که از روی نادانی و به قصد تماشا همراه جماعت شده بودند با شنیدن سخنان حضرت، منصرف شدند و از شرکت در این ظلم و هلاکت بزرگ نجات یافتند و آنها که بی اعتنا بودند، از روی علم و آگاهی و با سوء قصد خود دچار هلاکت شدند و رسوای ابدی تاریخ گشتند(5) (لِیهْلِكَ مَنْ هَلَكَ عَنْ بَینَةٍ وَ یحْیى مَنْ حَیَّ عَنْ بَینَةٍ . انفال:42). 🖇 پی نوشتها: 1) «قومی فافتحی له» (ابن عساكر، تاریخ مدینة دمشق وذكر فضلها وتسمیة من حلها من الأماثل، ج 42، ص 470) «یا عائشة افتحی له الباب»( الطبرسی، الاحتجاج، ج1، ص 292 و 293) 2) ثُمَّ أَقْبَلَ حَتَّى انْتَهَى إِلَى بَابِ عَلِی(ع) وَفَاطِمَةُ (س) قَاعِدَةٌ خَلْفَ الْبَابِ قَدْ عَصَبَتْ رَأْسَهَا وَنَحَلَ جِسْمُهَا فِی وَفَاةِ رَسُولِ اللَّهِ(ص))(كتاب سلیم بن قیس، ص 864) 3) چون نزدیك خانه رسیدیم، فاطمه آنان را دید و در را بست و شك نداشت كه بدون اجازه وارد نخواهند شد(تفسیر العیاشی، ج2، ص67؛ الشیخ المفید، الاختصاص ص 186؛ المجلسی، بحار الأنوار، ج 28، ص 227) 4) إن الرب یرضی لرضا فاطمة و یغضب لغضب فاطمة(مستدرک الحاکم- ج3 – ص154) 5) فلما سمع القوم صوتها وبكاءها انصرفوا باكین، فكادت قلوبهم تتصدع وأكبادهم تنفطر، وبقی عمر معه قوم. (الدینوری، الإمامة والسیاسة، ج 1، ص 16، تحقیق: خلیل المنصور، ناشر: دار الكتب العلمیة - بیروت - 1418هـ - 1997م، با تحقیق شیری، ج1، ص37، و با تحقیق، زینی، ج1، ص24) 📚: ایمان نو واژگان کلیدی: (س) ✨✨ تهیه و تنظیم در:✨✨ ✨✨✨مرکز ارزشی هنری اندیشه ورزان دانشگاهی✨✨✨ 🆔 @mahad313
هدایت شده از ماهاد
خلاصه پرسش و پاسخ بالا تقدیم می شود ✨در ثواب نشر آن شریک باشید✨ 👇
هدایت شده از ماهاد
چرا با وجود حضرت علی علیه السلام حضرت زهرا سلام الله علیها پشت درب رفتند؟ پاسخ تفصیلی و مستندات در: @mahad313
هدایت شده از 🎧رادیو تئودیو🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زخم‌های کهنه‌ی کوچه دوباره باز شد فصل تنهایی مولایم علی آغاز شد💔 📻 هفتمین شماره از فصل جدید رادیو تئودیو، به زودی... همراه‌مون باشید🙂 🆔 @radio_theodio 🆔 @mahad313 🆔 @Theology_faculty 🆔 @ssafum
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀✅ شبهه/پرسش: ❇️سگ که حیوان مفید و با وفایی است چرا اسلام نگهداری آن را در کنار خود و همدم شدن در خانه با سگ را منع کرده است؟* ✅ پاسخ:* مهربانی با حیوانات به طور عام و سگ به طور خاص، بسیار در اسلام سفارش شده ولی آوردن سگ به درون خانه و زندگی، نامطلوب تلقی شده. نجاست سگ هم ربطی به بد یا پست بودن این حیوان ندارد و مسایل دیگری در این زمینه دخالت دارد همانطور که خون انسان نجس می باشد. برخی از دلایل علمی این مطلب را در کلیپ بالا ببینید. واقعا جای سگ درخانه نیست! کلیپ بالا از مجله دانستنیها، تحقیقی ازخود غربی ها است که در باره نگهداری سگ بیان گردیده است. ✨✨✨مرکز ارزشی هنری اندیشه ورزان دانشگاهی✨✨✨ 🆔 @mahad313
هدایت شده از 🎧رادیو تئودیو🎙
نم.mp3
18.5M
●━━━━━━───────────── ⇆ ㅤ◁ㅤ ㅤ❚❚ㅤ ㅤ▷ㅤㅤ↻ 📻 هفتمین قسمت : بانوی بی نشان🖤 📌 مجری‌ها: سمیرا رحیمی مقدم، الهه آرامی 🗣 گویندگان: فاطمه پور ابراهیم، مائده شریفی، زهرا حیدری، زهرا طاهری، مهدی صفاری، مصطفی رضایی ✍ نویسندگان: ریحانه حسینی، مصطفی کلارن 📽 تدوین‌ و کاور: افسانه جوان 🎬 کارگردان: مهدیه اسماعیلی 🏷 تهیه شده در گروه رسانه‌ای 🆔 @radio_theodio 🆔 @mahad313 🆔 @Theology_faculty 🆔 @ssafum
ماهاد
#انجمن‌‌علمی‌‌میان‌رشته‌ای‌ماهاد 🆔 @mahad313 🆔 @Theology_faculty 🆔 @ssafum
منابع گزاره های سمت راست تصویر به ترتیب از بالا به پایین: ۱. فَاطِمَهُ بَضْعَهٌمِنِّى ، فَمَنْ أَغْضَبَهَاأَغْضَبَنِى صحیح بخاری جلد5 ص 29. بَابُ مَنَاقِبِ فَاطِمَةَ عَلَيْهَا السَّلاَمُ ۲. فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی ‏فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی ومَن آذانی فَقَد آذَی الله صحیح البخاری، ج ۳، کتاب الفضائل، باب مناقب فاطمه، ص ۱۳۷۴/ خصائص الإمام علی للنسائی، ص ۱۲۲/ الجامع الصغیر، ج ۲، ص ۶۵۳، ح ۵۸۵۸/ کنز العمال، ج ۳، ص ۹۳ ـ ۹۷/ منتخب بهامش المسند، ج ۵، ص ۹۶/ مصابیح السنه، ج ۴، ص ۱۸۵/ اسعاف الراغبین، ص ۱۸۸/ ذخائر العقبى ص ۳۷/ ینابیع الموده، ج ۲، ص ۵۲ ـ ۷۹. ۳‌. إِنَّ الَّذينَ يُؤْذُونَ اللهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللهُ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذاباً مُهيناً (احزاب-57) منابع گزاره های سمت چپ تصویر به ترتیب از بالا به پایین: ۱. «فَغَضِبَتْ فَاطِمَةُ بِنْتُ رسول اللَّهِ صل الله علیه وسلم فَهَجَرَتْ أبا بَکْرٍ فلم تَزَلْ مُهَاجِرَتَهُ حتى تُوُفِّیَتْ.» (صحیح البخاری، ج ۳، ص ۱۱۲۶) ۲. «فَوَجَدَتْ فَاطِمَةُ عَلَى أَبِى بَکْرٍ فِى ذَلِکَ فَهَجَرَتْهُ، فَلَمْ تُکَلِّمْهُ حَتَّى تُوُفِّیَتْ، وَعَاشَتْ بَعْدَ النَّبِىِّ – صلى الله علیه وسلم – سِتَّةَ أَشْهُرٍ، فَلَمَّا تُوُفِّیَتْ، دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِیٌ لَیْلاً، وَلَمْ یُؤْذِنْ بِهَا أبا بَکْرٍ وَصَلَّى عَلَیْهَا، وَکَانَ لِعَلِی مِنَ النَّاسِ وَجْهٌ حَیَاةَ فَاطِمَةَ، فَلَمَّا تُوُفِّیَتِ اسْتَنْکَرَ عَلِیٌ وُجُوهَ النَّاسِ، فَالْتَمَسَ مُصَالَحَةَ أَبِى بَکْرٍ وَمُبَایَعَتَهُ، وَلَمْ یَکُنْ یُبَایِعُ تِلْکَ الأَشْهُرَ.» (صحیح البخاری، ج ۴، ص ۱۵۴۹ کتاب المغازی، باب غزوة خیبر، الحدیث رقم ۳۹۹۸) – (صحیح مسلم , ج ۵ , ص ۱۵۴) ۳. «انطلق بنا الی فاطمة فانا قد اغضبناها فانطلقا جمیعا فاستاذنا علی فاطمة فلم تاذن لهما فاتیا علیا فکلماه فادخلهما علیها فلما قعد عندها حولت وجهها الی الحائط فسلما علیها فلم ترد (علیهما‌السّلام) فتکلم ابوبکر فقال یا حبیبة رسول الله .....» ابن‌قتیبة الدینوری، ابومحمد عبدالله بن مسلم الوفاة:۲۷۶ه. الامامة و السیاسة، ج۱، ص۱۷، دار النشر:دار الکتب العلمیة - بیروت - ۱۴۱۸ه - ۱۹۹۷م، تحقیق:خلیل المنصور. ۴. فقال (ابوبکر): «اجل انی لا آسی من الدنیا الا علی ثَلاثٍ فَعَلْتُهُنَّ وَدِدْتُ اَنِّی تَرَکْتُهُنَّ، وثلاث ترکتهن وددت انی فعلتهن، وثلاث وددت انی سالت عنهن رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم)، اما اللاتی وددت انی ترکتهن، فوددت انی لم اَکُنْ کَشَفْتُ بیتَ فاطِمَةَ عن شیء، وان کانوا قد اَغْلَقُوا علی الحرب....» طبری، محمد بن جریر، تاریخ الطبری، ج۲، ص۶۱۹. ۵. مَنْ مَاتَ وَ لَيْسَ فِي عُنُقِهِ بَيْعَةٌ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً صحيح مسلم، مسلم النيسابوري ، ج3 ، ص1478والسنن الكبري ، البيهقي ، ج8 ، ص156 و مجمع الزوائد، ج5 ، ص218 و مشكاة المصابيح، ج2 ، ص1088و سلسلةالأحاديث الصحيحة، ج2 ، ص715 . 🆔 @mahad313 🆔 @Theology_faculty 🆔 @ssafum
💫 انجمن علمی فقه و حقوق با همکاری سایر انجمن‌های علمی و بسیج دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌کنند: 💥 دورهمی یلدایی🍉 ♨️همراه با برنامه‌های شاد و مفرح شامل: 🎭 استندآپ 🎼 موسیقی سنتی 🎖 مسابقه 🍿 پذیرایی 👤 با حضور اساتید فقه و حقوق اسلامی 📖 حافظ خوانی و.... 📅 زمان: دوشنبه، ۴ دی ۱۴۰۲ 🕛 ساعت: ۱۲ الی ۱۴ 📍مکان: دانشکده الهیات، سالن شیخ طوسی 🆔 @anjomanfeghh 🆔 @Ram_fum 🆔 @HcmnSSC 🆔 @quran_hadith_fum 🆔 @philofum 🆔 @maaref_fum 🆔 @mahad313 🆔 @bs_elahiat_fum 🆔 @Theology_faculty 🆔 @ssafum
💫 انجمن علمی میان‌رشته‌ای ماهاد و کارگروه مدرسی معارف اسلامی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی برگزار می‌کنند: 📌 سلسله نشست‌های 💢 نشست سوم: الهیات زیارت 👤‌با حضور: دکتر جعفر مروارید (عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه فردوسی مشهد) ⏳زمان: چهارشنبه، ششم دی ۱۴۰۲ ⏱️ ساعت: ۱۲:۳۰ الی ۱۴:۰۰ 🏣 مکان: آمفی تئاتر شیخ طوسی دانشکده الهیات 🆔 @mahad313 🆔 @maaref_fum 🆔 @Theology_faculty 🆔 @ssafum
ماهاد
💫 انجمن علمی میان‌رشته‌ای ماهاد و کارگروه مدرسی معارف اسلامی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی برگزار می
📌 باتوجه به تعطیلی دانشگاه در روز چهارشنبه، ۶ دی ۱۴۰۲، نشست الهیات زیارت دکتر مروارید به زمان دیگر موکول شد. تاریخ نشست متعاقبا اعلام خواهد شد.
💠چگونه حضرت ام البنین(س) به مقام شفاعت رسیدند و «باب الحوائج» شدند؟ ◾️برشی معنا دار و راهنما از زیارت بانو ام البنین سلام الله علیها وَ لَقَد أَعطَاکِ اللهُ مِن الکَرَامَات البَاهِرَات همانا که خداوند به تو کراماتی باهره و عظیم عنایت نمود ۱- حَتَّى أَصبَحتِ بِطَاعَتکِ لله وَلِوَصیِّ الأَوصِیَاء تا بواسطه اطاعت تو از خدا و امیرمومنان ۲- وَ حُبّک لِسَیِّدَة النِّسَاء الزَّهرَاءِ و همچنین محبت و عشق تو به فاطمه زهرا ۳- وَ فِدَائکِ أَولادکِ الأَربَعَة لِسَیِّدِ الشُّهَدَاء و نیز فداکردن چهار فرزندت در رکاب اباعبدالله الحسین بَابَاً لِلحَوَائِج فاشفَعِی لِی عِندَ الله ... (به واسطه این امور) شما «باب الحوائج» شده و مقام شفاعت پیدا کردید؛ پس سرّ اینکه حضرت ام البنین(س) به مقام شفاعت رسیدند و «باب الحوائج» شدند سه چیز است: ۱-اطاعت از خدا و امیرالمومنین(ع) ۲-محبت حضرت صدیقه(س) ۳-گذشتن از فرزندان در راه امام حسین (ع) 🏴 سالروز وفات حضرت ام‌البنین(سلام الله علیها) بانوی ادب و ایثار تسلیت باد. 🆔 @mahad313 🆔 @Theology_faculty 🆔 @ssafum
💫 انجمن علمی میان‌رشته‌ای ماهاد و کارگروه مدرسی معارف اسلامی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی برگزار می‌کنند: 📌 سلسله نشست‌های 💢 نشست سوم: الهیات اجتماعی به مثابه جایگزین جامعه شناسی دین 👤‌با حضور: دکتر محمدرضا قائمی‌نیک (عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه علوم اسلامی رضوی) ⏳زمان: دوشنبه، یازدهم دی ۱۴۰۲ ⏱️ ساعت: ۱۲ الی ۱۴ 🏣 مکان: سالن شهید عبدالکریمی دانشکده الهیات 🆔 @mahad313 🆔 @maaref_fum 🆔 @Theology_faculty 🆔 @ssafum
📸 گزارش تصویری سومین نشست 📌 الهیات اجتماعی به مثابه جایگزین جامعه شناسی دین 👤 با حضور: دکتر محمدرضا قائمی‌نیک ⏳دوشنبه، ۱۱دی ۱۴۰۲ 🆔 @mahad313 🆔 @maaref_fum 🆔 @Theology_faculty 🆔 @ssafum
الهیات اجتماعی به مثابه جایگزین جامعه شناسی دین.mp3
36.03M
🎙 فایل صوتی نشست " الهیات اجتماعی به مثابه جایگزین جامعه شناسی دین" با ارائه: 👤 دکتر محمدرضا قائمی‌نیک (عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه علوم اسلامی رضوی ) و نکات تکمیلی: 👤 : دکتر عباس جوارشکیان( عضو هیئت علمی گروه فلسفه و حکمت دانشگاه فردوسی) ⏳ دوشنبه، ۱۱ دی ۱۴۰۲ 🆔 @mahad313 🆔 @maaref_fum 🆔 @Theology_faculty 🆔 @ssafum
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 موجودات فضایی از نظر قرآن! 🔸 دو سوم از مطالعات صورت‌گرفته در حوزۀ اخترفیزیک، احتمال حیات هوشمند در کرات آسمانی رو تایید می‌‌کنه 🔸 اما این‌چیزی که امروز اخترفیزیک‌دان‌ها کشف کردند، در واقع مهر تایید بر حقیقتی است که قرآن در حدود ۱۴۰۰ سال پیش از آن پرده برداشته. 📚 تبیان @mahad313
1_1040365477.pdf
1.8M
🚨📗 فایلpdf ⭕️ عنوان کتاب: شبهات انتخابات 👈چرا رای بدهیم؟با این اوضاع مملکت چرا رای بدهیم؟ 👈چرا نظام، خود را به رفراندوم نمی‌گذارد؟ و ... 📖پرسش و پاسخ حجت الاسلام راجی در جمع اساتید، دانشجویان، طلاب و نخبگان کشور 🗳 | انتخابات ✏️نویسنده: حجت الاسلام راجی 📄 تعداد صفحات : ۶۸ @mahad313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫 هیئت دانشجویی محیا، انجمن‌های علمی، سه شنبه‌های مهدوی و بسیج دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌کنند: 💥 جشن 💛 (به مناسبت نیمه شعبان) ♨️ همراه با برنامه‌های متنوع: 🎙 سخنرانی 🎭 نمایش 🎖 مسابقه 🎁 هدیه 🎼 مولودی 🍰 پذیرایی 🗣 هم‌خوانی سرود مهدوی 📚 تقدیر از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی "شبهه انتخابات" 📅 زمان: سه شنبه، ۸ اسفند ۱۴۰۲ 🕛 ساعت: ۱۲ الی ۱۴ 📍مکان: آمفی تئاتر شیخ طوسی دانشکده الهیات 🆔 @mahya_theo 🆔 @ta_zohoor_mahdi_313 🆔 @bs_elahiat_fum 🆔 @anjomanfeghh 🆔 @Ram_fum 🆔 @quran_hadith_fum 🆔 @philofum 🆔 @mahad313 🆔 @hcmnssc 🆔 @Theology_faculty 🆔 @ssafum 🆔 @Elahiatemashhad 🆔 @ferdowsieum
🎓 افتخار آفرینی انجمن علمی میان‌رشته‌ای در سیزدهمین جشنواره دانشگاهی 🎖در پی فعالیت‌های انجمن علمی میان‌رشته ای ، این انجمن در سیزدهمین دوره جشنواره "حرکت" دانشگاه فردوسی مشهد موفق به کسب عنوان شایسته تقدیر در بخش انجمن‌های میان‌رشته‌ای، در سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ شد. 💢 این موفقیت را به همه همراهان عزیز انجمن ماهاد تبریک عرض می‌کنیم و از اعضای شورای مرکزی انجمن و استاد مشاور محترم، دکتر علیرضا عابدی سرآسیا، کمال تشکر و قدردانی را داریم🙏🌱 🆔 @mahad313 🆔 @Theology_faculty 🆔 @ssafum
💫 انجمن‌ علمی میان‌ رشته‌ای ماهاد و سه‌شنبه‌های مهدوی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی برگزار می‌کنند: 🎞 غرب و مهدویت (بررسی فیلم و سریال، بازی، سایت و کتاب‌های تولید غرب در حوزه مهدویت) 👤‌با حضور: آقای مجید نجفی (دانشجوی کارشناسی ارشد ادیان و عرفان تطبیقی) ⏳زمان: سه شنبه، ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ⏱️ ساعت: ۱۲:۰۰ الی ۱۴:۰۰ 🏣 مکان: آمفی تئاتر شیخ طوسی دانشکده الهیات 🆔 @mahad313 🆔 @ta_zohoor_mahdi_313 🆔 @Theology_faculty 🆔 @ssafum