هدایت شده از 🎧رادیو تئودیو🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 ششمین شماره از #رادیو_تئودیو رو از دست ندین خصوووصا شما دانشجویان عزیز ورودی جدید دانشگاه😉
#رادیو_تئودیو
#انجمنعلمیمیانرشتهایماهاد
#دانشکده_الهیات
#دانشگاه_فردوسی_مشهد
🆔@radio_theodio
🆔@mahad313
🆔@Theology_faculty
🆔@ssafum
هدایت شده از 🎧رادیو تئودیو🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 بخشهایی از پشت صحنه #ششمین شماره از #رادیو_تئودیو☺️
💥آیتمهای جذاب این شماره😍
🎭 نمایش صوتی رفقای قدیمی
🏣 معرفی بخشهای مختلف دانشگاه
🎙مصاحبه با دبیر انجمنهای علمی دانشکده
🎤 مصاحبه با دبیر هیئت دانشجویی محیا
🎓 نکاتی برای دانشجویان ترم اولی
🥇مسابقه
#رادیو_تئودیو
#انجمنعلمیمیانرشتهایماهاد
#دانشکده_الهیات
#دانشگاه_فردوسی_مشهد
🆔@radio_theodio
🆔@mahad313
🆔@Theology_faculty
🆔@ssafum
هدایت شده از 🎧رادیو تئودیو🎙
پژواک فردوسی، ششمین قسمت رادیو تئودیو دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد.mp3
23.8M
●━━━━━━───────
⇆ ㅤ◁ㅤ ㅤ❚❚ㅤ ㅤ▷ㅤㅤ↻
📻 ششمین قسمت #رادیو_تئودیو: پژواک فردوسی
💥برای دانشجویان عزیز دانشگاه فردوسی، خصوصا #ورودیهای_جدید💥
📌 مجریها: سید امیرحسین رضوی، زهرا طاهری
🗣 گویندگان: فاطمه زارعی، فرشاد بهشتی، محمدحسن محمودی، مائده شریفی، فاطمه اسماعیلی، مجید نجفی، فاطمه بیداد، الهه آرامی، مهدی صفاری، سید امیرحسین رضوی، مهدیه اسماعیلی، فاطمه صابر، مریم اروجی
✍ نویسندگان: مصطفی کلارن، فاطمه صابر، فاطمه زهرا رضایی
📽 تدوین و کاور: افسانه جوان
🎬 کارگردان: مهدیه اسماعیلی
🏷 تهیه شده در گروه رسانهای #انجمنعلمیمیانرشتهایماهاد
🆔 @radio_theodio
🆔 @mahad313
🆔 @Theology_faculty
🆔 @ssafum
💢 جهت شرکت در #مسابقه به آیدی @theodio_admin1 پیام بدید.
💢 و جهت شنیدن صوت کامل #مصاحبهها به کانال رادیو تئودیو مراجعه کنید.
1287528192_971500814.pdf
751.1K
📜جدیدترین پاسخها به مهمترین شبهاتی که این روزها بازار گرمی دارند 👇
⁉️ چرا ما با اسرائیل پدر کشتگی داریم؟
⁉️طــرح «خـاورمـیـانـه بـــزرگ» چــرا ایــن همه بــرای اسرائیل اهمیت دارد؟
⁉️فلسطین چه اهمیتی دارد که جمهوری اسالمی اینطوری حمایتش می کند؟
⁉️خـودمـان ایـن همه بیکار و نیازمند داریـــم ؛جــرا بـایـد به فلسطین کمک کنیم؟
⁉️مگرفلسطینیها ناصبی نیستند؛چرا باید به آنها کمک کنیم؟
⁉️وقتی کمک به فلسطین و لبنان ایـران را حامی تروریسم معرفی میکند چرا باید با کمک به آنها چهره بین المللی ایران را خدشه دار و منافع ملی را به خطر بیندازیم؟
⁉️مگر بومیان فلسطینی، سرزمینهای خود را به یهودیان نـفـروخـتـه بــودنــد! پــس چـــرا فلسطینیان معترضند؟
⁉️مگر طبق کتاب تـورات، یهودیان مالک اصلی سرزمین فلسطین نیستند؟
⁉️چرا ادعا میکنید مـردم فلسطین پیروز واقعی مبارزه با صهیونیستها هستند؟
⁉️چـرا مقام معظم رهـبـری، شسکت اسرائیل در عملیات طوفان االقصی، را غیر قابل ترمیم بیان کردند؟ ابعاد و
ریشه این غیر قابل ترمیم بودن چیست؟
⁉️نظر تحلیلگران خارجی نسبت به طوفان الاقصی چیست؟
⁉️چـرا دربــاره فلسطین ایـن همه شبهه در فضای مجازی وجود دارد؛چطور باید به این همه شبهه پاسخ داد؟
#طوفان_الاقصی #فلسطین #غزه
هدایت شده از 🎧رادیو تئودیو🎙
زخم هفتاد ساله، ویژهنامه غزه، کاری از رادیو تئودیو.mp3
5.08M
📻 ویژه نامه غزه، کاری از #رادیو_تئودیو
✨ زخم هفتاد ساله💔
🗣 گویندگان: مرتضی موحدیان، مجید نجفی
📜 نویسنده: هانیه غلامی
📽 تدوین و کاور: افسانه جوان
🎬 کارگردان: مهدیه اسماعیلی
🏷 تهیه شده در گروه رسانهای انجمن علمی میانرشتهای ماهاد
#رادیو_تئودیو
#انجمنعلمیمیانرشتهایماهاد
#دانشکده_الهیات
#دانشگاه_فردوسی_مشهد
🆔 @radio_theodio
🆔 @mahad313
🆔 @Theology_faculty
🆔 @ssafum
💫 انجمن علمی میانرشتهای ماهاد و کارگروه مدرسی معارف اسلامی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی برگزار میکنند:
📌 سلسله نشستهای #الهیات_کاربردی
💢 نشست اول: چیستی و لزوم الهیات کاربردی
👤با حضور: دکتر امیر راستین
(عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه فردوسی مشهد)
⏳زمان: یکشنبه، پنجم آذر ۱۴۰۲
⏱️ ساعت: ۱۲:۰۰ الی ۱۴:۰۰
🏣 مکان: آمفی تئاتر شیخ طوسی دانشکده الهیات
#انجمنعلمیمیانرشتهایماهاد
#انجمنمدرسیمعارفاسلامی
🆔 @mahad313
🆔 @maaref_fum
🆔 @Theology_faculty
🆔 @ssafum
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 دغدغه مطرح شدن الهیات عملی چه بوده است؟
🔸 خاستگاه آن کجاست؟
🔸 از چه زمانی مورد توجه دینپژوهان مسلمان قرار گرفته است؟
#انجمنعلمیمیانرشتهایماهاد
#انجمنمدرسیمعارفاسلامی
🆔 @mahad313
🆔 @maaref_fum
🆔 @Theology_faculty
🆔 @ssafum
📸 گزارش تصویری اولین نشست #الهیات_کاربردی
📌چیستی و لزوم الهیات کاربردی
👤 با حضور دکتر امیر راستین
⏳یکشنبه، ۵ آذر ۱۴۰۲
#انجمنعلمیمیانرشتهایماهاد
#انجمنمدرسیمعارفاسلامی
🆔 @mahad313
🆔 @maaref_fum
🆔 @Theology_faculty
🆔 @ssafum
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫سابقه پژوهش درباره الهیات عملی در ایران
🔸 اولین مقاله درباره الهیات عملی چه زمانی منتشر شد؟
🔸 آیا مباحث الهیات عملی قابلیت تطبیق و پیگیری در دین پژوهی ایرانی و اسلامی را داراست؟
#انجمنعلمیمیانرشتهایماهاد
#انجمنمدرسیمعارفاسلامی
🆔 @mahad313
🆔 @maaref_fum
🆔 @Theology_faculty
🆔 @ssafum
چیستی و لزوم الهیات کاربردی، دکتر راستین.mp3
23.11M
🎙 فایل صوتی نشست " چیستی و لزوم الهیات کاربردی "
👤 دکتر امیر راستین (عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه فردوسی مشهد )
⏳ یکشنبه، ۵ آذر ۱۴۰۲
#انجمنعلمیمیانرشتهایماهاد
#انجمنمدرسیمعارفاسلامی
🆔 @mahad313
🆔 @maaref_fum
🆔 @Theology_faculty
🆔 @ssafum
💫 انجمن علمی میانرشتهای ماهاد و کارگروه مدرسی معارف اسلامی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی برگزار میکنند:
📌 سلسله نشستهای #الهیات_کاربردی
💢 نشست دوم: الهیات زنانه ( تاملاتی درباره تجربه زیسته و تجربه ایمانی حجاب )
👤با حضور: دکتر حسین سوزنچی
(استاد تمام گروه علوم اجتماعی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، پژوهشگر حجاب، دکتری فلسفه و حکمت)
⏳زمان: شنبه، ۱۱ آذر ۱۴۰۲
⏱️ ساعت: ۱۲:۰۰ الی ۱۴:۰۰
🏫 مکان: آمفی تئاتر شیخ طوسی دانشکده الهیات
#انجمنعلمیمیانرشتهایماهاد
#انجمنمدرسیمعارفاسلامی
🆔 @mahad313
🆔 @maaref_fum
🆔 @Theology_faculty
🆔 @ssafum
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫آیا حجاب میتواند قانون باشد؟
🔸 خلاصهای از #مناظره دکتر حسین سوزنچی و دکتر محسن برهانی پیرامون قانون حجاب
#انجمنعلمیمیانرشتهایماهاد
#انجمنمدرسیمعارفاسلامی
🆔 @mahad313
🆔 @maaref_fum
🆔 @Theology_faculty
🆔 @ssafum
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 مبانی و محدوده حجاب شرعی
🔸 خلاصهای از #مناظره دکتر حسین سوزنچی و دکتر امیرحسین ترکاشوند پیرامون نقد و بررسی کتاب "حجاب شرعی در عصر پیامبر(ص)"
🔸 مناظره کامل(قسمت اول)
🔸 مناظره کامل(قسمت دوم)
🔸 مناظره کامل(قسمت سوم)
#انجمنعلمیمیانرشتهایماهاد
#انجمنمدرسیمعارفاسلامی
🆔 @mahad313
🆔 @maaref_fum
🆔 @Theology_faculty
🆔 @ssafum
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 قانونی بودن حجاب، آری یا خیر؟
🔸 خلاصهای از #مناظره دکتر حسین سوزنچی و دکتر مهدی نصیری پیرامون قانون حجاب
🔸️مناظره کامل
#انجمنعلمیمیانرشتهایماهاد
#انجمنمدرسیمعارفاسلامی
🆔 @mahad313
🆔 @maaref_fum
🆔 @Theology_faculty
🆔 @ssafum
ماهاد
💫 انجمن علمی میانرشتهای ماهاد و کارگروه مدرسی معارف اسلامی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی برگزار می
🔰اهمیت حجاب
🔹 مساله حجاب (که شاید بخودی خود و منفصل از زمان و مکان، یک حکم دست چندم در شریعت باشد) به دلایل تاریخی-اجتماعی در یک قرن اخیر اهمیت خاصی پیدا کرده است؛
🔹اگر این جایگاه خاصی که امروز پیدا کرده درست فهم نشود تحلیل درستی از بسیاری از جریانات معاصر نمیتوان داشت.
🔹 اگر حدیث منسوب به حضرت زهرا س که «برای زن بهتر این است که مردان او را نبینند و او مردان را نبیند» را در گوشه ذهنمان پررنگ کنیم، میتوان گفت در سنت اسلامی دو نگاه به حجاب وجود داشته است:
▫️یکی نگاهی که حجاب را ذیل این حدیث میدید؛ که خروجیاش توصیه به پردهنشینی و خانهنشینی زن است؛
▫️و دیگری حجاب را در کنار و بلکه مکمل این حدیث میدید، با این بیان که حدیث مذکور، در مقام بیان یک قاعده کلی در روابط زن و مرد است، که میخواهد بگوید اصل بر عدم اختلاط است؛ اما حجاب، ناظر به این واقعیت میدانی است که اساسا زندگی انسان، اجتماعی است و زندگی اجتماعی، جز با حدی از اختلاط بین زن و مرد ممکن نیست، لذا حجاب در اسلام، نه مهر امضایی بر پردهنشینی زن، بلکه مهر تاییدی بر حضور زن در میان جامعه است، اما به نحوی که جنسیت او تحتالشعاع امور جنسی قرار نگیرد.
#انجمنعلمیمیانرشتهایماهاد
#انجمنمدرسیمعارفاسلامی
🆔 @mahad313
🆔 @maaref_fum
🆔 @Theology_faculty
🆔 @ssafum
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ تا لحظاتی دیگر .....
📌 #الهیات_کاربردی
💢 نشست دوم:
الهیات زنانه ( تاملاتی درباره تجربه زیسته و تجربه ایمانی حجاب )
👤با حضور: دکتر حسین سوزنچی
(استاد تمام گروه علوم اجتماعی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، پژوهشگر حجاب، دکتری فلسفه و حکمت)
⏳زمان: شنبه، ۱۱ آذر ۱۴۰۲
⏱️ ساعت: ۱۲:۰۰ الی ۱۴:۰۰
🏫 مکان: آمفی تئاتر شیخ طوسی دانشکده الهیات
#انجمنعلمیمیانرشتهایماهاد
#انجمنمدرسیمعارفاسلامی
🆔 @mahad313
🆔 @maaref_fum
🆔 @Theology_faculty
🆔 @ssafum
📸 گزارش تصویری دومین نشست #الهیات_کاربردی
📌 الهیات زنانه (تاملاتی درباره تجربه زیسته و تجربه ایمانی حجاب)
👤 با حضور: دکتر حسین سوزنچی
⏳شنبه، ۱۱ آذر ۱۴۰۲
#انجمنعلمیمیانرشتهایماهاد
#انجمنمدرسیمعارفاسلامی
🆔 @mahad313
🆔 @maaref_fum
🆔 @Theology_faculty
🆔 @ssafum
هدایت شده از حسین سوزنچی
الهیات زنانه (تاملاتی درباره تجربه زیسته و تجربه ایمانی حجاب).mp3
22.49M
📼فایل صوتی نشست علمی
سلسله نشستهای #الهیات_کاربردی
نشست دوم: الهیات زنانه (تاملاتی درباره تجربه زیسته و تجربه ایمانی حجاب )
👤حسین سوزنچی
(استاد تمام گروه علوم اجتماعی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، پژوهشگر حجاب، دکتری فلسفه و حکمت)
⏳زمان: شنبه، ۱۱ آذر ۱۴۰۲
مکان: دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد
@mahad313
@souzanchi
ماهاد
💫 انجمن علمی میانرشتهای ماهاد و کارگروه مدرسی معارف اسلامی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی برگزار می
گزارش نشست اول الهیات کاربردی.pdf
1.56M
📌گزارش اولین نشست از سلسله نشستهای #الهیات_کاربردی
📝 چیستی و لزوم الهیات کاربردی، با ارائه دکتر امیر راستین
✍ امروزه آموزش الهیات عملی در مسیحیت، دستکم شامل سه بخش تبلیغ، تدریس و مشاوره میباشد که در دو بخش آخر به کشیشان و متولیان کلیسا آموزش داده میشود که چگونه در شرایط مختلف با مردم ارتباط برقرار کرده و...
✍الهیات زندگی که ضمن آن تلاش میشود مسائل روزمره(خیابانی) خصوصا مسائل جدید و پیچیده دوره مدرن به کمک دین حل گردد و...
#گزارش_نشست
#انجمنعلمیمیانرشتهایماهاد
#انجمنمدرسیمعارفاسلامی
🆔 @mahad313
🆔 @maaref_fum
🆔 @Theology_faculty
🆔 @ssafum
ماهاد
💫 انجمن علمی میانرشتهای ماهاد و کارگروه مدرسی معارف اسلامی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی برگزار می
گزارش نشست دوم الهیات کاربردی.pdf
1.52M
📌گزارش دومین نشست از سلسله نشستهای #الهیات_کاربردی
📝 الهیات زنانه (تاملاتی پیرامون تجربه زیسته و تجربه ایمانی حجاب)
✍ "تجربه ایمانی" در اعتقاد دکتر سوزنچی ناظر به ساحت وجودی انسان و از سنخ امور فطری است. در قرآن و روایات اسلامی؛ شواهد متفاوتی برای تقویت این ایده میتوان یافت که ارائهدهنده در دو مقام تصور و تصدیق به آنها تمسک نمود و...
#گزارش_نشست
#انجمنعلمیمیانرشتهایماهاد
#انجمنمدرسیمعارفاسلامی
🆔 @mahad313
🆔 @maaref_fum
🆔 @Theology_faculty
🆔 @ssafum
هدایت شده از حسین سوزنچی
بازخوانی حیا به عنوان بنمایه فطری زن.docx
34.6K
با توجه به اینکه در بحث «بازخوانی حیا به عنوان بنمایه فطری زن» احادیث متعددی مورد استفاده قرار گرفت که اساسا آن بحث با توجه به این احادیث ساماندهی شده است، فایل پیشنویس سخنرانی که حاوی متن کامل احادیث مذکور است به پیوست تقدیم میشود
https://eitaa.com/souzanchi
هدایت شده از ماهاد
💭 تعبیر وفات در مورد شهادت حضرت زهرا(س)
✍️ پرسش یا شبهه: در تاریخ، در مورد رحلت حضرت زهرا(س) تعبیر به وفات شده است(و لما توفّیت فاطمه) و در تقویم های جمهوری اسلامی نیز تعبیر رحلت یا وفات می آمد اما ناگهان از سال 1371 مجلس تصویب کرد که این روز را تعطیل اعلام کنند و در تقویم ها شهادت نوشتند!
🗣پاسخ اجمالی🗣:
⬅️ اولا: در بسیاری از تقویمها قبل از این تاریخ هم واژه شهادت مینوشتند و حتی بر فرض این كه چنین باشد، تقویم نمىتواند ملاك درستى یا نادرستى وقایع و اعتقادات باشد! این که چند تقویم تعبیر وفات یا رحلت بنویسند چه چیزی را اثبات می کند؟!
⬅️ ثانیا: درست است که نمایندگان مجلس، روز سوم جمادی الثانی را به عنوان روز تعطیل رسمی اعلام كردند اما شهادت حضرت زهرا (س) واینکه علت مرگ ایشان مصدومیتی بوده که از حمله به خانه ایشان و سقط جنین ایشان بر اثر ضربات مهاجمان در جریان بیعت گرفتن از حضرت علی(ع) رخ داده از مسلمات تاریخی بوده و از 1400 سال پیش حتی در خبرهای غیبی پیامبر(ص) و نیز در فرمایشات امامان شیعه و در کلمات بزرگان شیعه و سنی در طول تاریخ آمده است
⬅️ ثالثا: در طول تاریخ همه ساله در ایام فاطمیه، شیعیان به مناسبت شهادت حضرت زهرا مراسم عزاداری اقامه می كردند و بعد از انقلاب هم این مراسم در بیوت مراجع عظام و رهبری اقامه می شود.
⬅️ رابعا: تعبیر رحلت یا وفات هیچ یک منافاتی با قتل و شهادت ندارد؛ زیرا رحلت به معنای سفر کردن و انتقال از یک جا به جای دیگری است و وقتی در مورد جان دادن به کار می رود یعنی انتقال از دار دنیا به دار آخرت اعم از اینکه به مرگ عادی باشد یا غیر عادی. تعبیر وفات نیز همین شکل است؛ زیرا وفات در لغت یعنی چیزی را به طور کامل گرفتن (مثلا توفیتُ مالی منه یعنی مال خودم را به طور کامل از او پس گرفتم) و این تعبیر در مورد مرگ اشاره به گرفتن روح توسط فرشته مرگ است که در فارسی از آن به «جان دادن» تعبیر می کنیم؛ و این تعبیر نیز اعم از مرگ عادی و غیر عادی است و در مورد قتل و شهادت نیز به کار می رود.
↩️ شاهد این مدعا آن است که در بسیارى از موارد حتى در كتابهاى معتبر، نسبت به شهادت حمزه سید الشهدا، امیر مؤمنان(ع)، امام حسین(ع)، جعفر طیار و همچنین در باره خلیفه دوم و سوم نیز كلمه وفات به كار رفته است.
⬅️ خامسا: جریان رحلت حضرت زهرا(س) در روایات و اسناد تاریخی با عبارات و اشکال مختلفی آمده که همگی دلالت بر غیر عادی بودن مرگ حضرت در سن 18 سالگی و کشته شدن ایشان به جهت صدمات ناشی از هجوم به خانه ایشان دارند. این تعابیر عبارتند از:
1️⃣ تعبیر قتل و سخن از قاتلان ایشان و لعن آنها
2️⃣ تعبیر شهیده یا سخن از استشهاد و کیفیت آن
3️⃣ تعبیر وفات یا وفات به سبب ضرب.
4️⃣ تعبیر موت به سبب ضرب (که خود قرینه بر شهادت است).
واژگان کلیدی:
#کد1020
#حضرت_زهرا
#شهادت
#وفات
💢 پاسخ تفصیلی و مستندات در:
🖥 http://abedisa.blogfa.com/post-70.aspx
💯تهیه شده در:
🚦 @mahad313 🚦