eitaa logo
باورهای مهدویت
63 دنبال‌کننده
20 عکس
25 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
آیات دال بر عصمت امام آیاتی از قران نیز برلزوم عصمت امام دلالت دارد که یکی ازآنها آیه124 سوره بقره است. در این آیه شریفه آمده است که پس از مقام نبوت، خداوند مقام والای امامت را نیز به حضرت ابراهیم علیه السلام عطا فرمود. انگاه حضرت ابراهیم از خداوند درخواست کرد که مقام امامت را درنسل او نیز قراردهد. خداوند فرمود: «عهد من( امامت) به ستمگران و ظالمان نمی رسد». یعنی منصب امامت مخصوص آن دسته از ذرّیه ابراهیم علیع السلام است که ظالم نباشد. حال با توجه به اینکه قران کریم، شرک به خدا را ظلم بزرگ دانسته ونیز هر گونه تجاوز از دستورات الهی(= گناه) راظلم به نفس شمرده است، هرکس در برهه ای از زندگی خود، مرتکب گناهی شده، مصداق ظالم بوده و شایسته مقام امامت نخواهد بود. به بیان دیگر، بدون شک حضرت ابراهیم علیه السلام «امامت» را برای آن دسته از ذرّیه خود که در تمام عمرگناه کار بوده و یا در آغاز نیکو کار بوده و سپس بدکار شده اند، درخواست نکرده است.بنابراین دو دسته باقی می ماند: 1: آنان که در آغاز، گناه کار بوده و سپس توبه کرده و نیکوکار شده اند. 2: آنها که هیچ گاه مرتکب گناهی نشده اند. خداوند در کلام خود، دسته اول را استثنا کرده است. نتیجه اینکه مقام « امامت» تنها به دسته دوم اختصاص دارد. https://eitaa.com/mahdavibavar
روشنگری قزوینی در مورد احمد بن الحسن.mp3
15.56M
سخنرانی آقای قزوینی در رابطه با احمد الحسن بصری جهت نشر فرهنگ مهدویت و مقابله با مدعیان دروغین نشر دهید https://eitaa.com/mahdavibavar
-آقا! قنوت سبز نمازم به التماس در آمد چه مي‌شود که مرا هم به نام در قنوتت دعا کنی... فرج مولا صلواتــــــ 🍃💕🍃💕 https://eitaa.com/mahdavibavar
هیچ کس به من نگفت.mp3
3.12M
❤️ 📝 هیچ کس به من نگفت... کاش به ما از کودکی گفته می شد که شما... https://eitaa.com/mahdavibavar
مدیریت اجتماعی امام ازآن جا که انسان، موجودی اجتماعی است و اجتماع بر روح و روان و رفتار او تأثیر فراوانی دارد لازم است برای تربیت صحیح و رشد او به سوی قرب الهی، زمینه های اجتماعی مناسب پدید آید و این در سایه تشکیل یک حکومت الهی، ممکن خواهد بود. بنابراین امام و پیشوای مردم باید توان اداره امور جامعه را دارا بوده و با استفاده از تعالیم قران و سنت نبوی(ص) و بهره گیری از عناصر کارآمد، حکومتی اسلامی را پی ریزی کند. https://eitaa.com/mahdavibavar
آراستگی امام به کمالات اخلاقی امام که پیشوا و راهبر جامعه است باید از همه بدی ها و رذائل اخلاقی دور بوده و در مقابل، همه کمالات اخلاقی را در عالی ترین حدّ آن دارا باشد زیرا او به عنوان انسان کامل بهترین الگو برای پیروان خود به شمار می رود. امام رضا (علیه السلام) فرمود: « برای امام نشانه هایی است: او دانا ترین،... پرهیزکارترین، برد بارترین، شجاع ترین، سخاوتمند ترین و عابدترینِ مردم است.» بعلاوه او در مقام جانشینی پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) در پی تعلیم و تربیت انسان هاست. بنابراین خود باید پیش از همگان و بیش تر از مردمان، به اخلاق الهی آراسته باشد. امام علی (علیه السلام) می فرماید: کسی که به امر خدا، خود را امام مردم قرار داده است براوست که پیش از تعلیم دیگران، به تعلیم خود همّت گمارد و باید دیگران را به وسیله رفتار خود تربیت کند پیش ازآنکه با گفتار تربیت کند. https://eitaa.com/mahdavibavar
نصب امام از سوی خدا از دیدگاه شیعه،امام و جانشین پیامبر تنها به دستور خداوند و انتخاب او انجام می گیرد و پیامبر، امام پی از خود را معرفی می کند. بنابراین هیچ فرد یا گروهی حق دخالت در این امر را ندارند. ضرورت نصب امام از سوی خداوند دلیل هایی دارد از جمله: الف: به فرموده قرآن، حاکم مطلق برهمه چیز خداوند است و همه باید تنها از او اطاعت کنند. بدیهی است این حاکمیت می تواند از سوی خداوند به هر کسی، مطابق شایستگی و مصلحت داده شود. بنابراین، همان گونه که پیامبربه وسیله خدا انتخاب می گردد، امام نیز به تعیین الهی، بر مردم ولایت می یابد. ب: پیش از این برای امام، ویژگی هایی را از قبیل عصمت و علم و... بیان کردیم. روشن است که یافتن وشناختن کسی که دارای این صفات، آن هم در عالی ترین درجه باشد تنها به وسیله خداوند که دانای به آشکارو نهان انسانهاست، امکان پذیر است. همان گونه که خداوند در قرآن کریم به ابراهیم می فرماید: من تورا به مقام امامت مردم قرار دادم . https://eitaa.com/mahdavibavar
بیانی جامع و زیبا از زبان عصمت بخشی از بیانِ زیبای پیشوای هشتم، حضرت رضا(علیه السلام) را که درباره مقام امام و ویژگی های اوست: « آنها {که در امرامامت اختلاف کردند و گمان کردند که امامت امری انتخابی است} نادانی کردند... مگر مردم ، مقام ومنزلت امامت در میان امت را می دانند تا روا باشد که به اختیار و انتخاب ایشان واگذار شود؟ همانا امامت، قدرش والاتر و شأنش بزرگتر و منزلتش عالی تر و مکانش رفیعتر و عمقش ژرف تراز آن است که مردم با عقل خود به آن برسند یا با ارای خود ان را دریابند... همانا امامت ، مقامی است که خدای عزّ و جل، بعد از رتبه نبوّت و خلّت ( مقام خلیل اللهی) در متبه سوم به ابراهیم (ع) اختصاص داد...امامت، خلافت خدا و خلافت رسول خدا(ص) و مقام امیرالمؤمنین(ع) ومیراث حسن وحسین (ع) است . به راستی که امامت، زمام دین و مایه نظام مسلمین وصلاح دنیا و عزّت مؤمنان است... کامل شدن نماز، روزه، حج و جهاد و... نیز حفظ مرزها به سبب امام( و پذیرفتن ولایت) است. امام، حلال خدا را حلال و حرام خدا را حرام می کند( و مطابق حکم واقعی پروردگار، حکم می کند) و حدود الهی را به پا می دارد و از دین خدا حمایت کرده و با حکمت و مؤعظه نیکو ودلیل رسا به راه پروردگار دعوت می کند. امام مانند خورشید طلوع کننده است که نورش عالم را فرا می گیرد و خودش درافق است به گونه ایی که دست ها ودیدگان به او نرسد. امام، ماه تابان، چراغ فروزان، نور درخشان و ستاره راهنما در شدت تاریکی ها و در راه های شهرها و کویرها ودر گرداب دریاها ( و نجات دهنده از انواع فتنه ها و نادانی ها) است... امام انیس، همراه و پدر مهربان وبرادرتنی و مادرنیکو کاربه فرزند کوچک وپناهگاه بندگان در مصیبت های بزرگ است. امام کسی است که از گناهان پاک و از عیب ها برکنار است. او به دانش مخصوص و خویشتن داری و حلم نشانه دار است... امام ، یگانه روزگار خویش است و کسی به ساحت او نزدیک نمی شود و هیچ دانشمندی با او برابر نمی گردد. نه کسی جای او را می گیرد ونه برای او مثل و مانندی یافت می شود... پس کیست که بتواند امام را بشناسد و یا انتخاب امام بر ای او ممکن باشد؟ هیهات هیهات در اینجا خردها گمگشته و عقل ها سرگردان وحیران گردیده است ( دراینجا) دیده ها بی نور، بزرگان کوچک، حکیمان متحیر... و سخن دانان در مانده اند ازاینکه بتوانند یکی از شوؤن یا فضیلت های امام را توصیف کنند و آنان همگی به عجز و ناتوانی اعتراف می کنند... کافی ج1- باب 15- ح1. https://eitaa.com/mahdavibavar
خلاصه درس های 1 تا 18 مهدویت _ با توجه به جایگاه اصیل مهدویت، تبیین معارف مهدوی و بررسی ابعاد آن، یک امری مهم و ضروری است. _ با عنایت به حدیث « من مات...» شناخت امام عصر(عج) یک ضرورت است. _ طبق مفاد حدیث« ثقلین» قرآن و عترت ملازم هم و جدایی ناپذیر از یکدیگرند. _ اعتقاد به امام زمان «عج» به عنوان امام وحی و حاضر، یک اعتقاد مستحکم و خدشه ناپذیر است. _ توجه به شبهات مطرح پیرامون موضوعات مهدویت، امری لازم است. _ تفاوت اساسی دیدگاه شیعه وسنّی در باب امامت بر این است که در اعتقاد شیعه، امامت منصب الهی و جزء اصول دین است اما از نظر اهل سنّت امامت یک مقام دنیوی و امر عرفی است. _ امام(ع) آراسته به کمالات مانند: علم، عصمت، مدیریت و دیگر ارزش های الهی و صفات عالی انسانی است. https://eitaa.com/mahdavibavar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از باورهای مهدویت
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای منجی دل‌های خزان دیده کجایی کی می‌رسد آن جمعه موعود بیایی ای نبض زمان ذکر دعای فرج تو مافوق مکان در نظر اهل ولایی کنزُ الفقرایی و همانند نداری تو رحمت موصوله احسان خدایی عیب از دل ما نیست گرفتار تو هستیم عیب است کریمان که برانند گدایی https://eitaa.com/mahdavibavar
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📸 تصویری از تشرف حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به حرم حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) در سال ۱۳۶۳. 🌻 سالروز ولادت حضرت زینب علیها‌السلام مبارک باد. 🌷 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸ویژه ولادت حضرت زینب 📹ببینید| عشق یعنی کلنا عباسک یا زینب 🔺شعرخوانی درباره حضرت زینب(س) و #مدافعان_حرم در حضور رهبرانقلاب 🌷 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در یک نگاه مشخصات ظاهری حضرت آخرین امام شیعیان و دوازدهمین جانشین رسول خدا(صلی الله علیه و آله وسلم) در سپیده دم جمعه، نیمه شعبان سال 255 هجری قمری ] 868 میلادی [ در سامراء یکی از شهرهای عراق، دیده به جهان گشود. پدر گرامی او، پیشوای یازدهم شیعیان حضرت امام حسن عسکری(علیه السلام) و مادر بزرگوار آن حضرت، بانویی شایسته به نام «نرجس» بود که درباره ملیّتِ او روایات، مختلف است. مطابق روایتی، آن حضرت دختر «یشوع» پسر امپراتور روم بوده و مادرش از نسل «شمعون» وصی حضرت عیسی(علیه السلام) است. برابر این روایت نرجس در پی خوابی شگفت مسلمان شد و به هدایت امام عسکری(علیه السلام) خود را در میان سپاه روم که عازم نبرد با مسلمانان بودند قرار داد و همراه جمعی دیگر به اسارت لشکر اسلام در آمد. امام هادی(علیه السلام) کسی را فرستاد که او را خریداری کرد و به سامراء آورد. کمال الدین، شیخ صدوق، ج 2، باب 41، ح 1، ص 132. روایات دیگری نیز نقل شده است. بحارالانوار، ج 5، ح 29، ص 22، و ح 14، ص 11. ولی آنچه مهم و قابل توجه است اینکه حضرت نرجس(علیها السلام) مدتی در خانه حکیمه خاتون ـ از خواهران بزرگوار امام هادی(علیه السلام) ـ بوده و تحت تعلیم و تربیت ایشان قرار گرفته است و مورد احترام فراوان حکیمه(علیها السلام) بوده است. حضرت نرجس(علیها السلام) آن بانویی است که سال‌ها پیش در کلام پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم)همان، ج 50، ح 7، ص 21 و امیرالمؤمنین(علیه السلام) الغیبة طوسى، ح 478، ص 470 و امام صادق(علیه السلام) کمال الدین، ج 2، باب 33، ح 31، ص 21 مورد ستایش قرار گرفته و از او به عنوان بهترین کنیزان و سرور آنان یاد شده است. گفتنی است که مادر امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به نام‌های دیگری مانند سوسن، ریحانه، ملیکه و صیقل (صقیل) نیز خوانده می‌شد. https://eitaa.com/mahdavibavar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در یک نگاه نام، کنیه و القاب نام و کنیه امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) همان نام و کنیه پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) است و در برخی از روایات از بردن نام ایشان تا هنگام ظهور، نهی شده است. لقب‌های مشهور آن حضرت عبارتند از: مهدی، قائم، منتظَر، بقیة‌الله، حجّت، خلف صالح، منصور، صاحب الامر، صاحب الزمان و ولی عصر که معروف ترین آن‌ها «مهدی» است. هر یک از این لقب ها، بیانگر پیام ویژه‌ای درباره آن بزرگوار است. آن امام خوبی‌ها را «مهدی» گفته‌اند زیرا که هدایت شده‌ای است که مردم را به سوی حق می‌خواند و «قائم» خوانده‌اند چون برای حق، قیام خواهد کرد و «منتظَر» نامیده‌اند زیرا که همگان در انتظار مقدم اویند و «بقیة اللّه» لقب داده‌اند چرا که باقیمانده حجت‌های خدا و آخرین ذخیره الهی است. «حجّت» به معنی گواه خدا بر خلق و «خلف صالح» به معنی جانشین شایسته برای اولیاء خداست. او «منصور» است چون از سوی پروردگار یاری می‌شود و «صاحب الأمر» است چون امر ایجاد حکومت عدل الهی به عهده اوست. «صاحب الزمان و ولی عصر» نیز به معنی آنست که او حاکم و فرمانروای یگانه زمان است. https://eitaa.com/mahdavibavar
امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در یک نگاه چگونگی ولادت در روایات فراوان، از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) نقل شده است که مردی از خاندان او به نام «مهدی» قیام خواهد کرد و بنیان ستم را واژگون خواهد ساخت. فرمانروایان ستمگر عباسی با اطلاّع از این روایات در پی آن بودند که در همان ابتدای ولادت امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) او را به قتل رسانند. بنابراین از زمان امام جواد(علیه السلام)، زندگی امامان معصوم(علیهم السلام) با محدودیت‌های بیشتری همراه گشت و در زمان امام حسن عسکری(علیه السلام) به اوج خود رسید به گونه‌ای که کمترین رفت و آمد به خانه آن بزرگوار از نظر دستگاه حکومت، مخفی نبود. پیداست در چنین شرایطی باید تولّد آخرین حجّت حق و موعود الهی در پنهانی و به دور از چشم دیگران می‌بود. به همین دلیل حتی نزدیکان امام یازدهم از جریان ولادت امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) بی‌اطلاّع بودند و تا چند ساعت پیش از تولّد نیز، نشانه‌های بارداری در نرجس خاتون مادر بزرگوار امام دوازدهم، دیده نشد. حکیمه خاتون، دختر گرامی امام جواد(علیه السلام)، جریان ولادت را چنین حکایت کرده است: امام حسن عسکری(علیه السلام) به دنبال من فرستاد و فرمود: «ای عمّه! امشب افطار نزد ما باش! چرا که شب نیمه شعبان است و خداوند در این شب (آخرین) حجّت خود بر روی زمین را آشکار خواهد کرد. پرسیدم: مادر او کیست؟ فرمود: نرجس! گفتم: فدای شما شوم! نشانه بارداری در او پیدا نیست! فرمود: سخن همان است که گفتم! پس (بر نرجس) وارد شدم و سلام کردم و نشستم. او پیش آمد تا کفش هایم را بیرون آورد و به من گفت: بانوی من حال شما چطور است؟ گفتم: بلکه تو بانوی من و بانوی خاندان منی! سخن مرا نپذیرفت و گفت: عمّه جان چه می‌فرمایید! گفتم: دخترم، امشب خداوند متعال به تو پسری عطا می‌فرماید که سرور دنیا و آخرت خواهد بود. پس خجالت کشید و حیا کرد. حکیمه گوید: پس از نماز عشاء، افطار کردم و در بستر خود آرمیدم و هنگام نیمه شب برای انجامِ نماز (شب) برخاستم و آن را به جای آوردم در حالی که نرجس (به آرامی) خوابیده بود بدون آنکه اتفاقی برایش روی دهد. پس از انجام تعقیبات (نماز) خوابیدم. سپس هراسان بیدار شدم و حال آن که او همچنان در خواب بود. لحظاتی بعد برخاست و نماز ]شب[ گزارد و خوابید. حکیمه ادامه می‌دهد: بیرون آمدم و در جستجوی فجر (سپیده) به آسمان نگریستم. پس فجر اوّل را مشاهده کردم و نرجس همچنان در خواب بود. پس به شک افتادم! ناگاه امام حسن عسکری(علیه السلام) از جایگاه خود ندا برآورد: ‌ای عمّه شتاب مکن! امر ( ولادت) نزدیک است. نشستم و به قرائت سوره‌های «سجده» و «یس» مشغول شدم که نرجس با اضطراب بیدار شد. به سرعت نزد او رفتم و گفتم: «اسم الله علیک»(نام خدا بر تو باد ) آیا چیزی احساس می‌کنی؟ گفت: آری‌ای عمّه! گفتم: بر خود مسلّط باش و دلت را استوار دار که این همان است که با تو گفتم. در این هنگام ضعفی من و نرجس را فرا گرفت. پس به صدای سرورم ( نوزاد تولّد یافته) به خود آمدم و جامه را از روی او برداشتم و او را در حال سجده دیدم! در آغوشش گرفتم و او را کاملا پاکیزه یافتم! در این هنگام امام عسکری(علیه السلام) مرا ندا داد: «ای عمّه! پسرم را نزد من بیاور! او را نزد وی بردم... در آغوشش گرفت و فرمود: پسرم سخن بگو! پس لب به سخن گشود و فرمود: "اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له و اشهد انّ محمدا رسول الله"». سپس بر امیرالمؤمنین و امامان(علیهم السلام) درود فرستاد تا به نام پدرش رسید و از سخن گفتن باز ایستاد. امام عسکری(علیه السلام) فرمود: ‌ای عمّه او را به نزد مادرش ببر تا بر او سلام کند.... حکیمه گوید: فردای آن روز به نزد امام یازدهم رفتم و بر حضرت سلام کردم و پرده را کنار زدم تا مولایم (امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را ببینم ولی او را ندیدم از این رو از پدر بزرگوارش پرسیدم: فدای شما شوم! برای مولای من چه اتّفاقی روی داده است؟ آن حضرت پاسخ دادند: ‌ای عمّه! او را به آن کسی (خدایی) سپردم که مادر موسی، موسی(علیه السلام) را به او سپرد. حکیمه گوید: چون روز هفتم فرا رسید آمدم و سلام کردم و نشستم. امام فرمود: فرزندم را نزد من آور! من سرورم را آوردم... امام فرمود: فرزندم! سخن بگوی! نوزاد (لب بگشود و ) پس از گواهی به یگانگی خداوند و درود بر پیامبر اکرم و پدران بزرگوارش این آیات را تلاوت فرمود:
«بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ * وَ نُریدُ اَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی اْلاَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ اَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ وَنُمَکِّنَ لَهُمْ فِی الاَْرضِ وَنُرِی فِرْعَوْنَ وَهامانَ وَجُنُودَهُما مِنْهُمْ ما کانُوا یحْذَرُونَ: به نام خداوند بخشنده مهربان. و ما اراده کردیم بر مستضعفان زمین منت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم و حکومتشان را در زمین پا برجا سازیم و به فرعون و هامان و لشکریانش، آنچه را از آنها بیم داشتند نشان دهیم.» سوره قصص، آیات 5 و 6. کمال الدین، ج 2، باب 42، ح 1، ص 143. https://eitaa.com/mahdavibavar
امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در یک نگاه بشارت به آمدن او از ویژگی‌‌های امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بشارت‌‌های فراوان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و امامان معصوم (علیهم السلام) درباره‌ی ولادت آن حضرت و ظهور او است. این روایات، هم در کتاب‌‌های شیعه و هم در آثار اهل سنت آمده است (6) که تنها به ذکر چند نمونه بسنده می‌کنیم: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: شما را به مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بشارت می‌دهم. او وقتی که مردم گرفتار اختلاف و پراکندگی شده‌اند، برانگیخته می‌شود و زمین را از عدل و داد پر می‌کند، همان گونه که از ظلم و جور، پر شده است... . ( کتاب الغیبه، ح 136، ص 178؛ مسند احمد، ج 3، مسند ابوسعید خدری، ص 37.) امام حسین (علیه السلام) فرمود: قائم این امت همانا نهمین نفر از فرزندان من است. او دارای غیبت است و کسی است که میراث او تقسیم می‌شود؛ در حالی که زنده است. (کمال الدین و تمام النعمة، ج 1، باب 30، ح 1، ص 583) از امام رضا (علیه السلام) سؤال شد: «قائم شما اهل بیت کیست؟» فرمود: چهارمین نفر از اولاد من خواهد بود؛ فرزند بهترین کنیزان که خداوند به وسیله او زمین را از هرگونه ظلم و ستم پاک خواهد کرد. اوست کسی که مردم در ولادتش شک می‌کنند و او همان است که قبل از قیامش، غیبت خواهد نمود ( همان، ج 2، باب 35، ح 5، ص 60.) ... https://eitaa.com/mahdavibavar
1- راز طول عمر امام زمان.pdf
235.4K
امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در یک نگاه طول عمر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از ویژگی‌‌های امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) عمر طولانی آن حضرت است. تاکنون نزدیک به دوازده قرن از عمر شریفش می‌گذرد. این عمر طولانی به دلیل آن است که مطابق اراده‌ی الهی، او آخرین حجّت خدا و همان ذخیره‌ی الهی برای اجرای اهداف انبیا است و پیداست که باید تا زمان فراهم شدن زمینه‌‌های قیام جهانی‌اش زنده بماند. این حقیقت در روایات فراوانی بیان شده است. البته برای بعضی، این سؤال مطرح است که چگونه ممکن است انسانی، عمری چنین طولانی داشته باشد. برای پاسخ گویی به این سؤال، به فایل بالا رجوع کنید. https://eitaa.com/mahdavibavar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جمعه به جمعه چشم من منـتـظر نگاهِ تو کی دل خسته ام شـود مــعتکف پناهِ تو زمـزمـه ی لبان من این طلب است از خدا کاش شـوم من عاقبت یک نفر از سپاهِ تو https://eitaa.com/mahdavibavar
شبهه مهدویت2.pdf
199K
امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در یک نگاه از دیگر خصوصیات امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سن امامت رسیدن آن حضرت است. برای بعضی این پرسش مطرح شده است که چگونه ممکن است امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در سن ۵ سالگی امام شوند و کودکی پنج ساله پیشوایی مسلمین را به عهده بگیرند؟ برای پاسخ گویی به این سؤال، به فایل بالا رجوع کنید. https://eitaa.com/mahdavibavar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از باورهای مهدویت
0100.pdf
7.54M
پی دی اف کتاب شریف مکیال المکارم (مهدویت) هر دو جلد. شرط استفاده صلوات جهت ظهور حضرت عصر ارواحنا له الفداء. https://eitaa.com/mahdavibavar
هدایت شده از باورهای مهدویت
Mekyalol-Makarem-.apk
1.57M
کتاب شریف مکیال المکارم (مهدویت) جهت استفاده در موبایل. شرط استفاده صلوات جهت ظهور حضرت عصر ارواحنا له الفداء. https://eitaa.com/mahdavibavar
ali_akbar ghelich_monji 128.mp3
3.84M
             📝 ظهور منجی 🎤علی‌اکبر                      ◽️         
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا