eitaa logo
امام مهدی منتظر ماست...
12هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.7هزار ویدیو
124 فایل
آرشیو مهدی شناسی: @mahdishenasi کانال "سیاست مهدوی" ‌‌‌‌: @siyasatemahdavi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
من حتم دارم ... ميرسد آن اربعيني كه با منتقـ💔ـم ... خواهيم شد ما همسفر آقا پايان قصه ... ظهر عاشورا نبود، آری با انتقامت ... ميرسد قصه به سر آقـ💔ـا 🥀سلام مولا... آجرک الله یا صاحب الزمان ... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۸۷۴🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز پنجاه و سوم 🍀اللَّهُمَّ وَ أَقِمْ بِهِ الْحَقَّ وَ أَدْحِضْ بِهِ الْبَاطِلَ وَ أَدِلْ بِهِ أَوْلِیَاءَکَ وَ أَذْلِلْ بِهِ أَعْدَاءَکَ؛ خدایا حق را به وسیله او برپا دار و باطل را به او نابود کن و دوستانت را به سبب آن جناب به دولت برسان و دشمنانت را به دست او خوار گردان.🍀 💠در این فراز نیز در قالب دعا یکی از معارف کاربردی و مهم مهدوی گوشزد شده است که آن عبارت است از درگیری حق و باطل و غلبه نهایی حق. در این باره آیات قرآنی فراوانی داریم که برخی از آنها با نکات خود بیان می‌شود. 🔷آیه اول 💠آیه ۸ سوره انفال: «لِیُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُبْطِلَ الْباطِلَ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُجْرِمُونَ؛ تا (خدا) حقّ را استوار وباطل را نابود سازد، هرچند مجرمان خوش نداشته باشند». ✅نکته‌ها 🔺۱. این آیه، به پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و مسلمانان دلداری می‌دهد که سرانجام حق پیروز و باطل نابود می‌شود. برخی روایات، مصداق روشن این آیه را زمان ظهور حضرت مهدی علیه السلام دانسته اند که با قیام آن حضرت، سلطه ی باطل برطرف شده و حکومت حقّ و عدل بر جهان حاکم می‌شود. 🔺۲. وعده‌های الهی به خاطر منافع شخصی و مادّی افراد نیست، بلکه برای تحقّق حق و نابودی باطل است: «لِیُحِقَّ الْحَقَّ». 🔺۳. حق، ماندنی و پابرجاست و باطل، فانی و رفتنی است: «لِیُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُبْطِلَ الْباطِلَ». 🔺۴. ترسی از عصبانیّت و ناخوشایندی دشمن کافر و مجرمان نداشته باشیم، خداوند اراده ی خود را محقّق خواهد ساخت: «وَ لَوْ کَرِهَ الْمُجْرِمُونَ». 🔷آیه دوم 💠آیه ۱۷ سوره رعد: «أَنْزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً فَسالَتْ أَوْدِیَةٌ بِقَدَرِها فَاحْتَمَلَ السَّیْلُ زَبَداً رابِیاً وَ مِمَّا یُوقِدُونَ عَلَیْهِ فِی النَّارِ ابْتِغاءَ حِلْیَةٍ أَوْ مَتاعٍ زَبَدٌ مِثْلُهُ کَذلِکَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَ الْباطِلَ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبُ جُفاءً وَ أَمَّا ما یَنْفَعُ النَّاسَ فَیَمْکُثُ فِی الْأَرْضِ کَذلِکَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثالَ؛ خداوند از آسمان آبی فرو فرستاد، پس رودخانه‌ها به اندازه (ظرفیّت) خویش جاری شده و سیلاب کفی را بر خود حمل کرد و از (فلزّات) آنچه که در آتش بر آن می‌گدازند تا زیور یا کالایی به دست آرند، کفی مانند کفِ سیلاب (حاصل شود) این گونه خداوند حقّ و باطل را (به هم) می‌زند پس کف (آب) به کناری رفته (و نیست شود) و امّا آنچه برای مردم مفید است در زمین باقی بماند. خداوند این گونه مثال‌هایی می‌زند». ✅نکته‌ها 🔺۱. در این آیه دو مثال برای معرّفی باطل بیان شده است، یکی مثال کفی که بر روی آب ظاهر می‌شود و دوم کفی که هنگام ذوب فلزات، روی آنها را می‌پوشاند. باطل همچون کف است، زیرا: ۱. رفتنی است؛ ۲. در سایه حق جلوه می‌کند؛ ۳. روی حق را می‌پوشاند؛ ۴. جلوه دارد، ولی ارزش ندارد. نه تشنه ای را سیراب می‌کند نه گیاهی از آن می‌روید؛ ۵. با آرام شدن شرایط نابود می‌شود، ۶. بالانشین و پر سر و صدا، امّا توخالی و بی محتوا است. 🔺۲. تمثیل، مسائل عقلی را محسوس و راه رسیدن به هدف را نزدیک می‌نماید، مطالب را همگانی و لجوجان را خاموش می‌کند؛ بنابراین قرآن از این روش بسیار استفاده کرده است. 🔺۳. فیض الهی جاری است و هرکس به مقدار استعدادش از آن بهره مند می‌شود: «أَوْدِیَةٌ بِقَدَرِها». 🔺۴. تلاش برای ساخت وسایل ضروری (متاع) یا رفاهی (حِلیة) پسندیده است: «یُوقِدُونَ عَلَیْهِ فِی النَّارِ». 🔺۵. در کوره حوادث است که ناخالصی‌ها معلوم و حق و باطل ظاهر می‌شود: «یُوقِدُونَ عَلَیْهِ... زَبَدٌ مِثْلُهُ». 🔺۶. وجود باطل به مکان و زمینه ی خاصی اختصاص ندارد (کف، هم بر روی سیل سرد و هم بر روی فلزات گداخته ظاهر می‌شود. ): «زَبَدٌ مِثْلُهُ». 🔺۷. سرچشمه باطل، ناخالصی‌هایی است که حق و حقیقت به آن آلوده شده است: «یَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَ الْباطِلَ». 🔺۸. حق و باطل با هم هستند، امّا سرانجام باطل رفتنی است: «فَیَذْهَبُ جُفاءً». 🔺۹. نفع مردم در حقّ است: «ما یَنْفَعُ النَّاسَ». 🔺۱۰. حقّ ماندنی است: «فَیَمْکُثُ فِی الْأَرْضِ». 🔺۱۱. هر ثروت، دانش، دوست و یا حکومتی که برای مردم مفید باشد، ماندنی است: «ما یَنْفَعُ النَّاسَ فَیَمْکُثُ فِی الْأَرْضِ». 🔺۱۲. آنچه از سوی خداوند نازل می‌شود، همچون باران خالص و حقّ است، ولی همین که با مادیات درآمیخت، دچار ناخالصی و زمینه ی پیدایش کف و باطل می‌شود: «أَنْزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً». 🔷آیه سوم 💠آیه ۸۱ سوره اسراء: «وَ قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقاً؛ و بگو: حق آمد و باطل نابود شد، همانا باطل نابود شدنی است». ‌‌@mahdimontazeremast
امام مهدی منتظر ماست...
🌷امام مهدی شناسی ۸۷۴🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز پنجاه و سوم 🍀اللَّهُمَّ وَ أَقِمْ بِهِ الْحَق
‌✅نکته‌ها 🔺۱. «حق» به معنای ثابت و باقی است. بنابراین خدا و هرچه از سوی او باشد، حق است. «حق» یکی از نام‌های خداوند است. کلمه ی «زهوق» به معنای رفتن است و «زهق نفسه» یعنی روح از بدنش خارج شد. 🔺۲. برای این آیه مصداق‌هایی همچون ظهور اسلام ،ورود به مدینه، فتح مکّه و شکستن بت‌ها را بیان کرده اند که در همه آنها باطل شکست خورده است، ولی آیه دارای مفهوم گسترده ای است و فنای باطل و بقای حق را نوید می‌دهد. 🔺۳. بقای حق و نابودی باطل، یک سنّت و قانون الهی است، نه پنداری و تصادفی، هر چند پیروان حق کم و طرفداران باطل زیاد باشند؛ چرا که حق همچون آب، ثابت و ماندگار و باطل مانند کف، ناپایدار و فانی است: «فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبُ جُفاءً وَ أَمَّا ما یَنْفَعُ النَّاسَ فَیَمْکُثُ فِی الْأَرْضِ».قرآن می‌فرماید: «نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَی الْباطِلِ فَیَدْمَغُهُ؛ ما حق را بر سر باطل می‌کوبیم و آن را نابود می‌سازیم». و در این صورت است که باطل رفتنی است. بنابراین حق باید با قدرت و کوبنده بر باطل هجوم آورد. 🔺۴. پیامبر باید با قاطعیّت، پیروزی نهایی حق را به مردم اعلام کند: «قُلْ جاءَ الْحَقُّ». 🔺۵. باید حق را به میدان آورد تا باطل از بین برود: «جاءَ... زَهَقَ». 🔺۶. عاقبت، باطل رفتنی و نابود شدنی است و حق، باقی و پایدار: «جاءَ... زَهَقَ» (فعل ماضی نشانه قطعی بودن است). 🔺۷. از جلوه‌ها و مانورهای باطل نباید هراسید که دوامی ندارد: «کانَ زَهُوقاً». 🔷آیه چهارم 💠آیه ۱۸سوره انبیا: «بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَی الْباطِلِ فَیَدْمَغُهُ فَإِذا هُوَ زاهِقٌ وَ لَکُمُ الْوَیْلُ مِمَّا تَصِفُونَ؛ (این چنین نیست، ) بلکه ما حق را بر باطل می‌کوبیم تا مغز آن را در هم بشکند، پس بی درنگ، باطل محو و نابود می‌شود. و وای بر شما از آنچه (خداوند را به آن) توصیف می‌کنید (و نسبت لهو و لعب و بیهوده کاری می‌دهید) ». ✅نکته‌ها 🔺۱. کلمه «قذف» به معنی پرتاب از راه دور و با سرعت و قدرت است و کلمه «دمغ» نیز به ضربه ای گفته می‌شود که به سر می‌خورد و تا مغز اثر می‌گذارد. کلمه «وَیل» به معنای عذاب و هلاکت است و در جایی به کار می‌رود که موضوع مورد نظر هلاکت را داشته باشد. 🔺۲. پیروزی حق، اراده و خواست خداوند و جلوه ای از هدفداری نظام آفرینش است: «بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ». 🔺۳. برخورد حقّ با باطل باید تهاجمی باشد نه تدافعی: «نَقْذِفُ». 🔺۴. سنت خداوند بر نابودی و محو باطل است: «نَقْذِفُ- فَیَدْمَغُهُ». 🔺۵. حق بر باطل پیروز است: «فَإِذا هُوَ زاهِقٌ». 🔺۶. نابودی باطل به وسیلة حضور حق در جبهه است: «نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَی الْباطِلِ». 🔺۷. در مبارزه علیه باطل باید سرعت، قدرت و هدف گیری درست رعایت شود: «نَقْذِفُ- فَیَدْمَغُهُ». 🔺۸. باطل باید به کلّی نابود شود، نه آنکه نیمه جانی داشته باشد: «فَیَدْمَغُهُ». 🔺۹. باطل رفتنی است: «فَإِذا هُوَ زاهِقٌ». 🔺۱۰. حکومت چند روزه ی باطل، بر اساس سنت مهلت دادن الهی است و عاقبت از آن متقین و اهل حق است: «فَإِذا هُوَ زاهِقٌ». 🔺۱۱. وای بر کسانی که آفرینش را بازیچه می‌دانند: «وَ لَکُمُ الْوَیْلُ مِمَّا تَصِفُونَ». ‌‌@mahdimontazeremast
عبـ💔ـاس کو ... که صبر عقیـ💔ـله ... سر آمده ناموس حق ... زکوچه و بازار میرسد ◼️ آجرک الله یا صاحب الزمان ... @mahdimontazeremast
📌 فرقِ اسلام‌ها ▪️«حسین جان! اسلام به ما نیاز دارد، والّا همراهت می‌آمدیم.» ▫️عده‌ای وقتی امام حسین از آنها خواست برای کشته شدن در راه خدا آماده شوند، چنین توجیهاتی آوردند. اما مگر اسلامِ حسین با اسلامِ آنها فرق داشت؟! مگر هدفِ این جماعت حفظ اسلام نبود؟ پس چرا بهترین راه را انتخاب نکردند؟ ▪️حقیقت این است که آنها ترسوهایی بودند که چون از کُشته شدن می‌ترسیدند، حفظ اسلام و ترویج آن را بهانه کردند. در حالیکه حفظ اسلام در آن زمان به جهاد و فداکاری و ریخته شدن خونشان بود. ▫️ای منتظرانِ ظهور مهدی! آیا آماده‌ی هرگونه تلاش و فداکاری و جهاد هستید؟ بدانید حفظ اسلام در هر زمان وابسته به همراهی با ولی زمان است، پس باید ببینید ولی زمانتان چه می‌خواهد. 📎 ۱۰ ‌‌@mahdimontazeremast
🌿 الله ،مهدی باور،مهدی یاور،مهدی زیست ❤️‌جان و جانان❤️ ◀️حجة الاسلام و المسلمین فرقانی از یاران دیرینه امام خمینی رحمة الله می‌گوید: "شیخی است پیرمرد، مازندرانی، ایشان بی سبب به امام خوش بین نبود. حتی به بعضی‌ها می‌گفت که به درس امام نروید. ◀️طبق معمول امام ساعت ده و ربع می‌رفت برای درس، که من سریع می‌آمدم بیرون که مبادا امام تنها به درس برود، چرا که بعضی از اوقات امام به ما خبر نمی کرد و تنها می‌رفت و من از عقب می‌دویدم تا به امام برسم. ◀️روزی من تند آمدم بیرون، دیدم دم در بیرونی، آن پیرمرد، در را بوسید و بعد هم خم شد، عتبه را بوسید. من از روی ناراحتی که از ایشان داشتم، گفتم: عجب! ◀️برگشت و رو کرد به من و گفت: «الحمدلله الذی هدانا لهذا و ما کنّا لنهتدی لولا أن هدانا الله. » گفتم: چی شده مگر؟ گفت: درس می‌روید؟ آقا مسجد می‌آید؟ گفتم: بلی! گفت: من هم می‌آیم مسجد. ◀️ایشان مسجد نمی آمد و بچه اش را هم نمی گذاشت دست امام را ببوسد. همین را که گفت، در باز شد و آقا آمد. از خجالت از کوچه دیگر رفت و من هم راه آقا به مسجد رفتم. ◀️آن روز اتفاقاً کتاب همراه نیاورده بودم که مجبور شوم، پای منبر بروم. همان دم در نشستم. آن شیخ آمد و کنار من نشست. گفت: تو که می‌دانی، هم نشینی بد، به ما اثر کرده بود. از بس زیاد از مغرضین شنیده بودیم که آقا روزنامه خونه، آقای فلان این مجاهدت را کرد و جلو افتاد و چه شد. ◀️پیرمرد اضافه کرد:"یک شب من خواب دیدم، در حرم حضرت امیر علیه السلام هستم. عده ای صف کشیده اند و دور هم نشسته اند.یکی یکی حساب کردم، دیدم هر کدام مطابق سنشان، قیافه شان می‌خورد. ◀️دوازدهمی را گفتند حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است. از قیافه اش نور می‌بارید. خیلی زیبا و ملکوتی بود و در آخر صف نشسته بود. ◀️بعد علمای گذشته یکی یکی آمدند و همه از مقبره مقدس اردبیلی بیرون می‌آمدند. نگاه کردم دیدم آیا کسی از ایشان را می‌شناسم؟ ◀️ یک شخصی از آنها را گفتند: شیخ شلال است. یک شیخ عرب است. خیلی خوش حال شدم. خواستم حرکت کنم، ولی انگار من را به زمین بسته بودند. نمی توانستم تکان بخورم. و وقتی علما هر کدام که می‌آمدند، این دوازده نفر تعظیم می‌کردند. بعضی وقت‌ها حضرت امیر علیه السلام و یکی دو نفر از دو طرف و بقیه مشغول صحبت بودند، بعضی وقت‌ها هم هفت هشت نفرشان تعظیم می‌کردند. ◀️ یک وقت دیدم آقای خمینی از گوشه ایوان وارد شد و شما هم دنبالش هستی و در کفش داری کفش هایش را کَند و شما کفش‌ها را کنار گذاشتی و به سرعت به دنبالش رفتی. ◀️یک وقت دیدم همه بلند شدند و بعد یازده نفرشان نشستند. دوازدهمی ایستاد و گفت: روح الله! آقای خمینی عبایش را جمع کرد و گفت: بله آقا! گفت: بیا جلو، آقا سریع رفت جلو. وقتی خدمت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف رسید، دیدم قدها جوری نبود که حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بلند و یا آقای خمینی کوتاه تر باشد. طوری ایستاد که گوش آقای خمینی دم دهان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بود و گفت: چشم، فلان چیز را انجام دادم، انجام می‌دهم ان شاءالله. ◀️ درست ربع ساعت تندتند حضرت در گوش روح الله می‌گفت. وقتی مطلب تمام شد، یکی دو متری فاصله گرفت و حضرت رفتند که بنشینند. آقای خمینی دستی تکان داد و آن یازده نفر تعظیمی کردند و آقای خمینی عقب عقب برگشت و به حرم نرفت. ◀️من گفتم: چرا آقای خمینی به حرم نرفت؟ گفتند: حضرت امیر علیه السلام این جا نشسته، کجا برود. بعد از آن من از خواب بیدار شدم، شروع کردم به گریه کردن. خانمم بیدار شد. دید گریه می‌کنم. ساعت را نگاه کردم دیدم یک ساعت به اذان است. گفتم: جفا کردم، خدایا از سر تقصیرم در گذر، من از حالا به ایشان ایمان آورده ام. ولی هنوز هم ناراحتم و اول کاری که کردم همان بود که دیدی. در مقابل نظر هیچ کس نبود. فقط تو می‌دانی و من. من باید این عتبه را می‌بوسیدم. نمی دانم تو از کجا پیدا شدی. ◀️این قصه من بود. یک خواهش هم از تو دارم. بینی و بین الله اگر می‌توانی به امام بگو که حاج آقا از من بگذرد. گفتم: می‌توانم، همین الآن انجام می‌دهم. از مسجد که آمدیم بیرون، در راه به آقا گفتم: قصه کذا و کذاست، و ایشان از شما خواهش دارند که از ایشان بگذری. ◀️آقا گفت: من از ایشان گذشتم، من بخشیدم. هرچه بود بخشیدم، بعد از این که امام رفت داخل، دوان دوان آمد. گریه می‌کرد. گفت: چی شد؟ گفتم: آقا گفتند که من هرچه بود بخشیدم. افتاد به سجده. دیگر شب و روز همیشه می‌آمد و آقای خمینی هم یک نظر خاصی به ایشان پیدا کرد. 📚 مهدی باور مهدی یاور مهدی زیست ‌‌@mahdimontazeremast
🍀او چکیده‌ی تمام گذشته‌ی وجود و است. عطری است که خداوند از تمام گلهای عالَم جمع نموده است. 🍀«وَ خَلِيفَةَ آبَائِهِ الْمَهْدِيِّينَ»؛ آنچه پدران داشتند، در اوست؛ امام عصر است. 🍀 همه‌ی ائمه، هستند، ولى با اينكه همه حقيقت مهدى هستند، اما اسم «مهدى» روى اوست و سرّ اين مطلب در اين جمله است: «السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللَّهِ وَ خَلِيفَةَ آبَائِهِ الْمَهْدِيِّينَ»؛ تمام مهدى‌هاى عالم وجود، همه در وجود او عصاره شده‌اند! 📚 ۱. فرازی از زیارت امام زمان ،المزار، مشهدی، ص۵۸۶. ‌‌@mahdimontazeremast
‌❤️ هرگاه دل ها به یکدیگر نزدیک شوند،نصرت الهی رخ میدهد... 🍀در اربعین دل‌های تمام انسان ها با تمام تفاوت ها یک پارچه میشوند و نتیجه‌ی این همدلی ها ختم به ظهور منجی میشود. ‌‌@mahdimontazeremast
‌💐معرفت مهدوی💐 ◀️‌‌ﻫﺮ ﻣﻮﺟﻮﺩﯼ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﯼ ﺧﻮﺩ،ﻋﯿﻦ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﯼ ﮐﻤﺎﻟﯽ ﺍﺵ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺧﺎﺭﺝ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺣﺮﮐﺘﺶ ﺍﺯ ﺑﺪﺍﯾﺖ ﺑﻪ ﻧﻬﺎﯾﺖ،ﺣﺮﮐﺖ ﺍﺯ ﺭﺗﺒﻪ ﯼ ﻧﺎﻗﺺ ﺧﻮﺩ،ﺑﺮﺍﯼ ﺭﺳﯿﺪﻥ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻣﻘﺎﻡ ﺟﺎﻣﻊ ﻭ ﻋﯿﻦ ﮐﺎﻣﻞ ﺧﻮﺩ ﺍﺳﺖ،ﮐﻪ ﺍﺯ ﺭﺗﺒﻪ ﯼ ﺑﺎﻻ‌ﯼ ﺩﺭﯾﺎﯼ ﺑﯽ ﮐﺮﺍﻥ،ﻭﺟﻮﺩ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ.ﻭ ﺍﯾﻦ ﺣﺮﮐﺖ،ﺳﻨﺨﯿﺖ ﺑﺎ ﻋﯿﻦ ﮐﻤﺎﻝ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﺭﺍ ﻣﯽ ﻃﻠﺒﺪ. ◀️ﻇﻬﻮﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﺗﺒﻪ ﯼ ﺑﺮﺗﺮ،ﻣﺴﺘﻠﺰﻡ ،ﺧﺮﻕ ﺣﺠﺐ ﻭﺭﻓﻊ ﻭ ﺩﻓﻊ ﺣﺪﻭﺩ ﻭ ﻣﺮﺍﺗﺐ ﺩﺍﻧﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﺳﺖ.ﻏﺎﯾﺖ ﻭ ﺛﻤﺮﻩ ﯼ ﺗﻤﺎﻡ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﺩﺭ ﻧﻈﺎﻡ ﻃﺒﯿﻌﺖ ،ﺣﯿﻮﺍﻧﯿﺘﯽ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺑﺸﺮﯾﺖ.        ◀️ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺯ ﺑﺸﺮﯾﺖ ﺑُﻌﺪﯼ ﺍﺳﺖ ﺟﺪﺍﯼ ﺍﺯ ﺑﻌﺪ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ.ﯾﻌﻨﯽ ﺍﮔﺮ ﺍﻭﺻﺎﻑ ﺗﻤﺎﻡ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﺭﺍ ﺟﻤﻊ ﮐﻨﯿﺪ،ﺁﻥ ﭼﻪ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﺩﺭ ﺑﺸﺮ ﻫﻢ ﻫﺴﺖ.       ◀️ﺣﺎﻝ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﯿﺎﻥ ﻣﻮﺟﻮﺩﯼ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺭﻭﺣﯽ ﺩﺍﺭﺩ،ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺭﻭﺡ ﺟﺎﻣﻊ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻧﻔﺨﻪ ﯼ ﺭﻭﺡ ﺍﻟﻬﯽ ﺍﺳﺖ،ﮐﻪ ﺟﺎﻣﻊ ﺗﻤﺎﻡ ﮐﻤﺎﻻ‌ﺕ ﺍﺳﺖ.ﺍﻭ ﻧﯿﺰ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳﺎﯾﺮ ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺕ،ﯾﮏ ﻋﯿﻦ ﮐﺎﻣﻞ ﺩﺍﺭﺩ،ﮐﻪ ﻋﯿﻦ ﮐﺎﻣﻞ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺣﺮﮐﺖ ﺗﻤﺎﻡ ﺭﺗﺒﻪ ﻫﺎﯼ ﺑﺎﻻ‌ﺳﺘﻌﺪﺍﺩ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﻣﻨﺘﻬﯽ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻋﯿﻦ ﺍﻻ‌ﻧﺴﺎﻥ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ◀️ﻋﯿﻦ ﺍﻻ‌ﻧﺴﺎﻥ،ﺍﻣﺎﻡ ﯾﺎ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮐﺎﻣﻞ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺛﻤﺮﻩ ﯼ  ﮐﻞ ﺧﻠﻘﺖ ﻭ ﻧﻈﺎﻡ ﺁﻓﺮﯾﻨﺶ ﺍﺳﺖ.ﻫﻢ ﺍﻭﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻘﺼﺪ ﻭ ﻣﻘﺼﻮﺩ ﺧﻠﻘﺖ ﺣﻖ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺍﺳﺖ.ﺑﻪ ﻃﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﻫﺮ ﮐﺲ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻋﯿﻦ ﺑﺮﺳﺪ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ.       ◀️  ﺍﯾﻦ ﻋﯿﻦ ﺑﺎﯾﺪ "ﺗﺎﻣّﯿﻦ ﻓﯽ ﻣﺤﺒﺔ ﺍﻟﻠﻪ"ﺑﺎﺷﺪ،ﺗﺎ ﻫﺮ ﮐﺲ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ، ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺒﯿﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﺮﺳﺪ. ◀️ﺍﮔﺮ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﻪ ﻗﻠﺐ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ (ﻋﺞ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻓﺮﺟﻪ ﺍﻟﺸﺮﯾﻒ) ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺷﻮﯾﺪ،ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺷﺪﻩ ﺍﯾﺪ،ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺷﺪﻥ ﺑﻪ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﻭ ﻋﯿﻦ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ،ﯾﻌﻨﯽ ﺑﻪ ﻣﻘﺎﻡ ﺟﺎﻣﻊ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺷﻮﯾم... @mahdimontazeremast
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ای یوسفـ❤️ـ گم‌ گشته دل در کجایی؟ چشمان بر در مانده گریان است بی تـ❤️ـو 🌺سلام یوسف زهرا ... @mahdimontazeremast
🌷امام مهدی شناسی ۸۷۵🌷 🌿شرح قرآنی دعای ندبه🌿 🔶‌فراز پنجاه و چهارم 🍀وَ صِلِ اللَّهُمَّ بَیْنَنَا وَ بَیْنَهُ وُصْلَةً تُؤَدِّی إِلَی مُرَافَقَةِ سَلَفِهِ وَ اجْعَلْنَا مِمَّنْ یَأْخُذُ بِحُجْزَتِهِمْ وَ یَمْکُثُ فِی ظِلِّهِمْ؛ خدایا بین ما و او، پیوندی بده که ما را به رفاقت گذشتگان او برساند و ما را از آنانی قرار ده که به دامان عنایتشان چنگ زنند و در سایه لطفشان اقامت کنند. 🍀 💠در این فراز به یکی از مهمترین وظایف و تکالیفی که منتظران امام زمان باید در عصر غیبت وی انجام دهند، اشاره شده است و آن پیوند با امام زمان علیه السلام است. 💠 امام رضا علیه السلام فرمود: إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ یَوْمَ الْقِیَامَةِ آخِذٌ بِحُجْزَةِ اللَّهِ تَعَالَی وَ نَحْنُ آخِذُونَ بِحُجْزَةِ نَبِیِّنَا وَ شِیعَتُنَا آخِذُونَ بِحُجْزَتِنَا؛رسول خدا (ص) در روز قیامت به دامان خداوند چنگ می‌زند، ما نیز به دامان پیامبرمان و شیعیان ما نیز چنگ به دامان ما می‌زنند. 💠در این باره نکاتی وجود دارد که در ادامه برخی از آیات مربوط به آن بیان می‌شود. 🔷آیه اول 💠آیه ۲۵۶ سوره بقره: «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقی لَا انْفِصامَ لَها وَ اللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ؛ در (پذیرش) دین، اکراهی نیست. همانا راه رشد از گمراهی روشن شده است، پس هر که به طاغوت کافر شود و به خداوند ایمان آورد، قطعاً به دستگیره محکمی دست یافته که گسستنی برای آن نیست و خداوند شنوای دانا است». 💠در این آیه شریفه مطالب قابل توجهی در ارتباط با موضوع مورد بحث وجود دارد: 🔺۱. مطابق روایات، یکی از مصداق‌های تمسّک به «عروة الوثقی» و ریسمان محکم الهی، اتصال با اولیای خدا و اهل بیت علیهم السلام است. رسول اکرم (ص) فرمود: ای مردم! کسی که دوست دارد به عروة الوثقی - که هرگز قطع نمی گردد - تمسک جوید، به ولایت علی تمسّک کند؛ زیرا ولایت او، ولایت من، و اطاعت از او، اطاعت از من است. ای مردم! هرکس دوست دارد حجت پس از من را بشناسد، علی را بشناسد. ای مردم! کسی که ولایت خدا او را شاد می‌کند، باید به ولایت علی اقتدا کند؛ زیرا او خزانه علم من است. ای مردم! کسی که دوست دارد خدا را ملاقات کند و از او راضی باشد، ائمه را دوست داشته باشد. جابر برخاست و پرسید: ائمه چه تعداد هستند؟ فرمود: ای جابر! خداوند تو را رحمت کند، [گویا] از همه اسلام پرسیدی. تعداد آنان به تعداد ماه هاست که نزد خدا دوازده عدد است و آن را در کتاب خود، در روزی که آسمان و زمین را آفرید، آورده است. و تعدادشان به تعداد چشمه‌هایی است که برای موسی بن عمران جوشید، در آن زمان که عصایش را بر زمین زد و دوازده چشمه از آن جوشید. و تعدادشان به تعداد نقبای بنی اسرائیل است که خداوند فرموده: «وَ لَقَدْ أَخَذَ اللَّهُ مِیثاقَ بَنِی إِسْرائِیلَ وَ بَعَثْنا مِنْهُمُ اثْنَیْ عَشَرَ نَقِیباً؛و هنگامی که خدا از بنی اسرائیل عهد گرفت و دوازده بزرگ از میان آن‌ها برانگیختیم». ای جابر! تعداد ائمه دوازده نفر است؛ اول ایشان علی و آخرینشان قائم است. 🔺۲. محکم بودن ریسمان الهی کافی نیست، محکم گرفتن آن هم شرط لازم است: «فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ... ». 🔺۳. تکیه به طاغوت‌ها و هر آنچه غیر خدایی است، گسستنی و از بین رفتنی است. 🔺۴. تنها رشته ای که گسسته نمی گردد، ایمان به خداست: «لَا انْفِصامَ لَها». 🔺۵. ایمان به خدا و رابطه با اولیای خدا ابدی است:«لَا انْفِصامَ لَها»؛ولی طاغوت‌ها در قیامت از پیروان خود بیزاری خواهند جست. 🔷آیه دوم 💠آیه ۱۱۹ از سوره توبه یکی دیگر از آیاتی است که لزوم پیوند ما امام عصر را یادآوری می‌کند.آنجا که می‌فرماید: «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ؛ ای کسانی که ایمان آورده اید! از خدا پروا کنید و با راستگویان باشید». از این آیه نیز مطالبی قابل استخراج است: 🔺۱. در روایات شیعه و سنی آمده است که مقصود از «الصَّادِقِینَ»، محمّد و آل محمّد علیهم السلام هستند. 🔺۲. دوستی، همنشینی و همراهی با راستگویان، یکی از عوامل تربیت و جلوگیریِ انسان از انحراف است:«اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ». 🔺۳. از رهبران الهی جدا نشویم:«کُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ». 🔺۴. رهبران الهی معصوم هستند وگرنه خداوند فرمان نمی داد که با آنان باشید: «کُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ». 🔺۵. تکامل جامعه در سایه ی ایمان، تقوا و اطاعت از رهبر معصوم است: «آمَنُوا،اتَّقُوا،مَعَ الصَّادِقِینَ». 🔺۶. در هر زمان باید معصومی وجود داشته باشد تا مسلمانان با او همراه باشند: «کُونُوا معَ الصَّادِقِین». @mahdimontazeremast
📌 از کربلا دور شو! ▪️ ندای هل من ناصر امام حسین در روز عاشورا، خطاب به همه کسانی بود که توانِ دفاع از حرمِ اهل بیت را داشتند. امام حسین فرمودند هر که مرا یاری نمی‌کند، از این منطقه دور شود و اِلّا اگر نِدایَم به او برسد و حرم و حریمم را یاری نکند، گرفتار دوزخ است. ▫️ شاید ما گمان می‌کنیم فریاد یاری‌خواهی، فقط مخصوص آن زمان بوده و فقط امام حسین نیاز به کمک و یاری داشت، اما یک سوال: چرا کسی که امامتِ امام زمانش برایش روشن بود و می‌دانست جانِ امامش در خطر است، باز صحنه را خالی کرد؟ چه دلیلی و توجیهی می‌تواند باعث این رفتار شود؟ ▪️ بیایید این سوال را از خودمان بپرسیم. چرا ما با اینکه می‌دانیم امام زمان در شرایط سختی‌ست و نیاز به کمک دارد، صحنه را خالی کردیم؟ توجیهِ ما برای این همه بی‌خیالی و نشنیدنِ صدای هل من ناصر امام چیست؟ آیا باید کار از کار بگذرد تا به خودمان بیاییم؟! ۱۱ ‌‌‌@mahdimontazeremast
تفاوت یاران امام زمان و امام حسین.mp3
4.35M
🔶تفاوت یاران امام زمان و امام حسین ⏪حتی اگه نصف عزادار‌ها حاضر باشن برای امام زمان جون بدن، امام باید ظهور کنن! پس چرا نمیان؟ ‌‌‌@mahdimontazeremast
AUD-20200326-WA0023.mp3
2.64M
🥀غفلت از یار گرفتار شدن هم دارد 🥀از شما دور شدن زار شدن هم دارد ‌‌‌@mahdimontazeremast
⁉️ تا حالا به این فکر کردیم که امام زمان، چشم بینای خدا هستن و حتی همین الان هم از تمام محتویات موبایل ما خبر دارن؟! ◀️فردا دیره! همین الان پاکشون کنیم... ‌‌‌@mahdimontazeremast
‌♨️ به قلبم فشار می‌آید... ◀️ ملت ما مطالعه کردن را اصلاً جزو کارهای بشری نمی‌دانند! مثل خوراک و ورزش و دیگر چیزهایی که جزو کارهای معمول انسان است، مطالعه اصلاً جزو این چیزها نیست! ◀️ آدم باید عنوان دیگری داشته باشد- یا باید شب امتحانش باشد؛ یا باید معلم در مدرسه از آدم بخواهد؛ یا باید یک دانشمند باشد؛ یا باید بخواهد در جایی سخنرانی کند- تا موجب شود که مطالعه کند؟؟؟ این چه‌قدر خسارت است! ◀️واقعاً خدا می‌داند من وقتی یادم می‌آید- و این چیزی است که تقریباً هیچ‌وقت از یادم نمی‌رود- که مردم ما مطالعه کردن را بلد نیستند، به قلب من فشار می‌آید! 🔴 از این بابت، ما چقدر داریم هر ساعت خسارت می‌بینیم!؟ ‌‌‌@mahdimontazeremast
‌💐معرفت مهدوی💐 🍀باب گشايش🍀 🔆 «یا مَنْ إِذَا تضایقت الْأُمُورِ فَتَحَ لَنَا بَاباً لَمْ تَذْهَبُ إِلَیهِ الْأَوْهَامُ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ افْتَحْ لأموری المتضایقة بَاباً لَمْ یذْهَبْ إِلَیهِ وَهْمٌ یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ» «ای خدایی كه هنگام سختی و تنگی امور، دری را باز می‌كنی كه درخیال كسی نمی‌گنجد، بر محمد وآل او درود فرست و برای تنگناهایم دری را بگشا كه در وهم كسی نمى‌آيد»🔆[قصص الانبیا (راوندی)، ص۳۶۵] 🔷 به محضر مقدس امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه عرض می‌كنیم: ✨ آقای ما! شما همان دری هستید كه در تنگناها و سختی‌هاى زندگی به روی‌ما باز می‌شود. ✨مولای ما! نپسندید كه هنگام مشكلات و سختی‌ها، غیر از در لطف شما، در ديگرى را بكوبيم و براى گشايش در امور، به غیر شما مراجعه کنیم. 🔷یاری‌مان كنید در گرفتاری‌ها، تنها به شما پناهنده شویم و تمامى آرزوها و نيازهاى خود را به امام كريمى عرضه كنيم كه درخواست‌ها را بى‌منت برآورده مى‌نمايد و فراتر از تصور، عطا مى‌كند. از آستان پير مغان سر چرا كشيم دولت در آن سرا و گشايش در آن در است... ‌‌‌@mahdimontazeremast
اومدم تنهای تنها.mp3
3.17M
🌾 اومدم تنهای تنها 🌾من همون تنها ترینم... ‌‌‌@mahdimontazeremast