140002201328109912273673.pdf
795.8K
کتاب گفتمان دولتِ مردم
#دولت_سلام
@mahdytehrani
کتابچه برنامه های فرهنگی.04.pdf
1.04M
برنامه های فرهنگی قاضی زاده
#دولت_سلام
@mahdytehrani
کتابچه اقتصاد.05.pdf
3.18M
برنامه های اقتصادی قاضی زاده
#دولت_سلام
@mahdytehrani
روش، اخلاق و مبانی سیاست ورزی - جلسه چهارم.mp3
19.37M
#روش_مبانی_و_اخلاق_سیاست_ورزی_انقلابی جلسه چهارم، سخنران: محمدمهدی تهرانی، حوزه دانشجویی شریف، 1400/3/20
روش، اخلاق و مبانی سیاست ورزی انقلابی - جلسه چهارم.pdf
1.33M
#روش_مبانی_و_اخلاق_سیاست_ورزی_انقلابی جلسه چهارم، سخنران: محمدمهدی تهرانی، حوزه دانشجویی شریف، 1400/3/20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سه دقیقه طوفانی سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در مناظرات
حتما ببینید
از بند "پ" تا بند "غ"
#دولت_سلام
@mahdytehrani
🔻دولت جوان انقلابی/1
🔹نشاط جوانی
جوان ترین کاندیداست و متفاوت ترین.
🔹برنامه
برایش برنامه ننوشته اند؛ دو سال مداوم با کارشناسان بحث و گفت و گو کرده تا به برنامه رسیده؛ بیش از 200 پروژه با زمانبندی مشخص. برخلاف بسیاری از کاندیداها که فقط کلی گویی می کنند، برنامه اش را منتشر کرده که در دسترس مردم است. او اما می گوید برنامه های بخشی جواب نمی دهد؛ باید "مدل حکمرانی" عوض شود. این یعنی نگاه ریشه ای، عمیق و سیستمی به مسائل. همین توجه او را بالاتر از همه می نشاند.
🔹پاکی، سلامت و دلسوزی
در مورد او از چهره های بنام و مورد اعتماد انقلابی پرسیدم. گفتند او را به پاکی و دلسوزی می شناسند. تأکید کردند که حتماً از جهت اقتصادی و سیاسی سالم است.
🔹متانت و محبت
این روزها آنها که از جدال ها و بداخلاقی ها خسته اند و حل مشکلات فکر را انتظار می کشند، نگاهشان به قاضی زاده است. این فقط شخص او نبود که در مناظرات با متانت و اخلاق ظاهر شد؛ متانت و محبت، اصلی حاکم بر فعالیت ستادهای او نیز هست. برنامه های او در تلوبیون را ببینید! حتی به مجری هم در میان برنامه زنده تذکر می دهند!!
🔹آزادی و شفافیت
تنها کسی است که بین کاندیداها به طور جدی از آزادی می گوید؛ آن هم نه در شعار. اگر بخواهیم دو رکن اساسی برای برنامه های او بربشمریم به آزادی و شفافیت می رسیم. شاید مبالغه نباشد اگر بگوییم اگر این دو را بردارید، هیچ نمی ماند. یک نگاه عمیق فرهنگی در باب مدل حکمرانی و تعلیم و تربیت است که آزادی را در برنامه او بر فراز می نشاند. نیز یک نگاه ریشه ای به فساد و ناکارآمدی است که شفافیت را ضروری می سازد. دوران شعار تمام شده. باید برنامه داشت و در برنامه او، ساز و کارها این دو را خود به خود اقتضا خواهند کرد.
🔹لغو سربازی؛ نماد یک رویکرد
اگر او از لغو سربازی اجباری می گوید و با وجود مخالفت ها با شجاعت می ایستد تا نشان دهد که مرد میدان است، مسئله اش تنها یک برنامه خُرد در یک موضوع خُرد نیست. لغو سربازی اجباری، نمادی است از قیام تمام قد او در مقابل یک نگاه سنتی در تربیت که گمان می کند جوانان فقط با زور و کتک و اجبار مرد می شوند! او می گوید دوران این تفکرات گذشته. رشد، در آزادی است. سرباز اجباری، مدافع وطن نمی تواند باشد. مگر در سوریه سربازان اجباری می جنگند؟ چرا باید عمر جوانان را بیهوده تلف کرد؟ مگر امروز و در عصر پهبادها هنوز تکیه بر نیروی پیاده نظام است؟
وقتی نگاهت به انسان عوض شود و رشد را در آزادی تلقی کنی نه در سرکوب و این همه را زیربنای ساز و کارهای حکومتی ات قرار دهی، تازه می فهمی چقدر تفاوت است میان توجه به مدل حکمرانی و توجهِ صرف به به برنامه های خرد.
🔹جمهوریت
تمام آنچه سال ها با عنوان پاسخگویی مسئولین و توسعه سیاسی و فضای باز گفت و گو و... مطرح می شد، نه در شعار که از دل ساز و کارهای برنامه ای او بیرون می آید. اختیارات به استان ها می رود و اگر 30 درصد مسئولی را نخواستند می توانند او را عزل کنند. می گوید در باب تصمیمات بزرگ باید با مردم گفت و گو کرد. باید از فرصت سیستم های نظرسنجی و... کمک گرفت. در یک کلام، باید مردم را به جایگاهشان در اداره کشور باز گرداند؛ جمهوریت.
ادامه در قسمت بعد
#دولت_سلام
#قاضی_زاده_هاشمی
#دولت_عشق
@mahdytehrani
🔻دولت جوان انقلابی/2
🔹شفافیت، مالیات هوشمند، یارانه هوشمند
اما شفافیت. چرا اصلا ارز 4200 تومانی باید داشته باشیم؟ چرا برخلاف ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه حقوق کارکنان دولت نه تنها به مردم اعلام نمی شود که حتی برای خود دولت هم شفاف نیست؟ چرا باید برای مجوز تولید این همه دوید؟ چرا لایحه دولت در باب شفافیت درآمد دو سال میان مجلس و دولت رفت و آمد می کند و در نهایت با دستور رئیس جمهور از دستور کار خارج می شود؟ چرا حتی در دارو هم ثروتمندان باید بیشتر از فقرا از یارانه برخوردار شوند؟ می گوید وقتی درآمدها، پرونده سلامت و حقوق ها شفاف شد، می توان مالیات هوشمند و یارانه هوشمند داشت. دخالت های دولت باید در آخرین حلقه اتفاق بیافتد یعنی در مصرف کننده و تولید کننده نه در ارز 4200 تومانی و چندنرخی کردن ارز. می گوید با شفاف کردن درآمدها اصلا حدود 45 درصد جامعه نیاز نیست مالیات بدهند. مگر برای کسی که کل درآمدش صرف هزینه های روزمره اش می شود و چیزی نمی ماند که پس انداز کند، شارع خمس تعیین کرده؟ چرا چنین کسی باید اصلا با این همه بدبختی مالیات بدهد؟ چرا باید 150 هزار نفر با گردش مالی میلیاردی هیچ پرونده مالیاتی نداشته باشند آن وقت یک کارمند ساده مالیات بدهد؟ اگر مالیات شفاف شد، زیرمیزی های مالیات ستانان نیز قطع می شود. این یعنی حذف ساختاری عوامل فساد. چرا دولت نباید از کسانی که به واسطه سرطان و مریضی های صعب العلاج یک باره فقیر و بدبخت می شوند حمایت کند؟ چرا او نباید یارانه هوشمند داشته باشد؟ چرا باید یارانه نرخ ثابت داشته باشد؟ چرا در دوران کرونا هم باید مالیات مبتنی بر سال پیش افزایش یابد و تعیین شود؟ چرا نباید به جای گیر دادن های عجیب و غریب بر سر اخذ مجوز تولید، صرفاً مسئولیت های مدنی تولیدکننده را مشخص کنیم و در اختیار همه قرار دهیم تا مردم خود ناظر باشند؟.... حکایت برنامه های او مفصل است. آری! فساد را باید حذف کرد اما حذف فساد با شعار و برخورد با این و آن ممکن نیست؛ باید برای حذف ساز و کارهای فسادزا برنامه داشت و او برنامه دارد. وقتی حمایت هایت رفت روی آخرین زنجیره، دیگر قاچاق هم معنایی نخواهد داشت. چرا باید 138 میلیارد تومان قاچاق داشته باشیم و فقط 12 درصد آن کشف شود و با حدود یک درصد برخورد؟ با شفافیت خیلی از فسادها بر سر ارز و... فرومی ریزند. باید ساز و کارها را اصلاح کرد.
🔹پایان دست کردن در جیب مردم
دولت باید *خادم ملت* باشد نه اینکه با خلق پول، دست در جیب آنها کند و به صراحت بگوید که حقوق اردیبهشت ماه کارکنان را با تنخواه بانک مرکزی پرداخت کردیم. نه اینکه با بازی در بورس مردم را به خاک سیاه بنشاند. آنها که در عرض دو ماه پولشان را از بورس بیرون کشیدند، عمدتا خصولتی بودند و رانت اطلاعاتی داشتند. دولت می تواند با آنها برخورد کند و از آنها بخواهد اعتماد را به بازار بازگردانند. در "دولت سلام" جیب بری از مردم پایان خواهد یافت. او متوجه آسیب های اقتصادی خلق بی رویه پول هست و می خواهد این روند را در فرایندی متوقف کند.
🔹واقع بینی
برنامه های او واقع بینانه است و بر پایه شرایط موجود و با فرض وجود تحریم ها نوشته شده. باید کشور را اداره کنیم و مشکلات را حل نه اینکه چشم به راه اعانه دشمن بنشینیم و بگذاریم مردم از بدبختی بمیرند.
🔹مشغول به کار شو!
در حالی که کاملا طبیعی است به نیروهای ستادش نیاز داشته باشد و تلاش کند آنها را حفظ کند، آبی پاکی را روی دست همه ریخته که فعالیت در ستاد و حمایت، دلیلی بر در دولت بودن نیست. سامانه ای با کمک تیم او طراحی شده با آدرس dolatjavan.com که همه می توانند در آن ثبت نام کنند تا استعدادها و توانمندی هایشان به واسطه تست های شخصیت و هوش و... روشن شود. فرایند اینها هم قرار است شفاف باشد.
🔹ارتقای طرح بنگاه های زودبازده
اگر بنگاه های زودبازده در زمان احمدی نژاد به یک حمایت مالی خلاصه می شد و آن گونه که بایست به سرانجام نرسید، اینجا اما پای طرحی پخته در میان است که ضمن شناسایی فرصت های شهرستان های مختلف و تأکید بر آنها، دو ماه آموزش و بعد حمایت مالی را در نظر دارد. آن فرصت ها شناسایی شده و اکنون همه چیز آماده اجراست. کافی است ثبت نام کنید تا جهش تولید آغاز شود. می گوید حتی نظام آموزشی نیز باید مبتنی بر این فرصت های منطقه ای آرایش جدیدی پیدا کند.
ادامه در قسمت بعد
#دولت_سلام
#قاضی_زاده_هاشمی
#دولت_عشق
@mahdytehrani
🔻دولت جوان انقلابی/3
🔹وام 500 میلیونی
اقتصاد را می فهمد اما همزمان پدیده های اجتماعی را هم. می گوید در شرایط افول جدی آمار ازدواج و رشد تجرد قطعی باید برای این پدیده اجتماعی راه حل فوری دست و پا کنیم. 500 میلیون مجموع وامی است که به صورت پول و اعتبار هر زوج می تواند بابت اشتغال، مسکن و ازدواج دریافت کند. اگر کسی به یکی از این سه نیازمند است، فقط آن بخش را میگیرد. انگار کن سه وام جداگانه اشتغال و مسکن و ازدواج که دولت ها می دهند یکجا مطرح شده. او اما منابع اینها را دیده و این همه از رهگذر خلق پول نمی خواهد. اینها باید به مثابه راه حلی برای بحران ازدواج باشند تا کمی بعد ساز و کارها، جوانان را از همین هم بی نیاز کنند.
🔹تمدن اسلامی و گام دوم
به آرمان های انقلاب و خط سیری که کشیدیم تا ظهور اعتقاد راسخ دارد. یک برنامه تلویزیونی اش را اصلا گذاشت تا در این خصوص سخن بگوید. برنامه اش هم بر این پایه نوشته شده.
🔹بیا خودت اجرا کن!
برنامه هایش هر جا که آماده می شد به دولت وقت پیشنهاد می شد اما کجاست آنکه اینها را اجرا کند. می شد برخی را قانون کرد اما این تحول را نمی شد قانون کرد. برنامه های او یک پیوستار است. فقط برنامه نیست؛ یک تحول بزرگ، همه جانبه و عمیق است.
🔹سخن آخر
طبعا نمی توان 200 و اندی پروژه را در این مجال گفت یا تمامی رویکردها و تلقی ها را ذکر کرد. این همه مشتی بود نمونه خروار. زمانبندی همه اش مشخص است.
قاضی زاده به واقع تحولی بنیادین و تمام عیار در مدل حکمرانی کشور است. بدون شعارزدگی و تبلیغات کاذب. تحولی که ساز و کارها و ساختارهای موجود را زیر و رو خواهد کرد. تحولی از فضای سیاست زده و رئیس جمهورهای کاریزماتیک به دولتی بسیط، شفاف، پاسخگو و مردمی. تحولی به سمت پی ریزی جامعه مودت، به سمت متانت. نمی شود آن بالا کسانی مدام با بداخلاقی بر سر هم بکوبند و بعد انتظار داشته باشیم جامعه بر پایه محبت و مودت اجتماعی شکل بگیرد. دولت او، دولت جوانان است؛ دولت نخبگان؛ دولت عشق؛ دولتی که حتی منتقدانش را هم دوست دارد. او می گوید چرا این همه سال با رفت و آمد دولت ها همچنان مشکلات باقی است. علت، روشن است. به ریشه ها نپرداختیم. به مدل حکمرانی نپرداختیم. او آمده تا دامان این دولت لَش و فربه را از اقتصاد کشور جمع کند و بودجه ریزی عملیاتی را متناسب با نیازهای واقعی کشور سامان دهد. در اقتصاد به توانمندسازی آحاد مردم می اندیشد نه منافع جمعی خاص. می شورد بر علیه این همه افراط در بالانشاندن اقتصاد خصوصی. همه مردم باید فعال اقتصادی شوند نه فقط جمعی خاص. می گوید می توان تورم را به 5 درصد رساند. امیرحسین آمده است تا با تمام وجودمان زندگی و نشاط را حس کنیم؛ یک رئیسجمهور مسلط بر مسائل کشور که دیگران برایش تصمیم نمیگیرند.
#دولت_سلام
#قاضی_زاده_هاشمی
#دولت_عشق
@mahdytehrani
روش، اخلاق و مبانی سیاست ورزی - جلسه پنجم.mp3
11.85M
#روش_مبانی_و_اخلاق_سیاست_ورزی_انقلابی جلسه پنجم، سخنران: محمدمهدی تهرانی، حوزه دانشجویی شریف، 1400/3/20
روش، اخلاق و مبانی سیاست ورزی - جلسه پنجم.pdf
1.22M
#روش_مبانی_و_اخلاق_سیاست_ورزی_انقلابی جلسه پنجم، سخنران: محمدمهدی تهرانی، حوزه دانشجویی شریف، 1400/3/20
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻تیپ شناسی کاندیداهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰
محمدمهدی تهرانی
#مرکز_علوم_نوین_اسلامی
https://eitaa.com/maana_hamandishi
@mahdytehrani
🔻انتخابات و اصل صیانت از بازار/1 از 2
🔸یکم. پیشینه اقتصاد کلاسیک به دست غیبی آدام اسمیت و آنچه او تحت عنوان "ماهیت و علل ثروت ملل" نگاشت، بازمیگردد. اگر هرکس نفع شخصی خویش را پی بگیرد، دستی نامرئی همه چیز را خود به خود در راستای رفاه عمومی سامان خواهد داد. ریشه این تلقی را میتوان در نگاه فیزیوکراتها جست؛ آنجا که نوعی همسانی میان جامعه اجتماعی و جامعه طبیعی برقرار میکردند و میگفتند چنانچه نظمی طبیعی ورای تمامی فراز و نشیبها وجود دارد، در نظام اجتماعی نیز با آزادی، چنین نظمی خواه نا خواه پدید خواهد آمد. دخالت، تنها کار را خراب میکند و نظم طبیعی را به هم میریزد.
🔸دوم. سالها بعد اما کینز این همه را به چالش کشید. او گفت:«اصولا هیچ مکانیسم مطمئن و خودکاری وجود ندارد. اقتصاد به جای اینکه الاکلنگی باشد که مدام خود را به تعادل درآورد، به آسانسوری میماند که میتواند بالا و پایین برود و ممکن است در طبقه همکف یا در طبقه بالایی به طور کامل متوقف شود.» سیکلهای تورم و رکود که مشابهش را در بورس تجربه کردیم، به این ایده میدان میداد. پس از جنگهای جهانی سالها تلقی کینزی حکمفرما بود و مداخله در اقتصاد برای حفظ و صیانت از بازار ضروری قلمداد میشد. بازار دیگر مقدس و خودکنترلگر نبود.
🔸سوم. این دوگانه در اقتصاد پس از کینز نیز فراز و نشیبهای بسیاری را پشت سر گذاشت که موضوع سخن نیست. اگر کمی گام به پیش بگذاریم، با یک سهگانه مواجهیم: آزادی تام، صیانت، مداخله.
🔸چهارم. اگر انتخابات را به مثابه یک بازار تلقی کنیم که قواعدی طبیعی بر آن حکمفرماست و چنانچه در اقتصاد عرضه و تقاضا، قیمت طبیعی و اشتغال کامل و... را رقم میزند، اینجا نیز قواعدی مشابه حکمفرماست، پرسش آن است که آیا صیانت از بازار امری است ضروری یا امری است مزاحم و زائد؛ امری است حافظ آزادی یا امری است مخل آزادی و میداندهنده به استبداد؟
🔸پنجم. کسانی که انتخابات را کاملا آزاد میخواهند، به نوع دیگری از مداخله میدان میدهند؛ مداخلههایی که در اوج، بحرانهایی نظیر بحران بورس در ایران و بحران مالی جهانی را میسازند. کسانی که از مداخله سخن میگویند، توجه ندارند که این بازار است که باید بستر حفظ و رشد جمهوریت و نیز حافظ بهینه کردن سیستم باشد. پرسش سختتر میشود. صیانت از بازار کجا ضروری است؟
🔸ششم. میخواهد انتخابات ریاست جمهوری 96 برگزار شود. محمود احمدینژاد نزد رهبری رفته تا گزارش نشستهایی که پیرامون خط امام برگزار کرده را ارائه کند. توصیهای اما در بین میآید که کمی بعد نیز پشت بلندگو اعلام میشود. توصیهای که اجازه نمیدهد محمود احمدینژاد نتیجه انتخابات را به سود جبهه انقلاب تغییر دهد:«یک نفری، یک آقایی آمده پیش من، من هم به ملاحظهی صلاح حال خود آن شخص و صلاح حال کشور به ایشان گفتم که شما در فلان قضیه شرکت نکنید. نگفتیم هم شرکت نکنید، گفتیم صلاح نمیدانیم ما که شما شرکت کنید. این را گفتیم. خب یک چیز عادی است. انسان بایستی آن چیزی را که میبیند و میفهمد و فکر میکند که به نفع برادر مؤمناش است باید به او بگوید دیگر. ما هم اوضاع کشور را خب، غالباً بیشتر از اغلب افراد آشنا هستیم. آدمها هم، بخصوص آدمهایی که صدها جلسه با ما نشستند و برخاستند، بیشتر و بهتر از دیگران میشناسیم. با ملاحظهی حال مخاطب و اوضاع کشور به یک آقایی انسان توصیه میکند که آقا شما اگر در این مقوله وارد شدید، این دو قطبی در کشور ایجاد میشود. دو قطبی در کشور مضرّ است به حال کشور. من صلاح نمیدانم شما وارد بشوید... ما این توصیه را به یکی از آقایان، به یکی از برادران کردیم. خب حالا این مایهی اختلاف بشود بین برادران مؤمن، یکی بگوید فلانی گفته، یکی بگوید نگفته، یکی بگوید چرا پشت بلندگو نگفته؟ خب حالا این هم پشت بلندگو.» چه کسی مدافع جمهوریت بود؟
ادامه دارد...
به ما بپیوندید👇
@mahdytehrani
@mahdytehrani
🔻انتخابات و اصل صیانت از بازار/2 از 2
🔸هفتم. درست وقتی فکر میکنی بازار خیلی رونق دارد و بورس به پیش میتازد، درست همان زمان که فکر میکنی اگر تمامی سرمایهات را وارد بورس کنی، پولی هنگفت به جیب میزنی، درست همان زمان که رؤیای انتخاباتی پرشور را به هر قیمت در ذهن میپرورانی، در لبه سقوط بورس قرار داری. درست همانجاست که رشد جمهوریت را متوقف کردهای.
🔸هشتم. رهبری بر سلامت انتخابات چنین استدلال میکنند:«یک شاهد روشن و دلیل متقن این است که در طول این دهها سال، در انتخاباتهای ریاست جمهوری، رؤسای جمهوری آمدهاند سر کار که مذاقهای کاملاً متفاوتی با هم داشتند، سلایق سیاسی متفاوتی داشتند؛ خب این نشاندهندهی این است که انتخابات، سالم انجام گرفته؛ یعنی این جور نبوده است که انتخابات تابع یک فکر سیاسی خاص یا یک مذاق سیاسی خاصّی باشد.» این یعنی بازار به انحصار تبدیل نشده.
🔸نهم. جواب سؤال هنوز روشن نیست. انگار نمیتوان بازار را رها کرد و در عین حال نمیتوان با مدخله و مهندسی، بازار را انکار کرد. صیانت در این میانه دقیقا یعنی چه؟ کجا باید صیانت کرد؟
🔸دهم. یکی از پیشفرضهای اقتصاد بازار، تصمیم عقلایی است. اینگونه فرض گرفته میشود که انسانها همواره عقلایی عمل میکنند. حال آنکه واقعیتهای بحران جهانی خلاف این را به وضوح آشکار کرده. باید میان رونق اقتصادی و هیجان کاذب تفکیک کرد. آنچه به رشد اقتصادی پایدار میانجامد، کمک به رونق اقتصادی است و آنچه رکود و بحران میآفریند هیجان و تبلیغات کاذب و غیرواقعی است. صیانت از بازار آنجاست که به میدانداری تصمیم عقلایی کمک کنی و هیجانات کاذب را تقلیل دهی. آن وقت رکود، جنگ، دوقطبی و نزاع تمام میشود. عیار ادعاها، فراروی همگان است بدون روتوش!
🔸یازدهم. واقعا این همه محدودیتگزاری توسط شورای نگهبان برای انتخابات لازم است؟ به نظر میرسد باید در قوانینی که این همه محدودیت را ایجاد کرده بازنگری کرد. این همه محدودیت مخلّ بازار است.
🔸دوازدهم. گاه عدم حکم حکومتی کمک به جلوگیری از انحصارهایی است که بر امواج هیجانها راه را بر تصمیم عقلایی و پایان دادن به دولتهای سوم میبندد. عدم مداخله رهبری، به دولتهای سوم پایان داد؛ به نزاع میان دولت سوم روحانی و دولت سوم احمدینژاد. گردش قدرت رقم خورد؛ اما با همدلی. عیار منطقها با فروریختن ژستها و سیاستبازیها و رد گم کردنها آشکار شد. مردم همتی را واقعاً نخواستند؛ یعنی ادامه روحانی را. حتی حیثیت دولت خاتمی هم با فقری که در سخنان مهرعلیزاده نمودار شد، به چالش کشیده شد. اصلاحطلبان واقعاً نشان دادند در این سالها گامی به پیش ننهادهاند تا حرفی نو بزنند. نشان دادند جز بیانیهخوانی و تمنای تکرار تاریخی که دوباره تکرار نخواهد شد، حرفی برای گفتن ندارند. فریاد زدند که حرفی نداریم بزنیم. اکنون این سخنان دهباشی سازنده مستند روحانی است:«اصلاحطلبان به سمعکهای معیوبی که حتی شنوای نقدهای نسل جوانِ خودشان هم نبود، باختند. اصلاحطلبان به ذوقمرگی از پُرشدگی اتاقهای هشتهزار نفری و غفلت از خواستههای جمعیت هشتاد میلیون نفری باختند. اصلاحطلبان به مسخره کردن حریف دل بسته بودند و خود را در آیینه نمیدیدند که چه بسیار مسخرهترند... اصلاحطلبان، از چشم مردم گزینهی بدتر بودند. چونان طبل غازی، بلندآواز و میانتهی.» وقتی حرفی نداری، به جای نمایش و فریب باید بروی بنشینی و به کارهای بدت فکر کنی. مردم حاضرند رأی سفید بدهند اما به تو رأی ندهند. و اکنون؛ اکنون طلوعی نو رقم خورده است. طلوعی برای ساخت ایران مقتدر؛ ساخت فردا.
به ما بپیوندید👇
@mahdytehrani
@mahdytehrani
🔻صدا به شما هم رسید؟/۱
نوشتهای خطاب به استاد گرانقدرم آقای حسین شریعتمداری
کبری آسوپار
🔻این نوشتار را کسی مینویسد که خود را در روزنامهنگاری - به افتخار- شاگردی کوچک پای قلم و اندیشه شما میداند؛ شاگردی از راه دور. کسی که از نوجوانی دوست داشت «حسین شریعتمداری» شود و یک یادداشت او را در کیهان برای خواندن از دست نداد. شما مرا جز به نامم و یادداشتهایم و دیداری کوتاه و عمومی در موسسه کیهان که اول بار و تنها بار به چهره، کبری آسوپار را دیدید و نسبت به او ابراز لطف کردید، نمیشناسید؛ اما در صفحه توییتر من، این توییت بسیار پر بازدید، و مدتهایی مدید توییت پین شدهی صفحهام بوده و بابت آن همپای لایکها و تمجیدها، ناسزا هم کم نشنیدهام:
«علاقهام به روزنامهنگاری سیاسی از سرمقالههای او بود. میخواستم حسین شریعتمداری بشوم! پارسال در جلسهای تا متوجهم شد: "خانم آسوپار؟ استفاده میکنیم از مطالبشون، خیلی خوب مینویسن، امید ما به امثال ایشونه..." من پرواز میکردم. وقتی گفت به ما یادداشت بدهید، از آسمان هم رد شدم!»
🔻چرا این شرح احساس خودم را نسبت به شما مینویسم؟ تا بدانید این وجیزه، با همهی گلایهها و انتقادات از حسین شریعتمداری، از سوی یکی از علاقهمندان شما نوشته شده است و اصلاً اگر این ارادت نبود، بعید بود نوشتهای نگاشته شود. از سویی شرح ارادت دادم که اگر تندی قلمم و صراحت کلامم شما را آزرد، پای جسارت این شاگرد نگذارید. چه میشود کرد، در صراحت هم سعی کردم شاگرد خوبی برای شمای خوب باشم!
🔻در نوشتهتان برای آن روزنامهنگار هتاک به آیتالله مصباح یزدی که استاد اساتید ماست، او را «صمیمانه» با نام کوچک و با وصف «عزیز» خطاب کردهاید؛ از ارادتتان به او نوشتهاید و اینکه قلمش را پشتیبان شهدا میدانستید؛ باز شاکرم حداقل اینجا از فعل ماضی بهره بردهاید و نوشتهاید «میدانستم» و نه «میدانم»؛ جناب صفارهرندی گرامی که بعد از یک هفته و خوابیدن غائله، تازه به میدان آمدند و هنوز هم بجای محکومیت هتک حرمت علامه، خاطره نگاری میکنند تا «فحش درمانی» نورچشمیشان را تئوریزه کنند، آن هم با خرج کردن از خود علامه! اما بیشتر شکرم از نعمت قدسی علامه مصباح برای ماست که حتی پس از رفتنش از این دنیا هم بانی برکت است و حداقل از پی ناسزاگویی به حضرت ایشان، سرانجام پس از بیش از یک دهه بی اخلاقی و بی ادبیهای مکرر آن عزیز شما و آویختن هربارهاش به ولایت، صدای هتاکیهایش به گوش شما هم رسید و با حجم بالایی از قربان صدقه! یک تذکری از مربیان خود گرفت.
🔻شما نشنیدید و نبودید وقتی با هر انتقادی، کلاس نطفه شناسی و لقمه شناسی آن عزیزتان به راه میافتاد و انقلابی و غیرانقلابی را از تیغ هتاکیاش میگذراند. شما درد خرج کردن او از رهبری حتی برای اعتراض به تبلیغات گوشه وبلاگش را نکشیدید. شما روی دلتان داغ نخورده که آن عزیزتان، پدر و مادرتان را هتک حرمت کند؛ شما ندیدید که او بجای سپر ولایت و شهدا بودن، ولایت و شهدا را سپر خود کرد. شما تیغهایی را که از سر شذوذات رفتاری و قلمی او بر انقلاب و شهدا و ولایت خورد، ندیدید. شما ندیدید که چنان عجب و غرور او را گرفت که خودش را با آقا سید مرتضای آوینی قیاس کرد!
🔻بله، استاد گرانقدرم! شما شوخی و تکههای جنسی در یادداشتهای مطبوعاتی او را ندیدید؛ هجوهایش را ندیدید؛ تمسخر جملات آقا و امام را در ادبیاتش ندیدید؛ نوشتنش در روزنامه اصلاحطلب علیه جریان انقلابی را ندیدید؛ فحاشیاش به دولت اصلاحطلب را ندیدید و حتی وقتی با شکایت دولت دوازدهم در قوه قضائیه محکوم شد، ندیدید خواص جبهه رسانهای انقلاب شروع به حمایت از اویی کردند که بخاطر «فحاشی» محکوم شده بود. باید حتماً چند روز متوالی یکی از دانشمندان دینیمان را هتک میکرد تا سرانجام صدای دریدگی کلامش به شما هم برسد؟! تأسفم هم از این روست که حتی بیراه گوییاش به آیتالله مصباح هم اول بار نبود و سال ۹۲ به درخواست دوستانی از ستاد انتخاباتی دکتر قالیباف از بنده، خود من با او تماس گرفتم که اجازه دهید حرمتها حفظ شود و پای بزرگان را به دعوای پس از شکست در انتخابات نکشانیم و او هم پذیرفت. اما حضرتتان طوری نوشتهاید گویی اتفاق جدیدی رخ داده و آن عزیز مودبتان! ناگاه عنان از کف داده و لاجرم کمی! هم اختیار ادب از دستش خارج شده است دیگر! نه آقای شریعتمداری عزیز! کسی که زبانی را بلد نباشد، عصبانی هم که شود، آن زبان را نمیتواند همچون بلبل بر زبان بیاورد. چند نفر را بیاوریم که خود و خانوادههایشان مورد فحاشی و هتک حرمت او قرار گرفته و به احترام جبهه انقلاب سکوت کردند، ولی حق آن بوده که همچون دولت راهی دادسرای فرهنگ و رسانه شوند و از او شکایت قانونی کنند؛ و شما ندیدید و نشناختید؟
@mahdytehrani
صدا به شما هم رسید؟/۳
کبری آسوپار
🔻شما از «بزرگترهای» جبههی رسانهای انقلاب هستید و این بزرگتر بودن میطلبد که نگاهتان از رفقا و دوستان و به معنایی کلانتر و سیاسیتر، از «قبیله» فراتر رود. او چون وصل به بزرگترهاست، اجازه هر حرکتی دارد، دیگران را اما حتی نمیشناسید! در غربت روزنامهنگاران غیر وصل به بزرگترها و جریانها همین بس که نه از نزدیک میشناسیدمان و نه برای انتشار همین نامه سرگشاده به حضرتعالی، جایی جز کانال تلگرامی شخصی و صفحه توییترم دارم و امید دارم با دست بدست شدن این وجیزه، به دست شما هم برسد. کسی نگران نباشد؛ ما الحمدلله آنقدری برای خود شأنیت قائل هستیم که تن به «فحش درمانی» ندهیم... إنشاءالله به دست جناب صفارهرندی هم برسد، به دست دیگران هم برسد، شاید گاهی تمایل پیدا کنند جز جلسات مکرر با مدیران رسانهای و دستور از بالا، بدنهی تحریریهی رسانههای انقلابی را هم ببینند، با آنها هم «گفتگوی دوستانه» داشته و شنونده هم باشند. شاید قبل از آنکه صدای افتادن تشت رسوایی یکی از نیروهایشان گوش فلک را کر کند، به گوش آنها برسد و مسیر فاجعه را ببندند.
🔻راستی! از هتک حرمت علامه بگذریم؛ دیدید «مرگ بر جمهوری اسلامی» نوشت یا باز هم ندیدید؟
زیاده نوشتم، ببخشایید؛ اما حجم و قدمت بغض زیادهتر است...
شاگرد و ارادتمند همیشهی شما کبری آسوپار
۱۶ تیر ۴۰۰
@mahdytehrani
صدا به شما هم رسید؟/۲
کبری آسوپار
🔻مشکل ما او نیست؛ مگر مثل او نبودهاند؟ از محمد نوریزاد که در کیهان شما «امام خامنهای» خرج میکرد و خرج زندگی درمیآورد تا اکبر گنجی اصلاحطلبان که تفسیر عاشورا مینوشت و بعد در ایستادن مقابل جمهوری اسلامی، همراه فلان زن خواننده لوسآنجلسی شد. نه ریزش کم داشتهایم و نه رویش؛ انتقاد ما اکنون به او نیست، مراحل متعدد امر به معروف و نهی از منکر را در مورد او، در سالهای بسیار و البته در غیاب شما بزرگترها و مربیان گذراندهایم و دیگر او برایمان محلی از اعراب ندارد؛ انتقادمان به شماست که تاکنون کجا بودید عزیز گرامی؟ اگر به نوشتهای خصوصی از شما، موج فحاشی متوقف میشود، وقتی عالم و آدم خطاب هتاکیهای او بودند، کجا بودید؟ مشکل فقط دیر رسیدن است؟ نه؛ البته دیر رسیدن هم بهتر از نرسیدن آقای صفارهرندی است که گویی بجای ذنب هتاک، نگران گناهان علامه مصباح است که با «فحش درمانی» جبران شود و حتی پس از مرگ هم باعث تهذیب علامه گردد! اما مشکل فقط دیر رسیدن نیست؛ مشکل آن است که در این بزرگ کردن آدمهای بی صلاحیت و الگو کردن او برای هزاران نوجوان انقلابی که چون کودکانی معصوم چشم به قلم و کلام شما و دیگر بزرگان رسانهای جبهه انقلاب دارند، نقش داشتهاید. شما بزرگان به جوانان این جبهه عملاً آموختید که با فحاشی و هتاکی میشود بزرگ شد و این مسیری روشن برای شهرت و برای انقلابی بودن است. حتی نیاز به مطالعه و نقد علمی نیست؛ چه آنکه مطبوعات اصولگرا و انقلابی هستند که ادبینویس را جای تحلیلگر سیاسی به مخاطب جوان و نوجوان قالب کنند. فقط یادتان باشد از «حضرت ماه» بگویید؛ حالا بیانات صریح رهبر را هم لگدکوب کردید، اشکالی ندارد! بدیهیست این اعتقاد بزرگان جبهه رسانهای انقلاب نیست، اما در عمل آنچه نشان میدهند، چنین است. یک ادبی نویس را تحلیلگر جا زدید، بعد هم از نبود عقل تحلیلی در او و اینکه متوجه اشتباهش نیست، حیرت میکنید! آنقدر او را بزرگ کردید، باور کردید جز فحاشی، مدل دیگری از مواجه با نظرات یک عالم دینی را هم بلد است؟
🔻حالا یکبار دیگر نوشتهتان را برای آن هتاک بخوانید، دعوت به توبهاش کردید؛ انشاءالله توفیق توبه برای همهمان باشد، من بیش از همهی 85 میلیون نفر ایرانی به آن محتاجم؛ ولی این جسارت را بر بنده ببخشایید که شما و جناب صفارهرندی و سایر بادکنندگان این بادکنک را بر سکوت، بر دفاع، بر نبودن، بر دیر رسیدن، بر ندیدن و بر الگوسازی نادرست دعوت به توبه کنم. نه فقط در آن همه حرمت شکنیها، بلکه در آبرویی که هر بار و با هر موج فحاشی، او از جبهه انقلاب برد و دلهایی که شکست، شریک هستید. ندیدید چطور با تکرار توهین آن کاریکاتوریست فراری به آیتالله مصباح و همه توهینهای دوران اصلاحات و بلکه بسیار بیشتر، (تئوریسین خشونت، اسلام لجنی، فحاشی به قبر ایشان، تیغ زدن مردم با ریش و ...) مضحکهی ضدانقلابمان کرد؟ ندیدید چطور قبح حرمت شکنی از عالم دینی و حتی توهین به مزار او را شکست؟ این قبح شکنی با عزیزم گفتنها حل میشود؟! کیست که نداند هر کسی دیگر از هر جناحی جای این عزیزکرده کیهان و وطنامروز و جوان بود، اکنون یا باید از ایران میگریخت یا در بازداشت بود. شما ندیدید که پس از این الگوسازیها، ما در توییتر یا در جلسات و کلاسها با جوانان علاقهمند به نویسندگی مطبوعاتی، چقدر باید تلاش کنیم تا جا بیندازیم که جوان ولایتمدار باید تابلوی ادب باشد.
🔻از سویی دیگر، پدرانه و مهربان، او را دعوت به توبه کردید، پس دلجویی از خیل عظیم جوانان عاشق مصباح عزیز و شاگردان موسسهای که تکفیری نامیده شد، چه میشود؟ شاید به آن هتاک باج داده میشود تا نوریزاد دیگری ساخته نشود، اما فکر نمیکنید همپای این محبت پدرانه به او، جماعتی عظیم را از جبهه انقلاب دلسرد میکنید؟ اعتبار حقیقی و حقوقی خود را در مقام تفقدی یک جانبه، برای چه حجمی از بی منطقی و بی اخلاقی دارید هزینه میکنید، اصرار دارید حسین شریعتمداری را برای جوانان حزباللهی نابود کنید؟ همه زخم بخوریم تا او زخم نخورد؟ او را حفظ کنید، جای کسی را تنگ نکرده، اما همپای این باج دادن، بغض اینسو را هم ببینید. درد و داغ اینسو را هم ببینید. ضربهای را هم که هر بار به حزباللهیها زده میشود، دریابید. شاید در خیل اینسو هم بچه شهید و بچه یتیمی باشد، شاید اینسو هم عاشقان ولایت باشند، گرچه بلد نباشند از بیت رهبری برای خود خانه بسازند یا بابت یک کاغذ دیواری مجازی برایشان از ولیفقیه تاییدیه بگیرند. مگر بچه شهید بودن و از ولایت نوشتن کافی نیست؟ ای داد، حواسم نبود؛ وصل بودن هم مهم است!
@mahdytehrani
🔻سرِ نخ را بگیرید
🔹چقدر سادهاند آنها که گمان میکنند یکی صرفاً از روی بیاطلاعی و هیجانات جوانی، فحش ناموسی و لعن و نفرین به علامهای بلندمقام روانه داشته و میشود با او بنشینیم گفتوگو کنیم یا نصیحتش کنیم که سر به راه شود. چقدر سادهاند آنها که نمیدانند سیاستورزی در ایران پُر است از پشتپردههای مگو.
🔹اصلا بد نشد؛ خیلی هم خوب شد. بگذارید قدیانی بیشتر بنویسد. فحش بده حسین جان! به ناموس همهمان فحش بده. تو فرزند شهیدی و حق داری فحش بدهی. اصلا تو و امثال تو حق دارید ماهها و سالها هر چه میخواهید فحش بدهید. چرا باید این همه وقت کسی به تو گیر بدهد؟ چرا باید از کار بیکار شوی؟ اتفاقاً تو را میفرستند مسافرتهای خوب! این انقلابیون مستقلند که به بهانههای واهی از همه جا اخراج میشوند. نورچشمیها که نورچشمی هستند! آنها اصلا آمدهاند تا فحش بدهند. آمدهاند تا به اسم مقابله با تکفیر، تکفیر کنند. بیشتر فحش بده تا همه بفهمند در این کشور چه خبر است و خط و خطوط سیاسی و مهندسیها به کجا میرسد. فحش بده تا پردههای نفاق و دروغ و تصنع و تزویر و ریا برافتد. ببین چقدر با تو لطیف برخورد میکنند. ببین چقدر تو عزیزی! اصلا انقلاب مال توست. مملکت مال توست. چرا قهر میکنی و بیشتر نمینویسی؟ ما به تو نیاز داریم حسین جان؛ البته اگر زنده بمانی. من از تمام اهالی مؤسسه امام خمینی صریحا تقاضا میکنم مسئولیت حفاظت از جان تو را به عهده بگیرند.
🔹میخواهم ببینم این مملکت دقیقاً کجایش قانون دارد. یادش بخیر زمانی که در قوه قضائیه به بهانه انتقاد از احضار شدن تو احضار شدم و برایم پرونده تشکیل شد. حرفی نزده بودم. یادم هست اما چگونه تلاشها برای پیگیری دوباره پرونده در سالهای بعد هم ادامه داشت. یادم هست حتی کاغذ کافی برای نوشتن دفاعیاتم به من نمیدادند. یادم هست چگونه در قوه آملی به من نیشخند میزدند. اکنون تو اما هر چه فحش دوست داری به هر کس که میخواهی میدهی و مرگ بر جمهوری اسلامی هم سر میدهی. ببین چقدر در جمهوری اسلامی ما آزادیم؛ کاملا مثل هم.
🔹یادش بخیر. در انتخابات مجلس نهم جزوهای نوشتم با عنوان "استقامت در منطقه ممنوعه" در حمایت از جبهه پایداری. مدعیان اصولگرایی و مروّجان اخلاق چه ها که نکردند که وای به مقام شامخ آیت الله مهدوی کنی توهین شد. یک نقد ساده و منطقی بود فقط. در نماز جمعه نشریه پخش کردند تا عاقبت تندروی را به ما گوشزد کنند. حالا تو فحش میدهی، فحش ناموسی میدهی، لعنت میکنی، تُف میاندازی. ما نقد کنیم، میشویم تندرو. تو لعن کنی میشوی عزیز دل!
🔹بیشتر بنویس حسین جان تا همه بفهمند در کشور چه خبر است و چگونه دستهایی درصدد راه انداختن نوعی دیکتاتوری در کشورند که عدالتخواهی مستقل را له کنند. تاریخ قضاوت خواهد کرد که چطور بیدلیل انقلابیون مستقل را از اینجا و آنجا حذف کردند و چطور با دلیل تو را به اینجا و آنجا بردند. تو اتفاقاً سند حقانیت مایی. از این به بعد دوست داری کدام کشور مسافرت بروی؟ بگو عزیزم! پست جدیدی که میخواهی کجاست؟ نگفتهاند دیگر چه کسانی قرار است از سپهر سیاسی کشور حذف شوند؟ برنامه بعدیات چیست؟ هنوز ابلاغ نشده؟
🔹راستی نگفتهاند چقدر دیگر باید کجدار و مریز به آیت الله مصباح یزدی و دار و دستهاش فحش دهی تا دیگر اثری از آنها باقی نماند؟ یکبند که نمیشود. کمی معذرتخواهی کن و البته یادت نرود که میان معذرتخواهیات هم فحش بدهی؛ بعد دو روز بعد دوباره فقط فحش بده! مملکت مال تو و بابای تو و آقابالاسرهای توست. آنها باشرافتند و همیشه به تو کار میدهند.
@mahdytehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉«دبیرخانه هم اندیشی فقه حکومتی» و «انجمن علمی فقه و حقوق حوزه» با همکاری «مجله حکومت اسلامی دبیرخانه خبرگان رهبری» برگزار می کند:
🔸دوره تابستانه «آشنائی با برخی ایده های معاصر فقه حکومتی»🔸
📅تاریخ برگزاری:
19 تیر لغایت 11 مرداد 1400
به صورت حضوری و آنلاین
ویژه طلاب محترم سطوح 3 و 4
در این دوره دیدگاه اساتید معظم «علیرضا اعرافی»، «محسن اراکی»، «سید محمدمهدی میرباقری»، «ابوالقاسم علیدوست»، «محمدجواد فاضل لنکرانی»، «محمدمهدی هادوی تهرانی»، «سید احمد مددی»، «عبدالحمید واسطی»، «احمد مبلغی» و «محمدجواد ارسطا»، توسط مقررین محترم ایشان ارائه خواهد شد.
🔹لازم به ذکر است، دانشپژوهان محترمی که در این دوره به صورت منظم شرکت نمایند، پس از قبولی در ارزیابی پایان دوره مشمول دریافت گواهی رسمی از انجمن علمی فقه و حقوق حوزه خواهند بود.🔹
✔️داوطلبان محترم جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر رزومه علمی خود را تا تاریخ 16 تیرماه در پیامرسان ایتا به شماره 09100931081 ارسال نمایید.
آیدی اینستاگرام
https://instagram.com/maana_hamandishi?utm_medium=copy_link
لینک کانال ایتا:
https://eitaa.com/maana_hamandishi
#دبیرخانه_هماندیشی_فقه_حکومتی
#فقه_حکومتی
#الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
#علم_دینی
#مدرسه_فقه_حکومتی
#دوره_تابستانه
#دوره
#حوزه_علمیه_قم
#انجمن_های_علمی_حوزه
#انجمن_فقه_حقوق_اسلامی
#مجله_حکومت_اسلامی
#دبیرخانه_مجلس_خبرگان_رهبری
#مرکز_علوم_نوین_اسلامی
@mahdytehrani