اینو گذاشتم بخاطر اینکه بگم آقای نکیسا یادمون نرفته تو اغتشاشات مردانه از انقلاب و اسلام دفاع کردی.
دقیقا همون زمانی که خیلی از نمایندگان مجلس ، مدیران دولتی ، مدعیان انقلابی گری در فضای مجازی و ... سکوت کرده بودند.
خدا بیامرزه شهید چمران رو که گفته بودن: وقتی شیپور جنگ نواختن میشه مرد از نامرد شناخته میشه.
✍ #سعیدیسم
@saeedism
⿻۬ تفاوت پسر و دختر در زمان هخامنشیان
🔻هرودت مورخ هم عصر هخامنشیان مینویسد:
📝After valour in battle it is most
reckoned as manly merit to show the greatest number of sons: the king sends gifts yearly to him who can show most. Numbers, they hold, are strength(1,136)
بعد از تبحر و مهارت در به کارگیری رزم افراز، بالاترین نشانه مردانگی (در میان هخامنشیان) داشتن فرزندان پسر بسیار است، شاه سالانه هدایایی به مردانی که بیش ترین پسر را دارند می دهد، از دید آنان قدرت در تعداد است.
🌐https://penelope.uchicago.edu/Thayer/E/Roman/Texts/Herodotus/1B*.html
🔻حتی در کتیبههای خطی کشف در تخت جمشید نیز داریم زنانی که فرزند پسر به دنیا میآوردند دو برابر کسانی که فرزند دختر به دنیا میآوردند جیرهی غذایی میگرفتند!
⤦اسکن⇩⇩.⇩⇩
📝https://b2n.ir/f64514
گروه پژوهشی آرتا
✅ کانال #سعیدیسم :
https://eitaa.com/joinchat/748028099C062dd1f0bc
📸 تصویری از شهید صیاد شیرازی و یک رزمنده کهنسال در دوران جنگ تحمیلی
🔘کارکاه آموزشی/تاریخ بدانیم 👇
🆔https://eitaa.com/joinchat/2976842002C42d75c84f3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆قابل توجه نون به نرخ روز خورها
🔻از کار افتادن گرامافون/ موسیقی حرام
✍یکی از فرزندان شیخ نقل میکند با پدرم به جشن عروسی بستگان رفتیم. میزبان که متوجه آمدن شیخ شد از جوانها خواست گرامافون را خاموش کنند. وقتی ما به مجلس رفتیم، جوانها آمدند ببینند چه کسی آمده که آنها نباید گرامافون استفاده کنند. شیخ را که به آنها نشان دادند، گفتند: ای بابا به خاطر او گرامافون را خاموش کنیم و دوباره رفتند و دستگاه را روشن کردند
🔸من نصف بستنی ام را خورده بودم که پدرم به دست من زد و گفت بلند شو برویم. من که توجه نداشتم موضوع چیست گفتم: آقا جان من هنوز بستنیم را خوردهام. پدرم گفت خیلی خوب بلند شو. شنیدم همین که ما از در خارج شدیم گرامافون سوخت. یکی دیگر آوردند، آن هم سوخت. این واقع موجب شد که میزبان به صف ارادتمندان شیخ بپیوندد
📚منبع : کیمیای محبت؛ محمد محمدی ری شهری
📜 اساطیر نامه | مروری بر تاریخ
➖منافقین در غدیرخم
🛑وَ سَأَلْتُ جَبْرَئِيلَ أَنْ يَسْتَعْفِيَ لِي عَنْ تَبْلِيغِ ذَلِكَ إِلَيْكُمْ أَيُّهَا النَّاسُ لِعِلْمِي بِقِلَّةِ الْمُتَّقِينَ وَ كَثْرَةِ الْمُنَافِقِينَ وَ إِدْغَالِ الْآثِمِينَ وَ خَتْلِ الْمُسْتَهْزِءِينَ بِالْإِسْلَامِ الَّذِينَ وَصَفَهُمُ اللَّهُ فِي كِتَابِهِ بِأَنَّهُمْ يَقُولُونَ بِأَلْسِنَتِهِمْ ما لَيْسَ فِي قُلُوبِهِمْ وَ يَحْسَبُونَهُ هَيِّناً وَ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِيمٌ وَ كَثْرَةِ أَذَاهُمْ لِي فِي غَيْرِ مَرَّةٍ حَتَّى سَمَّوْنِي أُذُناً وَ زَعَمُوا أَنِّي كَذَلِكَ لِكَثْرَةِ مُلَازَمَتِهِ إِيَّايَ وَ إِقْبَالِي عَلَيْهِ حَتَّى أَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِي ذَلِكَ قُرْآناً- وَ مِنْهُمُ الَّذِينَ يُؤْذُونَ النَّبِيَّ وَ يَقُولُونَ هُوَ أُذُنٌ قُلْ أُذُنُ عَلَى الَّذِينَ يَزْعُمُونَ أَنَّهُ أُذُنٌ- خَيْرٍ لَكُمْ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ يُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِينَ الْآيَةَ وَ لَوْ شِئْتُ أَنْ أُسَمِّيَ بِأَسْمَائِهِمْ لَسَمَّيْتُ- وَ أَنْ أُومِيَ إِلَيْهِمْ بِأَعْيَانِهِمْ لَأَوْمَأْتُ وَ أَنْ أَدُلَّ عَلَيْهِمْ لَدَلَلْتُ وَ لَكِنِّي وَ اللَّهِ فِي أُمُورِهِمْ قَدْ تَكَرَّمْتُ وَ كُلَّ ذَلِكَ لَا يَرْضَى اللَّهُ مِنِّي إِلَّا أَنْ أُبَلِّغَ مَا أَنْزَلَ إِلَيَّ ثُمَّ تَلَا ص- يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ فِي عَلِيٍّ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاس
🔰 پیامبر صلی الله علیه و آله در روز غدیر در خطبه غدیر فرمودند؛
بدانيد كه من در ابتداى امر از جبرئيل خواستم مرا از ابلاغ اين مطلب به شما معذور بدارد زيرا به اين نكته واقف بودم كه تعداد اهل نفاق و دغل و دورويى بر پرهيزگاران امّتم غالبند، و مسخرهكنندگان اسلام را مىشناختم، همانها كه در كتاب خدا اين گونه وصف شدهاند كه: چيزى با دهانهايشان مىگويند كه در دلهايشان نيست، و آن را [سخنى كوچك و آسان] مىپنداشتند و حال آنكه در نزد خداوند، بزرگ و عظيم است، و شدّت آزارم را بدان جا رساندند كه مرا اذن (سراپا گوش) ناميدند، و دليل اين نامگذارى اين بود كه مىپنداشتند من شنواى هر سخنى مىباشم، تا اينكه خداوند اين آيه را نازل فرمود كه: «و از آنان كسانىاند كه پيامبر را مىآزارند و مىگويند: او [سراپا] گوش است- شنواى سخن هر كسى است- بگو: گوش نيكوست براى شما،- يعنى براى كسانى كه مىپنداشتند او اذن است- به خدا ايمان دارد و مؤمنان را باور دارد- توبه: 61».
و اگر بخواهم مىتوانم نامهاى يكايك آنان را بشمارم، و خصوصيات كامل و تفصيل امورشان را ذكر بكنم، ولى بخدا قسم كه اين كار نه شايسته حال من و نه مورد پسند خداست كه جز آنچه وحى شدهام را نگويم، سپس اين آيه را خواند: «اى پيامبر آنچه را از سوى پروردگارت به تو فرو آمده- در باره علىّ بن أبى طالب- برسان و اگر اين نكنى
پيام او را نرسانده باشى، و خدا تو را از [فتنه و گزند] مردم نگاه مىدارد.
📚الإحتجاج ج1، ص: 58
#امامت
#غدیر
#عید
♻️کانال: علم الحدیث
@mirasehadisi
.
♻️ نگویید: «مستحب است؛ شد، شد؛ نشد، نشد»
آیت الله حائری شیرازی: هرچه میتوانید سنتهای خود را در #عید_غدیر، جدیتر بگیرید. نگویید: «مستحب است؛ شد شد؛ نشد نشد». این سنتها از اوجب واجبات است. چرا؟ چون #شناسنامۀ ما شیعیان است.
پدرها جوری نسبت به عید غدیر ارادت به خرج بدهند که بچهها از یک ماه، دو ماه قبل #چشمانتظار عید غدیر باشند! حتی اگر لازم شد، #قرض کنید و یک عیدی حسابی -به اندازهای که به علی ارادت دارید- به بچهها بدهید. نگویید: «باز من باید یک چیزی خرج کنم!» نه! مقروض میشوی، خب بشو! تو که برای چیزهای دیگر قرض کرده ای، یک بار هم برای حضرت علی مقروض شو.
مسیحیها بابانوئل درست میکنند و به بچه هایشان میگویند: «او برای تو هدیه را آورده؛ مسیح برای تو این هدایا را آورده». بچه از اول ذهنش با عیسی (علیهالسلام) انس میگیرد، رفاقت میکند.
حالا بروید ببینیم چه کار میکنید! این شما و این عید غدیر. سفری، تفریحی، گردشی میخواهی ببری، بگو این مال عید غدیرت است! اگر هم تابستان میبری بگو، قولش را عید غدیر به شما دادم. قولهایی که میخواهید به آنها بدهید، عید غدیر بدهید. هدایایتان و وعدههایتان را بگذارید در این روز تا اینها با عید غدیر جوش بخورند.
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
🔴نقدی برادرانه❗️
حاج ابوذر جان سلام؛
1⃣بزرگداشت چادر، از مزایای منحصر به فرد #سلام_فرمانده بود. دختران چادری با سلام فرمانده احساس غرور و افتخار کردند. از بی حجاب و غیرمعتقد به حجاب تا ضعیف الحجاب و محجبه غیرچادری، چشمهایشان از هیبت، وقار و ابهت چادر خیره شد. همگان دیدند با بالاترین سطح التزام به حجاب نیز می توان بالاترین سطح از کنش اجتماعی را داشت. تاثیر سلام فرمانده در تثبیت چادر بر سر دختران چادری، از صدها کلاس و سخنرانی برای آنان بیشتر بود. با این مقدمه، نقدی برادرانه دارم.
2⃣نماهنگ اخیر شما -بیعت با علی- از این مزیت منحصر به فرد، تهی بود.
رک بگویم!
قرارگاه های فرهنگی دچار اختلالند؛ خطای محاسباتی دارند؛ از شناخت میدان و راهبری جریان انقلاب ناتوانند؛ کسی که با توجیههای بی پایه و خلاف مبانی امامین انقلاب، به بهانه جذب قشر کمترمذهبی و غیرمذهبی، به بدنه مذهبی جامعه بیمحلی کرده و هیچ برنامه ای برای تقویت جایگاه اجتماعی این بدنه ندارد، خود قربانی جنگ شناختی و نیازمند درمان است. مشاوره های چنین کسانی رهزن است نه رهبر. سوگمندانه، جریان انقلاب از این دوستان سست مایه بیمبنا کم ضربه نخورده است.
3⃣و کلام آخر! بهتر از هرکس می دانید سلام فرمانده را حمایت فلان موسسه و بهمان تشکیلات هنری سلام فرمانده نکرد. رفیق شهیدم و سلام فرماندهای که در مسجد و مراتع لنگرود، با آن پسران و دختران ساده شهرستانی اجرا کردی صفای دیگری داشت. شما خود را برای کوخ نشینان خمینی و خامنهای خرج کن، اجرای استودیویی لاکچری را برای مرکز نشینان بالانشین واگذار.
ارادتمند و دعا گوی شما
✍محمد کرباسی
🔴 داداش اشتباه میزنی
⏪ «نه کاندید داریم، نه رای»؛ این تیتر ناخودآگاه آدم را به یاد رسانه های زرد ضدانقلاب و یا رسانه ای مانند شرق و هم میهن می اندازد. اما این تیتر، تیتر روزنامه صبح نو یعنی نزدیکترین روزنامه به طیف رییس قوه مقننه است.
▪️ کار به محتوای بیان شده در دل این گفتگو نداریم؛ ولی نمی شود برای جذاب تر کردن نشریه و جذب مخاطب هر حرکتی و تیتری زد. رونالدینیو نشویم که به راست نگاه کنیم و به چپ پاس بدهیم
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
🔴 مصالح اخلاقی و اجتماعی و الزام در نوع پوشش
🔰چندجمله از کتاب «مسأله حجاب» شهید مطهری ره:
🔸اگر رعایت پارهای مصالح اجتماعی ، زن یا مرد را مقید سازد که در معاشرت روش خاصی را اتخاذ کنند و طوری راه بروند که آرامش دیگران را بر هم نزنند و تعادل اخلاقی را از بین نبرند چنین مطلبی را " زندانی کردن " یا " بردگی " نمیتوان نامید و آن را منافی حیثیت انسانی و اصل " آزادی " فرد نمیتوان دانست.
🔸در کشورهای متمدن جهان در حال حاضر چنین محدودیتهائی برای مرد وجود دارد . اگر مردی برهنه یا در لباس خواب از خانه خارج شود و یا حتی با پیژامه بیرون آید ، پلیس ممانعت کرده به عنوان اینکه این عمل برخلاف حیثیت اجتماع است او را #جلب میکند .
🔸هنگامی که #مصالح اخلاقی و اجتماعی ، افراد اجتماع را #ملزم کند که در معاشرت اسلوب خاصی را رعایت کنند مثلا با لباس کامل بیرون بیایند ، چنین چیزی نه بردگی نام دارد و نه زندان ، و نه ضد آزادی و حیثیت انسانی است و نه ظلم و ضد حکم عقل به شمار میرود . برعکس ، پوشیده بودن زن - در همان حدودی که اسلام تعیین کرده است - موجب کرامت و احترام بیشتر او است ، زیرا او را از تعرض افراد جلف و فاقد اخلاق مصون میدارد.
🔸شرافت زن اقتضاء میکند که هنگامی که از خانه بیرون میرود متین و سنگین و با وقار باشد ، در طرز #رفتار و #لباس پوشیدنش هیچگونه عمدی که باعث تحریک و تهییج شود به کار نبرد ، عملا مرد را به سوی خود دعوت نکند ، زباندار لباس نپوشد ، زباندار راه نرود ، زباندار و معنیدار به سخن خود آهنگ ندهد .
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
🟢 روزه عید غدیر که پر فضیلت ترین روز سال برای روزه گرفتن هست را از دست ندید.
🔴 ثواب روزه عید غدیر معادل روزه گرفتن عمر کل دنیا هست.
🆔 eitaa.com/emame_zaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺
۱۷ ذی الحجه، سالروز نزول آیه محبت در شان امیرالمومنین علی علیه السلام
🔹پيامبر خدا در روز هفدهم ذىالحجّه سال دهم، یک روز مانده تا سرزمن #غدیر، با صداى بلند اينگونه دعا كردند:
اللّهُمَ هَب لِعَلِيٍ المَوَدَّةَ في صُدورِ المُؤمِنينَ، وَالهَيبَةَ وَالعَظَمَةَ في صُدورِ المُنافِقينَ؛
پروردگارا! براى على علیه السلام در دل مؤمنان محبّتى و در دل منافقان، هيبت و عظمتى قرار ده!
🔹سپس علی علیه السلام به درخواست پیامبر، سه مرتبه این دعا را كردند: خدايا، مودّت مرا در قلوب مردان و زنان مؤمن ثابت بدار؛ و پيامبر آمين گفتند.
🔹آنگاه آيه ۹۶ سوره مریم که به آیه محبت معروف است نازل شد:
إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا
خدای رحمان به زودی محبت آنان که ایمان آوردند و کردارشان شایسته است را در دلها قرار میدهد.
🔹بدينگونه در اثر دعاى اميرالمؤمنين و پيامبراکرم علیهما السلام، خداوند تكويناً محبّت امیرالمومنین علی علیه السلام را در دل مؤمنين نهاد!
•┈┈••••✾•🦋•✾•••┈┈•
@Roye_mahe_khoda
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ المعصومین عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ
#جهاد_تبیین
#وهابی_سنی_نیست
عید شما مبارک
https://eitaa.com/joinchat/3440443394C67242a04af
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ المعصومین عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ
#جهاد_تبیین
#وهابی_سنی_نیست
عید شما مبارک
https://eitaa.com/joinchat/3440443394C67242a04af
به نظر شما از روز غدیر تا ظهور امام زمان عجل الله فرجه الشریف چه کسانی مانند شيطان در روز غدیر ناله میزنند؟! و محزون می شوند؟!
#وهابی_سنی_نیست
#جهاد_تبیین
https://eitaa.com/joinchat/3440443394C67242a04af
به نظر شما از روز غدیر تا ظهور امام زمان عجل الله فرجه الشریف چه کسانی مانند شيطان در روز غدیر ناله میزنند؟! و محزون می شوند؟!
#وهابی_سنی_نیست
#جهاد_تبیین
https://eitaa.com/joinchat/3440443394C67242a04af
اعتراف علماي اهل سنت به *عید غدیر* ملاحظه و نشر بفرمائید
#جهاد_تبیین
#وهابی_سنی_نیست
https://eitaa.com/joinchat/3440443394C67242a04af
عمامه پيامبر(ص) بر سر على(ع) در روز غدیر
وقتي امير المؤمنين علي(عليه السلام ) در روز غدير به جانشيني پيامبر اسلام(صلي الله عليه وآله) برگزيده شد، شايسته بود بنا بر رسم شاهان و اُمرا تاجگذارى شود؛ ولى چون تاج هایى که از طلا و جواهرات ساخته مى شد، از رسوم و مختصّات پادشاهان ایران بود، و در بین عرب بدلى از آنها جز عمّامه ها نبود، و عمّامه ها را جز بزرگان و أشراف نمى پوشیدند، بر این اساس رسول خدا(صلى الله علیه وآله) در این روز بر سر مبارک على(علیه السلام) عمّامه گذاشت و این به نحوى بیانگر عظمت و جلال او بود؛ لذا در آن جمع بزرگ با دست مبارک خویش با عمّامه خود که «سحاب» نام داشت، بر سر او تاج گذاشت.
و در این کار اشاره اى است به این که کسى که با این عمّامه تاج گذارى شده، براى مقامى مانند مقام پیامبر(صلى الله علیه وآله) مهیّا شده است، با این تفاوت که او مبلّغ دین پیامبر بوده و پس از وى جانشین او است.
در «کنز العّمال»(1) از على(علیه السلام) روایت شده است: «عمّمنی رسول الله(صلى الله علیه وآله) یوم غدیر خُمّ بعمامة، فسدلها خلفی»؛ (پیامبر(صلى الله علیه وآله) در روز غدیر خم بر سر من عمّامه اى گذاشت و یک سر آن را به پشت من انداخت). و در لفظى دیگر: «فسدل طرفها على منکبی»؛ (یک سر آن را بر دوش من افکند). سپس فرمود: «إنّ الله أمدَّنی یوم بدر و حنین بملائکة یعتمّون هذه العمّة»؛ (همانا خداوند مرا در جنگ بدر و حنین توسّط فرشتگانى که این عمّامه را بر سر داشتند، یارى فرمود). و فرمود: «إنّ العمامة حاجزةٌ بین الکفر و الایمان»؛ (عمّامه مانع و مرزى است بین کفر و ایمان).
و حافظ دیلمى از ابن عبّاس نقل کرده است: آن گاه که رسول خدا(صلى الله علیه وآله) على(علیه السلام) را با سحاب(2) عمّامه گذارى کرد به او فرمود: «یا علیُّ العمائم تیجان العرب»(3)؛ (اى على عمّامه ها تاج هاى عرب هستند).
ابوالحسین ملطى(4) در «التنبیه و الردّ»(5) مى گوید:
سخن آنها -یعنى رافضى ها-: «على در سحاب (ابر) است»، برگرفته از سخن پیامبر(صلى الله علیه وآله) خطاب به على(علیه السلام) است، آنگاه که نزد پیامبر(صلى الله علیه وآله) آمد در حالى که عمّامه پیامبر(صلى الله علیه وآله) را که «سحاب» خوانده مى شد بر سر نهاده بود فرمود: «قدأقبل علیّ فی السحاب»؛ (على در سحاب آمد)، یعنى در آن عمّامه اى که سحاب نام داشت آمد، ولى آنان این سخن را به گونه اى غیر از آنچه که مقصود بوده، تأویل کرده اند.
و حلبى در کتاب «سیره»(6) مى گوید:
پیامبر(صلى الله علیه وآله) عمّامه اى داشت که سحاب نامیده مى شد و آن را به على بن ابى طالب(کرّم الله وجهه) پوشاند. و گاهى على(کرّم الله وجهه) آن را مى پوشید و بر پیامبر (صلى الله علیه وآله) وارد مى شد و حضرت(صلى الله علیه وآله) مى فرمود: «أتاکم علیٌ فی السحاب»؛ (على در سحاب نزد شما آمد)، یعنى در عمّامه اى که آن را پیامبر(صلى الله علیه وآله) به ایشان هدیه کرده بود.
امینى مى گوید: این است معناى آنچه که به شیعه نسبت مى دهند که مى گوید: «على در سحاب است»، و بر خلاف ادعاى ملطى هیچ کس از شیعه آن را به غیر معنایى که مقصود بوده، معنا نکرده است، بلکه اهل سنّت این جمله را به گونه اى دیگر معنا کرده و به شیعه افتراء بسته اند و خداوند به حساب آن ها رسیدگى خواهد کرد.
پس روز تاجگذارى، گرامى ترین روز در اسلام و بزرگترین عید دوستداران امیر مؤمنان(علیه السلام) است، هم چنان که این روز، زمان برانگیخته شدن کینه و خشم دشمنان اوست(7).
پی نوشت:
(1). کنز العمّال، ج8، ص 60 (ج15، ص 482، ح 41909)؛ و نیز : الریاض النضرة، ج 3، ص 17؛ فرائد السمطین، ج 1، ص 75، باب 12، ح 41؛ الفصول المهمّة، ص 41.
(2). ابن اثیر در نهایه، ج 2، ص 160 (ج2، ص 345) مى گوید: «اسم عمامه پیامبر(صلى الله علیه وآله) سحاب بود».
(3). الفردوس بمأثور الخطاب، ج 3، ص 78، ح 4246.
(4). محمّد بن احمد بن عبد الرحمن ملطى شافعى، متوفّاى (377).
(5). التنبیه و الردّ على أهل الأهواء والبِدَع، ص 26 (ص 19).
(6). السیرة الحلبیّة، ج 3، ص 369 (ج 3، ص 341).
(7). گردآوری از کتاب: گزیده ای جامع از الغدیر، علامه شیخ عبدالحسین امینی، ترجمه محمد حسین شفیعی شاهرودی،
#غدير
#جهاد_تبیین
#وهابي_سني_نيست
گروه پرسش و پاسخ برهان 👇
https://eitaa.com/joinchat/2444427513Cf1faafc3e7