eitaa logo
مجال عیش(صفحه اي براي زندگی)
92 دنبال‌کننده
475 عکس
180 ویدیو
21 فایل
چو امکان خلود ای دل در این فیروزه ایوان نیست مجال عیش فرصت دان به فیروزی و بهروزی. حافظ غزل 454 کم شماری رفیق تو را از طریق باز ندارد. ایدی مدیر صفحه: @jebhefarhangi @majaleezendegi
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
"الا که راز خدایی، خدا کند که بیایی الا که راز خدایی، خدا کند که بیایی تو نور غیب نمایی، خدا کند که بیایی   شب فراق تو جانا خدا کند به سرآید سرآید و تو برآیی، خدا کند که بیایی   دمی که بی تو سر آید خدا کند که نیاید الا که هستی مایی، خدا کند که بیایی   فسرده غنچه گلها فتاده عقده به دلها تو دست عقده گشایی، خدا کند که بیایی   ز چهره پرده بر افکن به ظلم شعله در افکن تو دست عدل خدایی، خدا کند که بیایی   نظام هر دو جهانی امام عصر و زمانی یگانه راهنمایی، خدا کند که بیایی   تو مشعری عرفاتی، تو زمزمی تو فراتی تو رمز آب بقایی، خدا کند که بیایی   دل مدینه شکسته حرم به راه نشسته تو مروه ای تو صفایی، خدا کند که بیایی   به سینه ها تو سروری به دیده ها همه نوری به دردها تو دوایی، خدا کند که بیایی   ترا به حضرت زهرا، بیا ز غیبت کبری دگر بس است جدایی، خدا کند که بیایی 🌷🌷🌷 🔅صفحه قرآنی صفحه امام زمانی ها @rahighemakhtoom
زندگی برای تماشای زیبایی ها دریچه های گشوده ی بسیار دارد. دی ماه یکی از این بی شمار دریچه هاست. و آنان که آگاهانه چشم ها را بسته اند خویشتن را از دریچه های حیات محروم ساخته اند! نیک که می نگرم آدمیان به بستن چشم ها و تاریکی خو کرده اند! بیش از دوسال است که می اندیشم چشم هایم باز هستند یابسته اند ؟!
📌فلسفه،(تفکر و اندیشیدن) نوعی سَفَر است اصلا تفکر خودش سفر است. هر تفکری، سفر است ولی نه سفر زمینی. انسان متفکر همیشه سفر می‌کند و مسافر است. یعنی از مرحله‌ای به مرحله دیگر سفر می‌کند؛ از مرحله‌ای از تفکر به مرحله‌ای دیگر. طبق این معنا، فیلسوف همیشه مسافر است و کسی که مسافر است، است. اگر کسی تحول فکری نداشته باشد، قطعا فیلسوف نیست. شاید اصلا نتوان او را انسان محسوب کرد! فیلسوف نبودن کسی را که تحول فکری ندارد قطعا می‌توانم بگویم ولی نمی‌دانم آیا انسان هست یا نیست! نمی‌دانم اسم کسی که هیچ تحول فکری ندارد، چه بگذارم. در ظاهر و زندگی هیچ حرکتی رخ نمی‌دهد، مگر اینکه در درون نیز اتفاقی می‌افتد. امکان ندارد در بدن و و جابجایی شما، تحولی روی دهد ولی درون شما تحول رخ ندهد. منتها این تحولات ممکن است اساسی نباشد و صرفا در حدّ خودش باشد. تحول اساسی که آن را «تحول فکری» می‌نامیم به صورت رفتن از مکانی به مکان دیگر نیست. البته می‌تواند مُعدّ و آمادگی بخش باشد ولی لزوما موجب تحول نیست. تحول فکری در و است. متن از کتاب سرشت و سرنوشت 🌷🌷🌷 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
"موقعیت های غیر ساکن" فراموش می شوی،فراموش می کنی،می گویند خاک سرد است،!به پیش و پس مرگ ارتباطی ندارد.می گویم "دنیا" همه عناصرش سرد است سرد سرد سرد! از حق نگذریم فراموشی های زمینی حقیقتانعمتی است. نکته: رابطه های فرا زمینی همیشه گرم گرم گرم هستند.نه فراموش می شوند و نه فراموش می کنند! می توانید برای این نکته نمونه هایی بیابید؟
🔰این هم کوتاه و بسیار سازنده برای نماز ها "رَبِّ اغْفِرْلی وَارْحَمْنی وَ تُبْ عَلی اِنَّک اَنْتَ التَّوّابُ الْغَفُورُ الرَّحیمُ"  (و به من رحم کن و توبه‌ام را بپذیر، به درستی که تو بسیار توبه پذیر و آمرزنده و مهربانی) 🌷🌷🌷 ▫️پ ن:حفظش کردی و در نماز و یا بعد نماز خوندی ما رو هم دعا کن .خیر ببینی ان شاءالله 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علی الکریم انا وقفت ببابک الکریم فاکرمنی و ذریتی و اسرتی و اصدقائی و قائدنا و اهل بلدی و جمیع المومنین و المومنات فی ارجاء العالم ☘سلام بر تو که همه ی کرامتی،مرا وخانواده ام و دوستانم وهمه مومنان عالم را کرامت بخش☘ 🔰غروب چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ نایب الزیاره دوستان و همراهان 🌷سید خادم صفحه قرآنی 🌷
الإمام الصادق عليه السلام ـ لِأَبي هارونَ المَكفوفِ ـ : يا أبا هارونَ ، إنّا نَأمُرُ صِبيانَنا بِتَسبيحِ فاطِمَةَ عليهاالسلامكَما نَأمُرُهُم بِالصَّلاةِ ، فَالزَمهُ ؛ فَإِنَّهُ لَم يَلزَمهُ عَبدٌ فَشَقِي امام صادق عليه السلام ـ به ابو هارون مكفوف ـ : اى ابو هارون! ما كودكان خود را، به خواندن تسبيحات فاطمه عليهاالسلام فرمان مى دهيم همچنان كه به خواندن نماز فرمان مى دهيم، پس به آن، چنگ در زن؛ زيرا هر بنده اى به آن چنگ زند، بدبخت نمى شود الكافی جلد 3 صفحه 343
قال الإمام عليّ عليه السلام: عَجِبتُ لِمَن يُنشِدُ ضالَّتَهُ و قَد أضَلَّ نَفسَهُ فَلايَطلُبُها حضرت علی علیه السلام می فرمایند: در شگفتم از آن كه در پىِ گمشده اش مى گردد؛ ولى خود را گم كرده و آن را نمى جويد. غرر الحكم : ح ۶۲۶۶
ملکوت قرآن خواندن برای خدا 💠 مَنْ قَرَأَ الْقُرْآنَ ابْتِغَاءَ وَجْهِ اللَّهِ وَ تَفَقُّهاً فی الدین کان لَهُ مِنَ الثَّوَابِ مِثْلُ جمیع مَا اعطی الملائکه وَ الأنبیاء وَ الْمُرْسَلُونَ ؛ 💠 هرکس برای کسب رضایت خدا و آگاهی در دین قرآن بخواند، ثوابی مانند همه آنچه که به فرشتگان و پیامبران و رسولان داده شده، برای اوست. 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
قال الإمام عليّ عليه السلام: عَجِبتُ لِمَن يَجهَلُ نَفسَهُ كَيفَ يَعرِفُ رَبَّهُ حضرت علی علیه السلام می فرمایند: در شگفتم از آن كه خود را نمى شناسد، چگونه پروردگارش را مى شناسد؟ غرر الحكم : ح ۶۲۷۰ 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔰 قبض روح توسط حضرت عزرائیل (ع)، نصیب هر کسی نمی شود 💠 بعضی ها آن های نازل را می بینند که برای آنها سخت است‌. مگر ممکن است که هر کسی این توفیق را داشته باشد (سلام الله علیه) را ببیند! این هم مثل حضرت (سلام الله علیه) هست، در اختیار ذات اقدس اله هست، مقدور هر کسی نیست که عند الموت حضرت (سلام الله علیه) را ببیند. کار بعضی از حکماء و فقهای بزرگ این بود، روزانه یک مقداری عرض ارادت می کردند؛ حالا یا اذکار بود، یا صلوات بود، یا _لا اله الا الله_ بود، یا نماز بود؛ اینها را می خواندند، تقدیم به پیشگاه حضرت عزرائیل (سلام الله علیه) می کردند که در هنگام ، آن حضرت را ببینند و جان را به او تسلیم بکنند. مگر حضرت عزرائیل برای هر کسی می آید؟! اگر خود حضرت عزرائیل (سلام الله علیه) آمد که انسان به آسانی جان می دهد. 📋 درس خارج تفسیر قرآن کریم 📆 قم ؛ ۱۳۹۳/۰۹/۱۱ 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
قال الإمام عليّ عليه السلام: خَيرُ الإِخوانِ أقَلُّهُم مُصانَعَةً فِي النَّصيحَةِ بهترين برادر كسى است كه خيرخواهى اش ساختگی نباشد. غرر الحكم : ح ۴۹۷۸ 🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
🔅مجال صفحه ای برای زندگی @majalezendegi
امام راحل (قدّس سرّه (علیهم‌السلام) بود و البتّه حساب آنها با احدی هماهنگ نیست، چنانکه در بیانات نورانی حضرت امیر المؤمنین (علیه‌السلام) در «نهج البلاغه» آمده است که «لا یُقاسُ بهم أحدٌ من النّاس»؛ احدی از مردم با امام معصوم قیاس نمی شود. ولیّ عصر (علیه‌السلام) و امام معصوم کسانی هستند که «بیُمنهم رُزقَ الوَری». پس احدی را با آن ذوات مقدّسه (علیهم‌السلام) نمی تواند سنجید، خواه آنها روی خاک بخوابند، نظیر ائمهٴ بقیع (علیهم‌السلام)، خواه زیر گنبد طلا، نظیر حضرت امام رضا (علیه‌السلام)، برای آنها این جهت فرقی نمی کند، زیرا آسمان و زمین به آنها بسته است: «و بوجودهم ثبتت الأرضُ و السّماءُ». 🔸 امام راحل این مکتب بود، او تنها، رهبر ایران نبود، او رهبر مسلمین جهان بود، متولّی اسلام بود، این فکر بلند با افکاری که دیگران داشتند، فاصله فراوان داشت و همان طور که هیچ کسی را با امام معصوم (علیه‌ السلام) نمی توان قیاس کرد، هیچ کسی از علمای عادی را هم با امام امّت نمی توان قیاس کرد، زیرا او حساب دیگری دارد. 📚 کتاب بنیان مرصوص امام خمینی(ره) در بیان و بنان حضرت آیت الله جوادی آملی
قال الإمام عليّ عليه السلام: كَفى بِالمَرءِ جَهلاً أن يُنكِرَ عَلَى النّاسِ ما يَأتي مِثلَهُ حضرت علی علیه السلام می فرمایند: براى نادانى آدمى همين بس كه از ديگران، در آنچه خودش [نيز ]انجام مى دهد، خُرده بگيرد! غرر الحكم : ح ۷۰۷۳
🔰ماه خدا را ارج نهیم 🍃نوکنیدجامه را، پاک کنیدخانه را، گل بزنید قبله را، ماه رجب میرسد هوش کنیدمست را،آب زنیددست را، سجده کنیدهست را،ماه رجب میرسد سیرکنیدگشنه را،آب دهیدتشنه را،دورکنیدغصه را،ماه رجب میرسد عفوکنید بنده را ،أرج نهید زنده را،یادکنید رفته را،ماه رجب میرسد. 💠پیشاپیش فرارسيدن ماه رجب رو به همراهان عزیز تبریک عرض میکنیم.🌷 🔅 تفسير و علوم قرآنی @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قال الإمام عليّ عليه السلام: ثَلاثٌ فيهِنَّ المُروءَةُ : غَضُّ الطَّرفِ، وغَضُّ الصَّوتِ، ومَشيُ القَصدِ حضرت علی علیه السلام می فرمایند: در سه چيز، نشانه هاى جوان مردى است : چشم فرو بستن [در برابر نامحرمان]، پايين آوردن صدا، و اعتدال در راه رفتن. غرر الحكم : ح ۴۶۶۰
علامه (ره) 🍀آن كه از مى ترسد , از خودش مى ترسد . 🍀آن كه را انكار دارد , منكر وجود خود است . 🍀آن كه به نفس روزيش شده است , است , چه اينكه فلسفه , معرفت انسان به نفس خود است و معرفت نفس ام حكمت است . 📚 عصاره عرفان
🟢 حسادت حاصل جمع کدام دو ویژگی در انسان است؟ 🔹 به طور کلی حسد از اجتماعِ دو صفت است در انسان: یکی «نقص» و دیگری «ضعف». 🔸شخص حسود اگر فرض شود فاقد آن چیزی که به آن [حسد] دارد نباشد، حسد نمی‌ورزد و لهذا اگر خودش فکر کند و عقل خود را به کار اندازد و خودش را ده درجه بالاتر و دارنده‌تر از شخص محسود فرض کند می‌بیند در آن صورت اهمیتی به محسود نمی‌دهد و این دلیل بر این است که «نقص» او سبب حسد او شده؛ و چون ضعیف است در خود آن قدرت را نمی‌بیند که او هم از راهش وارد شود و کام خود را از روزگار بگیرد و پله‌های زندگی را یک به یک بالا رود، آرزو می‌کند پس دگری از پله بیفتد و پایش بشکند، و بالاخره در خود آن همت را نمی‌بیند که از طرف، جلوتر و بالاتر رود، آرزو می‌کند پس او به عقب برگردد و به زمین بیفتد. 🔹 از این جهت اشخاص قوی وقتی می‌شنوند که فلان شخص به فلان مقام رسید شادمان می‌شوند و می‌فهمند پس می‌شود به آن مقام رسید. 📒 استاد مطهری، حکمت‌ها و اندرزها، ج۲، ص۱۴۱ 🌷🌷🌷 @majalezendegi