eitaa logo
🎇تماشاگه راز🎇
108 دنبال‌کننده
537 عکس
230 ویدیو
23 فایل
مدعی خواست که آید به تماشاگه راز دست غیب آمد و بر سینۀ نامحرم زد حافظ غزل ۱۵۲ ایدی مدیر صفحه: @s_m_a57 @majaleezendegi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹فتنه یعنی جایی که فضا غبار آلود میشه 🔹تشخیص ها دچار مشکل 🔹فقط باید دست در دست یک راه بلد بگذاری تا به سلامت از غبار عبورت بده 🔹راه بلدی که از دل و جون دوستت داره از جون و دل برای وطن و دین و هویت ایرانی هزینه داده باشه و خودش رو ،آبروش رو خرج کرده باشه. ✅غیر از رهبر دلسوزمون کسی رو سراغ داری که از همه وجودش برای ایران و ایرانی و غیرت این سرزمین هزینه داده باشه!؟؟؟ @majalezendegi
♦️انواع رزق♦️ ♦️رزق دو جور است : رزقی که شما کار می کنید و حقوقی به شما می دهند و رزقی که شما روی آن حساب باز نکرده اید و بدست می آورید. خدا در جنگ احزاب می فرماید که در جنگ ما لشکریان نامرئی فرستادیم تا به مسلمانان کمک کنند. این امدادهای غیبی مخصوص جنگ نیست. ♦️هر وقت شما در زندگی بخاطر خدا گذشت کردید این امداد غیبی شامل حال شما هم می شود. مثلا شما پدر و مادر پیر خودتان را نگهداری می کنید و بخاطر آنها از کارهای خودتان می گذرید و درآمد کمتری کسب می کنید ولی در مقابل خدا الطافی را در زندگی شما قرار می دهد که بعدا این الطاف خدا، خودش را در زندگی شما نشان می دهد. و چند برابر درآمدی که کسب نکرده اید، در زندگی نصیبت تان می شود و اولادهای خوبی بدست می آورید .خیلی از مواقع فرد رشوه کلان را نمی گیرد و به همان حق ماموریت خودش قانع است و بعد برکاتی در زندگی اش ایجاد می شود که چندین برابر مبلغ رشوه بدستش می رسد. ♦️در استان فارس آقایی می گفت که وقتی من اولین درآمدم را بدست آوردم نزد یکی از مراجع تقلید رفتم و گفتم که من جز این درآمد پول دیگری ندارم و ایشان فرمود که باید خمس این درآمد را بدهی و من کمی مردد شدم و ایشان فرمود که نگران نباش، خداوند چندین برابر جبران می کند . 🔹امام جواد(ع) می فرماید :شما خمس بدهید ما قول می دهیم که جبران بشود. ایشان می گفت: من خمس را دادم و برکات زیادی را در زندگی ام دیدم. ما نباید فقط الان را در نظر بگیریم. ما باید لقمه ی حلال به خانه بیاوریم و نتیجه ی آنرا در نسل مان ببینیم. ما باید روی امددهای غیبی حساب کنیم. البته ما نباید کارها را به این انگیزه ی انجام بدهیم. خدا می فرماید که قرض بدهید من جبران می کنم. @majalezendegi
🔰تضاد دو عشق ⏺مجنون شتر تازه زائیده اي را سوار شده بود و می خواست به خانه معشوق برود، از شهر که یک مقداري دور شد، رفت در خیال معشوق و محبوب خودش و غافل از حیوان. کم کم دستش شل شد و مهار شتر رها شد و تقریباً مجنون مثل یک بار شد روي حیوان. حیوان کم کم احساس کرد کسی کاري به کارش ندارد، و از طرفی بچه اش در خانه بود. سرش را برگرداند بطرف خانه، آمد و آمد، مجنون یک دفعه چشم باز کرد دید به طویله رسید. به جاي این که برسد به خانه معشوق رسید به طویله. ⏪دوباره حیوان را بطرف خانه معشوق باز گرداند. باز مقداري که رفت دوباره مجنون میلش به لیلی کشید و حیوان رها شد و حیوان هم به فکر معشوق و محبوب خودش در طویله افتاد. باز برگشت و این کار چندین بار تکرار شد. همچو مجنون در تنازع با شتر گه شتر چربید و گه مجنون حر یکدم ار مجنون ز خود غافل شدي ناقه گردیدي و واپس آمدي ⏺ بالاخره مجنون خودش را پرتاب کرد از روي شتر پایین و گفت: اي ناقه چو هر دو عاشقیم ما دو ضد پس همراه نالایقیم من عاشقم تو هم عاشق، من عاشق لیلی هستم از آن طرف باید بروم، تو عاشق بچه ات هستی بطرف طویله باید بروي. ما دو تا با همدیگر نمی توانیم برویم. عشق مولا کی کم از لیلاستی بنده بودن بهر او والاستی ⏺دل جای دو یار نیست ،دلی که در گرو و رهن شیطان است هرگز به خدا نخواهد رسید مگر از خر شیطان پیاده شود. 🔅مجال عیش صفحه ای برای زندگی و سخنی ازجنس زندگی @majalezendegi
📌آزمون زندگی قال الإمام عليّ عليه السلام: اَقَلُّ ما يَجِبُ لِلْمُنْعِم اَنْ لايُعْصى بِنِعْمَتِهِ كمترين وظيفه در برابر نعمت دهنده، آن است كه با نعمتش نافرمانى وى نشود. 📚غرر الحكم، ح ۳۲۶۸. ☑️براستی ما از خودمان چه داریم!؟ ☑️چشم و زبان و عقل و دل و... که داده های او هستند را بجا و درست و در جهت رضایت صاحب اصلی آن بکاریریم. ☑️باور کنیم که وجود ما امانت الهی است. 🌷🌷🌷 🔅مجال عیش صفحه ای برای زندگی و سخنی ازجنس زندگی @majalezendegi
💢نظر آیت الله العظمی جوادی آملی درباره غزل های حافظ 📌خواندن غزل و مناجات با صدای خوب، خصیصه ما ایرانیان است 🔸 آیت الله العظمی جوادی آملی می فرماید: «ترانه لذتی کاذب ایجاد می‏ کند؛ اما که لذت صادق را به همراه دارد و تا پایان عمر با انسان همراه است. غزل های حافظ و سعدی چنین است». 🔸 معظم له در پاسخ به پرسش "موسیقی ‏های متداول چه تأثیری بر روان آدمی می ‏گذارد؟" از سخنان ابن سینا بهره گرفته و می گوید: 🔹 « (رحمه‌الله) در نمط نهم اشارات و تنبیهات می ‏نویسد: گاهی عارف به ، یعنی آهنگ ملایم نیاز دارد تا او را متّعظ كند. در درس مرحوم (قدس‌سرّه)، وقتی به این قسمت از شرح اشارات رسیدیم (سه نفر در آن درس حاضر بودیم)، پس از درس، از استاد اجازه گرفتیم تا جناب آقای ربانی خراسانی كه از علمای بزرگ تهران بود (یكی از آن سه نفر)، هر شب پس از درس، یكی از غزل های استاد را برای ما بخوانند كه ایشان هم اجازه دادند. 🔸 ایشان درباره و اهمیت غزل های شعرای ایرانی می گوید: «گاه مناجات یك جوان را اداره می‏ كند. گاه نیز یك غزل یا قصیده، كمبودهای درونی او را ترمیم می ‏كند؛ اما لذت غزل هرگز در ترانه یافت نمی‏ شود. ترانه لذتی كاذب ایجاد می‏ كند؛ اما غزل شهدی است كه لذت صادق را به همراه دارد و تا پایان عمر با انسان همراه است. غزل های حافظ و سعدی چنین است. به هر حال، اگر كسی خود را با ترانه سرگرم كند، در سنین بالاتر، خود متوجه می‏ شود كه با ذائقه او هماهنگ نیست، در حالی كه انسان با مناجات و غزل انس دیگری دارد. همیشه می‏ ماند و هرچه سن بالاتر برود، انسان با آن بیشتر مأنوس می‏ شود.» 🔸 معظم له موسیقی ها را به چند دسته تقسیم کرده و توضیح می دهد: «همه می ‏دانیم كه آهنگ های طرب ‏انگیز خوی حیوانی را در ما زنده می‏ كند. آهنگ هایی كه فرشته‏ مَنِشی را در آدم احیا می‏ كند، به انسان سبكباری می‏ دهد و بشر را از شهوت و غضب دور می‏ كند نیز می‏ شناسیم. به آهنگی مشكوك گوش نمی‏ دهیم. از این نظر موسیقی بر سه قسم است: 1️⃣ موسیقی ‏هایی كه حالتی روحانی در انسان ایجاد می‏ كند كه اشكال ندارد. 2️⃣ موسیقی‏ هایی كه به مجالس لهو و لعب اختصاص دارد و شهوت را تحریك می‏ كند كه این دسته نامشروع است. 3️⃣ دسته ‏ای از موسیقی‏ ها هم مشكوك است، پس با داشتن راه صحیح، دیگر به دنبال مشكوك نمی‏ رویم.» 🔸 حضرت استاد در پایان درباره در مواجه با موسیقی می گوید: «خواندن غزل ها و مناجات ها با صدای خوب، خصیصه ما ایرانیان است. ما ایرانیان به آواز بیش از نواختن علاقه داریم كه بسیار خوب است و بیش از آن هم نیاز نیست. در ما، مستحب است كسی كه اذان می‏ گوید، «صیت»، یعنی خوش صوت باشد تا نیاز قوه سامعه تأمین شود. اشعار خوبی وجود دارد كه اگر با صدای خوش خوانده شود، این نیاز انسان را تأمین می‏ كند. از طرفی، اشعاری كه در اثر پیمودن این راه فرا گرفته، همه عمر برای او می‏ ماند و هرچه سن بالاتر می‏ رود، بهره او از این اشعار بیشتر می‏ شود.» 📚 نسیم اندیشه دفتر اول ـ ص 113 الی 116 🔅مجال عیش سخنی ازجنس زندگی @majalezendegi
هدایت شده از 🎇تماشاگه راز🎇
💢نظر آیت الله العظمی جوادی آملی درباره غزل های حافظ 📌خواندن غزل و مناجات با صدای خوب، خصیصه ما ایرانیان است 🔸 آیت الله العظمی جوادی آملی می فرماید: «ترانه لذتی کاذب ایجاد می‏ کند؛ اما که لذت صادق را به همراه دارد و تا پایان عمر با انسان همراه است. غزل های حافظ و سعدی چنین است». 🔸 معظم له در پاسخ به پرسش "موسیقی ‏های متداول چه تأثیری بر روان آدمی می ‏گذارد؟" از سخنان ابن سینا بهره گرفته و می گوید: 🔹 « (رحمه‌الله) در نمط نهم اشارات و تنبیهات می ‏نویسد: گاهی عارف به ، یعنی آهنگ ملایم نیاز دارد تا او را متّعظ كند. در درس مرحوم (قدس‌سرّه)، وقتی به این قسمت از شرح اشارات رسیدیم (سه نفر در آن درس حاضر بودیم)، پس از درس، از استاد اجازه گرفتیم تا جناب آقای ربانی خراسانی كه از علمای بزرگ تهران بود (یكی از آن سه نفر)، هر شب پس از درس، یكی از غزل های استاد را برای ما بخوانند كه ایشان هم اجازه دادند. 🔸 ایشان درباره و اهمیت غزل های شعرای ایرانی می گوید: «گاه مناجات یك جوان را اداره می‏ كند. گاه نیز یك غزل یا قصیده، كمبودهای درونی او را ترمیم می ‏كند؛ اما لذت غزل هرگز در ترانه یافت نمی‏ شود. ترانه لذتی كاذب ایجاد می‏ كند؛ اما غزل شهدی است كه لذت صادق را به همراه دارد و تا پایان عمر با انسان همراه است. غزل های حافظ و سعدی چنین است. به هر حال، اگر كسی خود را با ترانه سرگرم كند، در سنین بالاتر، خود متوجه می‏ شود كه با ذائقه او هماهنگ نیست، در حالی كه انسان با مناجات و غزل انس دیگری دارد. همیشه می‏ ماند و هرچه سن بالاتر برود، انسان با آن بیشتر مأنوس می‏ شود.» 🔸 معظم له موسیقی ها را به چند دسته تقسیم کرده و توضیح می دهد: «همه می ‏دانیم كه آهنگ های طرب ‏انگیز خوی حیوانی را در ما زنده می‏ كند. آهنگ هایی كه فرشته‏ مَنِشی را در آدم احیا می‏ كند، به انسان سبكباری می‏ دهد و بشر را از شهوت و غضب دور می‏ كند نیز می‏ شناسیم. به آهنگی مشكوك گوش نمی‏ دهیم. از این نظر موسیقی بر سه قسم است: 1️⃣ موسیقی ‏هایی كه حالتی روحانی در انسان ایجاد می‏ كند كه اشكال ندارد. 2️⃣ موسیقی‏ هایی كه به مجالس لهو و لعب اختصاص دارد و شهوت را تحریك می‏ كند كه این دسته نامشروع است. 3️⃣ دسته ‏ای از موسیقی‏ ها هم مشكوك است، پس با داشتن راه صحیح، دیگر به دنبال مشكوك نمی‏ رویم.» 🔸 حضرت استاد در پایان درباره در مواجه با موسیقی می گوید: «خواندن غزل ها و مناجات ها با صدای خوب، خصیصه ما ایرانیان است. ما ایرانیان به آواز بیش از نواختن علاقه داریم كه بسیار خوب است و بیش از آن هم نیاز نیست. در ما، مستحب است كسی كه اذان می‏ گوید، «صیت»، یعنی خوش صوت باشد تا نیاز قوه سامعه تأمین شود. اشعار خوبی وجود دارد كه اگر با صدای خوش خوانده شود، این نیاز انسان را تأمین می‏ كند. از طرفی، اشعاری كه در اثر پیمودن این راه فرا گرفته، همه عمر برای او می‏ ماند و هرچه سن بالاتر می‏ رود، بهره او از این اشعار بیشتر می‏ شود.» 📚 نسیم اندیشه دفتر اول ـ ص 113 الی 116 🔅مجال عیش سخنی ازجنس زندگی @majalezendegi
💢نشانه قلب زیبا قال الإمام عليّ عليه السلام: "طوبى لِمَنْ خَلا مِنَ الْغِلِّ صَدْرُهُ، وَ سَلِمَ مِنَ الْغِشِّ قَلْبُهُ" خوشا به سعادت كسى كه سينه اش از كينه خالى و قلبش از خيانت و بدانديشى پاك باشد. 📚غرر الحكم، ح ۵۹۴۱. ▫️کینه و بدبینی بنزینی بر شعله ور کردن آتش تیرگی روابط آدمیان▫️ 🌷🌷🌷 🔅مجال عیش صفحه ای برای زندگی و سخنی ازجنس زندگی @majalezendegi
🌷 عاشقان عیدتان مبارک باد🌷 آیه آیه همه جا عطر جنان می آید وقتی از حُسن تو صحبت به میان می آید جبرئیلی که به آیات خدا مانوس است بشنود مدح تو را با هیجان می آید مي رسي مثل مسيحا و به جسم کعبه با نفس هاي الهي تو جان می آید بسکه در هر نفست جاذبه‌ی توحیدی است ریگ هم در کف دستت به زبان می آید هر چه بت بود به صورت روی خاک افتاده‌ ست قبله‌ی عزت و ايمان به جهان مي آيد با قدوم تو براي همه‌ی اهل زمين از سماوات خدا برگ امان مي آيد نور توحيدي تو در همه جا پيچيده ست از فراسوي جهان عطر اذان مي آيد عرش معراج سماوات شده محرابت ملکوتی ست در این جلوه‌ی عالمتابت خاک از برکت تو مسجد رحمانی شد نور توحید به قلب بشر ارزانی شد خواست حق، جلوه کند روشني توحیدش قلب پر مهر تو از روز ازل بانی شد ذکر لب های تو سرلوحه‌ی تسبیحات است عرش با نور نگاه تو چراغانی شد قول و افعال و صفاتت همه نور محض اند نورت آئينه‌ی آئين مسلماني شد به سراپرده‌ی اعجاز و بقا ره یابد هر که در مذهب دلدادگی ات فانی شد خواستم در خور حسن تو کلامی گویم شعر من عاقبتش حسرت و حیرانی شد اي که مبهوت تو و وصف خطي از حسنت عقل صد مولوی و حافظ و خاقاني شد «از ازل پرتو حسنت ز تجلي دم زد عشق پيدا شد و آتش به همه عالم زد» 🌷🌷🌷 🔅مجال عیش صفحه ای برای زندگی و سخنی ازجنس زندگی @majalezendegi
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🍃🌸🍃🌸 📌 گفتاری دقیق از رضوان الله علیه پیرامون گناه ◻️یکی از عوامل اساسی رواج طغیانگری ها و بی بند و باری هایی که قرن ما را دچار آشفتگی های جنون آمیز نموده است ، و گناه است . ▫️ما نمیگوئیم که ارتکاب گناه و غوطه خوردن در معاصی زاییده شده قرن ما است ، زیرا از آن هنگام که اولاد آدم در این کره خاکی زندگی را آغاز کرده اند ، گناه و اطاعت بمعنای نافرمانی و فرمانبرداری از قوانین تکامل روحی وجود داشته است ، بلکه منظور ما این است که در دوران های گذشته برای گنهکاران پدیده هایی از قبیل و و تأسف و درک انحراف از اعتدال مطرح بوده ، هر معصیتی تقریبا توأم با بعضی از آن پدیده ها بوده است . ◾️ در دوران ما گنهکاران را نه تنها هیچ یک از آن پدیده ها بیدار نمی سازد ، بلکه آنها را به می گیرند . ◼️علت اساسی این بی پروائی مهلک را از دو موضوع مهم میتوان سراغ گرفت : 🔘موضوع یکم گستاخی و شهرت پرستی بعضی از متفکر نماها است که برای اینکه شهرتی جهانی بدست بیاورند ، دست به اصل شکنی و قانون کشی می زنند ، مردم از صدای شکستن اصول و قوانین ، حالت بهت و تشنج پیدا می کنند و این آقایان در دریایی از لذت غوطه ور میشوند که توانسته اند جامعه یا جوامعی را با اصل شکنی مبهوت بسازند یکی پیدا می شود و می گوید : زنا با رضایت طرفین اشکالی ندارد دیگری میگوید : هدف اساسی تجارت و سوداگری حدّاکثر بهره برداری از کار تجارت است . انحصارات و امتیازات و احتکارها که وسایل ساده ای هستند و در اختیار افرادی معدود قرار میگیرند ، از همین هدف گیری ناشی میگردند .از طرف دیگر : عرضه و تقاضاهای مصنوعی جریانات طبیعی اقتصاد را بر هم میزند . اینهمه ناهنجاری های اقتصادی و اجتماعی اشکالی ندارد گناه یعنی چه ؟ از جنایات فراوانی که امروزه بشر را با اشکال گوناگون بدون احساس مسئولیت در خود می فشارد ، صحبت نکنید . 🔘موضوع دوم سوء استفاده و مقام پرستان جوامع که مذهب را وسیله هدف گیری های خود قرار داده اند . با اینکه مذهب با جدّی ترین قیافه مخالف خودخواهی و ستمگری است ، در راه مقاصد شوم خود استخدام نمودند . 🔸 در نتیجه ساده لوحان هم گمان کردند که طبیعت مذهب چنین است که حقوق انسان ها را پایمال بسازد و مردم را به دو گروه استثمار کننده و استثمار شونده تقسیم کند در صورتیکه قرآن و همین نهج البلاغه که مورد ترجمه و تفسیر ما است دو کتاب اساسی مذهبی اند که میتوان گفت : اساسی ترین موضوعاتی که در این دو کتاب برای انسان ها مطرح شده است : عمل به و ریشه کن کردن ظلم و انحراف و فساد از جوامع میباشد . 🔹متفکر نماها و سودجویان باید بدانند که از کار انداختن مذهب که برای آنان خوشایند جلوه کرده است ، موجب حیرانی و کلافه شدن میلیاردها نفوس در فلسفه زندگی گشته است . 📚 برشی از شرح نهج البلاغه علامه 🆔 @majalezendegi
📖مفاتیح الجنان کتاب ارزشمندی است اما بر همه ما لازم است سالی دو سه بار ادعیه صحیفه سجادیه را تلاوت کنیم. 🔹 انسان هرگز نباید بگوید من خسته ام یا من نمی توانم، چرا که اصل روح است و اگر تقویت شود بدن همراهی می کند. 📖قرآن باید درس رسمی حوزه شود و همانطور که به سایر مباحث پرداخته می شود به قرآن کریم نیز پرداخته شود. 📚 آیین عمامه گذاری تاریخ: 1401/07/22 @rahighemakhtoom
Tarbiate Koodak.PDF
757.8K
✂️برشی از متن کتاب که در نهایت جذابیت است : 🔘دین با تفکر شروع می شود. این تفکر ؛ استعداد عظیم انسان را نمایان می کند . مشخص میکند که انسان چقدر سرمایه دارد و در این دنیا چه باید بکند و چطور حرکت کند . هنگامی که مقدار استعداد مشخص شد ، معلوم میشود انسان چقدر راه در پیش دارد. من در تفکر خودم ؛ محکومیتم را میابم و حاکم را . این است که به او علاقه مند میشوم ، عشق او در وجود من شعله می کشد و در این حال که من فقر محض ، عجز محض و جهل محض و گرفتاری محض خویش را در تفکر باز می شناسم به او که غنی است و همه چیز از اوست بسته می شوم و به او گرایش پیدا میکنم .... 🆔 @majalezendegi
⚡️بیان این حدیث شریف این است كه اگر كسی كمكی به یا كرد حالا یا كمك مالی یا كمك علمی, اگر مثلاً مالی را برداشت به دیگری داد این نظیر سنگی نیست كه از یك گوشه بیابان بِكَند به دیگری بدهد، چون می‌دانید اگر سنگی را انسان از بیابانی بگیرد به دیگری بدهد جای آن سنگ, خالی است تا پر بشود و مدت‌ها طول می ‌كشد؛ اگر رودخانه سیال و روانی باشد شما یك لیتر آب از این رودخانه بردارید این بلافاصله جایش پر می شود، «خلف» یعنی جاپركنِ آن مال از دست رفته, یقینی و فوری است! 🔸 اگر كسی یقین داشته باشد مالی را كه در راه خدا داد «خلف» آن را خدا همان لحظه پر می‌ كند ـ حالا تا به او برسد ممكن است طول بكشد یا تا او بفهمد ممكن است طول بكشد ولی جایش همان وقت پر می ‌شود. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1392/03/15 ⭐️مجال عیش صفحه زندگی،سخنی از جنس زندگی @majalezendegi
🌷🌷🌷 ⭐️مجال عیش صفحه زندگی،سخنی از جنس زندگی @majalezendegi
🌷بسم الله الرحمن الرحیم 🌷 🔅فرازی از دعای یازدهم صحیفه نورانی سجادیه در باره " دعا برای " 🙏ان شاءالله عاقبت به خیر بشی با دوستانت به اشتراک بگذار 🙏 🔅مجال عیش سخنی از جنس زندگی @majalezendegi
🔸 مستحضرید كه بدن را اداره می ‌كند. طبّ ما باید بداند كه انسان, جانوری باشد همانند دیگر جانوران كه درمان او را از آزمایشگاه موش بخواهیم جواب بگیریم نیست. انسان, حیوان ناطق نیست؛ آن کسی ‌كه انسان را آفرید فرمود انسان, است؛ زنده‌ ای است كه حیات او را ملكوت تأمین می ‌كند نه آب و خاك. بسیاری از بیماری ‌هاست كه اصلاً در سطح حیوان نیست تا آزمایشگاه موش جواب بدهد. 🔸بیان نورانی امام باقر این است: «لاَ سَلاَمَةَ كَسَلاَمَةِ اَلْقَلْبِ»؛ اگر روح سالم بود، بدن سالم است و روح را می ‌سازد. انسان اگر بداند كه مهاجر و مسافر است، بیش از حرمتی كه برای مسافرخانه قائل است برای بدن و برای دنیا قائل نخواهد بود. بسیاری از بیماری ‌هاست كه قرآن كریم مطرح می‌ كند كه جواب این بیماری‌ ها را از آزمایشگاه موش و امثال موش نمی‌ شود گرفت. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1393/02/11 🔅مجال عیش سخنی از جنس زندگی @majalezendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرازی از دعای ۲۲ صحیفه نورانی سجادیه در سختی ها و دشواری امور التماس دعا 🙏 @majalezendegi
📌عامل خوشنامی و نام آوری در ملکوت رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله:  عَليكَ بتِلاوَةِ القرآنِ و ذِكرِ اللّه ِ كثيراً، فإنّهُ ذِكرٌ لكَ في السماءِ و نورٌ لكَ في الأرضِ  بر تو باد تلاوت قرآن و بسيارى ياد خدا؛ زيرا آن در آسمان براى تو نام (آوازه) است و در زمين نور 📘الخصال : ۵۲۵/۱۳ 🌷🌷🌷 🔅مجال عیش سخنی از جنس زندگی @majalezendegi
🔵نظارت حضرت بر ما 🔸یکی از آموزنده‌ترین نکته‌ها در بحث که اثر تربیتی عمیقی به همراه دارد، آن است که (ع) به طور مستقیم و غیرمستقیم بر عملکرد ماست. 🔸چون در روایات متعدد این مسئله مطرح شده که مردم در هفته به و حجت الهی عرضه می‌شود، چه این که او به عنوان خداوند در زمین به طور مستقیم ناظر بر عملکرد انسان‌هاست و در قیامت به عنوان شاهد و نسبت به اعمال انسان گواهی می‌دهد. 🔸از جمله در روایتی چنین آمده: «تعرض الاعمال یوم الخمس علی رسول‌الله و علی‌الائمۀ»۱ یعنی اعمال مردم روز بر رسول خدا و ائمه (علیهم‌السلام) عرضه می‌شود. 🔸و در ذیل این آیه که فرمود: «فکیف اذا جئنا من کل امۀ بشهید و جئنابک علی هولاء شهیدا»۲ یعنی پس چگونه است حالشان آنگاه که از هر امتی گواهی آوریم، و تو را به آنان گواه آوریم. در روایتی از (ع) چنین نقل شده که فرمود: این آیه درخصوص امت محمد(ص) نازل شده که در هر عصری امامی از ما شاهد آنها و حضرت محمد(ص) شاهد ماست. ۳ پ ن: ۱. مجلسی محمدباقر، بحارالانوار، ج 23، باب 20، حدیث 38، ص 345، دارالاحیاء التراث العربی، بیروت 1403 ق.  ۲. سوره نساء، آیه 41.  ۳. مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج 23، باب 20، حدیث 1، ص 336 🌷🌷🌷 🔅مجال عیش سخنی از جنس زندگی @majalezendegi
🖍پاداش و کيفر در دنيا امر اعتباري است، ممکن است به انسان برسد ممکن است نرسد، اگر هم برسد جداي از جاي انسان است. تشويقي مي‌کنند جايي را به نام او ذکر مي‌کنند، در روزنامه‌ها مي‌نويسند اينها عناوين اعتباري است که اساسي ندارد. 📼فرازی از سوره قلم جلسه پنجم 🌷🌷🌷 🔅مجال عیش سخنی از جنس زندگی @majalezendegi
🌷السلام علیک یا ثامن الائمه علیه السلام 🌷 به توفیق الهی و لطف حضرت رضا علیه السلام در واپسين ساعات آخرين روز مهرماه پابوسی ایشان روزی ام شد و شما برادران و خواهران ایمانی خودم را یاد کردم و برای تان دعا کردم.🙏 به امید آن که قبول مان کنند و همواره همراه شان باشیم. ارادتمند دوستان: سید محمد عبداللهی۱۴۰۱.۷.۳۰
قلب تو حریم الهی است مراقب باش هرکسی به آن سرک نکشد دل مومن بزمگاه ملکوتیان است نه نا اهلان و نا محرمان! 🌷🌷🌷 🔅مجال عیش سخنی از جنس زندگی @majalezendegi
به به ! چه هدیه نفیسی هیچ جایگزینی برای آن نیست. 🔅افزونی توفیق الهی با هدیه تلاوت قرآن🌷 🔅مدرسه مجازی تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
📌تفرقه واختلاف یعنی تباهی قال رسول اللّه صلى الله عليه و آله: "لاتَخْتَلِفوا، فَإِنَّ مَنْ كانَ قَبْلَكُمُ اخْتَلَفوا فَهَلَكوا" باهم اختلاف نكنيد، كه پيشينيان شما دچار اختلاف شدند و نابود گشتند. 📘كنزالعمال، ح ۸۹۴ 🔹پ ن : خانواده ایمانی، سرزمین امام زمانی، با اختلاف و تو و منی سازگاری ندارد. جان گرگان و سگان از هم جداست متحد جان های شیران خداست 🌷🌷🌷 🔅مجال عیش سخنی از جنس زندگی @majalezendegi