eitaa logo
هیئت مجازی(منتظران ظهور)
295 دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.6هزار ویدیو
94 فایل
💠💠💠💠💠💠 📿بسم الله الرحمن الرحیم📿
مشاهده در ایتا
دانلود
اشتیاق امیرالمؤمنین به لقاءاللّه 💠 إِنِّي إِلَى لِقَاءِ اللَّهِ لَمُشْتَاقٌ وَ إِلَى ثَوَابِهِ لَمُنْتَظِرٌ رَاجٍ 🔹 همانا من برای ملاقات پروردگار مشتاق و به پاداش او اميدوارم. 📜 ، نامه ۶۲
شرح حکمت ۱۰۸ بخش ۴ مدیریت قلب.mp3
3.69M
🌹سلسله جلسات ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 4⃣ ⭕️ مدیریت قلب 🎙حجت الاسلام
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮ ✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح ( 4 ) 🔹 مدیریت قلب 2⃣ دومین موردی که از امیدهای صحیح و خوب شمرده شده است ، امید به فضل خدا در نزول باران است ؛ 🔻 مولا علی (علیه السلام) در ماجرای نماز باران ، در خطبه ۱۴۳ اینگونه عرضه می دارد : « اللَّهُمَّ إِنَّا خَرَجْنَا إِلَيْكَ... رَاجِينَ فَضْلَ نِعْمَتِكَ » ؛ " خدایا ما از خانه هایمان به سوی تو در حالی خارج شدیم که همهٔ ما امید داشتیم که تو از نعمتت بیشتر به ما عنایت بفرمایی " 3⃣ سومین مورد، امید به ازدیاد رزق و روزی است؛ 🔻 در خطبه ۱۱۴ می فرماید : « مَا فَاتَ الْيَوْمَ مِنَ الرِّزْقِ رُجِيَ غَداً زِيَادَتُهُ » ؛ " آنچه که امروز از رزقت از دست رفت ، فردا امید می رود که زیادت پیدا کند . " 4⃣ چهارمین مصداق امید به ثواب آخرت است ؛ 🔻 در نامه ۶۲ ، حضرت می نویسند : « إِنِّي إِلَى لِقَاءِ اللَّهِ لَمُشْتَاقٌ وَ إِلَى ثَوَابِهِ لَمُنْتَظِرٌ رَاجٍ » ؛ " من به ملاقات پروردگار مشتاقم و به ثواب آخرت منتظر و امیدوارم. " 🔻 در خطبه ۹۷ نیز مولا علی (علیه السلام) درباره حالات اصحاب نازنین پیامبر اکرم می فرمایند : « وَ مَادُوا کَمَا یَمِیدُ الشَّجَرُ یَوْمَ الرِّیحِ الْعَاصِفِ خَوْفاً مِنَ الْعِقَاب وَ رَجَاءً لِلثَّوَاب » ؛ " اصحاب پیغمبر، نیمه شب ها مثل درختی که در تندباد و طوفان به خود می لرزد ، می لرزیدند؛ از ترس عذاب آخرت و از شوق امید به ثواب آخرت " 🔻همچنین در نامه ۵۹ ، حضرت به کارگزار خودشان نوشته‌اند :« وَ ابْتَذِلْ نَفْسَكَ فِيمَا افْتَرَضَ اللَّهُ عَلَيْكَ رَاجِياً ثَوَابَهُ وَ مُتَخَوِّفاً عِقَابَهُ » ؛ " خودت را در اداء آنچه که خدا واجب کرده بر تو فرسوده کن ، به امید ثواب آخرتش و از ترس عقاب آخرتش " 🔻همچنین در خطبه ۱۹۳ معروف به خطبه متّقین می خوانیم که متقین ، اگر اجلی که خدا زمانش را معیّن کرده نبود، به اندازه یک چشم به هم زدن دوست نداشتند که روحشان در تن شان زندانی بماند ، چرا ؟ « شوقاً إلی الثوابِ و خوفاً مِنَ العِقابِ » ؛ " از شوق ثواب آخرت و از ترس عقاب آخرت " 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع ╰❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╯
✅ پسرکی دو سیب در دست داشت ✅ مادرش گفت: یکی از سیب هاتو به من میدی؟ ❌ پسرک یک گاز بر این سیب زد و گازی به آن سیب ! ✅ لبخند روی لبان مادر خشکید!چهره مادر داد می زد که چقدر از پسرکش ناامید شده ✅ اما پسرک یکی از سیب های گاز زده را به طرف مادر گرفت و گفت: بیا مامان! این یکی ، شیرین تره!!!! ✅ مادر ، خشکش زد ✅ چه اندیشه ای با ذهن خود کرده بود..! ✅ هر قدر هم که با تجربه باشید قضاوت خود را به تأخیر بیاندازید
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 📖 منشور حکومت علوی (شرح نهج البلاغه)آیت الله خامنه ای 📚 انتشارات انقلاب اسلامی 5⃣1⃣ (قسمت پانزدهم) دعوت به انس با نهج البلاغه 🔻 اگر شیعیان آن بزرگوار همین متن نهج البلاغه را بدون تفسیر و تشریح و توضیح فراوان می دانستند ، بهره های امّت اسلامی و جمعی که به نام آن بزرگوار و به عنوان تشیّعش و پیروی اش معروفند ، بهره های بی حد و حسابی می بود . 🔻اگر ملّتِ وابستهٔ به امیرالمؤمنین که نام امیرالمؤمنین بر روی آنها است ، همین ظاهر نهج البلاغه را هم بلد بودند و معانی و تفسیر آن را هم درک کرده بودند و به همان اندازه که از مسائل درجهٔ دو و سه و دهِ دین بلدند ، از نهج البلاغه بلد می بودند ، این جمع شیعه امتی می شدند که عالم اسلام ، بلکه جهان ، از آنها بهره می برد ؛ زیرا که همیشه جهان از یک امّت راقی (مترقّی و پیشرفته) ، از یک ملت آگاه ، از یک جمعیت پیشرو بهره های فراوانی می برد . ↩️ ادامه دارد...
🌷 امیرالمؤمنین(علیه السلام) و آرزوی شهادت 💠 وَ أَنَا أَسْأَلُ اللَّهَ بِسَعَةِ رَحْمَتِهِ وَ عَظِيمِ قُدْرَتِهِ أَنْ يَخْتِمَ لِي وَ لَكَ بِالسَّعَادَةِ وَ الشَّهَادَةِ 🔹 از خداوند بزرگ با رحمت گسترده و قدرت برترش درخواست می كنم که پايان عمر من و تو را به شهادت و رستگاری ختم فرمايد. 📒 ، نامه ۵۳ ، بند ۱۲
شرح حکمت ۱۰۸ بخش ۵ مدیریت قلب.mp3
2.33M
🌹سلسله جلسات ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 5⃣ ⭕️ مدیریت قلب 🎙حجت الاسلام
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮ ✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح ( 5 ) 🔹 مدیریت قلب 5⃣ پنجمین موضوعی که از مصادیقِ امید زیبا ، خوب و مفید و صحیح در نهج البلاغه شمرده شده است ، امید به شهادت است ؛ 🔻 مولا علی (علیه السلام) در خطبه ۱۱۹ ، بند دوم خطاب به مردم نافرمان زمان خودشان می فرمایند : « وَاللهِ لَوْلاَ رَجَائِی الشَّهَادَةَ عِنْدَ لِقَائِی الْعَدُوَّ ـ وَلَوْ قَدْ حُمَّ لِی لِقَاؤُهُ ـ لَقَرَّبْتُ رِکَابِی ثُمَّ لَشَخَصْتُ عَنْکُمْ » ؛ " به خدا اگر امید به شهادت در ملاقات با دشمن نداشتم ( اگر امید به شهادت در جنگ با دشمن نداشتم ) ، رکاب اسب خودم را سوار می شدم و از شما فاصله می گرفتم و دور می شدم . " 🔻 در نامه ۵۳ ، بند آخر هم مولا علی (علیه السلام) به مالک اشتر عزیز نوشته اند : « وَ أَنَا أَسْأَلُ اللَّهَ بِسَعَةِ رَحْمَتِهِ وَ عَظِيمِ قُدْرَتِهِ...أَنْ يَخْتِمَ لِي وَ لَكَ بِالسَّعَادَةِ وَ الشَّهَادَةِ » ؛ " من از خداوندی که قدرتش عظیم و رحمتش وسیع است درخواست کردم و می کنم که عاقبت امر من و تو به خوشبختی و شهادت ختم بشود . " 🔻 در خطبه ۵ هم حضرت قسم جلاله می خورند : «وَاللَّهِ لَابْنُ أَبِی طَالِبٍ آنَسُ‏ بِالْمَوْتِ مِنَ الطِّفْلِ بِثَدْی أُمِّه‏» ؛ " به خدا قسم، علی بن ابیطالب انسی که به مرگ دارد از انس طفل شیرخواره به پستان مادرش بیشتر است." 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع ╰❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╯
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 📖 منشور حکومت علوی (شرح نهج البلاغه)آیت الله خامنه ای 📚 انتشارات انقلاب اسلامی 6⃣1⃣ (قسمت شانزدهم) دعوت پیامبر صلی الله علیه وآله بر اساس فطرت انسانها (خطبه ۱۴۷) 🔻 [خطبه ۱۴۷] خطبهٔ عجیبی است ! البته پیشگویی هم در این خطبه هست. آیندهٔ امّت اسلام را این بندهٔ برگزیده خدا ، این ولیّ اعظم [ پیش بینی کرده و اینکه این آینده ] کِی است و تا کی ؟ از بعد از امیرالمؤمنین دوران آیندهٔ پس از علی شروع می شود تا روزی که دولت حق و حکومت جهانی اسلام، همهٔ عالم را قبضه کند؛ تا آن روز ، آینده است ؛ مخصوص زمان معاویه نیست ، مخصوص زمان یزید و مروان نیست، مال همیشهٔ زمان هاست. 🔻فَبَعَثَ مُحَمَّداً (صلى الله عليه و آله) بِالحَقِّ؛ پس برانگیخت محمد ( صلی الله علیه وآله ) را به حق. دعوت پیغمبر ، دعوت حق است ؛ دعوت حق یعنی دعوت به آن مکتبی که بر طبق سرشت انسانها و بر طبق فطرت این عالم است ؛ حق یعنی این . 🔹هر نظامی و هر فکری و هر فلسفه ای و هر مقرراتی که با فطرت انسان و با فطرت عالم ، برابر و مساعد و ملایم و هماهنگ نباشد ، باطل است ؛ و باطل نمی ماند. و هر دعوتی و مکتبی که با فطرت انسان و با نیازهای انسانی و با کیفیت ترکیب ساختمان وجود انسان و وجود جهان ، برابر و هماهنگ و منطبق باشد ، حق است ؛ حق یعنی این . و حق در دنیا می ماند ؛ چون بر طبق روال فطرت عالم و فطرت انسان و جهان است . 🔻 لِلْحَقِّ دَوْلَةٌ، لِلْباطِلِ جَوْلَةٌ ؛ باطل جَوَلان است ، باطل همین کفهای روی آب است ؛ نگاه نکن که هست ، بدان که در باطن نیست و پایدار نخواهد ماند . پیغمبران می آیند حق را می آورند ، حق را به انسانها ارائه می دهند ، برای انسانها آنچه را با فطرت آنها برابر است ، عرضه می دارند و به ارمغان می آورند . 🔹 این جمله که حق یعنی چه و باطل یعنی چه ، کلید فهم بسیاری از آیات و روایات و معارف اسلامی است. ↩️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ داستان عجیب گلایه از امام زمان (عجل الله) در حرم امام رضا (علیه السلام) و پاسخ حضرت... 🎙حجت الاسلام عالی ‌‌‌‌‌┄┅═✧❁🌷یازهرا🌷❁✧═┅┄
🔴 یأس از رحمت الهی ممنوع ⛔️ 💠 الْحَمْدُ لِلَّهِ غَيْرَ مَقْنُوطٍ مِنْ رَحْمَتِهِ وَ لَا مَخْلُوٍّ مِنْ نِعْمَتِهِ وَ لَا مَأْيُوسٍ مِنْ مَغْفِرَتِهِ 🔹 ستايش خداوندی را سزاست که کسی از رحمت او مأيوس نگردد و از نعمت های فراوان او بيرون نتوان رفت؛ خداوندی که از آمرزش او هيچ گناهکاری نااميد نگردد... 📒 ، خطبه ۴۵
شرح حکمت ۱۰۸ بخش ۶ مدیریت قلب.mp3
3.95M
🌹سلسله جلسات ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 6⃣ ⭕️ مدیریت قلب 🎙حجت الاسلام
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮ ✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح ( 6 ) 🔹 مدیریت قلب 🔰 در مقابل رجاء در حکمت ۱۰۸ ، یأس به عنوان آسیب رساننده به رجاء مطرح شده ، در نهج البلاغه شریف امیرالمؤمنین (علیه السلام) اولاً تعجب می کنند از انسانی که می تواند استغفار کند اما به واسطه کثرت گناهانش به قنوط و یأس مبتلا شده است. در حکمت ۸۷ می فرمایند تعجّب می کنم از کسی که به یأس رسیده در حالیکه همراه او امکان استغفار هست. 🔻دلیل این نگاه مولا علی (علیه السلام) این است که اساساً ذات خداوند متعال، رحمت است و کسی نباید از رحمت و مغفرت و لطف پروردگار مأیوس بشود . 🔻 در خطبه ۴۵ حضرت اینگونه عرضه می دارند : « الْحَمْدُللهِِ غَیْرَ مَقْنُوط مِنْ رَحْمَتِهِ وَ لاَ مَخْلُوٍّ مِنْ نِعْمَتِهِ وَ لاَ مَأْیُوس مِنْ مَغْفِرَتِهِ » ؛ " ستایش مخصوص خدایی است که کسی از رحمت او ناامید نمی شود و کسی از نعمت او محروم نمی شود و احدی از مغفرت او ناامید نمی گردد . " 🔻 بنابراین چون خداوند متعال مظهر رحمت است ، معدن رحمت است ، انسان نباید به غیر خدا امید داشته باشد و از خدا هم نا امید نباشد. اساساً کسانی که به غیر خدا دل می بندند، نا امید می شوند ؛ در نامه ۳۱ مولا علی (علیه السلام) به فرزند عزیزشان اینگونه می نویسند : " بدان آن کسی که خزانه های آسمان و زمین در دست اوست ، به تو اجازهٔ دعا کردن داده است و اجابت آن را ضمانت کرده است ، پس مبادا تأخیر در اجابت او تو را ناامید گرداند ، زیرا که بخشش به قدر نیت انسان بستگی دارد. " 🔻 با این نظر آنهایی که امیدشان به غیر خداست ، ناامید می شوند ؛ شما ببینید در حکمت ۱۵۰ نهج البلاغه حضرت می فرمایند : " از کسانی نباش که بدون عمل صالح امید به آخرت دارند ، به نفس خودشان عُجب دارند. " بعد می فرمایند : « يَقْنَطُ إِذَا ابْتُلِيَ...إِنِ اسْتَغْنَى بَطِرَ وَ فُتِنَ وَ إِنِ افْتَقَرَ قَنِطَ وَ وَهَنَ » ؛ " اینجور انسان ها وقتی مبتلا می شوند ناامید می شوند ، وقتی پولدار می شوند و مستغنی می شوند طغیان می کنند ، وقتی فقیر می شوند ، مأیوس و ضعیف می شوند . " 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع ╰❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ۲۳ دی سالروز وفات روحانی، مجتهد و استاد حوزه علمیه، احمد مجتهدی تهرانی
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 📖 منشور حکومت علوی (شرح نهج البلاغه)آیت الله خامنه ای 📚 انتشارات انقلاب اسلامی 7⃣1⃣ (قسمت هفدهم) هدف پیامبر صلی الله علیه وآله ؛ نجات مردم از عبادت طاغوت به عبادت خدا (خطبه ۱۴۷) 🔻 فـَبـَعـَثَ اللّهُ مـُحـَمَّداً ( صلی الله علیه وآله ) بـِالْحـَقِّ لِیـُخـرِجَ عـِبـادَهُ مِنْ عِبادَةِ الاَْوْثانِ إلى عِبادَتِهِ ؛ 🔹 پیغمبر احکام حق را آورد ، مكتب حق را ارائه داد ؛ برای چه ؟ منظور چه بود ؟ پیغمبر برگزیدهٔ خدا می خواست چه بکند ؟ منظورش این بود که انسانها را از عبادت اوثان ، یعنی از بندگی و بردگی بتها بیرون بیاورد و به بندگی خدا و عبودیت پروردگار عالم بکشاند ؛ این ، جملهٔ اول . اوثان یعنی بتها ؛ آدمهای سادهٔ سفیه خیال می کنند بت همان چیزی است که از چوب و از عقیق می تراشیدند، روی طاقچه میگذاشتند و جلوی آن خم و راست می شدند ولاغیر ؛ بله ، این هم یک جور بت بود اما بت بزرگ تر آن بتی بود که بت به فرمان او و برای خاطر او و به سود او ساخته می شود . 🔴 بزرگ تر از بت ، بتگر است ؛ آن کسی که بت را برای مردم بت می کند ، او بت بزرگ است . در بتخانهٔ فرعون بتها فراوان بودند اما از همهٔ آن بتها بزرگ تر ، آن بتگر بود ، یعنی فرعون . ↩️ ادامه دارد...
🔵 امید به رحمت الهی 💠 دربارهٔ بدترين افراد اين امّت از رحمت خدا نااميد مباشيد، زيرا كه خدای بزرگ فرمود: «همانا از رحمت خدا نوميد نباشند جز كافران». 📒 ، حکمت ۳۷۷
شرح حکمت ۱۰۸ بخش ۷ مدیریت قلب.mp3
3.74M
🌹سلسله جلسات ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 7⃣ ⭕️ مدیریت قلب 🎙حجت الاسلام
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮ ✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح ( 7 ) 🔹 مدیریت قلب 🔰 در نهج‌البلاغه شریف، مولا علی (علیه‌السلام) حتی نسبت به گنهکار ترین گنهکاران به ما توصیه می‌کنند نسبت به او ناامید نباشید. 🔻در حکمت ۳۷۷ می‌فرمایند: «لَا تَيْأَسَنَّ لِشَرِّ هَذِهِ الْأُمَّةِ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ» ؛ دربارهٔ حتی بدترین امّت پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم)، از رحمت خدا مأیوس نباشید؛ چون خدا در قرآن فرموده است: « إِنَّهُ لَا يَيْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ » ، این حکمت ۳۷۷ بود. 🔻 اساساً مأیوس کردن مردم کار منافقان است؛ لذا حضرت علی (علیه‌السلام) در خطبه ۱۹۴ می‌فرمایند: «حَسَدَةُ الرَّخَاءِ وَ مُؤَكِّدُو الْبَلَاءِ وَ مُقْنِطُو الرَّجَاءِ» ؛ " منافقین به آسایش مردم حسادت می‌ورزند، دائماً تلاش می‌کنند بلا و گرفتاری مردم بیشتر بشود و امیدشان ناامید شود. " این در خطبه ۱۹۴ است. 🔻 همچنین مولا علی (علیه‌السلام) در اشاره به رحمت خداوند متعال، کسی را که به گونه‌ای اسلام را معرفی بکنند که مایه یأس مردم از رحمت خدا بشود، اساساً فقیه و اسلام شناس نمی‌دانند؛ 🔻 در حکمت ۹۰ می‌فرمایند: « الْفَقِيهُ كُلُّ الْفَقِيهِ مَنْ لَمْ يُقَنِّطِ النَّاسَ مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ وَ لَمْ يُؤْيِسْهُمْ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ وَ لَمْ يُؤْمِنْهُمْ مِنْ مَكْرِ اللَّهِ »؛ " فقیه کامل و واقعی کیست؟ کسی است که مردم را از رحمت خدا مأیوس نکند، البته به گونه ای هم امید ندهد که مردم از مکر خدا خودشان را در امان بدانند." 🔻 آخرین نکته در مورد امید و یأس هم در نهج‌البلاغه شریف، آنجایی است که مولا علی (علیه‌السلام) دربارهٔ انسانهای حتی گنهکار، در خطبه ۱۰۰ می‌فرمایند: «وَ لَا تَيْأَسُوا مِنْ مُدْبِرٍ فَإِنَّ الْمُدْبِرَ عَسَى أَنْ تَزِلَّ بِهِ إِحْدَى قَائِمَتَيْهِ وَ تَثْبُتَ الْأُخْرَى فَتَرْجِعَا حَتَّى تَثْبُتَا جَمِيعاً» ؛ " حتی نسبت به کسی که پشت به خدا کرده، مأیوس نباشید؛ آن کسی که به خدا پشت کرده ممکن است یک پایش بلغزد، اما ممکن است یک پای دیگرش ثابت بماند، آنقدر امید هست که انسانی که حتی به خدا پشت کرده، بالاخره برگردد و رو به خدا کند." 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع ╰❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╯
روضه خانگی - حضرت زهرا(س) - 885.mp3
11.97M
🎙این قصه ی پایان رسیده ابتدا هم داشت... 🔻روضه (س) 👤حجت الاسلام سید
هدایت شده از تبیین نما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصاویر متن‌ها صوت این کلیپ را چند مرتبه مرور کنید... تلخ، اما بسیار عبرت‌آموز است. خدایا عاقبت ما را ختم به خیر و عافیت بفرما. 🌺 به پویش مردمی «تقوا» بپیوندید👇👇👇👇 @poyeshtaghva 🌺🌺🌺🌺🌺
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 📖 منشور حکومت علوی (شرح نهج البلاغه)آیت الله خامنه ای 📚 انتشارات انقلاب اسلامی 8⃣1⃣ (قسمت هجدهم) بدتربودن شیطانهای انسانی از شیطانهای جنّی ( خطبه ۱۴۷) 🔻برای اینکه « اَوثان » غلط معنا نشود و برای اینکه درست در ذهن ها جا بگیرد و اوثان را - بتها - به معنای همین موجودات بی جانِ چوبی و آهنی و مانند اینها فرض نکنیم و معنایش را درست بفهمیم ، جملهٔ بعد را می فرماید : 🔻وَ مِنْ طاعَةِ الشَّیْطانِ اِلى طاعَتِهِ ؛ تا مردم را از اطاعت و فرمان بری و مطیع بودن در مقابل شیطان نجات بدهد و به اطاعت و فرمان بری اللّه بکشاند ، مردم را مطیع خدا کند . 🔻شیطان کیست ؟ آیا شیطانها همانهایی هستند که ما نمی بینیمشان ؟ آنها یک نوع شیطانند ، [ اما ] از آنها خطرناک تر آن شیطانی است که او را می بینیم : « مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ » ؛ " شيطان اِنس وجن ، ما در زبان معمولمان این جور می گوییم و این جور یاد داده اند به ما که شیطانها در قالب انسان هم هستند . 🔻 شیطان و شیطان صفت باهم دعوایشان شد ، شیطان گفت من زرنگ ترم ، شیطان صفت گفت امتحان کن تا ببینیم چه کسی زرنگ است ؛ عِنْدَ اَلاِمْتِحَانِ يُكْرَمُ اَلرَّجُلُ أَو يُهَان . شيطان ، خودش را کشت تا دو گروه از قبیله را به جان هم انداخت که خونها بریزند ، [ امّا ] شیطان صفت یک زن و مرد حرام را به همدیگر رساند ؛ او یک روز زحمت کشید و بالا دِه و پایین دِه را به جان هم انداخت ، صد نفر کشته شدند ، این [ هم ] یک روز زحمت کشید ، یک عمل حرام انجام گرفت. بعد که بنا کردند چرتکه انداختن ،آن شیطان صفت به شیطان گفت من با این کاری که انجام دادم ، یک حرام زاده به وجود می آید که بیش از ده مرتبه بتواند همین کاری را که تو امروز انجام دادی ، انجام بدهد ؛ این مهم تر از آن است . 🔴 بعضی از شیطان صفتها از شیطانها خیلی بالاترند ؛ استادِ شیطانهایند ؛ شیطان را آنها برای مردم مورد اطاعت قرار می دهند. خیلی از انسان های پاک ، شیطانِ مُسکرات (مست کننده ها) را لعن کرده و از خودشان دور کرده اند، این شیطان صفت است که آن شیطان مُسکر را در اختیار آنها قرار می دهد و برای استفاده از آن ، آنها را تشویق می کند. خلاصه ، گاهی شیطان صفت ها از شیطانها بدترند ، خطرناک ترند . ↩️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️زیارت امام زمان (عج) در روز جمعه 🔸با نوای استاد فرهمند 🔸برای دوستان ارسال کنید تا در ثواب این زیارت شریک باشید
📒 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 📖 منشور حکومت علوی (شرح نهج البلاغه)آیت الله خامنه ای 📚 انتشارات انقلاب اسلامی 9⃣1⃣ (قسمت نوزدهم) 🔹هدف انبیا ؛ پرستش خدا 🔻پیغمبرها و پیغمبر اسلام برای این مبعوث شدند که انسانها را از عبادت بت های جاندار و بی جان و از اطاعت شیطانهای جن و انس نجات بدهند ، همه را به عبودیت مطلقهٔ پروردگار برسانند ، همه بشوند بندهٔ خدا ؛ مقرّراتشان از خدا باشد ، قدرتشان قدرت خدا باشد ؛ بر آنها جز خدا و زبان خدا و دست خدا کسی فرمان نراند ؛ فرامینشان را جز از خدا از کس دیگری نگیرند ؛ زندگی شان را جز به شکلی که خدا می خواهد ، به شکل دیگری نسازند و نپردازند ؛ پیغمبرها آمدند تا جامعه را و نظام را جامعه ای و نظامی اسلامی و الهی و قرآنی بسازند ؛ این وصف پیغمبران است . 🔹 قرآن کریم ؛ وسیلهٔ هدایت این دو معنی می دهد : پیغمبر به چه وسیله این رسالت و دعوت عظیم را انجام می دهد؟ 🔻 بِقُرْآنٍ قَدْ بَيَّنَهُ وَ أَحْکَمَهُ ؛ به وسیلهٔ قرآنی که آن را بیان کرده و روشن و محکم ساخته است . [ قرآن ] آن چنان است که قابل استفادهٔ همگان است و همه می توانند آن را بفهمند . اگر کلمات قرآن و جملات الهی در این کتاب مقدّس ، بطنهایی و باطنهایی دارد که جز راسخون در علم کس دیگری نمی داند ، بدین معنا نیست که انسانهای عادی معمولی از ظاهر آن استفاده نکنند . ↩️ ادامه دارد...