eitaa logo
، اشعارمجنون کرمانشاهی(حاج آرمین غلامی)
626 دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
3.9هزار ویدیو
933 فایل
اشعار ناب آیینی اثرشاعر ومداح اهل بیت (ع)حاج آرمین غلامی متخلص به (مجنون کرمانشاهی) شاعر۱۱/کتاب شعرآیینی،عاشقانه(فارسی،کردی)
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
محکومیت رژیم غاصب اسراییل،روضه.mp3
5.03M
بسم الله الرحمن الرحیم اسرائیل عاشورا. ناب ♦️شام پنجشنبه۲۰مهرماه۱۴۰۲ ◾ بسیار شنیدنی کرمانشاه آرمین_غلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🩸قیامت بی حسین غوغا ندارد شفاعت بی حسین معنا ندارد «حسینی» باش تا محشر نگویند چرا پرونده‌ات امضاء ندارد... در ضمن روایتی رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: و مَن أحَبَّ أن يَلقَى اللّهَ وهُوَ لا خَوفَ عَلَيهِ فَليُوالِ ابنَهُ الحُسَينَ علیه‌السلام 🔹هر آن کس که دوست دارد بدون بيم و هراس (در روز حشر) به ملاقات خدای متعال برود، پس بايد سنگِ محبّت و ولایت حسین بن علی علیهماالسلام را دائماً بر سینه‌اش بکوبد. 📚الفضائل،ابن‌شاذان، ص۱۴۰ 📚بحارالأنوار، ج۲۷ ص۱۰۷ 🌐 _کرمانشاهی ـ🌐 @majnon1396
@zendgiipasazmarg1-نرم افزار 1600منقبت امام علی ع از قرآن و روایات
2.48M
✅ بیش از 1600 منقبت از مناقب بی شمار مولی الموحدین امیرالمؤمنین علیه السلام جمع آوری شده است. مناقب حضرت در چهار گروه اصلی : فضایل امیر المومنین (ع) از زبان قرآن کریم فضایل امیر المومنین (ع) از زبان حضرت خاتم النبیین(ص) فضائل امیرالمؤمنین (‌ع) از زبان امیرالمؤمنین (‌ع) فضائل امیرالمؤمنین (‌ع) از زبان معصومین (‌ع) گروه بندی شده است. 💽امکانات نرم افزار اشتراک گذاری مطالب جستجو در احادیث و محدود سازی لیست موضوعات و نمایه ها امکان تغییر فونت به 5 فونت مختلف کوچک نمایی و بزرگ نمایی متن حالت مطالعه در شب 🔹راهنما -در بخش نمایش احادیث برای رفتن به مطلب بعدی از راست به چپ صفحه را لمس نمایید و برای رفتن به مطلب قبلی از چپ به راست صفحه را لمس نمایید. 🌐 _کرمانشاهی ـ🌐 @majnon1396 ♻️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 هزاران بادیه نشینان مصری با خودروهای خود به سمت مرز غزه می روند و خواستار باز شدن مرزها برای فلسطینیان برای شرکت در نبرد دفله و جهاد "سیل الاقصی" علیه اسرائیلی‌ها هستند!! ‼️شورش مردمی در اردن و اکنون در مصر در حال تشدید است و همه آنها آماده مشارکت و دفاع از غزه و فلسطین هستند!! پیش از آنها یمن آمادگی خود را برای دفاع و مشارکت اعلام کرد.
بسم الله الرحمن الرحیم فصل : اهتمام در ثواب قضای حوائج مسلمین و اعانت بر ایشان ضد این صفت ، اهتمام داشتن در قضاء حوائج مسلمین ، و سعی در اعانت وبرآوردن مهمات ایشان است . و این ، از صفات شریفه ، و ثواب به جا آوردن آن بی حد و نهایت است . طریقت بجز خدمت خلق نیست به تسبیح و سجاده و دلق [9] نیست ره نیک مردان آزاده گیر چو استاده ای دست افتاده گیر حضرت رسول - صلی الله علیه و آله - فرموده که : «هر که یک حاجت برادر خود رابر آورد ، چنان است که در همه عمر خود خدا را خدمت کرده است» . [10] و فرمود : «هر که راه رود به جهت حاجت برادر خود در یک ساعت از شب یا روز ، خواه آن را بر آورد یا نه بهتر است از برای او از اعتکاف دو ماه» . [11] و از حضرت امام محمد باقر - علیه السلام - مروی است که : «هر که برود در پی بر آوردن حاجت برادر مسلم خود ، خدای - تعالی - هفتاد و پنج هزار ملک را امرمی فرماید که او را سایه بیندازند . و هیچ قدمی بر نمی دارد مگر این که خدا از برای اوحسنه می نویسد و سیئه را محو می کند . و درجه او را بلند می گرداند . و چون از حاجت او فارغ شد ثواب حج و عمره از برای او ثبت می کند» . [12] و فرمود : «هر که برادر او حاجتی به نزد او بیاورد و او نتواند روا کند و دل او مشغول شود به اینکه اگر می توانست روا کند روا می کرد خدای - تعالی - به این جهت او را داخل بهشت می کند» . [13] و از حضرت امام جعفر صادق - علیه السلام - مروی است که : «هر که بر آورد حاجتی از برادر مؤمن خود را ، خدای - تعالی - در روز قیامت صد هزار حاجت او رابر می آورد ، که یکی از آنها داخل کردن اوست به بهشت . و یکی دیگر آن است که : خویشان و برادران و آشنایان او را داخل بهشت می کند ، اگر دشمن اهل بیت نباشند» . [14] یکی خار پای یتیمی بکند به خواب اندرش دید صدر خجند [15] همی گفت و در روضه ها [16] می چمید [17] کزان خار بر من چه گلها دمید و فرمود : «بر آوردن حاجت برادر مؤمن ، بهتر است از آزاد کردن هزار بنده . و سوارکردن هزار پیاده ، که در راه خدا جهاد کنند» . [18] و فرمود که : «برآوردن حاجت برادر مؤمنی محبوب تر است در نزد خدا از بیست حج ، که صاحب آن در هر حجی صد هزار دینار در راه خدا انفاق کرده باشد» . [19] و فرمود : «هر که این خانه را یک طواف کند ، شش هزار حسنه از برای او نوشته می شود . و شش هزار سیئه از او محو می شود . و شش هزار درجه بلند می شود . وشش هزار حاجت او برآورده می شود . و چون به نزدیک «ملتزم» ، - که موضعی است ازدیوار خانه - رسد هفت در بهشت بر او گشوده می شود . راوی گوید عرض کردم که : فدای تو شوم ، این فضیلت همه در طواف است ؟ فرمودبلی . و خبر دهم ترا به بهتر از این ، بر آوردن حاجت مسلمانی افضل است از ده طواف» . [20] و فرمود : «هر مؤمنی که حاجتی به نزد برادر خود آورد ، پس به درستی که این رحمتی است که خدا به سوی او رانده و از برای او سبب ساخته است . پس اگر آن حاجت را بر آورد ، رحمت را قبول کرده است . و اگر آن حاجت را رد کند - با وجودقدرت او بر قضای آن - از خود رد کرده است رحمتی را که خدا به سوی او فرستاده بود» . [21] و فرمود : «هر که راه رود در پی بر آوردن حاجت برادر مؤمن خود ، از برای خدا تا آن را بر آورد ، خدای - تعالی - ثواب حج و عمره مقبول ، و روزه دو ماه از ماههای حرام ، و اعتکاف دو ماه در مسجد الحرام به جهت او می نویسد . و کسی که برود در پی روا کردن حاجت برادر خود و آن حاجت برآورده نشود ، ثواب یک حج مقبول خدا به جهت او می نویسد» . [22] و حضرت موسی بن جعفر - علیه السلام - فرمود که : «از برای خدا در روی زمین بندگانی است که سعی می کنند در حاجات مردم ، ایشان اند که در روز قیامت از هرخوف و ترسی ایمن اند . و هر که سروری در دل مؤمنی داخل کند ، خدا در روز قیامت دل او را شاد می گرداند» . [23] کسی نیک بیند به هر دو سرای که نیکی رساند به خلق خدای خدا را بر آن بنده بخشایش است که خلق از وجودش در آسایش است و اخبار بر این مضامین بسیار است ، که شرح دادن همه آنها ممکن نیست . و خود این مطلب چندان ظاهر است که احتیاج به بیان ندارد ، زیرا همه مردمان ، بندگان خداوندمنان اند ، و هر که با بنده کسی نیکی کند همانا با او کرده است . بلکه بسا باشد که مولا ازنیکی کردن به بنده او خشنودتر می شود از نیکی کردن به خود او . پس کسی که رضای خدا را جوید ، در کارگذاری بندگان او نهایت اهتمام را به جا می آورد . غم جمله خور در هوای یکی مراعات صد کن برای یکی و هر که را حق - سبحانه و تعالی - اقتدار آن داد که کار مسلمانی را بسازد ، باید به شکرانه آن ، به «طی امر» [24] آن پردازد .
چو خود را قوی حال بینی و خوش به شکرانه ، بار ضعیفان بکش ثواب اعانت بر مسلمین و برآوردن حاجات ایشان و شکی نیست که : برآوردن حاجات برادران دینی موجب سرور و خوشحالی ایشان می گردد . و ثواب مسرور کردن برادر ایمانی ن یز از حد و نهایت بیرون است . شاد کردن دلی بهتر از آباد کردن کشوری است . دلهای غمناک ، خانه خداوند پاک است . پس کسی که آن را به شادی مرمت کند خانه خدا را مرمت کرده است . و هر کسی را نسبت بندگی خداست ، و هر که بنده کسی را شاد کند ، مولای او را شاد کرده است . از حضرت امام همام جعفر بن محمد الصادق - علیه السلام - مروی است که : «هر که سرور داخل دل مؤمنی کند ، حضرت رسول - صلی الله علیه و آله - را مسرور کرده است . و هر که رسول را مسرور کند ، خدا را مسرور کرده است . و همچنین غمناک ساختن مؤمن» . [25] و نیز از آن سرور مروی است که : «هر که فریاد رسی کند مؤمن مضطری را در وقت گرفتاری او ، و او را از غم فرج دهد ، و یاری کند او را به بر آوردن حاجت او ، خدای - تعالی - می نویسد از برای او هفتاد و دو رحمت خود را ، که یکی را در دنیا به اومی رساند و به آن امر معیشت او را به اصلاح می آورد . و هفتاد و یک دیگر را ذخیره می کند از برای روز قیامت و هولهای آن روز» . [26] و از سلطان سریر ارتضا علی بن موسی الرضا - علیه السلام - مروی است که : «هر که شادکند مؤمنی را از غم و اندوه ، شاد می کند خدای - تعالی - دل او را در روز قیامت» . [27] و حضرت پیغمبر - صلی الله علیه و آله - فرمود که : «هر که شاد کند مؤمنی را ، مرا شادکرده است . و هر که مرا شاد کند ، خدا را شاد کرده است» . [28] و فرمود که : «محبوب ترین اعمال در نزد خداوند متعال - جل شانه - شاد کردن مؤمنان است» . [29] و از حضرت امام محمد باقر - علیه السلام - مروی است که : «در آن چیزهائی که خداوند - سبحانه - با بنده خود موسی - علیه السلام - راز گفت این بود که : فرمود مرابندگانی است که بهشت خود را بر ایشان مباح فرموده ام ، و ایشان را در بهشت صاحب اختیار خواهم ساخت . موسی عرض کرد : پرودگارا ! ایشان چه طایفه اند ؟ فرمود : کسی است که دل مؤمنی را شاد سازد سپس آن حضرت فرمود که : «شخص مؤمنی در مملکت پادشاه جباری بود ، آن جبار قصد او کرد ، آن مؤمن فرار کرد به ولایت کفار ، و به خانه مرد مشرکی فرود آمد . و آن شخص مشرک وی را جای داد و بااو مهربانی کرد و میهمانی او نمود . و چون هنگام وفات آن شخص کافر رسید پروردگارعالم به او وحی فرستاد که : قسم به عزت و جلال خودم که اگر در بهشت تو را راه می بود - یعنی کافر نمی بودی - ترا در آنجا ساکن می کردم ، اما بهشت حرام است بر کسی که مشرک بمیرد ، و لیکن ای آتش دوزخ ! او را بترسان و حرکت ده و لیکن اذیت مرسان . وروزی از دو طرف روز به او خواهد رسید» . [30] و نیز آن حضرت فرمود که : «چنان نپندارد کسی از شما که چون مؤمنی را شاد کردفقط او را شاد کرده است ، نه ، بلکه و الله ما را شاد کرده است . بلکه و الله پیغمبر خدا راشاد کرده است» . [31] و فرمود که : «چون مؤمن از قبر خود بیرون آید با او «مثالی» [32] بیرون خواهد آمد وبه او خواهد گفت : بشارت باد تو را به کرامت و سرور از جانب خدا . آن مؤمن خواهدگفت : خدا ترا به خیر بشارت دهد . پس آن مثال همراه او خواهد رفت و او را بشارت خواهد داد . و چون به امر هولناکی رسند گوید : این از تو نیست . و چون به خوبی رسندگوید : این از تو است . و از او جدا نخواهد شد تا او را به مقام حضور باری - تعالی - باز دارد . پس چون امر الهی رسد که او را به بهشت برند ، آن مثال خواهد گفت که : بشارت باد ترا ، که خدای - تعالی - امر فرموده تو را به بهشت برند . آن مؤمن گوید خداتو را رحمت کند تو کیستی که با من همراهی کردی و مرا بشارت رسانیدی ؟ گوید : من آن سروری هستم که در دنیا مرا داخل دلهای برادران خود می کردی . خدای - تعالی - مرا خلق کرد که تو را بشارت رسانم و در تنهائی انیس تو باشم» . [33] و این قدر که از برای ادخال سرور بر برادران دینی فضیلت و ثواب وارد شده است همان قدر معصیت و عذاب در اندوهگین کردن آنهاست . و کسی که شاد شود از غمناکی بندگان خدا ، خبیث النفس و ناپاک طینت است . و شکی نیست که : این صفت ، ناشی از خباثت نفس است . و بسیاری از خبیث طبعان ، به این صفت مبتلا هستند ، و در پی آن اند که اخبار موحشه را به مردم رسانند . و چون خبری شنیدند که موجب غم و اندوه کسی است ، آرام نمی گیرند تا آن خبر را به اورسانند . ______ ٩ . پوستین و جامه درویشی .
١٠ . بحار الانوار ، ج ٧۴ ، ص ٣٠٢ ، ح ۴٠ . ١١ . احیاء العلوم ، ج ٢ ، ص ١٨۵ . ١٢ . کافی ، ج ٢ ، ص ١٩٧ ح ٣ ١٣ . کافی ، ج ٢ ، ص ١٩۶ ، ح ١۴ . ١۴ . کافی ، ج ٢ ، ص ١٩٣ ، ح ١ . ١۵ . از شهرهای معروف ماوراء النهر است که شهری به نظافت و پاکی و پرمیوه بودنش در آنجا نیست . ١۶ . باغها و گلستانها . ١٧ . با ناز راه می رفت . ١٨ . کافی ، ج ٢ ، ص ١٩٣ ، ح ٣ . ١٩ . کافی ، ج ٢ ، ص ١٩٣ ، ح ۴ . ٢٠ . کافی ، ج ٢ ، ص ١٩۴ ، ح ٨ . ٢١ . کافی ، ج ٢ ، ص ١٩٣ ، ح ۵ ٢٢ . کافی ، ج ٢ ، ص ١٩۵ ، ح ٩ . ٢٣ . کافی ، ج ٢ ، ص ١٩٧ ، ح ٢ . ٢۴ . پیمودن ٢۵ . کافی ، ج ٢ ، ص ١٩٢ ، ح ١۴ . ٢۶ . کافی ، ج ٢ ، ص ١٩٩ ، ح ١ . ٢٧ . کافی ، ج ٢ ، ص ٢٠٠ ، ح ۴ . ٢٨ . کافی ، ج ٢ ، ص ١٨٨ ، ح ١ . ٢٩ . کافی ، ج ٢ ، ص ١٨٩ ، ح ۴ . ٣٠ . کافی ، ج ٢ ، ص ١٨٨ ، ح ٣ ٣١ . کافی ، ج ٢ ، ص ١٨٩ ، ح ۶ . ٣٢ . شیخ و جسم مثالی . (فلاسفه معتقدند که : عالم مثال و اشباح ، عالمی است میان عالم ارواح و عالم اجسام ، که شبیه به عالم اجسام است . مثل صورت در آیینه که جسم به نظر می آید اما جسم نیست . و ارواح بعد از مفارقت ابدان مثالی می مانند تا قیامت) . رک : فرهنگ معارف اسلامی ، ج ٣ ، ص ١۶٨٧ . ٣٣ . کافی ، ج ٢ ، ص ١٩٠ ، ح ٨ ارسال شده توسط نرم افزار معراج السعادة
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ۱۴۰۱/🎬|فایل تصویری جمعه است.... ╔═.🍃🕊.═══🖤══╗ @majnon1396 ╚═🖤════.🍃🕊.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ۱۴۰۱/🎬|فایل تصویری رباب (ع)/ آرمین غلامی(مجنون کرمانشاهی) ╔═.🍃🕊.═══🖤══╗ @majnon1396 ╚═🖤════.🍃🕊.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا