eitaa logo
مخضود
106 دنبال‌کننده
76 عکس
84 ویدیو
0 فایل
انسان های بهشتی، خار های آزاردهنده به خود ندارند... درست مانند شاخه ی درختان بهشتی... مخضود؛ روزنه ای برای تدبر های قرآنی... @Mohammadta
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن تجلی خداوند در کلمات در تشهد نماز می‌خوانیم اشهد ان محمدا عبده و رسوله پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم قبل از رسول بودن عبد است و عبد بودن شکستگی و خشوع است مقابل وجودی بزرگ و با عظمت اگر عبد الله شدن هدف است پس راهی جز مواجهه با عظمت او نیست کجا می‌توان عظمت او را یافت؟ تجلی گاه عظمت او کجاست؟ این کلمات قرآن است که تجلی واقعی خداوند است مواجه انسان با این تجلی الهی می‌تواند انسان را عبد کند و در مسیر رشد قرار دهد وَ قَالَ جَعْفَرٌ اَلصَّادِقُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : لَقَدْ تَجَلَّى اَللَّهُ لِخَلْقِهِ فِي كَلاَمِهِ وَ لَكِنْ لاَ يُبْصِرُونَ . و قال امیر المومنین علیه السلام: فَتَجلّى لَهُم سبحانَهُ في كتابِهِ مِن غَيرِ أن يَكُونوا رَأوهُ بما أراهُم مِن قُدرَتِهِ ◦•●◉✿ا✿◉●•◦ https://eitaa.com/makhzod 🌿لینک ورود به کانال↑
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انتخابی برای ابدیت مقصود های ما در زندگی ما را می‌سازند و ما انسان ها در جستجوی هر چه که هستیم از آن اثر خواهیم پذیرفت آثاری از جمله غم و شادی هر چه مقصود ما شود به آن تعلق خواهیم یافت و غم و شادی ما دقیقا به تعلقات ما در زندگی بستگی دارند حال اگر به انسان نظر کنیم و افقی ابدی را که در پیش دارد بنگریم مشاهده خواهیم کرد که مقصود و مطلوب های این موجود ابدی جز اموری ابدی نمی‌توانند باشند مدیریت تعلقات مهترین مدیریت انسان در زندگی است چرا که انتخاب آنها به خود انسان واگذار شده است اینکه چه انتخاب می‌کند و چگونه با انتخاب امور غیر فانی و ابدی به عنوان مقصود و مطلوب خود آینده ای پر از شادی برای خود می‌سازد. ◦•●◉✿ا✿◉●•◦ https://eitaa.com/makhzod 🌿لینک ورود به کانال↑
https://eitaa.com/makhzod 🌿لینک ورود به کانال
🔻مغالطات رئیس‌جمهور 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. رئیس‌جمهور در نشست خبریِ دیروز و در واکنش به انتصاب‌های ناروا، چند شبه‌استدلال مطرح کرد. نخست این‌که ایشان فتنه را «نسبی‌سازی» کرد و به «نگاه‌ها» ارجاع داد؛ یعنی برخی که از فتنه سخن می‌گویند، راوی نگاه خودشان هستند، نه این‌که عمل طرفِ مقابل در ذات خویش، فتنه باشد. نزاع و اختلافی رخ داده و هر یک از دو طرف، نسبتی به طرف مقابل می‌دهد و این‌گونه نیست که مسألۀ «حق» و «باطل» در میان باشد و یکی «ظالم» باشد و دیگری «مظلوم». هر دو سوی ماجرا، از خطا و صواب، نصیب برده‌اند و حقِ محض نیستند و نمی‌توان جانب یکی را گرفت. اما اگر ایشان معتقد به نظریۀ ولایت فقیه است و می‌داند که تعبیر «فتنه» را شخصِ رهبر انقلاب مطرح کردند و عاملان اصلی را «فتنه‌گر» نامیدند، چرا چنین قضاوت رسوا و تحریف‌آلودی ارائه می‌دهد؟! در مسأله‌های اختلافی، باید به چه کسی جز ولی‌ّفقیه ارجاع داد و تسلیم نظرش شد؟! در اینجا، ولیّ‌فقیه با صراحت تمام، یک طرف را نفی و انکار کرده و خودش در موقعیّت حد وسط، قرار نگرفته است. آن‌همه توصیه و حسّاسیّت رهبر انقلاب، با چه واکنش‌هایی از سوی فتنه‌گران مواجه گردید؟! در یک سوی این نزاع، رهبر انقلاب قرار گرفته‌اند و ایشان برای دفاع از جمهوریّت نظام، پا به معرکه نهادند و در برابر فتنه، آشکارا و بارها موضع‌گیریِ منفی کردند. اکنون چه شده که رئیس‌جمهور، در میانه می‌نشیند و به سایۀ نسبیّت پناه می‌برد و برای قدرت، به حقیقت جفا می‌کند؟! از این گذشته، مگر مسألۀ جریان فتنه، ادّعای «وقوع تقلّب در انتخابات» نبود و مگر از عهدۀ اثبات ادّعای خود برآمدند؟! پس واقعیّت و عینیت نیز نشان می‌دهد آنچه که رخ داده، به‌حتم فتنه بوده است. فتنه، «از نظر ما»، فتنه نیست؛ بلکه «به‌واقع» فتنه بود و نباید با پناه‌بردن به نسبیّت و سیّالیّت، حقیقت را پایمال کرد. به‌نظرم کسی‌که دربارۀ فتنه، چنین قضاوتی دارد، بهره‌ای از عدالت سیاسی ندارد. [دوّم]. دیگر این‌که ایشان در ادامه می‌افزاید هر کسی «عیوب» و «خطاها»یی دارد و برای تحقّق وفاق، باید از گذشته گذشت و بر ضعف‌ها، چشم‌پوشی کرد. این سخن نیز با نظر صریح رهبر انقلاب، تعارض دارد؛ چراکه ایشان هم اقدام فتنه‌گران را «خطای نابخشودنی» دانستند و هم آنها را «خط قرمزِ نظام» برشمردند و از نزدیکی و مؤانست به آنها پرهیز دادند. آیا رهبر انقلاب در برابر عیوب و خطاهای عادی، چنین موضع سرسختانه‌ای دارند؟! آیا جای مدارا و نرمش وجود دارد اما ایشان چنین نمی‌کنند و اینان را در دایرۀ حاکمیّت نمی‌پذیرند؟! حصر، ظلم نظام به فتنه‌گران است، یا کمترین مجازاتی است که برای آنها در نظر گرفته شده است؟! آنچه که در فتنه رخ داد، ضعف بخشودنی و عادی بود، یا آنچنان ناجوانمردانه و خائنانه بود که رهبر انقلاب از چنین افرادی به عنوان «افراد نامطمئن» یاد کردند؟! آن‌همه صدمات ملّی و ضربه‌های حیثیّتی و شکاف‌های اجتماعی و لطمات اقتصادی و ... که هنوز هم علاج نشدند، حاصل ضعف‌های عادی بودند، یا خیانت و خباثت فتنه‌گرانی چون هاشمی‌ و خاتمی و موسوی و کروبی. باور کنیم که ذهنیّت رئیس‌جمهور، این اندازه بسیط و ابتدایی و ساده‌ساز است؟! [سوّم]. رئیس‌جمهور به عنوان یک شبه‌استدلال دیگر می‌گوید اگر اینان را به کار نگیریم، دیگر «وفاق»، معنایی نخواهد داشت. عجبا! اوّلاً، مگر معنی وفاق، «دلجویی از اصحاب فتنه» است؟! «وفاق ملّی» یعنی «وفاق با فتنه‌گران»؟! این وفاق، با نام این‌که «ملّی» است، فروخته شده، اما در عمل، معنی‌اش عبارت است از در آغوش کشیدن نیروهای فتنه. چرا باید وفاق ملّی را مشروط به «اصحاب فتنه» کرد و آنها را مساوی با مفهوم «ملّی» انگاشت؟! ثانیاً، ترجمۀ وفاق ملّی، «گماردن افراد بر کرسی‌های قدرت» است؟! یعنی همین که قدرت را میان افراد، توزیع و تقسیم کردیم، وفاق حاصل شده است؟! این امر، «سهمیه‌بندیِ قدرت سیاسی» نام دارد و نه وفاق ملّی. وفاق، از اتّحاد باطنی و همسانی فکری برمی‌خیزد و نه از تکه‌تکه‌کردن قدرت سیاسی و سپردن هر تکه به کسی. عمل‌گرایان برای این‌که مانع و مزاحمی در مسیر قدرت‌شان نباشد، چنین شگردی را در پیش می‌گیرند تا همگان را در سپهر خویش، هضم و مستحیل سازند؛ هر چند در این میان، اصالت‌های فکری نادیده گرفته شوند. هنگامی‌که طرّاحان پشت‌صحنۀ این دولت، از جملۀ عوامانۀ «با هم دعوا نکنیم»، تعبیر «وفاق ملّی» را بیرون می‌کِشند و به‌عنوان گفتمان، به خوردِ جامعه و رسانه و حاکمیّت می‌دهند، روشن است که نباید توقع معقولیّت و حکیمانه‌گی داشت. در این دولت، بازار سطحی‌اندیشی و ساده‌سازی و منطق‌گریزی و محاسبات کوچه‌بازاری، بیش از اینها گرم خواهد شد. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
📱حساب و کتاب برادری . ▫️این‌که دستور به اخوت داده‌اند، منظور اخوت بر محور امیرالمؤمنین علیه السلام است، نه هر اخوتی. این اخوت هم صرفاً یک اخوت تشریعی نیست که شارع ما را برادر فرض کرده باشد و برای این برادری، احکامی جعل کرده باشد؛ اخوت بر محور امیرالمؤمنین علیه السلام، یک اخوت حقیقی است و حساب و کتاب دارد. ‌. . 🔗برای عضویت در صفحات مجازی استاد میرباقری و دریافت اخبار، اطلاعیه‌ها و بیانیه‌های آیت الله میرباقری بر روی لینک‌های زیر کلیک کنید: اینستاگرام | تلگرام | ایتا . . 🆔 @ostad_mirbaqeri
📜 «شما اگر به بیرون از بیت نبی‌اکرم (صلی الله علیه و آله) بروید، در دنیایی قرار می‌گیرید که لَهو و لَعِب است. اگر پیرمرد هم بشوید، مثل طفل مشغول بازی‌گری هستید؛ منتها تیله‌ها عوض می‌شود! یک‌وقت، تیله‌تان کوچک بود، گِردو بود؛ حالا تیله‌تان کُرۀ زمین است.» ☑️ @mirbaqeri_ir
وَمَن يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسولَهُ وَالَّذينَ آمَنوا فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ 🔹.............🔹............🔹
أمیرالمؤمنین علی علیه‌السلام: قَد جَهِلَ مَن استَنصَحَ أعداءَهُ كسى كه از دشمنانش انتظار خيرخواهى داشته باشد، نادان است. ✍غررالحكم، ۶۶۶۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدف حیات زمینی آدم شیطان ، از ارکان مهم در نظام عالم است تا شیطنت شیطان نباشد عیار انسان ها مشخص نمی‌گردد و خوب و بد تفکیک نمی‌شوند 📚کتاب هدف حیات زمینی آدم اثر استاد طاهر زاده از جمله کتب بسیار راهگشا در فهم منظومه معرفتی قرآن است 👌امروز در حال مطالعه این کتاب با تحلیلی جالب و خواندنی نسبت به رژیم شیطانی اسرائیل و درگیری آن با لبنان مواجه شدم تقدیم به عزیزان 🌹 علت حمله اسرائيل به لبنان چه بوده است؟ خيلى حرف مى توان زد همانطور كه خيلى حرف زدند ولى آن تحلیلى كه عميق ترين لايه هاى واقعيت انسان را نيز در بر گيرد تحليلى است كه با نگاه قرآني انجام گيرد، آرى میتوان گفت:اسرائيلى ها چون به واقع يك حكومت نيستند که پایه هاى فرهنگى داشته باشند، هميشه مواضعـشان، موضع انفعالى است و زود تصميم بگير است ﻭ هويتشان، هويت تروريستى است، تروريست هم كه فرهنگ ندارد ولذا با ساده‌ترین بهانه به انسان حمله مى كند، اين تحليل بد نيست، اما يك وقت خداوند براى تحليل حادثه ها یك نگاه خیلى عمیق مطرح مى كند و مسلم به همان اندازه كه عميق وهمه جانبه نگر است، ملموس نیست، مثل خود خدا، خداوند براى همه ملموس است، در عينى كه همه‌چيز مربوط به خداست. آرى؛ يك وقت كسى با ديد قرآنى در يك تحليل عميق مى گويد:اصلا قصة امتحان دادن انسانها در خاورميانه در گرو موضع گيرى مثبت و منفى آنهانسبت به اسرائیل است با اين تحليل جايگاه بنيادى انسانها روشن میشود، همچنان كه معناى بنيـادى اسـرائيل را روش مى كند، بشر به اين نوع تحليل كه معناى حقيقی و موضع گيرى های حق و باطل انسان را روشن مى كند نياز دارد و قرآن اين نیاز را برآورده مى كند، و به اين طريق در تحليـل حوادث، جریان به جان انسان ها کشیده می‌شود. اميرالمؤمنين علیه السلام در نهج البلاغه بسيار خوب بحث ميكند كه اى آدم ها ! جنس دنيا پليدى است، و جنس شما در دنيا امتحان است ونه پذيرش دنیا یعنى همه چيز را به امتحان برمى گرداند، خدا میداند که اين نگاه چقدر نگاه دقیق و عينى است هر چند روح وهم زده انسان فاصله گرفته از دين نمى تواند جايگاه آن را در هستی بشناسد حالا كيست كه طاقت اين نگاهها را داشته باشد.آيادانشگاه هاى ما ميتواند ديد دانشجويان ما را تا اين حد به عمق حادثه ها بكشاند؟ صفحه ۳۲۴ ◦•●◉✿ا✿◉●•◦ https://eitaa.com/makhzod 🌿لینک ورود به کانال↑
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ 🇮🇷 با مأنوس شوید 🔸« وَ عَلَیکَ بِتِلاوَةِ القُرآنِ عَلیٰ کُلِّ حال » حضرت صلّی الله علیه و آله توصیه می‌فرمایند علی علیه السّلام را به تلاوت قرآن. با باید مأنوس شد. 🔸اگر در جامعه‌ی اسلامی -حالا در کشور ما- یک جمع قابل توجّهی از مردم با انس پیدا بکنند به طوری که مفاهیم قرآنی در ذهن اینها وجود داشته باشد، زنده باشد، به نظر بنده حرکتِ اسلامیِ جامعه تضمین‌شده است. 🔸 را هم باید با خشوع خواند. قرآن را اگر چنانچه بدون خشوع و با غفلت انسان بخواند، خیلی چیزی گیرش نمی‌آید، گاهی هیچ چیزی گیرش نمی‌آید، گاهی هم خدای نکرده اثرات عکس میبخشد. ‌ 🗓 شرح حدیث در ابتدای جلسه درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب ۱۳۹۲/۰۱/۱۹ @tafakkor_qurani @beitonour
هُوَ الَّذِي أَخْرَجَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ مِنْ دِيَارِهِمْ لِأَوَّلِ الْحَشْرِ ۚ مَا ظَنَنْتُمْ أَنْ يَخْرُجُوا ۖ وَظَنُّوا أَنَّهُمْ مَانِعَتُهُمْ حُصُونُهُمْ مِنَ اللَّهِ فَأَتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا ۖ وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ ۚ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْدِيهِمْ وَأَيْدِي الْمُؤْمِنِينَ فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي الْأَبْصَارِ اوست خدایی که کافران اهل کتاب را (یعنی یهود بنی نضیر را که به مکر، قصد قتل پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله کردند) برای اولین بار همگی را از دیارشان بیرون کرد و هرگز شما مسلمین گمان نمی‌کردید که آنها از دیار خود بیرون روند و آنها هم حصارهای محکم خود را نگهبان خود از (قهر و انتقام) خدا می‌پنداشتند تا آنکه (عذاب) خدا از آنجا که گمان نمی‌بردند بدانها فرا رسید و در دلشان (از سپاه اسلام) ترس افکند تا به دست خود و به دست مؤمنان خانه‌هاشان را ویران می‌کردند، پس ای هوشیاران عالم پند و عبرت گیرید. آیه ۲ سوره حشر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آنجا، لبنان، فرعون همه کسانی را که ممکن است موسی باشند، جستجو و قربانی می‌کند... تک تک... با موشک نقطه‌زن. پیشتر هم فرعون‌های دیگر چنین می‌کردند؛ اینجا، در ایران، ۴۵ سال پیش. بهشتی و مطهری و رجایی و ده‌ها موسای دیگر را... اما رسولی که بنا بود باقی بماند، باقی ماند و به جای امام، ردای ولایت پوشید. همانطور که فرعون دیگری، همت و باکری و خرازی و متوسلیان و صدها موسای دیگر را از ما گرفت. و آن هنگام که همگان می‌گفتند سرداران خمینی همه قربانی شدند، قاسم سلیمانی به صحنه‌ی تاریخ بازگشت و سحر ساحران را باطل کرد. آن موسی که بنیان فرعون را از ریشه می‌کَند، بر تکه چوبی در رود تاریخ، رها شده و به سوی مقصدش روان است. خدا، می‌توانست موساهای دیگر را هم از چشم فرعون پنهان کند؛ می‌توانست تیغ‌ها را بشکند و موشک‌های نقطه‌زن را به نقطه‌ی دیگری فرو نشاند... اما، خدا هست و خدایی می‌کند. فرعون سرخوش از کشتن همه‌ی آنها که در کابوسش موسی بوده‌اند، به تخت شاهی باز گشته. موسی هم به نوبه‌ی خود، تاریخ را می‌شکافد و با عصای اژدها بیرون می‌جهد. ما چه کنیم؟ ما برادران و خواهران صدهای موسای قربان شده؟ خدا در این صحنه‌ی به‌هم پیچیده‌ی طاقت‌سوز از ما چه می‌خواهد؟ "صبر و شکر" که صحنه نهایی خروج از ظلمات به سوی نور را رقم می‌زنند. صبر و شکر، حقیقت جهاد و مقاومت است. صبر بر مصیبت فقدان سرداران و صبر بر اطاعت از امر ولی در استمرار مبارزه، شاید دشوارترین صبرها باشد. ولَقَد أَرسَلْنَا مُوسَىٰ بِآياتِنَا أَنْ أَخرِجْ قَومكَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ ذَكِّرهمْ بِأَيامِ اللَّهِ إنَّ فِي ذَلِكَ لَآياتٍ لِكلِّ صَبَّار شَكُور ➕️ @yaminpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
28.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صحبت های سوزناک و شنیدنی حاج مهدی رسولی که انگار حرف همه ما در این روزهاست! لطفا با لینک کانال انتشار دهید ꧁_____________________________ 👇 عضو شوید👇 🌺 https://eitaa.com/mahdi_moazeni ༺༽ ________________________༼༻
🔷آیت الله حائری شیرازی 🔹سرنوشت انقلاب را برایتان بگویم ... | در آینده ایران و اسرائیل، تقابل مستقیم خواهند داشت 🔹 📆 (سخنرانی آیت الله حائری شیرازی در جمع سپاه استان اصفهان - سال 1365) 🔹 امروز در عالم دو ولایت مطرح است: «(ع) نسبت به مسلمانان خالص» و « برای مسلمانان ناخالص». 🔹هر دوی این ولایت‌ها هستند و باید هم رشد کنند. ببینید چه می‌خواهم بگویم! در این‌طرف، ولایت امام دارد سر بلند می‌کند. در آن‌طرف هم ولایت اسرائیل دارد سر بلند می‌کند. در این وسط، کسانی هستند که باید یا جذب این بشوند یا جذب آن بشوند. اگر هنوز جذب نشده‌اند، به‌خاطر این است که این دو ولایت هنوز به‌اندازۀ کافی به خودشان نرسیده‌اند. اسرائیل هنوز به رشد نهایی خودش نرسیده است. نهضت امام هم هنوز به رشد نهایی خودش نرسیده است. 🔹 کسانی که با امام مخالفت می‌کنند، اینها می‌مانند تا اینکه بالاخره از زیر پرچم اسرائیل سر دربیاورند! چون در عالم، دو ولایت بیشتر نخواهد بود. منتها این دو ولایت، هنوز به حد کافی بزرگ نشده‌اند. در آینده، وقتی این دو کاملاً رشد بکنند، با یکدیگر خواهند شد؛ یعنی دیگر هیچ مملکتی، بین [نهضت] امام و اسرائیل واسطه و فاصله نخواهد بود. الان سوریه و لبنان واسطه هستند. در آینده، حکومت اسلامی و اسرائیل [ ] با هم اصطکاک پیدا خواهند کرد؛ یعنی ولایت اهل‌بیت(ع) یک طرف، یهود هم یک طرف! تمام کسانی که نمی‌توانند زیر بار یهود بروند، می‌بینند که چاره‌ای جز قبول ولایت اهل‌بیت(ع) ندارند. آن‌وقت، اهل‌بیت(ع) رشد می‌کنند. در این وضعیت است که تمام جوامع، جز یهودی‌صفتان، سراغ امام زمان(ع) می‌آیند و این مقدمۀ ظهور امام زمان(ع) خواهد شد. 🔹 شما می‌پرسید: «چرا یهود، قطب مقابل ولایت اهل‌بیت(ع) است؟» در روایت داریم کسانی که با اهل‌بیت(ع) مخالفت کنند و بغض ایشان را داشته باشند، . 🔹زینب کبری(ع) در همین ایام محرم و صفر، در کوفه صحبت کرد. حضرت به اهل کوفه گفت: «ضربت علیکم الذلة و المسکنة»! یعنی همان‌چیزی را که قرآن به یهود نسبت داده، حضرت خطاب به کوفیان می‌گوید! اینجا مقصود از کوفیان، تنها اهل کوفه نیست. کوفه در آن روز، نمونه‌ای بوده برای تمام کسانی که امام حسین(ع) را ترک کردند. قرآن به یهود گفت: (ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَ الْمَسْكَنَةُ وَ باؤُ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ) و زینب کبری هم خطاب به کسانی که امام حسین(ع) را تنها گذاشتند، چنین گفت. امروزه هم، ، همان تجلّی ولایت اهل‌بیت(ع) است؛ آنهایی که ولایت فقیه را نپذیرفتند، ولایتشان به منتهی خواهد شد! 🔹 را برایتان گفتم تا اگر سختی‌ها و فشارهایی پیش آمد، بدانید کسی که بناست در صف اهل‌بیت(ع) باشد را تحت فشار قرار می‌دهند. این شخص اگر به درد اهل‌بیت(ع) نخورد، به صف دشمنان ایشان ملحق خواهد شد. در مقابل هم، بسیاری افراد از صف دشمنان بیرون می‌آیند و به صف شما می‌پیوندند. بدانید که صف انقلاب، این است و این مشکلات را دارد تا زمانی که جلوه پیدا بکند. #
الله
اکبر