eitaa logo
مکروبه🇮🇷
2هزار دنبال‌کننده
513 عکس
82 ویدیو
7 فایل
مکروبه: دل‌شکسته ثواب تک به تک کلمات این کانال تقدیم به روح خواهر بزرگترم(ابناء‌الحیدر) لطفا برای شادی روحش فاتحه قرائت کنید. راه ارتباطی با من: @seyedeh1 _انتشار مطالب آزاد🌱
مشاهده در ایتا
دانلود
کتری روحی، روی گاز هوف‌هوف می‌کند. توی لیوان چاق سفالی‌ام آب جوش می‌ریزم. یک نگاهم به کتاب است؛ به کلمات فائضه غفار حدادی که سنگین‌اند، خیلی سنگین و حامل هزاران قطره اشک‌؛ از هزاران چشم که حالا فقط و فقط حفره‌های خالیِ خونین‌‌اند. فائضه از دختر توی مترو نپرسید نامزدت می‌بیند یا نه؟ فقط از رنگ گونه‌اش حدس زد و یا بیشتر دعا کرد که لااقل یک چشم برای مردش باقی مانده باشد. اشکم می‌چکد، یک قاشق عسل می‌ریزم توی چایی و فکر می‌‌کنم اشک ریختن کار عادی و هر روز یک زن در مشرق زمین است. اشک ریختن برای جانبازان پیجرهای لبنانی که حزنش قدر اشک ریختن برای چهار دریادار مظلوم دیشب وزن دارد و درد دارد و درد دارد... أَلسَّلامُ عَلَی الدِّمآءِ السّآئِلاتِ، أَلسَّلامُ عَلَی الاَْعْضآءِ الْمُقَطَّعاتِ سلام بر آن خون‌های جاری، سلام بر آن اعضایِ قطعه قطعه شده
اخبار مذاکرات را که منابع آگاه و موثق‌تان به رسانه‌های خارجی، از رویترز تا العربیه می‌دهند و ما نامحرمان باید با واسطه از آن‌ها بشنویم. خبر شهادت سبزپوشان جان‌به‌کفمان را چرا پنهان می‌کنید؟ ما در آسایش خفتگان، حق این را نداریم که بدانیم همین حالا بر آب‌های خلیج‌فارس، کدام تازه‌داماد و رعناجوان جانش را فدای ما کرده؟ کدام مادر داغ جوان دیده و کدام طفل یتیم شده. ما داغ‌های بزرگ دیده‌ایم و جان‌های عزیز داده‌ایم. حالا حق این را داریم که بدانیم چه کسانی خون خود را برای ما به دریا ریخته‌اند. خبرهای سیاسی‌تان را به رویترز بدهید. ما با خبر شهادت جوان‌هایمان شب را صبح خواهیم کرد و صبح را شب! «مهدی مولایی» @m_molaie110
هدایت شده از علیرضا زادبر
اشاره رهبر انقلاب به پیش‌بینی رهبر شهید درباره پایان عمر رژیم صهیونی رژیم متزلزل صهیونی و غدّه‌ی سرطانی اسرائیل نیز به مراحل پایانی عمر منحوس خود نزدیک شده و به فضل الهی و مطابق با سخن قاطع و آینده‌نگر ده سال قبل رهبر عظیم‌الشأن شهید قدس‌الله نفسه‌الزّکیّه، بیست‌ و پنج سال بعد از آن تاریخ را نخواهد دید، ان‌شاءالله.| ۵ خرداد ۱۴۰۵ @Politicalhistory
رفیق لطفا روز عرفه تو دعا‌هات به یادم باش🌱
دلم روشنایی می‌خواد و پرتویِ انوار روشنی بخشت رو. مثالِ شب‌هایی که روزنه‌های نورِ چراغ می‌دوه میون تاریکی و خاموشیِ اتاق خواب زده‌‌‌ و از ظلمات دورش می‌کنه؛ دلِ تاریکمون رو از پرتو نور هدایتگرت بهرمند کن يا مُنَوّرَ قُلوبِ العارفين.
هدایت شده از قاوِم!
. از ظهر عرفه تا غروب عرفه ساعات مهمّی است؛ لحظه لحظه‌ی این ساعات مثل اکسیر، مثل کیمیا حائز اهمّیّت است؛ اینها را با غفلت نگذرانیم. . ؛ آقای شهید فرمود ..🌱*'
اللّهُمَّ اکْشِفْ کُرْبَتِى، وَ اسْتُرْ عَوْرَتِى، وَ اغْفِرْ لِى خَطِیئَتِى، وَ اخْسَأْ شَیْطانِى، وَ فُکَّ رِهانِى، وَ اجْعَلْ لِى یَا إِلهِى الدَّرَجَةَ الْعُلْیا فِى الْآخِرَةِ وَ الْأُولى. خدایا گرفتاری‌ام را برطرف کن و زشتی‌ام را بپوشان و خطایم را بیامرز و شیطانم را بران و بدهکاری‌ام را ادا کن و برایم معبودا در آخرت و دنیا درجه‌ای برتر قرار ده. دعای عرفه🌱
ای که دعای زکریا را اجابت کرد و یحیی را به او بخشید و او را بی‌کس و تنها وا نگذاشت. ‌ای که یونس را از دل ماهی درآورد. ‌ای که دریا را برای بنی‌اسراییل شکافت و آنان را نجات داد و فرعون و لشگریانش را از غرق‌شدگان قرار داد. ‌ای که باد‌ها را مژده‌دهندگانی پیشاپیشِ باران رحمتش فرستاد. ‌ای که بر عذاب نافرمانان از بندگانش شتاب نورزد. ‌ای آن‌که ساحران روزگار موسی را از ورطۀ هلاکت رهانید، پس از سالیان طولانی که در انکار حق بودند... _دعای عرفه
هدایت شده از وحید یامین پور
11.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺️این بیان شیرین و سرشار از حکمت را از زبان علامه مصباح یزدی بشنوید. "حال جامعه هنگام از دست دادن امامش" ➕️ @yaminpour
پیام حضرت آیت‌الله سیّدمجتبیٰ خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی و آغاز سومین سال فعالیت مجلس دوازدهم.pdf
حجم: 135K
📖 متن کامل پیام حضرت آیت‌الله سیدمجتبی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به‌مناسبت سالروز افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی و آغاز سومین سال فعالیت مجلس دوازدهم | ۷ خرداد ۱۴۰۵ 🔗 farsi.khamenei.ir/news-content?id=62984 📲 @rahbar_enghelab_ir
_یادداشتی برای عروس‌های آمنه ماه‌هاست به معجزه نوشتن فکر می‌کنم. به اعجازی که ادبیات به ارمغان میاره. شاید از وقتی که فهیمه به ادبیات جنگ جهانی پرداخت، ادبیاتی که ایرانِ بی‌طرف به رغم از دست دادن ۴۰ درصد از تمام جمعیتش، تمامِ مردم بی‌گناه و غیر نظامیش در قحطی بزرگ، در اون هیچ سهمی نداشت. مدت‌هاست به ادبیات فکر می‌کنم. به داستان‌های واقعی که نویسنده‌ای ندارند‌ و حالا با سوال "رنده" از غسان کنفانی دوباره به فکر فرورفتم که وقتی داستان‌هامون رو نمی‌نویسیم، می‌دونی سرنوشتشون چی میشه؟ می‌دونی سرنوشت قصه‌های نانوشته‌مون چی می‌شه؟ حقیقت اینه که به ملکیت دشمنامون درمیان و به نفع اون‌ها تموم می‌شه. کتاب رو با بغض شروع کردم، با گریه تموم. ترجمه زیاد خوب نبود و غلط‌های نگارشی ویرایشی زیادش تو ذوق می‌زد. اما دوستش داشتم چون دغدغه نوشتنم رو افزایش داد.