eitaa logo
مکتب اسلامی
12هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
65 فایل
پیاده سازی نظام توحید در ساختارها ارتباط با ادمین @maktab_admin سایت مکتب اسلامی Rahetamaddon.ir کانال تلگرام https://t.me/maktab_eslami
مشاهده در ایتا
دانلود
❗️ قابل توجه خانواده های مکتب اسلامی در سراسر کشور 👈 خرید انبه و لیمو ترش ایرانی به صورت مستقیم از باغدار 🔸 با ورود علمداران مکتب اسلامی به مناطق جنوب کشور و ارتباط با باغداران آن منطقه، شما میتوانید میوه انبه و لیمو ترش ایرانی و با کیفیت را در شکل های مختلف و با قیمتی مناسب تهیه کنید. 🔺ترشی انبه 🔺خلال انبه 🔺سس انبه 🔺انبه رسیده 🔺انبه کال 🔺 لیمو ترش 🔻 جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید تماس بگیرید ‏‪+989152292556‬‏ @maktab_eslami
🔸 در میلاد امام رضا علیه‌السلام به فکر مظلومین افغانستانی باشیم یا امام رئوف، ای پناه بی پناهان، دامن لطفت آنقدر وسیع است که شیعیان افغانستانی مظلوم و آواره، با اینکه دعوت‌نامه سفارت‌های کشورهای اروپایی در دست‌شان است، باز هم دلشان گیر مشهد و پنجره فولاد است، یا امام رئوف، این افغانی‌هایی که سال‌هاست مهمان مایند! حتی همشهری ما شده‌اند، جز تو هیچکسی را نداشته و ندارند، ما ایرانی‌ها همیشه با تحقیر به آنها نگاه کرده‌یم، یا امام رئوف، خودت دل ما را نرم کن، خودت قلب ما را رقیق کن تا برای‌مان مظلوم، حرمت داشته باشد، چه افغانی، چه عراقی، چه آفریقایی و ... 🔻🔻🔻 همانطور که قبلا هم در کانال مکتب اسلامی اطلاع رسانی کردیم، حدود 500 نفر زن و بچه و مرد افغانستانی در یک ماه اخیر وارد ایران شده‌اند در حالیکه تمام زندگی‌شان را از دست داده‌اند و هم‌اکنون در یک مسجد زندگی می‌کنند. مشکلات اصلی آنها موارد زیر است، توانستید برای‌شان کاری کنید: 1. پول رهن منزل (در بعضی مناطق مشهد با 30 میلیون تومان رهن و 500 هزار تومان اجاره می‌شود یک منزل حداقلی اجاره کرد.) 2. پول تهیه وسایل منزل 3. پیدا کردن شغل شماره تماس جهت ارتباط بیشتر: 09355202047 🔻 شماره کارت برای کمک به مردم افغانستانی و مهاجرین 5041721081307010 به نام حمید اسماعیل زاده حتما پس از واریز به شماره زیر اطلاع دهید: 09355202047 مکتب اسلامی @maktab_eslami
هدایت شده از مکتب اسلامی
🔰 چرا امام رضا علیه السلام در هنگام مریضی طبیب خبر می کنند؟ امروز وقتی داشتم حرکت امام رضا از مدینه به سمت توس را بررسی می کردم با روایتی جالب و قابل توجه روبرو شدم. روایتی که از ابوهاشم جعفری نقل شده و آن را در بحارالانوار ج 49 ص 117 آورده است. اول خواستم نسبت به راوی روایت اطمینان بیشتری کسب کنم. سراغ کتاب رجالی رفتم. کتابی که به عنوان مرجع رجال در بین علما معروف است. عباراتی که مرحوم نجاشی درباره ابوهاشم آورده بود اطمینانم را نسبت به روایت دوچندان کرد. عباراتی مثل «عظيم المنزلة عند الائمة عليهم‌السلام»، «شريف القدر»، «ثقة». البته وقتی دیگر منابع رجالی مثل رجال کشی، الفهرست، معجم رجال الحدیث آیت الله خویی، رجال علامه حلی و... را نیز بررسی کردم عباراتی شبیه به این مشاهده کردم. 🔻 شما هم روایت را بخوانید: روي عن أبي هاشم الجعفري قال : لما بعث المأمون رجاء بن أبي الضحاك لحمل أبي الحسين علي بن موسى الرضا على طريق الاهواز ، لم يمر على طريق الكوفة ، فبقي به أهلها وكنت بالشرقي من آبيدج موضع فلما سمعت به سرت إليه بالاهواز وانتسبت له وكان أول لقائي له ، وكان مريضا... ابو هاشم جعفرى گفت وقتى مأمون رجاء بن ابى ضحاك را مأمور آوردن حضرت رضا كرد از راه اهواز رجاء از راه كوفه نيامد اهالى كوفه انتظار آن جناب را داشتند من در قسمت شرقى محلى بنام آبيدج بودم همين كه شنيدم آن جناب را بطرف مرو مى‌برند خود را به اهواز رسانيدم. خدمتش رسيدم و خود را معرفى كردم اولين مرتبه‌اى بود كه ايشان را ميديدم امام عليه السّلام مريض بود هوا هم گرم،بمن فرمود:برايم طبيبى بياور. پزشكى آوردم حضرت رضا يك نوع گياهى را برايش نام برد كه طبيب گفت كسى را روى زمين نديده‌ام كه اسم اين گياه را بداند جز شما از كجا اطلاع پيدا كرده‌اى ولى اين گياه در چنين وقتى يافت نميشود و از گياه‌هاى دوران گذشته است به او فرمود برايم مقدارى نيشكر تهيه كن. پزشك عرض كرد اين سخت‌تر از اولى است زيرا حالا وقت نيشكر نيست. حضرت رضا عليه السّلام فرمود اين دو چيز در همين سرزمين و هم اكنون وجود دارد اين شخص،اشاره بمن كرد،با تو خواهد آمد بطرف آب شاذروان ميرويد و از آب رد ميشويد آسيابى خواهيد ديد بطرف آسياب ميرويد در آنجا مردى سياه را در آسياب خواهيد ديد به او بگوئيد كجا نيشكر و فلان گياه ميرويد (اسم آن گياه را راوى فراموش كرده) فرمود حركت كن من رفتم به آسياب رسيديم و مرد سياه را ديديم از او پرسيديم اشاره به پشت سر خود كرد ديديم نيشكر است هر چه لازم بود برداشتيم برگشتيم به آسياب آسيابان را نديديم خدمت حضرت رضا رسيديم خدا را ستايش نمود. طبيب بمن گفت اين مرد پسر كيست‌؟گفتم پسر پيغمبر ما است گفت از امتيازات نبوت چيزى دارد؟گفتم آرى من خودم مقدارى از آنها را ديده‌ام ولى پيغمبر نيست.گفت جانشين پيامبر است گفتم آرى.اين جريان را كه رجاء بن ابى ضحاك شنيد بهمراهان خود گفت اگر بيشتر در اين محل اقامت كند مردم فريفته او ميشوند بايد حركت كنيم از آنجا كوچ كرد. امام رضا علیه السلام وقتی مریض می شوند دستور می دهند طبیبی برایشان بیاورند. اما با آن طبیب چکار دارند؟ طبیب برای امام رضا می آید؟! کسانی که تصور می کنند امام رضا علیه السلام خود از درمان عاجز هستند و یا به هر علتی نمی خواهند علم طب خود را به کار گیرند، و عظمت ایشان را درست درک نکرده اند. این افراد اگر کمی روایات اهل بیت را با دقت بیشتری بررسی کنند به وضوح می بینند طبیبی که به محضر امام رضا علیه السلام آمده است چطور و و آن حضرت شده است. کسی که اینطور مبهوت علم امام می شود و در مقابل آن حضرت حرفی برای گفتن ندارد، می خواهد بیماری امام را درمان کند؟! برخی مدعی می شوند که امام رضا علیه السلام قصد به رخ کشیدن خود را داشته اند. مرحبا بناصرنا. بله! حضرات معصومین علیهم السلام برای اثبات حقانیت و علم خود زحمت می کشیده اند و در بزنگاه های مختلف و با روش های گوناگون این موضوع را به مردم گوشزد می کرده اند. البته در این روایت نیز این موضوع روشن است که امام رضا علیه السلام علاوه بر اینکه عظمت خود را نشان داده اند به دنبال یاد دادن و تعلیم علم خود به دیگران نیز بوده اند. ❓چطور ممکن است کسی که اینطور همگان را مقهور علم خود می کند برای درمان خود به نیاز داشته باشد؟! این روایت و روایات متعدد دیگری که در این زمینه آمده است شاهد محکم و مبرهنی است بر اینکه اهل بیت علیهم السلام هم علم طب داشته اند و هم آن را در مورد خود و دیگران به کار می گرفته اند. 🔻 متن کامل و عربی روایت http://lib.eshia.ir/11008/49/118 🔻مکتب اسلامی https://eitaa.com/joinchat/2275540994C6f057befd5
♨️ ‏آموزش اعمال یداوی «دلک و غمز مقدماتی» 🔸 دوره نهم در 🔻 اندیشکده بین المللی طب اسلامی برگزار می‌کند: 🔸 دوره‌های فشرده و عملی اعمال یداوی با عنوان «دلک و غمز مقدماتی» 🔻 سرفصل‌های دوره: اصلاح تخصصی اسکلت و فیزیک بدن شناخت اعضای بدن، تئوری و تخصصی اصلاح درد های گردن اصلاح ستون فقرات تعادل گیری اصلاح انحراف و در رفتگی لگن اصلاح پای پرانتزی در رفتگی ناف و.... 📌 مشهد مقدس 📆 پنجشنبه و جمعه ۲۶ و ۲۷ خرداد ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر: https://shafiye.ir/140102242478 اندیشکده بین المللی طب اسلامی دانشگاه مجازی طب اسلامی | عضو شوید🔻 https://eitaa.com/joinchat/3241869397C786926af21
هدایت شده از خبرگزاری فارس
زائران حج واکسن مورد تأیید عربستان را زدند 🔹با وجود پیگیری‌های ایران به‌منظور پذیرش واکسن‌های ایرانی کرونا برای زائران حج تمتع کشورمان، عربستان این امر را نپذیرفت. به همین دلیل همه زائران حداقل ۲ دُز واکسن مورد تأیید سعودی‌ها را تزریق کردند. 🔹از طرفی سازمان حج و زیارت به‌دلیل احتمال تغییر رویکرد سعودی‌ها در واپسین روزهای اعزام، از زائران خواسته که ۳ دُز واکسن بزنند تا مشکلی در روند اعزام آن‌ها ایجاد نشود. @Farsna
♨️ آموزش کلاس اول بدون مدرسه با «مکتب اسلامی» 📌 مشهد مقدس 📆 ۲۵ خرداد 🕔 ساعت ۱۶:۳۰ 🔸 قابل توجه والدین فرزندان ۶ و ۷ سال، که قصد دارند آموزش فرزندشان را خارج از مدرسه دنبال کنند: 🔻 نشست توجیهی روش آموزش کلاس اول با ویژگی‌های زیر برگزار می‌شود: 🔹خانواده محور 🔹کل به جزء 🔹بدون نیاز به مدرسه 🔻 مباحث اصلی پیرامون روش خواندن و نوشتن و ریاضیات کاربردی است که والدین ابتدا نسبت به روش توجیه شده و سپس در کارگاه‌های آموزشی شرکت می‌کنند تا بتوانند آموزش فرزندشان را خیلی بهتر از مدرسه و توسط خودشان انجام دهند. 🔻 مکتب اسلامی، شبکه‌ای خانواده محور است که از سال ۱۳۹۶ به صورت رایگان فعالیت می‌کند و هدفش تحقق تزکیه و تعلیم توحیدی و تحول در آموزش و پرورش موجود است. ❗️دقت کنید که این نشست حضوری است و پس از ثبت نام و تکمیل حد ظرفیت، این جلسه به صورت حضوری در شهرهای متقاضی برگزار می‌شود. 🔻 ثبت نام: RAHETAMADDON.IR مکتب اسلامی | عضو شوید🔻 https://eitaa.com/joinchat/2275540994C6f057befd5
🔻 جلسه توجیهی و آشنایی با مکتب اسلامی در مشهد 📅 سه شنبه 24 خرداد 🕚 ساعت 17 📍 خیابان شهید اندرزگو 12، کوچه 12/4، روبروی هتل بهرام، انتهای بن بست، پلاک 17 🔸 مخصوص خانواده‌هایی که به تازگی با مکتب اسلامی آشنا شده‌اند یا قصد آشنایی دارند. @maktab_eslami
🔸 بینش حاکم باید دگرگون شود 🔸 به‌طور کلی به نظر می‌رسد برای دگرگونی در آموزش و پرورش لازم است بینش حاکم بر آموزش و پرورش تغییر یابد، یعنی فلسفه‌ی آموزش و پرورش، هدف‌های آموزش و پرورش، نوع تربیت و سازندگی که بایستی در این نسل به وجود آید، باید تغییر کلی درونش پیدا شود. 🔸 در رژیم گذشته اصراری بود بر این‌که نسل ما را از داشتن یک ایدئولوژی مثبت و فعال و جهت‌دار تهی کنند و او را به صورت بی‌تفاوت و تهی و پوچ‌گرا بار بیاورند و احیاناً با التقاطی از فرهنگ غربی، زمینه را برای یک نوع زندگی مصرفی، متناسب با بازار مصرف برای فرآورده‌های صنعتی و اقتصادی و فنی و حتی صادرات فرهنگی‌شان آماده بسازند و نیز بقایایی از رسوم و سنت‌ها و فرهنگ باستانی و ملی را به نسل ما تحمیل کنند؛ آن هم از محدوده‌های اسارت‌بار و ذلت‌باری که بتواند نسل ما را با تحمل استبداد و تواضع در برابر قدرت‌های حاکم با روح تملق و چاپلوسی و خضوع و ذلت، بار بیاورد و قدرت تصمیم‌گیری و تفکر آزاد و اندیشه و اراده را از نسل ما بگیرد. 🔸 بنابراین هدف این بود که جامعه‌ای سنت‌گرای غرب‌زده‌ی مصرفی، وابسته‌ی بالمآل، بی‌تفاوت و تهی از خودی و شخصیت و هویت بار بیاورند و بنابراین زمینه‌ای باشد برای استعمار و برای سلطه‌ی ابرقدرت‌ها و خودباختگی و خودفروختگی در برابر قدرت‌های دیگر. شهید باهنر مصاحبه با روزنامه جمهوری، بخش اول مردادماه سال 1358 🔻مکتب اسلامی شبکه خانواده محور برای تحقق تزکیه و تعلیم توحیدی @maktab_eslami
🔻 تربیت نسلی با روح انسانی بین المللی 🔸 ما تأکید و اصرار داریم که بایستی این نوع بینش حاکم، به کلی دگرگون شود و ما انسان‌هایی آزاداندیش، مستقل، باشخصیت و با هویت بار بیاوریم و براساس ایدئولوژی غنی اسلام، نسلی بسازیم متحرک، هدف‌دار و کارآمد که بخواهد جامعه‌ی خودش را در تمام ابعاد متحول کند، دگرگون کند و پیشرفت دهد و بسازد و یک روح انسانی بین‌المللی در او به وجود بیاید که به صلاح و سعادت همه‌ی انسان‌ها بیاندیشد، از موضع حمایت از مستضعفین جهان به کل دنیا بنگرد. 🔸 نسل ما نسلی باشد و بار آید که از حرکت‌هایی که در دنیا برای مستقر کردن حاکمیت مستضعفین بود آمده است، حمایت کند و پیوند خودش را با محرومان جهان و با مظلومان جهان و مستضعفان جهان مستحکم‌تر کند و در برابر طاغوت، در برابر استکبار، در برابر زورگویی، در برابر سلطه‌جویی، احساس قدرت و مقاومت و مبارزه کند و علاوه بر این، نوعی روشن‌بینی و هوشیاری در این نسل به وجود آید که بتواند درون خودش بجوشد مبارزه ضدتوطئه و دسیسه و مداومت در سازندگی و جهت دادن و سرعت بخشیدن به حرکت تکاملی اجتماعی‌مان در روند اسلام. شهید باهنر مصاحبه با روزنامه جمهوری، بخش دوم مردادماه سال 1358 🔻 مکتب اسلامی شبکه خانواده محور برای تحقق تزکیه و تعلیم توحیدی @maktab_eslami
🔻 هدف اول از آموزش و پرورش 🔸 و نیز ما تأکید داریم بر این‌که بایستی هدف از مدارس خصوصاً دبیرستان‌های ما آن نباشد که به صورت یک ماشین مدرک‌سازی و دیپلم‌سازی درآید، برای آن‌که افرادی را برای پشت‌میز نشینی آماده کند، بلکه بایستی نیاز جامعه‌ی خودمان را از لحاظ فنی و کشاورزی و صنعتی و مدیریت‌ها و غیره... در نظر بگیریم و تربیت ما در مورد نسل‌مان به گونه‌ای باشد که مناسب با زمان و نیاز، افراد را بسازیم، به‌طوری که به سرعت جذب بازار کار و نیازهای اجتماعی ما گردند و این، احتیاج به برنامه‌ریزی دقیق و مشارکت وزارتخانه‌های دست در کار و همفکری و همکاری و آمارگیری سالم دارد. 🔸 بایستی بخش عمده‌ای از کار مدارس ما به تربیت افراد براساس مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در سطوح مختلف بسیج شود و ما بتوانیم برای نیاز آینده‌ی مملکت‌مان در زمینه‌ی احیای صنعت‌مان، صنعت مستقل و احیای کشاوزی‌مان و بازسازی جامعه‌مان در همه‌ی سطوح اجتماعی، کارشناس‌ها، تکنسین‌ها و حتی کارگرهای فنی و ماهر به اندازه‌ی کافی تربیت بکنیم. 🔸 البته در همه‌ی این مراحل آن سازندگی فکری و روحی و تربیت اخلاقی و انسانی باید دقیقاً حاکم شود که ما در درجه‌ی اول می‌خواهیم انسان بسازیم و انسان مسلمان، در درجه‌ی دوم یک تکنسین و یا کارگر فنی یا مهندس و یا دبیر. شهید باهنر مصاحبه با روزنامه جمهوری، بخش سوم مردادماه سال 1358 🔻 مکتب اسلامی شبکه خانواده محور برای تحقق تزکیه و تعلیم توحیدی @maktab_eslami
🔻 احتیاج ما به کدام درس؟ 🔸 ما ریاضیات را احتیاج داریم، فیزیک را احتیاج داریم، جامعه‌شناسی و فلسفه را احتیاج داریم، اقتصاد را احتیاج داریم، ادبیات را نیز احتیاج داریم، اما آیا همه‌ی این درس‌ها را برای همه‌ی این رشته‌ها احتیاج داریم؟ آیا چه مقدار از این درس‌ها مورد نیاز عموم نیست یا مورد نیاز برخی از رشته‌های خاص نیست؟ 🔸 اینها بایستی دقیقاً بررسی شود و مقدار زایدش حذف و نیز محتوای این درس‌ها و جهت این درس‌ها دقیقاً باید بررسی شود. 🔸 ما تاریخ خواهیم داشت و نمی‌توانیم درس تاریخ را حذف کنیم، اما آیا تاریخ مجموعه‌ای است، مونتاژی است از یک سلسله رویدادها و داستان‌ها، آن هم با بینش حاکم بر تاریخ؟ تا سلطه‌ی سلاطین و بیدادگران و قدرتمندان را توجیه کند و تاریخ مجموعه‌ای باشد از کشورگشایی‌ها و قدرت‌نمایی‌ها و زورگویی مستبدان یا تحلیلی باشد از رویدادها و حرکت جوامع و امت‌ها و علل سقوط و علل پیشرفت‌ها و درسی باشد برای آینده‌ها؟ 🔸 بنابراین نیاز داریم و همین‌طور درس جامعه‌شناسی ما و درس اقتصاد ما و درس فیزیولوژی ما و همه‌ی دروس ما. 🔸 آیا ادبیات فارسی ما صرفاً بدان منظور است که ما بچه‌های خودمان را آشنا کنیم با این‌که چگونه در یک جمله ترکیب کنند کلمات را و یک جمله بسازند و صفت و قید را در کجای جمله قرار دهند و همین؟ و یا احیاناً از نظر محتوا، ما فقط متون مختلفی از ادبیات گذشته خودمان که احیاناً ممکن است محتوای بدآموز داشته باشد، باز هم همان متون را در کتاب‌های خودمان به کار ببریم؟ یا این‌که ضمن آن‌که می‌خواهیم لغت بیاموزیم و جمله‌سازی و صرف و نحو و تجزیه و ترکیب و غیر ذالک. در عین حال فراموش نکرده‌ایم که هر جمله‌ای و هر لغتی پیامی دارد و اثری دارد و بنابراین درست درحالی‌که ما در ادبیات فارسی خودمان زبان‌آموزی را تعقیب می‌کنیم، سازندگی را و جهت دادن را و محتوای فکری و محتوای اخلاقی و اجتماعی متون را نیز بایستی دقیقاً رعایت کنیم. بنابراین شاید بسیاری از عناوین درس‌ها محفوظ بماند اما حد و مرز و محتوا و جهت این درس‌ها بایستی تغییر کند و متناسب با روند انقلاب‌مان باشد. شهید باهنر مصاحبه با روزنامه جمهوری، بخش چهارم مردادماه سال 1358 🔻 مکتب اسلامی شبکه خانواده محور برای تحقق تزکیه و تعلیم توحیدی @maktab_eslami