eitaa logo
🔹«مکتب امام» در آیینه «صحیفه امام»🔹
253 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
410 ویدیو
80 فایل
🎯هدف: آشنایی عمیقتر با «مکتب امام» در جهت بسط و امتداد بخشیدن به آن در ساحتهای مختلف زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی، در حدّ وسع و توان خود 📚متن محوری: کتاب «صحیفه امام» 🖌 ارتباط: @yarab2730
مشاهده در ایتا
دانلود
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 💠 امام در توصيف بهاران و مدح ، عليه السّلام 📌سروده شده در ایّامی که بسان این روزگار، و قرین و همراه شده بودند... مژده فروردين ز نو بنمود گيتى را مُسخّر جيشش از مغرب زمين بگرفت تا مشرق سراسر … قُدسيان را نيز در لاهوت، جشنى شادى‏افزاست چون‏كه اين نوروز با ميلاد مهدى توأمان شد مصدرِ هر هشت گردون مبدأ هر هفت اختر خالق هر شش جهت، نور دل هر پنج مصدر والى هر چارعنصر حكمران هر سه دختر پادشاه هر دوعالم، حُجّتِ يكتاى اكبر ... مُصطفى سيرت، على فر، فاطمه عصمت حسن‏خو هم حُسين قدرت، على زهد و مُحمّد علمِ مَهرُو شاه جعفر فيض و كاظِم حلم و هشتم قبله گيسو هم تقى تقوا، نقى بخشايش و هم عسكرى مو مهدى قائم كه در وى جمع، اوصاف شهان شد پادشاه عسكرى طلعت، نقى حشمت تقى فر بوالحسن فرمان و موسى قُدرت و تقدير جعفر علم باقر، زهد سجّاد و حُسينى تاج و افسر مجتبى حلم و رضيّه عفّت و صولت چو حيدر مُصطفى اوصاف و مجلاى خداوند جهان شد جلوه ذاتش به قدرتْ تالىِ فيض مُقدّس فيض بى‏حدش به بخشش، ثانىِ مجلاى اقدس‏ نورش از «كُن» كرد بر پا هشت گردون مقرنس نطق من هرجا چو شمشير است و در وصف شه، اخرس‏ [لال] ... دست تقديرش به نيرو جلوه عقل مُجرّد آينه انوار داور، مظهر اوصافِ احمد حكم و فرمانش محكّم، امر و گفتارش مُسدّد در خصايلْ ثانى اثْنَيْنِ ابوالقاسم مُحمّد (ص) آنكه از «يزدان خدا» بر جُمله پيدا و نهان شد روزگارش گرچه از پيشينيان بودى مؤخّر ليک از آدم بُدى فرمانْش تا عيسى مُقرّر از فراز توده غبراء تا گردون اخضر وز طرازِ قبّه ناسوت تا لاهوت، يكسر بنده فرمانبرش گرديد و عبدِ آستان شد پادشاها كار اسلام است و اسلامى پريشان در چنين عيدى كه بايد هركسى باشد غزلخوان‏ بنگرم از هر طرف هر بيدلى سر در گريبان خسروا از جاى برخيز و مدد كن اهل ايمان‏ ... ، ص271 به بعد 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1367-01-13_128k_سخنرانى_در_جمع_مسئولان_و_كاركنان_وزارت_پست_(برداشتهاى_مختلف_از_انتظار_فرج).mp3
13.53M
✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅ 🎤بیانات درباره و معنای صحیحش ⏳زمان: صبح 14 فروردين 1367 ه.ش/ 15 شعبان 1408 ه.ق 🌍مكان: ، حسينيه ‏ 👥👥 حاضران: خانواده‏هاى ، و مسلمان و ، برخی و و... ، ج‏21، ص13-17 عج 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 💠 درباره جُمهورى اسلامى ما جاويد است دشمن ز حيات خويشتن نوميد است‏ آن روز كه عالم ز ستمگر خالى است ما را و همه ستمكشان را عيد است‏ ، ص193 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 💠 درباره ‏ اين عيد سعيد عيد حِزبُ‏الله است دشمن ز شكستِ خويشتن آگاه است‏ چون پرچم جُمهورى اسلامى ما جاويد به اسمِ اعظمِ الله است‏ ، ص197 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 💠 به 😃😄😊 آقا! اجازه بده رأی بدهند...❗️ 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔦توضیح مرتبط با و ⚫️🔴⚫️ و ❗️ ☑️ یکی از ویژگیهای و غربگرایی، دست نیاز دراز کردن به غرب در همه زمینه ها؛ ازجمله امور است... . ☝️«... مى‏گوييم ، حلقه به گوش نباشيد؛ ☝️ما و شما را مى‏خواهيم؛ ☝️ما به شماها مى‏كنيم كه آقا، شما هستيد؛ بر ، به ، هستيد؛ ☝️شما باشيد؛ آقا باشيد؛ باشيد؛ را كنيد؛ را دست برداريد، 💰دستتان را براى چهار دراز نكنيد؛ 💵هر جلسه‏اى شما تشكيل مى‏دهيد، هى مى‏گوييد دلار بده! ☝️ما با اين چيزها مخالفيم. ☝️اگر اين است، ما مرتجعيم؛ و اگر آن است شما متمدنيد!...». 📌همچنین، ر.ش: پستهای تا 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 ادامه مطالب مرتبط به ، به بعد 🔴 👈 پست 🎧 🔵 مرتبط به تا از جلد دوم 📌فهرست محتوای 👈 پست 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 🌿🌿🌿 رنجهاى (ص) در دعوت به 👇ادامه پست 👆 📌 دو وجه برای رنج کشیدن بیشتر پیامبر (ص) برای بسط و ترویج توحید بیان شده بود. 🔷🔷🔷 وجه و دلیل سوم، عمیقتر از دو وجه قبلی است و آن اینکه: 💎پیامبر (ص)، عمیقترین معرفت ممکن (برای ماسوی الله) از توحید را داشتند و به همین جهت، بیشترین دغدغه بسط توحید را هم داشتند؛ زیرا هرچه معرفت توحیدی انسان بیشتر باشد، دوستی و علاقه و حبّ او نسبت به خداوند هم بیشتر و عمیقتر میشود تا جایی که مؤمن و موحّد واقعی، عاشق خداوند است؛ و الّذین آمنوا اشدّ حُبّا لله. ❤️ هر عاشق و محبّی هم دوست دارد که همه چیزهای دیگر را در نسبت با معشوقش ببیند و آنها را در رابطه با او تفسیر و تحلیل کند. 💚محبّ و عاشق خداوند (موحّد راستین) هم دوست که دارد همه چیز را به رنگ توحیدی ببیند و با خداوند معنا و تفسیر کند یا به رنگ توحید درآورد. ازجمله اینکه، میخواهد همه شئون زندگی بشر را توحیدی و مصبوغ (رنگ آمیزی شده) به رنگ توحید و صبغة الله بکند. بقیه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 🌿🌿🌿 رنجهاى (ص) در دعوت به 👇ادامه پست قبل👆 🔷در معشوقهای دیگر (غیر از خداوند)، واقعا امکان ندارد که همه چیز را با آنها دید و تفسیر و تحلیل کرد؛ زیرا موجوداتی مقیّد به قیود بسیار و محدودند؛ ازاینرو، آنها دست به دامان خیال و شعر و مجاز و استعاره و اعتبار و... میشود؛ 💠 امّا در نسبت با حق تعالی، میشود همه عالَم را با دید و با او تفسیر و تحلیل و معنا کرد؛ زیرا حقیقت عالم، توحیدی و تجلّی توحید است و خداوندِ أحدِ صمد، وجود بیکرانه و حقیقیت بینهایتی است که هیچ موطنی از او خالی نیست و واحد قهّاری است که همه کثرات را درنوردیده است؛ 🌱به همین جهت، پیامبران، و مجنون نیستند و بدون هیچ نیازی به پناه بردن به شعر و شاعری و خیال انگیزی، میتوانند توحید نهفته در تاروپود عالم را بیان کنند و شرح و بسط بدهند و در عین بیان حقایق توحیدی عالَم، پرشورترین و پراحساسترین حالات روحی را هم برای مخاطبان دین رقم بزنند؛ زیرا توحیدی انسانها مخاطب آنها است که منبع حیات و معدن عالیترین نوع زندگانی و والاترین دریافتها و ادراکات عالی و احساسات متعالی است. إِنَّهُ لَقَوْلُ‏ رَسُولٍ كَريمٍ؛ الحاقة:40 همانا آن، قطعا سخن رسولی کریم است وَ ما هُوَ بِقَوْلِ شاعِرٍ قَليلاً ما تُؤْمِنُونَ (41) و گفتار شاعری نیست! چه کم ایمان می آورید! بقیه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 🌿🌿🌿 رنجهاى (ص) در دعوت به 👇ادامه پست قبل👆 💠 متعال، احد و صمد و واحد قهّاری است که بر همه عوالم و مواطن و نشئات، قهر و سیطره و چیرگی دارد. هُوَ الْأَوَّلُ وَ الْآخِرُ وَ الظَّاهِرُ وَ الْباطِنُ؛ حدید: 3 هُوَ الَّذي فِي السَّماءِ إِلهٌ وَ فِي الْأَرْضِ إِلهٌ؛ زخرف: 84 کسی که این حقیقت را بهتر و دقیقتر و عمیقتر بفهمد، بی تابتر و رنجورتر است؛ همانطور که عاشقی که کمالات معشوق را بهتر بیابد، زارتر و بیمارتر است. پس بدان این اصل را ای اصل‌جو هر که را دردست او بُردست بو هر که او بیدارتر پر دردتر هر که او آگاهتر رخ زردتر بقیه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 🌿🌿🌿 رنجهاى (ص) در دعوت به 👇ادامه پست قبل👆 🔥امام ره هم چون معرفت توحیدی بسیار عمیقی داشتند، آتشی به جان و دل داشتند که به عالم حرارت بخشید و عصر خویش را به جنب و جوش توحیدی درآورد. 💎 امام، را در تنها در کنج و گوشه خرابات و محراب نمیجست، بلکه عالم را خراباتخانه و مسجد حق تعالی میدید و مطابق توحید اطلاقی قرآنی و فرهنگ صحیح اسلامی، همه چیز (حتی عالَم تشریع و عرصه حکمرانی) را توحیدی میخواست! 🌿ازاینرو، امام نیز اجتماع و عرصه های مختلف نظری و عملی آن را کرد و توحید را به کوچه و بازار کشاند. البته، هرکسی در حدّ‌ خود از این خوان گسترده جامی گرفت. سالک! در اين سلوک بدنبال كيستى؟ من‏، را به كوچه و بازار مى‏كشم‏ ، ص155 ✅ بدین جهت، در یا همان ، اموری مثل ، حضور در اجتماع، خلوت باطنی، و... با یکدیگر تنافی ندارند و همه بر محور توحید گرد هم می آیند و به همدیگر مدد میرسانند 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔦توضیح مرتبط با ☝️☝️☝️ هر نسل در دریافت، حفظ و انتقال «... با رنجهاى فراوان، چه خود و چه بعد از رسول اكرم كسانى كه متكفل بوده‏اند رياست اسلام را، با رنجهاى فراوان، اسلام را تقويت كردند و دست به دست، اين اسلام آمد تا الآن كه به ما محول شده است؛ به اين طبقه‏اى كه الآن موجودند محول شده است. اين طبقه موجوده‏اند كه الآن مسئول اسلام و مسئول احكام اسلام هستند...»؛ ⏳قبلا اشاره شده بود که هر فرد در حیطه استعداد و توانایی خود در قبال ، مسئولیّت دارد. این مسئولیّت، فقط عرضی نیست و طولی هم است یعنی هر نسل باید اسلام را به درستی از نسل قبل دریافت کرده و تحویل بگیرد و آن را خوب حفظ و حراست و اجرا و اقامه کند و آن را به درستی به نسل بعدی تحویل بدهد. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا