هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
این تصویر یک تمبر متعلق به یک شرکت دارویی فرانسوی در سال 1929 هست که جابربن حیان شیمیدان ایرانی رو به تصویر کشیده!
نکته جالب اینه که از امام صادق(ع) به عنوان دانشمندی که استادِ جابر بوده در پایین تصویر یاد کرده:)/ محمد هولمز
@BisimchiMedia
هدایت شده از مجله خردورزی
🔻 رفاه عمومی، لازمۀ عدالت اجتماعی
‼️ راهبرد اقتصادی جمهوری اسلامی ایران از منظر رهبر معظم انقلاب
▫️رفاه مادی، به معنای ترویج روحیۀ مصرفگرایی نیست -که خود، یکی از سوغاتهای شوم فرهنگ غرب است- بلکه بدین معنی است که کشور از نظر آبادی و عمران، استخراج معادن و استفاده از منابع طبیعی، تأمین سلامت و بهداشت جامعه، رونق اقتصادی و رواج تولید و تجارت، باتکیهبر استعدادهای ذاتی نیروهای انسانی خودی، به حد قابلقبول برسد و علم، فرهنگ، تحقیق و تجربۀ همگانی شود و نشانههای فقر و عقبافتادگی رختبربندد.
▫️مخاطب رهبر انقلاب در فراخوانی به سمت «زهد و سادهزیستی»، اولاً مسئولان و کارگزاران کشور بودند و ثانیاً عموم مردم. بیشترین آسیب در کمینِ مسئولان نظام «اشرافیگری» بود و وقتی این پدیده از مسئولان به عموم مردم سرریز شد، «تجملگرایی» در میان مردم رواج یافت. به همین دلیل، طی سالیان متمادی، رهبر معظم انقلاب نسبت به احتراز از این دو آسیبِ ویرانگر، بسیار تذکر و هشدار داده است. این هشدارها، گاه مستقیم خطاب به مسئولان و گاه خطاب به عموم مردم بوده است.
▫️مطمئناً حرکت به سمت گشودن گرههای مردم و بازکردن راه به سمت یک زندگی مرفه، سالم و خوب که مردم از فراوانی و ارزانی و دیگر امکانات استفاده کنند، یک وظیفۀ اسلامی است که... قطعاً جزو آرمانهای امام عزیزمان است.
📝 علیرضا ملااحمدی، پژوهشگر انقلاب اسلامی
➕ جهت خرید شماره سوم خردورزی با ارسال رایگان، به ادمین پیام دهید:
@ErfanKhalilifar
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ «تحوّلخواهی» رکنِ شخصیّت امام خمینی (ره)
حضرت آیتالله خامنهای:
✔️ «روحیّۀ تحوّلخواهی» یکی از برجستهترین و مهمترین خصوصیات امام بزرگوار است.
🔹 این چیزی نبود که در آغاز نهضت یعنی سال ۴۱ در ایشان به وجود آمده باشد. ایشان از دوران جوانی یک انسانِ تحوّلخواه بودند و نشانهاش همان یادداشتی است که در دهۀ ۳۰ عمرشان در دفتر مرحوم وزیری نوشتند و آیۀ شریفۀ «قُل إنّما أعظُکم بواحدةٍ أن تقوموا للّه مَثنی و فُرادی» را در طلیعۀ آن ذکر کردند.
🔺 ایشان [فقط در حیطۀ فکر متوقّف نشدند و] این روحیه را إعمال هم کردند و بطور میدانی و عمَلی هم وارد عرصۀ «تحوّلآفرینی» شدند. از تحوّلآفرینیِ روحی در یک مجموعهای از طلاب جوان در قم گرفته تا تحوّلخواهیِ وسیع در عموم ملّت ایران.
📌 پ.ن: خیلی فرق است بین اینکه شخصیّت و تفکّر حضرت امام خمینی (قدّسسرّه) را بر اساس یکی دو نقلقولی که معلوم نیست چقدر دقیق و منطبق با قرائن کلامی و غیرکلامی است بشناسیم؛ یا اینکه آن را بر اساس محکماتِ فکری و شخصیّتی و مَنشیِ ایشان در طول سالیان دراز فهم کنیم.
@Maktabkhaaneh
هدایت شده از حجهالاسلام محمد امیری طیبی
📌«بی مردم» الگویی در فهم رسالت هیات تراز انقلاب
✅ مقام معظم رهبری : « اشکال کار ما در بسیاری از جاها این است که دستور میدهیم، نصیحت میکنیم، استدلال میکنیم، منطق میآوریم، اثر نمیکند؛ چرا؟ برای اینکه فضای عمومی فضای متناسب با آنچه ما خواستهایم نیست. من بارها تکرار کردهام «فرهنگسازی»؛ فرهنگسازی یعنی همین کاری که شما(هیاتها) میتوانید بکنید.»
📍اول : رسالت هیات تراز و مداح انقلابی در هیات ترمیم فاصله فکری مخاطب هیات با ولی جامعه است تا با فرهنگ سازی اوامر و معنویات او معطل نماند .
📍دوم : همه مولفه های کمی مثل جمعیت شرکت کنندگان و میزان خدمات مثل توزیع غذا و خدمات جهادی و مولفه های کیفی مثل حال معنوی جلسه و شور نوحه و سینه زنی ، معبری است برای تحقق این رسالت و اگر مقصد تلقی شود انحرافی از رسالت هیات است.
📍سوم: کسی در ساحت مداحی میتواند به این رسالت عمل کند که افق ذهنی خود را با افق ذهنی ولی جامعه تطبیق کرده باشد .
📍چهارم: قطعه « بی مردم » حرکتی است در نقطه زنی نیاز مخاطب و مبتنی بر درک صحیح از مسأله در زمان مناسب که دست روی اصلی ترین نقطه فاصله ذهنی مخاطب با رهبری معظم گذاشته است و آن هم باور به قدرت مردم و راه حل بودن حکم رانی مردمی است .
📍پنجم : برادرم حاج مهدی حنجره اش را، هنرش را، اندیشه اش را، ابزاری کرد برای گفتمان حرکت عمومی در گام دوم اما نه با تکرار ادبیات رهبر بلکه مبتکرانه و با بهترین استفاده از عنصر ادبیات و احساس و چقدر امروز نیاز است اینگونه اندیشه های حکیم فرزانه انقلاب را نشر دهیم .
📍ششم: « بی مردم » مطالبه ای است از جریانهای حلقه های میانی تا به میدان بیایند و مردم را پای کار ولایت بیاورند و الگوی کاملی نیز برای این حرکت معرفی میکند و آن قیام فاطمه زهرا سلام الله علیها است تا کسی در ثمربخشی این حرکت شک نکند .
📍هفتم : قدر مسلم «بی مردم» خروجی یک اندیشه فعال و بیدار است و حس و حال و دلنشینی آن محصول ارایه ای هنرمندانه و باورمندانه است اما از همه مهمتر اقدامی گروهی و چند وجهی از منظر پژوهش ، شعر ، سبک ، اجرا و ابزار رسانه است .
📍هشتم : ضعف جدی بدنه انقلاب عدم هم افزایی و ضریب دهی به تولیدات افراد درون جبهه است . یادمان بیاید اجرای ضعیف و بی هنر «شروین حاجی پور» در فتنه سال گذشته را که چگونه ضریب دادن و از دلش جریان بیرون کشیدند .
📍نهم : « بی مردم » این ظرفیت را دارد تا هزاران بار در فرم های مختلف و فضاهای متفاوت تکرار شود تا تبدیل به فرهنگ و جریان گردد راهی که بعد از رسولی ها وظیفه مردم و جریان داران است . اگر مردم پای کار « بی مردم » نیایند چنین اثر فاخری هم غریب میشود .
📍دهم : مثل همیشه ضریب دهنده اصلی جریان انقلاب با باورمندی به مردم رهبری حکیم است که به کارهای تراز ضریب میدهد تا اثر فاخر انقلابی در غربت مردم فراموش نشود .
عصر پنجشنبه آخر پاییز
محمد امیری طیبی
#فاطمیه
#مهدی_رسولی
#بی_مردم
#هیات_تراز
عضو شوید🔻
ایتا / تلگرام / اینستاگرام
🆔@Mohammad_AmiriTayebi
هدایت شده از نسیم حکمت
چگونه خوانی حکمت متعالیه.mp3
5.71M
🔰 چگونه حکمت متعالیه بخوانیم
🔹 حضرت استاد یزدان پناه در تاریخ 1402.8.21 در مدرسه عالی عروج، مطالبی ارزشمند در خصوص چگونگی خواندن فلسفه و حکمت متعالیه بیان کردند.
به علاقه مندان به تحصیل عمیق حکمت، خصوصا حکمت متعالیه توصیه می شود حتما این صوت را گوش دهند.
از مسئولین محترم مدرسه عالی عروج نیز بابت در اختیار قرار دادن این صوت، کمال تشکر و قدردانی را داریم.
#استاد_یزدان_پناه
#حکمت_متعالیه
#روش_فلسفه_خوانی
https://eitaa.com/nasimehekmat
مکتبخانه
🔰 چگونه حکمت متعالیه بخوانیم 🔹 حضرت استاد یزدان پناه در تاریخ 1402.8.21 در مدرسه عالی عروج، مطالبی
🔺 جناب استاد یزدانپناه در این جلسه دربارهی «سیر مطالعاتی فلسفه» بحث نمیکنند. بلکه آن رویکرد و روحی که بر فلسفهورزی باید حاکم باشد را توضیح میدهند.
@Maktabkhaaneh
مبارزه.jpg
114.4K
✅ زندگی سراسر مبارزه است...
📝 حضرت آیتالله خامنهای
#ومَضات
@Maktabkhaaneh
مکتبخانه
✡️ اسرائیل بهمثابهِ مدرنیته ✍️ علیرضا ملااحمدی 📍نظام اسرائیل خودِ خودِ #مدرنیته است. نظام سیاسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔃 اسرائیل خودِ خودِ #مدرنیته است و کار بزرگ امّت فلسطین اینست که این واقعیّت را رسوا کرد و مدرنیته را عریان کرد.
📛 حالا طرفداران لیبرالیسم و دموکراسی
باید زورشان را بزنند تا از خودشان اعاده حیثیت کنند؛ و البته که نخواهند توانست.
@Maktabkhaaneh
هدایت شده از تنبیه الأمة
8.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ آیا علما و حوزههای علمیه با امام خمینی و انقلاب اسلامی مخالف بودند؟
🎥 تیزر
👤 حجتالاسلام والمسلمین مهدی ابوطالبی؛ معاون پژوهش مؤسسه امام خمينی
⁉️ آیا امام یک استثناء بود و فقهای دیگر وارد سیاست نمیشدند؟!
⁉️ آیا امام در نهضت انقلابی خود، فقها و علما و بدنه حوزه را همراه نکردند؟!
⁉️ فقط حضرت امام اعلامیههای سیاسی میدادند؟!
⁉️ فقها و علما پس از پیروزی انقلاب چه برخوردی با حکومت اسلامی داشتند؟!
🎞 فیلم کامل:👇🏻
Aparat.com/v/tzqKi
#امام_خمینی
#انقلاب_اسلامی
#همراهی_علما
@Tanbiholomah
7.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ با توجّه به فضای امروز حاکم بر منطقه و ماجراهایی که در فلسطین و یمن و لبنان در جریان است، خوب است یکبار دیگر سخن یکسال قبل رهبر انقلاب دربارۀ مختصّات #نظم_نوین_جهانی را بازخوانی کنیم.
📍بخصوص ویژگی سوّم: «فکر و جبهۀ مقاومت گسترش خواهد یافت».
🔻 پ.ن: این دستگاه محاسباتی دارد جواب میدهد!
@Maktabkhaaneh
💠 حقّ مطلق
آیتالله جوادی آملی (حفظهالله)
🔹 در وجود انسان کاملِ معصوم(علیهالسلام) باطل راه ندارد، چه از ناحیه مدح و چه از سمت نکوهش.
🔺 زیرا قرآنِ علمی که از هر پلیدی محفوظ است، با خون و گوشت او، از سر تا پای او، از قلب تا قالَب او، از ملکوت تا ملک او، از عقل تا طبیعت او و از فیض اقدس (که از شائبه کثرت و تمایز خالی است) تا فیض مقدّس (که همه مراتب عالم را در بر می گیرد) با او آمیخته است.
📖 قرآن حكیم از منظر امام رضا (ع)، ص ۱۵۱
#شقشقیات
@Maktabkhaaneh
♨️ کدام کریسمس؟!
👈 نگاهی به نقش امّت فلسطین در تاریخِ آینده
🔗 یادداشت کامل را اینجا بخوانید.
@Maktabkhaaneh