eitaa logo
آیت الله جعفر فاضل
1.2هزار دنبال‌کننده
126 عکس
76 ویدیو
12 فایل
⬜تنها کانال رسمی موسسه مکتب وحی نبوی⬜ 🌐سایت رسمی مکتب وحی نبوی https://mmvn.ir 🗃️پاسخگویی به سوالات(ادمین) @rizekharemahdi 📱اینستاگرام Jafarfazel.official 💻آپارات Aparat.com/Maktabvahynabavi_jafarfazel/live 💾تلگرام https://t.me/maktabvahy
مشاهده در ایتا
دانلود
فضل الله 7.mp3
29.53M
🎙گزارش صوتی 🎙 🎤آیت الله جعفر فاضل 📕 موضوع : 🕰زمان : 🌎 مکان : @maktabvahy_fazel
فضل الله 8.mp3
26.3M
🎙گزارش صوتی 🎙 🎤آیت الله جعفر فاضل 📕 موضوع : 🕰زمان : 🌎 مکان : @maktabvahy_fazel
فضل الله 9.mp3
28.32M
🎙گزارش صوتی 🎙 🎤آیت الله جعفر فاضل 📕 موضوع : 🕰زمان : 🌎 مکان : @maktabvahy_fazel
اسماء اللّه!!! اگر قبل از خلق به خداوند عالم و قادر و عارف گفته شده است، صورت اسم است و حقیقت اسم نیست. اگر حقیقت، اسم باشد مشکلات زیادی به وجود می‌آید. بنابراین اگر اسم عین مسما باشد تعدد اسامی خدا باعث تعدد مسمی می‌شود و وجوه مختلف در خداوند پدید می‌آورد.
سرفصل مهم‌ترین مطالب این مقاله:
تحقق اسم بعد از مسمی جهت دار بودن مخلوقات اسامی خدا قبل از خلق اسم ذات، خدا را جهات دار می کند کل معروف بنفسه مصنوع یک استدلال کلی استدلال در حوزه مخلوق و مخلوق سیطره صاحب الزمان علیه‌السلام به خلقت برای مطالعه این مقاله اینجا کلیک کنید
حکم جنگ با امیرالمؤمنین علیه‌السلام؟ مقدمه: قطعا همۀ ما دشمنان پیامبر صلّی‌اللّٰه‌علیه‌وآله را کافر می‌دانیم. اما بعضی افراد نسبت به دشمنان و کسانی که با نفس پیامبرخدا صلّی‌اللّٰه‌علیه‌وآلهیعنی امیرالمؤمنین علیه‌السلام سر جنگ داشتند مانند عایشه و طلحه و زبیر ، کوتاه آمده و همگام با سنی‌ها شده‌اند. ما باشیم و خطبۀ غدیر، می‌فهمیم حکم دشمن امیرالمؤمنین علیه‌السلام، همان حکم کفار و محاربین با پیامبرخدا صلّی‌اللّٰه‌علیه‌وآله است. فهرستی از عناوین این مقاله: خطبۀ غدیر و حکم محارب با امیرالمؤمنین علیه‌السلام دشمن امیرالمؤمنین علیه‌السلام، همان دشمن پیامبرخدا صلّی‌اللّٰه‌علیه‌وآله است! اجتهاد در جنگ با پیامبر صلّی‌اللّٰه‌علیه‌وآله؟! دشمنی و جنگ با امیرالمؤمنین علیه‌السلام عین جنگ با خدا برای مطالعه این مقاله اینجا کلیک کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلیل حضور آیت‌الله حاج‌شیخ‌جعفرفاضل در شبکات ماهواره‌ای @maktabvahy_fazel
🌙 بیننده ی برنامه سرزمین عشق باشید با موضوع ریشه های شناخت خدا 🔹با حضور : آیت الله شیخ جعفر فاضل نیمه دوم ماه مبارک رمضان ساعت ۲۰ به وقت عراق و ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران پخش زنده اينترنتی: ‏http://live.imamhossaintv.com/live/ih1.m3u8
آیت الله جعفر فاضل زمان : بمدت پنج شب از شب ۱۹ ماه مبارک رمضان ، ساعت ۰۰:۳۰ به وقت کربلای معلی مکان : باب القبله امام حسین علیه السلام کوچه هتل جوهری ده متر داخل کوچه @maktabvahy_fazel
📜أَبُو حَمْزَةَ عَنِ الصَّادِقِ علیه السلام: أَنَّهُ لَمَّا قُبِضَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام لَمْ یُرْفَعْ مِنْ وَجْهِ الْأَرْضِ حَجَرٌ إِلَّا وُجِدَ تَحْتَهُ دَمٌ عَبِیطٌ. 📃ابوحمزه از امام صادق علیه السلام نقل کرد: هنگامی که امیرالمومنین علیه السلام به شهادت رسید سنگی از زمین بلند نشد مگر این که از زیرش خون تازه ای پیدا شد. 📚 بحارالانوار، ج ٤٢ ص ٣٠٩ @maktabvahy_fazel
28.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️مرز میان توحید و شرک گزیده ای از برنامهٔ سرزمین عشق با موضوع ریشه های شناخت خدا هرشب رأس ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران ، بینندهٔ این برنامه باشید پخش زنده اینترنتی: http://live.imamhossaintv.com/live/ih1.m3u8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 آیت الله العظمی امیرالمومنین علیه السلام است گزیده ای از برنامهٔ سرزمین عشق با موضوع ریشه های شناخت خدا @maktabvahy_fazel
عقل و معارف اهل بیت علیهم السلام عرض ما این است که کسی گمان نکند هرجا اهل بیت عصمت و طهارت از کلماتی مثل عقل و وهم و خیال استفاده کردند بر مسیر فلاسفه پیش رفتند. چرا که اگر کسی اینگونه فکر کند دین جدیدی حاصل می‌شود. بنابراین نسبت عقل و معارف اهل بیت باید مشخص شود. فلاسفه معتقدند خدا عقل است و مدرک کلیات و نمی‌تواند مستقیماً ما انسان ها، آسمان ها و زمین را درک کند. چراکه خدا عقل کل است و عقل مدرک کلیات است و از جزئیات درکی ندارد. سرفصل مهم‌ترین مطالب این مقاله: - اشاره به خدا، انحراف از معرفت به خدا - عقل و وهم در فلسفه - مخالفت عقل و وهم فلسفی با معارف اهلبیت - گستره وسیع معنای وهم - فلسفه و عقول عشره برای مطالعه این مقاله اینجا کلیک کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 ما حق قانون گذاری نداریم گزیده ای از برنامهٔ سرزمین عشق با موضوع ریشه های شناخت خدا @maktabvahy_fazel
مکارم اخلاق از خصائص فرستادگان الهی 📜عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه‌السلام قَالَ: إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ خَصَّ رُسُلَهُ بِمَکَارِمِ الْأَخْلَاقِ فَامْتَحِنُوا أَنْفُسَکُمْ فَإِنْ کَانَتْ فِیکُمْ فَاحْمَدُوا اللَّهَ وَ اعْلَمُوا أَنَْ ذَلِکَ مِنْ خَیْرٍ وَ إِنْ لَا تَکُنْ فِیکُمْ فَاسْأَلُوا اللَّهَ وَ ارْغَبُوا إِلَیْهِ فِیهَا... 📃امام صادق علیه‌السلام فرمود: خداى عزّ و جلّ فرستادگانش را به "مکارم اخلاق" اختصاص داد، شما نیز خود را بیازمائید، اگر آنها در وجود شما هم بود، خدا را سپاس گوئید و بدانید که بودن آنها در شما خیر است و اگر در شما نبود، از خدا بخواهید و نسبت به آنها رغبت جوئید. 📚الکافی ج ۲ ص ۵۶ @maktabvahy_fazel
46.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 واکنش آیت الله شیخ جعفر فاضل نسبت به جسارت و هتک حرمت محضر مبارک پیامبر خدا و امیرمومنان صلوات الله علیهما @maktabvahy_fazel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جنب اللّه به چه معناست!؟ گزیده ای از برنامهٔ سرزمین عشق با موضوع ریشه های شناخت خدا @maktabvahy_fazel
احیای شب عید فطر 📜قالَ الْباقرُ علیه‌السّلام: کَانَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ علیه‌السّلام یُحْیِی لَیْلَةَ عِیدِ الْفِطْرِ بِصَلَاةٍ حَتَّى یُصْبِحَ وَ یَبِیتُ لَیْلَةَ الْفِطْرِ فِی الْمَسْجِدِ وَ یَقُولُ یَا بُنَیَّ مَا هِیَ بِدُونِ لَیْلَةٍ یَعْنِی لَیْلَةَ الْقَدْرِ 📃امام باقر علیه‌السلام نقل میکند:«حضرت علىّ بن حسين عليهما السّلام شب عيد فطر را با نماز، احيا مى‌كرد تا اين‌كه صبح مى‌شد و نيز شب عيد فطر را در مسجد بيتوته مى‌نمود و خطاب به من مى‌فرمود: پسرم، اين شب كمتر از آن يك شب {يعنى شب قدر} نيست.» 📚اقبال الأعمال ج1 ص463 @maktabvahy_fazel
📜عَنْ أَبِى جَعْفَرٍ عليه السلام قالَ: مامِنْ عِيْدٍ لِلْمُسْلِمِينَ أَضْحى وَ لا فِطْرٍ اِلاَّ وَ هُوَ يُجَدِّدُ لاِلِ مُحَمَّدٍ صَلَواتُ اللّه عَلَيهِم فيهِ حُزْنا، قُلْتُ: وَ لِمَ ذلِكَ؟ قالَ عليه السلام: لِأَنَّهُمْ يَرَوْنَ حَقَّهُمْ فِى يَدِ غَيْرِهِمْ. 📃حضرت امام باقر عليه السلام فرمود: هيچ عيدى چه عيد قربان و چه عيد فطر براى مسلمانان پيش نمى آيد مگر اينكه غم و اندوه آل محمد صلي الله عليه و آله تازه مى گردد. راوى پرسيد: چرا چنين مى شود؟ حضرت فرمود: چون حق خود را در دست ديگران مى بينند. 📚الكافى، ج 4، ص170 @maktabvahy_fazel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 آیا موسی به خدا شک کرد؟ گزیده ای از برنامهٔ سرزمین عشق با موضوع ریشه های شناخت خدا @maktabvahy_fazel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺خداوند جلوه عاشقی و معشوقی دارد!؟ گزیده ای از برنامه سرزمین عشق @maktabvahy_fazel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سؤال از فقها و مراجع ! حکم جسارت به اهل بیت علیهم السلام چیست؟ گزیده ای از برنامهٔ سرزمین عشق @maktabvahy_fazel
4_6048859286296069719.mp3
18.08M
🎵 اثر جاوید روحی مشتاقه 🏴سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم‌السلام 🎤 @maktabvahy_fazel
📜شرحی بر فاجعه هولناک تخریب بقیع 📖در هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری (مصادف با ۲۱ آوریل ۱۹۲۶) پس از اشغال مکه، وهابیان به سرکردگی عبدالعزیزبن سعود روی به مدینه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر، سرانجام آن را اشغال نموده و به تخریب قبور ائمه بقیع و دیگر قبور هم چنین قبر ابراهیم فرزند پیامبر اکرم – صلی الله علیه و آله و سلم – قبور زنان آن حضرت، قبر ام البنین مادر حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) و قبر عبدالله پدر پیامبر و اسماعیل فرزند امام صادق(علیه السلام) و بسیاری قبور دیگر پرداختند . ▫️ضریح فولادی ائمه بقیع را که در اصفهان ساخته شده بود و روی قبور حضرات معصومین امام حسن مجتبی، امام سجاد، امام محمد باقر و امام صادق – علیهم السلام – قرار داشت را از جا در آورده، و گنبد و ضریح را از بین بردند. ❕یکی از جهانگردان غربی به نام میسترکه به فاصله کوتاهی از ویرانی این حرم بقیع را دیده، ویرانی و خرابی آنجا را این گونه ترسیم می کند: “چون وارد بقیع شدم، آنجا را همانند شهری دیدم که زلزله شدیدی در آن به وقوع پیوسته و به ویرانه ای تبدیل شده است، زیرا در جای جای بقیع به جز قطعات سنگ و کلوخ به هم ریخته و تیرهای چوب کهنه چیز دیگری نمی توان دید. ولی این ویرانی ها و خرابی ها در اثر وقوع زلزله و یا حادثه طبیعی نبود بلکه با عزم و اراده انسانها به وجود آمده بود و همه آن گنبد و بارگاه های زیبا و سفید رنگ که نشانگر قبور فرزندان و یاران پیامبر اسلام بود، با خاک یکسان گردیده است.” ▪️در این ماجرا تنها حرم پیامبراکرم (صلی الله علیه وآله) محفوظ ماند و وهابیان در ادامه هتاکی های خود تصمیم داشتند قبر مطهر رسول خدا (صلی الله علیه وآله) را نیز تخریب کنند اما از بازتاب این کار در جهان اسلام و برانگیخته شدن احساسات مسلمانان بر ضد خویش ترسیدند و به طور موقت از این عمل منصرف شدند. (ادامه در پست بعدی) @maktabvahy_fazel
📚طبق نقل تاریخی آن ها در این حمله چهار صندوق مملو از جواهرات مرصع به الماس و یاقوت گرانبها و حدود یکصد قبضه شمشیر با غلاف های مطلا به طلای خالص و تزیین شده به الماس و یاقوت و … به یغما بردند . و این نیز نخستین حمله آنان به مقدسات اسلامی نبود . صلاح الدین مختار نویسنده و مورخ وهابی در کتاب “تاریخ المملکه العربیه السعودیه کما عرفت” بخشی از افتخارات وهابیت در حمله به کربلای معلی را چنین شرح می دهد : در سال ۱۲۱۶ امیرسعود در رأس نیروهای بسیاری از مردم نجد و حبوب و حجاز و تهامه و نواحی دیگر به قصد عراق حرکت نمود و در ماه ذی القعده به شهر کربلا رسید و آن را محاصره کرد . سپاه مذکور باروی شهر را خراب کردند و به زور وارد شهر شدند . بیشترمردم را در کوچه و بازار و خانه ها به قتل رسانیدند و نزدیک ظهر با اموال و غنائم فراوان از شهر خارج شدند، سپس در محلی به نام ابیض گرد آمدند . خمس اموال را خود سعود برداشت و بقیه را به هر پیاده یک سهم و به هر سوار دو سهم قسمت کرد .(چون به نظر آنها جنگ با کفار بود) عثمان بن بشر از دیگر مورخان وهابی درباره حمله به کربلا چنین می نویسد: “… گنبد روی قبر (یعنی قبر امام حسین علیه السلام) را ویران ساختند و صندوق روی قبر را که زمرد و یاقوت و جواهرات دیگر در آن نشانده بودند، برگرفتند و آنچه در شهر از مال و سلاح و لباس و فرش و طلا و نقره و قرآن های نفیس و جز آن‌ها یافتند، غارت کردند و نزدیک ظهر از شهر بیرون رفتند در حالی که قریب به ۲۰۰۰ تن از اهالی کربلا را کشته بودند.” جالب این جاست که مورخ مزبور نام کتاب خود را “عنوان المجد فی تاریخ نجد” گذاشته و از این وقایع به عنوان نشانه‌های مجد و شکوه و عظکت وهابیت یاد کرده است! اما این فقط شیعیان و اماکن مقدسه آن‌ها نبودند که وهابیان آثار مجد و شکوه خود را در آن به نمایش گذاشته‌اند، مکه مکرمه و طائف نیز از حملات آنان در امان نماند. “جمیل صدقی زهاوی” در خصوص فتح طائف می نویسد: “طفل شیرخواره را بر روی سینه مادرش سر بریدند، جمعی را که مشغول فراگیری قرآن بودند کشتند، چون در خانه‌ها کسی باقی نماند، به دکان‌ها و مساجد رفتند و هر کس بود، حتی گروهی را که در حال رکوع و سجود بودند، کشتند. کتاب‌ها را که در میان آن‌ها تعدادی مصحف شریف و نسخه‌هایی از صحیح بخاری و مسلم و دیگر کتب فقه و حدیث بود، در کوچه و بازار افکندند و آنها را پایمال کردند.” سرزدن این قبیل امور از پیروان محمد بن عبدالوهاب شگفت نیست! تابعان کسی که همه مسلمانان را کافر و مشرک می دانست و مکه و مدینه را قبل از آنکه به دست وهابیان بیافتد، دارالحرب و دارالکفر!می دانست. در کتاب “الدررالسنیه” می خوانیم: “وی – محمد بن عبدالوهاب – از صلوات بر پیامبر صلی الله علیه و اله نهی می‌کرد و از شنیدن آن ناراحت می‌شد. صلوات فرستنده را اذیت می‌کرد و به سخت‌ترین وجه مجازات می نمود. حتی او دستور داد مرد نابینای متدینی را که مؤذن بود و صوت خوشی داشت، چون به حرف او گوش نداده، بر پیامبر صلوات فرستاده بود، به قتل رسانند. بسیاری از کتب مربوط به صلوات بر پیامبر صلی الله علیه و آله را به آتش کشید و به هریک از پیروانش اجازه می داد قرآن را مطابق فهم خود تفسیر کند.” محمد بن عبدالوهاب به نوبه‌ی خود در اعتقادات پیرو “ابن تیمیه حنبلی” است، که در قرن هشتم هجری می‌زیسته است، از ابن تیمیه عقاید جالبی نقل شده است. از جمله اینکه او خدا را جسم می‌دانست! برای ذات مقدس خداوند دست و پا و چشم و زبان و دهان قائل بود! ابن بطوطه جهانگرد معروف در سفرنامه‌ی خود می گوید: “ابن تیمیه را بر منبر مسجد جامع دمشق دیدم که مردم را موعظه می‌کرد و می‌گفت: خداوند به آسمان دنیا می‌آید، همان گونه که من اکنون فرود می‌آیم! سپس یک پله از منبر پائین می‌آمد!” عقاید او آنچنان سخیف و بی‌مقدار بود که خود اهل سنت وی را به زندان افکندند و در رد او کتب متعددی را به رشته تحریر درآوردند. این قطره‌ای کوچک از مرداب اعتقادات و عملکرد وهابیان در طول این سالیان است. در طول این دوران دانشمندان زیادی چه شیعه و چه سنی به نقد عقاید وهابیت دست زده‌اند و به شبهات گوناگون آنان پاسخ داده‌اند. یکی از شبهات آنان مسأله‌ی بناء بر قبور است. آن‌ها ساختن بنا اعم از مسجد یا غیر آن را بر قبر حرام می‌دانند. در این نوشتار سعی می کنیم پاسخی مناسب به شبهه‌ی مذکور بدهیم. نخست آنکه: این شبهه‌ی آنان را صریح آیه‌ی ۲۱ سوره کهف دفع می‌نماید، که در خصوص ماجرای اصحاب کهف از قول مومنانی که می‌خواستند یاد اصحاب کهف را گرامی دارند می فرماید: لَنَتَّخِذَنَّ عَلَیْهِم مَّسْجِدًا (بی تردید بر روی قبور آنان مسجدی بنا می کنیم) دوم آنکه: هنگام ظهور اسلام و در دوران فتوحان اسلامی بناهایی بر قبور انبیاءِ گذشته وجود داشت. از جمله می‌توان به قبر حضرت داوود و حضرت موسی در بیت المقدس اشاره نمود. (ادامه در پست بعدی) @maktabvahy_fazel