eitaa logo
کانال سخنرانی وحدیث مجمع الذاکرین ع ایتا
6.8هزار دنبال‌کننده
666 عکس
749 ویدیو
118 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
| توصیف از زبان امام حسن مجتبی صلوات‌الله علیهما ⚜ 🔸 امام حسن مجتبی صلوات‌الله علیه فرمودند: 🔸 مادر من سلام‌الله علیها، دختر محمد مصطفی صلی‌الله علیه و آله و سلم، گردنبند برگزیدگی دُر صدف، عصمت روشنی جمال علم و حکمت است. مرکز دایره منقبتها و فخرها، لمعه‌ای از نورهای محل ستایش و آثارها است، سرشت او از سیبی از سیب‌های بهشت سرشته شده، و خدا در صحیفه او آزاد کردن گناهکاران امّت را نوشته است. او مادر آقایانی است که به نجابت و خوبی برگزیده شده‌اند. همچنین سیده زنان، بتول، عذراء و فاطمه زهرا سلام‌الله علیها است. 📚 مدينةالمعاجز، جلد ۳، صفحه ۲۹۵ 📚 فاطمیه مأثور، صفحه ۲۷ 🏷
🩸 خونخواهی سلام‌الله علیها در 🩸 🥀 أَحْمَدُ بْنُ أَبِي جَعْفَرٍ اَلْبَيْهَقِيُّ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عَلِيٍّ اَلْجُرْجَانِيِّ عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ اَلْقَطَّانِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ عَامِرٍ اَلطَّائِيِّ عَنْ أَبِي أَحْمَدَ بْنِ سُلَيْمَانَ اَلطَّائِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى اَلرِّضَا عَنْ آبَائِهِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : تُحْشَرُ اِبْنَتِي فَاطِمَةُ عَلَيْهَا السَّلاَمُ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ وَ مَعَهَا ثِيَابٌ مَصْبُوغَةٌ بِالدِّمَاءِ تَتَعَلَّقُ بِقَائِمَةٍ مِنْ قَوَائِمِ اَلْعَرْشِ تَقُولُ يَا عَدْلُ اُحْكُمْ بَيْنِي وَ بَيْنَ قَاتِلِ وُلْدِي قَالَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ يَحْكُمُ اَللَّهُ لاِبْنَتِي وَ رَبِّ اَلْكَعْبَةِ. 🥀 در عيون اخبارالرضا عليه‌السّلام از رسول‌خدا صلّى‌اللّٰه عليه و آله و سلّم روايت شده است: 🥀 دخترم سلام‌الله علیها در حالى وارد صحراى محشر مى‌شود، كه لباسهايى غرقه به خون همراه خود دارد. 🥀 او پايۀ عرش را مى‌گيرد و مى‌گويد: اى خداى عادل و عالم! بين من و آن افرادى كه فرزندان مرا كشتند، حكم كن! 🥀 به حق خداى كعبه، كه آن روز پروردگار عادل براى دخترم [به حق] قضاوت خواهد كرد! 📕 بحارالأنوار، علامه مجلسی، جلد ۴۳، صفحه ۲۲۰ 🏷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 در بهشت، «خورشید» نیست اما به یکباره نوری می‌تابد که تمام بهشتیان را مات و مبهوت می‌کند... در روایت آمده است: 📝 پس از آن‌که بهشتیان در بهشت ساکن شدند، نوری را مشاهده می‌کنند که بهشت را به شکل عجیبی نورانی کرده است. 🪧 از خدای متعال می‌پرسند: تو در قرآن فرمودی که بهشتیان در آن‌جا آفتاب را نمی‌بینند {لَا يَرَوْنَ فِيهَا شَمْسًا...} ؛ پس این نور از کجا است؟! در پاسخ به آنان می‌گویند: 📋 لَیْسَ هَذِهِ بِشَمْسٍ وَ لَکِنَّ عَلِیّاً وَ فَاطِمَةَ علیهماالسلام ضَحِکَا فَأَشْرَقَتِ الْجِنَانُ مِنْ نُورِ ضَحِکِهِمَا 🔻این نور خورشید نیست، بلکه امیرالمؤمنین و فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیهما است خندیده‌اند و بهشت از نور خنده آنان اینچنین نورانی شده است! 📚الأمالی،شیخ‌صدوق، ص۳۳۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شیعه و سنی روایت کرده اند که پیغمبراکرم (صلی الله علیه و آله) -(پیشوای زنان جهان) شیعه و سنی روایت کرده اند که پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) بارها دخترش فاطمه زهرا (علیها السلام) را در حضور مهاجر و انصار «بانوی بانوان جهان از آغاز خلقت تا پایان روزگار» و «بهترین زنان جهان» و «بهترین زن بهشتی» خواند (۱) و هم در احادیث فریقین آمده است که هر وقت حضرت زهرا (علیها السلام) به حضور پدرش پیغمبر خدا می رسید، حضرت به احترام او برمی خاست و دست او را می بوسید. عایشه همسر پیغمبر (صلی الله علیه و آله) می گوید: «هرگاه فاطمه وارد می شد بر پیغمبر (صلی الله علیه و آله) حضرت از جا برمی خاست و سر او را می بوسید و در جای خود می نشانید. در کشف الغمه از کتاب «معالم العتره» حافظ عبدالعزیز جنابذی دانشمند بزرگ عامه نقل می کند که عایشه گفت: هیچ کس را در گفتار شبیه تر از فاطمه به پیغمبر ندیدم. هرگاه وارد می شد بر پیغامبر (صلی الله علیه و آله) حضرت به احترام وی بر می خاست و دست او را می گرفت و می بوسید و در جای خود می نشانید. و هم عایشه می گوید: هر وقت پیغمبر(ص) به شوق بهشت می افتاد فاطمه را می بوسید و می بویید و می فرمود: بوی بهشت را از فاطمه استشمام می کنم و می افزود: فاطمه سرآمد زنان بهشت است. فاطمه انسانی آسمانی است! (۲) منابع: (۱): اعلام الوری؛ باب فضائل حضرت زهرا سلام الله علیها (۲): اصول کافی؛ ج ۱؛ ص ۱۶۱ https://eitaa.com/manbarmajma
مطالب فاطمیه -(بیان روضه فاطمه در شب معراج توسط جبرئیل ) بیان روضه فاطمه در شب معراج توسط جبرئیل حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ جَعْفَرٍ الْحِمْيَرِيُّ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ حَمَّادٍ الْبَصْرِيِّ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ الْأَصَمِّ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه‌السلام قَالَ: لَمَّا أُسْرِيَ‏ بِالنَّبِيِ‏ إِلَى السَّمَاءِ قِيلَ لَهُ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى يَخْتَبِرُكَ فِي ثَلَاثٍ لِيَنْظُرَ كَيْفَ صَبْرُكَ قَالَ أُسَلِّمُ لِأَمْرِكَ يَا رَبِّ وَ لَا قُوَّةَ لِي عَلَى الصَّبْرِ إِلَّا بِكَ فَمَا هُنَّ ؟ ... وَ أَمَّا الثَّالِثَةُ فَمَا يَلْقَى أَهْلُ بَيْتِكَ مِنْ بَعْدِكَ مِنَ الْقَتْلِ أَمَّا أَخُوكَ عَلِيٌّ فَيَلْقَى مِنْ أُمَّتِكَ الشَّتْمَ وَ التَّعْنِيفَ وَ التَّوْبِيخَ وَ الْحِرْمَانَ وَ الْجَحْدَ [وَ الْجُهْدَ] وَ الظُّلْمَ وَ آخِرُ ذَلِكَ الْقَتْلُ فَقَالَ يَا رَبِّ قَبِلْتُ وَ رَضِيتُ وَ مِنْكَ التَّوْفِيقُ وَ الصَّبْرُ وَ أَمَّا ابْنَتُكَ فَتُظْلَمُ وَ تُحْرَمُ وَ يُؤْخَذُ حَقُّهَا غَصْباً الَّذِي تَجْعَلُهُ لَهَا وَ تُضْرَبُ وَ هِيَ حَامِلٌ وَ يُدْخَلُ عَلَيْهَا وَ عَلَى حَرِيمِهَا وَ مَنْزِلِهَا بِغَيْرِ إِذْنٍ ثُمَّ يَمَسُّهَا هَوَانٌ وَ ذُلٌّ ثُمَّ لَا تَجِدُ مَانِعاً وَ تَطْرَحُ مَا فِي بَطْنِهَامِنَ الضَّرْبِ وَ تَمُوتُ مِنْ ذَلِكَ الضَّرْبِ قُلْتُ إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ- قَبِلْتُ يَا رَبِّ وَ سَلَّمْتُ وَ مِنْكَ التَّوْفِيقُ وَ الصَّبْرُ [لِلصَّبْرِ] ...وَ أَمَّا ابْنَتُكَ فَإِنِّي أُوْقِفُهَا عِنْدَ عَرْشِي فَيُقَالُ لَهَا إِنَّ اللَّهَ قَدْ حَكَّمَكِ فِي خَلْقِهِ فَمَنْ ظَلَمَكِ وَ ظَلَمَ وُلْدَكِ فَاحْكُمِي فِيهِ بِمَا أَحْبَبْتِ فَإِنِّي أُجِيزُ حُكُومَتَكِ فِيهِمْ فَتَشْهَدُ الْعَرْصَةُ فَإِذَا وَقَفَ مَنْ ظَلَمَهَا أَمَرْتُ بِهِ إِلَى النَّار. جعفر حمیری به استنادش از حماد بن عثمان از امام صادق علیه‌السلام نقل می‌کند که حضرت فرمودند: زمانی که پیغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله به معراج برده شدند، به ایشان گفته شد که خدای تبارک و تعالی صبر تو را در سه جا امتحان می‌کند. پیغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله به درگاه الهی عرضه داشت: بار پروردگارا تسلیم امر تو می شوم و هیچ نیرویی برای من بر صبر کردن نیست مگر از جانب تو. آن سه چیز چیستند؟ (بعد از بیان اولین و دومین سختی ها جواب آمد که سومین آن‌ها، این است که ... تا رسید به اینجا) اما سومین مصیبت کشته شدن فرزندانت بعد از تو می باشد . اما برادرت علی از جانب امت تو مورد شماتت و بی توجهی و توبیخ و محروم شدن از حقش و مخالفت واقع می شود و در آخر کشته می شود. پیامبر عرضه داشت: بار پروردگارا قبول می کنم و راضی می شوم در حالی که توفیق و صبر از جانب توست. اما دخترت مورد ستم واقع گشته و محروم شده و حقش غاصبانه گرفته می‌شود؛ همان حقی که تو برایش قرار می دهی و در حالی که باردار است، او را می زنند و به حریم و خانه اش بدون اجازه وارد می‌شوند. سپس به او خواری و ذلت می رسد و هیچ باز دارنده ای نمی یابد و فرزندی را که در شکم دارد از آن ضربه سقط می‌کند و به سبب آن ضربه از دنیا می‌رود. پیامبر عرضه داشت: همه از خداییم و به سوی او باز می‌گردیم. پروردگارا پذیرفتم و تسلیم شدم و از تو توفیق و صبر می طلبم. اما من دختر تو را در قیامت نزد عرشم نگه می دارم. پس به او گفته می‌شود: خداوند تو را درباره آفریدگانش داور ساخته. پس هر کس به تو و فرزندانت ظلم کرده درباره اش آنگونه که دوست داری داوری کن که داوری تو را در میان آن‌ها روا می‌دانم. منابع: كامل الزيارات، ص ۳۲۲ تاويل الايات، ص ۸۳۸ الجواهر السنيه، ص ۲۹۱ برگرفته از کتاب فاطمیه ماثور، حجه الاسلام شیخ محسن حنیفی، صفحه ۱۶۷ https://eitaa.com/manbarmajma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🩸در روز قیامت، هر یک از محبّین فاطمه زهرا «سلام‌الله‌علیها»، به یک نَخ از چادر آن حضرت آویزان شده و از پُل صراط می‌گذرد... در ضمن روایتی رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: فَإِذَا دَخَلَتِ الْجَنَّةَ بَقِیَ مِرْطُهَا مَمْدُوداً عَلَی الصِّرَاطِ طَرَفٌ مِنْهُ بِیَدِهَا وَ هِیَ فِی الْجَنَّةِ وَ طَرَفٌ فِی عَرَصَاتِ الْقِیَامَةِ 📋 هنگامی که فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها وارد بهشت می‌گردد، چادر او بر روی صراط کشیده شده و بر روی آن پَهن می‌شود؛ یک طرف چادر به دست اوست و حال این که او در جایگاه خویش در بهشت هست و یک طرف چادر نیز در عرصات قیامت است. 🥀 در این هنگام منادی ندا سر می‌دهد: یَا أَیُّهَا الْمُحِبُّونَ لِفَاطِمَةَ تَعَلَّقُوا بِأَهْدَابِ مِرْطِ فَاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ 📋 ای دوستداران فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها ! به رشته‌های چادر او آویزان شوید. فَلَا یَبْقَی مُحِبٌّ لِفَاطِمَةَ إِلَّا تَعَلَّقَ بِهُدْبَةٍ مِنْ أَهْدَابِ مِرْطِهَا حَتَّی یَتَعَلَّقَ بِهَا أَکْثَرُ مِنْ أَلْفِ فِئَامٍ وَ أَلْفِ فِئَامٍ. 📋 در این هنگام باقی نمی‌ماند از محبین فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها مگر این که هر کدام به رشته‌ای از رشته‌های چادر آن حضرت آویزان می‌گردد تا این که بیشتر از هزار فِئام و هزار فِئام به چادر حضرت آویزان می‌شوند. 🥀 اصحاب گفتند: یا رسول الله! یک «فِئام» چند نفر است؟ آن حضرت فرمودند: هزار هزار [یک میلیون] و همۀ ایشان به سبب چادر فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها از آتش جهنم نجات پیدا می‌کنند. 📚تفسیر امام عسکری علیه‌السلام،ص۴۳۴ 📚بحار الأنوار،ج۸ ص۶۸ ✍هر که با زهراست احساس سخاوت می‌کند مور این وادی سلیمان را ضیافت می‌کند دستپخت فاطمه نان است و نانش گشته است هر که شد یک بار سائل کم‌کم عادت می‌کند فرشیان نه، عرشیان هم رو به او می‌ایستند در میان خانه‌اش وقتی عبادت می‌کند هر چه مولا مدح خود را کرد، مدح فاطمه‌ست آینه از شأن همتایش روایت می‌کند روز محشر که بیاید کار، دست فاطمه‌ست مرتضی می‌ایستد، زهرا قیامت می‌کند رشته‌ای از چادرش هم دست ما باشد بس است رشته‌ای از چادرش آری شفاعت می‌کند...
🩸به فدای آن بانویی که چه واسطه‌هایی را در لحظات آخر عمر شریفش به درگاه الهی می‌برَد، تا شیعیان گنهکارش آمرزیده شوند... در نقلی آمده است: لحظات آخر عمر شریف صدیقه کبری سلام‌اللّه‌علیها بود که به اَسماء فرمودند: مرا تنها گذار که می‌خواهم با پروردگارم مناجات کنم. اسماء گوید: از نزد آن حضرت خارج شدم اما می‌شنیدم که چنین مناجات می نمود: 📋 أللّهمَّ إنّي أسألُكَ بِمحمّدٍ المُصطفى وَ شَوقِهِ إلىّ‌ََ، ▪️خدايا تو را قسم می‌دهم به محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله، و به شوق آن حضرت نسبت به من. 📋 و بِبَعلِي عَليٍّ المُرتضى و حُزنِهِ عَلَيّ‌َ، ▪️تو را قسم می‌دهم به شوهرم علی علیه‌السلام و حزن و مظلومیت او از برای من. 📋 و بِالحَسَنِ المُجتَبىٰ و بُكائِهِ عَلَيّ‌َ، ▪️تو را قسم می‌دهم به حسن مجتبایم و به گریه‌های او برای من؛ 📋 و بِالحُسَينِ الشَّهيدِ و كآبَتِهِ عَلَيّ‌، ▪️تو را قسم میدهم به حسین ‌شهیدم و به سختی ها و مصائب او به خاطر من. 📋 و بِبَناتِيَ الفاطمِيّات و تَحَسُّرُهِنّ‌َ عَلَيّ‌َ؛ ▪️و تو را قسم می‌دهم به دخترانم و افسوس و آهِ حسرت آن‌ها به خاطر من؛ 📋 أنّكَ تَرحَمُ و تَغفِرُ لِلعُصاةِ مِن أُمّةِ محمّد صلی‌الله‌علیه‌وآله و تُدخِلُهُمُ الجَنّةَ، إنّكَ أكرَمُ المَسئولينَ و أرحمُ الرّاحمين. ▪️به اینکه گنه‌کاران امّت پدرم رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله را ببخشی و بر آنان رحم نمایی چرا که تو بخشنده‌ترینی که از او چیزی را طلب می‌کنند و تویی که أرحم الرّاحمینی! 📚 وفاة فاطمة الزهراء عليهاالسّلام،بحرانی؛ ص۶٧ ✍ ما گدای فاطمه هستیم عزت را ببین فاطمه دار و ندار ماست، ثروت را ببین حضرت زهرا اجازه بر من آلوده داد تا زنم او را صدا مادر ، کرامت را ببین عالم و آدم تماماً دست بوس مصطفاست مصطفی شد دست بوس او ، فضیلت را ببین وقت یا رب یا ربش ، ربّش ندا می‌داد که آی جبرائیل، جبرائیل عبادت را ببین گفته بسم الله الرحمن الرحیم و یک تنه با چهل تن او در افتاده ، شجاعت را ببین راه داده قاتلش را به گُل رویِ علی بر امیرالمومنین ، اوج ارادت را ببین کرد با دست شکسته ، لحظه‌های آخرش بر گنهکاران دعا ، بانوی امّت را ببین...
🔰 به فدای بانویی که «غربت تشییع شبانه» را به جان خود خرید که تا أبد، مُهر ذلّت و خواری را بر پیشانی غاصبان بکوبد... أصبغ ابن نُباته گوید: از حضرت امیرمؤمنان علی علیه‌السلام سؤال شد: «به چه دلیل فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها شبانه دفن شد؟» در جواب، مولا علی علیه‌السلام فرمودند: 📋 إِنَّهَا کَانَتْ سَاخِطَةً عَلَی قَوْمٍ کَرِهَتْ حُضُورَهُمْ جِنَازَتَهَا ▪️برای اینکه آن بانو، بر عده‌ای، غضبناک بود، از این رو دوست نداشت در تشییع جنازه مطهرش، حاضر شوند. 📋 وَ حَرَامٌ عَلَی مَنْ یَتَوَلَّاهُمْ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَی أَحَدٍ مِنْ وُلْدِهَا. ▪️و بر کسی که آن عدّه را (اولی و دومی) دوست داشته باشد، حرام است که بر بدن فرزندان آن بانو، نماز بگذارد. 📚الأمالی،شیخ صدوق، ص۳۹۰ ✍ و همین حرکت مدبّرانه و جان‌نثارانه صدیقه کبری سلام‌اللّه‌علیها بود که کاری کرد تا غاصبانِ حق خلافت، تا أبد مصداق حقیقی این آیه شریفه باشند که فرمود: « ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْكَنَةُ »[بقره،۶۱] {مُهر خوارى و بیچارگی بر پيشانى آنان زده شد.} 📌 و چنان این مسئله (دفن شبانه آن حضرت) حائز اهمیت بود که بعد از هزار و چهارصد سال، نویسنده بزرگ اهل تسنن، «طه حسین مصری» اعتراف کرده و می‌نویسد: 🔖 ...و ما أشكُّ أن أبابكر لم يمتحن بشيء كان أشقّ‌ على نفسه من وفاة فاطمة عليهاالسّلام مغاضبة له و من دفنها ليلا على غير علم منه و حرمانه أن يشهد جنازتها و يصلّي عليها. 👈 من شکی ندارم مسئله‌ای گران‌تر از این بر ابوبکر نبود که صدیقه کبری سلام‌اللّه‌علیها به جهت آنکه بر او غضبناک بود، وصیت کرد تا شبانه دفن شود؛ عدم اطلاع و محروم ماندن ابوبکر از شرکت در تشییع و نماز بر آن بانو، سخت‌ترین درد برای ابوبکر بود. 📚الشيخان،طه حسين، ص ٦٦
🟢 با جلوهٔ نور حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، ملائکه به سجده افتادند... جابر گوید: از حضرت امام صادق علیه‌السّلام پرسیدم: 📋 لِمَ سُمِّیَتْ فَاطِمَةُ الزَّهْرَاءُ زَهْرَاءَ؟! 🔻«برای چه حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها، «زهراء» نامیده شد؟» ☘ امام صادق علیه‌السلام فرمودند: 📋 لِأَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ خَلَقَهَا مِنْ نُورِ عَظَمَتِهِ فَلَمَّا أَشْرَقَتْ أَضَاءَتِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ بِنُورِهَا 🔻برای اینکه خدای تبارک و تعالی، آن بانو را از نور با عظمت خود آفرید. هنگامی که این نور در تمام عوالم درخشید، آسمان‌ها و زمین از نور او روشن شدند. 📋 وَ غَشِیَتْ أَبْصَارَ الْمَلَائِکَةِ وَ خَرَّتِ الْمَلَائِکَةُ لِلَّهِ سَاجِدِینَ وَ قَالُوا إِلَهَنَا وَ سَیِّدَنَا مَا هَذَا النُّورُ 🔻و چشم‌های ملائکه خیره شد. با جلوه نور آن حضرت، ملائکه در پیشگاه الهی به سجده افتادند و پرسیدند: «پروردگارا! این چه نوری است؟! ☘ خدای تبارک و تعالی فرمود: 📋 هَذَا نُورٌ مِنْ نُورِی وَ أَسْکَنْتُهُ فِی سَمَائِی خَلَقْتُهُ مِنْ عَظَمَتِی أُخْرِجُهُ مِنْ صُلْبِ نَبِیٍّ مِنْ أَنْبِیَائِی أُفَضِّلُهُ عَلَی جَمِیعِ الْأَنْبِیَاءِ 🔻این یکی از نورهای من است که آن را در آسمان خود جای دادم. این نور را از عظمت خویشتن آفریدم و آن را از صلب یکی از پیامبرانم که او را بر تمام انبیاء، برتری داده‌ام، خارج می‌کنم. 📋 أُخْرِجُ مِنْ ذَلِکَ النُّورِ أَئِمَّةً یَقُومُونَ بِأَمْرِی یَهْدُونَ إِلَی حَقِّی وَ أَجْعَلُهُمْ خُلَفَائِی فِی أَرْضِی بَعْدَ انْقِضَاءِ وَحْیِی. 🔻 از این نور امامانی به وجود می‌آورم که پس از قطع شدن وحی من، برای امر و دین من قیام می‌کنند و مردم را به راه راست هدایت می‌کنند. 📚 علل‌الشرایع،ج۱ ص۱۸۰ ✍ نوری از خود در شبی شورآفرين آفريد از نور خود نورآفرين در وجود ذرّه‌ها شوری فكند بر زمين و آسمان نوری فكند نور را بر تيره‌گی‌ها چيره كرد آسمان را مات كرد و خيره كرد قدسيان ديدند نوری منجلی‌ست آسمان‌ها غرقِ در نوری جلی‌ست سجده آوردند بر نور مبين روی آوردند بر عرش برين يک صدا گفتند با نورآفرين: آفرين بر خلقت نوری چنين سيّد و آقای ما! اين نور چيست؟ آفرينش روشن از انوارِ كيست؟ وحی آمد سوی آنان از خدا كای همه مبهوت اين نور هُدا آفريدم نوری از قدر و شرف تاكه در دل‌ها فتد شور و هدف در زمين و آسمان شور من است اين تجلی، جلوه‌ی نور من است ای ملائک! "نور" نوری اعظم است در حريم حُرمت من مَحرم است در دل هر ذرّه‌ای گر همهمه‌ست آفرينش غرق نور فاطمه‌ست فاطمه يعنی: تجلی بخش عرش نور او يعنی: عمود عرش و فرش فاطمه نورست و مهر عصمت است مادر خورشيدهای خلقت است از همين آئينه‌ی غيب و شهود يازده خورشد می‌آيد وجود هريكی خورشيد او نوری جلی‌ست كز تجلّايش جهانی منجلی‌ست هريكی شمس ولايت می‌شود مشعل راه هدايت می‌شود...