eitaa logo
منگنه‌چی
4.4هزار دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
2.6هزار ویدیو
86 فایل
درباره‌ی منگنه‌چی @mangenechi_ma تبلیغات و تبادل با منگنه‌چی @mangenechi_tab
مشاهده در ایتا
دانلود
دردانه‌ی آفرینش 👇👇👇👇
🔹️مصاحبه با محدث بزرگ شیعه حاج شیخ عباس قمی
┅═🌸🍃═┅ 🔹️با توجه به نزدیک شدن ایام ولادت حضرت رسول اکرم(ص) مصاحبه‌ای داریم با عالم جلیل‌القدر آیت الله شیخ عباس قمی(قسمت سوم) 🔹️ - حاج آقا شنیدیم که حضرت ختمی مرتب(ص) معجزات فراوانی داشتن. چن تا از معجزات زمان تولدشون رو برامون می‌گین؟ 🔹️ - بله، حتماً. مشهور بین علماي امامیه آن است که ولادت با سعادت آن حضرت در هفدهم ماه ربیع الاول و به نقلی در روز جمعه بوده است. علامه مجلسی (رحمه اللّه) فرموده که شیعه بر این اجماع دارد. از همان آغاز بارداری آمنه(س)، عرب که چند سال به بلای قحطی گرفتار بودند، نجات یافتند تا جایی که آن سال را «سنة الفتح» نام نهادند. صبح آن روزی که حضرت متولد شدند، هر بتی در هر جای عالم بود از رو(صورت) به خاک افتاد. ایوان کسری لرزید و چهارده کنگره آن افتاد. دریاچه ساوه که سال‌ها آن را می‌پرسیدند، خشک و آتشکده فارس خاموش شد. از حضرت صادق(ع) روایت شده است که ابلیس پس از تبعید به زمین، می‌توانست به هفت آسمان بالا برود و به سخنان ملائکه گوش دهد و اخبار سماویه را بشنود. اما از زمان تولد حضرت عیسی(ع)، او را از سه آسمان منع کردند و تا چهارآسمان بالا می‌رفت. چون حضرت رسول(ص) متولد شد، او را از همه آسمان‌ها منع کردند و شیاطین را به تیرهای شهاب از ابواب سماوات راندند. (۱) 📚 ۱. منتهی الآمال فی تواریخ النبی و الآل، شیخ عباس قمی، ص۲۵_۲۷ ┅═🌸🍃═┅ (ص) 🔗 ╭┅═ 🌸🍃═┅─╮ @mangenechi ╰─┅═🌸🍃═┅╯
┅═🌸🍃═┅ 🔹️با توجه به نزدیک شدن ایام ولادت حضرت رسول اکرم(ص) مصاحبه‌ای داریم با عالم جلیل القدر آیت الله شیخ عباس قمی (قسمت چهارم) 🔹️ - حاج آقا برامون کمی از اخلاق و سیره آن حضرت بگین. 🔹️ - پیامبر اکرم(ص) وقتی راه می‌رفتند، به روش متکبران پا بر زمین نمی‌کشیدند. با آرامش و وقار قدم برمی‌داشتند. هرگاه کسی با ایشان سخن می‌گفت، از گوشه چشم نگاهش نمی‌کردند؛ بلکه با تمام بدن به سوی آن فرد برمی‌گشتند. اغلب اوقات دیده‌شان به زمین بود. هر که را می‌دیدند، سلام می‌کردند. تنها موقع احتیاج سخن می‌گفتند؛ لفظ اندک و پرمعنا. خلق و خوی نرمی داشتند و درشتی در رفتارشان نبود.  کسی را تحقیر نمی‌کردند. نعمت کم را زیاد می‌دانستند و هیچ نعمتی را مذمت نمی‌کردند. به قول امروزی‌ها شکم‌پرور نبودند. برای از دست رفتن امور دنیوی اندوهگین نمی‌شدند؛ اما به خاطر خدا چنان خشمگین می‌شدند که کسی ایشان را نمی‌شناخت. با چشم و ابرو اشاره نمی‌کردند و تنها با دست اشاره می‌کردند. وقتی شاد می‌شدند، تبسم می‌کردند و کم پیش می‌آمد که صدای خنده ایشان شنیده شود. گاهی دندان‌های نورانیشان مانند دانه‌های تگرگ پیدا می‌شدند. هرکسی را به اندازه علم و دانشش در دین اهمیت می‌دادند. بارها می‌فرمودند که پیام مرا حاضران به غائبان برسانند. تأکید می‌کردند که حاجت کسی را که از من دور است، به من برسانید. کسی را به خاطر لغزش کلام، مؤاخذه نمی‌کردند. افضل خلق نزد ایشان کسی بود که خیرخواهی مسلمانان را بیشتر بداند و معاونت و مواسات و یاری مردم را بیشتر نماید. فحش نمی‌دادند و عیب کسی را نمی‌گفتند. اگر چیزی مورد پسندشان نبود، تغافل می‌کردند. اهل مجادله نبودند. چیزی را که فایده نداشت، متعرضش نمی‌شدند. عیب‌های دیگران را نمی‌شمردند و بر بی‌ادبی برخی اعراب، صبر می‌نمودند.(۱) 📚 ۱. منتهی الآمال فی تواریخ النبی و الآل، شیخ عباس قمی، ص۳۸_۴۳ ┅═🌸🍃═┅ (ص) 🔗 ╭┅═ 🌸🍃═┅─╮ @mangenechi ╰─┅═🌸🍃═┅╯
┅⊰༻▫️💠▫️༺⊱┅ 2⃣ اختلاف یعنی شکست اسلام ملت ما خیال نکند تمام شد مطلب. آقایان خیال نکنند که مطلب تمام شد، حالا باید دیگر رها کنیم. خیر، مطلب مهم است و از این به بعد، همه با هم باشیم. تبلیغات ما باید قوی‌تر بشود از سابق؛ اقشار ما باید فشرده‌تر بشوند از سابق؛ صف‌های ما باید فشرده‌تر بشود؛ اختلافات ما باید کمتر بشود. من متأسفم که در بعضی از بلاد می‌شنوم اختلاف شده است. اختلاف سرِ چه؟ برای چه اختلاف؟ آنهایی که اختلاف می‌اندازند، اینها معلوم شد از اسلام اصلًا حظی ندارند. این اختلاف معنایش این است: شکست اسلام. 📚 صحیفه امام، ج۶، ص۲۸۴ ┅⊰༻▫️💠▫️༺⊱┅ 🔗 ╔═.💠▫️༺.══╗ @mangenechi ╚══.💠▫️༺.═╝
┅⊰༻▫️💠▫️༺⊱┅ 2⃣ معنا و مفهوم اتحاد مسلمین اتحاد مسلمین، به معنای انصراف مسلمین و فِرَق گوناگون از عقاید خاص کلامی و فقهی خودشان نیست؛ بلکه اتحاد مسلمین به دو معنای دیگر است که هر دوی آن باید تأمین بشود: اول این که فِرَق گوناگون اسلامی (فِرَق سنی و فِرَق شیعه) - که هر کدام فِرَق مختلف کلامی و فقهی دارند - حقیقتاً در مقابله با دشمنان اسلام، همدلی و همدستی و همکاری و همفکری کنند. دوم این که فِرَق گوناگون مسلمین سعی کنند خودشان را به یکدیگر نزدیک کنند و تفاهم ایجاد نمایند و مذاهب فقهی را باهم مقایسه و منطبق کنند. بسیاری از فتاوای فقها و علما هست که اگر مورد بحث فقهیِ عالمانه قرار بگیرد، ممکن است با مختصر تغییری، فتاوای دو مذهب به هم نزدیک شود. بیانات در دیدار میهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس وحدت اسلامی ۱۳۶۸/۰۷/۲۴ ┅⊰༻▫️💠▫️༺⊱┅ 🔗 ╔═.💠▫️༺.══╗ @mangenechi ╚══.💠▫️༺.═╝
┄┅◈🌿✨🌿◈┅┄ صبح می‌شود. چشم باز می‌کنیم. دغدغه‌ها مثل آوار می‌ریزند روی سرمان! هزار جور فکر و برنامه داریم. برای امور مختلف، درگیری‌های ذهنی می‌سازیم برای خودمان. مواجه شدن با فلان مدیر، رفتن به فلان مهمانی، به دست آوردن فلان درآمد، فرستادن فرزندم به فلان کلاس، ... تنها چیزی که یادمان می‌رود، روز بزرگ و پرعظمتی‌ست که پیش رو داریم! روزی که اگر از عظمتش باخبر بودیم، جرأت نمی‌کردیم آن را کوچک بشماریم!! ┄┅◈🌿✨🌿◈┅┄ الامام الصادق علیه السلام: مَن أصبَحَ مَهمُوماً لِسِوی فَکاکِ رَقبَتِهِ فَقَد هَوّن عَلیه الجلیل هر کس که صبح کند در حالی که غمی جز آزادی خویش (از آتش دوزخ) داشته باشد، براستی که امر عظیمی را حقیر شمرده است. 📚تحف‌العقول، ص۳۰۲ ┄┅◈🌿✨🌿◈┅┄ (ع) 🔗 ╔═🌿✨◈═════╗ @mangenechi ╚═════🌿✨◈═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دردانه‌ی آفرینش 👇👇👇👇
مصاحبه با عالم بزرگ شیعه علامه طباطبایی
┅═🌸🍃═┅ 🔹️مصاحبه با آیت الله طباطبایی مؤلف تفسیر شریف المیزان(قسمت اول) 🔹️ - سلام علیکم و رحمه الله - و علیکم السلام و رحمه الله - حاج آقا این آیه که خدا به پیامبر(ص) فرموده: «عَسى‏ أَنْ يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقاماً مَحْمُوداً» منظور از مقام محمود چیه: 🔹️ - بسم الله الرحمن الرحیم. در تفسير عياشى  از حضرت كاظم (ع) روايت آورده كه: (عَسى‏ أَنْ يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقاماً مَحْمُوداً؛ اميد آن داشته باش كه پروردگارت به مقام محمودت برساند.) فرمود: روز قيامت مردم همگى از شكم خاك بر می‌خيزند و مقدار چهل سال می‌ايستند و خداى تعالى آفتاب را دستور می‌دهد تا بر فرق سرهاشان آن چنان نزديك شود كه از شدت گرما عرق بريزند و به زمين دستور می‌رسد كه عرق آنان را در خود فرو نبرد. مردم به نزد آدم می‌روند و از او می‌خواهند تا شفاعتشان كند. آدم مردم را به نوح دلالت می‌كند و نوح ايشان را به ابراهيم و ابراهيم به موسى و موسى به عيسى و عيسى به ايشان می‌گويد: بر شما باد به محمد (ص) خاتم النبيين. پس محمد (ص) می‌فرمايد: آرى من آماده اين كارم. پس به راه می‌افتد تا دم در بهشت می‌رسد و دق الباب می‌كند. از درون بهشت می‌پرسند: كه هستى؟ و خدا داناتر است! محمد(ص) می‌گويد: من محمدم! از درون خطاب می‌رسد: در را به رويش باز كنيد. چون در به رويش گشوده می‌شود، به سوى پروردگار خود روى می‌آورد، در حالى كه سر به سجده نهاده باشد و سر از سجده بر نمی‌دارد تا اجازه سخن به وى دهند و بگويند حرف بزن و درخواست كن كه هر چه بخواهى، داده خواهى شد و هر كه را شفاعت كنى، پذيرفته خواهد شد. پس سر از سجده بر می‌دارد. دوباره رو به سوى پروردگارش نموده از عظمت او به سجده می‌افتد. اين بار هم همان خطاب‌ها به وى می‌شود. سر از سجده بر می‌دارد و آن قدر شفاعت می‌كند كه دامنه شفاعتش حتى به درون دوزخ رسيده، شامل حال كسانى كه به آتش سوخته‏‌اند نيز می‌شود. پس روز قيامت در تمامى مردم از همه امت‌ها، هيچ كس آبروى محمد (ص) را ندارد. اين است آن مقامى كه آيه شريفه (عَسى‏ أَنْ يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقاماً مَحْمُوداً)، بدان اشاره دارد.(۱) اين معنا در رواياتى بسيار زياد آمده و دلالت دارد بر اينكه مقام محمود در آيه شريفه همان مقام شفاعت است. البته به عقیده من منافات هم ندارد كه غير آن جناب، يعنى ساير انبياء و غير انبیاء هم بتوانند شفاعت کنند. چون ممکن است شفاعت آنان فرع بر شفاعت آن جناب باشد و فتح باب شفاعت به دست آن جناب بشود(۲) 📚 ۱. ترجمه الميزان، ج‏۲، ص۲۶۵_۲۶۶ 📚 ۲. ترجمه المیزان، ج۱۳، ص۲۴۲ ┅═🌸🍃═┅ (ص) 🔗 ╭┅═ 🌸🍃═┅─╮ @mangenechi ╰─┅═🌸🍃═┅╯
┅═🌸🍃═┅ 🔹️مصاحبه با آیت الله طباطبایی مؤلف تفسیر شریف المیزان (قسمت دوم) 🔹️ - حاج آقا با صحبت‌هایی که در مورد شفاعت کردن پیامبر(ص) بیان کردین، پس معلومه که حضرت رسول(ص) خیلی حق گردن ما دارن و وجودشون نعمت بزرگیه برای ما! 🔹️ - بله. عبارات مختلفى از ائمه اهل بيت (ع) روايت شده و در بعضى از آنها آمده كه منظور از «نعيم»، ولايت (دوستى و اطاعت) ما اهل بيت است. در تفسير قمى از امام صادق (ع) روايت كرده كه جمیل از آن حضرت پرسید: معناى آيه" لَتُسْئَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيمِ" چيست؟ فرمود: اين امت بازخواست می‌شود از نعمت رسول اللَّه، و سپس از نعمت ائمه اهل بيتش.(۱) و نيز در کافی از ابو حمزه روايت كرده كه: با جماعتى نزد امام صادق(ع) بوديم، حضرت دستور داد طعام بياورند. طعامى آوردند كه در تمام عمرمان لذيذتر و خوشبوتر از آن نخورده بوديم. بعد خرمايى آوردند كه آن قدر شفاف و صاف و زيبا بود كه همه را به تماشا واداشت. مردى از حضار گفت: به زودى از اين نعيمى كه نزد پسر پيغمبر از آن متنعم شديد، بازخواست می‌شويد. امام (ع) فرمود: خداى عزوجل كريم‏‌تر و شأنش جليل‏‌تر از آن است كه طعامى به بنده‏‌اش بدهد، و آن را براى شما حلال و گوارا بسازد، آن وقت بازخواستتان كند كه چرا خورديد؟ بلكه منظور از نعيم در آيه" لَتُسْئَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيمِ" تنها نعمت محمد و آل محمد (ع) است كه به شما ارزانى داشته.(۲) لذا اين معنا معلوم است كه سؤال از نعيم كه گفتيم سؤال از دين است، سؤال از رسول خدا (ص) و امامان بعد از آن جناب است كه خدا اطاعتشان را واجب و پيروی‌شان را در سلوك الى اللَّه فريضه كرده. و طريق سلوك الى اللَّه است، همان استعمال نعمت است به آن نحوى كه رسول و امامان دستور داده‏اند. 📚 ۱. تفسير قمى، ج۲، ص۴۴۰. 📚 ۲. فروع كافى، ج۶، ص۲۸۰، ح۵ و ح۳. 📚 ۳. ترجمه تفسیر المیزان، ج۲۰، ص۶۰۵_۶۰۷ ┅═🌸🍃═┅ (ص) 🔗 ╭┅═ 🌸🍃═┅─╮ @mangenechi ╰─┅═🌸🍃═┅╯
┅⊰༻▫️💠▫️༺⊱┅ ۳.اتحاد سبب قدرت جهان اسلام اگر مسلمین با هم بودند، این طور ذلیل نبودند زیر دست اجانب و عُمّال اجانب. مسلمین قریب یک میلیارد جمعیت‌اند، ولی یک میلیارد جمعیت متفرق، جدا از هم. اگر یک حکومت بود مثل صدر اسلام، یک حکومت بود و همه تابع، ما به این روز نمی‌نشستیم. آن‌ها- اجانب- جدیت کردند تا حکومت‌ها را به نفع خودشان متفرق کردند، تکه تکه کردند. حتی اخیراً که عثمانی یک مملکت وسیع بود، وقتی جنگ تمام شد، این‌ها را به قریب پانزده تا جدا جدا از هم کردند؛ و همه عُمّال خودشان!  📚 صحیفه امام، ج۶، ص۳۳۹ ┅⊰༻▫️💠▫️༺⊱┅ 🔗 ╔═.💠▫️༺.══╗ @mangenechi ╚══.💠▫️༺.═╝
┅⊰༻▫️💠▫️༺⊱┅ ۳. وحدت مسلمین؛ مسأله‌‌ی استراتژیک هدف از این کار آن است که با شعار وحدت مسلمین، که شعار درست و ضروری‌‌ای هم است و من از قدیم این اعتقاد و تفکر را داشتم و دارم و آن را یک مسأله‌ی استراتژیک می‌دانم - یک مسأله‌ی تاکتیکی و مصلحتی هم نیست که حالا بگوییم مصلحت ما ایجاب می‌کند که با مسلمین غیر شیعه ارتباطات داشته باشیم - مسلمانان، به تدریج این اختلافات مذهبی و طایفه‌‌ای را کم کنند و از بین ببرند؛ چون در خدمت دشمنان است. ما با این انگیزه‌ی صحیح، مسأله‌ی وحدت مسلمین را در جمهوری اسلامی، یک مسأله‌ی اساسی قرار داده‌ایم. امام بارها فرمودند، ارگان‌های مختلف جمهوری اسلامی نیز بر این اساس برنامه‌ریزی و طراحی و تلاش کردند و ماها هم سخنرانی کردیم. بیانات در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنفرانس جهانی اهل‌بیت(ع) ۱۳۶۹/۰۱/۲۶ ┅⊰༻▫️💠▫️༺⊱┅ 🔗 ╔═.💠▫️༺.══╗ @mangenechi ╚══.💠▫️༺.═╝
┄┅◈🌿✨🌿◈┅┄ همیشه و همیشه به خودم گفته بودم: دلم به اعمال ناقص خودم که نمی‌تواند خوش باشد! تنها دلخوشی و دلگرمی‌ام برای آن دنیا، همین محبتی است که به اهل بیت دارم و بس. دلم فقط خوش است به وعده‌ی «شفاعت». اگر آن هم نبود، پیشاپیش، از ترس حساب و کتاب آن جهان و عظمت خدا، قالب تهی می‌کردم! بعد که این روایت را دیدم، فهمیدم دل‌خوشی تنها کافی نیست، باید حسابی حواسم به نمازم باشد: الامام الصادق علیه السلام: لَا يَنَالُ شَفَاعَتَنَا مَنِ اسْتَخَفَّ بِالصَّلَاةِ آن کس که نماز را سبک بشمارد به شفاعت ما نمی‌رسد. 📚 فروع کافی ،ج۳،ص۲۷۰. ┄┅◈🌿✨🌿◈┅┄ 🔗 ╔═🌿✨◈═════╗ @mangenechi ╚═════🌿✨◈═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌ ‎‌─┅═༅🔸𖣔🔸༅═┅─ دل نبرد از من إلّا کربلای معلّی 😭 ‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌ ‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌ ‎‌─┅═༅🔸𖣔🔸༅═┅─ 🔗 ─┅═༅🔸𖣔🔸༅═┅─ @mangenechi ‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌ ‎‌─┅═༅🔸𖣔🔸༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠⚜💠 سر شد به شوق وصل تو فصل جوانی‌ام هرگز نمی‌شود که از این در برانی‌ام یابن الحسن(عج) برای تو بیدار می‌شوم روزت بخیر ای همه‌ی زندگانی‌ام 💠⚜💠 🔗 http://eitaa.com/joinchat/1637810190C4e7588d495
راه ورود در ایام زیارتی حالش دگرگون می‌شد. آرام و قرار را از دست می‌داد. پیاده به کربلا می‌رفت و برمی‌گشت. این حال عجیب نبود از کسی که می‌گفت:‌ من هر چه دارم از زیارت سیدالشهدا‌ و قرآن دارم ... محال است کسی بتواند از راهی غیر از راه سیدالشهدا به مقام توحید برسد. 📚 استاد: صد روایت از زندگی آیت‌الله قاضی، ص۱۰ ┄┅◈✨🔸✨◈┅┄ 🔗 ╔═🔸✨◈═════╗ @mangenechi ╚═════🔸✨◈═╝
دردانه‌ی آفرینش 👇👇👇👇
مصاحبه با عالم بزرگ شیعه علامه طباطبایی
┅═🌸🍃═┅ 🔹️مصاحبه با آیت الله طباطبایی مؤلف تفسیر شریف المیزان (قسمت سوم) 🔹️ - حاج آقا در خصوص جهانی بودن و عمومیت رسالت پیامبر(ص) برامون بفرمایید. 🔹️ - سوره بینه رسالت محمد بن عبد اللَّه خاتم النبيين (صلوات اللَّه عليه) را براى عوام از اهل كتاب و مشركين مسجل می‌كند. به عبارتى ساده‏‌تر براى عموم اهل ملت و غير اهل ملت و باز ساده‏‌تر بگويم: براى عموم بشر تسجيل می‌كند و می‌فهماند كه آن جناب از ناحيه خدا به سوى عموم بشر گسيل شده و اين عموميت رسالت آن جناب مقتضاى سنت الهى، يعنى سنت هدايت است. همان سنتى كه این آیات نیز بر آن اشاره دارد و می‌فرمايد: «إِنَّا هَدَيْناهُ السَّبِيلَ إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُوراً»(1) و یا «وَ إِنْ مِنْ أُمَّةٍ إِلَّا خَلا فِيها نَذِيرٌ»(2) بر عموميت دعوت آن جناب استدلال كرده، به اينكه دعوت آن حضرت متضمن صلاح مجتمع انسانى است، عقايد و اعمال افراد و جوامع را صالح می‌سازد.(۳) ۱. انسان/ آیه۳ ۲. فاطر/ آیه۲۴ 📚 ۳. ترجمه الميزان، ج‏۲۰، ص۵۷۰. ┅═🌸🍃═┅ (ص) 🔗 ╭┅═ 🌸🍃═┅─╮ @mangenechi ╰─┅═🌸🍃═┅╯
┅═🌸🍃═┅ 🔹️مصاحبه با آیت الله طباطبایی مؤلف تفسیر شریف المیزان (قسمت آخر) 🔹️ - حاج آقا خیلی از محضرتون استفاده کردیم. کلام آخر، اگه پیامی برای ما دارین، بفرمایین. 🔹️ - در كافى از امام ابى جعفر(ع) روايت آورده كه: رسول خدا(ص) در حجة الوداع فرمود: آگاه باشيد كه روح الامين به قلبم انداخت كه هيچ انسانى نمی‌ميرد، مگر وقتى كه رزقش را تا حد كمال خورده و ديگر در نزد خدا رزقى نداشته باشد.(۱) عزیزان من! از خدا بترسيد و در راه به دست آوردن رزق منحرف نشويد. راه صواب را به دست گيريد و دير رسيدن بهره‏‌اى از رزق، شما را به نافرمانى خدا واندارد. براى اينكه خداى تعالى رزق حلال را بين خلقش تقسيم كرده و آن را به‌طور حرام تقسيم ننموده؛ و خلاصه آنچه را خدا تقسيم كرده، رزق حلال است، نه حرام. پس هر كس از خدا پروا كند و خويشتن‏دارى نمايد، رزقش از راه حلال خواهد رسيد؛ و هر كس پرده حرمت خدا را پاره نموده و رزقش را از غير راه حلال بگيرد، رزق حلالش را به عنوان قصاص از او خواهند گرفت. در نتيجه همان مقدارى را كه بايد از حلال می‌خورد، از حرام خورده و نه بيشتر، با اين تفاوت كه حساب آن را بايد پس بدهد.(۲) 📚 ۱. كافى، ج۵، ص۸۰، ح۱. 📚 ۲. ترجمه تفسیر المیزان، ج۳، ص۲۲۵.      ┅═🌸🍃═┅ (ص) 🔗 ╭┅═ 🌸🍃═┅─╮ @mangenechi ╰─┅═🌸🍃═┅╯
┅⊰༻▫️💠▫️༺⊱┅ ۴. تفرقه، خواست دشمنان اسلام ما‏‎ ‎‏دیدیم آنچه که در این قرن‌های آخر واقع شد خصوصاً در این پنجاه سال، از آن طرف با‏‎ ‎‏تبلیغات وسیع بین برادرهای اهل سنت و برادرهای اهل تشیع کوشش کردند که تفرقه‏‎ ‎‏ایجاد کنند. با همۀ وسایل کوشش کردند و این دو جناح بزرگ را از هم جدا کردند،‏‎ ‎‏به‌طوری که آن طایفه، این طایفه را حتی تکفیر می‌کردند و این طایفه آن طایفه را، احزاب‏‎ ‎‏درست می‌کردند در کشور. این اختصاص به کشور ما ندارد، همۀ کشورها احزابی که‏‎ ‎‏درست می‌کردند، دو طایفه را به جان هم می‌انداختند. حزب‌ها غافل بودند، رؤسای احزاب‏‎ ‎‏غافل بودند که اینها دارند چه می‌کنند. هر حزبی دشمن حزب دیگری بود و هر قشری‏ دشمن قشر دیگر.  📚صحیفه امام، ج۱۵، ص۴۶۹_۴۷۰. ┅⊰༻▫️💠▫️༺⊱┅ 🔗 ╔═.💠▫️༺.══╗ @mangenechi ╚══.💠▫️༺.═╝
┅⊰༻▫️💠▫️༺⊱┅ ۴. وجود نبیّ مکرّم اسلام(ص)؛ بزرگ‌ترین مایه وحدت اسلامی وجود نبیّ مکرّم اسلام(صلّی‌اللَّه‌علیه‌واله‌وسلّم)، بزرگ‌ترین مایه‌ی وحدت در همه‌ی ادوار اسلامی بوده است و امروز هم می‌تواند باشد؛ چون اعتقاد آحاد مسلمانان به آن وجود اقدسِ بزرگوار، با عاطفه و عشق توأم است و لذا آن بزرگوار، مرکز و محور عواطف و عقاید همه‌ی مسلمان‌هاست و همین محوریت، یکی از موجبات انس دل‌های مسلمین و نزدیکی فِرَق اسلامی با یکدیگر به حساب می‌آید. توصیه‌ی ما به همه‌ی مسلمانان عالم این است که روی ابعاد شخصیت پیامبر و زندگی و سیره و اخلاق آن حضرت و تعالیمی که از آن بزرگوار مأثور و منصوص است، کار زیادی بشود. بیانات در دیدار میهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس وحدت اسلامی ۱۳۶۸/۰۷/۲۴ ┅⊰༻▫️💠▫️༺⊱┅ 🔗 ╔═.💠▫️༺.══╗ @mangenechi ╚══.💠▫️༺.═╝