eitaa logo
مَن‌یَنتَظِر || سید‌هادی‌‌اشرفیان
382 دنبال‌کننده
206 عکس
409 ویدیو
13 فایل
«و منهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر » دنیا تاریکه ولی هدف ما روشنه! «الله نور السماوات و الارض» (مطالب و نکاتی که به دلم میشینه یا از دلم بر میاد ، با شما سرورانم به اشتراک میگذارم إن شاء اللّٰه) | مَنْ یَنْتَظِر |🕊️ آی دی این مسکین : 👤 @ashrafian
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . اگر از «انسان سازی» تکلیف و کار و مهمتر موجود بود ، خداوند حتمن آن را برای پیامبرانش واجب می نمود ... این روز را به تمام «انسان ساز های مخلص» تبریک عرض میکنم 🌷🥰 | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . درس آموزی از اختلاف نظرها یکی از عواملی که کمک می کند به اینکه اهل تحمل باشیم و با کمترین تفاوت نگاه، دیگران را از دایره متعهدان به اسلام و ایران خارج ندانیم، توجه به اختلاف نظرها و تفاوت نگاه ها بین بزرگان است که در تاریخ به ویژه تاریخ معاصر به ثبت رسیده است. مشی سیاسی آیت الله بروجردی و امام تفاوت می کرد. همچنانکه بنا بر آنچه در صحیفه آمده، امام به آیت الله کاشانی هم علیرغم احترام، نقد داشت. نحوه مواجهه آیت الله بروجردی و آیت الله خوانساری با فدائیان اسلام فرق می کرد. از موارد اخیر، شهید بهشتی و استاد مصباح یزدی در مورد مواجهه با دکتر شریعتی یک جور فکر نمی کردند. استاد مطهری و آیت الله مهدوی کنی به عضویت حزب جمهوری اسلامی در نیامدند. این ها اندکی از مصادیق اختلاف نظر بین کسانی است که اتفاقا همگی به یک فضای فکری و فرهنگی تعلق داشتند. _اختلاف نظرهایی درباره موضوعاتی که در زمان خود از حساسیت زیاد برخوردار بودند. _ بگذریم از اختلافات فقهی که گاه فاصله ای بین حلال و حرام و صحت و بطلان را در بر می گیرد. وجود و بروز اختلاف نظر طبیعی است و برچیدنی نیست. همه مصادیق اختلاف نظر هم به اساس اسلام و امنیت و نظام جامعه لطمه نمی زند و اگر اخلاق و تحمل و بلندنظری باشد هضم شدنی است. تحمل اختلاف نظر به معنای سکوت کردن و بی تفاوت بودن و موضع نداشتن نیست. تحمل کردن، یعنی حق اظهار نظر را سلب نکردن، یعنی برچسبی فراتر از مفهوم و لوازم منطقی نظر و دیدگاه، نسبت ندادن. | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
«سنتِ بی استثنا» ✍ شهید محمد جواد باهنر: 🔷 وقتی قرآن رسما اعلام می کند که ما مردم ستمگر را نابود می کنیم، مترفان و فاسقان باعث نابودی و هلاک یک امت اند، طغیان و فساد موجب سقوط یک امّت است، حال اگر طغیان و فساد و پاگرفتن مترفان وامثال آن در خود امّت اسلامی وجود داشت، آیا توقع داریم این سنت الهی در بین امّت اسلامی حکمفرما و کارگر نباشد؟ ... ظلم، جامعه را ساقط می کند. وقتی که خلافت و رهبری یک امّت به دست مردمی خودخواه و سودجو افتاد که آمدند دستگاه اکاسره و قیاصره را بار دیگر احیا کردند و فقط پوششی از شعارهای اسلامی داشتند،اما درون و ماهیت آن، همان ماهیّت کسری و قیصر بود، آیا ما توقع داریم فقط در تحت این شعار و در زیر این پوشش، باز هم کیان امّت اسلامی باقی بماند و حرکت خود را ادامه بدهد و رشد کند؟ نه،گرفتار سقوط خواهد شد... اگر اسلام خود مدّعی است که در جامعه، سنتهایی حاکم است،امّت اسلامی نمی تواند از این سنّت ها برکنار باشد. لذا اگر آن عوامل فساد و سقوط مانند تبعیض، ظلم،خودخواهی،سودجویی و بت پرستی در امّت اسلامی پا گرفت، باید منتظر سقوط آن امّت باشیم. 📚 گذرگاههای الحاد، ص144 📸 پ.ن : از چپ(شهید حجت الاسلام دکتر محمد جواد باهنر-رئیس جمهور سابق حضرت آیت الله سید علی خامنه ای-ناشناس-مرحوم هاشمی رفسنجانی-شهید آیت الله مرتضی مطهری) | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گوشه ایی صحبت های شهید باهنر درباره شهید باهنر مغز متفکر در انقلاب فرهنگی او در نظر داشت تا با تغییر سیستم آموزشی کشور چه آموزش و پرورش و چه آموزش عالی باعث تحول شود و نظامی که صرفا مدرک گرا هست کاربردی و به درد بخور جامعه کند که متاسفانه با شهادت ایشان این اتفاق نیفتاد و انقلاب فرهنگی توسط عبدالکریم سروش ها به محاق رفت و انقلاب فرهنگی صرفا در ستاد انقلاب فرهنگی که امروزه شورای عالی انقلاب فرهنگی است ماند شورایی که منفعل ترین بخش حاکمیتی جمهوری اسلامی است | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢سخنی با وزیر محترم بهداشت 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در واکنش به شراب‌خواری دسته‌جمعی عده‌ای از پزشکان در شیراز ابراز داشتند: «ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد می‌کنند، به آن عمل هم کنند. وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است.» 🔻ضمن تشکر از جناب دکتر عین‌الهی وزیر ارزشی، انقلابی و جهادی، بابت این موضوع‌گیری، معتقدم انتظار مردم و نخبگان کشور و همچنین بدنه ارزشی و متدین وزارت بهداشت از وزیر ارزشی و انقلابی و قاطعی مثل دکتر عین‌الهی بیش از این است. مردم انتظار دارند که: اولاً، با اخراج همیشگی این پزشک‌نمایان شراب‌خوار از جامعه پزشکی، این لکه ننگ را از دامن مقدس طبابت و پزشکی ایران اسلامی برای همیشه پاک کنید؛ ثانیاً، خود وزارت بهداشت پیشگام شده و پرونده این شراب‌خواران را به دستگاه قضایی ارجاع دهد؛ ثالثاً، به مردم اطمینان دهید که در تربیت اخلاقی و معنوی دانشجویان علوم پزشکی تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته تا من‌بعد حتی الامکان چنین لکه‌های ننگی در جامعه پزشکی پیدا نشوند. و رابعاً، در ترویج فرهنگ و آداب اسلامی ایرانی حرفه مقدس طبابت در میان جامعه پزشکی اقداماتی عملی را به کار بگیرید تا حتی الامکان مجدداً شاهد چنین افتضاح دسته‌جمعی نباشیم. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
💠 چهارمین نشست علمی سال جاری با موضوع: " برابری حقوق زن و مرد؛ چرایی و چگونگی " ⬅️ با ارائه : حجت الاسلام والمسلمین ترتیفی 🗓 سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ 🔸معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام حسن مجتبی علیه السلام https://eitaa.com/joinchat/1825112256C18b7ae32fd
هدایت شده از مطالب ویژه
آقای طاهرزاده-AudioConverter.mp3
40.2M
✅موضوع: انگیزه‌های طلبگی در راستای حضور در تاریخی که در پیش است (1) ⏰یکشنبه (1403/2/9) 🔮 📚 متن مورد بحث ↙️ https://eitaa.com/matalebevijeh/16674 ❣️اشارات استاد در جلسه ⬇️ ✍️جزوه عالم طلبگی https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/771 لینک جلسات https://eitaa.com/matalebevijeh/15167 https://eitaa.com/matalebevijeh/15160 https://eitaa.com/matalebevijeh/13807 https://eitaa.com/matalebevijeh/13805 نگاهی هرمنوتیکی به شخصیت علامه طباطبایی (ره ) در تفسیر المیزان↙️ https://eitaa.com/matalebevijeh/8538 🟢 تعبیر ماندگار علامه طباطبایی(ره) درباره شاگردشان شهید مطهری چند روز بعد از شهادت ایشان: https://eitaa.com/matalebevijeh/16608 🗣 معنای حضور در جهان بین دو جهان و انسان آخرالزمانی https://eitaa.com/matalebevijeh/7172 🗣بشنو از زن https://eitaa.com/ziafat_andishe/346 💠جلسه با اعضای هیئت ثارالله زنجان https://eitaa.com/matalebevijeh/12993 🔁تقابل آزادی و حجاب https://eitaa.com/matalebevijeh/11865 🇮🇷دیدار مقم معظم رهبری با شیخ یاسین https://eitaa.com/matalebevijeh/15180 خطبه نماز جمعه مقام معظم رهبری خطاب به مردم عرب (میدان التحریر مصر) https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=10955 شرح کتاب مصباح الهدایه امام خمینی رحمت الله علیه https://lobolmizan.ir/sound/653?mark=%D8%B4%D8%B1%D8%AD%20%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8 🍂🌼 -------------------------<><> 🌼-|@matalebevijeh -------------------------<><>
هدایت شده از مطالب ویژه
انگیزه‌های طلبگی.pdf
135.9K
✅موضوع: انگیزه‌های طلبگی در راستای حضور در تاریخی که در پیش است
هدایت شده از مطالب ویژه
استاد طاهرزاده، مدرسه ولیعصر، ۱۴۰۳۰۲۱۹.mp3
16.79M
✅موضوع: انگیزه‌های طلبگی در راستای حضور در تاریخی که در پیش است (2) ⏰چهارشنبه (1403/2/19) 🕌 مدرسه علمیه حضرت ولیعصر علیه السلام 🔮 📚 متن مورد بحث ↙️ https://eitaa.com/matalebevijeh/16674 ⏭ لینک جلسه قبلی (1): 👇🏻 https://eitaa.com/matalebevijeh/16673 📝 مطالب مورد اشاره استاد در جلسه ⬇️ 📌موضوع :راز بصیرت دانشجویان جهان غرب ↙️ https://lobolmizan.ir/special-post/1490 https://eitaa.com/matalebevijeh/16650 📌موضوع :جزوه عالم طلبگی https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/771 📌موضوع : راز شادی امام حسین در قتلگاه https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/1183 📌موضوع :شرح مختصر دستورالعمل آیه الله بهجت (رحمه الله ) https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/764 📌موضوع :ماهیت و چیستیِ تمدن و نسبت انقلاب اسلامی با آن https://eitaa.com/matalebevijeh/16691 📌موضوع : فرهنگ مدرنیته وتوهم https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/1162 ☑️ زمان شناسی حضرت امام صادق علیه السلام و حضوری دیگر https://eitaa.com/matalebevijeh/16669 🍂🌷 -------------------------<><> 🌷-|@matalebevijeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلام تلخ ولی صادقانه را بپذیر! بهانه‌ست؟ چه بهتر؛ بهانه را بپذیر ... پ.ن : یادی هم کنیم از شهید آیت الله دکتر بهشتی علیه الرّحمة که میفرمود : «من تلخی برخورد صادقانه را بر شیرینی رفتار منافقانه ترجیح میدهم | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
🔰درس دیروز برای سیاست امروز ✅نگرانی آیت الله میرزا حسن شیرازی از نفوذ روباه مکار انگلیس در نهضت ها 🔴نقل جالبی از شهید سید حسن مدرس و ملاقاتش با رهبر قیام تنباکو در تاریخ است که حاکی از دوراندیشی و عمق نگرانی آیت الله میرزا حسن شیرازی است و نشان می دهد از نیرنگ و سیاست و برنامه ریزیهای فرهنگی استعمار غرب نباید آسوده بود۰ شهید مدرس می گوید : 🔵به دنبال قيام تنباکو وقتی به نجف رفتم و در سر من رای خدمت میرزا که عظمت فوق تصور داشت رسیدم داستان پیروزی واقعه دخانیه را برایش تعریف نمودم آن مرد بزرگ آثار تفکر و نگرانی در چهره اش پیدا شد و دیده اش پر از اشک گردید. علت را پرسیدم فرمود: حالا حکومتهای قاهره فهمیدند قدرت اصلی یک ملت و نقطه تحرک شیعیان کجاست. حالا تصمیم می گیرند این نقطه و این مرکز تقل را نابود کنند ✅نگرانی من از آینده است." 🔶منبع : نگاه مدرس به واقعه دخانیه» على مدرسی، در کتاب سده تحریم تنباکو به اهتمام موسی نجفی و رسول جعفریان، تهران، انتشارات امیرکبیر، ۱۳۷۳ ص۷۱ http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi https://rubika.ir/drmousanaafi
🔴 زنگ‌ خطر: سکولاریزم گسترش حدود ۷۰ درصدی شبهه «جدایی دین از سیاست» 📊 طبق پیمایش جدید، هر چند غالب مردم (حدودا ۶۲ درصد) عقاید دینی و زمینه‌های مذهبی خود را حفظ کرده اند، اما بخش عمده آنان (حدود ۷۰ درصد) معتقد به جدایی دین از سیاست هستند. ⚡️منبع: نتایج آخرین پیمایش ملی وضعیت دینداری در ایران (منتشره در سال ۲۰۲۴) https://ricac.farhang.gov.ir/fa/news/729592/ | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 نگذاشتم قبر فردوسی را در توس خراب کنند! ✏️ رهبر انقلاب: اول انقلاب عده‌یی از مردمِ بااخلاصِ بی‌اطلاع رفته بودند قبر فردوسی را در توس خراب کنند! وقتی من مطلع شدم، چیزی نوشتم و فوراً به مشهد فرستادم؛ که آن را بردند و بالای قبر نصب کردند؛ نمی‌دانم الان هم هست یا نه. بچه‌های حادی که به آن‌جا می‌رفتند، چشمشان که به شهادت بنده می‌افتد، لطف می‌کردند و می‌پذیرفتند و دیگر کاری به کار فردوسی نداشتند! ۷۰/۱۲/۵ 🗓 ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب: ، حکیم ابوالقاسم فردوسی است... این «حکیم» را هم ما نگفتیم؛ صاحبان فکر و اندیشه در طول زمان او را حکیم نامیدند. شاهنامه‌ی فردوسی پر از حکمت است. ۱۳۹۰/۵/۲۴ 🗓 ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 این فیلم رو تا شهید نشدم پخش نکنید 💔 ⭕️ مستند ؛ داستان زندگی طلبه شهید مدافع حرم ، از شهدای که پس از ۵ سال به میهن بازگشت... 🎥 تماشا در لینک زیر: 🌐 b2n.ir/gdmg ✅ در ، با خانواده فیلم ببینید 🆔 @AmmarYar_IR
هدایت شده از کشکول ناب حوزوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺تقدیر انقلاب از شصت سال صبوری و همدلی مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) خطاب به همسر گرانقدر مرحوم استاد فاطمی نیا (ره) : هر چه آقای فاطمی نیا پیش خدای متعال اجر داشته باشد ، نصفش مال شماست. اگر شما همراهی و همدلی نمیکردید و بر مشکلات صبر نمیکردید ، میدانیم طلبگی خیلی سختی دارد ، این سختی ها را اگر شما تحمل نمیکردید، آقای فاطمی نیا این توفیقات را پیدا نمیکرد که بتواند اینجور تاثیر بگذارد روی نسل جوان و طلبه ها... پ.ن: همسران و خانواده صبور و همراه همه علما و اساتید و طلاب در ثواب تبلیغ دین آنها شریکند ان شاء الله 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🔸 @kashkolenab
🟢 نظر شهید مطهری درباره تغییر تعطیلات جامعه اسلامی بر اساس فرهنگ غربیان 🔻 «مسئله‌ تعطیلی جمعه هم از آن مسائلی است که در بعضی کشورهای اسلامی از وقتی که استعمار آمد آن را تغییر داد. مثلًا در پاکستان انگلیسیها از زمان ورودشان به هند سعی کردند همه سنتهای آنها را به سنتهای خودشان تبدیل کنند. از جمله اینکه روز تعطیل را از جمعه به یکشنبه تبدیل کردند. هنوز هم در پاکستان همین‌طور است؛ اگر یک چیزی برگشت، عود دادنش به حالت اول بسیار مشکل است. پاکستان اساساً به نام اسلام مستقل شد، یعنی پاکستان در مقابل هندوستان هیچ جهتی برای اینکه یک واحد مستقل باشد نداشت مگر جهت روحی و معنوی و فکری و ایمانی که ما مسلمانیم و شما هندو هستید و از نظر فرهنگ معنوی از یکدیگر جدا هستیم و نمی‌خواهیم با شما زندگی کنیم و می‌خواهیم مستقل شویم. در عین حال اینها که در مقابل هندیها آنقدر مقاومت کردند هنوز این سنت مسیحی را در میان خودشان حفظ کرده‌اند؛ مبدأ سالشان مبدأ مسیحی و تعطیل هفتگی آنها هم یکشنبه است. 🔸این را عرض می‌کنم برای این که ما باید توجه داشته باشیم به نغمه‌‏هایی که کم و بیش در مجله‏‌ها و در مقالات ادبی و به اصطلاح علمی و نیمه ‏علمی شنیده می‌شود. 🔹می‏‌نویسند این برای ایران سبب رکود کارهاست که تعطیلات خودمان را جمعه قرار بدهیم در حالی که اکثریت مردم دنیا که ما با آنها سر و کار داریم تعطیلاتشان یکشنبه است. آن‏وقت ما مجبوریم که در هفته دو روز تعطیل داشته باشیم، روز جمعه به خاطر خودمان و روز یکشنبه برای اینکه دنیا تعطیلی دارد. پس ما برای اینکه کارمان بیشتر جریان داشته باشد، بیاییم تعطیلی جمعه را تبدیل به یکشنبه کنیم. درباره تاریخ هم می‌گویند: اکثریت مردم دنیا سال مسیحی را انتخاب کرده‌اند ولی ما سال هجری را انتخاب کرده‌ایم و این اسباب زحمت است که ما تاریخ خودمان را به هجری بنویسیم و آنها به مسیحی، پس بیاییم تاریخ هجری را به تاریخ مسیحی تبدیل کنیم. 🔻اینها همه مقدمه جذب‏ شدن و مقدمه هضم ‏شدن فرهنگی در هاضمه دیگران است. » (آشنایی با قرآن، ج ۷، ص۸۶) | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
31.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️تعطیلی شنبه، به نفع مردم یا به نفع اقلیت سرمایه داری؟! 🔻نابودی بازارهای خرد و شکستن کمر تولید به بهانه ارتباط بیشتر با بازارهای جهانی 🔸مناظره حجت الاسلام سیدعلی موسوی (استاد دانشگاه) و علیرضا مناقبی (رییس مجمع واردکنندگان)
بسم الله الرحمن الرحیم محضر محترم نمایندگان مجلس شورای اسلامی - دام تاییداتهم با اهداء سلام، موفقیت همگان را از خداوند متعال خواهانم. تصدیع می‌دهد؛ تعطیلی روزشنبه که در مجلس به تصویب رسید از لحاظ داخلی و خارجی قابل ملاحظه است. از لحاظ خارجی: در چنین روزهایی که دشمن صهیونیست فزون از هفت ماه، به نسل کشی پرداخته و هزاران شهروند غزه را به خاک و خون کشیده است آیا صلاح است در چنین شرایط روز تعطیلی دشمن که شنبه است، در جمهوری اسلامی ایران نیز به رسمیت شناخته شود. دنیای خارج که چشمانشان به ایران اسلامی باز است در این مورد چگونه داوری می‌کنند و آیا این نشانه غلبه فرهنگ غربی نیست؟ از نظر داخلی: 1. استدلال آقایان بر تعطیلی روز شنبه با منطق آنان همخوان نیست می‌گویند: «اقتصاد ایران با اقتصاد جهان پیوند ناگسستنی دارد باید کاری کرد که بیشترین روزهای هفته، این پیوند بر قرار باشد» این سخن بسیار منطقی است ولی دلیل بر تعطیلی روز شنبه نمی‌شود، چون در چنین روزی دنیای خارج نیز تعطیل است. این منطق ایجاب میکند که روزهای پنجشنبه که روز کاری بوده، بیشترین فعالیت را داشته باشد که دنیای خارج نیز فعال است؛ آقایان به جای اصلاح علت سراغ معلول رفته‌اند و سبب آن این است که میخواهند تعطیلی هفته از یک روز به دو روز افزایش یابد. و مسئله ارتباط با خارج در درجه دوم است. 2. در خمیره هر ایرانی روز شنبه روز کاری است، مصوبه مجلس بر تعطیلی شنبه، به حکم شنا بر خلاف مسیر آب است و اگر هم اقلیتی تعطیل کنند اکثریت از آن پیروی نمی‌کنند و این سبب می‌شود که در جامعه دو دستگی پدید آید که ضرر آن کمتر نیست. 3. سال‌هاست که بر اثر یک رشته تبلیغات، روز پنجشنبه حالت تعطیلی به خود گرفته و با تصویب تعطیلی روز شنبه، شمار تعطیلی هفته به سه روز خواهد رسید و با بحران تولید که کشور با آن روبروست کاملاً در تضاد است. 4. در دراصل 17 قانون اساسی، تکلیفِ تعطیلی هفته روشن شده است : «تعطیلی رسمی هفتگی روز جمعه است». باز در این مورد ملاحظاتی است، به همین مقدار بسنده شد امید است تجدید نظر شود. قم ، جعفر سبحانی 28 اردیبهشت1403 🌐 وب سایت | اینستاگرام| تلگرام |
🔺فارغ از استدلال‌های اقتصادی موافقین تعطیلی شنبه، که مبهم و شتابزده مطرح شده، این طرح از منظر پیوست فرهنگی و اجتماعی، اصلا قابل دفاع نیست و مردود است. 🔺توسعه تجارت و جهش تولید، روش‌ها و راهبردهای مشخص و متعینی دارد و نیازمند چنین تدابیر موهومی نیست. 🔺استفتا از مراجع عظام هم برای ما سوال برانگیز است‌. چرا برای تصمیمات اساسی‌تری همچون حذف ارز ترجیحی و یا تشکیل وزارت بازرگانی، چنین استفتائی صورت نمی‌گیرد؟ اما برای یک تصمیم نامتقن، بلافاصله از علمای عزیز هزینه می‌شود؟ پ.ن.: بنده بخاطر نوبت عمل فرزندم، بیمارستان بودم و در جلسه نهایی رای‌گیری تعطیلی شنبه حضور نداشتم‌. @dr_izadkhah
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . از طرح تعطیلی شنبه ها در ایران ، بوی تلاش برای برداشتن گامی دیگر در راستای «استحاله ی هویتی و تمدنی و حل شدن همه ی هویت ها و تمدن ها در یک هویت و تمدنِ خودبرتر بین» ، یعنی «جهانی سازی» (globalization) استشمام می شود . نباید نظم جهانی‌سازی شده ی تمدنِ در حال زوالِ غربی را مبنا و شاکله ی خود قرار دهیم . آری « نباید تمدّنی که در حال زوال است را مبنای هندسه‌ی تاریخی قرار داد. » 🖇 تعلیقه: علامه‌‌ی طهرانی در کتاب «رساله‌ی نوین: درباره‌ی بنای اسلام بر سال و ماه قمری»، مباحث نوآورانه و عمیقی را درباره‌ی هویت‌مندی تاریخ و نام‌گذاری‌ها و ترجیحات زمانی نگاشته‌اند که نظیر ندارد. این زاویه‌ی نگاه، از دلالت‌های فرهنگی تاریخ و زمان حکایت می‌کند. | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1