eitaa logo
مَن‌یَنتَظِر || سید‌هادی‌‌اشرفیان
377 دنبال‌کننده
206 عکس
409 ویدیو
13 فایل
«و منهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر » دنیا تاریکه ولی هدف ما روشنه! «الله نور السماوات و الارض» (مطالب و نکاتی که به دلم میشینه یا از دلم بر میاد ، با شما سرورانم به اشتراک میگذارم إن شاء اللّٰه) | مَنْ یَنْتَظِر |🕊️ آی دی این مسکین : 👤 @ashrafian
مشاهده در ایتا
دانلود
| چشمم آن شب که به شوق تو نهد سر به لحد ؛ تا دم صبح قیامت نگران خواهد بود ...| درست مثل چنین شبی از بین ما در کمال نا باوری ، ناگهانی پر کشیدی و رفتی ... با هم قرار ملاقات داشتیم حاج آقا ؛ ولی موکول شد به قیامت . باشه ... 😭❤️ | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
هدایت شده از سیدعلیرضا شفیعی
HajAgha.mp3
2.64M
🔺ادب آقازادگی - قسمت اول ▪️برشی از بیانات حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی رضوان الله علیه در یک جمع خانوادگی https://eitaa.com/joinchat/578159185Cd2aa5f191a
✍ هرگز به خود تلقین نکنید که باید در دنیا همیشه خندان باشید، زیرا هیچ دو لبی صبحگاهان برای خنده از یکدیگر باز نشدند، مگر اینکه اشک‌هایی که شبانگاهِ همان روز بر رخسارهٔ انسانِ خندان فرو ریخت، همان دو لب را روی هم فشرد و یا برای تمسخر خویشتن که دل به خنده داده بود، از یکدیگر باز کرد. روزی که پیالهٔ زرین و فریبای دنیا، شربتی زلال و گوارا از شادی‌ها را به لبانت نزديک و تو را مست و ناهشیار کرد، در انتظار روزی دیگر باش تا ساغرى از شرنگ جانگزا از اندوه‌ها را به پیاله‌ات فرو بریزد و تو را بیدار و هشیار کند. 📖 استاد ترجمه و تفسیر نهج‌البلاغه. ج ۵، ص ۳۲۰. ویراست جدید، سال ۱۳۹۸ | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
هيچ‌كس نمى‌داند ساعت مرگش كى است. خود اين مجهول بودن، مانند مجهول بودن علم خدا درباره كارهاى ما، كامل‌ترين شاهد اين است كه خداوند مى‌خواهد که ما تا آخرين لحظات از زندگى دفاع کنیم و براى ادامه آن بكوشيم. 📖 استاد تفسیر و نقد و تحلیل مثنوی، ج 1، ص 446 | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
هدایت شده از ابوالفضل ساجدی
چرا روزه خواری علنی ممنوع است؟ مگر قرآن نفرموده «لا اكراه في الدين» (اجباری در دین نیست)؟ پاسخ: 🔸این آیه ناظر به اعتقاد قلبي است كه تكوينا اكراه بردار نيست. (ایمان و باور با اجبار حاصل نمی شود بلکه با استدلال و موعظه میتوان در دلها نفوذ کرد.) 🔹پس اعتقاد، امري قلبي، دروني و غيرآشكار است اما رفتار، امري آشكار است. اگر مثلا دزد را در زندان هم قرار دهيد مي تواند همچنان به صحت كار خود اعتقاد داشته باشد، پس قابل اكراه نيست؛ اما رفتار دزدی قابل منع قانونی است. روزه خواری علنی هم يك رفتار است. 🔸كسي را نمي توان به اعتقاد به حرمت شرابخواري مجبور كرد اما مي توان گفت كسي حق رانندگي در حال مستي را ندارد چون سبب تصادف و آسيب به ديگران مي شود و حقوق عمومي را پايمال مي كند. 🔹روزه خواری علنی مصداق اشاعه فحشا (گسترش زشتیها و گناهان) و مورد نهی خداوند است که می فرماید: إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ (نور: 19) براى كسانى كه دوست دارند زشتى‌ها و گناهان در ميان اهل‌ايمان شايع گردد، در دنيا و آخرت عذاب دردناكى است. 🔸كسي را نمي توان مجبور كرد كه اعتقاد به روزه داشته باشد اما مي توان گفت كسي حق روزه خواري علني در ماه رمضان را ندارد، تا حقوق عمومي، پايمال نشود یعنی حرمت رمضان و فضای معنوی آن در جامعه ای که اکثریت مردم به اجرای احکام اسلام رای داده اند حفظ شود. روزه‌خواری در ملاءعام به معنای زیر پا گذاشتن ارزش‌های اسلامی و نیز تضییع حقوق روزه‌داران است 🖌 ابوالفضل ساجدی 🔰 @Sajedi_ir
هدایت شده از حامیم | رضاافشار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️چه کسانی دغدغه‌ی مستضعفین دارند؟! 🔹هر سال اواخر اسفند که می‌رسد، چشم خیلی‌ها به اخبار تعیین است. خبرهایی از چانه زنی‌های تکراری در ؛ بین کارگران از یک سو و کارفرماها و دولتی‌ها از سوی دیگر! 🔺اما اگر شاخصی که اینجا می‌گوید رعایت می‌شد، و معیاری می‌شد برای انتخاب تصمیم‌گیران، آن‌وقت احتمالا داستان خیلی فرق می‌کرد! 🔸تا وقتی که این حرف آقا روح‌الله زمین بماند، آش همان آش است و کاسه همان کاسه! 🎬@Mostazafin_Tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎯 ۵۰ درصد تخفیف ویژه ایام نوروزی 🪻 🔸 ۵۰ درصـــــــــد تخفیف ویــــــــــــژه ایام نوروزی 🌱 📚 برای کلیه آثار اســـتاد علی صفایــــی حائری 🎧 📱در نرم‌افــــــــــــــــــــــزار و سایت طـــــــــــــــاقچه 💻 🗓 از ۱ تا ۱۳ فروردین 🪻سال نو مبارک! 🌱 🔗 لینک ورود به سایت طاقچه 👉🏻 👤: @ad_Einsad | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر برادری موج میزنه توی این ویدئو فکر کرد مهر نداره و خواست کمکش کنه ولی وقتی فهمید اهل سنت است ... ❤️انما المومنون اخوه ... | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
‌ ‌ 🔸 ‌امروزه ما زندگی نمی‌کنیم بلکه زندگی کردن شغل ما شده است، وقتی زندگی کردن شغل شود، آدمی با خود بیگانه و تک ساحتی می‌شود... 🔹 چنان به عادت‏های روزمره دلخوش می‏شود که دیگر نیازی نمی‏بیند به این فکر کند که آیا طور دیگر هم می‏توان زندگی کرد؟ 📗 مصاحبه با بازتاب اندیشه شماره۸۴ ✍🏻 ‌ ‌ ‌ | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . سلام اللّه علیکم . سال نو سال جهش تولید با مشارکت مردم و در آمیخته شدن بهار طبیعت و بهار معنویت بر شما مبارک باشه . ان شاء اللّه پر از خیر و برکت باشه براتون . و زیر سایه امام مهدی علیه السلام بهره مند و مفید و مؤید باشید 🌷🥰🕊 ارادتمند شما هستم ... | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . | عِلَّتُ العِلَل | داستان جوشیدن آب در کتری، با استفاده از قوانین فیزیک، به دقت قابل توضیح است که چه طور گرما از اجاق به کتری و سپس به آب منتقل می‌شود و آن را به نقطه جوش می‌رساند. اما چرا این آب می‌جوشد را نمی‌توان صرفا با فیزیک توضیح داد، شاید خانم خانه هوس چای کرده باشد؟! 👤 پروفسور اریک پریست، از اعضای هیات امنای انستیتو فارادی دانشگاه کمبریج | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
هدایت شده از خبرگزاری دانشجو
📸روایت دردناک یک خبرنگار از جنایت دشمن صهیونیستی در بیمارستان شفا 🔸شوهر زن مورد تجاوز ارتش "اسرائیل" در بیمارستان الشفاء غزه می گوید: سربازان به او دستور دادند لباس‌هایش را درآورد و شروع به کتک زدن کردند، سپس او به آنها گفت: «من پنج ماهه باردار هستم، مرا نزنید» اما متأسفانه به کتک زدن او ادامه دادند. بعد از ساعت ها همه زن ها را به جز زن باردار و فرزندانش بیرون آوردند، جلوی چشم شوهر و اقوام و فرزندانش بردند و به او تجاوز کردند. آنها به مردان دستور دادند که چشمان خود را نبندند وگرنه به آنها شلیک می کنند. 🆔 @snn_ir
هدایت شده از خبرگزاری دانشجو
🔴کجایید ای مسلمانان که به زنان غزه بی حرمتی شد نویسنده مشهور غزاوی: 🔸ای مسلمانان در ماه رمضان به زنان مسلمان تجاوز شد سپس آنان را کشتند، چرا هنوز بیکار نشستید؟! 🆔 @snn_ir
هدایت شده از حق پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 | رهگذر پرآشوب قسمت هفتم ❌قانون جذب اسلامی؛ ادعایی واهی 👤استاد حمیدرضا مظاهری سیف 💡 حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی 🔆 @Haghpajohi
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . «کسانی که مأمـــور به تحول در عصر خویش‌اند، اگر از قواعد عصر خــودشان تبعیت کنند، هیچ تحولـی رخ نخواهـد داد!» 🖊 | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
4_6041732681421558043.mp3
22.66M
دو دروغ بزرگ درباره تاریخچه علم : پدران علم جدید، علوم تجربی، علوم طبیعی، علوم ریاضی و در واقع پدران تمدن جدید به مفهوم علمی و تکنولوژیک آن صنعت جدید، متفکران و دانشمندان مسلمان و از جمله ایرانی بودند و این تاریخی که برای علم نوشته شده تاریخ تمدن و در سطح دنیا در سطح مدارس و دانشگاه های دنیا در سطوح آکادمیک تدریس می‌شود یک تاریخ جعلی و دروغین است. 👤 | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
هدایت شده از رضا حیدری
❌ خوارج، عدالت‌خواه نبودند! ❓ پرسش: در فضای مجازی، ویدئویی منتشر شده و در آن گوینده ادعا می کند که؛ انتهای بدون دانستن احکام شرعی آن، است. لطفا میزان صحت را بفرمایید و بطور کلی نظرتان در این باره چیست؟ ✍پاسخ: این سخن به چهار بخش قابل تجزیه است؛ ۱- اینکه انسان برای ورود به هر کاری باید آداب آن را و احکام شرعی آن را بداند درست است و عقل و شرع به آن حکم می کند و مطالبه عدالت نیز از آن مستثنا نیست و باید مبتنی بر عقلانیت، فقاهت و واقعیت باشد. ۲- اینکه خوارج گروه منحرفی بودند و باید برحذر باشیم که مبادا به ویژگی های آنها مبتلا شویم هم درست است. ۳- اینکه خوارج علم کافی نداشتند و خشک مغز بودند هم قابل قبول است. ۴- اما اینکه خوارج به دنبال عدالت‌خواهی بودند صرف ادعا و نیازمند اقامه دلیل از سوی مدعی است! زیرا؛《البینة علی المدعی》. در هیچیک از متون تاریخی یا دینی، تقابل خوارج با امام علی ع برای مطالبه عدالت معرفی نشده است و تاریخ دانان نیز چنین برداشتی از رفتار و مواضع آنها نداشته اند. ما سندی سراغ نداریم که خوارج مثلا به علی ع خرده گرفته باشند که چرا عدالت را در جامعه اجرا نمی کنی! یا داعیه عدالت و شعار مبارزه با فساد و اشرافیت داشته باشند! بلکه شعارشان 《لا حکم الا لله》 بود...آنها در صفین پس از نیرنگ قرآن بر نیزه کردن، فریب خوردند و پذیرش حکمیت را بر علی ع تحمیل کردند ولی پس از چندی پشیمان شدند و از امام خواستند تا از خطایی که در پذیرش حکمیت پیش آمده توبه کند! آنها با شعارِ «لا حُکمَ إلاّ للهِ» بندگان را فاقد صلاحیت داوری دانستند! و گفتند که علی (ع)، افراد را داور در دین خدا قرار داد، در حالی که داوری مخصوص خداست و او چنین حقی نداشت! و در ادامه این کار را گناه کبیره و ارتکاب کبیره را موجب خروج از دین دانستند! و در نهروان با امام جنگیدند و شد آنچه شد... با مراجعه به برخی کتب مانند تاریخ یعقوبی و تاریخ طبری و شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید و متن خطبه های نهج البلاغه (خطبه های ۳۶، ۴۰، ۵۸، ۵۹، ۶۰، ۶۱، ۹۱، ۱۲۱، ۱۲۲، ۱۸۱، ۱۸۲ و...) می توان به شاخصه های رفتاری و پنداری این جماعت پی برد که مهمترین آن؛ فقدان بصیرت، فقدان قدرت تحلیل سیاسی، ساده لوحی و ظاهرگرایی، تکفیر دیگران، تعصب در فهم دینی و تحجر و جمود بوده است. رضا حیدری ۱۴۰۳/۰۱/۰۷_ اهواز 🌐 کانال حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا حیدری @Heydari_org
هدایت شده از علی صمیمی
🔰 میشود، میتوانیم، پس ادامه میدهیم! 🔶 در کنارِ آه و افسوسهایی که برای حقوق کارگر و زمین ماندن اصل ۴۳ میخوریم و در کنار مطالباتمان از دولت و مجلس و قوه قضائیه برای روی آوردن به تحول در کشور! 🔰 اما سال گذشته نشان دادیم فشار رسانه و مردم میتواند مؤثر باشد و میتوانیم به کلام حضرت امیر(ع) نزدیک شویم که فرمود:«لا تصلح الولاة إلّا باستقامة الرّعيّة» والیان اصلاح نمیشوند الا با استقامت مردم(روی آرمانها). 💠 این فشار مردم و رسانه بود که زاکانی حکم دامادش را لغو کرد و گفت «می‌خواهم برای مردم نوکری کنم و شهر با رای و نظر مردم اداره شود. با احترام به نظر این ولی‌نعمتان انقلاب حکم صادره برای آقای حیدری را ملغی می‌کنم.» 💠 این فشار و مطالبات مردم بود که «پس از تشکیل پرونده و برگزاری دادگاه فرزندان معاون اول قوه قضاییه، حجت الاسلام مصدق برای جلوگیری از ایجاد هرگونه شائبه اعمال نفوذ یا تاثیرگذاری در پرونده مطروحه استعفای خود از این سمت را تقدیم رییس قوه قضاییه کرد.» 💠 بله فشار رسانه ای وحتی مطالبه قانون برای افزایشِ مطلوب و ایده آلِ دستمزدِ کارگران به درِ بسته خورد هرچند همین مطالبات موجب این شد که «در ۳ سال دولت سیزدهم متوسط سالانه افزایش دستمزد کارگران به بیش از ۳۹ درصد برسد در حالی که در دولت گذشته کمتر از ۲۴ درصد بود.» 🔶 یک کلام! میشود، میتوانیم، پس ادامه میدهیم! ✍علی صمیمی 🔰@ali_samimi71
بسم اللّه الرّحمٰن الرّحیم . 🗒 آخرى كه انسان مى‌خواهد ارتحال كند، مى‌آيند شياطينى كه مى‌خواهند نگذارند آدم، موحد از اين عالم بيرون برود؛ مى‌آورند جلوى رويش چيزهايى را كه دوست دارد. ميزان دنيا، علايقى است كه انسان به اشياء دارد؛ و اين علايق، ممكن است آن دم آخر، دشمنى بياورد با خدا . 👤 (ره) 📚 تفسیر سوره‌ی حمد | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شما هم تو دوستا و فامیلاتون از این آدمای پرچونه دارید؟😄 😂 اصلن تو فرهنگ لغات این آدم ها "نمیدانم" وجود نداره ! چون همــــه چی رو میدونن😁 پ.ن : جالبه که بعد از اون همه حرف زدن ، وقتی تو یک دقیقه دهنتو باز میکنی که حرف بزنی اصلا گوش نمیدن و توجهی نمیکنن و معمولن هم در و دیوارو نگاه میکنن😂 | مَنْ یَنْتَظِر | 🕊️ https://eitaa.com/manyantazer1
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢برکات مسجد در کلامی از امام حسن مجتبی(ع) 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸امام حسن مجتبی علیه السلام درباره آثار و برکات اعتقادی، معرفتی، اجتماعی و اخلاقی ارتباط مستمر با مسجد می‌فرماید: ✔️مَنْ أَدَامَ الِاخْتِلَافَ إِلَى الْمَسْجِدِ أَصَابَ إِحْدَى ثَمَانٍ؛کسی که ارتباطی پیوسته با مسجد داشته باشد [دست کم] یکی از این هشت چیز را نصیب خواهد برد: 1.آيَةً مُحْكَمَةً؛ نشانه‌ای محکم؛ 2. وَ أَخاً مُسْتَفَاداً؛ برادری قابل استفاده؛ 3. وَ عِلْماً مُسْتَطْرَفاً؛ دانشی تازه؛ 4. وَ رَحْمَةً مُنْتَظَرَةً؛ رحمتی مورد انتظار؛ 5. وَ كَلِمَةً تَدُلُّهُ عَلَى الْهُدَى؛ سخنی که او را به راه هدایت راهنمایی کند؛ 6. أَوْ تَرُدُّهُ عَنْ رَدًى؛ یا سخنی که او را از هلاکت باز دارد؛ 7. وَ تَرْكَ الذُّنُوبِ حَيَاءً؛ ترک گناهان از روی شرم؛ 8. أَوْ خَشْيَةً؛ یا ترک گناهان از روی ترس مقدس. 🔻نکته اول: درباره اینکه منظور از « آيَةً مُحْكَمَةً» چیست، تفاسیر مختلفی قابل طرح است، اما می‌توان آنگونه که و گفته‌اند، منظور از آن را معرفت نظری به باورهای بنیادین مثل خداشناسی‌ و جهان‌شناسی و پیامبرشناسی و امثال آن دانست. (میرداماد در تعلیقه بر اصول کافی، ج۲، ص۶۶-۶۷) و یا آنگونه که (ره) گفته‌اند، منظور از آن را «علوم عقلیه»، «عقاید حقه» و «معارف الهیه» دانست. (شرح چهل حدیث، ص۳۸۵-۳۹۶) 🔻 نکته دوم: امام مجتبی علیه السلام در این حدیث به صورت ضمنی کارکردها و کارویژه‌های مورد انتظار از مسجد را هم بیان کرده‌اند. 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹