eitaa logo
💎 یک جرعه معرفت 💎
109 دنبال‌کننده
690 عکس
52 ویدیو
17 فایل
🤲 یَا اللَّهُ یَا رَحْمَانُ یَا رَحِیمُ یَا مُقَلّب‌َ القُلوب ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ 🤲 🌐 کانال دیگر معراج با نماز: @Meraj_ba_Namaz ✍ نظرات: @Labbayk_Mahdi
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ 🏴 ۱ 🔘 عزاداری سیاسی و غیرسیاسی چگونه است؟ ◾️از همان اول انقلاب، یک جریانی می‌خواست عزاداریِ غیرسیاسی را ترویج دهد، و جریان دیگری هم عزاداری و گریه را از نظر سیاسی‌اجتماعی، مفید نمی‌دانست بلکه مضر می‌دانست؛ حضرت امام (ره) با هر دوی اینها مقابله کرد. ◾️منبر یا روضه‌ی سیاسی، منبر یا روضه‌ای است که ادامه‌ی راه امام‌حسین (ع) و ادامه‌ی دشمنی با امام‌حسین (ع) را هم ببیند و ادامه‌ی طرفداری از امام‌حسین (ع) را هم ببیند. این یک شاخص برای منبرِ سیاسی است. ◾️ما در زیارت عاشورا می‌خوانیم: «انّی سلمٌ لِمَن سالَمَکُم» یعنی ما فقط با امام‌حسین (ع) «سلم» نیستیم، بلکه با کسانی که در مسیر او هستند نیز «سلم» هستیم و اهل‌بیت (ع) مکرراً این را به ما سفارش کرده‌اند. ◾️ادامه‌ی ولایتمداری، ولایتمداری نسبت به ولایتمداران است، ادامه‌ی عزاداری برای سیدالشهدا (ع) هم عزاداری برای همه‌ی مظلومان عالم است. اهل‌بیت (ع) فرموده‌اند، هرکسی برای مظلومی از مؤمنین و شیعیان ما اشک بریزد، مثل این است که برای ما اهل‌‌بیت (ع) اشک ریخته است. (امالی مفید/۱۷۵) ◾️اگر ما برای سیدالشهدا (ع) گریه کنیم اما به کسانی که امروز در راه سیدالشهدا (ع) دارند کشته می‌شوند، توجهی نداشته باشیم، این نامردی است! اگر علیه حرمله و شمر، لعن کنیم و فریاد بزنید، اما علیه حرمله‌ها و شمرهای زمان خودمان حرفی نزنیم، این نامردی است! ◾️سیاسی‌نبودن در هیئت، مثل این است که بگوییم: «یا امام‌حسین (ع)، کسانی که در آن زمان، شما را تیرباران کردند یا متوکل عباسی که در آن زمان، قبر شما را با خاک یکسان کرد، لعنت بر آنها باد، ولی الان اگر کسی بخواهد قبر شما را با خاک یکسان کند، من با او کاری ندارم!» همین امروز اگر انگلیس خبیث با ایادیِ خودش می‌توانست آیا -مثل متوکلِ عباسی- قبر امام‌حسین (ع) را با خاک یکسان نمی‌کرد؟! آیا داعشی‌ها را جز همین انگلیس و آمریکا درست کردند؟! اگر نیروهای مقاومت نبودند، آیا داعشی‌ها به دستور سرویس‌های انگلیسی، قبر امام‌حسین (ع) را با خاک یکسان نمی‌کردند؟! ◾️مگر می‌شود من به هیئت بروم و علیه شمر بن ذی‌الجوشن حرف بزنم، ولی نفرت خودم را از انگلیس خبیث، اعلام نکنم؟! در این صورت، اهل‌بیت (ع) از ما قبول نمی‌کنند. 🔳 عزاداری سیدالشهدا (ع) و مکتب امام‌خمینی (ره)، شماره ۱ 👤 حجت الاسلام 📺 برنامه‌ جهان‌آرا (۹۸/۶/۶) 🔉 صوت: panahian.ir/post/5645 🆔 @Marefate_Mahdavi
📝 #اشعار_مهدوی ۷ هر شب یتیم توست دل جمکرانی ام جانم به لب رسیده بیا یار جانی ام از بادها نشانی تان را گرفته ام عمری است عاجزانه پی آن نشانی ام طی شد جوانی من و رویت نشد رخت "شرمنده جوانی از این زندگانیم" با من بگو که خیمه کجا می کنی به پا آخر چرا به خاک سیه می نشانی ام در این دهه اگر چه صدایت گرفته است یک شب بخوان به صوت خوش آسمانی ام در روضه احتمال حضورت قوی تر است شاید به عشق نام عمویت بخوانی ام این روزها که حال مرا درک می کنی بگذار دست بر دل آتشفشانی ام دربه‌دری برای غلام تو خوب نیست تأیید کن که نوکر صاحب زمانی ام ✍ شاعر: عباس احمدی 🆔 @Marefate_Mahdavi
🖤 ۱۰ 😭 غریبیِ پدر را می زدی فریاد با گریه 💘 گلویت غرق خون شد تا نماند هیچ ابهامی 😭 امروز؛ این گهواره‌ی خالی‌ توست؛ 💞 که دلِ عالمی را تکان می‌دهد... 🙏 و چه مستجاب است دعای فرج 😭 با اشک های بر علی اصغرِ حسین سلام الله علیهما... 🙏 بِدَمِ المَظلوم عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🆔 @Marefate_Mahdavi
💎 #معرفت_حسینی ۷ ☑️ تزکیه‌ای که حسین (ع) می‌دهد! 🔘 محرم ماه تزکیه است، تزکیه‌ای که حسین (ع) در ماه محرم به ما می‌دهد از رمضان بالاتر است. باید از ماه محرم انتظار مغفرت و پاکی از گناهان و تزکیه‌ی نفس داشته باشی. همین که می‌روی عزای حسین و «حسین، حسین» می گوی، تزکیه‌ی نفس پیدا می‌کنی. لذا باید بعد از محرم رذائل اخلاقیت کم شده باشد و الا معلوم می‌شود که جلوی حسین (ع) مقاومت کرده‌ای و نگذاشته‌ای دلت را آباد کند... 🏴 #محرمی_شویم ۷ 👤 حجت الاسلام #پناهیان 🆔 @Marefate_Mahdavi
‍💖 ۴ 💞 ۴ شرط همراهی با کاروان امام حسین (ع) ✴️ سیدالشهدا (ع) وقتی می‌خواستند در روز هشتم ذی‌الحجه (روز ترویه) از مکه بیرون بیایند، یک خطبه‌ای دارند که ظاهرِ آن، خطاب به کسانی است که در سال ۶۰ هجری در مکه هستند و حضرت دارند آن‌ها را دعوت می‌کنند، ولی خطابِ ایشان عام است و همه‌ی ما هم گویا مخاطبِ این خطابِ حضرت هستیم. اگر اجابت کنیم حضرت از ما هم دستگیری می‌کنند و ما را هم به کاروان خودشان ملحق می‌کنند؛ حضرت می‌فرمایند: «مَنْ كَانَ بَاذِلًا فِينَا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ فَلْيَرْحَلْ‏ مَعَنَا». در همین فراز کوتاه، چهار شرطِ همراهی با کاروان عاشورا ذکر شده است: 1⃣ از جان گذشتن «بَاذِلًا فِينَا مُهْجَتَه‏». این مسیر، مسیری است که انسان باید از جان خودش عبور کرده باشد. اگر کسی می‌خواهد با امام حسین حرکت کند، باید جانش را در کفِ دست بگیرد و همه سرمایه‌اش را بیاورد. کسی که به تعلقات خودش چسبیده، و به مالش، به زندگی‌اش، به جانش علاقمند هست و می‌خواهد این‌ها را حفظ کند، نمی‌تواند به این کاروان راه پیدا کند. امام حسین (ع) با همه سرمایه‌ی ما کار دارند. با خودِ ما کار دارند؛ می‌خواهند این جان را از ما بگیرند و به خدا برسانند؛ کسانی پا به این میدان می‌گذارند که می‌دانند جان دادن در رکاب سیدالشهداء «غرامت» نیست، بلکه «غنیمت» است. 2⃣ آمادگی لقاء‏ اگر کسی خودش را آماده‌ی لقاء‌الله کرده و مشغول به دنیا نیست، بلکه از دنیا بزرگ‌تر شده و دلش از دنیا بیرون رفته است، می‌تواند با سیدالشهدا (ع) حرکت کند. کسانی که هنوز از دنیا بزرگ‌تر نشده‌اند و تمام هَمّشان این است که به چرب‌ و شیرین دنیا برسند، با امام همراه نمی‌شوند. 3⃣ کوچ از دنیا طالبان همراهی با امام حسین (ع) باید از دنیا کوچ کنند. «فَلْيَرْحَل‏». کوچ به‌معنی مسافرت نیست. «مسافر» غیر از «راحل» است. وطنِ مسافر در پشت‌ سرش قرار دارد؛ می‌رود و برمی‌گردد! اما راحلْ آن کسی است که دل از وطن شسته، چشم از وطن برداشته و وطنش پیشِ روی اوست؛ لذا به فکر برگشتن نیست. اگر کسی مشتاق لقاء خدا شده، همه سرمایه‌اش را در دست گرفته که این سرمایه را ببرد و به لقاء خدا برساند، او باید از دار دنیا کوچ کند و دیگر دنیا را وطنش قرار ندهد و به هیچ وجه قصد برگشت نداشته باشد. 4⃣ معیت با امام شرط چهارم که مهم‌ترین شرط است این است: فَلْيَرْحَلْ‏ «مَعَنَا». باید خودش را به امام برساند. مهم‌ترین نکته در سفر الی الله همین است: راهی به سوی خدا نیست الا با امام. این راه با پای ما رفتنی نیست؛ نه با پای دل، نه با پای عقل. آن‌هایی‌که با امام حرکت نمی‌کنند طعمه‌ی شیطان می‌شوند؛ گاهی اشتیاق و بی‌قراری هم دارد، شوری هم در دلش می‌افتد، دلش گرم می‌شود، می‌خواهد به سمت خدا حرکت کند، ولی اگر با امام حرکت نکند به مقصد نمی‌رسد. الان هم مسئله همین است، الان هم اگر کسی می‌خواهد به خدا برسد، باید خود را بسازد و با کاروان امام حسین (ع) حرکت کند. 👤 حجت الاسلام 🆔 @Marefate_Mahdavi
😊 #اخلاق_مهدوی ۲ 🌈 رنگ عوض نکنیم! 💓 صداقت قبل از آن که بر زبان جاری شود، بر قلب ها نفوذ می کند ... ❎ نمی توان زبانی، دورو داشت و باطنی صادق! ❎ نمی توان، بر چهره لبخند داشت و بر قلب کینه! ❎ نمی توان، به کسی سلام کرد، اما قلباً با او در سِلْم نبود! 😊 سلام یعنی: تو از وجودِ من در سلامت و امنیت هستی. 💭 کمی فکر کنیم! اگر صدایِ درون مان را همه بشنوند؛ با هیاهویِ ظاهرمان، تطابق دارد؟ ✴️ فراموش نکن؛ عالَم روی آیفون است و قلب ها همه هوشمند ... 👈 تا آنچه در خزینه ی قلبت پنهان است؛ با آنچه بر چهره ات نمایان است؛ یکسان نباشد؛ 👈 نه قلبِ دیگران را تصرف خواهی کرد؛ و نه قلب❣یگانه دلبرِ عالَم را❣ 👌 نقش بازی نکن! صادقانه، خوب باش! 🔊 عالَم رویِ آیفون است ... ✴️ از آیت الله بهجت پرسیدند: درباره اخلاق کتابی را به ما معرفی بفرمایید. ✅ فرمودند: کتاب لازم نیست، فقط یک جمله کافی ست: #خدا_می‌بیند 🆔 @Marefate_Mahdavi
🗯 #تامل_مهدوی ۶ 💠 در فرازی از دعای امام زمان در روز جمعه می گوییم: «أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَکَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ» 🔸 در اینجا ۳ وظیفه برای ما برشمرده می شود: 1⃣ منتظر باشیم: یعنی دغدغه داشته باشیم و به وضع موجود راضی نباشیم. 2⃣ تابع باشیم: زندگی مان یک رنگ و عطری از امام داشته باشد. 3⃣ ناصر باشیم: در زندگی، کار و سهمی در کمک به امام داشته باشیم. ❇️ یکی از بزرگان جمله بسیار زیبایی می‌گویند که: «به‌‌‌ همان اندازه که در غیبتش مقصریم، در ظهورش موثریم.» ❓راستی! "من" چقدر: منتظر، تابع و ناصر امامم هستم؟ 💭 بیاندیش که در هر یک از موارد سه گانه ذکر شده چگونه ای؟ 👈 و اگر به این نتیجه رسیدی که تو نیز باید کاری برایش انجام دهی، به تو می گویم که: فردا دیر است، از همین امروز شروع کن... 🛣 در جاده انتظار، مسیری پیش رویت باز است. برخیز، بگرد، سوال کن و پیدایش کن و اگر پیدایش کردی و دانستی که رسالت توست، رهایش مساز! ❣ مسیر عاشقی طی کن تا در انتهای جاده، دست در دستان امامت بگذاری و بیعتی که در دل با ایشان بسته بودی را، این بار با دستانت تمدیدش کنی‌. 🆔 @Marefate_Mahdavi
🖤 ۱۱ 🙏 سلام بر تو ای نخستین کشته از تبار بهترین، بازمانده از نسل ابراهیم خلیل (ع) 🏷 زیارت ناحیه مقدسه 💔 زخم قلب پدر از جسم پسر بدتر بود 💔 اربــا اربـــا دل بابای علی اکبر بود 😫 ناله اش بین کف و هلهله ها گم شده بود 😭 گریه اش مایه‌ی خندیدن مردم شده بود 😢 بیچاره جوانان بنی هاشم 😭 می خواهند علی اکبر را بلند کنند 😫 کربلا بلند می شود ... 👈 ضرر کرده ایم تمامی عالم را، 👌 اگر پس از اشک بر علی اکبرِ حسین (ع) 🙏 نخواسته باشیم فرج آلِ محمّد را ... ✨ اَللّهُمَّ‌ عَجِّلْ‌ لِوَلِیِّڪَ‌ الفَرَج ✨ 🆔 @Marefate_Mahdavi
💎 #معرفت_حسینی ۸ ☑️ چه کسانی کربلایی می‌شوند؟ بیایید کربلایی شویم... 🔘 همین‌که خبر شهادت سیدالشهداء،(ع) به کسی برسد برای ساخته شدنش کافی ست؛ این خبر، حب‌الدنیا را از دل خارج می‌کند. این یک قاعده‌ی طلایی برای اعلام اثر عاشورا در انسان‌هاست. هر کس این اثر را نگرفته، هنوز عاشورایی نشده. وقتی خبر شهادت مسلم و هانی را به امام حسین (ع) دادند، حضرت فرمود: «بعد از شهادت آن ها، دیگر خیری در این زندگی نیست. این یعنی دیگه «من کربلایی شدم». وقتی خبر شهادت مسلم، چنین اثری دارد، خبر شهادت حسین (ع) باید با ما چه کند؟ 🏴 #محرمی_شویم ۸ 👤 حجت الاسلام #پناهیان 🆔 @Marefate_Mahdavi
😇 #پیام_معنوی ۱۱ ✉️ از این فیض عظیم بی‌نصیب نمانید... ✴️ هرچه می‌توانید برای سیدالشهدا (ع) خدمتی انجام دهید دریغ نکنید. هیچ‌کاری برای امام حسین (ع) بی‌اثر نمی‌ماند. هرکه می‌خواهد کاری انجام دهد که مطمئن باشد ثمره‌ی کارش در عالم جاودانه می‌ماند، برای امام حسین (ع) کار کند؛ از برقراری روضه‌ی هفتگی تا هر نوع کار تبلیغی دیگر. نگوییم ضرورت ندارد و دیگران به قدر کافی فعال هستند. از این فیض عظمی بی‌نصیب نمانید.  👤 حجت الاسلام #پناهیان 🆔 @Marefate_Mahdavi
🏴 #عزاداری_مهدوی ۲ ☑️ برخی ابعاد عزاداری در هیئت‌های ما ضعیف است. ◾️ یک ابعادی در هیئت‌های ما ضعیف است و این تقصیر خودمان است؛ مثلاً اینکه ما روضه‌ی حماسی و روضه‌ی ولایی نمی‌خوانیم. گاهی روضه‌ها و نوحه‌های ما صرفاً جنبه‌ی عاطفی پیدا می‌کنند و از جنبه‌ی حماسی دور می‌شوند. ◾️ جملاتی نظیرِ شمشیرش را برداشت، در خیلی از روضه‌ها و نوحه‌های ما نیست! ما باید بگوییم که زینب (س) به حماسه‌ی برادرش افتخار کرد و فرمود: «ما رأیتُ الا جمیلاً» ◾️ تأثّر حضرت زینب (س) از شهادت اباعبدالله (ع) بیشتر از این جهت بود که او برادر زینب است یا اینکه او امام‌ زمانِ زینب است؟ معلوم است که بُعد عاطفه‌ی خواهر و برادری هم در اینجا هست ولی زینب (س) بیشتر از این جهت که امام‌ زمانش به‌ شهادت رسیده، متأثر شده بود. حالا ببینید ما چقدر در نوحه‌ها و روضه‌های خودمان به این معنا پرداخته‌ایم؟! ◾️ شما اگر این مفهوم عمیق را در نوحه‌ها و روضه‌ها بیاورید، می‌بینید که مردم خیلی بیشتر متأثر می‌شوند و سوگواری می‌کنند، چون همه‌ی این مخاطبان، یک احساس خاصی نسبت به امام‌ زمان خودشان دارند. ◾️ ما خیلی از رجزها را در روضه‌ها و نوحه‌ها نیاورده‌ایم و بیشتر به بُعد عاطفی پرداخته‌ایم؛ آن‌هم بُعد عاطفیِ منهای حماسه! البته این بُعد هم زیباست، اما محور عاشورا ولایتمداری و فدای ولیّ خدا شدن است، در عاشورا چیزی فراتر از جهاد، پدید آمد؛ به‌همین دلیل مقام شهدای کربلا بالاتر از شهدای دیگر است. 🔳 عزاداری و مکتب امام خمینی، شماره ۲ 👤 حجت الاسلام #پناهیان 📺 برنامه‌ جهان‌آرا (۹۸/۶/۶) 🔉 صوت: panahian.ir/post/5645 🆔 @Marefate_Mahdavi
‍💖 ۵ ❇️ عباس بن علی (ع) دارای ویژگی‌های معنوی خاصی مانند مقام تسلیم، تصدیق، وفا و نُصح در حد اعلی بود که در زیارت نامه آن حضرت ذکر شده و وجود چنین خصایصی باعث ممتاز گشتن وی از سایر شهداء شده است. یکی از راه های پی بردن به مقام و عظمت قمر منیر بنی هاشم (ع) مراجعه به زیارت‌نامه آن حضرت است که از امام صادق (ع) نقل شده: «أَشْهَدُ لَکَ بِالتَّسْلِیمِ وَ التَّصْدِیقِ وَ الْوَفَاءِ وَ النَّصِیحَةِ لِخَلَفِ النَّبِیِّ الْمُرْسَل؛ شهادت می دهم براى حضرتت به تسلیم و تصدیق و وفا، و خیرخواهى، براى یادگار پیامبر مرسل»، در این بیان شریف به چهار مقام ویژه عباس بن علی (ع) اشاره می‌شود. 1⃣ مقام در دایره قسمت ما نقطه تسلیمیم لطف آنچه تو اندیشی، حکم آنچه تو فرمایی با توجه به فرمایش امیرالمومنین (ع) «الدُّنیَا دارٌ بالبلاءِ مَحفوفَةٌ؛ دنیا سرایی است که به بلا پیچیده شده است»، در مواجه با مشکلات، بلاها و مصیبت‌ها چندین عکس العمل معنوی مانند توکل، صبر، رضا و تسلیم قابل تصور است. ✅ در این میان، مقام تسلیم برترین آن‌هاست، زیرا توکل عبارت است از آن‌که قدرت انسان مستغرق و فانی در قدرت حق تعالی شود، همان‌طوری‌که مقام رضا یعنی اراده انسان مستغرق و فانی در اراده خدا شود، و مراد از مقام تسلیم نیز آن است که علم انسان مستغرق و فانی در علم حضرت حق شود به عبارتی دیگر: در مقام شخص برای خود اراده و قدرتی می‌بیند، لکن اراده و قدرتش را تفویض به وکیل می‌کند، اما در مقام ، شخص راضی، برای خود اراده و قدرتی نمی‌بیند، آن‌چه از حق تعالی صادر می‌شود موجب خشنودی اوست، در مقابل تلخی‌ها و سختی‌ها که لازمه زندگی دنیاست هرگز احساس نارضایتی ندارد، بلکه باخشنودی و رضایت کامل تحمل می‌کند، و زبان حال و قالش این است‌: عاشقم بر لطف و بر قهرش به جد ای عجب من عاشق این هر دو ضد ⬅️ تفاوت مقام صبر با مقام رضا این است که انسان در مقام صبر تلخی می‌بیند ولی برای رسیدن به ثواب تحمل می‌کند از باب «إنَّما یُوَفَّى الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَیْرِ حِساب [زمر/۱۰] البته صابران به حد کامل و بدون حساب پاداش داده خواهند شد اما انسان در مقام رضا اصلا تلخی نمی‌بیند، بلکه بلا و مصیبت را لطف الهی تلقی می‌کند و آن را نشانه اعتنا و توجه محبوب به خود می‌داند. مقام تسلیم از مقام رضا هم بالاتر است، چون در مقام رضا هر چه حق تعالی مقرر فرموده موافق طبع شخص است. اما در مقام تسلیم انسان برای خود طبعی نمی‌بیند تا موافق یا مخالف باشد، در مقام تسلیم خودی نمی‌بیند تا بگوید من پسندم آنچه را جانان پسندد، بلکه خود و هرچه دارد را تسلیم حق تعالی می‌کند، و حضرت اباالفضل (ع) دارای مقام تسلیم بود. 2⃣ مقام قدم بعد از تسلیم تصدیق است. انسانی که تسلیم محض شد مَحرم می شود و به مرحله ای می رسد که به صدق و حقانیت صاحب ولایت پی می برد. در جریان عاشورا، برخی از افراد در رابطه با قیام سید الشهداء (ع) اظهار نظر می کردند و ایراداتی داشتند، ولی در هیچ منبعی ذکر نشده که قمر بنی هاشم (ع) در مقابل امام، اظهار نظری کرده باشد. این همان مقام تصدیق است که هر چه امام بفرماید را صدق بداند. 3⃣ مقام عباس بن علی (ع) مصداق أتم و أکمل وفای به عهد و باقی ماندن بر بیعت بود که خداوند مومنان را این چنین توصیف می کند: «الَّذینَ یُوفُونَ بِعَهْدِ اللَّهِ وَ لا یَنْقُضُونَ الْمیثاق [رعد/۲۰] آن‌ها که به عهد الهى وفا می‌کنند، و پیمان را نمی‌شکنند. ✅ وفاداری حضرت اباالفضل (ع) نسبت به صاحب ولایت جلوه‌های گوناگونی دارد، مثلا زمانی که دو مرتبه برای او امان نامه می آوردند، هر دو را با قاطعیت رد می کند و یا در شب عاشورا زمانی که امام بیعتش را از اصحاب بر می دارد، نخستین کسی است که اظهار وفاداری می‌کند و عرضه می دارد: «لِمَ نَفْعَلُ ذَلِکَ لِنَبْقَى بَعْدَکَ لَا أَرَانَا اللَّهُ ذَلِکَ أَبَدا؛ دست از یاری تو برداریم که بعد از تو زنده باشیم؟ خدا هرگز نخواهد که بعد از تو زنده باشیم» یا زمانی که به شریعه فرات می رسد در حالی که در اوج تشنگی است، اما به احترام لبان خشکیده امام زمانش، قطره ای آب نمی نوشد و مشک را پر از آب می کند و به سمت خیمه حرکت می کند. 4⃣ مقام نُصح به معنای خلوص است. قمر بنی هاشم (ع) نهایت خلوص را در انجام فرمان امامش به کار گرفت و در همه مراحل به عنوان یک سرباز ولایت انجام وظیفه کرد. حتی در آخرین لحظات، وقتی برای تهیه آب می رود در مسیری گام بردارد که هزاران تیر انداز و مبارز در کمین نشسته اند و با آن که صدها توجیه برای نرفتن و آب نیاوردن می توانست بیاورد، ولی تمام همتش انجام وظیفه و بر آورده کردن خواسته امامش بود. بنابراین مقام تسلیم، تصدیق، وفا و نُصح همه در وجود حضرت عباس بن علی (ع) بود که وی را از سایر شهداء ممتاز می کند. 🆔 @Marefate_Mahdavi
💎 #معرفت_حسینی ۹ ☑️ ثواب کمک به رونق عزاداری غیر شیعه 🔘 از جوانان تقاضا دارم بخشی از فعالیت‌های خود برای امام حسین (ع) را به گستراندن فکر و فرهنگ عزاداری در میان همه‌ی مسلمانان اختصاص دهند. هر کجا در میان غیرشیعیان چنین عزاداری‌هایی هست، به رونق آن مجالس کمک کنند. این کار بسیاری از اوقات ثوابش بیش از آن است که به مجالس مؤمنین هم‌عقیده‌ی خودمان رونق دهند. 🏴 #محرمی_شویم ۹ 👤 حجت الاسلام #پناهیان 🆔 @Marefate_Mahdavi
💌 ۷ 😭 فقط یک روز مانده؛ تا ماجراهای دل زینب... مرثیه خواندن نمی خواهد، زینب، مرثیه را قرن ها پیش خوانده است... که هنوز، صدایش در گوش کوچه های زمین، پیچیده است... 💔 دلنوشته به چه کارت می آید حسین؟ تو راست ترین دلنوشته زمین، را جار زده ای! و من، هنوز متحیرم! چنین مجنونی را کجای بهشت می توان جای داد؟ او، خود بـღـشت است. 😔 می دانی حسین؛ من هنوز عاشورا را به درستی بلد نیستم. مسلک قربانی دادن شما، را نیاموخته ام! که اگر رسم عاشقی را از شما آموخته بودم؛ امروز، لیلای من، در غربت هزار ساله اش، خون نمی گریست... 😫 وای... از من تا لیلای من، چقدر فاصله است... و من جرات قربانی کردن ندارم. جرات قربانی این همه فاصله ام را... جرات قربانی این همه بی غیرتی ام را... جرات قربانی این همه بی دردی ام را... من، جرات قربانی اسماعیلم را هم ندارم، چه رسد به قربانی کردن علی اکبر و عباسم... 😢 حسین جانم! با این پای لنگ، مرا کجای خیمه یوسفم می‌نشانند؟ وای که یقین دارم، راهم نمی دهند، مگر چشمانشان را ببندند و ندیده بخرند. 😥 وای حسینم! من جامانده ترین انسان زمین، از قافله یوسفم... به من بگویید، حر، چه شد که رسید؟! و مختار، چه شد که نرسید؟! 😰 می ترسم، می ترسم که نرسم، و یقین دارم که اگر غربال کنند، نخواهم رسید، مگر که چشم ببندند و بخرند. ⛓ زنجیر هایم، پاهایم را بسته اند، و قافله همچنان می تازد... چگونه کربلایی شوم؟ چگونه سر بِبُرم عباسم را، تا به قافله ات برسم؟ چگونه علی اکبرم را اربا اربا کنم، تا از خیمه ات جا نمانم یوسف؟ چگونه زینب شوم برایت؟ چگونه رقیه ام را در خرابه ها بگذارم و بیایم؟ 🚩 فقط یک روز مانده تا چادر تو، حسین! فقط یک روز... حر آمد، راهش دادید. شما را به معجر زینب قسم، مرا هم راه دهید. شما را به ادب کبریایی عباس، مرا هم راه بدهید. شما را به قربانی رباب، مرا هم راه بدهید. 😇 یقین دارم یک نیم نگاه شما، از من نیز، "حر" خواهد ساخت... 😩 من، از جا ماندن می ترسم. از نرسیدن می ترسم. مرا هم برسانید... 🆔 @Marefate_Mahdavi
💖 #یک_جرعه_معرفت ۶ 🌙 دهه محرم به منزله شب قدر و در واقع دهه قدر ماست، و ما بايد با توجه به عاشورا تحول جدّی و اساسی در خود به وجود بياوريم. 👌 به همين جهت انسان بايد تلاش كند تا روز عاشورا، موانعی را كه بين او و سيدالشهداء (ع) وجود دارند برطرف نمايد، به گونه‌ای كه با تمام وجود احساس كند كه در صف سيدالشهداء (ع) قرار گرفته و همه مشكلات اين راه را در وجود خود هموار نموده است. 👈 البته اين اقدامی است كه انسان بايد قبل از عاشورا در خود ایجاد کند و پس از سپری شدن عاشورا تأملات جديدی در خود به وجود بياورد. 😇 شما هر لحظه که به فکر ذبح نفس بیفتید، همان لحظه سیر و سلوک شماست، اضطرار موجب حرکت و ان شاءالله نتیجه خواهد بود. 🆔 @Marefate_Mahdavi
💎 #معرفت_مهدوی ۸ 🏴 عاشورا بر امام حسین (ع)، یک بار گذشت. گویند ظهور در روز عاشورا است... یعنی ما بفهمیم در عاشورایی که امام زمان را درک نکنیم، کم کاری کرده ایم و ایشان مانند جدشان طَرد شده، تنها و آواره و بی یاورند. 😭 قرن هاست که امام زمان، با همان کیفیت عاشورا را درک می کنند. عاشورا بر قلب ابراهیمی شان نازل می شود و خون گریه می کنند و اعمال ما سبب فاصله میان ما و ایشان شده. 😫 امام زمان در عاشورا داغ می بینند و هم درد می خواهند، اما چه کنیم که ایشان میان ما هستند و ما درک حضور نداریم تا قوت قلب و تسلّی خاطرشان باشیم. 👌 اما انگار می شود کمی قلبشان را آرام کنیم. ایشان از مادر به ما مهربان تر هستند. گفته اند با سردرد ما سردرد می گیرند. حال چه می شود اگر ما هم نگران قلب مهربان و سلامتی وجودشان باشیم. ✅ برای آرامش و سلامتی شان در عاشورا صدقه می دهیم. 📌 پی نوشت: انتساب پیام "در عاشورا برای امام عصر (عج) صدقه بدهید" به علامه امینی مشهور است ولی از یکی از اساتیدم که پرسیدم گفتن که سندیت قطعیش رو نمیدونن ولی چیزی که مشخص هست اینه که: قلب عطوف و رئوف امام معصوم در اوج رقت و لطافت است و قطعا متاثر می شود. ✨ اَللّهُمَّ‌ عَجِّلْ‌ لِوَلِیِّڪَ‌ الفَرَج ✨ 🆔 @Marefate_Mahdavi
💎 #معرفت_حسینی ۱۰ ☑️ توسعه عزاداری 🔘 یزید از اهل سنت بیش از شیعیان قتل‌عام کرد. برخی یاران حسین (ع) شیعه نبودند. عاشورا محل اتحاد شیعه و سنی است. باید در یک فضای توأم با اخوت اسلامی برای امام حسین (ع) عزاداری کرد. باید با تشکیل جلسات مشترک شیعه و سنی، عزاداری حسین (ع) را توسعه داد. ما باید صدای عزاداری حسین (ع) را به گوش همه‌ی جهانیان برسانیم. 🏴 #محرمی_شویم ۱۰ 👤 حجت الاسلام #پناهیان 🆔 @Marefate_Mahdavi
🔆 ۵ ❓چرا روزه روز عاشورا مکروه است؟ ❓چرا در عاشورا -به قصد برکت- نباید چیزی ذخیره شود؟ ❓دعایی که خواندن آن در عاشورا بدعت و حرام است، کدام است؟ 🔘 صاحب کتاب شفاء الصدور در شرح این قسمت از زیارت عاشورا "اللّهم انّ هذا یوم تبرکت به بنو امیّة" سخن را در این مقام بسط داده، خلاصه اش آنکه، به روز بر چند وجه است: 1⃣ ذخیره کردن غذا و آذوقه را در این روز مستحبّ شمردند، و آن آذوقه را تا سال دیگر مایه سعادت و وسعت رزق، و رفاه زندگى دانستند، چنان که در اخبار اهل بیت علیهم السّلام، از باب تعریض به ایشان، از این مطلب نهى مکرّر وارد شده. ✅ به این خاطر از حضرت رضا (ع) روایت شده: هرکه کوشیدن در حوائج خود را در روز عاشورا ترک کند، و به دنبال کارى نرود، حق تعالى حوائج دنیا و آخرت او را برآورد و هرکه روز عاشورا، روز مصیبت و اندوه و گریه او باشد، حق تعالى روز قیامت را روز شادى و سرور و خوشحالى او گرداند، و دیده اش در بهشت به ما روشن شود، هرکه روز عاشورا را روز برکت نامد، و در آن روز براى منزل خود چیزى ذخیره نماید خدا آن ذخیره را براى او مبارک نکند، و روز قیامت با یزید و عبید اللّه بن زیاد، و عمر بن سعید علیهم اللعنه محشور گردد. 2⃣ اقامه مراسم عید است، از توسعه رزق بر عیال، و نو کردن لباس، و کوتاه کردن شارب، و گرفتن ناخن، و مصافحه، و رسوم دیگر عید، که راه و روش بنى امیّه و پیروان ایشان بر آن جارى است. 3⃣ التزام به روزه این روز، که اخبار بسیارى در فضیلت آن جعل کرده اند. ✅ علاّمه مجلس در زاد المعاد فرموده: بهتر آن است که روز نهم و دهم را روزه نگیرد، زیرا بنى امیّه این دو روز را براى برکت و شماتت بر قتل آن حضرت روزه می داشتند، و به دروغ، احادیث بسیار در فضیلت این دو روز، و روزه آنها را به حضرت رسول (ص) نسبت داده اند، و از طریق اهل بیت علیهم السّلام احادیث بسیارى در مذمّت روزه این دو روز به ویژه روز عاشورا وارد شده. 4⃣ دعا و طلب حوائح را در این روز را به عنوان روزى مبارک مستحبّ دانسته اند، و براى این کار در این روز، با جعل و وضع، و افترا، مناقب و فضائلى ساخته اند، و دعاهایى چند تلفیق کرده، تعلیم عاصیان نمودند، تا امر ملتبس، و کار مشتبه شود، چنان که در خطبه اى که در این روز در شهرهاى خود می خوانند، براى هر پیامبر وسیله و شرفى در این روز یاد می کنند مانند خاموش شدن آتش نمرود، استقرا سفینه نوح، غرق شدن لشگریان فرعون، و نجات یافتن عیسى از دار یهودیان. 📜 چنان که جبله مکیّه نقل کرده است که از میثم تمّار شنیدم که فرمود: و اللّه امّت پسر پیامبر خود را در محرّم در روز دهم به قتل می رسانند، و هر آینه دشمنان حق این روز را روز برکت قرار می دهند، و همانا این کار شدنى است، و در علم خداى تعالى گذشته، و من آن را می دانم به عهدى که از مولایم امیر المومنین (ع) به من رسیده. جبّله می گوید: گفتم: چگونه مردم روز شهادت حسین (ع) را روز برکت قرار می دهند؟ میثم گریست و فرمود: حدیثى جعل می کنند که روز عاشورا روزی است که خداى تعالى توبه آدم را در آن قبول کرد، با اینکه خدا توبه آدم را در ذی الحجة پذیرفت، و گمان می کنند که عاشورا روزى است که خدا یونس را از شکم ماهى بیرون آورد، درحالی که خدا در ذی القعده یونس را از شکم ماهى بیرون آورد، و گمان می کنند این روز، روزى است که کشتى نوح بر کوه جودى قرار گرفت، با اینکه این واقعه در روز هیجدهم ذی الحجّه رخ داده، و گمان می کنند روزى است که خدا دریا را براى موسى شکافت، درحالی که این حادثه در ربیع الاول بوده است در هر صروت با این همه تصریح و تأکید که در خبر میثم آمده است و در حقیقت از نشانه هاى نبوّت و امامت، و دلیل بر حقّانیت طریقه شیعه است، که این گونه اخبار یقینى را در اختیار گذاشته، و مضمون آن مطابق با واقع محسوس است. 😳 از عجایب است که دعایى بر طبق این اکاذیب، تلفیق شده، و در کتاب هاى بعضى از بی خبران که غافل بوده اند ذکرش به میان آمده و به دست عوام داده شده، 👈 و البته خواندن آن دعا بدعت و حرام است 👉 و آن دعا این است: ❌ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ سُبْحَانَ اللَّهِ مِلْ ءَ الْمِيزَانِ وَ مُنْتَهَى الْعِلْمِ وَ مَبْلَغَ الرِّضَا وَ زِنَةَ الْعَرْشِ. پس از دو سه سطر چنین دارد: ده مرتبه صلوات فرستد و بگوید: يَا قَابِلَ تَوْبَةِ آدَمَ يَوْمَ عَاشُورَاءَ يَا رَافِعَ إِدْرِيسَ إِلَى السَّمَاءِ يَوْمَ عَاشُورَاءَ يَا مُسَكِّنَ سَفِينَةِ نُوحٍ عَلَى الْجُودِيِّ يَوْمَ عَاشُورَاءَ يَا غِيَاثَ إِبْرَاهِيمَ مِنَ النَّارِ يَوْمَ عَاشُورَاءَ ... ❌ ☑️ شک نیست که این دعا را یکى از ناصبی هاى مدینه، یا خوارج مسقط یا امثال اینها جعل کرده و با این جعل کردن ظلم بنى امیه را به کمال رسانده است. 📚 منبع: مفاتیح الجنان 🙏 اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً 🆔 @Marefate_Mahdav
‍💌 ۸ 😭 باز هم محرمی دیگر آمد؛ با اشک ها و بغض های گاه و بی گاهش، با روضه های همیشه سوزناکش، و با آتش همیشه شعله ور در قلب ها؛ آتشی که تا شما نیایید و انتقام خون جدتان را نگیرید، خاموش نمی‌شود. 🥀 آقای من! شنیده ایم که زخم های پیکر جدتان، آنقدر زیاد بود که شمرده نمی‌شد. اما عجیب است که فراموش کردیم که زخم های دل داغدار شما از زخم های پیکر اباعبدالله هم بیشتر شده و نفهمیدیم که دل زخم خورده، هزار بار بدتر از تن زخم خورده است. 😫 یک عمر گفتیم امان از دل زینب؛ و فراموش کردیم که غصه دار دل زینب هم شمایید؛ زینب یک بار حسینِ در قتلگاه را به نظاره نشست و شما قرن ها... 😔 در روضه هایمان شما را صاحب عزا خواندیم؛ اما نفهمیدیم که صاحب عزای حسین بودن یعنی چه؟ 😭 صاحب عزای حسین بودن، یعنی هر ظهر عاشورا از ندای العطش کودکان حسین، بی تاب شدن؛ یعنی بارها و بارها پا به پای نازدانه های حسین زمین خوردن. هزار سال صاحب عزای حسین بودن، یعنی هزار بار با چشمی گریان و دستی بسته به تماشای صورت سیلی خورده زینب نشستن؛ یعنی هزار بار کنار پیکر اربا اربای علی اکبر جان دادن، یعنی هزاران بار صحنه دردناک بال و پر زدن یتیمان مجتبی در آغوش حسین غریب را تماشا کردن... 😫 صاحب عزای حسین که باشی، باید هر ظهر عاشورا با کمری خمیده کنار نهر علقمه شاهد در هم شکستن عمود خیمه وجود حسین باشی و ببینی که چگونه حسین با کمری خمیده در پشت خیام برای شیرخواره اش قبر می‌کَند. 😢 هر سال محرم فقط از کوتاهی فاصله میان غدیر و عاشورا گفتیم؛ اما از فاصله زیادی که بین عاشورا و ظهور افتاد، نگفتیم؛ از روز به نیزه رفتن سر حسین تا روز قیام قائم آل محمد صلوات الله علیهم... 😞 آری! غفلت شیعه همیشه مصیبت ساز است؛ یک بار امامی را به گودی قتلگاه می‌فرستد و بار دیگر امامی را هزار سال به زندان غیبت... ✨ اَللّهُمَّ‌ عَجِّلْ‌ لِوَلِیِّڪَ‌ الفَرَج ✨ 🆔 @Marefate_Mahdavi
🌈 #یک_جرعه_باور ۳ 💫 هفتاد شعله سوزان، بسان نور طعم پذیرش زیبای صد عطش اما نه در طلب آب رود و شط 🌟 در مکتب وجود معنای آب آب حیات است و مشق ما لب تشنگی به لذت این قطره های نور 🎇 وقتی حسین در تیره های شب، بُکشد رقص شعله را آری، زمانه زیبای انتخاب ماندن کنار نور در اندیشه های روز رفتن، بسان غرقه به ظلمت، به راه شب ☀️ رمز شکستن شب، روز باوری ست خورشید و پرده نشینی به پشت ابر؟ سروی که خم کند او سر به پیش باد؟ ♥️ در مکتب حسین (ع) با "آ"، حدیث آب شروع می شود ولی باید، تمام واژه های مکتب او را دوباره خواند باید کنار "آب"، ز "آزادگی" نوشت باید کنار "بغض" فروخورده از عطش اینک، "بشارت" نور و امید داد باید جوار "علقمه"، از "عاشقی" سرود 🏝 وقتی که آبروی آب، در این دشت رفته است هیهات از آنکه به دشمن بگوید آب دریا کجا طلب آب، از سراب؟ ❣بنویس شیعه عاشق، تو مشق عشق سرمشق آب، درس نخستین او ولی تکلیف ما، قرائت مکتوب عاشقی ست 🚩 هفتاد آیه روشن به خط سرخ هفتاد شمع فروزان به جسم شب هفتاد "نه"، به بیعت با شب پرست مست آری بشوی ترس دو چشمت به سیل اشک بیدار کن، خفته دلت را به سینه ای زنجیر را، ز باور اندیشه باز کن 💞 در نی نوای عشق ما خود نی ایم و نواها، همه از اوست از ماورای این لب خشکیده از عطش بانگی رسا به گوش تو آیا نمی رسد؟ 💓 می خواندت حسین (ع): آزاده باش و بخوان آیه های نور آزاده باش و بمان با خدای خویش آزاده باش، شیعه عاشق به یاد ما ✍ شاعر: #کیوان_شاهبداغی‌ ❣#زندگی‌تون_پر_از_نگاه_خدا 🆔 @Marefate_Mahdavi
♻️ #فرهنگ_مهدوی ۴ ☝️ اقامه می کنیم برای 😫 دفع بلای عظیم عصر غیبت ☀️ و طلوع آفتاب صبح ظهور، 🙏 چله نشینی زیارت عاشورای حسینی را. 👈 و این بار یتیمان مـღـدی سلام الله علیه، 🙏 پناه آورده اند به ☑️ چله خوانی زیارت عاشورا، 👌 از عاشورا تا اربعین، 🙏 به امید ظهور پدر مـღـربان‌شان... #زیارت_عاشورا 🆔 @Marefate_Mahdavi
💎 #معرفت_حسینی ۱۱ ☑️ یکی از آثار عزاداری: اثر مهم عزاداری در تربیت فرزند 🔘 محرم انسان را مؤدّب می‌کند و ادب را به انسان می‌آموزد. روضه‌های کربلا خودبه‌خود انسان را باادب و باحیا بار می‌آورد. ادب ظرف حیا، تقوا و آورنده‌ی عبودیت در روح انسان است. ادب انسان را کنترل می‌کند و انسان مؤدّب بسیاری از گناهان را مرتکب نمی‌شود. مظهر ادب در کربلا ابالفضل العباس (ع) است. رسول خدا (ع) فرمودند: حق فرزند بر والدینش این است که او را مؤدب کند و به او ادب بیاموزد. 🏴 #محرمی_شویم ۱۱ 👤 حجت الاسلام #پناهیان 🆔 @Marefate_Mahdavi
🧕 ۲ 🌹 دیده ای گل شکفته را می چینند، ولی غنچه به حیاتش همچنان ادامه می دهد؟ 👑 می دانی چرا طلا را در صندوق مخفی می کنند، اما چیزهای بی ارزش را نه؟ 🍎 دیده ای که عمر میوه با پوست، چقدر بیشتر از میوه بی پوست است؟ 💍 تا حالا فکر کرده ای چرا حراجی ها هیچ وقت طلاها را حراج نکرده اند، اما سیب زمینی و پیاز حراج می شود؟ 💐 آن روز دیدی که باغبان دور گل ها حصار می کشید، اما به علف های هرز کاری نداشت! 💎 تفکر نکردی که چرا از هزاران دانه شن عمق دریاها، یکی مروارید می شود؟ ✴️ همه اینها یعنی اینکه: طبیعت هم به ما درس حجاب می دهد. 💭 تو خودت فکر کن، خواهش می کنم فقط لحظه ای، آیا آن کس که حجاب دارد می تواند به خدا و وليش نزدیک تر شود یا آنکه که گیسوانش را به هر کسی در کوی و برزن نشان می دهد؟! 😕 تلاش شبانه روزی برای خودآرایی و اینکه دیگران به تو توجه کنند؟ خوب، بعدش چی؟ 😇 اما اگر لحظه ای زحمت بکشی که خدا و امامت به تو توجه کنند خودت خواهی فهمید که بعد از آن توجه، چه ها که نمی شود، لذتی می بری وصف ناشدنی ... 😊 امتحان کن. چند روزی برای او و نگاهش، چادر فاطمی را محکم بگیر. ✅ 🆔 @Marefate_Mahdavi
🌏 ۸ ✴️ ه‌_ریزی_کرد ❓چرا دل‌ها این‌قدر متوجهِ «پیاده‌روی برای زیارت» شده است؟ 💭 شاید برای خیلی‌ها و حتی برای بسیاری از زائران اربعین، روشن نباشد که چرا در ایام اربعین، دل‌ها این‌قدر متحول شده است و این‌قدر به موضوع پیاده‌روی برای زیارت و تعظیم شعائر الهی در عالی‌ترین مصداق خودش، متوجه شده است؟ البته همه حس می‌کنند که «اینجا یک خبری هست!» اما نمی‌دانند واقعاً فلسفه‌ی این‌همه التهابی که در دل‌ها ایجاد شده است، چیست؟ 👌 نکته‌ای که در آموزش‌های دینیِ ما یک‌مقدار کم‌رنگ است، توجه به مفهوم «زیارت» است و اینکه چرا در روایات ما این‌قدر بر زیارت اهل‌بیت (ع) خصوصاً زیارت امام‌حسین (ع) تأکید شده است؟ اگر کسی بپرسد «چرا این‌قدر بر زیارت تأکید شده؟» معلوم می‌شود از اول، دین را به او درست آموزش نداده‌اند! ❤️ در آغاز بعثت نبوی، هر کسی مسلمان می‌شد و ایمان می‌آورد -درباره‌ی احساس قلبیِ خودش- می‌گفت: «یک‌دفعه‌ای احساس کردم، رسول‌خدا (ص) را به‌شدت دوست دارم!» نمونه‌هایش در تاریخ اسلام، فراوان است. اولین اثر ایمان‌آوردن به پیامبر (ص) در هر فردی، این بود که شدیداً به رسول‌خدا (ص) محبت پیدا می‌کرد. این اولین اثر، بلکه مهم‌ترین اثر ایمان و شاخص ایمان‌آوردن بود. لذا ما که نماز می‌خوانیم و به خدا و پیامبر (ص) ایمان داریم، دیگر کسی نباید از ما بپرسد «چرا اهل‌بیت پیامبر (ص) را دوست دارید؟» چون این محبت، اثرِ وضعیِ دین‌داشتن و ایمان‌آوردن است. 👈 نکته‌ی دوم، این است که مشکل کافران از همان اول اسلام، سرِ شخص پیامبر (ص) بود، نه سرِ «خداوند»! مردم مکه و کافران دوران جاهلیت تا قبل از بعثت، به خدا و انبیاء قبلی، معتقد بودند و این‌طور نبود که اساساً منکرِ همه‌چیز باشند! آنها به اصل نبوت و معاد هم اعتقاد داشتند و برخی اعمال عبادی (مثل حج) را انجام می‌دادند. 🕋 البته کافران مکه، در خانه‌ی کعبه بت‌هایی قرار داده بودند، اما بت‌ها را «خدا» نمی‌دانستند بلکه می‌گفتند «بت‌ها واسطه‌ی ما با خدا هستند» یعنی آنها آدم‌های بی‌دین و لامذهبی نبودند و در واقع دین‌دار بودند؛ مشکل کافران با پیامبر (ص) این نبود که بگویند «ما نماز نمی‌خوانیم» یا اینکه «شما هم باید بت بپرستید!» مشکل‌شان با پیامبر (ص) این بود که «آیا واقعاً تو آخرین پیامبرِ خدا هستی؟!» حتی با پیغمبریِ ایشان هم زیاد مشکل نداشتند، بلکه می‌گفتند: «به خدا بگو که برای هر قومی (یا برای هر شهر و دیاری) یک پیغمبر بفرستد!» اما خداوند این‌کار را نکرد (وَ لَوْ شِئْنَا لَبَعَثْنَا فىِ کُلّ‏ِ قَرْیَةٍ نَّذِیرًا... ؛ فرقان/۵۱) 😬 الان خیلی‌ها دارند از دست شما ایرانی‌ها، پاکستانی‌ها، افغانستانی‌ها و عراقی‌ها و... دق می‌کنند که «چرا همه‌ی ملت‌ها دورِ حسین (ع) جمع شده‌اید؟ مثلاً بگذارید حسین (ع) فقط برای مردم عراق باشد!» چون آنها ناراحتند از اینکه شما مرزها را شکسته‌اید و دارید قدرتِ جهانی درست می‌کنید، دارید یک قدرت مرکزیِ بزرگ، درست می‌کنید! آنها به‌خاطرِ این مسئله، دارند از غصه، دق می‌کنند! ❎ کافران زمان پیامبر (ص) هم در واقع می‌خواستند از «ولایتِ مرکزی» فرار کنند؛ حتی از خودِ ولایت هم نمی‌خواستند فرار کنند! لذا خداوند می‌فرماید: ای پیامبر، در مقابل آنها بایست و با آنها سرسختانه مخالفت کن (فرقان/۵۱،۵۲) خداوند از همان اول، دنبال ایجاد قدرت مرکزیِ ولایت، و قدرت متمرکز در یک نقطه بود؛ برای فتحِ عالم و نجات بشریت و برای تحققِ «لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّه‏» (توبه/۳۳) ⬅️ ادامه دارد ... 🚩 مسیر نجف‌ - کربلا، عمود ۸۲۸ (۹۷/۰۸/۰۴) 📋 متن کامل: panahian.ir/post/5114 👤 حجت الاسلام 🆔 @Marefate_Mahdavi
🖤 ۱۲ سلام حضرت سقا! ☑️ شما همیشه مایه ی دلگرمی بوده اید، ⛺️ دیروز، حامی حرم حسین (ع)، 😫 امروز، امید یتیمان غیبت... 💎 و فردا، بهترین سردار سپاه مهدی (عج)... 👈و من این بار، تمام ترس هایم را، 🙏 دخیل شانه هایِ قهرمان‌تان می کنم! 👌 که شما، نه فقط تکیه گاهِ قافله ی حسین (ع)، 🏴 که تکیه‌هایی هم که به نامَتان عَلم شده اند؛ ☑️ برای اهل زمین، پشت و پناه بوده‌اند! 🙏 بخواهید می شود که باب الحوائجید! 😫 بخواهید که مهدی (عج) بیاید پس از این غیبتِ طولانی... 😭 ای اهل حرم میر و علمدار نیامد، نیامد... 😭 ◼️ ◼️ 🆔 @Marefate_Mahdavi