💠☀️💠☀️💠☀️💠
☀️اخلاق مهدوی☀️
◀️قسمت دویستو بیست و ششم
🗣در حاجات اخروی هم حاج آقا مجتبی تهرانی می فرمایند بلند نظر باشید.
یعنی فقط نگو خدایا من را 🔥جهنم نبر، خُب جهنم نروی طبقات اول بهشت میروی، طبقات بالای بهشت، فردوس را از خدا بخواهیم، اعلی اعلیین را از خدا بخواهیم🌷.. فقط ما را جهنم نبر همین!! چیزهای بالاتر و بزرگتر را از خدا بخواهیم.
🔶هم اخروی هم مادی چیزهای خوب بخواهیم. البته در مادیات وقتی چیز زیاد از خدا می خواهی مثلا پول زیاد به خدا بگویی جنبه اش را هم به تو بدهد، خیلی مهم است. اگر سرمایه دار شدم با جنبه باشم از راه حلال بدست بیاورم، نه بی جنبگی و از راه حرام❌.
📑اما دسته دوم روایات، گفتیم روایاتی که می گوید روی فضل الهی تکیه کنید. ما در ادعیه می گوییم «اَللّهم عامِلْنا بِفَضْلِكَ وَ لا تُعامِلْنا بِعَدْلِكَ» یعنی میان فضل و عدل تقابل وجود دارد.🍃
👌فضل زیادتی در کار است یعنی در کار برابری نیست. من به اندازه صد هزار تومان کار کردم تو هم صد هزار تومان به من بدهی می شود عدل. ولی دویست هزار تومان 💵 بدهی می شود فضل، یعنی بالاتر از آن طاعاتی که ما می خواهیم خدا به ما حاجت بدهد.
☀️امام سجاد (ع) در دعای ابوحمزه ثمالی به خدا می گوید «اللَّهُمَّ أَنْتَ الْقَائِلُ وَ قَوْلُکَ حَقٌّ وَ وَعْدُکَ صِدْق ..» خدایا تو خودت این را گفتی، وعده تو هم صدق است.. (آیه [32] سوره نساء 📖 را اینجا امام سجاد می فرمایند) «وَ سْئَلُوا اللَّهَ مِنْ فَضْلِهِ» از خدا از فضلش بخواهید.
☑️یعنی مثلا خدایا من به اندازه صد هزار تومان برای تو عبادت کردم، تو صد هزار تومان را به من نده، تو پانصد تومان، یک میلیون به من بده. بیشتر به من بده. به اندازه طاعت من به من ثواب نده بیشتر به من بده. از فضل🌸 تو می خواهم.
✨«اَللّهم عامِلْنا بِفَضْلِكَ وَ لا تُعامِلْنا بِعَدْلِكَ» با عدلت بخواهی با ما رفتار بکنی هم در گناهان پدر ما در می آید😢، هم در ثواب ها ما همان ثواب یکسان را می بریم. نه ما می خواهیم با فضلت رفتار بکنی هم در گناهان گناهان ما را ببخشی هم در ثواب ها ثواب های بیشتر🙂 به ما بدهی. چقدر قشنگ اینجا حاج آقا مجتبی تهرانی روایت را معنا کرد از فضل خدا بخواهیم.
🌀در امورات مادی هم ما روایت داریم از فضل خدا بخواهیم، درست است روزی ما مقدر شده🍃 است ولی ما اگر از فضل خدا بخواهیم که روزی مادی ما را بیشتر بکند خدای متعال اینکار را می کند، اگر صلاح باشد ان شاءالله.🤲
📚دسته سوم از روایات گفتیم مسئله انصاف در دعا را مطرح می کنند. ایشان بحث انصاف در دعا را اینطور معنا می کند همینطور که حاجات بزرگت را از خدا میخواهی، حاجات کوچکت را هم از خدا بخواه. یک قانون کلی است که حتی بند کفش پاره خودت 👞 را از خدا بخواه تا این حد! که خدا به حضرت موسی وحی می کند نمک غذایت را هم از ما بخواه.
👌پس انصاف در دعا این نیست که فقط در حاجات بزرگ سمت خدا برویم و حاجات کوچک خدا را فراموش بکنیم، نه! همه جوره سعی بکنیم🍃 خدای متعال را در دعاهایمان یاد بکنیم. چه دعاهای کوچک، چه دعاهای بزرگ در تمام اینها سعی بکنیم🌸 خدای متعال را یاد بکنیم. این بی انصافی است ما فقط در حاجات بزرگ یاد خدا بیفتیم، در جاهای دیگر هیچی!
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق
مهدوی" فایل شماره (61)
🎤استاد احسان عبادی
#اخلاق_مهدوی 226
💠☀️💠☀️💠☀️💠
________________
@marefatemahdavi
✏️📘✏️📕✏️
#متن_شرح_زیارت_جامعه_کبیره
⬅️قسمت پنجاه و نهم
🔆«وَ أَنْتُمْ نُورُ الْأَخْيَارِ ..»
🔹و شما #نور انسانهای خوب هستید یعنی انسانهایی که فاضل و مؤمن هستند از نور شما اهل بیت🌟 در زندگی استفاده می کنند و تاریکی های زندگی یشان را #روشن🕯 می کنند. اگر تاریکی جهل دارند از علم شما اهل بیت استفاده می کنند و عالم می شوند. اگر جایی در زندگی یشان فتنه ای رخ میدهد و حواسشان نیست که دارند چکار می کنند از #هدایت🌷 اهل بیت استفاده می کنند.
🔆«وَ هُدَاةُ الْأَبْرَارِ ..»
🔹شما هادیان انسانهای ابرار و #نیکوکارید. انسانهای نیکوکار را شما هدایت می کنید. اینجاست که آیه قرآن میگوید 📖 اگر #تقوا پیشه کنید خدا به شما فرقان می دهد. فرقان یعنی تشخیص حق از باطل.⚠️ اینجا دقیقا همین را دارد اشاره می کند، می گوید وقتی شما یک انسان خوبی بشوی، تقوایت را حفظ کنی، اهل بیت کمکت می کنند، نمی گذارند راه را به #اشتباه بروی.
🔆«وَ عِنْدَكُمْ ما نَزَلَتْ بِهِ رُسُلُهُ وَ هَبَطَتْ بِهِ مَلائِكَتُهُ ..»
🔹یعنی ما #اقرار می کنیم اعتراف میکنیم آنچه که خدا به رسولش داده و ملائکه بر او نازل کردند، آنها را هم به شما داده البته جز وحی #تشریعی که بحث نزول احکام📚 است. به امام هم وحی نازل می شود اما وحی تسدیدی. وحی که انسان را در #اجرا و بیان احکام کمک میکند.
📓در روایتهای متعدد داریم که بعد از رحلت آقا رسول الله (ص) #جبرئیل مکرر بر حضرت زهرا (س)✨ نازل می شد، چیزهایی را به حضرت زهرا می فرمود بعد ایشان به حضرت علی (ع)✨ می فرمود و حضرت آنها را می نوشت و معروف شد به #صحف حضرت زهرا (س)، که دست امام عصر (عج)✨ است. پس این را بدانیم علم رسول را امام هم دارد. رسول بعد از خودش این #علم را به امامش داده، حالا اینکه این علم در چه حدی است⁉️ آیا امام همه چیز این عالم را می داند.. اینها حیطه ی علم امام می شود و یک بحث کلامی بسیار سنگین است.
🎤استاد احسان عبادی
@marefatemahdavi
#یاصاحبالزمانادرکنی
⁉️ تـا به کی از داغ هجران تــو
صبر ..🕙
@marefatemahdavi
🔰حضرت آیت الله خامنهای:
🔸شما جوانان باید دائماً هشیار باشید. معارف دینی خود و معارف انقلابی خود را هر چه میتوانید تعمیق کنید. مثل پارههای پولاد؛ «زبر الحدید» - آنطوری که در تعبیرات حدیث و در بعضی دعاها وجود دارد - نفوذ ناپذیر و نفوذ کننده و در مقابل دشمن برنده و با ارادهی قوی باشید.
🔸اگر بخواهید این هویت را به صورت کامل برای خودتان تأمین کنید و حفظ کنید، و انشاءالله کسانی که در آینده به شما ملحق خواهند شد در نسلهای بعدی، همینطور این شجرهی طیبه و این جریان مقدس ادامه پیدا کند، بایستی پایههای معارف را در دلهاتان مستحکم کنید..۱۳۸۷/۰۲/۱۴
#جوان
@marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
💠👈 سلسله سخنرانی های
″دولــت کــریمه″
🎬 قسمت صد و شصت و یکم (از فایل شماره 34)
📘.. در بحارالانوار، ج15، ص148 مطلبی آمده که می گوید زمانی که عبدالمطلب برای تجارت به یمن سفر کرده بود (آن زمان یمن زیر نظر ایران بود) شبی فرماندار یمن عبدالمطلب را فرا می خواند به او میگوید می خواهم رازی به تو بگویم و می خواهم آن را پنهان کنی تا زمان ظهور پیامبر آخرالزمان🔆 فرا برسد.
🗣می گوید در شهر شما طفلی خوش رو و خوش قامت به دنیا آمده که یگانه اهل زمین🌍 است. در کتاب های بنی اسرائیل وصف او از ماه شب چهاردهم روشن تر است✨، سپس ویژگی هایی از پیامبر گفت و آهی کشید و گفت ای کاش در عصر ایشان بودم. بعد به عبدالمطلب گفت حواست باشد از یهودی ها این بچه را دور نگه دار که قصد کشتنش🗡 را دارند.
☝️این قضایا کاملا روشن می کند که جریان یهود و سازمان یهود🕍 به دنبال کشتن پیامبر بود و این قضیه اصلا برای جهان مسیحیت آن روز مثل روز مشخص بود که یهودی ها چنین کاری دارند و قرار است پیامبر را ترور بکنند ... یهود تلاش کرد تا نور نبوت را در اجداد پیامبر تطبیق بدهد، از 📚 طریق علم نسب شناسی اجداد پیامبر را شناسایی کرد و تمام تلاشش را کرد تا از تولد ✨پیامبر جلو گیری بکند.
👤جناب هاشم جد اعلای پیامبر (که بنی هاشم هستند) اهل مکه بود، اما قبرش در غزه فلسطین است.
جناب هاشم از مکه برای تجارت به سمت شام 🏜 رفت و در مدینه مهمان رئیس یکی از قبایل مستقر در مدینه به نام عمر بن زید بن لبید شد.
جناب هاشم با سلمی دختر عمر رئیس قبیله خزرج در مدینه ازدواج💍 می کند و این سلمی را به مکه می برد.
وقتی این خانم حامله می شود طبق شرطی که هنگام ازدواج کرده بود هاشم باید این خانم🧕🏻 را برای وضع حمل به نزد خانواده اش در مدینه بازمیگرداند. این شرط را کرده بود که نزدیک وضع حمل من شد به مدینه بروم و پیش خانواده ام باشم. هاشم اینکار را انجام داد و زنش را به مدینه پیش خانواده اش برد و خودش از آنجا برای🏇 تجارت به سمت شام رفت.
اما هنگام رفتن سفر به همسرش گفت احتمال دارد من از این سفر برنگردم خدا به تو پسری🧒🏻 می دهد از این پسرت خیلی خوب نگهداری کن.
هاشم به غزه رفت (غزه فلسطین که آن زمان جزء شام بود) و بعد از پایان تجارتش می خواست برگردد، اما همان 🌛شب بیمار شد.
⁉️این سوال پیش می آید بیماری و مرگ ها.. آن زمان خیلی جوانمرگی مثل الان باب نبود! آن زمان عمرها را شما نگاه بکنید غیر از آن کسانی که در جنگ⚔ کشته میشدند بقیه مرگ طبیعی می خواستند بمیرند اینقدر راحت نمی مردند، به هرحال شرایط زندگی و شرایط بهداشتی و شرایط غذای سالم، آب و هوای سالم🌳 .. همه اینها دخیل بود.
بعد هاشم که مریض شد اطرافیانش را فرا خواند به مکه بروید، به مدینه که رسیدید به همسرم سلام✋ برسانید و به فرزندم که از او متولد می شود سفارش کنید و به او بگوید این بچه بزرگترین دغدغه ی من است. بعد قلم و کاغذی خواست و وصیت نامه ای📝 نوشت که بخش عمده ی آن راجع به پاسداری از فرزندش بود. ″بحار الانوار، ج15، ص51″.
👌اینها چه چیزی را می رساند، یکم حساس بشوید به تاریخ ‼️
علم چهره شناسی که حضرت موسی به آنها آموخته بود نسل به نسل 👨👩👧👦 بین آنها منتقل شده بود. اینها هاشم را با این علم شناسایی کردند، به خوبی می دانستند که پیامبر آخرالزمان از نسل ایشان است. هاشم را ترور کردند، اما تیرشان دیر به هدف خورد🎯، زمانی هاشم ترور شد که نطفه عبدالمطلب بسته شده بود و دیگر نمی توانستند کاری بکنند.
🖇ادامه دارد ...
🎤استاد احسان عبادی
#متن_دولت_کریمه 161
#کانال_معرفت_مهدوی
#لطفا_معرف_کانال_باشید
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
@arshiv_link313
⭕️️دفــاع از #قــرآن 📖✒️
👈شبهه چهل و سوم 3⃣4⃣
(قسمت اول)
💓نسبت دادن تفکر به قلب درون سینه ها
✨أَفَلَمْ يَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَتَكُونَ لَهُمْ قُلُوبٌ يَعْقِلُونَ بِهَا أَوْ آذَانٌ يَسْمَعُونَ بِهَا فَإِنَّهَا لَا تَعْمَي الْأَبْصَارُ وَلَكِن تَعْمَي الْقُلُوبُ الَّتِي فِي الصُّدُورِ ✨(حج،۶۴)
آيا در زمین گردش نكرده اند تا دل هايی داشته باشند كه با آن بینديشند يا گوش هايی كه با آن بشنوند در حقیقت چشم ها كور نیست، لیكن دل هايی كه در سینه هاست كور است.
✨ وَإِنَّ رَبَّكَ لَيَعْلَمُ مَا تُكِنُّ صُدُورُهُمْ وَمَا يُعْلِنُونَ ✨(نمل،۷۴)
در حقیقت پروردگار تو آنچه را درون سینه هايشان نهفته و آنچه را آشكار می دارند نیك میداند.
✨يَعْلَمُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَيَعْلَمُ مَا تُسِرُّونَ وَمَا تُعْلِنُونَ وَاللَّهُ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ ✨(تغابن،۴)
آنچه را كه در آسمانها و زمین است می داند و آنچه را كه پنهان میكنید و آنچه را كه آشكار میداريد می داند و خدا به ذات سینه ها داناست.
🌀اشکال :
در آيات فوق و بسیاری آيات ديگر قرآن و هم چنین در سنت، تفكر، ايمان، احساس و امثالهم به قلب درون سینه نسبت داده شده است كه غلطی فاحش است.
مثلا خلیفه ی چهارم ✨علی✨ می گويد " به رگهای درونی انسان، پاره گوشتی آويخته كه شگرف ترين اعضای درونی اوست و آن قلب💛 است كه چیزهايی از حكمت و چیزهايی ضد آن در او وجود دارد″. ✨نهج البلاغه،ح۱۰۸✨
💥در هیچ جايی در قرآن و سنت حتی اشاره ای به مغز به عنوان محل ادراک نشده است. اين خطا درگذشته ی تاريخ بشری و در تمام ملل شايع بوده، در گذشته بشر نمی دانست كه مغز 🧠 درون جمجمه چه كاره است و تمامی درک و احساس را به قلب نسبت می داد، در حالی كه قلب يك پمپ ساده ی عضلانی است.
✨محمد ✨ هم اين غلط را از محیطش گرفته و به اسم خدا وارد قرآن كرده است. و اين دلیل قطعی است بر اينكه قرآن ساخته ی ✨محمد✨است😐
📝جواب شبهه:
1⃣جايگاه مغز و عقل، در قرآن و سنت:
در رابطه با عدم اشاره قرآن و سنت به مغز، چند نكته بايد بیان شود:
اولا: لفظ مغز، در قرآن و سنت آمده و اين كلمه در كلام عرب به معنی دماغ يا دمغ است👌
خداوند در سوره انبیاء می فرمايد:
✨بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْبَاطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ✨
بلكه ما به سبب حق، بر سر باطل میكوبیم تا به مغز او میرسد پس به ناگاه باطل نابود شده است.
ثانیاً: عقل منشأ ادراک، زيركى، تفكر است.
📙راغب در مفرداتش می گويد: عقل به نیرويی كه، آماده برای پذيرش علم است گفته می شود، نیز به علم و دانشی كه با آن نیروی باطنی انسان، از آن سود می برد، عقل گفته می شود.
👈 امام على ✨علیه السلام✨ میفرمايد: الْعَقْلُ عَقْلانِ عَقْلُ الطَّبْعِ وَعَقْلُ التَّجْرِبَهِ وَکِلاَهُما یُؤَدِّی إِلَی الْمَنْفَعَهِ؛
عقل دو✌️ نوع است: عقل ذاتى وعقل تجربى و هر دو موجب بهره مندى انسانند. عقل طبع كه امروزه از آن به وجدان اخلاقى ياد میشود هم مبدأ ادراک است و هم مبدأ تحريك
ثالثاً: در روايات به جايگاه عقل در مغز اشاره شده است.
👤 ابن عباس می گويد: خداوند به داود وحی كرد كه، از چهارده كلمه از سلیمان سؤال كند، پس اگر جواب داد علم و نبوت را بر او به ارث بگذارد. (داود) گفت: فرزندم از محل و موضع عقل مرا خبر ده گفت: مغز
👈از اين حديث📗 فهمیده می شود كه در عصر پیامبر ✨جايگاه عقل را در مغز می دانستند. امام صادق علیه السلام نیز جايگاه عقل را مغز دانسته و می فرمايد: ✨محل عقل، مغز است، آيا نمی بینی به مردی كه كم عقل است سبك مغز می گويند.✨
⚠️از اين رو ادعای سها، مبنی بر اينكه پیامبر و مردم آن زمان اطلاعی از تفكر در مغز نداشته اند، ادعايی بدون دلیل است و شواهد خلاف آن را ثابت می كند☺️
📚منبع: کتاب دفاع از قرآن در رد کتاب نقد قرآن، ص ۲۵۴
🖇ادامه دارد ...
#دفاع_از_قرآن ۹۱
@marefatemahdavi
#امام_زمان
•|صبـح
همچـنـان جـ🌸ــای
خـالیات را نشانـمان میدهـد،
✋سـلام
حاضـرتـرین غـایـب زمیـ🌏ـن|•
@marefatemahdavi
📖📿📖📿📖📿📖
📖 #زیارت_آل_یاسین
(بِسْم الله الرحمن الرحيم)
💠سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس
ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَحَقِّهِ،
💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ،
💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ،
💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ ٱلسَّلاَمُ،
💠أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ، وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ، وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ،وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ،وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ
💠وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً، وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ،وَالْبَعْثَ حَقٌّ،وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ،وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ، وَالْمِيزَانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، وَالْحِسَابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ، وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ،يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ،فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَاأَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ،
💠وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ،وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُم آمِينَ آمِينَ.
#ادعیه_و_زیارات_مهدوی
📖📿📖📿📖📿📖
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
👆👆👆
پوستر شماره 4⃣7⃣
🌟پیامبر اکرم (ص) فرمودند: المَهدیُ رَجُلٌ مِن وُلدِی وَجهُهُ کَالکَوکَبِ الدُّرِّی.
#پوستر_احادیث_مهدوی
•|اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّـکَ الفَرَج|•
💠 @marefatemahdavi
✏️📘✏️📕✏️
#متن_شرح_زیارت_جامعه_کبیره
⬅️قسمت شصت
🔆«بِكُمْ فَتَحَ الله وَ بِكُمْ يَخْتِمُ ..»
خدا به #واسطه_ی💞 شما کار را آغاز کرد و به واسطه ی شما هم پایان می دهد.
✍احتمالا مقصود این است که خدا با آفریدن شما #اقدام به آفریدن عالم امکان کرد. ما اعتقاد داریم اولین چیزی که خلق شد نور 🌟پیغمبر و امیرالمومنین (ع) بود، این چیزی است که همه به آن اعتقاد دارند و عرفا به آن می گویند #حقیقت محمدیه! و بعد از آن بود که همه چیز خلق شد. روایات هم در این زمینه 📚 داریم که اهل بیت بزرگوار می فرمایند؛ پس ماییم نخستین #مخلوق خدا و اولین عبادت کننده ی پروردگار.
👌اما آن جایی که می گوید خدا با شما #تمام می کند، احتمالا تحقق حکومت حق الهی هست که به دست امام #عصر (عج) مسلم خواهد شد.🔅
🔆«وَ بِكُمْ يُنَزِّلُ الْغَيْثَ ..»
خدا به واسطه ی شما اهل بیت باران میآورد.⛈ بحث واسطه ی #فیض. که امام واسطه ی فیض است.
🔮نعمتی که از سمت خدا می خواهد به سمت #بندگان بیاید واسطه نیاز دارد. واسطه چه کسی است⁉️ امام عصر (عج). خود فلاسفه می گویند بین خدا و یک انسان باید واسطه ای باشد. چون انسان خاک است و خدا #نور است نمی توانیم مستقیم از خدا فیض بگیریم. مثلا تلویزیون را شما نمی توانی 📺 مستقیم به برق ژنراتور بزنی می سوزد، واسطه ای به اسم کنتور #نیاز است. امام واسطه ی فیض است.
🎤استاد احسان عبادی
@marefatemahdavi
7.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مداحی میثم مطیعی برای شهید فخری_زاده با شعری از محمدمهدی سیار و میلاد عرفان پور
▪️نماز لیلةالدفن دو رکعت است که در رکعت اول سوره حمد و آیةالکرسی و در رکعت دوم، سوره حمد و ۱۰ مرتبه سوره قدر خوانده میشود.
▪️بعد از سلام نماز میگوییم «اللهم صل على محمد و آل محمد و ابعث ثوابها الى قبر محسنابنحسن»
معرفت مهدوی | استاد عبادی
🎤🎤🎤 💠 سلسله دروس #مباحث_تخصصی_مهدویت 10 🎬 جلسه 🔟 📋 موضوع : بررسی تخصصی #روایات_تولد_امام_زمان
بررسی روایات تولد امام زمان 5.MP3
6.07M
🎤🎤🎤
💠 سلسله دروس #مباحث_تخصصی_مهدویت 11
🎬 جلسه 1️⃣1️⃣
📋 موضوع : بررسی تخصصی #روایات_تولد_امام_زمان (قسمت پنجم و آخر )
🎤 با تدریس #استاد_عبادی ( از اساتید مهدویت )
@marefatemahdavi