فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹ببينيد|
🔸مردم امام زمان(عج) را میبینند، اما نمیشناسند. مانند حضرت یوسف که برادرانش او را میدیدند، در کنار آنها بود، ولی نمیشناختند.
#انتظار
@marefatemahdavi
5.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رابطه قرقیسیا و ظهور ..
#استاد_طبسی
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
استاد طبق فرموده امام صادق (ع) إنّ هذا الأمر آیس ما یکون منه... ینادی مناد من السماء باسم القائم... (نعمانی، غیبت، ص ١٨۶، ح ٢٩) هنگامی که ناامیدی از فرج ما بیش از هر زمانی شد،... منادی از آسمان به اسم قائم صدا خواهد داد....»
آیا این ندا آسمانی می تواند همان صیحه آسمانی در ماه رمضان باشد یا اینکه ندای آسمانی در ماه محرم؟ و یا اصلا هیچ کدوم و یه صدای مستقل از اینها باشه؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
👌🏻بله، این روایت مضمونش همان بحث ندای آسمانی و صیحه آسمانی است که در ماه رمضان مطرح می شود.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
استاد میشه لطف کنید در مورد سرداب که تو سامراست، مفصلا توضیح بفرمایید.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
💠این سردابی که در سامرا هست.. دوستان خوب توجه بکنند یک شبهه ای که وهابی ها مطرح می کنند امام زمان شیعیان در سرداب به غیبت رفت و از سرداب هم ظهور می کند و امثال اینها.. نه این درست نیست و ما نه اعتقاد داریم امام زمان (عج) از سرداب به غیبت رفت و نه اعتقاد داریم امام زمان از سرداب ظهور میکند.
☝️🏻خُب، پس چرا می گویند سرداب مقدس.. و حتی زیارت نامه هم دارد همان زیارت معروف سرداب که بارها خدمتتان گفتم. کجای مفاتیح هست؟ وسط های مفاتیح زیارت آل یاسین است بعد زیارت آل یاسین یک دعایی است بعد آن دعا زیارتی است به نام زیارت سرداب. حالا شاید در مفاتیح زیارت سرداب نوشته نباشد ولی جایگاهش مشخص است. بعد از زیارت آل یاسین یک دعایی است بعد از آن دعا یک زیارتی است فکر کنم با این فراز شروع می شود «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خَلِیفَةَ اللهِ وَ خَلیفَةَ ابائِهِ الْمَهْدِیّینَ..»
📜این زیارت سرداب این قدر مهم است، من یادم است استاد ما در کلاس به ما می گفت (به نقل از یکی از بزرگان می گفت، به نقل از خودش نه) اگر کسی 40 روز این زیارت سرداب را بخواند تغییر و تحولات معنوی خوبی روی او ایجاد می شود. واقعا زیارت عجیبی است حتما بخوانید خیلی ثواب می کنید.
🔺حالا این سرداب چه خاصیتی دارد که زیارت دارد! سرداب از این لحاظ مقدس است که..
1⃣-محل عبادت سه امام هادی (ع) و امام عسکری (ع) و امام زمان (عج) بود. ما این توفیق را داشتیم نجف که رفتیم خانه ی امام کنار حرم امیرالمومنین (ع) رفتیم دیدیم، سرداب را هم رفتیم دیدیم. خانه های قدیمی در کشورهای عربی گرم بود کولر و پنکه هم آن زمان نبود، اینها یک منطقه ای بود تقریبا زیر زمین خانه شان آب خنک رفت و آمد می کرد، به خاطر این آب سرد که رفت و آمد می کرد هوای آن پایین معتدل و خنک می شد تابستانها آنجا می رفتند. سرداب یعنی سرد، آب- آب سرد منظور این طوری است.
2⃣-نکته ی دوم، محل تولد امام زمان (عج) بود پس محل تولد امام زمان سرداب هست، نه محل غیبت و ظهورش! به همین خاطر سرداب مقدس می گویند. بعد آن داستان معروفی که سید بن طاووس می گوید من صدای امام زمان (عج) را شنیدم که امام دارد دعا می کند که خدایا شیعیان ما را ببخش و... این هم در همان سرداب امام زمان (عج) مشغول مناجات بود. از این لحاظ شده سرداب مقدس.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
ببخشید بعد از ظهور امام زمان علیه السلام و بعد از برقراری حکومت، آیا رویداد هایی که باعث شادی و نشاط در مردم میشه مثل ورزش، در اون زمان برگزار میشه؟!
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
👌🏻نمی شود به سوال شما دقیق پاسخ داد که بعد از ظهور چه طوری می شود در ریز جزئیات!! ولی از آنجایی که ما گفتیم پس از ظهور امام زمان (عج) هم در جهت رشد معنویی جامعه می کوشند و هم در جهت رشد مادی، پس یقینا شادی و نشاط هم جزء جامعه الهی هست.
🔸حاج آقا قرائتی بارها می گوید؛ خدا در قرآن «هُوَ أَضْحَکَ وَ أَبْکی» [43/نجم] خدا کسی است که هم می خنداند و هم می گریاند. پس شادی هم در جامعه پس از ظهور ممکن است باشد. ما نمی توانیم دقیق ریز بشویم حکومت دقیقا چه طوری است! ولی می توانیم بگوییم بله، مواردی که خنده حلال به قول معروف.. خنده حلال و شادی های حلال و وقت تلف نکن، چیزهایی که لودگی نیست، لهو و لعب نیست، می تواند باشد. حالا فوتبال باشد، نباشد کار نداریم، کلی داریم می گوییم. مواردی که شادی حلال باشد می تواند در جامعه پس از ظهور باشد و موردی ندارد.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
در فراقت
می چکد اشـ😔ـــــک روان
از دیده ام
حال و روز
خلوتم غوغــ💔ــــــاست،
مهدی جان بیا ..
#اللهمعجللولیکالفرج🌿
#امام_زمان✨
@marefatemahdavi
🗳 #انتخــابــــــات 🗳
🔷حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه از رسالت های اصلی ما مقابله با کفر و طاغوت است، اظهار کرد: چنان که در نظام دینی ما گفته شده با کافران دشمن باشید و در آیه الکرسی می خوانیم: «فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللّهِ».
↩️رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه ادامه داد: اثر وضعی حضور اجتماعی و مشارکت مردمی، مقابله با طاغوت است هیچ چیز به اندازه این مشارکت ها برای طاغوت ناراحت کننده نیست و همه حرکت ها و کارشکنی های دشمن برای کاهش حضور در صحنه مردم است؛ یعنی دغدغه اول جریان طاغوت حضور کمرنگ مردم در انتخابات است.
♦️تاثیر حضور در انتخابات بر پیشرفت کشور
🔷وی در ادامه تصریح کرد: ایران به عنوان کشوری شیعی و برخوردار از جامعه مسلمان، مدعی زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) است و هر کسی باید به طور طبیعی فکر کند چه کنم کشور و انقلاب پیشرفت کند تا در این مسیر پیش برویم؟ در این میان رای دادن و حضور در انتخابات به پیشرفت کشور کمک می کند و این اصل حضور مقابله با طاغوت است.
↩️حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه اثر معنوی مقابله با طاغوت کمک به حفظ نظام است، ابراز کرد: به فرموده امام خمینی(ره) حفظ نظام از اوجب واجبات است این مهم ثابت می کند حضور ما در انتخابات فرض و گامی برای کمک پیشرفت کشور است.
♦️اصالت تحرکات مهدوی به ظلم ستیزی است
🔷این کارشناس مهدوی با بیان اینکه در مهدویت با دو نگاه مرتبط به هم مواجه هستیم، تاکید کرد: یک نگاه توسعه ای به فعالیت ها و حرکات مهدوی همچون برگزاری جلسات دعای ندبه و ساخت مهدیه ها و ... است در حالی که اصالت تحرکات مهدوی به ظلم ستیزی و مقابله با طاغوت است.
↩️وی ادامه داد: همانطور که در جامعه عصر ظهور کسی به خود سرگرم نیست در جامعه منتظر هم افراد نباید فقط خود را مدنظر داشته باشند. انتخابات و دولتی مهدوی است که با همه وجود مقابل طاغوت بایستد و با همه وجود دغدغه اش رشد کشور با تکیه بر توان و ظرفیت های مردمی باشد.
🔷حجت الاسلام کفیل در تشریح شاخص های یک دولت و رئیس جمهوری مهدیباور و مهدییاور، بیان کرد: بنابر تصریح روایات، در حاکمیت امام عصر(عج)، حضرت حجت(عج) شدیدلعمّال هستند و بر کارگزاران سخت می گیرند، از این رو، در جامعه منتظر و مدعی زمینه سازی ظهور امام عصر(عج) نیز کارگزاری مهدوی است که به خود سخت بگیرد و همه توجهش رشد و صلاح جامعه باشد.
↩️وی اضافه کرد: مدیرانی که در فکر دنیا و پیشرفت خود هستند و همه چیزشان در شان و موقعیت و جایگاه و آینده و فرزندانشان و یک کلمه «من» خلاصه می شود لایق کارگزاری کشور امام زمانی نیستند. خوب است آنان که دنیای آباد می خواهند سرگرم دنیا شوند، دلیلی ندارد وارد این میدان و عرصه شوند. مردم باید بدانند در انتخاب به گزینه ای رای دهند که دغدغه اش ایجاد جامعه توحیدی و مهدوی و فضای یکدلی و همرنگی باشد و واضح ترین شاخصه چنین مدیرانی، سرگرم نبودن به خود است. مدیرانی در این 42 سال به انقلاب صدمه زدند که همه همّ و غمّشان منیت هایشان بوده است.
🔰🔰🔰
♦️ویژگی های دولت مهدی یاور
🔷حجت الاسلام کفیل در ادامه بیان کرد: به تعبیر امام راحل نباید دائم بگوییم امام زمان(عج) می آیند و چنین و چنان می کنند؛ دولتی مهدوی است که هر چه را امام زمان(عج) درصدد اجرا و انجام آن هستند، اجرا و پیاده کند. اساساً اوصاف ظهور برای آن مطرح شده تا از آنچه حضرت بقیه الله الاعظم(عج) انجام الگو بگیریم و اجرایش کنیم.
↩️وی افزود: برای مثال اگر در دولت کریمه محتاج و فقیری برای دریافت زکات یافت نمی شود، دولتی مهدوی است که بتواند فقر را در کشور ریشهکَن کند یا برای آن برنامه داشته باشد و با همه توان نسبت به قشر محروم دغدغه داشته باشد؛ یا اگر سخن از عدالت است با همه وجود برای توسعه عدالت برنامه ریزی داشته باشد. از این رو، باید آنچه درباره ظهور گفته شده نقشه و برنامه راه دولت آینده باشد.
🔷رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با تاکید بر اینکه نباید مهدویت را به مراکز و فعالان این عرصه محدود کنیم، گفت: اینکه دولتی کمک مالی به یک مجموعه مهدوی کند مشلکی را حل نمی کند اینها محدود کردن نگاه ها به مهدویت است. در کشور ما مهدویت باید در همه موضوعات دیده شود، مهدویت معطوف به یک دوره خاص یا گروه خاص نیست، مهدویت یعنی برای آینده روشن همه عالم برنامه ریزی کنیم و نگاه جهانی داشته باشیم.
↩️وی تاکید کرد: دولت مهدوی در وزارت خارجه اش ایده و برنامه مهدوی دارد و در دیگر زیرمجموعه هایش نیز همینگونه است. این یعنی دقیقا برنامه های امام زمان(عج) بعد از ظهور را بررسی و اجرا می کند. باید آنها که داعیه مهدویت دارند در زیرمجموعه هایشان نگاه و برنامه مهدوی را حاکم بکند.
🔷حجت الاسلام کفیل در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین کار در موضوع مهدویت را باید وزارت خارجه انجام دهد و برنامه ما را برای جهان تبیین کند. اما متاسفانه در این باره طرح و برنامه ای وجود ندارد چنان که رسانه ها و صداوسیمای نیز تاکنون آنچه را که باید، در موضوع مهدویت تبیین نکرده اند.
🖨خبرگزاری شبستان
@marefatemahdavi
👆👆👆
🌀پوستر شماره 9⃣8⃣
👈کتاب #ما_منتظریم (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنهای)، صفحه۷۹
🗓بیانات در جشن بزرگ منتظران ظهور همزمان با هفتهی بسیج و روز ولادت حضرت مهدی (عج) ۱۳۷۸/۹/۳
📒 #پوستر_کتاب_ما_منتظریم
@marefatemahdavi
5.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥آیا از فرق و مذاهب دیگر نیز جزء یاران امام زمان (عج) خواهند بود؟
#استاد_کلباسی
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
💠👈 سلسله سخنرانی های
″دولــت کــریمه″
🎬 قسمت دویست و بیست و ششم (از فایل شماره 51)
🗣 ... سعد بن معاذ حکم کرد که مردان بنی قریظه کشته بشوند و زنان و فرزندانشان اسیر بشوند و اموالشان هم نصیب مسلمین بشود.
چرا ...⁉️ چون جنگ کردن با مسلمین، قصد توبه هم نداشتند، اگر قصد توبه داشتند و توبه می کردند یک چیزی! قصد توبه هم نداشتند، این هم خیلی مهم است. بعد پیامبر (ص)✨ فرمود بله این همان حکم خدا درباره ایشان است.
⚠️یک نکته ای را توجه بکنید عزیزان! یهودی ها می توانستند با پذیرش اسلام حتی از روی زبان یعنی ظاهری، منافقانه جان خودشان را از مرگ نجات بدهند. همان کاری که ابوسفیان کرد،
ابوسفیان که جنگ خندق⚔ راه انداخت جنگ احد راه انداخت، جنگ بدر راه انداخت، عموی پیامبر را شهید کرد، این همه مسلمان را شهید کرد... این همه غلط کاری کرد، ولی وقتی اسلام مکه را فتح کرد، ابوسفیان گفت ✨″أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلٰهَ إِلَّا ٱللَّٰهُ، أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ ٱللَّٰهِ″✨ پیامبر او را بخشید.
☝️آقایان یهودی بنی قریظه شما هم اینکار را می کردید، اسلام را می پذیرفتید حتی ظاهرانه، قبول نکردند!
یعنی عزیزان این را شبکه ضد اسلام و ضد انقلاب نمی گویند📡 که این یهودی ها روی موضع اصلی و موضع قبلی خودشان بودند، یعنی توبه نکردند، اسلام را نپذیرفتند!❌
👈بله یک یهودی عادی را ما هیچ وقت مجبور نمی کنیم به سمت اسلام یا به سمت کفر یا مرگ، بگوییم یا مسلمان شو یا تو را میکشیم.. یهودی عادی زندگی اش را می کند. اما یهودی که علیه اسلام جنگ میکند، علیه اسلام جنگ کرد این دیگر حکمش فرق دارد با آن یهودی عادی! یا توبه کنند یا اعدام چون جنگ علیه اسلام راه انداختند.🌐
👈اما آنها از پذیرش اسلام انصراف دادند و حاضر نشدند مورد عفو و بخشش پیامبر قرار بگیرند.
🔰کعب بن اسد که بزرگ قبیله بنی قریظه بود به پیامبر (ص) گفت اگر یهودی ها مرا به ترس از شمشیر متهم نمیکردند تو را پیروی می کردم. ❌یعنی به خاطر حرف مردم ایمان نیاورد که مثلا مردم پشت سر من می گویند تو ترسو هستی و...
🔰آقای بناش بن قیس گفت اگر آزاد هم بشوم به قتلگاه قوم خود خواهم آمد تا همچون آنان کشته شوم.
🔰زبیر بن باطا که بدون پذیرش اسلام حتی مورد شفاعت پیامبر (ص) قرار گرفت بود گفت بعد از مرگ بزرگان یهود زندگی لذتی ندارد، مرا به قتلگاه ببرید و با شمشیر خودم بکشید.
👌برخی هم بدون اینکه اسلام بیاورند به خاطر اینکه بالغ نبودند از اعدام نجات پیدا کردند.
☝️پس حتی مسلمان شدن هم شرط رهایی آنها نبود، آنها می توانستند اظهار توبه بکنند.. می توانستند همین را مطرح کنند و به زندگی خودشان ادامه بدهند این آقایان یهودی، که ما اشتباه کردیم علیه شما مسلمین حمله کردیم، اما حاضر به همین کار هم نشدند و مرگ را ترجیح دادند.
اینها چنین افرادی 👥 هستند، از سر غرورشان بود، اینکه اسمشان بعدا در تاریخ بد در می رود اینها مسلمان شدند، یا هر چیزی بود خودشان نخواستند توبه را انجام بدهند. ⁉️چنین افرادی به نظر شما زنده می ماندند دوباره علیه اسلام حمله نمی کردند؟
📎ادامه دارد ...
🎤استاد احسان عبادی
#متن_دولت_کریمه 226
#کانال_معرفت_مهدوی
#لطفا_معرف_کانال_باشید
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
@arshiv_link313