eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.4هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
947 ویدیو
439 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🍂اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا باقِرَ عِلْمِ النَّبِيّينَ.. |عمری‌ز‌غم‌کرب‌و‌بلا‌خون‌جگر‌خورد قربان‌دل‌و‌چشم‌ترحضرت‌باقر💔| سالروز علیه السلام تسلیت باد🍂 @marefatemahdavi
🔘 عليه السلام : 🔸«إيّاكَ و التَّفريطَ عِندَ إمكانِ الفُرصَةِ فَإنَّهُ مَيَدانٌ يَجری لأِهلِهِ الخُسرانُ»؛ 🔹مبادا فرصت هاى به دست آمده را از دست بدهى كه در اين ميدان آن كه وقت را ضايع كند، زيان مى‌بيند. 📔تحف العقول، ص ۲۸۶ @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت دویست و سی و ششم (از فایل شماره 54) ♦️..خدا در آیات بسیاری آنها را سرزنش کرده و صفاتشان را می گوید. به گزارش تاریخ بسیاری از این افراد قبل از اسلام ظاهری خودشان یا یهودی بودند یا با یهودیان ارتباط🤝 مکرر داشتند. برخی کتاب ‌ها به نام این افراد هم اشاره می ‌کند. هر چند نام برخی دیگر را نمی‌ توانیم در کتاب ‌ها📚 پیدا بکنیم، اما از نحوه‌ ی رفتار آنها مشخص بود که با یهودی ها در ارتباط بودند. 👤جناب آقای بلاذری در کتاب انساب الاشراف، از رفت و آمد عده ای از این منافقین به کنیسه های🕍 یهود خبر می داد و در جای دیگری ضمن برشمردن بعضی از عالمان یهودی پناهنده شده به اسلام می‌گوید؛ مالک بن ابی قوقل عالم یهودی بود که به اسلام پناه آورد اما اخبار رسول خدا را به یهودیان🗞 می ‌داد.  👈به خاطر یهودی بودن بعضی از منافقین رابطه خوبی بین این دو گروه در صدر اسلام وجود داشت. تلاش عبدالله بن ابی یکی از منافقین رسوا شده در دو حادثه بنی ‌قینقاع و بنی ‌نضیر برای نجات دوستان یهودی خودش، یک دلیل کاملا مشخص است.🌀 👈یهود با نفوذ خودشان در دین مسیح، مسیحیت یهود ستیز و مسیحیتی که واقعا دشمن یهودیت بود، را به یک دین بی ‌محتوا و بی ‌پایه تبدیل کرد.💥 💢تلاش‌های پولس یک نفوذی یهودی در مسیحیت، به‌ اندازه ‌ای نتیجه داد که بعد از یک قرن، اثری از مسیحیت واقعی وجود نداشت. این تلاش یهودی ها بود در نفوذ دادن به مسیحیت، و همین بلا را هم می‌خواستند سر اسلام بیاورند. 🔰این تجربه موفق در جلوگیری از گسترش اسلام هم به کار یهودی ها آمد، اما آنها اینبار نه بعد از رسول الله (ص) بلکه همزمان با آغاز 💫رسالت او تلاش خودشان را برای نفوذ در دین اسلام آغاز کردند. به همین خاطر بین پیامبر اسلام (ص) و همه پیامبران قبلی یک تفاوت اساسی وجود دارد. چــرا⁉️ 👈در پیامبران دیگر با دشمن صریح و آشکار مواجه بودند، 👈اما پیامبر اسلام با دشمنان منافقی روبه رو بود که ایمان ظاهری داشتند سایر مسلمین را به سمت خودشان جلب می‌کردند، اما در پشت سر مترصد نفوذ بودند، مترصد خنجر🔪 زدن بودند. ☝️قطعا پیامبر در شناخت و مبارزه با این افراد مشکلی نداشت، ولی جامعه آن بصیرت لازم را نداشت، جامعه آن ظرفیت لازم را نداشت❌. نفوذ دشمن جایی بود که توانسته بود قلب مردم را به دست بگیرد و این بود که پیامبر (ص) را می ‌آزرد به ‌اندازه‌ای که زبان به شکوه گشودند و فرمودند؛⚡️«مَا أُوذِی نَبِی مِثْلَ مَا أُوذِیتُ» هیچ پیامبری همانند من آزار ندید. 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 236 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
🖌فرازی از خطبه 💠هان! بدانید جبرئیل از سوی خداوند خبرم داد: «هر آن که با علی بستیزد و بر ولایت او گردن نگذارد، نفرین و خشم من بر او باد!» البته بایست که هر کس بنگرد که برای فردای رستاخیز خود چه پیش فرستاده.✨ @marefatemahdavi
30.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹فیلم کارگاه پاسخ به شبهات وهابیت علیه 1 ✳️ دوره تکمیلی ✳️ 💠 جلسه 1️⃣ 👈 همه 12 فایل دوره مقدماتی به همراه لینک حضور در کلاسهای آنلاین دوره تکیمیلی را از این لینک دریافت کنید 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ @marefatemahdavi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت جلسه اول کارگاه تکمیلی شبهات وهابیت 1
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 جلسات با محوریت کتاب کمال الدین و تمام النعمه 1 👌 جلساتی برای قوی شدن مبانی دینی و اعتقادی 💠 جلسه 1️⃣ 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت @marefatemahdavi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤🎤🎤 💠 سلسله سخنرانی های 63 🔰شرح تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی، برترین تفسیر قرآنی که تا به حال از سوی علما نوشته شده است. 🎤 از اساتید مهدویت ✳️ جلسه 63 ،(آیه124 سوره بقره ) ( قسمت 3) 👈👈 ⁨در صورت مشکل در دانلود،جهت راحتی کار، همه صوتها به صورت همزمان در سایت http://mahdaviat313.ir/?p=1151 بارگزاری می شود 💠 ان شالله با گوش دادن این فایل ها هم قرآن را بیشتر بفهمیم و هم در انتقال آن کوشا باشیم تا کاری برای قرآن کرده باشیم. @marefatemahdavi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤🎤🎤 💠 سلسله سخنرانی های 64 🔰شرح تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی، برترین تفسیر قرآنی که تا به حال از سوی علما نوشته شده است. 🎤 از اساتید مهدویت ✳️ جلسه 64 ،(آیه124 سوره بقره ) ( قسمت 4) 👈👈 ⁨در صورت مشکل در دانلود،جهت راحتی کار، همه صوتها به صورت همزمان در سایت http://mahdaviat313.ir/?p=1151 بارگزاری می شود 💠 ان شالله با گوش دادن این فایل ها هم قرآن را بیشتر بفهمیم و هم در انتقال آن کوشا باشیم تا کاری برای قرآن کرده باشیم. @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 دروغی به نام تولد علی در کعبه شیعیان یکی از معجزات الله را تولد علی در کعبه می دانند و تا سر حد غرق ملی به آن افتخار می کنند اما این دوستان باید به چند نکته توجه داشته باشند که چگونه سنگ های کعبه شکافته شد و فاطمه بنت اسد در کعبه علی را به دنیا آورد آنهم زمانیکه آنجا بت خانه بوده است اما بحث اصلی: تاریخ تولد محمد: روز جمعه ۱۷ ربیع الاول سال عام الفیل و مقارن با سال ۵۶۷ میلادی است تاریخ تولد علی : روز جمعه ۱۳ رجب در سال عام الفیل و در حدود سال ۵۹۹ میلادی سی سال بعد از تولد محمد یعنی اختلاف سنی محمد و علی سی سال بود و علی دقیقا زمانی که محمد در چهل سالگی ادعای رسالت کرد ده ساله بود و این بدان معناست که علی ۱۰ سال قبل از اسلام متولد شده بود. حال سوال اساسی اینجاست که مگر کعبه قبل از رسالت محمد پر از بت و شرک و کفر و فسق و فجور نبوده مگر کعبه محل مهم و معروف بت پرستی اعراب نبوده است. پس فاطمه بنت اسد مادر شیر خدا چرا باید اینقدر کعبه پر از بت و کفر و شرک برایش مقدس و عزیز باشد که که به هنگام زایمان وارد کعبه میشود آن هم به لطف الله ای که هنوز توسط محمد متولد نشده و علی را در میان بت های معروف عرب و در کنار لات و عزی و منات و هبل و ۳۶۰ بت دیگر به دنیا می آورد؟؟ آیا ابوطالب و فاطمه بنت اسد بت پرستانی متعصب و به شدت گمراه و نادان بوده اند و یا اصلیت این که این واقعه مضحک دروغی ابلهانه است برای پیگیر نشدن و کسب در آمد آینده مفت خوران؟؟؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 📄این هم یک متنی است که ظاهرش یک خرده غلط انداز هست❌ اما پاسخش خیلی راحت است. 👈🏻این شبهه را کسانی می اندازند که بیشتر وهابی هستند می دانید چرا می‌گویم؟ چون در متن روی ابوطالب و فاطمه بنت اسد✨ تأکید شده، چون تمام تلاش وهابی ها این است که بگویند ابوطالب و فاطمه بنت اسد پدر و مادر بزرگوار حضرت علی (ع)✨ بت پرست بودند تمام تلاششان این است و در کتابهایشان آمده. ⁉️اما سوال ما از وهـابی ها این است چرا عبدالمطلب را نمی گویید، مگر عبدالمطلب کلید دار کعبه نبود؟ پس قطعا عبدالمطلب باید طبق نظر شما مشرک و بت پرست باشد 🙂 چرا این را نمی گویید؟ ببینید اینها از زرنگ بازی های وهابی هاست که می توانیم به راحتی دستشان را رو کنیم. پس این متن را هم خود ❌وهابی ها نوشتند چون اگر قرار بود بت پرستی چیز بدی باشد عبدالمطلب کلید دار کعبه بود اصلا‼️ پس آنکه جرمش خیلی سنگین تر باید باشد‌. 🕋کعبه خانه ی خدا بود از زمان حضرت ابراهیم، از زمان قبل حضرت ابراهیم حتی، یعنی یهودیت هم احترام می گذاشت مسیحیت هم احترام می گذاشت، اسلام هم احترام می گذاشت. خود بت پرست ها به عنوان خانه ی خدا احترامش می‌گذاشتند. 👈🏻آنها نمی گفتند بت خدای ماست، آنها می گفتند بت رب ماست! رب با الله فرق می کند! الله یعنی سازنده خالق، بت پرستها اعتقاد داشتند که الله همان خالق است. آنها می گفتند بت هم می‌تواند در کار دنیا🌎 دخالت بکند شریک خدا قائل می شدند. پس کعبه به عنوان خانه ی خدا بود، چه بت داخلش بود چه بت داخلش نبود. خانه ی خدا که بود، حالا بت درونش ساختن دلیل نمی شود خانه ی خدا بودنش زیر سوال برود⁉️ شبهه خیلی خنده داری است که متأسفانه می گویم مطالب را طوری می نویسند که همه باورشان بشود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
✨ •عاقبت‌نور‌تو‌پهنای‌جـهـان‌میگیرد •جسم‌بی‌جان‌زمین‌از‌تو‌توان‌میگیرد •سال‌ها‌قلب‌من‌از‌دوریتان‌مرده‌ولی •خبری‌ازتـو‌بیـایدضـربـــان‌میگیرد ♥️🌱 @marefatemahdavi
📖📿📖📿📖📿📖 📖 ✨(بِسْم الله الرحمن الرحيم) 💠سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَحَقِّهِ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ ٱلسَّلاَمُ، 💠أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ، وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ، وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ،وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ،وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ 💠وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً، وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ،وَالْبَعْثَ حَقٌّ،وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ،وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ، وَالْمِيزَانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، وَالْحِسَابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ، وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ،يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ،فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَاأَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ، 💠وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ،وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُم آمِينَ آمِينَ. 📖📿📖📿📖📿📖 ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi
(عج) در روز جمعه🌤 📂قسمت 3⃣ از 3⃣ 💠این زیارت درباره انتظار و آثار آن در عصر غیبت و نیز زمینه سازی ظهور چه آموزه هایی دارد؟ 👈زیارت هم به اهمیت انتظار و هم به سختی های رسیدن به مقام منتظران اشاره و تصریح می کند: ✨«وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَك»✨ چرا که رسیدن به مقام انتظار سخت است. ⚠️بالاتر از مقام انتظار، بحث عملی است و لذا در ادامه می خوانیم: ✨«وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِك»✨؛ یعنی قبل و بعد از ظهور تابع امر امام(ع) باشیم نه مثل یهودیانی که منتظر پیامبر آخرالزمان بودند اما پس از بعثت از رسول خدا(ص) تبعیت نکردند! 👈همچنین، در این فراز آرزوی نصرت و یاری امام مهدی(عج) در مقابل دشمنان را می کنیم که بالاترین درجه آن رسیدن به مقام شهادت در مقابل حضرت(عج) است ✨«وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْكَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِكَ»✨. این نهایت اعلام آمادگی است که با معرفت آغاز و به شهادت ختم می شود.❣ 💠زیارت درباره روز جمعه و امتیازات آن چه مسائلی را بیان می کند؟ 👈زیارت با اشاره به روز جمعه، ویژگی های آن را برمی شمارد مثل اینکه شیعه در این روز انتظار فرج و ظهور را دارد: ✨«یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِینَ بِسَیْفِكَ»✨. و این ظهور را مایه فرج گشایش مومنان معرفی کند، چنان که در روایات آمده برای فرج دعا کنید که آن گشایش در کارتان است. 💠زیارت امام زمان(عج) در روز جمعه چگونه و با تاکید بر چه مسائلی پایان می‌یابد؟ 👈زیارت در پایان مسئله خاصیت و نیز اهمیت و فضیلت روز جمعه و توسل به امام زمان(عج) در این روز را بیان می کند، اینکه اگر در روز جمعه به ایشان متوسل شویم چه برکاتی دارد؛  ✨«وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ كَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِكَ الطَّاهِرِینَ»✨ می گوییم یا امام زمان(عج)! من در این روز پناهنده شما هستم و سپس ادامه می دهیم شما از خاندان کرم و بزرگواری هستید و کارتان مهمان نوازی و پناه دادن است پس مرا بپذیرید و پناهم بدهید صلوات بر شما و خاندان تان.❣ به عبارت دیگر در پایان از امام زمان(عج) می خواهیم ما را هم بپذیرید و در امان بدارد تا بتوانیم زندگی مومنانه داشته باشیم. 🖨خبرگزاری شبستان @marefatemahdavi
🖌فرازی از خطبه 💠هشدار که هرگز به جز این برادرم کسی نباید امیرالمؤمنین خوانده شود. هشدار که پس از من امارت مؤمنان برای کسی جز او روا نخواهد بود.✨ @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 سوال در مورد اینکه ولایت فقیه قبل امام خمینی(ره) بوده یا نه؟ و اینکه لقب نائب امام زمان (عج) از کجا آمد؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 🔸مسئله ای مطرح شده که ولایت فقیه را امام خمینی اختراع کرد و قبل امام خمینی نبود .. ☝️🏻این طوری نیست که ابتکار امام خمینی باشد و بقیه ی علما قبول نداشته باشند. کسی که با کلمات فقهی آشنا هست می داند که مسئله ولایت فقیه جزء مسائل خیلی روشن و واضح در فقه شیعه است، تا آن جایی که مرحوم نجفی نویسنده کتاب جواهرالکلام که معروف به صاحب جواهر است و کتاب فقهی ایشان در همه حوزه ها دارد تدریس می شود صراحتا گفت؛ اگر کسی ولایت فقیه را قبول نداشته باشد مزه فقه را نچشیده! این حرف امام خمینی (ره) نیست، حرف مرحوم صاحب جواهر است هر کسی که حوزوی هست ایشان را می شناسد. ⚠️امام کاری که کرد این بود آمد ولایت فقیه را سازماندهی کرد قشنگ آن را ساز و برگ داد، عملی کرد تئوریزه کرد. در زمان های قدیم شاه کشور یکی بود حاکم شرع هم یکی دیگر بود، امام کاری که کرد آمد حاکم حکومت را همان ولی فقیه کرد. این اذکار جدید بود نه اینکه نظریه ولایت فقیه جدید باشد، چیزی نیست که تازه آمده باشد.⚠️ ↩️قبلا هم گفتم حکم مرحوم میرزای شیرازی در حکم حرمت تنباکو هم حکم حکومتی بود برای همه ی فقها واجب بود که از حرف مرحوم شیرازی تبعیت کنند، حکم فتوا و قضاوت نبود! حکم حکومتی بود این هم در حقیقت نوعی بحث ولایت فقیه بود و دیگر بزرگان هم این مطالب را گفتند. ✍حالا برای اینکه جواب این آقایان را بدهیم چند نمونه از علمای بزرگ شیعه می‌آورم (قبلا هم عرض کردیم اصل ولایت فقیه را اکثریت علما تقریبا همه قبول دارند اختلاف در بحث حیطه اختیارات ولی فقیه است آیا ولی فقیه فقط وظیفه قضاوت و فتوا دارد یا وظیفه حکومت داری هم دارد؟ اختلاف روی این است نه اصل! اصل را همه قبول دارند)👇🏻 🔰شیخ مفید: 👈🏻👈🏻عالم بزرگ شیعه که امام زمان (عج) هم حتی به او نامه فرستاد. در ″کتاب المغنه، ص ۶۷۵″ شیخ مفید می فرمایند؛ هنگامی که امام معصوم برای ولایت در ابواب فقه وجود نداشت (یعنی چه امام معصوم وجود نداشت؟ یعنی غائب بود، گفتیم زمین که بدون امام نمی شود یا امام ظاهر است یا غائب. وقتی می گوید امام معصوم وجود نداشت یعنی همان بحث غیبت. چون شیخ مفید سال ۴۱۳ هجری قمری به رحمت خدا رفت یعنی در زمان غیبت کبری وجود داشت) اگر امام معصوم وجود نداشت بر فقیهان اهل حق عادلِ صاحب رأی و عقل بر فضل است که ولایت آنچه را که بر عهده امام معصوم است بر عهده بگیرد.👉🏻 ⁉️آنچه را که بر عهده ی امام معصوم است یعنی چه؟ یعنی هم حکومت داری هم قضاوت. امام مگر فقط قضاوت می کند؟ حکومت داری هم از شئونات امام است. یعنی اینجا صراحتا شیخ مفید دارد می‌گوید ″در زمان غیبت آنچه را که بر عهده ی امام معصوم بود بر عهده ی فقیه عادل جامع الشرایط است″ همان ولایت فقیه هست دیگر، ما هم همین را می‌گوییم. 🔰شیخ طوسی: 👈🏻👈🏻در ″کتاب النهایه، ج۲، ص۱۷″ شیخ طوسی می فرمایند؛ صدور حکم و اقامه حدود و قضاوت میان کسانی که با یکدیگر اختلاف پیدا می کنند جایز نیست مگر از سوی کسی که از طرف سلطان حق که همان امام معصوم باشد اجازه داشته باشد. (حالا ما امام حق نداریم غائب است چه کنیم؟ در ادامه توضیح می دهند) چنین کارهایی در زمانی که ائمه معصومین امکان انجام آن را ندارند بدون تردید به فقهای شیعه واگذار شده. این حرف چه کسی است؟ حرف شیخ طوسی.
🔰علامه حلی: 👈🏻👈🏻همان کسی که امام زمان (عج) را دید. مقبوله عمره بن حنظله که روایتش را قبلا خواندیم که امام صادق (ع) به عمر بن حنظله گفت از فقهای ما کسی که حرام و حلال ما را می شناسد من آن را بر شما حاکم قرار دادم. 🗣علامه حلی می گوید؛ از این روایت عمر بن حنظله و دیگر روایات بر اطلاق و عموم ولایت فقیهان دلالت داشته و به ولایت در قضاوت و اقامه حدود محدود نمی شود. علامه حلی دارد می گوید! چون امام صادق (ع) می گویند من آن فقیه را بر شما حاکم قرار دادم. حاکم یعنی همه جوره حاکم شماست! نه فقط قضاوت و فتوا.. علامه حلی می گوید طبق این روایت وظیفه ی ولی فقیه فقط قضاوت و فتوا دادن نیست! 👌🏻در ادامه توضیح می دهند می فرمایند زکات در عصر غیبت به فقیه پرداخته می‌شود چرا که ″نائب امام″ است. خود علامه حلی دارد می گوید نائب امام! آنهایی که می گویید نائب امام را از کجا آوردید؟ علامه حلی دارد می گوید. پس اینکه می گوییم فقیه نائب عام امام زمان (عج) است حرف بزرگان است، نه اختراع امام خمینی، علامه حلی دارد می ‌گوید و هر آنچه از شئون امام بود به عهده می‌گیرد. ⁉️هر آنچه از شئون و شأن امام است یعنی چه؟ یعنی هم حکومت، هم فتوا یعنی همه چیز.. همان ولایت مطلقه. حرف علمای ماست، حرف من که نیست! و علمای دیگر محقق ثانی، محقق اردبیلی، ملا احمد نراقی.. 👈🏻👈🏻ملا احمد نراقی (ره) در ″کتاب عوائد، ص ۱۸۷″ خیلی زیبا می‌فرمایند؛ هر آنچه پیامبر و امامان معصوم حاکمان و حافظان اسلام می باشند و بر آن چیز ولایت داشتند (یعنی هر چه ائمه و معصومین بر آن ولایت داشتند) فقیه نیز همان ولایت و اختیار را دارد. تمام شد علنا دارد می گوید، دیگر از این واضح تر.. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
🔷رهبــر انقـــــلاب: 🔸روز عرفه؛ روزِ دعا و ذکر و تضرع و ابتهال و راز و نیاز است؛ بخصوص شما جوان‌ها قدر این روزهای بزرگ و این ساعات باارزش را بدانید. 🔸همین رابطه‌ی با خداست که سینه‌ها و دل‌ها را منشرح میکند؛ راه را برای انسان باز میکند؛ عزم و اخلاص به انسان میدهد؛ به کارها برکت میبخشد؛ توفیق الهی را بر سر انسان سایه‌گستر میکند و نتیجه‌ی آن، پیشرفت در خط اصیل ارزش‌های اسلامی است. این روزها و این ساعات باارزش را هرگز از دست ندهید.۱۳۸۴/۱۰/۱۹ @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🌱 ای امیر عرفه بی تو صفا نیست که نیست بی‌ تو در این عرفه عشق و وفا نیست‌ که نیست💓 ✨ای امیر عرفه یوسف زهرا مهدی (ع) حاجتی غیر ظهـ☀️ــورت به خدا نیست که نیست @marefatemahdavi
دعاي عرفه.pdf
189.3K
💚″اَلْحَمْدُ لله الَّذی لَیْسَ لِقَضآئِهِ دافِعٌ وَلا لِعَطائِهِ مانِعٌ وَلا کَصُنْعِهِ صُنْعُ صانِعٍ ..″ 🎗 📖 همراه با ترجمه 🤲 @marefatemahdavi
⚔ آخرین سرایا 🔻پس از فتح مکه و از بین بردن شماری از بتها، هنوز قبایلی در نقاط دوردست بر بت پرستی بوده و برخی از آنان، بتهای مشهوری داشتند. یکی از این قبایل، قبیله طی بود که شهرت آن، از آن روست که حاتم طائی منسوب به آن است. 👈بت معروف قبیله طی "فلس" بود و رئیس طایفه در آن زمان عدی بن حاتم طائی بوده است. رسول خدا (ص)✨ در ربیع الثانی سال نهم، سریه ای را به فرماندهی امام علی (ع) همراه یکصد و پنجاه نفر از انصار بدان سوی گسیل داشت. در میان این افراد حتی یک تن از مهاجران نبود. 💢این سپاه تا نزدیکی محل استقرار آنان رفت. در آنجا غلام سیاهی را دیدند که پس از تحقیق👳🏾‍♀، روشن شد که برای آگاهی از حمله احتمالی اصحاب محمد (ص) مشغول گشت بوده است. او ابتدا آنان را به بیراهه برد، اما پس از تهدید به سوی قبیله طی راهنمایی کرد. حمله ناگهانی و غافلگیر کننده سپاه امام (ع)✨ سبب شد که شمار زیادی از افراد قبیله به اسارت درآمده و شتران و گوسفندان فراوانی به غنیمت مسلمانان در آیند.🐫🐑 بعد از مدتی عدی بن حاتم که در زمان حمله به شام گریخته بود، به درخواست و تبلیغ خواهرش، به مدینه آمده و اظهار اسلام کرد. بعدها عدی بن حاتم به صورت یکی از نزدیکترین یاران امام علی (ع)✨ درآمد. او دو فرزندش را با یک چشم خویش در صفین به دفاع از آرمان امام از دست داد. 🔸یکی دیگر از سرایا سریه علقمه بن مجزز مدلجی است. 💭واقدی می گوید: خبری به رسول خدا (ص) رسید که مردم شعیبیه کشتی هایی را دیده اند که گروهی حبشی ها بر آنها سوار بوده اند. حضرت علقمه را به همراه سیصد نفر بدان سوی فرستاد. او تا جزیره ای میانه🗺 دریا رفت، اما کسی را ندید. گروهی ازسپاه وی قصد بازگشت داشتند. او اجازه داد تا به مدینه بازگردند. 🔸یکی دیگر از سرایا، سریه عیینه بن حصن به سوی طایفه بنی تمیم بود. این قبیله از قبایل حجاز و بعدها عراق بوده و در تحولات دوره خلفا نقش شنـاخته شده‌ای دارد. 👌ماجرا از این قرار بود که رسول خدا (ص) پس از فتح مکه، برای نخستین باز گروهی را برای جمع آوری زکات به سوی قبایل مسلمان فرستادند. از جمله سه نفر برای جمع آوری زکات بنی کعب که از خزاعیان بودند🏇، بدان سوی حرکت کردند. در آن زمان طوایفی از بنی تمیم در نزدیکی سرزمین آنها سکونت🏘 داشتند، در حالی که هنوز بر شرک خویش باقی بودند. 💢زمانی که خزاعه زکات خود را جمع کردند و خواستند تا به نمایندگان رسول خدا (ص) بدهند، بنی تمیم مانع شدند. آنان آماده جنگ شده، 🗡شمشیر کشیده و گفتند: اجازه نخواهند داد حتی یک شتر به عنوان زکات برده شود. مامور اخذ زکات که بسر بن سفیان بود، احساس کرد که ماندن در آنجا نتیجه ای جز کشته شدنش ندارد، لذا به سرعت به مدینه بازگشت. ✨رسول خدا گروهی را به سراغ آنان فرستاد و بعد از درگیری، شماری زن و کودک و چند مرد به اسارت درآمده و به مدینه آورده شدند. پس از آن، 👳🏻‍♂ روسای بنی تمیم به مدینه آمدند و با آن حضرت دیدار کردند. پس از گفتگوهایی، آنها اسلام آوردند. رسول خدا (ص) اسرای ایشان را به آنان بازگرداند و هدایایی 🎁 هم به آنان داد. 👥بنی تمیم قومی بدوی بودند، کسانی که روحیه ای تندخو😠، لجوج و متکبر دارند، قبیله خویش را برتر از هر چیز و هر کس دانسته و حاضر به پذیرش هیچ نوع حکومتی بر خود نبودند. بنی تمیم بعد از رحلت رسول خدا (ص) نیز در شمار مرتدین درآمدند و تنها به زور از ارتداد دست برداشته بار دیگر 🔆اسلام را پذیرفتند. 👈مساله پرداخت زکات برای قبایل بدوی، امری دشوار بود. اما از سوی دیگر، رسول خدا (ص)✨ شرط پرداخت زکات را در کنار نماز، از اصولی ترین شرایط ایمان و اسلام دانست. آیات قرآن📖 از همان زمان مکه، درباره "اقامه نماز و ایتاء زکات" سخن گفته است. 🕙زمان عمل، تا پس از فتح مکه به تاخیر افتاده و از آن سال به تدریج کسانی برای جمع آوری صدقات -که مقصود همان زکات است- به قبایل اعزام شدند. دستور آن حضرت به این افراد چنان بود که در جمع آوری زکات، بهترین ها را برای خود افراد قبیله بگذارند، همان 📊آمار و ارقامی که افراد درباره تعداد گوسفندان و شتران می دهند بپذیرند و با نرمی با مردم رفتار کنند. در مواردی نیز زکات از اغنیا گرفته شده و میان فقرا تقسیم می شد و این خود نکته مهمی برای تبلیغ اسلام بود. 🔻مساله پرداخت زکات، بعد از رحلت رسول خدا (ص) و حتی پیش از آن به صورت یک مشکل درآمده و سبب ارتداد برخی از قبایل گردید، بطوری که تنها پس از مدتی درگیری⚔ با قبایل مجددا آنان حاضر به پرداخت زکات به دولت جدید شدند. 🔹ادامه دارد... ✍بـرگرفته از کتاب: "تـاریخ سیـاسی اسلام، ج1، ص661-665"، رسول جعفریان. ۶۳ @marefatemahdavi
🖌فرازی از خطبه 💠پیامبر (ص) فرمود: ای مردم! کیست سزاوارتر از شما به شما؟ گفتند خداوند و پیامبر او! ✨سپس فرمود آگاه باشید! آن که من سرپرست اویم، پس این علی سرپرست اوست! خداوندا دوست بدار آن را که سرپرستی او را بپذیرد و دشمن بدار هر آن که او را دشمن دارد و یاری کن یار او را؛ و تنها گذار آن را که او را تنها بگذارد.✨ @marefatemahdavi
👆👆👆 🌀پوستر شماره 4⃣0⃣1⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه ۸۹ 🗓سخنرانی در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت عید سعید غدیر خم، ۱۳۶۹/۴/۲۰ 📒 @marefatemahdavi