💠☀️💠☀️💠☀️💠
☀️اخلاق مهدوی☀️
◀️قسمت سیصد و بیست و نهم
💠امام صادق (ع) می فرمایند:
✨«مَن لَم يُغفَرْ لَهُ في شهرِ رمضانَ لَم يُغفَرْ لَهُ إلى مِثلِهِ مِن قابِلٍ إلاّ أن يَشهَدَ عَرَفَةَ»
(این روایت را شیخ کلینی در کتاب کافی می آورد، ج4، ص66)
👈کسی در ماه مبارک رمضان مورد مغفرت خدا قرار نگیرد دیگر امیدی به مغفرتش نیست مگر اینکه روز عرفه را درک بکند تا خدا از او بگذرد.
🔻اثر برجسته ای که در همه روایات هست بحث مغفرت است.
جالب است بدانید (قبلا بحثش را خدمت عزیزان گفتم) مغفرت با عفو فرق می کند، شما وقتی می گویی «الهی العفو»✨ درخواستت فرق می کند تا وقتی می گویی «اَسْتَغْفِرُ اللّهَ رَبِّی وَ اَتُوبُ اِلَیهِ»✨
وقتی به خدا می گویی خدایا من عفو تو را می خواهم این فرق می کند با وقتی که به خدا می گویی من مغفرت تو را میخواهم.
فرقشان در چی هست⁉️
🔰شما وقتی می گویید «الهی العفو» یعنی خدایا من را بیامرز. گناهانی کردم این گناهان من را ببخش.
🔰اما وقتی می گویی «اَسْتَغْفِرُ اللّهَ رَبِّی وَ اَتُوبُ اِلَیهِ» یعنی خدایا من استغفار میطلبم. استغفرالله، صیغه استفعال صیغه درخواست است. من درخواست مغفرت می طلبم از تو، این بالاتر از عفو است. یعنی شما اینجا هم عفو می خواهی از خدا، هم پاداش.
🔻مثال بزنم؛
👌یک موقع بچه کار اشتباهی میکند، پدر می گوید بخشیدمت برو. می شود عفو کردن.
اما یک موقع هست هم می بخشد هم میگوید بیا پسرم این پول جیبی را بگیر و دیگه خواهشا شیطانی نکن. یعنی هم میبخشی هم یک چیز می دهی.
☑️مغفرت یعنی هم خدا می بخشد هم یک چیزی به ما می دهد، ممکن است درجه معنوی ما را حتی بالاتر ببرد، البته بستگی به فرد دارد، ممکن است برای بعضی ها گناهان دیگرش را ببخشد یا.. خلاصه دست خداست، فقط می خواهم به شما بگویم درجه مغفرت بالاتر از عفو است.
و اینجا هم همین است، از خدا می خواهیم خدایا مغفرت را به ما بده، ما مغفرت تو را در ماه مبارک رمضان می خواهیم.
🔒پایان مباحث مربوط به دعا🔒
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق
مهدوی" فایل شماره (113)
🎤استاد احسان عبادی
#اخلاق_مهدوی 329
💠☀️💠☀️💠☀️💠
______________________
@marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
درسته که روایت داریم هر اتفاقی که در بنی اسرائیل افتاده در امت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) هم میفتد؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
🌀بله، این روایت هست.
اتفاقا ما وقتی می خواهیم بحث رجعت را برای اهل سنت اثبات بکنیم به همین روایتی که در کتب اهل سنت آمده استناد می کنیم.
⁉️آقایان اهل سنت شما که می گویید رجعت در زمان ظهور را قبول نداریم خُب، روایات از پیغمبر (ص) است که هر چی در بنی اسرائیل اتفاق افتاد نعل به نعل برای بنی اسماعیل هم اتفاق می افتد.
👌🏻خُب، در زمان بنی اسرائیل بحث رجعت اتفاق افتاد، آن هفتاد نفری که همراه موسی (ع) رفتند که حضرت موسی خدا را به آنها نشان بدهد و خدا رعد و برقی زد و آنها مردند،
✨خدا می گوید «ثُمَّ بَعَثْناکُمْ مِنْ بَعْدِ مَوْتِکُمْ» [56/بقره] سپس آنها را بعد از مرگشان زنده کردیم. خُب آقایان اهل سنت رجعت در همین دنیا بود پس عالم ظهور هم امکانش هست. ما می توانیم در این جور موارد از این روایت استفاده بکنیم.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
جهاد با نفس 28.MP3
2.28M
🔰 سلسله جلسات #جهاد_با_نفس 28
👌 جلساتی برای خودسازی معنوی جهت سربازی حضرت
👈 تدریس کتاب جهاد با نفس ، کتاب مورد توصیه آیت الله بهجت جهت رشد معنوی و ترک گناه
❇️ جلسه 8️⃣2️⃣
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت
👈 در نشر این فایلها کوشا باشید حتی با لینک خودتان
@marefatemahdavi
✍به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت و به منظور بررسی نقش دولت ها در زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) و روی کار آمدن دولت کریمه آن حضرت (عج) با حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی کلباسی»، رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفتگویی ترتیب داده ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:
🔸آیا در مسیر حرکت به سوی ظهور دولت ها نیز نقش آفرین هستند؟ نقش و تاثیر دولت ها در این باره چگونه است؟
👈جامعه منتظر جامعه ای است که خود را برای ایجاد جامعه موعود و اتصال به آن، آماده می کند یعنی اگر آمادگی وجود نداشته باشد نمی توان وارد مرحله تکاملی بعد شد و اساساً همه انبیاء و اولیای الهی آمده اند که به تصریح قرآن قسط و عدالت را اقامه کنند: «لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَيِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الكِتابَ وَالميزانَ لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ ۖ».
بدون این تمهید و آمادگی و شناخت از قسط و عدالت و مسیر و مشکلات و موانع آن، نمی توان به سوی آن دولت کریمه حرکت کرد. از این رو، دولتی که با عنوان دولت اسلامی و انقلابی آنهم در فرهنگ اهل بیت علیهم السلام و به اقتضای آن تشکیل می شود باید این اهداف را مدنظر داشته باشد.
💢اهداف و افق نگاه و حرکت این دولت چیست؟
👈اینکه دولت ها صرفا به فکر گذران روزگار مردم باشند، کافی نیست بلکه هدفگذاری در این باره مهم است از این رو، همه برنامه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، بین المللی دولت ها باید در این راستا باشد که جامعه را برای ورود به مرحله بالاتر آماده کند اگر معیارهای عدالت در جامعه ما افزایش نیابد و رویکرد تنزلی داشته باشد یعنی ما در مسیر دولت موعود حرکت نکرده ایم. از این رو، دولت و امت منتظر باید در این مسیر حرکت کنند و در این مسیر برنامه ریزی و اقدام و عمل داشته باشند تا بتوانند این حلقه مفقوده مابین جامعه موعود و منتظر را پر کنند، بدون آن حلقه، جامعه منتظر شکل نخواهد گرفت.
🔸در دعای شریف افتتاح دولت کریمه را طلب می کنیم، این کرامت به چه معنا است و دولت ها چقدر ملزم به آراستگی به این صفت هستند؟
👈کرامت از کرامت انسانی تا کرامت طبیعت و آفرینش را شامل می شود بدین معنا است که فرد و جامعه ارزشمندی خود را دریابد، اینکه در دعای افتتاح دولت کریمه را طلب می کنیم: «اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ» یعنی دولتی که هم جایگاه و منزلت خود را شناخته و هم جایگاه مردم را می شناسد و طبیعتا این نگاهِ ارزشمند است که تحول آفرینی می کند. وقتی با دولت هایی مواجه باشیم که نه به کرامت خود و نه به کرامت انسان و تاریخ و آینده توجهی ندارند، طبیعتا دولت به سمتی می رود که کریمانه نیست، دولت کریمه مظهر تبلور ارزش های والای قرآنی و انسانی است برای مثال دولت کریمه در دستگاه قضا ارزش های متعالی انسانی را دنبال می کند نه فقط هدف های جزئی، مقطعی و این دنیایی، بدون این نگاه دستگاه قضا محل تعارض و تضاد می شود.
💢دولتی که خود را شبیه به دولت کریمه می کند، در عمل چگونه است؟
👈دولت کریمه در تحقق ارزش ها شعارگونه رفتار نمی کند بلکه عامل است و در عمل این کرامت را پیاده می کند؛ این دولت هدفش ایجاد قسط و ارتقای همه جانبه جامعه به سمت اهداف متعالی در نظر و عمل است. طبیعتا دولت کریمه ای که در دعای افتتاح مدنظر است دولتی متکامل است که در جامعه موعود محقق می شود البته برای رسیدن به دولت کریمه و جامعه موعود باید شباهتی همه جانبه را بین خود با آن ایجاد کنیم، نمی شود یک شبه چرخشی عظیم به آن سمت داشت «انَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم».
🔸در ساخت تمدن نوین اسلامی و منتهی به ظهور که افق گام دوم انقلاب است، دولت ها چه رسالتی را بر عهده دارند؟
👈تمدن نوین اسلامی یعنی باید به جایگاهی برسیم که از آن بتوانیم به جامعه موعود نزدیک شویم، یک مرتبه نمی توان از پله 10 به پله صد رسید، باید بتدریج مسیر طی شود، تمدن نوین اسلامی جامعه واسط میان ما و دولت موعود و رهنمون به آن سمت است. دعوت و هدایت مردم به سوی آن دولت کریمه صرفا با بیان ویژگی های آن میسر نمی شود مردم این ویژگی ها را در میدان عمل بررسی می کنند، تا حداکثر شباهت را پیدا نکنیم کسی با ما همراه نمی شود وقتی می توان دعوت موثر به سوی جامعه داشت که نمونه آن را شبیه سازی کنیم: «كُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ» تا نمونه ها را پیاده نکنیم حرفمان خریداری نخواهد داشت و به افق مناسب دست نمی یابیم.
@marefatemahdavi
#حضرت_زینب (سلام الله علیها)
🌀قدرتهای مادّی هر چه انجام دهند، در نهایت ناکامند؛
👈«فکد کیدک واسع سعیک..»
ببینید زینب کبری سلاماللَّهعلیها دختر همین فاطمه زهرا سلاماللَّهعلیها، به مقتدرترین سلاطین زمان خودش، در وقتی که اسیر در دست آن سلطان ظالم و سفّاک است، میگوید:
🔹هر کاری میتوانی بکنی، بکن؛ اما نخواهی توانست ما را از صحنه تاریخ بیرون ببری و راهمان را محو و پاک کنی تا بشریّت نتواند این راه را برود.
🔖۱۳۷۶/۰۶/۲۶-امام خامنه ای
#محرم
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت دویست و چهل وسوم (از فایل شماره 56) ⬅️ب
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
💠👈 سلسله سخنرانی های
″دولــت کــریمه″
🎬 قسمت دویست و چهل وچهارم (از فایل شماره 56)
💥قطعا حوادث بعد از آقا رسول الله (ص) ناگهانی و بدون برنامه ریزی نبود.
☝️دوستان عزیزان دقت بکنید جریان سقیفه را یک جریانی که فقط ابوبکر و عمر پشت سرش باشند نگاه نکنید، به این جریان این شکلی نگاه نکنید، محال ممکن است اینها می توانستند در حالی که چند روز، ۷۰ روز، ۸۰، ۹۰روز... بعد از رحلت آقا رسول الله (ص)🥀 .. چنین انحرافی ایجاد بکنند!
❌این یک انحراف سیستماتیک بود، شک نکنید.
یک دستورالعمل بود، یک برنامه ریزی بود که پشت پرده اش قطعا یهود بود. اصلا امکان ندارد انحراف به این بزرگی در مسیر ولایت صورت بگیرد فقط بگوییم ابوبکر و عمر اینکار را کردند، عجب!!!! کجا چنین چیزی ممکن است⁉️
ابوسفیان در این قضیه نقش داشت، ریشه و تبارش یهودی است (خواهیم گفت)، مگر می شود به راحتی بگوییم ابوبکر و عمر مردم را منحرف کردند‼️ بدون عقبه، بدون جریان فکری این مسیر ولایت را منحرف بکنند؟ صد و بیست هزار نفر در روز غدیر بودند،
کر که نبودند؟ کور که نبودند! دیدند شنیدند، بیعت کردن با امیرالمؤمنین (ع)، حتی ابوبکر و عمر..❓
⚠️قطعا ما پشت پرده یهود را میبینیم، محال ممکن است پشت پرده یهود نباشد..
⬅️یهودی ها در انحراف تجربه دارند، تجربه طولانی دارند، هم دین خودشان را منحرف کردند، به سمت خودشان و عقاید خودشان انحراف💥 ایجاد کردند، هم مسیحیت و قطعا اسلام را!
⚠️آنها هر چیزی که مانع تحقق نیل تا فرات بشود جلوی آن تفکر می ایستند، چه یک روز نام آن فرد عیسی✨ باشد، چه روزی نام آن فرد محمد رسول الله (ص)✨ باشد. اینها جهان را می خواهند. ارض موعود هم برای اینها فقط یک دست گرمی است، کلیت خواسته اینها جهان است.
🗣گفتیم جلسات قبل، می دانستند پیامبر اسلام قرار است متولد بشود، می دانستند قرار است از این منطقه حجاز، از این منطقه ای که به نام مدینه هست، از حجاز پیامبر متولد بشود🌟، از مدینه پیامبر تشکیل حکومت بدهد و از مدینه به سمت قدس برود..
مگر می شود اینها را ندانند❗️
یهود است، علم نسب شناسی داشت، علم تاریخ شناسی داشت، از طریق اوضاع ستاره شناسی می توانستند چیزهایی را بفهمند ..... مکاری هستند که دومی ندارند، با اینکه می دانستند آمدند جلوی پیامبر سنگربندی کردند تا پیامبر (ص) به قدس نرسد.
📎ادامه دارد ...
🎤استاد احسان عبادی
#متن_دولت_کریمه 244
#کانال_معرفت_مهدوی
#لطفا_معرف_کانال_باشید
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
@arshiv_link313
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
آیه ۵ سوره قصص "ما بر آن هستیم که بر مستضعفین روی زمین منت نهیم و آنان را پیشوایان سازیم و وارثان قرار دهیم و آنان را در آن سرزمین مکانت دهیم و به فرعون و هامان و لشکریانش چیزی نشان دهیم که از آن بیم داشتند"
این آیه مگر راجع به قوم بنی اسرائیل و فرعون نیست که این قوم پیشوای فرعونیان میشه، چطور به آیه مهدویت صدق میشه؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
🔻ما یک تفسیر داریم، یک تأویل. تفسیر از روی ظاهر قرآن بدست می آید،
تأویل باطن قرآن است. تأویل را فقط معصوم می تواند انجام بدهد. تأویل را یعنی بطن قرآن را فقط فقط معصوم میتواند انجام بدهد.
👌🏻راجع به همین قضیه هم روایتی را اتفاقا می خواندم خیلی برایم جالب بود. روایت در کتاب ″اصول کافی ج1، باب الحجة″ (یعنی فصل حجت) آنجا پیغمبر خدا می فرمایند، می گویند هر آیه قرآن در هر زمانی⏳ مصداقی دارد اگر نداشت قرآن مرده بود.
⁉️یعنی چه؟ یعنی اگر ما بگوییم تمام آیات قرآن.. خُب یک شأن نزولی دارند به خاطر فلان موضوع در زمان ✨پیغمبر (ص)✨ نازل شدند.
اگر بگوییم پس تمام آیات قرآن مربوط به زمان قدیم است الان نعوذبالله قرآن بلا استفاده است، در حالی که قرآن زنده هست. پس چه می شود؟ یک تفسیر داریم یک تأویل.
👈🏻تفسیر مربوط است به ظاهر آیات که شما می فرمایید برای بنی اسرائیل است که بله، درست است.
👈🏻اما تأویل مربوط به بطن قرآن است که در هر زمانی تأویل فرا می رسد.
📖آن آیه ای از قرآن که می گوییم «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّهِ» اسلام همه ی جهان را می گیرد..
امام باقر (ع) می گوید؛ به خدا قسم هنوز تأویل این آیه فرا نرسیده است. نمی گوید تفسیرش، می گوید تأویلش!!
تأویلش کی هست؟ وجود نازنین امام زمان (عج)✨ و حکومت مهدوی.
🔸پس یکی بحث تفسیر و تأویل است، اگر تأویل را نگاه بکنید آیه بحث مهدویت هست و این آیات قرآن برای همیشه خدا زنده است چون تأویلاتش در موقع های متعدد به وقوع می پیوندد.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
شبهات وهابیت تکمیلی 9.MP3
14.81M
صوت کارگاه پاسخ به شبهات وهابیت علیه #مهدویت 9
✳️ دوره تکمیلی ✳️
💠 جلسه 9
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
@marefatemahdavi
شبهات وهابیت تکمیلی 10.MP3
15.53M
صوت کارگاه پاسخ به شبهات وهابیت علیه #مهدویت 10
✳️ دوره تکمیلی ✳️
💠 جلسه 10
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
@marefatemahdavi
حدیث خوانی کمال الدین 10.MP3
14.37M
🔰 جلسات #حدیث_خوانی_مهدوی با محوریت کتاب کمال الدین و تمام النعمه 10
👌 جلساتی برای قوی شدن مبانی دینی و اعتقادی
💠 جلسه 10
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت
@marefatemahdavi
حدیث خوانی کمال الدین 11.MP3
12.73M
🔰 جلسات #حدیث_خوانی_مهدوی با محوریت کتاب کمال الدین و تمام النعمه 11
👌 جلساتی برای قوی شدن مبانی دینی و اعتقادی
💠 جلسه 11
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت
@marefatemahdavi
جهاد با نفس 29.MP3
2.05M
🔰 سلسله جلسات #جهاد_با_نفس 29
👌 جلساتی برای خودسازی معنوی جهت سربازی حضرت
👈 تدریس کتاب جهاد با نفس ، کتاب مورد توصیه آیت الله بهجت جهت رشد معنوی و ترک گناه
❇️ جلسه 9️⃣2️⃣
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت
👈 در نشر این فایلها کوشا باشید حتی با لینک خودتان
@marefatemahdavi
👆👆👆
🌀پوستر شماره 9⃣1⃣1⃣
👈کتاب #ما_منتظریم (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنهای)، صفحه ۱۰۴
🗓قبساتالنور، ص۲۰.
📒 #پوستر_کتاب_ما_منتظریم
@marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
این روایت دقیقا در مورد یمانی چه چیزی را برما تکلیف می کند؟
الغيبة للنعماني ؛ النص ؛ ص256
وَ لَيْسَ فِي الرَّايَاتِ رَايَةٌ أَهْدَى مِنْ رَايَةِ الْيَمَانِيِّ هِيَ رَايَةُ هُدًى لِأَنَّهُ يَدْعُو إِلَى صَاحِبِكُمْ «2» فَإِذَا خَرَجَ الْيَمَانِيُّ حَرَّمَ بَيْعَ السِّلَاحِ عَلَى النَّاسِ وَ كُلِّ مُسْلِمٍ وَ إِذَا خَرَجَ الْيَمَانِيُّ فَانْهَضْ إِلَيْهِ فَإِنَّ رَايَتَهُ رَايَةُ هُدًى وَ لَا يَحِلُّ لِمُسْلِمٍ أنْ يَلْتَوِيَ عَلَيْهِ «3» فَمَنْ فَعَلَ ذَلِكَ فَهُوَ مِنْ أَهْلِ النَّارِ لِأَنَّهُ يَدْعُو إِلَى الْحَقِّ وَ إِلى طَرِيقٍ مُسْتَقِيمٍ ثُمَّ قَالَ لِي إِنَّ ذَهَابَ مُلْكِ بَنِي فُلَانٍ كَقِصَعِ الْفَخَّارِ وَ كَرَجُلٍ «4» كَانَتْ فِي يَدِهِ فَخَّارَةٌ وَ هُوَ يَمْشِي إِذْ سَقَطَتْ مِنْ يَدِهِ وَ هُوَ سَاهٍ عَنْهَا فَانْكَسَرَتْ فَقَالَ حِينَ سَقَطَتْ هَاهْ شِبْهَ الْفَزَعِ فَذَهَابُ مُلْكِهِمْ هَكَذَا أَغْفَلَ مَا كَانُوا عَنْ ذَهَابِهِ وَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع عَلَى مِنْبَرِ الْكُوفَةِ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ ذِكْرُهُ قَدَّرَ فِيمَا قَدَّرَ وَ قَضَى وَ حَتَمَ بِأَنَّهُ كَائِنٌ لَا بُدَّ مِنْهُ أَنَّهُ يَأْخُذُ بَنِي أُمَيَّةَ بِالسَّيْفِ جَهْرَةً وَ أَنَّهُ يَأْخُذُ بَنِي فُلَانٍ بَغْتَةً «5» وَ قَالَ ع لَا بُدَّ مِنْ رَحًى تَطْحَنُ فَإِذَا قَامَتْ عَلَى قُطْبِهَا وَ ثَبَتَتْ
______
ابن أبي زينب، محمد بن ابراهيم، الغيبة للنعماني - تهران، چاپ: اول، 1397ق.
الغيبة للنعماني؛ النص؛ ص256
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
این روایت را بارها توضیح دادیم.
1⃣- این روایت خبر واحد است، در عقیده به خبر واحد استناد نمی شود.
2⃣- سند روایت ضعیف است، احمدبن یوسف و حسن بن علی بن ابی حمزه در سند روایت قابل قبول نیستند، مجهولند یا دروغگو هستند و قابل قبول نیست.
👈🏻از لحاظ فقهی هم روایت خبر واحد است، به همین خاطر به هیچ وجه قابل استناد نیست. ما که نمی توانیم هر جا یک روایت دیدیم سریع بیاییم این را بپذیریم اگر واقعا تبعیت از یمانی جزء اصول دین بود و واجبات متعدد دین بود باید در روایات متعدد می آمد نه یک روایتی که از لحاظ سندی هم مشکل دارد.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
جایی دیدم نوشته بود حضرت مسیح هم بعد از ظهور امام چند سال حکومت میکنه. خواستم ببینم این مطلب صحت داره؟؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
🔸خیر کاملا غلط هست، قبل از اینکه امام زمان (عج) از دنیا برود حضرت عیسی از دنیا خواهد رفت و این مطلبی که حضرت عیسی هم حکومت می کند نخیر ما چنین چیزی در روایت های معتبر نداریم.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
جهاد با نفس 30.MP3
1.83M
🔰 سلسله جلسات #جهاد_با_نفس 30
👌 جلساتی برای خودسازی معنوی جهت سربازی حضرت
👈 تدریس کتاب جهاد با نفس ، کتاب مورد توصیه آیت الله بهجت جهت رشد معنوی و ترک گناه
❇️ جلسه 0⃣3⃣
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت
👈 در نشر این فایلها کوشا باشید حتی با لینک خودتان
@marefatemahdavi
33.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم کارگاه پاسخ به شبهات وهابیت علیه #مهدویت 8
✳️ دوره تکمیلی ✳️
💠 جلسه 8
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
@marefatemahdavi
26.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم کارگاه پاسخ به شبهات وهابیت علیه #مهدویت 9
✳️ دوره تکمیلی ✳️
💠 جلسه 9
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
@marefatemahdavi
33.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم کارگاه پاسخ به شبهات وهابیت علیه #مهدویت 10
✳️ دوره تکمیلی ✳️
💠 جلسه 10
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
@marefatemahdavi
مانده ام با غم
هجران نگـــارم چه کنم؟
عمر بگذشت و
ندیدم رخ یـــــــارم چه کنم؟
#یاصاحب_الـــــــزمان🌱
@marefatemahdavi
💠☀️💠☀️💠☀️💠
☀️اخلاق مهدوی☀️
◀️قسمت سیصد و سی ام
🖋در ادامه مباحث اخلاق مهدوی میخواهیم از کتاب خلوت انس استفاده بکنیم.
کتاب خلوت انس کتابی است که حاوی توصیه ها📗 و دستورالعمل های یک عالم بزرگ، آیت الله تالهی همدانی هست.
👌یکی از مباحث اخلاق مهدوی این است که یک انسان مهدوی اعمال خوبی را انجام بدهد✔️، ادعیه، دستورالعمل ها و اذکاری را انجام بدهد که این انسان مهدوی را به خدا نزدیک بکند، به امام زمان (عج)✨ نزدیک بکند، زیارات خوب، مطالب خوب..
ما دعا زیاد داریم، تعقیبات زیاد داریم، باید ببینیم کدام ها را وقت می کنیم انجام بدهیم🕚، کدام ها مورد توصیه بزرگان هست.
👤آیت الله تالهی اینجا مطالب خوبی در بحث تعقیبات نماز گفتن ما خدمت شما میگوییم و خوب است ما اینها را انجام بدهیم👇
⏪از توصیه های ایشان برای خواندن تعقیبات، خُب می دانید ما هم تعقیبات مشترکه داریم هم تحقیبات مخصوص هر نماز داریم. در بحث تعقیبات مشترکه فرمودند خواندن سوره اخلاص بعد از هر نماز واجب مستحب است.
✨بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
✨قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ
✨اللَّهُ الصَّمَدُ
✨لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ
✨وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ
💠روایتی از امام صادق (ع) نقل می کنند (کتاب خلوت انس، صفحه 61) امام میفرمایند؛
👌هر کس به خدا و روز قیامت
ایمان دارد نباید خواندن سوره «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» را بعد از هر نماز واجب ترک بکند، به درستی که هر کسی این سوره را بعد از نمازها بخواند خدا خیر دنیا و آخرت را برای او جمع می کند 🎁 و او و پدر و مادر او و هر کس از پدر و مادر او به هم رسیده باشد را می آمرزد. (یعنی خواهران و برادرانش)
🔸نگفته چندبار، همان یک بار هم کافی است.
⏪توصیه بعدی ایشان خواندن این دعا بعد از نماز است (البته دعایی هست که آیت الله بهجت هم برای رزق و روزی توصیه کردند):
🔅«اللَّهُمَ أَغْنِنِی بِحَلَالِکَ عَنْ حَرَامِکَ ..» خدایا من را به حلال خودت غنی کن. از بین مالهای حرام من حلالش را بدست بیاورم.
🔅«وَ بِطاعَتِکَ عَنْ مَعْصیَتِکَ وَ بِفَضْلِکَ عَمَّنْ سِوَاکَ» یعنی فضلت را از تو بخواهم به دیگران چشم نپوشم.
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق
مهدوی" فایل شماره (114)
🎤استاد احسان عبادی
#اخلاق_مهدوی 330
💠☀️💠☀️💠☀️💠
____________________
@marefatemahdavi