eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.5هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
991 ویدیو
445 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
تفسیر بعد نماز 32.mp3
1.3M
🔰 جلسات کوتاه 32 🕋 آیات 20 الی 23 , سوره 📚تفسیر جوامع الجامع 📎 جهت ترویج معارف مظلوم و مورد غفلت قرآن، نشر فایلها حلال است با هر لینکی @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و یازدهم (از فایل شماره 77) 🔹..اما عده ای از علمای شیعه از سعدبن عباده تعریف و تمجید کردن مثلا؛ علامه حلی یا قاضی نورالله شوشتری در مجالس المؤمنین، ج1، ص233، یا طرائف المقال فی معرفة طبقات الرجال محقق بروجردی📚. 👈می گوید این سعدبن عباده مثلا آمده بود در سقیفه جمع شده بود و خلافت می‌خواست، این خلافت را برای امیرالمؤمنین (ع) می خواست. یعنی اینکه می گفت ما به خلافت برسیم منظورش این بود من سعدبن عباده به خلافت برسم بعدش می آیم این را به امیرالمؤمنین می‌دهم. 👈در بعضی منابع هم نوشته سعد گفته من وقتی دیدم خلافت را از حضرت علی دور کردن ادعا کردم بیایم خلافت را به دست بگیرم. ❌اما ما این را نمی توانیم به راحتی قبول کنیم، این حرف به راحتی قابل قبول نیست! چون خود انصار می توانستند پافشاری بکنند مگر در سقیفه چند نفر از قریش بودند که سعدبن عباده اینقدر به راحتی عقب نشینی کرد؟ مگر چند نفر بودند؟ ابوبکر و عمر بود و ابوعبیده جراح، این سه نفر بودند حالا یک نفر دیگر هم بود که بعضی ها می گویند، چهار نفر .. دیگر کس دیگری نبود⁉️ 👈بعد تازه سعدبن عباده اول جریان سقیفه را برقرار کرد، این حرف که مثلا بگوییم سعد به نفع حضرت علی (ع) آمد آن حرف ها را زد وقتی صدق می کند که اول ابوبکر و اینها آمده باشن ادعا کرده باشن. در حالی که قضیه برعکس هست اول سعد و انصار در سقیفه جمع شدند تا این جلسه را برقرار بکنند. یعنی اول آنها 👥 مدعی بودند. خُب شما برای چی مدعی بودی؟ شما برای چی این ادعا را داشتی؟ پس نمی توانیم به همین راحتی ما بپذیریم. 👈درست است آقای سعد با ابوبکر بیعت نکرد.. اما تو که دم از حضرت علی می زدی چرا مثل زبیر، سلمان و مقداد و امثال اینها.. نرفتی در جبهه یاران حضرت علی قرار نگرفتی؟ پس نمی توانی ادعا بکنی شیعه خالص بودی، نمی توانی ادعا بکنی واقعا به نفع حضرت علی (ع) این کار را کردی! چون اگر تو واقعا هدفت امیرالمؤمنین✨ بود، اگر واقعا چنین هدفی داشتی باید به راحتی اینجا می‌آمدی و از حضرت علی دفاع می کردی یا می‌رفتی در بین یاران حضرت علی، نه اینکه پا بشوی بروی حوران که سمت سوریه و اردن و آن سمت هاست. ☝️پس حرف بعضی از این عزیزان و بزرگواران که می گویند سعد به نفع حضرت علی اینکار را کرد.. نخیر این حرف قابل پذیرش نیست❗️ چون سعد اول شروع کرد، اصلا او اول آمد شروع کرد، اصلا اول که بحث غصب خلافت نبود! اگر اول ابوبکر و عمر جمع می‌شدند و غصب خلافت می کردند آن وقت شاید می گفتیم بله کار سعد مثلا برای دفاع از حضرت علی (ع) بود، ولی سعد اول شروع کرد. پس این قضیه قابل پذیرش نیست. 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 311 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
سیری در تسنیم 77.mp3
3.07M
🎤🎤🎤 💠 سلسله سخنرانی های 77 🔰شرح تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی، برترین تفسیر قرآنی که تا به حال از سوی علما نوشته شده است. 🎤 از اساتید مهدویت ✳️ جلسه 77 ،(آیه 138-139 سوره بقره ) 👈👈 ⁨در صورت مشکل در دانلود،جهت راحتی کار، همه صوتها به صورت همزمان در سایت http://mahdaviat313.ir/?p=1151 بارگزاری می شود 💠 ان شالله با گوش دادن این فایل ها هم قرآن را بیشتر بفهمیم و هم در انتقال آن کوشا باشیم تا کاری برای قرآن کرده باشیم. @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 در کتاب الغیبه شیخ طوسی، ص 395 آمده، هر کس برای آمدن امام زمان وقتی را معین کند یا ادعا کند که ایشان را ملاقات کرده است دروغگو است. آیا این مطالب صحت دارد؟ و اگر صحت دارد پس علما میگویند که امام زمان را ملاقات کرده اند دروغگو هستند؟ امام زمان عجل اللّه تعالی فرجه الشریف در آخرین توقیع شریف خطاب به آخرین نایب خاص خود، یعنی علی بن محمد سمری فرمودند: «به زودی، از شیعیان من کسانی خواهند آمد که ادعای دیدن مرا می کنند. آگاه باشید، هر کس قبل از خروج سفیانی و صیحه آسمانی، ادعا کند که مرا دیده، دروغگوی افترا زننده است.» بحار الانوار ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👌🏻مراد از این نامه، چون به نایب چهارم رسیده پس بحث مشاهده و امثال اینها.. مرادش بحث ادعای نیابت خاص امام زمان (عج) است، یعنی بیاید ادعا بکند من با حضرت شبانه و روز در ارتباط هستم و‌ ارتباط دارم و.. اینها منظور است، نه صرف ملاقاتی که علما داشتند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 مصحف فاطمه (س) چیست؟ و آیا الان دست امام زمان (عج) است؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 📔مصحف فاطمه آن چیزی است که جبرئیل بر حضرت زهرا (س) نازل می‌شد بر حضرت زهرا می فرمود و حضرت علی (ع) می نوشت، و الان بله دست حضرت مهدی (عج) است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 من جایی خوندم که از کل مردم دنیا در هنگامه ی ظهور فقط یک سوم باقی میمونه میخواستم بدونم تا چقدر صحت داره؟ تکلیف این آدمهای فاسد از هر لحاظ قاتل و همین آدمهای دور و بر ما که ظاهرا مسلمان هم هستن چی میشه، بعضی ها همین الان به بدترین کارها دست میزنن دل آدمو میسوزونن مقدسات و مسخره میکنن امام رحمة الله علیه رو و مقام معظم رهبری رو به بدترین وجه هتک حرمت میکنن و قصد توبه هم ندارن... به هرحال شاید شما چیزی بفرمائید دلمون آروم بشه البته من خودم رو اینجور که باید و شاید مبرا از خطا نمیدونم ولی، هرگز هم مثل اینا رفتار نکردم! ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ☝️🏻اولا این تعداد کشت و کشتار که صحیح نیست. 🔸نکته بعد اینکه امام بعداز ظهور وقتی تشریف بیاورند اتمام حجت می کنند با خیلی ها، راه حق را نشان می دهند راه باطل را نشان می دهند و آنجا بسیاری از مردم سمت حضرت می آیند، چرا؟ چونکه دیگر راه حق را می بینند و متوجه می شوند آن چیزها و اعتقادات غلطی که داشتند غلط است، به این توجه می رسند. وقتی به این توجه رسیدن خودشان کم کم به مسیر حق می آیند. 👈🏻بعد یک عده ای می مانند که لجوج و لجباز هستند که آنجا دیگر حساب کارشان بحثش فرق می کند. ولی در کل امام پس از ظهور خودش اتمام حجت می کند و بسیاری از مردم هم با اتمام حجت امام، به سمت امام می آیند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
⭕️ایمان، بصیرت و عمل؛ شرایط نزول نصرت الهی 🔸روزی كه جوانهای قم از طلبه و غیرطلبه و اقشار گوناگون و مردم مؤمن آمدند در كوچه و خیابان قم و به دفاع از امام، به دفاع از حقیقت، به دفاع از پرچم برافراشته‌ی مبارزه‌ی علیه طاغوت و در مقابل گلوله‌های مزدوران رژیم طاغوت قرار گرفتند و خونشان روی آسفالتهای خیابان ریخته شد، هیچ‌كس از آن مردم و از حول‌وحوش آن مردم هرگز گمان نمیكرد كه این حادثه چه اثری خواهد گذاشت. 🔹احساس تكلیف كردند، نیروی خودشان را و آنچه داشتند روی دست گرفتند، آمدند میدان. [مردم قم] فكر میكردند كه نوزده دی منشأ این تحوّل عظیمِ زنجیره‌ی مبارزات و اعتراضات بشود و منتهی بشود به خیزش بزرگ عمومی مردم و كار را تمام كند؟ مردم قم فكر میكردند كاری كه دارند میكنند این‌قدر بركت داشته باشد؟ فكر نمیكردند؛ امّا: وَ كانَ حَقًّا عَلَینا نَصرُ المُؤمِنین. 🔸عامل پیروزی این است كه یك جماعتی - در یك مقیاس بزرگ، یك ملّتی - ایمان درستی داشته باشد، و این ایمان راسخ باشد، و این ایمان با بصیرت همراه باشد، و این ایمان و بصیرت با عمل و اقدام همراه باشد؛ اینها وقتی روی هم گذاشته شد، نصرت قطعی است. آنجایی كه شما می‌بینید مؤمنینی هستند و نصرت پیدا نمیكنند، به خاطر این است كه یا ایمان ضعیف است، یا ایمان غلط است - ایمان به چیزی است كه نباید به آن مؤمن بود - یا ایمان همراه با بصیرت نسبت به مسائل جهان و مسائل حول‌وحوش خودشان نیست. 🔹نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمیبیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، امّا نمیدانید كجا باید بروید. ما كه این همه در باب قضیّه‌ی حوادث نُه دی روی بصیرت تكیه كردیم و بعضی‌ها خوششان نیامد، به خاطر این است؛ اگر بصیرت نبود، همان ایمان ممكن است انسان را به بیراهه بكشاند. كسی كه علم ندارد، بصیرت درست ندارد به آنچه پیرامون او دارد میگذرد، گاهی اوقات میشود كه راه را عوضی طی میكند؛ همه‌ی نیروی او نه فقط هدر میرود، بلكه به كج‌راهه او را میرساند و میكشاند؛ پس بصیرت لازم است. 🔸عمل صالح بر اساس ایمان، ایمان راسخ و ایمان درست، ایمان همراه با بصیرت، و تداوم و استقامت، اگر چنانچه بود، پیروزی قطعی است. اینهایی كه پیروز نمیشوند، یكی از اینها را ندارند: یا ایمان نیست، یا ایمانِ درست نیست، یا استقامت نیست، یا بصیرت نیست؛ در نیمه‌راه بار را بر زمین گذاشتن است؛ طبعاً به نتیجه نمیرسند. 🔹ملّت ایران این شرایط را فراهم كرد؛ ایمان او درست بود، چون راهنمای او راهنمای صادقی بود، راهنمای ماهر و خبیری بود؛ یك فقیه آگاه به مسائل جهان، و بریده‌ی از مطامع و منافع مادّی شخصی، و آگاه به كتاب و سنّت؛ راه را به مردم نشان میداد، مردم هم با بصیرت حركت كردند؛ فهمیدند كه چه كار باید بكنند؛ آن كار را انجام دادند، وَ كانَ حَقًّا عَلَینا نَصرُ المُؤمِنینَ. 🏷 بیانات در دیدار مردم قم-۱۳۹۲/۱۰/۱۹ @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و دوازدهم (از فایل شماره 78) 📝در ادامه مباحث مربوط به دولت کریمه بحث سقیفه را داشتیم با همدیگر بررسی می کردیم و مباحث مهم آن را خدمت شما می گفتیم. 🔸ما قصد داریم در این سلسله مباحث از کتاب های متعدد برای شما شاهد مثال بیاوریم که به هرحال عزیزانی که فرصت ندارند یا توانایی ندارند بالاخره کتاب ها را بخوانند از این مباحث هم استفاده بکنند. فعلا سر بحث کتاب ناگفته هایی از سقفیه جناب آیت الله نجم الدین طبسی، کتاب ایشان را داریم بررسی می کنیم، مباحث خوبی راجع به سعدبن عباده گفتند، که ما بررسی کردیم 📚 و تحلیل و‌ بررسی هم انجام شد. 👌بحث مهمی که اینجا صورت می‌گیرد این است؛ مشاجره‌ ای که بین انصار و مهاجرین رخ می دهد و می ‌خواستند کسی را تعیین بکنند، عمر خبردار می ‌شود و می‌رود به ابوبکر می ‌گوید.🏇 و ابوبکری که مشغول تشییع جنازه و این کارها بود ول می کند و‌ می آید برای انتخاب خلیفه. عمر هم که می خواست ابتدا صحبت بکند ابوبکر از آنجایی که می‌دانست عمر یک شخصیت تندخویی دارد (در خود منابع اهل سنت آمده که عمر یک شخصیت تندخویی⚡️ داشته) ابوبکر ابتدا اجازه نداد و خودش صحبت کرد.. صحبت هایی که جلسات قبل گفتیم که ابوبکر چی گفت در سقیفه و نیاز به تکرار نیست. ☝️اما جناب آقای آیت الله طبسی یک بحث ابتکاری جالبی انجام می دهند به عنوان سوالاتی که ما از سقیفه مطرح می‌کنیم، سوالاتی که از ابوبکر و عمر مطرح می‌کنند، در حقیقت این سوالات به نوعی نقد آنهاست، نقد محترمانه آنهاست، بسیار بسیار جالب است✔️ و خوب است عزیزان در بحث هایی که با اهل سنت دارند این مباحث را مطرح بکنند، چون یکسری نقدهای محترمانه است و به هرحال توهین به کسی نیست. آیت الله طبسی می گویند سوال ما از ابوبکر این است👇 ⬅️شما همراه با حضرت علی (ع) مشغول کارهای غسل و کفن بودید، غسل واقعی را که بیشتر حضرت علی داده بود، به هرحال یک پیکی برای شما خبر می آورد عمر خبر می آورد و صحنه را ترک می کنی و می‌روی سقیفه سخنرانی می کنی، خُب آقای ابوبکر آیا 🥀رحلت آقا رسول الله مصیبت کمی بود که شما اصلا در صحبت هایت به این موضوع هیچ اشاره ای نکردی؟ چرا خیلی ساده از آن گذشتی و در آن جلسه فقط از تعیین جانشین صحبت کردی❓ 📚 شما تاریخ طبری را ببینید، تاریخ یعقوبی را ببینید، تاریخ های قدیمی را ببینید کجای اینها بحثی را آوردند که ابوبکر وقتی صحبتش را در سقیفه شروع می کند مثلا از رحلت پیامبر (ص) حرفی می زند؟ کجا چنین چیزی را دیدید؟ شما خطبه های ✨امیرالمؤمنین را در نهج البلاغه ببینید در جای جای این خطبه های مبارک، حضرت علی (ع) به رحلت پیامبر اشاره می کند به وضع مردم در قبل و بعد از پیامبر اشاره می کند. اما ابوبکر هیچ اشاره ای... تازه پیامبر از دنیا رفته، ابوبکر در صحبتش هیچ اشاره ای به پیغمبر نمی‌کند❗️ ⬅️سوال دوم اینکه آیا لحن صحبت های شما (آقای ابوبکر) لحن بر سر سلطنت و قدرت نبود؟ آیا این درست است در ایامی که پیامبر از دنیا رفته و هنوز کفن نشده، هنوز دفن نشده ما بیاییم سر قدرت دعوا بکنیم؟ 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 312 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313