eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.6هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
961 ویدیو
443 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دغدغه‌ی دعوت دیگران به امام زمان علیه السلام را داشته باشیم.. 🔻حجت الاسلام حسن محمودی @marefatemahdavi
شرح دعــــــــ📖ــای ندبه - فراز سی و‌ چهارم 🔶«أَیْنَ صَاحِبُ یَوْمِ الْفَتْحِ وَ نَاشِرُ رَایَهِ الْهُدَی أَیْنَ مُؤَلِّفُ شَمْلِ الصَّلاحِ وَ الرِّضَا؛ کجاست صاحب روز پیروزی و گسترنده پرچم هدایت؟ کجاست گردآورنده پراکندگی صلاح و رضا؟»✨ ✌️در این دو فراز به ویژگی های دیگر امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و حکومت جهانی وی اشاره شده است. 🔰یکی اینکه، امام صاحب روز فتح است 🔰و دیگری آنکه، پراکندگی و تفرقه مردم را اصلاح می فرماید. درباره اصلاح تفرقه قبلاً سخن گفتیم؛ اما درباره روز فتح در قرآن کریم آمده است: ✨«وَ یَقُولُونَ مَتی هذَا الْفَتْحُ إِنْ كُنْتُمْ صادِقِین قُلْ یَوْمَ الْفَتْحِ لا یَنْفَعُ الَّذِینَ كَفَرُوا إِیمانُهُمْ وَ لا هُمْ یُنْظَرُونَ؛ و کفّار می پرسند: اگر راست می گویید، این پیروزی (شما) چه زمانی است❓بگو: (بدانید که در) روز پیروزی، ایمان آوردنِ کسانی که کفر ورزیدند به حالشان سودی نخواهد داشت و به آنان مهلت داده نخواهد شد». 📶 نکته ها : 1⃣. امام صادق عليه‌السلام در تفسیر این آیه فرمود: «یَوْمُ الْفَتْحِ یَوْمٌ تُفَتَّحُ الدُّنْیَا عَلَی الْقَائِمِ؛ روز فتح روزی است که دنیا به دست حضرت قائم✨ فتح می شود». 2⃣. آری ایمان، در لحظه اضطرار سودی ندارد: لا یَنْفَعُ ... إِیمانُهُمْ. ♦️ در بخشی از آیه [۱۵۸] سوره انعام نیز می‌خوانیم: «یَوْمَ یَأْتِی بَعْضُ آیاتِ رَبِّكَ لا یَنْفَعُ نَفْساً إِیمانُها لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِی إِیمانِها خَیْراً؛ روزی که بعضی از نشانه های پروردگارت بیاید کسی که پیش از آن ایمان نیاورده یا در مدّت ایمان خود کار خیری را کسب نکرده، ایمان آوردنش سودی ندهد». 👌جالب این است که امام صادق عليه‌السلام درباره آن فرمود: آیات عبارت از ائمّه است و آیت منتظره، حضرت قائم عليه‌السلام است و در روز ظهورش که با شمشیر🗡 بپاخیزد، ایمان کسی که پیشتر ایمان نیاورده باشد، به وی سود نرساند، گرچه به پدران گذشته وی ایمان آورده باشد. 3⃣. گرچه مهلت دادن از سنّت های الهی است: «أَمْهِلْهُمْ رُوَیْداً»؛ ولی آن هم دارای حدّ و مرزی است: «وَ لا هُمْ یُنْظَرُونَ». 🔗منبع: شرح قرآنی دعای ندبه - 👤محسن قرائتی @marefatemahdavi
♥️ |در‌آرزویحریم‌تـــوچشم‌تر‌دارم تو‌را‌زجان‌خود‌ارباب‌دوست‌تر‌دارم مرا‌عجیب‌گرفتـــار‌کربلاکردی بگو‌چگونه‌زعشق‌تـو‌دست‌بردارم| 🌙 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد ارجمند یک نفر بمن میگه وقتی اسم ظهور امام زمان می آید دلشوره میگیرم من نمیدونم چی بگم‌‌ بهش میشه راهنمایی بفرمایین ...؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👌🏻خُب، شما باید از دستاوردهای ظهور و از جهانی که پس از ظهور ما قرار هست در آن زندگی بکنیم، آن نعمت ها و فوایدی که آن جهان پس از ظهور دارد باید برای این فرد از این مطالب بگویید تا اگر دلهره یا تشویشی نسبت به ظهور امام زمان دارد، این دلهره برطرف بشود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 اگر ان شاءالله امام زمان (عج) بزودی ظهور کردند، آیا بلافاصله با دشمنان میجنگند؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👈🏻بله، ظهور امام زمان (عج) همراه با جنگ هست ولی بعد از ظهور این جنگ ها به مرور تمام می شود، و داریم که سفیانی 9 ماه پس از ظهور زنده می ماند و بعدش دیگر از بین می رود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد ببخشید طبق جمله "بیمنه رزق الوری" اگر دلیل آفرینش، امام و حجت است پس در اینجا ارزش وجودی سایر انسان ها چه میشود؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 💠بحث سر همین است دیگر، سایر انسان ها ارزش وجودیشان را از چه کسی می گیرند؟ از خدا، به چه واسطه‌ای می گیرند؟ به واسطه امام زمان (عج). انسان ها هر ارزشی که داشته باشند براساس ارتباطشان با امام زمان و حجت خداست. این ارزش را از طریق امام زمان ما می گیریم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 می خواستم اگر امکانش هست در رابطه با دلایل منطقی و عقلانی ضرورت وجود امام زمان حتی در پشت پرده غیبت توضیح بدید؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ☝️🏻ما ابتدا برای پاسخ به این سوال باید ببینیم کارکرد امام چی هست، وظایف امام چی هست؟ آیا امام را فقط به عنوان یک کسی که بیاید حکومت تشکیل بدهد و رهبری یک عده را به دست بگیرد، فلان کس را مجازات کند و فلان کس را پاداش بدهد، فلان جنگ را مثلا انجام بدهد، فلان دفاع را انجام بدهد، در این حد می دانیم؟ بله حرف عزیزان درست است و امام در پس پرده غیبت نعوذبالله هیچ فایده ای ندارد. اگر امام را فقط در همین ها خلاصه کنید. 🔸اما امامت در این چیزها خلاصه نمی شود. ما بارها و بارها به عزیزان گفتیم اگر می خواهید بدانید وظیفه یک امام چی هست، کارکردهای یک امام چی هست؟ خصوصیات و ویژگی های یک امام چی هست؟ بروید زیارت جامعه کبیره و آن صفاتی که به امام داده را خوب بخوانید. 📖«السَّلامُ عَلَی مَحالِّ مَعرِفَةِ الله وَ مَساکنِ بَرِکَةِ الله وَ مَعَادِنِ حِکْمَةِ اللَّهِ..» «بِکُمْ فَتَحَ اللَّهُ، خدا با شما شروع کرد» «وَ بِکُمْ یُنَزِّلُ الْغَیْثَ، خدا به برکت شماست که باران را نازل می کند» و در آخرش این را می گویی «یا وَلِیَّ اللهِ، إِنّ بَینِی وَ بَیْنَ اللهِ عَزَوجَل ذُنُوباً لا یَأتی عَلَیْها إِلا رِضاکُمْ» ای ولی خدا، ای امام عصر (عج) بین من و خدا گناهانی است، خدا از این گناهان نمی گذرد مگر با رضایت تو! پس اینجا امام نقش واسطه دارد. نقش واسطه فیض دارد «بِیُمْنِهِ رُزِقَ الْوَرَی» در دعای عدیله می گوییم. پس امام یک کارکرد واسطه فیضی دارد. 🔸 از لحاظ عقلی هم کامل قابل پذیرش است، چه طور؟ چون در فلسفه که دیگر دین و روایت و حدیث نیست! در فلسفه عقل محض است. مخصوصا در فلسفه و منطق. در فلسفه و منطق هم فلسفیون به واسطه فیض اعتقاد دارند. یک مثال عقلی برای شما می زنم به روایت هم کار ندارم. یک دهانه بزرگ تانکر آب را در نظر بگیرید، هیچ وقت نمی توانید از آن تانکر بزرگ در یک استکان آب بریزید. مشکل از تانکر نیست، مشکل از استکان است که آن ظرفیت را ندارد تا از تانکر آب بگیرد، پس باید چه کرد؟ یک واسطه ای نیاز است، یک قیفی یا شیلنگی نیاز است. 👌🏻بلا تشبیه، بلا تشبیه.. خدای به این عظمت می خواهد به من و شما فیض برساند. من و شما مادی و خاکی هستیم. آن ظرفیت را نداریم تا از خدای به این عظمت فیض را مستقیم بگیریم. پس یقینا یک واسطه فیضی نیاز است که این واسطه فیض امام عصر (عج) است. هدایت باطنی ای که امام می کند، درست است الان نمی تواند حکومت به دست بگیرد ولی شیعیان را هدایت می کند. هر کسی اصلا چه غیر شیعه از ایشان کمک بخواهد کمکش می کند. اینها دلایلی بر وجود امام است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
عَزِيزٌ عَلَيَّ أَنْ أَرَى الْخَلْقَ وَلَا تُرىٰ.. 🍁بر من سخت است که 🍁مردم را می‌بینم، ولی تو دیده 🍁نمی‌شوی.. @marefatemahdavi
📖🔹📖🔹📖🔹📖 ⛅️ (عج) در روز جمعـہ✨ 💠السَّلامُ عَلَیْكَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا مَوْلایَ أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَیْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْكَ. 🔰وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَكَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْكَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِكَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِینَ بِسَیْفِكَ وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ كَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِكَ الطَّاهِرِینَ. 📖🔹📖🔹📖🔹📖 ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi
1_74613612(1)_5942596439568812385.mp3
3.47M
🎧آروم جونم، میشه بدونم کی و کجا به سر میاد چشم انتظاری؟ با حال زارم دلهره دارم یه وقت صدات کنم، منو به جا نیاری .. 🎤کربلایی جواد مقدم @marefatemahdavi
شرح دعــــــــ📖ــای ندبه - فراز سی و‌ پنجم (۱) 🔷«أَیْنَ الطَّالِبُ بِذُحُولِ الْأَنْبِیَاءِ وَ أَبْنَاءِ الْأَنْبِیَاءِ أَیْنَ الطَّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِكَرْبَلاءَ؛ کجاست کسی که خون انبیا و فرزندان انبیا و شهید کربلا را مطالبه کرده و انتقام بگیرد؟»🥀 📗در این فراز بخش دیگری از اقدامات حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف نشان داده شده است که آن انتقام و قصاص از دشمنان جبهه حق و قاتلان انسان های حق طلب است که در رأس آنها انبیای گرامی و وجود مقدس سیدالشهدا است. درباره این جملات آیاتی وجود دارد که به توضیح آنها کمک می کند و ما برخی از آنها را با نکاتش می آوریم. 👈باید دوباره به این نکته اشاره کرد که امام زمان عليه‌السلام جلوه مهر و لطف خداوند بر اهل زمین است و اگر شمشیر کشیدن و جنگی⚔ نیز وجود دارد، در برابر ستمگران و مستکبرانی خواهد بود که مانع بارش رحمت الهی بر مردم هستند. در حقیقت شمشیر امام زمان عليه‌السلام برای کسانی کشیده خواهد شد که جز منطق زور، چیز دیگری نمی فهمند؛ مانند اسرائیلی های امروز. آیا این صهیونیسم قابل نصیحت است؟! آیا سازمان ملل می تواند او را مهار کند⁉️ آیا آمریکا می تواند آن را کنترل کند؟! اصلاً چه قدرتی می تواند اسرائیل را در جای خود بنشاند؟ این اسرائیل است که جز منطق زور چیزی نمی فهمد، وگرنه امام زمان عليه‌السلام سر تا پا مهر و عطوفت است. 📖 آیه اول ⚜«وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً؛ وهر کس مظلوم کشته شود، قطعاً برای ولیّ او تسلّط (و اختیار دیه یا قصاص) قرار داده ایم». 📌 نکته ها ⤵️ 1⃣. در روایات یکی از مصادیق «ولی»، حضرت مهدی عليه‌السلام شمرده شده که انتقام جدّ عزیزش امام حسین عليه‌السلام را خواهد گرفت. 🔆امام محمد باقر عليه‌السلام در تفسیر آیه «وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً» فرمود: منظور این آیه، امام حسین عليه‌السلام است؛ زیرا آن بزرگوار مظلومانه شهید شد و ما امامان خون­خواه آن حضرت هستیم. هنگامی که قائم ما خاندان قیام کند، خون امام حسین عليه‌السلام را طلب خواهد کرد. 2⃣. بنابر روایات حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف انتقام گیرنده دشمنان اسلام است. 🔅رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: قال الله: و به أنتقم من أعدائی؛ خداوند فرموده است که به وسیله او (مهدی) از دشمنانم انتقام خواهم گرفت. 🔅همچنین امام صادق عليه‌السلام فرمود: إذا قام قائمنا انتقم لله و لرسوله و لنا أجمعین؛ وقتی قائم ما قیام کند، انتقام خدا و رسولش و همه ما را خواهد گرفت. 3⃣. حمایت خداوند از مظلوم و سپردن حق قصاص به ولیّ دم، هم عامل بازدارنده از آدم کشی و هم بازدارنده از اسراف در قصاص است: «جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً». 4⃣. قرار دادن حقّ قصاص، برای حمایت از مظلوم است: «جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً». 5⃣. اولیای مقتول دارای حق قصاص و کشتن قاتل هستند: «جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً». 6⃣. «انتقام خدا» در قرآن به معنای مجازات و کیفر است، نه کینه توزی؛ مانند آیه: ✨«فَانْتَقَمْنا مِنْهُمْ فَأَغْرَقْناهُمْ فِی الْیَمِّ بِأَنَّهُمْ كَذَّبُوا بِآیاتِنا وَ کانُوا عَنْها غافِلِینَ؛ سرانجام از آنان انتقام گرفته و در دریا غرقشان ساختیم، زیرا آیات ما را تکذیب کردند و از آنها غافل بودند». 🔗منبع: شرح قرآنی دعای ندبه - 👤محسن قرائتی @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و سیزدهم (از فایل شماره 78) ⬅️..سوا
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و چهاردهم (از فایل شماره 78) ♨️.. حالا آیت الله طبسی سوالاتی را از عمر مطرح می کند، از عمر سوالاتی را می‌پرسد می گوید؛ ⬅️آقای عمر شما که شاخصه قریشی بودن و فامیل پیامبر بودن را مطرح می کنی آیا اهل بیت پیامبر (ص) این شاخصه ها را نداشتند..⁉️ این حرف های شما فقط یک شعار بود! در جایی که به نفع تو بود از این شعار استفاده کردی، در جایی که قصد حذف اهل بیت را داشتید شعار خودتان را هم عوض کردید! گفتید نبوت و امامت در یک جا جمع نمی شود! این حرف شما بود علنا!❌ نبوت و امامت در یک جا جمع نمی‌شود یعنی نبوت از قریش بود پس امامت دیگر از قریش نیست. خُب شما الان برعکسش را عمل کردی، شما خودت از قریش هستی که؟!! ⬅️نکته بعدی شما که می گویید خلافت باید دست قریشی ها باشد، مگر بعد از شماها خلافت دست اموی ها نیفتاد، حالا اموی ها از قریشی ها بودند؟؟ ☝️خود این مشاجره ای که بین حباب بن منذر و عمر در می افتد، (حباب از بین انصار، عمر از بین مهاجرین) نشان می دهد این حرفی را که آقایان ادعا می کنند اکثریت به عمر رأی دادن، به ابوبکر رأی دادن واقعا حرف غلطی بود. متأسفانه نمی‌دانیم 💭چطور شده یک حرف غلطی بین مردم باب شده همه به ابوبکر رأی دادند. اصلا اینطوری نبود. ⁉️چند سوال هم از حباب بن منذر پرسیده می شود؛ ⬅️حباب به مردم مدینه گفته بود اگر اینها می خواهند برای خودشان خلیفه انتخاب بکنند، شما اینها را از مدینه بیرون بیندازید مدینه برای شما انصار است نه آقایان قریشی. حالا سوال از حباب بن منذر پیش می‌آید شما مسلمان های مهاجر را تهدید به تبعید می کنی و گفتی اگر قبول نکردن که خلیفه از انصار باشد آنها را از مدینه بیرون می کنی، خُب این با روحیه وحدت آیا سازگار است❓ ⬅️سوال دوم شما به جبهه گیری انصار در برابر مهاجرین دامن زدید، اعلان جنگ کردید، این هم با وحدت سازگار نیست آقای حباب بن منذر! ⬅️سوم اینکه شما با افتخارات جاهلی که برگشتی گفتی من آدم خردمندی هستم و فلانم و.. سعی کردید انصار را بر مهاجرین برتری بدهید، خُب اینها هم چیز غلطی بود. 👆ما نمی خواهیم اینجا از انصار دفاع بکنیم، جلسات قبل بحث سعدبن عباده را مطرح کردیم و نقدهای به او را هم گفتیم، ما قصد نداریم اینجا بگوییم انصار کار خوبی کردند. ❌هر دو کار اشتباهی کردند! هر انصار کار اشتباهی کردند، هم قریش کار اشتباهی کردند. اگر انصار همان جا می آمدند و از امیرالمؤمنین (ع)✨دفاع می کردند کار به اینجاها نمی رسید! 📚البته آقای طبسی هم اینجا نظر طبری را می آورد که قبیله اوس آمدند، چون قبیله اوس با قبیله خزرج مشکلاتی داشتند به همین خاطر آمدند و به طرفداری از جناب ابوبکر و با ابوبکر بیعت کردند، این بحث را مطرح می کند. 👌باز روی این بحث تأکید دارم و واقعا جای سوال است.. به هرحال قبیله اوس درست است با قبیله خزرج مشکل داشت اما چی شد پشت سر مهاجرین مکه رفت؟ درست است بین اوس و خزرج دعوا بود ولی بالاخره عرق تعصب جاهلی خودشان را داشتند، بحث من سر این است اینها چطور آمدند به راحتی با ابوبکر و عمر و اینها بیعت کردند⁉️ این نکته ای است که ای کاش جوابی برایش پیدا بشود. اینکه بگوییم فقط با خزرجی ها مشکل داشتند این دلیل نمی‌شود! خُب خود اوسی ها می توانستند کسی از خودشان انتخاب بکنند چرا زیر بار اهل مکه رفتند با آن تعصب جاهلی که داشتند! 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 314 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🌻پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : 💠«بادِرْ بِأربَعٍ قَبلَ أربَعٍ : بِشَبابِكَ قَبلَ هَرَمِكَ ، و صِحَّتِكَ قَبلَ سُقمِكَ ، و غِناكَ قَبلَ فَقرِكَ ، و حَياتِكَ قَبلَ مَماتِكَ.» 👌چهار چيز را پيش از چهار چيز غنيمت شمار: 🔹جوانيت را پيش از پيرى خود، 🔹تندرستيت را پيش از بيماريت، 🔹توانگريت را پيش از نيازمنديت 🔹و زندگيت را پيش از مرگت. 📚الخصال، ج1، ص239 @marefatemahdavi
⭕️انتظار یعنی عدم یأس ملت‌ها نسبت به گشایش در کارها 🔰رهبـــر انقــــــلاب : 🔸انتظار فرج یک مفهوم بسیار وسیع و گسترده‌یی است. یک انتظار، انتظارِ فرجِ نهایی است؛ یعنی این‌که بشریت اگر می‌بیند که طواغیت عالم ترک‌تازی می‌کنند و چپاولگری می‌کنند و افسارگسیخته به حق انسانها تعدی می‌کنند، نباید خیال کند که سرنوشت دنیا همین است؛ نباید تصور کند که بالاخره چاره‌یی نیست و بایستی به همین وضعیت تن داد؛ نه، بداند که این وضعیت یک وضعیت گذراست - «للباطل جولة» - و آن چیزی که متعلق به این عالم و طبیعت این عالم است، عبارت است از استقرار حکومت عدل؛ و او خواهد آمد. 🔷انتظار فرج و گشایش، در نهایت دورانی که ما در آن قرار داریم و بشریت دچار ستم‌ها و آزارهاست، یک مصداق از انتظار فرج است، لیکن انتظار فرج مصداق‌های دیگر هم دارد. وقتی به ما می‌گویند منتظر فرج باشید، فقط این نیست که منتظر فرج نهایی باشید، بلکه معنایش این است که هر بن‌بستی قابل گشوده شدن است. فرج، یعنی این؛ فرج، یعنی گشایش. مسلمان با درسِ انتظار، فرج می‌آموزد و تعلیم می‌گیرد که هیچ بن‌بستی در زندگی بشر وجود ندارد که نشود آن را باز کرد و لازم باشد که انسان ناامید دست روی دست بگذارد و بنشیند و بگوید دیگر کاری نمی‌شود کرد؛ نه، وقتی در نهایتِ زندگیِ انسان، در مقابله‌ی با این‌همه حرکت ظالمانه و ستمگرانه، خورشیدِ فرج ظهور خواهد کرد، پس در بن‌بست‌های جاری زندگی هم همین فرج متوقَّع و مورد انتظار است. این، درس امید به همه‌ی انسانهاست؛ این، درس انتظار واقعی به همه‌ی انسانهاست؛ لذا انتظار فرج را افضل اعمال دانسته‌اند؛ 🔸معلوم می‌شود انتظار، یک عمل است، بی‌عملی نیست. نباید اشتباه کرد، خیال کرد که انتظار یعنی این‌که دست روی دست بگذاریم و منتظر بمانیم تا یک کاری بشود. انتظار یک عمل است، یک آماده‌سازی است، یک تقویت انگیزه در دل و درون است، یک نشاط و تحرک و پویایی است در همه‌ی زمینه‌ها. این، در واقع تفسیر این آیات کریمه‌ی قرآنی است که: «وَنُريدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ استُضعِفوا فِي الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثينَ» یا «إِنَّ الأَرضَ لِلَّهِ يورِثُها مَن يَشاءُ مِن عِبادِهِ ۖ وَالعاقِبَةُ لِلمُتَّقينَ». یعنی هیچ‌وقت ملت‌ها و امت‌ها نباید از گشایش مأیوس شوند. 📍‌‌بیانات‌ در دیدار اقشار مختلف مردم به ‌مناسبت نیمه‌‌ی شعبان، ۱۳۸۴/۰۶/۲۹  @marefatemahdavi
شرح دعــــــــ📖ــای ندبه - فراز سی و‌ پنجم (۲) 📖آیه دوم ⚜«وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ رُسُلًا إِلی قَوْمِهِمْ فَجاؤُهُمْ بِالْبَیِّناتِ فَانْتَقَمْنا مِنَ الَّذِینَ أَجْرَمُوا وَ کانَ حَقًّا عَلَیْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ؛ و البتّه ما پیش از تو پیامبرانی را به سوی قومشان فرستادیم، پس آنان دلایل روشن برای مردم آوردند، (برخی ایمان آوردند و بعضی کفر ورزیدند) پس، از کسانی که مرتکب جرم شدند انتقام گرفتیم، و (مؤمنان را یاری کردیم که) یاری مؤمنان حقّی است بر عهده ی ما». 📌 نکته ها ⤵️ 1⃣.در این آیه چهار برنامه و سنّت الهی مطرح شده است: الف) سنّت فرستادن پیامبر؛ ب) سنّت معجزه داشتن انبیا؛ ج) کیفر مجرمان؛ د) نصرت مؤمنان. 2⃣. مسأله نصرت مؤمنان در قرآن چندین بار مطرح شده است؛ از جمله: الف) اگر شما خدا را یاری کنید، او نیز شما را یاری می کند: «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْكُمْ». ب) کسانی که در راه ما تلاش و مجاهده کنند، ما راه های خود را به آنان نشان خواهیم داد: «وَ الَّذِینَ جاهَدُوا فِینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا». ج) ما قطعاً پیامبران و مؤمنان را یاری خواهیم کرد: «إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا وَ الَّذِینَ آمَنُوا». د) عاقبت و سرانجام نیک از آنِ متّقین و پرهیزکاران است: «وَ الْعاقِبَهُ لِلْمُتَّقِینَ». 3⃣. آشنایی با تاریخ، عامل تسلّی است: «مِنْ قَبْلِكَ رُسُلًا- فَانْتَقَمْنا- نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ». 4⃣. ابتدا کار فرهنگی و ارشاد، سپس برخورد با مجرمان: «فَجاؤُهُمْ بِالْبَیِّناتِ فَانْتَقَمْنا». 5⃣. مخالفان انبیا، مجرمانی محکوم و مغلوب هستند: «فَانْتَقَمْنا- أَجْرَمُوا». 6⃣. انتقام از مجرم، یکی از مصادیق نصرت مؤمنان است: «فَانْتَقَمْنا مِنَ الَّذِینَ أَجْرَمُوا- نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ». 7⃣. پیروزی مؤمنان، وعده ی قطعی خداوند است (گرچه در ظاهر شهید شوند ولی به هدفشان می رسند): «کانَ حَقًّا عَلَیْنا». 8⃣. هرچند انسان از خدا طلبی ندارد؛ ولی خداوند یاری مؤمنان را بر خود لازم کرده است: «حَقًّا عَلَیْنا». 📖آیه سوم ⚜«وَ لَكُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاهٌ یا أُولِی الْأَلْبابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ؛ ای صاحبان خرد! برای شما در قصاص، حیات (و زندگی نهفته) است. باشد که شما تقوا پیشه کنید». 📌 نکته ها ⤵️ 1⃣. گویا آیه در مقام پاسخ به یک دسته ایرادهایی است که به حکم قصاص، به ویژه از سوی روشنفکر نمایان مطرح می‌شود. قرآن می فرماید: حکم قصاص برای جامعه انسانی تأمین کننده حیات و زندگی است. قصاص یک برخورد و انتقام شخصی نیست، بلکه تأمین کننده امنیّت اجتماعی است. در جامعه ای که متجاوز قصاص نشود، عدالت و امنیت از بین می‌رود، آنچنان که گویا آن جامعه مرده است. چنانکه در پزشکی، کشاورزی و دامداری، لازمه حیات و سلامت انسان، گیاه و حیوان از بین بردن میکروب ها و آفات است. 2⃣. اگر به بهانه اینکه قاتل هیجان روانی پیدا کرده، او را رها کنیم، هیچ ضمانتی نخواهد بود که در جنایت های دیگر این بهانه مطرح نشود، چون تمام جنایتکاران در سلامت، آرامش روحی و فکری دست به جنایت نمی زنند. بنابراین، تمام خلافکاران باید آزاد باشند و جامعه سالم نیز باید به جنگل تبدیل شود تا هرکس بر اثر هیجان و دگرگونی های روحی و روانی بتواند هرکاری را انجام دهد. گمان نکنیم که دنیای امروز، دنیای عاطفه و نوع دوستی است و قانون قصاص، قانونی خشن و ناسازگار با فرهنگ حقوق بشر دنیاست. اسلام در کنار حکم قصاص، اجازه عفو و اخذ خون بها داده تا به مصلحت اقدام شود. 3⃣. توجیهاتی مانند اینکه از مجرمان و قاتلان در زندان با کار اجباری به نفع پیشرفت اقتصادی بهره گیری می کنیم، قابل قبول نیست. چون این برنامه ها، تضمین کننده امنیت عمومی نیستند. اصل، مقام انسانیت و جامعه عدالت پرور است، نه دنیای پرخطر همراه با تولید بیشتر، آن هم به دست جنایتکاران و قاتلان! 4⃣. از آنجا که قانون قصاص، ضامن عدالت، امنیت و رمز حیات جامعه است، در پایان این آیه می فرماید: «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» یعنی اجرای این قانون، موجب خودداری و جلوگیـری از بروز قتل های دیگر است. 5⃣. اجرای عدالت، تضمین کننده حیات جامعه است: «لَكُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاهٌ». 6⃣. تعادل میان رأفت و خشونت لازم است. خدایی که رحمن و رحیم است، قصاص را رمز حیات می داند: «لَكُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاهٌ». 7⃣. حذف عنصر خطرناک، یک اصل عقلانی است: «یا أُولِی الْأَلْبابِ». 8⃣. زود قضاوت نکنید. ممکن است در برخورد سطحی، قصاص را امر خوبی ندانید ولی با خرد و اندیشه در می یابید که قصاص رمز حیات است: «یا أُولِی الْأَلْبابِ». 9⃣. تقوا و دوری از گناه، فلسفه احکام دین است. چه احکام عبادی و چه قضایی: «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ». 🔟. قصاص، سبب بازداری مردم از تکرار قتل است: «لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ». 🔗منبع: شرح قرآنی دعای ندبه - 👤محسن قرائتی @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🥀اَلسَّلاٰمُ عَلَيْكِ يٰا أُمَّ الْبَنِينَ.. 🥀سالروز وفات بانوی فداکار اسلام حضرت (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا گرامی باد. @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | روضه‌خوانی تکان‌دهنده‌ی و قدیمی رهبر انقلاب در مصیبت حضرت ام‌البنین (س) ▫️▪️▫️
👆👆👆 🌀پوستر شماره 7⃣5⃣1⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه ۱۶۱ 🗓سخنرانی در دیدار با اقشار مختلف مردم و میهمانان داخلی و خارجی در سالروز میلاد امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، ۱۳۶۹/۱۲/۱۱ 📒 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 سلاح مورد استفاده امام و یاران؟؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👈🏻در رابطه با سلاح امام زمان (عج) و یارانش قبلا توضیح دادم، نمی شود قطعی نظر داد. اگر بگوییم سلاح امروز است، سلاح امروز ناعادلانه است، کشتار جمعی است. خوب و بد را با هم می کشد. اگر بگوییم شمشیر است با سلاح های روز جور در نمی آید! به همین خاطر نمی شود اظهار نظر قطعی کرد. 👈🏻ولی بعضی از آن آقایانی که می گویند سلاح منظور علم است، این حرف خیلی خنده دار و غیر علمی است. این حرف همان حرفی است که مدعیان دروغینی مثل سید علی محمد باب شیرازی و احمدالحسن به آن استناد می کنند. هیچ استاد مهدویتی این حرف را قبول ندارد که منظور از سلاح امام زمان علمش است. یقینا جنگ هایی رخ خواهد داد و هیچ شکی هم در آن نیست. یکسری افرادی که می گویند سلاح علم است این البته از حرف های انحرافی است و جریان های انحرافی از این استفاده می کنند، این را حواستان فقط باشد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 اینکه بگوییم در زمان غیبت به علما رجوع کنیم، آیا با حدیث ثقلین منافات ندارد که در آن تمسک به قرآن و عترت آمده است؟ شبهه یک برادر اهل تسنن بود خواستم از شما جواب کامل رو بگیرم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ☝️🏻اولا این اهل سنتی که این شبهه را مطرح کرده، ما از ایشان سوال می کنیم شما که لالایی بلد هستی چرا خوابت نمی‌برد! شما که بر می گردی می گویی باید به قرآن و عترت رجوع کرد خُب، شما خودتان چرا به عترت رجوع نمی کنید؟ ✌️🏻اگر اینکه ما می گوییم در زمان غیبت به علما رجوع بکنید این هم حرف عترت است. حرف ما نیست که! حرف امام عصر (عج) است که در زمان غیبت «فَارْجِعُوا فِیهَا إِلَی رُوَاةِ حَدِیثِنا..» به روات حدیث ما که همان فقها هستند به اینها رجوع بکنید. این حرف خود عترت است. عترت این را به ما گفتند. 📄روایت از امام هادی (ع) یا رسول الله (ص) فکر کنم باشد، که اگر نبودند در زمان غیبت علما، مردم به خاطر این شبهات بی دین می شدند. پیغمبر می گویند در زمانی که شبهات می آید، بدعت ها می آید، عالم دینی واجب است که علم خودش را آشکار کند تا جلوی انحرافات را بگیرد. اینها خود حرف عترت است که به علما رجوع بکنید، از خودمان اینها را که در نیاورده ایم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 راستش سوالی که من خیلی تو سرم هست اینه بعد از ظهور آقا و بعد از به شهادت رسیدنشون سریع قیامت میشه؟! یعنی چطور بگم آقا که ظهور کردن و عدل.. همه جا برقرار کردن و شهید شدن بعدش قیامت میشه!؟ و اینکه مگه آقا دنیارو پره عدالت و خوبی نمیکنه مگه همه نجات پیدا نمی کنیم و ظلم و بدی از بین نمیره پس چطور هنوز آدم بدی هست که آقارو شهید کنه؟ و اینکه درسته که میگن ظهور نزدیکه وقت دقیقشو که کسی نمیتونه بگه ولی آخه قبل از اومدن دجال تفکرش میاد تفکرشو که قشنگ داریم می بینیم مخصوصا تو شیعه ها میشه گفت نزدیکه؟؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 🔸راجع به اینکه پس از ظهور امام زمان (عج) شهید می شوند، بارها عرض کردیم طبق نظر اساتید مرکز تخصصی مهدویت آنها اعتقادی به شهادت حضرت ندارند و امام زمان به مرگ طبیعی می میرند. همان دلیلی که شما فرمودید، یعنی دلیل ما برای شهادت امام زمان (عج) دقیقا همین است که جهان پر از عدالت می‌شود، پر از امنیت می شود. حتی اگر انسان خلافکار هم باشد خلافش در آن حد سنگین به اندازه کشتن یک امام دیگر نمی رسد! در این حد گنهکار ما دیگر در جهان پس از ظهور نداریم و امام زمان (عج) به مرگ طبیعی می میرد. ✌️🏻نکته بعدی چه شهادت بگیریم، چه رحلت.. کاری با اینش فعلا نداریم. چون اصلا مهم هم نیست عزیزان! من گاهاً می بینم در گروه ها یک ساعت، دو ساعت نشسته اند بحث می کنند آیا امام زمان شهید می شوند یا به مرگ طبیعی، خُب، می خواهید چه کار مثلا! چه دردی از من و شما دوا می کند؟ می خواهیم چه کار؟ مهم این است که امام را بشناسیم پس از ظهور یاری اش بکنیم، پس از ظهور از دشمنان حضرت نباشیم، مهم این هاست. 👈🏻من بخواهم بدانم امام زمان (عج) زن و بچه دارد، ندارد سه، چهار ساعت با همدیگر بحث بکنیم خُب، که چی مثلا!! این ها از مکرهای شیطان است می‌دانستید؟ شیطان همیشه به گناه که فرمان نمی دهد، برای آدم های مذهبی مثل ماها.. شیطان ما را سرگرم یکسری کارهای مستحبی می کند تا از واجب بیفتیم. 👥آدم های مذهبی خُب، شیطان می داند این ها شرابخور نیستند، ربا خور مثلا نیستند می گوید اینها را چه طور فریب بدهم! اینها را سرگرم مستحبات می کنم تا به واجباتشان نرسند! واجب ما ″زمینه سازی برای ظهور″ است، واجب ما ″شناخت امام زمان (عج) ″ است. ☝️🏻ما این ها را رها می کنیم و سه، چهار ساعت بحث می کنیم آقا امام شهید می شود یانه.. امام زن و فرزند دارد یانه؟ رها کنید این ها را؟؟ می خواهیم چه کار مثلا؟ پس اصل این موضوع اصلا به درد نمی خورد. اما پس از حالا یا موت یا رحلت یا شهادت امام زمان (عج) نه قیامت نمی ‌شود و بحث رجعت ائمه ما داریم و جهان به پایان نمی رسد و ائمه بزرگوار می آیند و رجعت می کنند و حکومت ادامه دارد. 🔸اما اینکه زمان ظهور فرمودید نزدیک است و این حرف ها.. قبلا هم عرض کردیم می توانیم بگوییم زمان ظهور نزدیک است، ولی اینکه بگوییم خیلی نزدیک است و حتما امسال سال بعد ظهور هست این ها دیگر حرف منطقی و درستی نیست! شاید همین فردا هم ظهور باشد ان شاءالله و شاید چندین سال بعد خدای نکرده ظهور نباشد، همیشه باید منتظر بود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi