eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.6هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
961 ویدیو
443 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 عجل الله تعالی فرجه الشریف می آید انجام میدهد، یعنی چه؟! امروز تکلیف شما چیست؟ شما امروز باید چه بکنی❓ 👌شما باید را آماده کنی، تا آن بزرگوار بتواند بیاید و در آن زمینه ی آماده، اقدام فرماید. از صفر که نمیشود شروع کرد! جامعه ای میتواند پذیرای مهدی موعود أرواحنا فداه باشد که در آن آمادگی و قابلیت باشد، و الّا مثل انبیاء و اولیاء طول تاریخ میشود. ❓چه علّتی داشت که بسیاری از انبیای بزرگ اولی العزم آمدند و نتوانستند دنیا را از بدیها پاک و پیراسته کنند؟ چرا؟ 👈چون زمینه ها آماده نبود. چرا امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه الصّلاه و السّلام در زمان خودش؛ در همان مدّت کوتاه حکومت با آن قدرت الهی، با آن علم متّصل به معدن الهی، با آن نیروی اراده، با آن زیباییها و درخشندگی هایی که در شخصیت آن بزرگوار وجود داشت و با آن توصیه های پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله درباره ی او نتوانست ریشه ی بدی را بخشکاند❓ 🔹آن وقت اگر امام زمان علیه الصّلاه و السّلام در یک دنیای بدون تشریف بیاورند، همان خواهد شد! ✅باید آمادگی باشد. این آمادگی چگونه است؟ این، همانی است که شما نمونه هایی از آن را در جامعه ی خودتان مشاهده میکنید. امروز در ایران اسلامی چیزهایی از درخشندگی های معنوی وجود دارد که در هیچ جای دنیا نیست. تا آنجایی که ما خبر و گزارش و اطّلاع داریم؛ از قضایای دنیا بیخبر هم نیستیم.  🔗امام خامنه ای_۱۳۷۶/۹/۲۵ @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و پنجاه وپنجم (از فایل شماره 87) ⬅️
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و پنجاه وششم (از فایل شماره 87) ⬅️نکته بعد خود این آیه می گوید "لا تَحْزَنْ" ابوبکر ناراحت نباش غصه نخور. ☝️بحث این است که غصه نخور خودش دلیل بر ضعف ابوبکر است. کنار پیغمبر بودی و نگران بودی؟ 💠«أَلا إِنَّ أَوْلِياءَ اللَّهِ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ آگاه باشيد كه قطعاً بر اولياى خدا، نه ترسى است ونه اندوهگين مى‌شوند.» صراحت آیه قرآن📖 است. اولیای خدا خوفی ندارند محزون نمی شوند، ابوبکر اگر اولیای خدا بود پس چرا محزون شد؟ ابوبکر اگر اولیای خدا بود پس طبق این آیه نباید محزون می شد❓ اتفاقا این آیه دلیل بر رد ابوبکر است، شما این آیه را به نفع ابوبکر آمدید مطرح کردید!! 👥⁉️ اما سنی ها زرنگ هستند اینها دلیل می آورند خوف که چیز بدی نیست خدا راجع به حضرت موسی و پیغمبر (ص) هم بحث خوف را گفته، خدا خوف و حزن را برای انبیایش بکار برده پس برای ابوبکر بد نبود.. ◀️در جواب می گوییم حضرت موسی و پیغمبر (ص) به خاطر نفس خودشان نترسیدند👇 👈بلکه ترس و نگرانی حضرت موسی از این بود که این افراد ساده لوح و جادوگر مردم را گول نزنند. به همین خاطر خدا میگوید؛ 💠«قُلْنا لا تَخَفْ إِنَّكَ أَنْتَ الْأَعْلى‌ ما (به موسى) گفتيم: نترس! همانا تو خودت برترى. 💠وَ أَلْقِ ما فِي يَمِينِكَ تَلْقَفْ ما صَنَعُوا إِنَّما صَنَعُوا كَيْدُ ساحِرٍ وَ لا يُفْلِحُ السَّاحِرُ حَيْثُ أَتى‌ و آنچه را در دست راستت دارى بيفكن تا هر چه را آنان ساخته‌اند در كام خود فرو برد (و ببلعد). همانا آنچه آنان ساخته‌اند (فقط) حيله ساحر است و ساحر هر جا رود (و هر چه كند پيروز) و رستگار نگردد.» ❌نه اینکه از مارها ترسیده باشد حضرت موسی را بخورند🐍. از این ترسید نکند مردم گول این ساحرها را بخورند. ادامه آیه را می خواندید کاملا متوجه میشدید. ⚠️بعد «فَلا يَحْزُنْكَ قَوْلُهُمْ...» که راجع به آقا رسول الله هست این حزن برای خود پیغمبر (ص) نبود، می گوید قول آنها. پیغمبر از آن ناراحت بود که نکند مردم به کفر و شرک شتاب بگیرند و به سمت اسلام نیایند. خدا می گوید ناراحت نباش از حرف های آنها دلگیر نباش. پس کاملا مشخص است که اصلا رد پیغمبر نیست دارد راجع به چیز دیگری حرف می زند. ↩️ولی "لا تَحْزَنْ" راجع به ابوبکر، سوال ما این است آقای ابوبکر از چی می ترسیدی؟ تو که در کنار پیغمبر بودی به وعده های خدایی ایمان نداشتی که کنار پیغمبر داشتی می ترسیدی؟❗️ 📖 قسمت بعدی آیه هم نزول سکینه است. 💬می گویند خدا سکینه و آرامش را در این آیه «فَأَنْزَلَ اللَّهُ سَكِينَتَهُ عَلَيْهِ» بر او نازل کردی منظور ابوبکر است، چون که پیغمبر (ص) نیاز به آرامش ندارد، پیغمبر خودش پیامبر است و سکینه الهی بر او نازل می شود. پس سکینه و آرامش را خدا بر ابوبکر نازل کرد.. 👈ما در جواب می گوییم تمام ضمایر ( هُ ) که در این آیه هست همه به پیغمبر برمی گردد، پس این ضمیر هم باید به پیغمبر برگردد چون برخلاف سبک و سیاق آیه هست. 👈در ضمن شما اگر سوره توبه آیه [26] را نگاه می کردید آنجا خدا جواب شما را داده؛ 💠«ثُمَّ أَنْزَلَ اللَّهُ سَكِينَتَهُ عَلى‌ رَسُولِهِ وَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ وَ أَنْزَلَ جُنُوداً لَمْ تَرَوْها وَ عَذَّبَ الَّذِينَ كَفَرُوا وَ ذلِكَ جَزاءُ الْكافِرِينَ سپس خداوند، آرامش خود را بر پيامبرش و بر مؤمنان فرو فرستاد و سپاهيانى فرستاد كه شما آنان را نديديد و كافران را عذاب كرد، و اين كيفر كافران است.» خدا سکینه را بر رسول و مومنین نازل کرده، پس چرا دروغ می گویید خدا لازم نیست بر پیغمبر (ص) سکینه نازل بکند⁉️ این آیه صراحتا می گوید خدا بر پیامبر سکینه نازل کرد؟ 💠یا آیه [26] سوره فتح «..فَأَنْزَلَ اللَّهُ سَكِينَتَهُ عَلى‌ رَسُولِهِ وَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ..» پس دو جای قرآن داریم اتفاقا سکینه بر پیغمبر و مومنین نازل می شود. ❓حالا سوال ما از شما این است اینجا خدا می گوید بر پیغمبر و مومنین. پس چرا در آیه غار فقط می گوید سکینه بر پیغمبر نازل می شود ابوبکر پس کو؟ حتما ایمانی نداشت خدا او را در کنار پیغمبر ذکر نکرد. چون در دوتا آیه دیگر مومنین را در کنار پیغمبر (ص)✨ برای نزول سکینه خدا ذکر می کند اما در این آیه ذکر نمی کند و فقط رسول را ذکر می کند! اینجا اتفاقا شما سنی ها باید جواب بدهید چرا مثل مومنین، ابوبکر را کنار پیغمبر نیاورد؟ 👌خُب همین مقدار به نظرم کافی است برای اینکه این قضیه را رد بکنیم و نشان بدهیم این آیه ربطی به جناب ابوبکر و بحث هایی که در رابطه با آن هست، ندارد. 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 356 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مجموعه کلیپ چشم انتظار 🎙 حجت الاسلام نصوری ▫️کلیپ شماره ۹ 🔹🔸🔹
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
✨ 💠عَنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ علیه‌السلام قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی‌الله‌علیه‌وآله‏ الْقَائِمُ مِنْ وُلْدِي اسْمُهُ اسْمِي وَ كُنْيَتُهُ كُنْيَتِي وَ شَمَائِلُهُ شَمَائِلِي وَ سُنَّتُهُ سُنَّتِي يُقِيمُ‏ النَّاسَ‏ عَلَى‏ مِلَّتِي‏ وَ شَرِيعَتِي وَ يَدْعُوهُمْ إِلَى كِتَابِ رَبِّي عَزَّ وَ جَلَّ مَنْ أَطَاعَهُ فَقَدْ أَطَاعَنِي وَ مَنْ عَصَاهُ فَقَدْ عَصَانِي وَ مَنْ أَنْكَرَهُ فِي غَيْبَتِهِ فَقَدْ أَنْكَرَنِي وَ مَنْ كَذَّبَهُ فَقَدْ كَذَّبَنِي وَ مَنْ صَدَّقَهُ فَقَدْ صَدَّقَنِي إِلَى اللَّهِ أَشْكُو الْمُكَذِّبِينَ لِي فِي أَمْرِهِ وَ الْجَاحِدِينَ لِقَوْلِي فِي شَأْنِهِ وَ الْمُضِلِّينَ لِأُمَّتِي عَنْ طَرِيقَتِهِ‏ وَ سَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُون‏.  📚 (کمال‌الدين، ترجمه کمره‏‌اى، ج‏۲، ص۸۳) 🔆از امام صادق به نقل از امام باقر به نقل از جدش علیهم‌السلام به نقل از رسول اللّه صلی‌الله‌علیه‌وآله آمده است: 🔸«امام قائم از فرزندان من است، نامش نام من است، کنیه‌‏اش کنیه من است، سیما و قامتش چون سیما و قامت من و سیره و روشش، سیره و روش من است. مردم را بر دین و آئین من استوار نماید و به کتاب خداى عزوجل فراخواند. 🔹هرکه او را اطاعت کند، مرا اطاعت کرده است و هرکه از او سرپیچى کند، مرا سرپیچى کرده است و هرکه در غیبتش او را منکر شود، مرا منکر شده است و هرکه او را تکذیب کند، مرا تکذیب کرده است و هرکه او را تصدیق کند، مرا تصدیق کرده است. 🔸من از کسانیکه سخن مرا درباره [وجود و غیبت و فرج و قیام] او تکذیب مى‏‌کنند و امتم را از راه او منحرف مى‏‌نمایند به خدا شکایت می ‏برم، وَ سَیعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَی مُنْقَلَبٍ ینْقَلِبُونَ». @marefatemahdavi
✅ شروع ثبت نام دوره مهم " خلاصه نویسی ، فیش برداری ، اصول تحقیق و پژوهش " 💠 ویژه افراد بالای 12 سال 👌 از سطح ساده به پیشرفته ✅ با شرکت در این دوره دیگر استرس شب امتحان و مشکل فراموش کردن مطالب خوانده شده از کتاب های درسی و غیر درسی را فراموش کنید. 👇👇 برای ثبت نام و توضیحات به پست زیر رجوع کنید 👇👇 🔗 آدرس توضیحات دوره : https://eitaa.com/ma_va_o/13997
👤یک کارشناس مهدوی؛ تفکر و عقلانیت ما را به امام زمان(عج) نزدیک می‌کند ⬇️⬇️⬇️
✍به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمد شهبازیان» در ادامه شرح وظایف منتظران، اظهار کرد: در عالم دو نظام وجود دارد یکی حق با محوریت ائمه(ع) و ابزار عقلانیت دینی، و دیگری نظام باطل با محوریت شیطان و ابزار جهل. 💠این کارشناس مهدوی ادامه داد: شیطان بعد از رانده شدن از درگاه الهی از خدا مهلت خواست و خدا نیز به او به تعبیر قرآن «إِلى‌ يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ» مهلت داد. منظور از این وقت معلوم، زمان ظهور حضرت مهدی(عج) است که سیطره حاکمیت شیطان پایان می یابد؛ لذا شیطان با درک این مسئله همه فتنه ها را برای آخرالزمان قرار داد. وی تصریح کرد: اگرچه ما نمی دانیم ظهور امام زمان(عج) چه وقت است و اهل بیت(ع) تاکید دارند که وقت تعیین کنندگان برای امر ظهور، دروغ‌گو هستند، اما به هر حال هر روز که از عمر ما میگذرد یک روز به ظهور نزدیک می شویم و شیطان از این مسئله در رنج است و همه فتنه هایش را در آخرالزمان جمع کرده است. 👌حجت الاسلام شهبازیان در ادامه بیان کرد: از این رو، آخرالزمان دوران رنج است و دینداری در آن همچون در دست گرفتن گلوله آتش است، تا جایی که حتی آنها که قائل به امامت حضرت مهدی(عج) بوده اند دچار لغزش می شوند، برخی به دنبال نفی حضرت مهدی(عج) هستند و برخی در مدیریت جهانی و علم و عصمت امام عصر(عج) شبهه می کنند. 💠 وی تاکید کرد: اگرچه ما نمی دانیم علت اصلی غیبت چیست و نمی توان گفت اگر 313 نفر آماده شوند، ظهور حتما رخ می دهد اما از عوامل زمینه ساز ظهور، غربال شدن افراد است تا دینداران حقیقی و مومنان مشخص شوند در این میان قطعاً ریزش هایی اتفاق می افتد به فرموده امام زمان(عج) بدون علم و تفکر عقلانی و دقت و رجوع به منابع صحیح برای دین شناسی، دچار لغزش خواهیم شد، و به اسم دینداری به حضرت(عج) آسیب می رسانیم و بستری برای دوری از امام زمان(عج) میشویم. 👈حجت الاسلام شهبازیان با اشاره به اهمیت عقلانیت دینی در عصر غیبت، خاطرنشان کرد: این مسئله به قدری مهم است که امام صادق(ع) می فرمود: اگر دست من بود حتی با چوب (زور) جوان شیعه را به تفقه در دین مجبور می کردم. ما برای خرید یک گوشی تلفن همراه از چندین نفر پرس و جو و تحقیق بسیار میکنیم اما آیا برای دین‌مان هم چنین رویکردی داریم؟! لذا از وظایف اصلی منتظران در عصر غیبت تفقه، تدبر و تفکر در دین است.    @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مجموعه کلیپ چشم انتظار 🎙 حجت الاسلام نصوری ▫️کلیپ شماره ۱۰ 🔹🔸🔹
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
•💔• آنقدر منتظر آمدنت خواهم ماند کزمزارم گل نرگس به ثمربنشیند ⛅️أللَّھُمَ‌؏َـجِّـلْ‌لِوَلیِڪْ‌ألْفَـرَج.. @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شبهه مهدویت را امری خیالی و آفت عقل می داند و پاسخ کارشناس برنامه 🔶🔹🔶
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد سوالم در مورد ۳۱۳ یار حضرت هست که آیا همه شیعه بودن از اول و اینکه آیا گناهی ازشون سرزده؟ از کدوم کشورها و شهرها هستن؟ غیر ۳۱۳ یار دیگران به چه صورتی (مستقیم یا غیر مستقیم) در خدمت حضرت مهدی عج هستن؟ همزمان با صدای حضرت که در جهان طنین انداز میشه صدای شیطان هم بلند میشه؟ و آیا راهی برای تشخیص هست؟ در این مورد اگر توضیحی بفرمایید ممنون میشم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 📝جایی ننوشته که صدای امام زمان (عج) در جهان طنین انداز می شود صدای شیطان هم بلند می شود، روایت نداریم. آن بحث صیحه آسمانی است که بحثش جداست، قبلا توضیح دادیم. 👈🏻اما راجع به 313 نفر که از کدام شهرها و کشورها هستند.. نمی شود اظهار نظر کرد روایتی در این زمینه نداریم. آن یک روایتی هم که داریم گفتیم خیلی اعتبار ندارد. 🔸حالا اینکه از اول شیعه بودند.. بله از مؤمنین و افراد بالامرتبه شیعه هستند و یقینا امام زمان (عج) یاران دیگری هم غیر از آنها دارد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 ببخشید بعضیا ادعا میکنن سید حسنی همون خراسانی هستش آیا درسته؟؟ این هم احادیثی ک نقل میکنند. ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﺩﯾﮕﺮ، ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺷﺨﺺ ﺑﻪ ‏«سید ﺣَﺴَﻨﯽ» ﻧﺎﻡ ﺑﺮﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺑﺤﺎﺭ ﺍﻻﻧﻮﺍﺭ، ﺝ53، ﺹ15 ﺑﺮﺧﯽ ﺭﻭﺍیات، ﻣﺤﻞ ﺧﺮﻭﺝ «ﺣﺴﻨﯽ» ﺭﺍ ‏«ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ ﺩﯾﻠﻢ» ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ: ‏«ﺁﻥﮔﺎﻩ "سید ﺣَﺴَﻨﻰ" ﺁﻥ ﺟﻮﺍﻥ ﺯﯾﺒﺎ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺳﺮزﻣﯿﻦ ﺩﯾﻠﻢ ﺧﺮﻭﺝ ﮐﺮﺩﻩ ﭘﺲ... ﻣﺮﺩﺍﻧﻰ ﮐﻪ ﺍﯾﻤﺎﻧﻰ ﻓﻮﻻﺩﯾﻦ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺍﺟﺎﺑﺖ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ» . ﺧﺼﯿﺒﯽ ، ﺣﺴﯿﻦ ﺑﻦ ﺣﻤﺪﺍﻥ ، ﺍﻟﻬﺪﺍﯾﺔ ﺍﻟﮑﺒﺮﯼ ، ﺹ403 ﺑﯿﺮﻭﺕ ، ﺍﻟﺒﻼﻍ ، 1419 ق ﺧﻼﺻﻪ ﺍﯾﻦﮐﻪ ‏«ﺣَﺴﻨﯽ» ﮐﻪ ﮔﺎﻫﯽ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ‏«ﻣﺮﺩﯼ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ» ﻭ ﮔﺎﻫﯽ ‏ «ﺟﻮﺍﻥ ﺑﻨﯽﻫﺎﺷﻤﯽ» ﯾﺎﺩ ﺷﺪﻩ ، ﺍﺯ ﺩﯾﻠﻢ ‏(ﺷﻤﺎﻝ ﺍﯾﺮﺍﻥ‏) ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺷﻌﯿﺐ ﺑﻦ ﺻﺎﻟﺢ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺳﻤﺮﻗﻨﺪ ﺧﺮﻭﺝ ﮐﺮﺩﻩ میﺭﻭﺩ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺁﻥ ﺩﻭ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﮐﻮﻓﻪ ﺣﺮﮐﺖ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. ﺳﻌﯿﺪ ﺑﻦ ﻫﺒﺔ ﺍﻟﻠﻪ ، ﻗﻄﺐ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺭﺍﻭﻧﺪﯼ ، ﺍﻟﺨﺮﺍﺋﺞ ﻭ ﺍﻟﺠﺮﺍﺋﺢ ، ﺝ3 ﺹ1155 ﻗﻢ ، ﻣﺆﺳﺴﺔ ﺍﻻﻣﺎﻡ ﺍﻟﻤﻬﺪﯼ ‏( ﻋﺞ ‏) ، ﭼﺎﭖ ﺍﻭﻝ ، 1409 ﻕ و نیز در این روایت به صراحت سید خراسانی را یا همان سید حسنی را به سیادت از بنی هاشم و آل علی (ع) تأکید میکند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ⁉️چه کسی گفته سید حسنی همان خراسانی است؟ کدام روایت نوشته؟ روایت شخصی به نام حسین بن حمدان خصیبی را به عنوان سند می آورند، این آقایان اگر ذره ای سواد رجالی داشتند می دانستند که حسین بن حمدان خصیبی از کسانی است که غالی و فاسد المذهب است و روایاتش به هیچ وجه مورد قبول نیست. یعنی حتی چیز به این سادگی را هم نمی دانند و به روایت چنین فردی استناد می کنند. 📑تنها روایت معتبر در رابطه با حسنی (که آنجا هم فقط نوشته حسنی ننوشته سید) در کتاب کافی، جلد 8 هست که صراحتا می گوید هنگامی که سفیانی و یمانی می آید «تَحَرَّکَ الْحَسَنی» حسنی هم خروج می کند، همین. و هیچ اسمی از سید بودن و خراسانی بودنش نمی آید. و تحرک حسنی را از مکه ذکر می کند و این روایاتی که از شمال و اینها می آید کاملا ضعیف و حتی احتمال جعلش هم است. چون فردی مثل حسین بن حمدان خصیبی این را نقل کرده است. ❌این آقایان این قدر نمی دانند که هر روایتی را در هر کتابی دیدن نقل نمی کنند. پس یقینا خراسانی همان حسنی نیست و 180 درجه با همدیگر فرق دارند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ✅پاسخ به تمامی شبهات و سوالات شما🔰 🆔 @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت سیصد و پنجاه وهفتم (از فایل شماره 88) ☑️در ادامه بحث هایی که داشتیم در رابطه با مباحث دولت کریمه استدلالهایی که اهل سنت برای خلافت ابوبکر داشتن، می رسیم به آیه ارتداد. 📖آیه [54] سوره مائده👇 💠«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكافِرِينَ يُجاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلِيمٌ. 💠اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! هر كس از شما كه از دين خود برگردد (به خدا ضررى نمى‌زند، چون) خداوند در آينده قومى را خواهد آورد كه آنان را دوست دارد و آنان نيز خدا را دوست دارند. آنان نسبت به مؤمنان نرم و فروتن و در برابر كافران سرسخت و قاطعند، در راه خدا جهاد مى‌كنند و از ملامت هيچ ملامت‌كننده‌اى نمى‌هراسند. اين فضل خداست كه به هر كه بخواهد (وشايسته ببيند) مى‌دهد و خداوند وسعت‌بخش بسيار داناست.»✨ 👈فخر رازی میگوید ویژگی های این آیه به ابوبکر ربط دارد چون خداوند می گوید در آینده گروهی می آیند که خدا آنها را دوست دارد آنها خدا را دوست دارند و با مرتدین مبارزه می کنند، خُب بعد از پیغمبر هم ما گروهی داشتیم به نام مرتدین، ابوبکر هم با اینها جنگید. فخر رازی این را 📙 در کتاب "تفسیر کبیر خودش، ج12 ص28" می آورد. ♦️حالا باید این مباحث را نقد بکنیم. دو دلیل دارند شما این دلایل را بزنی خود به خود استدلال روی هوا می رود؛ 1⃣- یک دلیل این است این آیه راجع به ابوبکر نازل شد. 2⃣- دوم اینکه ویژگی هایی که در این آیه هست برای ابوبکر و دوران بعد از اوست. ⬅️اما راجع به ادعای اول که نزول آیه درباره ابوبکر است، شما خودت را بکشی هم هیچ روایت و مستندی برای این ادعا وجود ندارد، هیچ روایتی که بگوید این آیه در شان ابوبکر نازل شده ما نداریم. 👌خود مفسرین شیعه هم راجع به این گفتند آیه عام است راجع به هر کسی میتواند باشد، حتی آیه ممکن است به ظهور امام زمان✨ هم اشاره کند. حالا ما با قول شیعه کاری نداریم اصلا نمیخواهیم روی بحث های علمای شیعه بحث بکنیم. 🔸اما خود آقایان اهل سنت هم برویم داخلش، اکثر مفسرین با توجه به روایاتی که در ذیل آیه پنجاه و چهار سوره مائده آمده معتقد هستند آیه درباره اهل یمن است آن قومی که خدا وعده شان داده اینها اهل یمن هستند. 👥جناب مجاهد، حتی طبری در کتاب جامع البیان فی تفسیر القرآن صراحتا آنجا این را نقل می کند که اینها اصلا ربطی به ابوبکر ندارد❌. حتی آلوسی که سنی متعصب است میگوید قول مشهور در بین اهل سنت این است که آیه درباره اهل یمن نازل شده. آلوسی در کتاب تفسیر خودش "روح المعانی ج6، ص453" می گوید اکثر علمای سنی می گویند آیه راجع به مردم یمن است. 📚البته در بعضی روایات داریم این آیه راجع به شیعیان است حتی خود فخر رازی هم در تفسیر خودش این را می آورد. ولی بعضی ها بدون اینکه مستند و روایتی داشته باشند معتقد هستند آیه راجع به ابوبکر است. 📎ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 357 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
👤شیخ رجبعلی خیاط: 🔹قیمت تو به اندازه توست، اگر را بخواهی، قیمت تو بی نهایت است و اگر را بخواهی، قیمت تو همان است که خواسته ای. @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
📖📿📖📿📖📿📖 📖 ✨(بِسْم الله الرحمن الرحيم) 💠سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَحَقِّهِ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ ٱلسَّلاَمُ، 💠أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ، وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ، وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ،وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ،وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ 💠وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً، وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ،وَالْبَعْثَ حَقٌّ،وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ،وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ، وَالْمِيزَانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، وَالْحِسَابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ، وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ،يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ،فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَاأَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ، 💠وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ،وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُم آمِينَ آمِينَ. 📖📿📖📿📖📿📖 ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi
🔵تطبیق اعمال با رفتار 🔸در هیچ دوره ای در ایران، جوانان، پسرها، دخترها، جمعیتهای انبوه و عظیم، این طور شیفته، دلباخته، منتظر، مشتاق، شیدای آن بزرگوار نبوده اند که بحمدالله در این زمان هستند... ☝️⚠️ ما نباید به همین شوق و عشق و علاقه اکتفا کنیم؛ ⬅️باید اوّلاً معرفتمان را زیاد کنیم، ⬅️ثانیاً از لحاظ عمل و رفتار هم سعی کنیم خودمان را منطبق کنیم با آن چیزی که به حسب تفکر شیعی و اسلامی ما، امام نماد آن است؛ چون امام، اسلام مجسّم است؛ همچنان که خود پیغمبر، قرآن و اسلامِ مجسّم بود. اخلاق و رفتار و عمل پیغمبر صلی الله علیه و آله تجسّم قرآن بود؛ ائمّه هم همین طورند. 🌟امام، مظهر اسلام، مظهر علو الهی در میان بشر، مظهر عزّت الهی و نمونه ی کاملی است که خدای متعال انسانها را به سمت تعالی، تکامل و در حقیقت به سوی این نمونه دعوت میکند و او را نشان میدهد و انسانها را به این سمت فرا میخواند. ⚠️اگر ما عقیده داریم که حضرت بقیه الله ارواحنافداه امروز آن فرد زنده ی مورد توجّه پروردگار و مَهبَط ملائکه ی الهی در زمان ماست، پس باید خود را از لحاظ عمل، اخلاق و رفتار نزدیک کنیم به آن چیزی که این بزرگوار میخواهد؛ یعنی معرفت عمیق تر و رفتار منطبق تر و صحیح تر.⚠️  📍بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی، ۱۳۸۳/۷/۹ @marefatemahdavi
29.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بیشترین روایات مهدویت در عصر کدام امام(ع) بوده و علت آن چیست؟ 🔶🔹🔶
💠رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه؛ راه همنشینی با امام زمان(عج)/ افقی که زندگی منتظران را هدفدار می‌کند ⬇️⬇️⬇️
✍به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدصادق کفیل» درباره ویژگی های زندگی مهدوی، اظهار کرد: برای تغییر و رشد کردن در زندگی باید افق داشته باشیم، باید بدانیم برای مثال 10 سال یا 20 دیگر کجا هستیم و به چه مقامی دست می یابیم؟.. 🔹رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه ادامه داد: امام زمان(عج) در دعای افتتاح افقی از همه چیز زیباتر مقابل ما گشوده اند و تاکید دارند فقط برای ظهور من دعا نکنید بلکه برای خودتان هم دعا کنید: «وَ تَجْعَلُنَا فى‌ها مِنَ‌ الدُّعَاةِ‌ إِلَى طَاعَتِكَ‌ وَ الْقَادَةِ‌ إِلَى سَبِيلِكَ‌» یعنی در آن (عصر ظهور)، ما را از دعوت‌گران به سوی طاعتت و پيش‌آهنگان راهت قرار دهی. 👈وی تصریح کرد: یعنی ای منتظران بگویید: خدایا! من می خواهم در حکومت جهانی مهدی فاطمه(س) رهبر باشم. یک جمله شیطانی وجود دارد که می گوییم ما کجا و امام زمان(عج) کجا؟ این جمله واقعاً شیطانی است و باعث می شود ما عقب‌گرد کنیم در حالی که باید دائما بگوییم: خدایا من می خواهم در حکومت حضرت حجت(عج) رهبر شوم. 🔸حجت الاسلام کفیل تاکید کرد: شما خیلی پرتوان باشید در دولتی وزیر، وکیل، استادتمام و آیت الله می شوید تا کی و کجا پیش می رویم؟ اما اگر بخواهیم در حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) رهبر باشیم آنگاه یک خانم خانه دار هم چنین نقشی را ایفا می کند و دیگر نمی گوید عمر ما به تکرار گذشت و به جایی نرسیدیم. 👈وی اضافه کرد: اساساً به جایی رسیدن یعنی چه؟ چه کسی به جایی رسیده است؟ وجود مقدس امام صادق(ع) در دعای شریف عهد به ما یاد می دهند که صبح ها دست به دعا برداریم و عرضه کنیم: «فَأَخْرِجْنِي مِنْ قَبْرِي مُؤْتَزِراً كَفَنِي» این باید افق ما باشد. 🔹حجت الاسلام کفیل ابراز کرد: اینچنین می توان در همین دنیا همنشین امام زمان(عج) و امام حسین(ع) شد، وجود افق، زندگی را هدف دار می کند، در افق های دنیوی انسان تا به دنیا می رسد، میگوید همین بود! 👈وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت امیرمومنان(ع) می فرمایند: امور دنیا را بشنوی بهتر از دین است اما دیدن آخرت بهتر از شنیدنش است ... باید توجه داشت افق‌مان را معنوی و اخروی کنیم تا غصه‌دار نشویم و وقتی به هدفی رسیدیم بگوییم این همان چیزی بود که میخواستم. @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔸 حضرت آیت ‌الله بهجت قدس‌سره⤵️ 👌ما ✨ عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را می داریم، چون امیر نحل (فرمانده کل) است؛ امور ما مطلقاً به وسیله او به ما می رسد؛ و او را صلی‌الله‌علیه‌وآله برای ما امیر قرار داده است؛ و پیغمبر را دوست داریم، چون او را واسطه بین ما و خود قرار داده؛ و خدا را دوست داریم، برای اینکه منبع همه است و وجود ممکنات، فیض اوست. @marefatemahdavi