eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.7هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
947 ویدیو
441 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و سه) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت بیست و سوم 👌..جالب است در همین وسائل الشیعه در همین باب، حدیث شماره یازده، یک حدیث دیگر در تأیید همین حرف هست. 📕در عیون اخبار الرضا (ع) روایتی آمده که امام رضا برادری به نام زید داشت. در زمان بنی عباس که مأمون حاکم ‌بود، این زید یکسری خرابکاری هایی کرده بود خانه بعضی ها را خراب کرده بود و .. تندروی کرد، افراط کرد. مأمون زید را دستگیر کرد و پیش امام رضا آورد، گفت امام رضا (ع) زید برادر تو یکسری خرابکاری کرد ما به احترام تو به برادرت چیزی نگفتیم.. مثل آن یکی زید عموی شما خرابکاری کرده.. 🔶امام رضا (ع) اینجا ناراحت شدند و فرمودند؛ «لَا تَقِسْ‌ أَخِی‌ زَيْداً إِلَى زَيْدِ بْنِ عَلِيٍّ(ع)» برادر من زید را با آن زید مقایسه نکنید (امام رضا دارد به مأمون می گوید) «فَإِنَّهُ كَانَ مِنْ عُلَمَاءِ» آن زید که شهید شد از علما بود! (اینجا هم جالب است امام رضا می گوید) برای رضای آل محمد خروج کرد، خدا او را رحمت کند «وَ قَدِ اسْتَشَارَنِي» از قول امام صادق (ع) می‌گوید، زید قبل از قیامش با من مشورت کرد. ⁉️⁉️(چرا روی زید دارم تأکید می کنم؟ یک عده هستند با یکسری روایات ضعیف دارند قیام زید را باطل جلوه می دهند، می‌گویند اصلا امام صادق (ع) مخالف بود، امام صادق رضایت نداشت.. ولی این روایات دارد خلافش را ثابت می کند. امام صادق می گوید با من مشورت کرد من به او گفتم آخر کار تو شهادت است، می‌خواهی بروی برو ولی آخر کار تو شهادت است.‌ 👈یعنی آخر کار زید را به او گفت، یعنی موفق نمی شوی و شهید می شوی ولی نهی نکرد. فعل نهی در عربی مشخص است یعنی نرو، مگر امام صادق چنین چیزی به او گفت؟ امام گفت آخر کار تو شهادت است. مگر ما بدانیم آخر کارمان شهادت است نباید عمل را انجام بدهیم؟ وظیفه ات را انجام بده اتفاقا همان شهادت باعث خیلی برکات دیگر هم می‌شود‌. جالب است راوی می گوید وقتی زید از پیش امام صادق (ع) رفت امام گفتند وای به کسی که صدای زید را بشنود و به آن عمل نکند) 💭امام رضا (ع) می گوید این زید بود، تو برادر من را با آن زید یکی نکن. 👌این روایت دارد قیام زید را تأیید می‌کند. پس هر قیامی قبل از ظهور باطل نیست. ❌قیامی قبل از ظهور باطل است که طرف مردم را به سمت خودش دعوت بکند یا بیاید به مردم بگوید من امام زمانم ادعای مهدویت کند، این قیام قیام باطل است، که ما در طول تاریخ داشتیم مثلا بهائی ها، علی محمد باب، ادعای امام زمانی کرد. غلام احمد قادیانی در هند یا پاکستان. مهدی سودانی در سودان. اینها به اسم امام زمان قیام کردند که این باطل است‌. ولی امام خمینی (ره) کی ادعا کرد من امام زمانم؟ کی گفت به سمت من بیایید!!! 🎤استاد احسان عبادی ۲۳ @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
✍🏻امام خامنه ای: 🔸امام، راه آزاد زیستن، کامل شدن، ساختن زندگی به شکلی که مورد رضای خدا و دستور اسلام است، سازندگی حقیقی زندگی و عدم سازش با قدرتهای ضد اسلامی را به ما نشان داد. اینها، برای ما درسهای بیست و دوم بهمن است. بیست و دوم بهمن، عید حقیقی برای ملت ماست.۱۳۶۸/۱۱/۰۴ 🇮🇷 @marefatemahdavi
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست ‌و شصت و پنجم 🔹.. بحث زمان را که گفتیم یکسری مکان را خدمت شما می گوییم، خود روز عرفه که گفتیم اثر دارد، اما ما یک عرفات هم داریم که مکان است. پس ما یک زمانی داریم که به آن می گوییم عرفه، یک زمینی هم داریم به نام زمین عرفات که مردم می‌روند و آنجا دعا 🤲 می کنند، پس هر دو اثر دارد. 💠مثلا شب قدر، شما شب قدر در منزل خودت هم می توانی مراسم بگیری و هیچ نیازی نیست حتما مسجد بروی. کسی نگفت حتما شب قدر 🕌مسجد برو می‌توانی در منزل خودت مراسم بگیری و مراسم داشته باشی و در حد توان خودت اعمال انجام بدهی. اما مسجد بروی اثر استجابت دعایت بیشتر است. هم مؤمنین✨ هستند.. بالاخره در آن جمع یک نفر مؤمن که هست خود شما مؤمن هستید در مسجد حداقل یک نفر مؤمن پیدا می شود، خدا به برکت دعای او دعای بقیه را هم مستجاب می کند و اینکه مسجد🕌 است جامعیت دارد، خانه خداست. 👌ما قبلا گفتیم بعد از نماز واجب دعا مستجاب است، حالا چقدر زیباست که این نماز واجب را در مسجد بخواند و بعدش دعا بکند، یعنی نور علی نور. هم دعا می‌شود بعد از نماز واجب، هم دعا می‌شود در درون مسجد، خیلی ارزشمند است. خیلی ها حواسمان نیست و سریع از مسجد بیرون می آییم. 🌍حواسمان به مکانها باشد. دعا در سرزمین عرفات، دعا در حرم اهل بیت علیهم السلام✨، فرقی هم نمی کند همه اهل بیت علیهم السلام، دعا زیر قبه امام حسین (ع)✨ داریم که مستجاب است، حرم آقا علی بن موسی الرضا (ع)✨، مسجد بالاسری که دارد، آنجا از خادم ها سوال کنید مسجد بالاسر حرم امام رضا کجاست، کنار ضریح است سوال کنید، آنجا نماز بخوانید دعا مستجاب است.‌ 📘روایت داریم از آقا رسول الله (ص) هر کس در ماه رمضان بخشیده نشود بدبخت است. یعنی چه؟ 👈یعنی در ماه رمضان سعه رحمت الهی باز است، وسعت رحمت الهی باز است، دعاها مستجاب🌷 است که تو اگر دعا نکنی، دارای مغفرت خدا نشوی خیلی بدبخت هستی. یعنی اینقدر ماه مبارک رمضان اثر دارد. 🗣تا جایی که گفتند ماه رمضان دعاهایت مستجاب نشد یا بخشیده نشدی، صبر کن تا روز عرفه. البته نه اینکه دعا نکنی، مورد مغفرت قرار نمی گیری، منظور این نیست. منظور این است یک روز بزرگی مثل روزهای ماه رمضان می خواهی پیدا کنی روز عرفه است، حواست جمع باشد این ایام ماه رمضان را از دست ندهی، اگر از دست دادی روز عرفه را از دست نده. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (79) 🎤استاد احسان عبادی 265 💠☀️💠☀️💠☀️💠 _____________________ @marefatemahdavi
⭕️️دفــاع از 📖✒️ 👈شبهه پنجاه و یکم 1⃣5⃣ (قسمت سوم) 🌍ادعای بیان حرکت زمین در قرآن 💢اگر آيه (وَتَرَى الْجِبَالَ تَحْسَبُهَا ... ۸۸،نمل) را از آيات قبل و بعدش جدا كنیم آيا نظر معجزه سازان را تأمین می كند؟ خیر؛ چون اگر منظور از حركت كوه ها اشاره به حركت وضعی يا انتقالی زمین باشد بايد گفته می شد كه "زمین را می‌بینید و گمان می كنید كه ثابت است ولی در حركت است″. چون در واقع كوهها🌋 جزئی از زمین اند و از اين لحاظ حركتی نسبت به زمین ندارند. احتمال دومی كه مطرح كرده اند اينكه منظور حركت صفحات پوسته ی زمین نسبت به همديگر باشد كه در زمین شناسی مطرح است. اين احتمال هم اين اشكال جدی را دارد كه حركات پوسته ی زمین بر حسب سانتیمتر در سال است و به هیچ وجه مشابهتی با حركت ابرها ☁️ ندارند و اين تشبیه در آيه بسیار غیرمعقول می‌شود. 📝جواب شبهه: خود سها می گويد كه كوه هم جزء زمین هست، بنابراين به قسمتی از زمین كه نماد پايداری است، اشاره می كند. حركت كوهها با سرعت🌋 بدون حركت زمین های ديگر كه به آنها متصل است، معنا ندارد و به اين ترتیب معنای آيه چنین می شود كه زمین با سرعت🌀 حركت می كند، همچون حركت ابرها. طبق محاسبات دانشمندان امروز، سرعت سیر حركت زمین، به دور خود نزديك به ۳۰ كیلومتر در هر دقیقه⏲ است و سیر آن در حركت انتقالی، به دورخورشید از اين هم بیشتر است، به هرحال آيه فوق، از معجزات علمی قرآن است. 👈زيرا حركات زمین توسط گالیله ايتالیائی و كپرنیك لهستانی 🇵🇱در حدود قرن هفده میلادی كشف شد، در حاليكه قرآن حدود هزار سال قبل از آن سخن گفته است.👌 💥سها در بیانی دیگر می گوید اگر از تمامی اشكالات بگذريم باز هم قرآن معجزه ای نكرده است🙁 چون حركت وضعی و انتقالی زمین توسط Philolaus قرن پنجم قبل از میلاد (۱۱۰۰ سال قبل از✨محمد✨) و توسط aristarchos قرن سوم قبل از میلاد (۹۰۰ سال قبل از ✨محمد✨) مطرح شده است. 📝جواب این است که : 👈اگر ادعای سها درست باشد بیان حركت زمین در قرآن از مصاديق اعجاز علمی قرآن نیست. اما به هر حال اين نظر برخلاف نظريه علمی رايج جهان در عصر بعثت بوده است. جهان علم تا مدتها از نظريه مركزيت زمین و كیهان شناسی بطلمیوسی پیروی می كرد. ۱۸۰۰ سال بعد كپرنیك ايده مركزيت خورشید 🌞 را دوباره مطرح كرد. 📚منبع: کتاب دفاع از قرآن در رد کتاب نقد قرآن، ص۲۸۷ 🖇ادامه دارد ... ۱۰۵ @marefatemahdavi
🌻 ۲۲ بهمن سالروز پیروزی ایران گرامی ‌باد 🌻 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔹امام خامنه ای: 🇮🇷 که بزرگترین تحول و تغییر قدرت در طول تاریخ ما بود و اساس سلطنت و حکومت فردی را به حکومت مردمی تبدیل کرد، با نیروی انجام گرفت. ۱۳۸۷/۰۲/۱۱ @marefatemahdavi
🚨 نبرد احزاب ..🗡 👈گذشت که قریش در قرار خویش در بدر حاضر نشد اما برای جبران آن، و نیز یکسره کردن کار اسلام، تلاش جدی خود را آغاز کرد. افزایش📈 شمار مشرکان در احزاب، در قیاس با احد به بیش از سه برابر، نشان از جدیت آنها در این جنگ⚔ بود؛ به علاوه این تنها قریش نبود که خواستار از بین رفتن اسلام بود بلکه قبایل دیگری نیز در این مدت دریافته بودند؛ که اسلام به صورت یک تهدید جدی برای آنان درآمده است. ✡یهودیان هم به دلیل رخدادهای مربوط به بنی قینقاع و بنی النضیر و نیز کشته شدن برخی از سرانشان همچون کعب بن اشرف، کینه شدیدی از اسلام به دل داشتند. بنابراین همگی احزاب یکپارچه مصمم شدند🤝 تا طی یک بسیج عمومی بر مدینه، شهری که تمامی جمعیت آن از زن و مرد، کوچک و بزرگ در حدود ده هزار نفر بود یورش برند و اسلام را از میان بردارند. به احتمال قوی هیچ گاه جزیره العرب، در آن روزگار، در جنگهای بین القبایلی خود، شاهد بسیج شدن این 🧔🏻👳🏻‍♂👳🏼‍♀تعداد نبوده است. ✏️سیره نویسان مسبب اصلی جنگ احزاب را یهودیان دانسته اند. در اصل پس از واقعه بنی النضیر سران آن طایفه که به خیبر رفته بودند، به سراغ قریش آمده و از آنان خواستند تا برای به زانو در آوردن رسول خدا(ص)✨ با یکدیگر متحد شده و به جنگ مدینه بروند. قریش نیز با آن که در مکه نشسته بود، تمایل جدی به این اتفاق و اتحاد داشت، لذا ابوسفیان در پاسخ یهودیان گفت: بهترین افراد برای ما کسانی هستند که در دشمنی با محمد ما را یاری کنند. 🌀گفته اند که قریش با دیدن سران یهودی، بر آن شد تا درباره درستی دین خود و لااقل برتری آن بر دین اسلام، از یهودیان پرسش⁉️ کند. پاسخ یهودیان فرصت طلب آن بود که البته دین شما بهتر است، زیرا این خانه را بزرگ می دارید، سقایت حجاج میکنید، شتران🐪 را ذبح می کنید (به قصد اطعام) و بر دین پدران خویش هستید. 👈یهودیان به تحریک قریش بسنده نکرده بلکه قبایلی چون بنی سلیم و غطفان را که پیشینه دشمنی با اسلام❌ داشتند به همراهی فرا خواندند. یهودیان قول دادند تا در برابر کمک غطفان نصف محصول خرمای خیبر را به آنان بدهند. قریش نیز همپیمانان🤝 خود را به کمک طلبیده و مجموعا سپاه عظیمی را برای جنگ با اسلام به راه انداختند، بطوریکه گفته شده مجموع سپاه مشرک ده هزار نفر بودند. 🔸این بار نیز خبر آماده شدن مشرکان توسط گروهی از قبیله خزاعه، که همپیمان رسول خدا (ص) بودند، به مدینه رسید. رسول خدا(ص)✨ با مسلمانان درباره جنگ با مشرکان به رایزنی پرداخت. 👤سلمان از تجربه ایرانیان سخن گفت؛ پیشنهاد این بود که در موقع ترس از سواران دشمن می توان خندقی حفر کرد. رسول خدا(ص) از این پیشنهاد استقبال کرده و به سرعت کار را آغاز کرد. در این زمینه آنچه مهم بود آن که خندقی کنده شود 🕳 که تمام موارد نفوذ به مدینه را مسدود کرده و دشمن را زمین گیر کند. عمق خندق به اندازه قامت یک انسان بوده و عرض آن به اندازه ای که -احتمالا به طور متوسط چهار متر- عبور آن نه تنها برای پیادگان بلکه برای سواران -به جز موارد استثنایی آن هم نواحی نسبتا باریک- ممکن نبوده است. زنان🧕🏻 و کودکان👧🏻 در اطم ها (قلعه مانند) جای گرفتند. در محله قبا، گرد برخی از قلعه ها، خندق کنده شد رسول خدا(ص)، شماری از مردان قبایلی که در حوالی یهودیان بنی قریظه زندگی می کردند، دستور دادند تا در رفت و آمد مسلح باشند ⚔ زیرا از سوی یهودیان بر آنان وحشت داشت. ❌در آن روز اگر کسی سستی می کرد، همه بر او می خندیدند😁. سلمان فردی نیرومند و آشنا به حفر خندق بود. انصار می گفتند: سلمان از ماست و مهاجران نیز او را از خود می دانستند و از او می خواستند تا در کنار آنان باشد. رسول خدا (ص) فرمود: "سلمان از ما اهل بیت است".🌸 شمار مسلمانان در این جنگ سه هزار تن بوده است و طبعا همه افراد بالغ که در مدینه بوده اند در آن شرکت داشته اند. 👥سپاه قریش زمانی در شمال مدینه مستقر شدند که خندق آماده شده بود. آنان شتران خویش را در صحرا رها کردند، اما چیزی جز خارها🌵، برای خوردن یافت نشد، زیرا فصل درو محصولات گذشته بود. علاوه بر این آن روزها بارانی نیامده و اطراف مدینه خشک بود و همین سبب ضعف شدید شتران🐪 سپاه شده بود. ⬇️⬇️⬇️
📰در اخبار سیره مکرر به سرما اشاره شده است.❄️ حیی بن اخطب که یکی از محدثان، وی را در خودخواهی و نخوت به ابوجهل تشبیه کرده، سریعتر از سپاه قریش به مدینه آمد و به سراغ کعب بن اسد رئیس قبیله بنی قریظه و امضا کننده معاهده با رسول خدا(ص) آمد. ابتدا کعب او را به درون خانه راه نداد زیرا همین به منزله نقض عهد تلقی می شد. اما حیی آن قدر اصرار کرد تا آن که به درون خانه🏠 رفت. 💭کعب به او گفت: به خدا سوگند با وفاتر از محمد✨ ندیده ام، او ما را به پذیرش دین خود مجبور نکرده و اموال ما را غصب ننموده است، اما حیی آنقدر اصرار کرد تا کعب بن اسد راضی شده و عهدنامه خود و رسول خدا(ص)✉️ را به دست حیی داد و او نیز آن را پاره کرد. 👈در اصل یهودیان تنها مشکلشان آن بود که مبادا قریش و دیگر قبایل از عهده کاری برنیایند و منطقه را ترک کنند، در آن صورت بنی قریظه توان برابری با مسلمانان را ندارد. حیی قسم خورد که او در کنار آنان باقی خواهد ماند. 📣خبر نقض عهد بنی قریظه مسلمانان را به وحشت انداخت و در همان حال رسول خدا(ص) وعده نصرت و پیروزی به مردم می دادند.🌸 در این لحظه نفاق منافقان که شامل عده زیادی از افراد ضعیف الایمان و مذبذب بود، آشکار شده و شروع به تهدید مسلمانان و تمسخر سخنان رسول خدا(ص) کردند. در برابر رسول خدا (ص)وعده پیروزی به مسلمانان میداد. 📃در گزارش دیگری آمده که گویا قبل از آمدن مشرکان، منافقان به ظاهر مسلمان، در کندن خندق کم کاری کرده❌ و بدون اطلاع پیغمبر و اجازه آن حضرت به خانه هایشان باز می گشتند. به هر روی وضعیت بحرانی بود. اگر سپاه دشمن وارد مدینه می شد، به همراه هفتصد نفر جنگجوی بنی قریظه، به راحتی می توانست مسلمانان را تحت فشار💥 گذاشته و به قتل عام آنها بپردازد. 🔹ادامه دارد ... ✍بـرگرفته از کتاب: "تـاریخ سیـاسی اسلام، ج1، ص551-558"، رسول جعفریان. ۴۲ @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⏳وعده روزشمار ظهور ⏳ 💞تابه امروز 1186 سال از غیبت بهار انسانیت گذشت...😔 🕚قرارشبانه رأس ساعت{ 22 }قراری که سرچشمه ازکربلا گرفته.! 📜...{دعای فرج}...📜 🎄بسم الله الرحمن الرحیم🎄 إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِيبا كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍوَآلِهِ الطَّاهِرِينَ!! 🎍إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيداً وَ نَرَاهُ قَرِيباً🎍 كه مخالفان فرج و ظهورش را دور میدانند و ما نزديك مى دانيم.! ✨اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج✨ بحق حضرت زینب[س] 💠☀️💠☀️💠☀️💠 @marefatemahdavi
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و سه) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت بیست و چهارم 🔗 دومیـن روایـت 👇 📜وَعَنْهُ عَنْ أَبِيهِ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِيسَى عَنْ رِبْعِيٍّ رَفَعَهُ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ (علیه السلام) قَالَ: وَ اللَّهِ لَا يَخْرُجُ أَحَدٌ مِنَّا قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ إِلَّا كَانَ مَثَلُهُ كَمَثَلِ فَرْخٍ طَارَ مِنْ وَكْرِهِ قَبْلَ أَنْ يَسْتَوِيَ جَنَاحَاهُ فَأَخَذَهُ الصِّبْيَانُ فَعَبِثُوا بِهِ. ➖➖➖➖➖➖➖🔰🔰 🔸«وَعَنْهُ» از او ... سوال پیش می آید اگر کسی رجال بلد نباشد می گوید از او، از چه کسی؟... (برمی‌گردد به حدیث بالا) سند را مختصر کرده، مختصر کرد همه را ننوشت. «عن محمد بن يعقوب کلینی، عن علی بن إبراهيم، عَنْ أَبِيهِ» از پدرش، تا اینجا همه معتبر. 👈«عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِيسَى» حماد بن عیسی معتبر. «عَنْ رِبْعِيٍّ» ربعی هم آدم معتبر. اما «رَفَعَهُ» این را در روایت هر جا دیدید یعنی روایت مرفوع است. ⭕️مرفوع یعنی چه⁉️ 👈یعنی یکی دو نفر در آخر روایت اسمشان نیست. می دانید چرا؟ می گوید ربعی دارد از امام سجـاد (ع) نقل می کند. ربعی برای زمان امام کـاظم (ع) بود،، چطور می آید از امام سجـاد نقل می کند نمی ‌تواند که!! 🗣مثل اینکه شما بیایی از بابا بزرگ بابا بزرگتان خاطره نقل کنی، شما که ندیدی؟ شما که بابا بزرگ بابا بزرگتان را ندیدی، چطور داری خاطره نقل می کنی؟ باید از یک واسطه ای نقل کنی، از بابا یا از بابا بزرگتان باید نقل کنی‌. اینجا هم همین است، آقای ربعی تو که زمان امام سجـاد (ع) نبودی، تو در زمان امام کـاظم (ع) حضور داشتی. 👈اینجا «رَفَعَهُ» ‌یعنی یکی دو نفر این وسط افتادن، معلوم نیست. پس این روایت سندش مشکل دارد، سندش ضعیف است. ⚠️اما یک نکته را یادتان باشد؛ هیچ وقت صراحتا با ضعف سند نمی گویند روایت کلا باطل است، چون ممکن است روایت سندش ضعیف باشد اما متنش قوی باشد‌. ‌و واقعا این متنی است که جز از امام معصوم صادر نشده و مثل بقیه احادیث است، پس می شود به آن اعتماد کرد.⚠️ 👥مثلا بعضی ها روی سند صحیفه سجادیه ایراد می گیرند.. ما در جواب می‌گوییم برفرض سندش ضعیف، تو متنش را نگاه کن واقعا متن صحیفه سجادیه می‌تواند یک انسان عادی چنین حرفی بزند؟؟ نمی تواند. 👌آیت الله مرعشی خدا ایشان را بیامرزد، ‌کتاب صحیفه سجادیه را برای یکی از علمای دانشگاه الازهر مصر فرستاد. آن سنی وقتی کتاب را خواند گفت این کتاب نویسنده اش خدا نیست اما بنده عادی خدا هم نیست، یعنی خودش فهمید. مثلا خطبه های نهج البلاغه اینقدر از لحاظ فصاحت زبان بالا است واقعا می بینید کار هر کسی نیست. صحیفه سجادیه هم همین است، سندش قوی است. می گوییم برفرض کسی بگوید سندش ضعیف است، متنش که قوی است. ✅این روایت هم همین است. متنش را بررسی می کنیم ...... 🎤استاد احسان عبادی ۲۴ @marefatemahdavi
🕊پر ‌می زند ‌کبوتر ‌دل ‌در ‌هوای تــو ...✨ 🌹 @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
👆👆👆 🌀پوستر شماره 8⃣6⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه ۶۵ 🗓بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت میلاد حضرت مهدی (عج) ۱۳۷۶/۹/۲۵ 📒 @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت صد و نود ویکم (از فایل شماره 42) ☝️.. یک کار دیگری که یهودی ها برای ایجاد شک و تردید انجام می دادند می‌گفتند خدا از ما پیمان گرفت به هیچ پیامبری ایمان نیاوریم تا قربانی بیاورد که آتش آن را بخورد🔥. تقریبا شبیه همان قربانی هابیل و قابیل، صاعقه ای بر آن قربانی مقبول می آمد و آن را از بین می‌برد. ❌بهانه آوردند، اگر پیامبر شما واقعا راست است یک قربانی بیاورد که خدا صاعقه⚡️ بزند قربانی پیامبر را قبول بکند و ما هم به آن پیامبر ایمان بیاوریم. خدا چنین چیزی برای ما نیاورد پس ما ایمان نمی آوریم، پس پیامبر شما دروغ است. 💠خدا در آیه [183] آل عمران به اینها می‌گوید؛ ✨«الَّذِينَ قَالُوا إِنَّ اللَّهَ عَهِدَ إِلَيْنَا أَلَّا نُؤْمِنَ لِرَسُولٍ حَتَّىٰ يَأْتِيَنَا بِقُرْبَانٍ تَأْكُلُهُ النَّارُ ۗ قُلْ قَدْ جَاءَكُمْ رُسُلٌ مِنْ قَبْلِي بِالْبَيِّنَاتِ وَبِالَّذِي قُلْتُمْ فَلِمَ قَتَلْتُمُوهُمْ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ» همانان كه گفتند: «خدا با ما پيمان بسته كه به هيچ پيامبرى ايمان نياوريم تا براى ما قربانى بياورد كه آتش [آسمانى‌] آن را [به نشانه قبول‌] بسوزاند.» بگو: «قطعاً پيش از من، پيامبرانى بودند كه دلايل آشكار را با آنچه گفتيد، براى شما آوردند. اگر راست مى گوييد، پس چرا آنان را كشتيد؟»✨ ✅خدا با این آیه نقشه آنها را نقش برآب کرد. 5⃣. شیوه بعدی یهود برای جنگ روانی تمسخر بود. از این شیوه بسیار استفاده می کردند و خدا هم در آیات قرآن بارها اشاره می کند. همان کاری که امروز هم دارند انجام می دهند. 👈آیات نمونه اش را بگویم، آیات [57] و [‌58] سوره مائده و آیه [186] سوره آل عمران 📖 که می توانید بعدا خودتان رجوع کنید. اینها آیاتی است که خدا بحث تمسخر اهل کتاب را مطرح می‌کند که آنها مسلمین را مسخره می‌کردند و خدا مسلمین را به صبر دعوت می کند. 6⃣.‌ آخرین نکته ای که در بحث جنگ روانی یهود می خواهم مطرح کنم بحث فریب است. یکی از تلاش های همیشگی یهودی ها توطئه💥 برای شخص پیامبر بود تا از آن طریق خدشه در دین اسلام ایجاد بکنند. 🔸آنها فکر می کردند اگر بتوانند پیامبر را فریب بدهند یا تطمیع کنند، وعده های آنچنانی بدهند پیامبر (ص)✨ قبول می‌کند. به همین خاطر به حضور پیامبر رفتند و گفتند ما بزرگان و عالمان یهود هستیم‌ اگر از تو پیروی کنیم همه ی یهود از تو پیروی می کنند🤝 به خاطر ما می‌آیند از تو پیروی می کنند .. 👈اما پیامبر ما شرط داریم، شرط ما این است بین ما و گروه دیگری که نزاعی وجود دارد، پیامبر تو قاضی باش، اما به نفع ما حکم بده. حکم به نفع ما بده ما می آییم مسلمان می شویم گروه زیادی هم می آیند مسلمان می شوند. آنها در این فکر بودند که پیامبر (ص) را فریب ❌ بدهند.‌ اما خُب قطعا پیامبر چنین کاری نکرد. 💠خدا هم در این زمینه سخن می گوید در آیه [49] سوره مائده؛ ✨«وَأَنِ احْكُمْ بَيْنَهُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ وَاحْذَرْهُمْ أَنْ يَفْتِنُوكَ عَنْ بَعْضِ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ إِلَيْكَ ۖ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَاعْلَمْ أَنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ أَنْ يُصِيبَهُمْ بِبَعْضِ ذُنُوبِهِمْ ۗ وَإِنَّ كَثِيرًا مِنَ النَّاسِ لَفَاسِقُونَ» و ميان آنان به موجب آنچه خدا نازل كرده، داورى كن و از هواهايشان پيروى مكن و از آنان برحذر باش؛ مبادا تو را در بخشى از آنچه خدا بر تو نازل كرده به فتنه دراندازند. پس اگر پشت كردند، بدان كه خدا مى‌خواهد آنان را فقط به [سزاى‌] پاره‌اى از گناهانشان برساند، و در حقيقت بسيارى از مردم نافرمانند.✨ 📚این کلیاتی بود از جنگ روانی که یهود انجام داد در مباحثی که می خواستند مشرکین را همراه خودشان بکنند‌. یعنی این جنگ روانی را اینها انجام دادند تا به مشرکان نشان بدهند ما همراه شما هستیم، با همکاری هم می توانیم اسلام را نابود کنیم. 🖇ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 191 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
✨ 🍁تا‌کی‌بنگارم‌غـم‌بی‌طاقتی‌ام‌را 🍁ای‌بُرده‌مرا‌طاقت‌ایام‌کُجایی؟ @marefatemahdavi
📖🔹📖🔹📖🔹📖 ⛅️ (عج) در روز جمعـہ✨ 💠السَّلامُ عَلَیْكَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا مَوْلایَ أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَیْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْكَ. 🔰وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَكَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْكَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِكَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِینَ بِسَیْفِكَ وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ كَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِكَ الطَّاهِرِینَ. 📖🔹📖🔹📖🔹📖 ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi
💕هر روز قرائت یک صفحه از @marefatemahdavi
🔶 أَيْــنَ الرَّجَبِيُّـــونَ ...؟! 📝خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: در آستانه ماه رجب که در روایات به ماه خدا شهرت دارد و به منظور بررسی الزامات منتظرانه بهره مندی از این ماه با حجت الاسلام «محمد رضا فوادیان»، کارشناس مهدوی به گفت و گو پرداختـه‌ایم👇 🔹با توجه به حدیث نبوی که ماه رجب را ماه خدا معرفی می کند، از چه طریق می توان بهترین و بیشترین ارتباط با خدا را در این ماه برقرار کرد؟ 👈در ماهی که به نام خدا شهرت دارد، ارتباط با ولی خدا بهترین راه ارتباط با ذات باریتعالی است، چرا که در روایات آمده امام، «خلیفه الله»، «باب االله»، «وجه الله» و «صراط الله» است، لذا اگر در ماه رجب با خدا کار داریم و می خواهیم به او نزدیک شویم باید از راه آن یعنی ارتباط با امام عصر(عج) عمل کنیم، چنان که در دعای شریف ندبه می خوانیم: ✨«اَيْنَ وَجْهُ اللهِ الَّذى اِلَيْهِ يَتَوَجَّهُ الاَْوْلِياءُ»✨ این یعنی برای رسیدن به مقام قُرب و ارتباط با خدا، باید دست مان را در دست ولی خدا بگذاریم. 🔹دعاها، اذکار و اوراد توصیه شده برای ماه رجب چقدر مسیر ما را برای ارتباط با امام مهدی(عج) در این ماه منتسب به خدا هموار می کند؟ 👈امام زمان(عج) در توقیع شریف خود به «محمدبن عثمان»، نایب دوم شان دعایی برای ماه رجب انشاء و نسبت به خواندن آن توصیه کرده اند، دعایی که با این فراز آغاز می شود: ✨«اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِمَعَانِي جَمِيعِ مَا يَدْعُوكَ بِهِ وُلاةُ أَمْرِكَ الْمَأْمُونُونَ عَلَى سِرِّكَ الْمُسْتَبْشِرُونَ ...».✨ به طور کلی در ماه رجب سه دعا از امام عصر(عج) وارد شده که هر سه در «مفاتیح الجنان» شیخ عباس قمی در مقدمه ورود به ماه رجب بیان شده (در قسمت نمازها، ادعیه و زیارات) و نیز در «صحیفه مهدیه» و «صحیفه مهدی(عج)» تالیف «عیسی اهری» هم آمده این ادعیه ذکر شده است. یکی از این دعاها در خطاب به نایب دوم و دیگری در توقیع به حسین بن روح نوبختی، نایب سوم ایشان صادر شده است. علاوه بر این، در جلد دوم «مکیال المکارم» نزدیک به 100 دعا درباره امام زمان(عج) آمده است که همه این دعاها زمینه را برای ارتباط با ولی خدا و سپس ارتباط با خدا فراهم می کند. 🔹مناسبت های بسیاری ازجمله نقاط ثقل تاریخ اسلام همچون مبعث پیامبر ختمی مرتبت(ص) در ماه رجب واقع شده، این مناسبت ها از نظر فرصت سازی برای ارتباط با امام زمان(عج) چه استعدادی دارند؟ 👈مناسبت های ماه رجب اعم از شهادت امام هادی(ع)، جد حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، ولادت حضرت امیرمومنان(ع)، مبعث، اعتکاف و ...  نیز فرصت ارتباط با امام مهدی(عج) را بیش از پیش فراهم می کند چراکه می توان با افزایش توجهات مهدوی، مسیر این ارتباط را هموار کرد. یکی از مناسبت های این ماه، وفات حضرت زینب کبری(س) در نیمه رجب است که خود بهترین فرصت ارتباط و انس با امام عصر(عج) است چنان که حضرت(عج) فرموده اند: روضه عمه جان مان زینب(س) را بخوانید و برای فرج ما دعا کنید. یا شب مبعث پیامبر(ص) که از نظر فضیلت در جایگاه منحصربفرد قرار دارد و زیارت امیرمومنان(ع) در آن وارد شده و همین از ارتباط با ولایت حکایت می کند. 👈باید توجه داشت، صاحب الزمان(عج) فقط امام نیمه شعبان نیست، بلکه امام همه لحظات است، این ایام که نفحات قدسی در زندگی ما می وزد اگر توجه به صاحب این عصر و زمان و ایام داشته باشیم و در راه ایشان عمر و لحظات زندگی مان را صرف کنیم، قطعاً برکاتی بی مثال نصیب مان خواهد شد. ⬇️⬇️
🔹چه چیز باعث می شود منتظران مخاطب ندای «اين الرَّجبيون» قرار بگیرند؟ 👈همه حقیقت هستی و تمام راز و رمز منتظر واقعی در این تعبیر نهفته است که ما خودمان را در منظر و مرعی حجت خدا ببینیم؛ آنچه امروز بشر بیش از هر چیز به آن نیاز دارد،  احساس حضور در محضر ولی خدا است. برای مثال زیارت ما از امام رضا(ع) زمانی ارزش دارد که احساس حضور حجت الهی را داشته باشیم برای همین هم اذن دخول گرفته و زیارت می خوانیم. در شرح حال برخی بزرگان آمده که هر روز به حرم معصومان(ع) شرفیاب می شده اند، چنان که امام خمینی(ره) در نجف هر شب به زیارت حضرت امیر(ع) می رفتند و یا مرحوم آیت الله العظمی بهجت هر روز به زیارت حضرت معصومه(س) مشرف می شدند. که این ها نشان از احساس حضور ولی خدا دارد. 👈لذا در ادبیات دینی بر این احساس حضور تاکید شده است. خداوند در آیه شریف 105 سوره توبه  می فرماید: ✨«وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ ۖ وَسَتُرَدُّونَ إِلَىٰ عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ؛✨ و بگو که هر عمل کنید خدا آن عمل را می‌بیند و هم رسول و مؤمنان بر آن آگاه می‌شوند، آن گاه به سوی خدایی که دانای عوالم غیب و شهود است بازگردانیده شوید و او شما را به کردارتان واقف ساز.» که منظور از مومنان اهل بیت علیهم السلام هستند و  این آیه به حضورشان تصریح دارد. 👈ماه رجب های فراوانی را پشت سر گذاشته ایم اما چقدر مهدویت در آن ایام رنگ و جلوه داشته است؟، این رجب هم سپری می شود هر چه بیشتر احساس حضور ولی خدا را داشته باشیم فیض بیشتری می بریم. @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و سه) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت بیست و پنجم 🌟امام سجاد (ع) می فرمایند: ✍«وَ اللَّهِ لَا يَخْرُجُ أَحَدٌ مِنَّا» به والله کسی از ما خروج نمی کند «قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِم» قبل از قیام امام ‌زمان (عج) کسی از ما خروج نمی کند «إِلَّا كَانَ مَثَلُهُ كَمَثَلِ فَرْخٍ طَارَ مِنْ وَكْرِهِ» الا مَثَلش مثل یک جوجه ای است که قبل از اینکه پر و بالش در بیاید از خانه اش بیرون رفته است. جوجه ای که پر و بال نداشته باشد «فَأَخَذَهُ الصِّبْيَانُ» بچه ها او را می گیرند با او بازی می کنند‌. یعنی اسیر می شود. 🔸می گوید هر کس از ما قبل از خروج قائم قیام کند مَثَل این جوجه است، یعنی کارش به موفقیت نمی رسد، امام دارد همین را می گوید. ❌مخالفان ولایت فقیه دقیقا همین روایت را می آورند می گویند روایت می گوید قبل از ظهور نباید قیام کرد.. 🗣می گوییم اولا کجا امام گفت قبل از ظهور قیام نکن؟ امام کی چنین حرفی زد!؟ امام دارد آینده را برایت روشن می کند، مثل قیام زید، همانطور که امام صادق (ع) به زید گفت اگر بروی شهید می شوی، اینجا هم امام سجاد (ع) دارد همین را می‌گوید، 👌می گوید هر کس از ما قبل قیام قائم قیام بکند.. می گوید از ما، پس این از ما بیشتر به خود اهل بیت می خورد، یعنی ائمه. چرا⁉️ می گوید هر کس از ما ائمه قبل از ظهور قیام کند موفق نمی شود. یعنی به ظاهر موفق نمی شود، چون یار ندارد. مثل امام صادق (ع) یار نداشت مرتب شیعیان پیش امام صادق می آمدند آقا جان قیام کن، امام می گفت یار ندارم .. ☝سوال از همین افراد، اصلا برفرض قیام زید باطل، اگر قرار هست هر قیامی قبل از ظهور باطل باشد مگر قیام امام حسین (ع) قبل از ظهور نبود‼️ اگر هست باید بگوییم این هم باطل است. ⚠️پس اینجا امام سجاد (ع) اصلا حرفی از نهی کردن نیست‌، فقط دارد آینده را می‌گوید که قبل از ظهور قیام بکنی قیامتان موفق آمیز نیست. تازه می گوید «مِنَّا» منظور اهل بیت را بیشتر می گوید، نه همه مردم را. ⚠️می گوید «مِنَّا» یعنی از ما. می گوید ما ائمه قبل از ظهور قیام نمی کنیم، چون مثل ما مثل این جوجه می شود. چون قائم هم گفت، یعنی می خواهد این را برساند قیام اصلی برای آن امام دوازدهم است. والا ما روایاتی هم داریم که قیام قبل از ظهور را تأیید می کنند یکی قیام زید بود. 🎤استاد احسان عبادی ۲۵ @marefatemahdavi
📖دعای ماه مبارک رجب 🌙🌷🌙🌷🌙 @marefatemahdavi