eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.6هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
961 ویدیو
443 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست و ‌چهارم ⭕️..حاج آقا مجتبی تهرانی به یک اشتباه رایج بین مردم اشاره می کنند می گویند بعضی ها اینطور دعا می کنند خدایا حالا که می خواهی ما را عذاب بکنی به خاطر فلان گناه در همین دنیا عذاب کن کار را به آخرت نرسان، به هر حال آخرت عذابش سنگین تر 💥 هست، اگر قرار هست شکنجه ای بشویم در همین دنیا باشد به آخرت نرسد. ما روایت داریم بعضی از گناهان را خدا در همین دنیا عذاب می دهد البته مؤمن را، که کار به آخرت نرسد.. اما این عمومیت ندارد بعضی از گناهان را تا آخرت نگه می دارد و آخرت عذاب می کند، اینطور نیست که همه گناهان را خدا در همین دنیا عذاب می کند. این تفکر غلط است.❌ 📜روایتی از امیرالمومنین (ع) نقل است که ایشان می فرمایند؛ پیامبر خدا نشسته بودند که دیدند یکی از اصحابشان نیستند پرسیدن کجاست⁉️ گفتند ایشان بر اثر ناراحتی هایی که پیدا کرده خیلی رنجور شده مثل یک جوجه بدون پر شده، نمی‌تواند کاری کند. ⚜حضرت به عیادتش رفت و دیدند که واقعا مریض است، حضرت گفت آن موقعی که سلامت بودی و بیمار نشده بودی دعا کردی❓طرف گفت آره، به خدا گفتم هر عذابی می خواهی بکنی در همین دنیا بکن در قیامت من را عذاب نکن. ✨پیامبر گفتند چرا اینطور دعا کردی! چرا اینطور نگفتی «آتِنا فِی الدُّنْیا حَسَنَةً وَ فِی الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنا عَذابَ النَّارِ» می گفتی خدایا در هیچ جا من را عذاب نکن. ببخش من را 🤲، چرا گفتی در دنیا عذاب کن؟! می گفتی نه در دنیا من را عذاب کن، نه آخرت من را عذاب کن. بعد طرف هم این آیه را تکرار کرد و به برکت آقا رسول الله کم کم خوب شد. ⚠️⚠️انسان از نظر معرفتی باید یک مقدار سطحش بالا باشد، درست است عذاب اخروی با دنیوی قابل مقایسه نیست اما هی نگویید خدایا در این دنیا من را عذاب کن، اصلا چرا عذاب!! ببخش. دیگر کار به عذاب دنیایی هم نرسد.‌ این اشتباهی هست که بعضی ها متأسفانه می کنند.‌ ⬅️در باب امورات دنیایی و حاجات دنیایی یکسری موارد باید رعایت بشود، در باب دعاهایی که در دنیا🌍 هستند. هیچ وقت نسبت به امور دنیا از خدا نخواهیم که نظامی را که در این هستی وجود دارد به هم بزند. مثلا کلی پول💸 از آسمان سر ما بیفتد، اینطور دعاهایی که نظام علّی و معلولی و اسباب و علل را از بین می برد، نکنید. ایشان یک نمونه بسیار مهمی را ذکر می‌کند می‌ فرمایند👇 🔹امیرالمومنین (ع) جلوی روی پیامبر فرمودند؛ «اَللّهُمَّ لا تُحوِجنى اِلى اَحَدٍ مِنْ خَلْقِكَ» خدایا من را به احدی از خلقت محتاج نکن. پیامبر (ص) به حضرت علی فرمود این را نگو... ⁉️چرا؟ چون نظام این عالم یک نظامی است که ما به دیگران نیاز داریم. ما در خانه بنشینیم همه مشکلاتمان حل بشود، خُب باید برویم بازار خرید کنیم پس به فروشنده👨‍🌾 نیاز داریم. باید برویم اداره کار اداری مان را حل کنیم پس به آن کارمند نیاز داریم. مریض می شویم می‌رویم به دکتر👨‍⚕ پس به آن دکتر نیاز داریم، نیاز به علم آموزی داریم پس به آن استاد و معلم نیاز داریم‌. اینکه ما بگوییم به هیچ کسی نیاز نداریم نمی شود، اینطوری به هیچ عنوان نیست❌ معلوم می شود امیرالمومنین (ع) این را گفتند تا از پیامبر عبارتی را بگیرند و به من و تو یاد بدهند، یعنی به در گفتند که دیوار بشنود. 👈حضرت فرمود بگو خدایا من را نیازمند افراد بد از مخلوقاتت نکن. افراد بد! والا افراد خوب ما برویم پیششان مشکلمان حل بشود، اول از خدا بخواهیم خدا هم به واسطه ی 👥این افراد مشکلات ما را حل بکند. افراد خوب کی هست؟ کسی که وقتی مشکلت را حل کرد سرت دیگر منت نمی گذارد، اما آدم بد هی سرت منت می گذارد، پیامبر می گوید سراغ اینها نرو‌. ✅پس جوری دعا نکنیم این نظام علّی و معلولی همه اینها زیر سوال برود و از بین برود، اینطوری دعاها مستجاب نمی شود دعاهای خوب بکنید، دعاهایی که بر مبنای این نظام دنیاست🌀. در این نظام دنیا ما برای کارهایمان به دیگران نیاز داریم این چیزی طبیعی است اما پیش افراد خوب برویم. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (52) 🎤استاد احسان عبادی 204 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ____________________ @marefatemahdavi
👌دعای غریق .. 🌷یا اَللَّهُ یا رَحْمنُ یا رَحِیمُ 🌷یا مُقَلِّبَ القُلُوبِ 🌷ثَبِّتْ قَلْبِیِ عَلی دِینک. 🔶🔸ای خداوند، ای رحمان، ای مهربان! ای دگرگون کننده دلها، دل مرا بر دینت پایدار کن. @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📔کتابی مستند و تحلیلی در مورد زندگی اهل بیت👆 🎥کلیپ های یک دقیقه ای پاسخ به شبهات و سوالات پرتکرار🤗 🗣پاسخگو: هرشب ساعت 20 در کانال ما و او 👈گروه پاسخ به شبهات و سوالات شما👉 ✅انتشار در فضای مجازی موجب خشنودی امام زمان (عج) خواهد شد✅ 🔰سیاست همراه دیانت🔰 تلگرام | ایتا | اینستاگرام | آپارات | سایت
👆👆👆 🌀پوستر شماره 3⃣4⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه۴۷ 🗓سخنان رهبری در دیدار با اعضای بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود و مرکز تخصصی مهدویت قم۱۳۹۰/۴/۱۸ 📒 @marefatemahdavi
(عج) 🌻یا‌ رب‌ چه ‌شود ‌زآن‌ گل ‌نرگس‌ خبر ‌آید ⛅️آن ‌یار‌ سفر ‌کـــرده ی ‌ما ‌از ‌ سفر ‌آید .. @marefatemahdavi
📖📿📖📿📖📿📖 📖 ✨(بِسْم الله الرحمن الرحيم) 💠سَلاَمٌ عَلَىٰ آلِ يَس ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللهِ وَرَبَّانِيَ آيَاتِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللهِ وَدَيَّانَ دِينِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللهِ وَنَاصِرَحَقِّهِ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللهِ وَتَرْجُمَانَهُ ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَأَطْرَافِ نَهَارِكَ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللهِ فِي أَرْضِهِ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللهِ ٱلَّذِي أَخَذَهُ وَوَكَّدَهُ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللهِ ٱلَّذِي ضَمِنَهُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَالْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَالْغَوْثُ وَٱلرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ، وَعْداً غَيْرَ مَكْذُوبٍ، 💠ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقوُمُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَتُبَيِّنُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَتَقْنُتُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَتَسْجُدُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَتُكَبِّرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَتُمْسِي،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ فِي ٱللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ وَٱلنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا ٱلإِمَامُ الْمَأْمُونُ،ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ، ٱلسَّلاَمُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ ٱلسَّلاَمُ، 💠أُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـٰهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَريكَ لَهُ، وَأَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ لاَ حَبِيبَ إِلاَّ هُوَ وَأَهْلُهُ، وَأُشْهِدُكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ وَالْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَالْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ وَعَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَجَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ،وَموُسَىٰ بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ موُسَىٰ حُجَّتُهُ،وَمُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ،وَعَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ، وَالْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللهِ، أَنْتُمُ ٱلأَوَّلُ وَٱلآخِرُ 💠وَأَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لاَ رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لاَ يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْراً، وَأَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ، وَأَنَّ نَاكِراً وَنَكِيراً حَقٌّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ ٱلنَّشْرَ حَقٌّ،وَالْبَعْثَ حَقٌّ،وَأَنَّ ٱلصِّرَاطَ حَقٌّ،وَالْمِرْصَادَ حَقٌّ، وَالْمِيزَانَ حَقٌّ، وَالْحَشْرَ حَقٌّ، وَالْحِسَابَ حَقٌّ، وَالْجَنَّةَ وَٱلنَّارَ حَقٌّ، وَالْوَعْدَ وَالْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ،يَا مَوْلاَيَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَسَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ،فَأَشْهَدْ عَلَىٰ مَاأَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ، 💠وَأَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَريءٌ مِنْ عَدُوِّكَ، فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ، وَالْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ، وَالْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَالْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ، فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللهِ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَبِرَسُولِهِ وَبِأَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ وَبِكُمْ يَا مَوْلاَيَ أَوَّلِكُمْ وَآخِرِكُمْ،وَنُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَمَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُم آمِينَ آمِينَ. 📖📿📖📿📖📿📖 ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت سی و‌ هفتم 🔆«وَشُهَداءُ دارِ الْفَناءِ ..» 🔹در ابتدای این فراز از دنیا تعبیر به دار الفناء شده! بله فناییست، جایی است که ما در آن نمی کنیم، از اینجا به دنیا و عالمی دیگر می‌رویم. 👤از ابوذر غفاری سوال کردند چرا ما دوست نداریم بمیریم..⁉️ فرمود برای اینکه شما را آباد و را ویران کردید. بله هیچ کسی دوست ندارد از آبادی به ویرانی برود..❌ 🔅«وَشُهَداءُ» شهدا جمع شهید است و شهید هم اینجا به معنای است، شاهد یعنی حاضر و ناظر. ⚠️ و ما معتقد هستیم که در این عالم همه ی اعمال و افکار ما را می کنند و فردای قیامت شهادت✨ می دهند که فلان آدم چکاره بود و چه فکر و اخلاقیاتی داشت. 👌وقتی زیارت اهل بیت می رویم در اذن دخول چه می گوییم⁉️ «أشْهَدُ اَنَّكَ تَری مَقامی وَ تَسمَعُ كَلامی» می کنم که شما اهل بیت جایگاه من را می دانید و سخن من را می شنوید! این ما در رابطه با اهل بیت🌷 است و معتقدیم امام عصر (عج) هم، هم اکنون دارد ما را می‌بیند و ‌نه تنها ظاهر بلکه ما را هم مشاهده می کند. 📝امام ‌زمان در نامه ای که به شیخ مفید می نویسد، می گوید ما از عهد شکنی ‌ها و از شما خبر داریم و چیزی حجاب بین ما و شما نیست مگر آنکه گناهانی بین شما❌ هست. 👌خدای متعال این ✨ را به ولی اعظم خود داده، حالا اینکه چطور امام زمان این همه افراد را می بیند اینها بحث های و باطنی است و با چیزهای ظاهری خیلی اینها را نمی توانیم توضیح دهیم📚. یک بحث باطنی و‌ شهودی پیش می آید که امام این ویژگی را دارد که می‌تواند ناظر بر ما باشد، امام وقتی می خواهد شهادت بدهد باید حاضر و ناظر باشد. 🔰شما در دادگاه به عنوان شاهد می روید، چه وقت می توانید باشید؟ وقتی ناظر باشید و ببینید. پس وقتی امام عصر می خواهد شهادت بدهد که این بنده خدا، این 👥 شیعه فلان جا گناه .. کرد باید ناظر باشد‌. ⚠️به همین خاطر یکی از شرطهای این است که اول از ولی خدا معذرت بخواهی و بعد به سمت بروی. در آخر 📖 زیارت جامعه می گوید «إنّ بَيْنى وَ بَيْنَ اللّهِ عزوجل ذُنُوبا لا يَأْتى عَلَيْها إلّا رِضاكُمْ» ای ولی خدا بین من و خدا گناهانی است، خدا از این گناهان نمی گذرد مگر با تو!✨ تقریبا همان بحث حق الناس است، چون ما با گناهانمان امام زمان را ناراحت می کنیم، دل حضرت را می‌شکنیم، اول باید از امام زمان معذرت خواهی💐 کنیم، حق الناسمان نسبت به امام پاک بشود و بعد برویم در خانه ی خدا‌. 🎤استاد احسان عبادی @marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت صد و چهل و هشتم (از فایل شماره 31) ⚠️دوستان توجه بکنند مسیحیت و یهودیت چیز جدا نیست، قبلا در بحث های مهدویت این را گفتیم در بحث منجی در ادیان. یهودی ها ✡ یک اعتقادی دارند قرار هست یک ماشیحی بیاید (ماشیح به زبان عبری است) یک منجی بیاید. 👥پیروان حضرت عیسی اعتقاد دارند این ماشیح همان حضرت عیسی است. پس در حقیقت مسیحی ها همان یهودیانی هستند که 💭اعتقاد دارند مراد از مسیح یا ماشیح همان حضرت عیسی است. به همین خاطر می گوییم مسیحی ها هم تعلیمات تورات📚 را قبول دارند، مسیحی ها هم تعلیمات عهد عتیق و عهد قدیم را، که همان عهد قدیم باشد که تورات پنج فصل اولش هست قبول دارند. 📔تورات کتاب جداگانه ای نیست، انجیل کتاب جداگانه ای نیست‌ همه در کتاب مقدس هست، عهد قدیم رو هر دو قبول دارند یهودی و مسیحی. عهد جدید که تعالیم انجیل هست و نامه های رسولان و‌ نامه پولس📩 و .. اینها را فقط مسیحی ها قبول دارند. پس مراد از دین حضرت عیسی را بدانید همان یهودی هایی بودند که اعتقاد داشتند عیسی همان منجی🌟 است، اما یهودی ها می گفتند نه این مدعی دروغین است. از همان اول قصد سرکوب این دعوت را داشتند، چرا؟ اگر دین حق گسترش پیدا می کرد، اگر دین حق الهی طبق ♻️ مجرای خودش پیش می‌رفت یهودی ها به هیچ عنوان به اهداف خودشان نمی ‌رسیدند و در اهداف خودشان قطعا موفق نبودند. 👈برای دعوت اسلام هم همین طور است تا جای ممکن جلوی نشر اسلام را گرفتند. تا جای ممکن نگذاشتند اسلام درست پیش برود. جریان غصب خلافت را پیش آوردند. جریان اطاعت نکردن از اسامه را پیش آوردن، جریان سقیفه❌ را پیش آوردن، همه این جریانها برای اینکه اسلام گسترش پیدا نکند یا حالا که گسترش پیدا کرد اسلام اموی و عثمانی گسترش پیدا بکند، نه اسلام علوی❗️ 🇮🇷اول انقلاب هم همین طور بود، تا جای ممکن جلوی صدور انقلاب.. صدور انقلاب یعنی چی؟ یعنی تفکر انقلابی در دنیا رشد پیدا بکند، تفکر انقلابی هر جا هر ملت مظلومی که هست «مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ» تکی تکی، گروه گروه 👥 بلند بشوند قیام بکنند علیه پادشاه ظالمشان، در کشورهای جهان دارد الحمدلله این قضیه شکل می‌گیرد. 🌀بعد از رحلت پیامبر همچنین، همه جور کار می خواستند بکنند و شما می بینید در زمان خلفا سه گانه ما خط نفاق و نفوذ آنچنان نداشتیم. منافق آنچنان نداشتیم. در دوران پهلوی هم ما 🕵‍♂نفوذی و جاسوس به آن صورتی که الان هست نداشتیم. چرا❓چون از نیروهای خودشان بودند، چون سردمداران از خودشان بودند، دشمن به راحتی از طریق همان سردمداران نقشه های خودش را پیاده می ‌کرد. 📢خط نفاق جایی حضور دارد که اسلام اصیل باشد، والا اسلام انحرافی اگر جایی وجود داشته باشد، نفاق برای چه بیاید، اصلا 👈نفاق هدفش چی هست؟ اسلام را منحرف کند، وقتی حکومت اسلامی منحرف سرکار باشد دیگر چه نیازی به نفاق هست، حکومت منحرف❌ هست. اما تا پای حکومت حق وسط می آید همه اینها وسط می آیند. تا جای ممکن نمی‌گذارند حکومت حق بیاید چون مانع رسیدن آنها به 🌐حکومت جهانی است. یهود تمام حرفش، یهود تمام اهدافش رسیدن به حکومت واحد جهانی است، واحد جهانی بر مبنای یهود. ⚠️خط دشمن شناسی را دوستان بشناسند تحلیل دشمن شناسی راحت می شود، تحلیل مسائل سیاسی راحت می شود، با این سیر جلو بروید ان شاءالله مبانی تحلیلی و بصیرتی شما قوی تر هم می‌شود. 🖇ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 148 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
🌿🌻یا صاحب الزمان ادرکنی.. @marefatemahdavi
🔸جوان های عزیز من! نوبت شماست. جوان های قبل از شما هر چه نفس داشتند، در این راه زدند و ما را به اینجا رساندند؛ امروز نوبت جوان های ماست. 🔸در میدان علم، در میدان عمل، در میدان تقوا، در میدان سیاست، در میدان کار برای مردم و خدمت، و در میدان شایستگی ‌های گوناگون وارد شوید؛ خودتان را به صلاح و تقوا بیارایید و پیش بروید. ۱۳۸۴/۰۵/۲۸- امام خامنه‌ای @marefatemahdavi
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت سی و‌ هشتم 🔆«وَ شُفَعَاءُ دَارِ الْبَقَاءِ ..» شفاعت یعنی وساطت🌹. ما معتقد هستیم اهل بیت بزرگوار با اذن خدا ما را می کنند. 🔰شفاعت اهل بیت دو شرط اساسی دارد: 1⃣-آدم باید داشته باشد مورد شفاعت قرار بگیرد. 2⃣-شفاعت کننده هم باید ✨خدا این دستور و را به او بدهد، یعنی اینطور نیست که ائمه خودسر شفاعت کنند. 📌در آیة الکرسی می خوانیم «إِلاَّ بِإِذْنِهِ» با اذن خداست. جز انبیاء و ائمه هم این مقام را دارند، علما هم مقام شفاعت را دارند، ولی اگر آنها هم دارند به خدا و اهل بیت این را می گیرند. 💠روایتی است از امام صادق (ع) که می‌فرمایند؛ به شفاعت ما اهل بیت نمی‌رسد آنانی که در خود سهل انگارند و نمازشان را سبک می شمارند. یعنی چه ..⁉️ یعنی خُب تازه اذان شده می‌خوانم، ول کن تازه اذان شده فوتبال ببینیم، فیلم ببینیم.. اینها یعنی شمردن، یعنی اهمیت ندادن. امام صادق نمی گوید کسی نماز نخواند، نه نه! آنکه نمی خواند بحثش جداست. می‌گوید 👈نماز می خواند اما به آن نمی دهد.❌ ✅آخرین جمله امام صادق (ع) این بود «إِنَّ شَفَاعَتَنَا لَا تَنَالُ مُسْتَخِفّاً بِالصَّلَاةِ» به شفاعت ما نمی رسد آنکه نمازش را سبک بشمارد، خفیف بشمارد. اگر کسی از ، از روی بی اعتنایی نمازش را اول وقت 🕛 نخواند، مشمول همین واقع می شود. قرائت نماز را درست یاد نگرفتن، تمام اینها جزء بحث شمردن نماز است. حواسمان جمع باشد خدای ناکرده جزء این دسته افراد قرار نگیریم. 🎤استاد احسان عبادی @marefatemahdavi
مجموعه احادیث و جملات کوتاه مهدوی جهت استفاده در برنامه های فرهنگی و مجازی ویژه نهم ربیع 👇👇👇
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست و ‌پنجم 💠یکی از مواردی که در بحث دعا حاج آقا مجتبی تهرانی مطرح می کنند این است که آیا انسان می تواند از خدا در این دنیا راحتی را طلب کند؟ راحتی که همه امور را در بربگیرد، راحتی مطلق❗️ 👌بحثی که اینجا مطرح هست را ایشان می فرمایند ما می توانیم دو ‌نوع تصور کنیم:👇 1⃣-اول راحتی مطلق بخواهیم. مثلا بگوییم خدایا هیچ مکروه یا هیچ بلایی نبینیم. مکروه منظور بحث فقهی نه، یعنی کراهت، چیزی که بدمان بیاید، از آن خوشمان نیاید، هیچ غمی نبینیم. آیا راحتی مطلق در دنیا قابل تصور است⁉️ واقعا نمی شود، آسایش مطلق در دنیا!!! «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فِي كَبَدٍ» ما انسان را در سختی خلق کردیم. فکرش را بخواهی بکنی راحتی مطلق و هیچ مشکلی در این عالم هستی🌒 نباشد این یک مقدار، یک مقدار چه عرض کنم، خیلی غیر معقول است. 💭ما قبلا عرض کردیم دعا که می خواهیم بکنیم دعاهایمان باید معقول و عاقلانه باشد. این چیزی که الان ما از خدا می‌خواهیم هیچ مشکلی به ما نرسد، اصلا این مبحث عاقلانه نیست! پس آسایش مطلق را نمی توانیم داشته باشیم. ایشان در این زمینه چند تا روایت📚 هم می آورد که اصلا این دنیا دنیای گرفتاری هست، مقتضای این عالم و این دنیا این است که ما گرفتاری ها و سختی هایی داریم. 📜در روایت مفصلی آقا امام صادق (ع) می فرمایند؛ «لا راحَةَ لِمُومِنٍ عَلَی الحَقیقَة» (عَلَی الحَقیقَة به صورت مطلق است) در این دنیا فکر نکن خبری از راحتی هست. «إلا عند لِقاءِ الله» راحتی مطلق می‌خواهی، 🍃آسایش کامل می خواهی، در محضر خدای متعال در آخرت. 📜در روایت دیگری از امام صادق سوال می کنند «قيلَ لَه أينَ طَريقُ الرّاحَةِ» راه رسیدن به آسایش چی هست❓حضرت می فرمایند؛ «فی خِلافِ الهَوى» خواسته های نفس را اطاعت بکنی سختی می آورد، تو ‌مخالفت با خواسته های نفس بکن برای تو راحتی بیاید. پرسیدن کجا انسان می‌تواند راحتی پیدا بکند؟ حضرت فرمود «عِندَ أوَّلِ يَومٍ يَصيرُ فی الجَنَّةِ» اولین روزی که بهشت رفتی راحتی به دست می‌آوری. ⚠️پس می بینیم که در این دنیا ما آن آسایش مطلق و کامل را نداریم. 🔅خدایای متعال به حضرت داود خطاب می کند؛ «إِنِّی وَضَعْتُ خَمْسَةً فِی خَمْسَةٍ وَ النَّاسُ یَطْلُبُونَهَا فِی خَمْسَةٍ غَیْرِهَا فَلَا یَجِدُونَهَا» ای داود! من پنج مورد را در پنج چیز گذاشتم اما مردم اشتباهی می‌روند❗️ 👈«وَ وَضَعْتُ الرَّاحَةَ فِی الْجَنَّةِ وَ هُمْ یَطْلُبُونَهَا فِی الدُّنْیَا فَلَا یَجِدُونَهَا» من راحتی مطلق را برای بهشت🍃 گذاشتم اما مردم در دنیا دنبال راحتی می روند. در دنیا بحثی از این راحتی و امثال این نیست‌. (قسمت های دیگر روایت را کار نداشتم، قسمت راحتی را می خواستم بگویم) 🌀امام صادق به اصحابشان فرمودند حواستان جمع باشد در این دنیا آسایش نسبی، آسایشی که در بعضی از زمانها آن آسایش را بتوانید داشته باشید.. مثلا ده روز ⛅️ پیش می آید هیچ مشکلی برایت پیش نمی آید راحتی و دغدغه نداری، اما بعد ده روز ممکن است مشکلات پیش بیاید. بله راحتی نسبی چرا..، اما مطلق ما در این دنیا نداریم. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (53) 🎤استاد احسان عبادی 205 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ___________________ @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📔آیا بعد از ظهور هیچ فقیری وجود نخواهد داشت⁉️👆 🎥کلیپ های یک دقیقه ای پاسخ به شبهات و سوالات پرتکرار🤗 🗣پاسخگو: ⏰هرشب ساعت 20 در کانال ما و او 👈گروه پاسخ به شبهات و سوالات شما👉 ✅انتشار در فضای مجازی موجب خشنودی امام زمان (عج) خواهد شد✅ 🔰سیاست همراه دیانت🔰 تلگرام | ایتا | اینستاگرام | آپارات | سایت
✋ 🍁عمریست‌که‌ما‌منتظر‌آمدنت،‌نه 🍁تو‌منتظر‌لحظه‌ی‌برگشتن‌مایی.. @marefatemahdavi
👆👆👆 پوستر شماره 7⃣4⃣ 🌟پیامبر اکرم (ص) فرمودند: الْقَائِمُ مِنْ وُلْدِی اسْمُهُ اسْمِی وَ کُنْیَتُهُ کُنْیَتِی وَ شَمَائِلُهُ شَمَائِلِی وَ سُنَّتُهُ سُنَّتِی یُقِیمُ النَّـاسَ عَلَی مِلَّتِی وَ شَرِیعَتِی وَ یَدْعُوهُمْ إِلَی کِتَابِ اللَّهِ عَزَّوَجَل. •|اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّـکَ الفَرَج|• 💠 @marefatemahdavi
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت سی و‌ نهم 🔆«مَنْ أتاكُمْ نَجى وَ مَنْ لَمْ يَأْتِكُمْ هَلَك ..» 👌ما اعتقاد داریم هر که به شما اهل بیت روی بیاورد🌺 از عذاب خدا پیدا می کند و هر کس از شما روی بر گرداند می شود. خیلی فراز مهمی است. یعنی ✨اهل بیت سعادت و هلاکت یک فرد هستند البته اخروی منظور است، هر چند از لحاظ دنیوی هم ملاک همین است. ولی شاید از لحاظ دنیوی بعضی ها متوجه نشوند، بگویند فلانی چرا مخالف اهل بیت است اما پولدار است..❓ولی نمی فهمند در باطن زندگی اش چه هست! 🔹در ملاک اخروی ملاک هستند اگر به اهل بیت روی بیاوریم سعادتمند هستیم، اگر از آنها پیدا کنیم گنهکار و بدبخت می شویم. و خیلی هم جالب است؛ آن کسانی که 🌱 می شوند به خاطر اطاعت از امام است که بهشتی می شوند و آن کسانی هم که 🔥 می شوند به خـاطر اینکه از اهل بیت دور هستند جهنمی می شوند. 📑ما در روایات داریم کسانی که بهشتی هستند یعنی ، به خاطر گناهانشان به میزانی که گناه کردن جهنم می روند. آن جهنم رفتنشان به خاطر آن دقایق و ساعاتی⏰ هست که از امام دور هستند، به خاطر آن لحظاتی هست که در زندگیشان حرف امام را ندادند. ⚠️یعنی ملاک بهشت و جهنم اطاعت از امام است⚠️ و امروزه وجود نازنین امام زمان (عج) هست که محوریت اصلی این نظام طبیعت و عالم را دارد و به خاطر همین است که می گوییم اگر از حرف ایشان اطاعت نشود فرد به غضب الهی💥 دچار می شود.‌ 📚روایت داریم در روز سه کس، خدا اصلا با آنها صحبت نمی کند و در غضب الهی هستند؛ 1⃣. کسی که به مدعی امامت از جانب خدا می کند. 2⃣. امامت یک فردی که از سوی خدا امام شده را می کند. 3⃣. نفر سوم کسی هست که فکر کند دو نفر قبلی با ایمان هستند. 〽️پس یعنی آن کسانی که به دروغ می‌گویند ما امام جامعه هستیم، و آن کسانی هم که امام واقعی را نمی پذیرند مورد غضب خدا هستند‌. چه غضبی⁉️ غضب در حدی که خدا در فردای قیامت با آنها نمی کند. 🎤استاد احسان عبادی @marefatemahdavi
⭕️️دفــاع از 📖✒️ 👈شبهه سی و هفتم7⃣3⃣ خلقت شب🌚 ✨«وَهُوَ الَّذِي خَلَقَ اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ» (انبیاء،۳۳)✨ و او كسی است كه شب و روز را خلق كرد. 🌀اشتباهی كه در اين آيه وجود دارد، اين است كه خلقت را به شب نسبت داده است. شب عدم نور است و علیت و ايجاد به امر عدمی تعلق نمی گیرد. مثل اين است كه بگوئید خدا هیچ را خلق كرد كه غلط است. 💥در افسانه های باستانی يونانی نیز خلقت شب مطرح شده است. ✨تُولِجُ اللَّيْلَ فِی النَّهَارِ وَتُولِجُ النَّهَارَ فِی اللَّيْلِ..✨(آل عمران،۲۷) (ای خدا) شب را در روز داخل ميكنی و روز را در شب داخل می كنی. شبیه آيه ی فوق چندين بار در قرآن تكرار شده است. شب (عدم نور) چیزی نیست كه با نور مخلوط شود. به تعبیر دقیق تر، عدم چیزی نیست كه آن را با وجود مخلوط كنی. مثلا در هنگام تاريك و روشن صبحگاه، واقعیت اين است كه میزان نور (وجود) كم است، نه اينكه مقداری تاريكی را با نور مخلوط كرده باشیم. ✨يُكَوِّرُ اللَّيْلَ عَلَى النَّهَارِ وَيُكَوِّرُ النَّهَارَ عَلَى اللَّيْل✨(زمر،۵) شب را به روز درمى پیچد و روز را به شب درمى پیچد. 🌀 همان غلط قبلی اينجا هم تكرار شده است. شب چیزی نیست كه نور را در خود بپیچد و پیچیدن شب به روز هم بی معنی است. ✨وَجَعَلْنَا اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ آيَتَيْنِ فَمَحَوْنَا آيَةَ اللَّيْلِ وَجَعَلْنَا آيَةَ النَّهَارِ مُبْصِرَةً✨(اسرا،۱۲) وشب وروز را دو نشانه ی خدا قرارداديم، نشانه شب را محو كرديم و نشانه روز را روشنی بخش گردانیديم. همان اشتباه تكرار شده است. چون تاريكی امر عدمی است نمی تواند آيه يا نشانه ی علت يا خالق باشد. 🌀اينگونه آيات كه شب را امر وجودی گرفته اند، در قرآن مكرر آمده اند. البته انتظار نمی رود، فردی در عربستان زمان محمد✨ اين مطلب فلسفی را بفهمد. طبعاً محمد✨ هم متوجه اين خطای تكراری اش نشده، اما خدا غیرممكن است، نفهمد بنابراين اينها گفته های محمدند نه خدا😐 📝جواب شبهه: با اينكه سها، مدعی فهم فلسفه است، اما معلوم ميشود اطلاعی از فلسفه ندارد، زيرا در فلسفه به اين نوع عدم اشاره شده است. ⚠️شب و روز دو مفهوم متقابل اند، و تقابل آن دو، تقابل عدم و ملكه است، نظیر تقابلى كه بین دو مفهوم كورى و بینايی هست، چون همان طور كه كورى به معناى مطلق نبودِ بینايی👀 نیست، و به همین جهت به ديوار كه بینايی ندارد نمی‌گويیم كور، بلكه كورى عبارت است از نبود بینايی، در چیزى كه قابلیت بینايی را دارا است، مانند انسان🙎‍♂ بی نورى شب نیز همینطور است، يعنى كلمه "شب" به معناى مطلق عدم نور نیست، بلكه به معناى زمانى است كه در آن زمان ناحیه اى از نواحى زمین از خورشید🌞 نور نمی‌گیرد. و پر واضح است كه چنین عدمى (عدم ملكه) وقتى تحقق می‌يابد، كه ضد آن يعنى ملكه قبلا وجود داشته باشد، تا نسبت به آن تعین پیدا كند🍃 چون اگر در عالم چیزى به نام بینايی نمی‌بود، كورى هم تحقق نمی‌يافت، و نیز اگر در عالم چیزى به نام روز 🌤 نمی‌بود، شب هم معنا نمی‌داشت، از اين رو شب بهره ای از وجود دارد. 📚منبع: کتاب دفاع از قرآن در رد کتاب نقد قرآن، ص۲۳۷ 🖇ادامه دارد ... ۸۳ @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ گنجینه سحر 💠 توصیه‌های رهبرانقلاب به جوانان درباره خواندن و استفاده از فرصت جوانی @marefatemahdavi
🍃🌸 هر کسی عاشقِ پابوسی لیــلایِ خود است در دَمِ مرگ کنارم تو بیـــایی عشق است ... @marefatemahdavi