☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
تو یکی از آیه های سوره زمر فرموده
هنگامی که بهشون میگی خدا را به تنهایی یاد کنید و بخوانید کسانی که به قیامت ایمان ندارند دلشان مشمءز و متنفر و سنگین می گردد ولی هر وقت میگی میتونی کسان دیگر یا معبودان یا هر کسی را می توانید با خدا بخوانید خوشحال می شوند و آرام میگردن و دلشان شاد میگردد
این رو جواب بدین. آیا شامل امامان هم میشه؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
👌🏻این آیه مشخص است گفته معبودان. مگر ما ائمه را به عنوان معبود میپرستیم؟ مگر ما چنین فکری نسبت به ائمه داریم؟ بعد آیات قرآن را کنار هم باید بگذارید قرآن می گوید «لَا تَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلَٰهًا آخَر» همراه با خدا خدای دیگری را نخوانید. مگر ما همراه خدا یک خدای دیگری را صدا می زنیم؟ مگر ما امام رضا (ع) را به عنوان خدا قبول داریم؟ امام علی (ع) را به عنوان خدا قبول داریم؟ اینها را به عنوان واسطه هایی قبول داریم.
📖خود قرآن دارد توسل کردن را به من و شما یاد می دهد می گوید برادران یوسف رفتند پیش یعقوب گفتند «یَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا كُنَّا خاطِئِينَ» ای پدر تو برای ما دعا بکن، تو برای ما استغفار بکن.. خُب این الان حل شد خود قرآن دارد می گوید اینها رفتند سراغ یعقوب و چنین کاری کردند مگر اشکال داشت؟ نه. ما که ائمه را به عنوان خدا نمی خوانیم.
👈🏻این آیه اصلا راجع به بت پرست هاست، بت پرست ها بت را به عنوان رب می دانستند یعنی می گفتند علاوه بر خدا بت هم می تواند در این عالم تأثیر بگذارد. هیچ وقت نباید با یک آیه نظر داد، قبل آیه را بخوانید بعد آیه را بخوانید، آیه را در کنار آیات دیگر ببینید آن وقت نتیجه قشنگ در می آید.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
این سوال در یک گروه پرسیده شده و روش بحث ها شده میخوام جواب صحیح رو از طریق شما بگیرم ..
من یه سوال داشتم : مگر شما شیعیان نمیگید حضرت علی علیه السلام بر حق بودند پس چرا داخل قرآن که از کم اهمیت ترین موضوعات سخن به میان آمده از امامان شما که جزء اصول دین شماست نامی در قرآن نیست؟!
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
معرفت مهدوی | استاد عبادی
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 این سوال در یک گروه پرسیده شده و روش بحث ها شده میخوام جواب صحیح رو از طریق
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
☝️🏻راجع به این سوال مهم که اسم حضرت علی یا ائمه دیگر یا امام زمان (عج) در قرآن نیست، این را خواهشا خوب دقت کنید اول مخاطب شناسی بکنید بعد جواب بدهید. این سوال را باید به دو گونه جواب داد؛
1- جوابی که به شیعیان باید داد.
2- جوابی که به سنی ها باید داد.
به هر کدام باید یک جواب متفاوت بدهیم. خود شیعیان هم باز هم تقسیم می شود، شیعه ای که خیلی احادیث را قبول ندارد. شیعه ای که احادیث را قبول دارد. جواب ها متفاوت است براساس نوع مخاطب باید جواب بدهیم.
📝اما اگر قرار است جواب یک شیعه را بدهیم، شیعه ای که احادیث را قبول دارد. ما روایاتی داریم در کتاب کمال الدین و تمام النعمة شیخ صدوق هم آمده روایتش تا آن جایی که یادم هست جلد اولش بود می شود به راحتی هم پیدا کرد یک سرچ در اینترنت بزنید،
آیه ی حضرت ابراهیم از خدا می خواهد من را بلند مرتبه قرار بده و خدا می گوید که «لِسان صِدْقٍ عَلِیًّا» ... این علی در روایات داریم مراد امیرالمومنین (ع) است. حالا در تفاسیر شاید نیامده باشد، برخی روایات را نمی شود هر جایی آورد. اما این روایت در کتاب کمال الدین و تمام النعمه شیخ صدوق هست. من یک تحقیقی قبلا داشتم روایت هم از لحاظ سندی درست است و می شود به آن اعتماد کرد. پس در روایات داریم که این علی منظور حضرت علی است.
👌🏻این روایت را خواهشا برای اهل سنت نفرستید، به اهل سنت نگویید که مراد از «اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِیم» حضرت علی (ع) است اینها روایات شیعه است اهل سنت قبول نمی کنند. شما اهل سنت را باید طبق همان آیه قرآن جوابش را بدهی چون قرآن را نمی تواند زیر سوال ببرد.
📝حالا به اهل سنت چطور جواب بدهیم که چرا نامی از اهل بیت نیامد، هم به اهل سنت و به شیعه که خیلی روایت را قبول ندارد.. در جواب می گوییم که آقایان اهل سنت نماز صبحی که شما می خوانید چند رکعت است؟ دو رکعت. کجای قرآن نوشته؟ نماز که اصول دین است. اصول دین اعتقادی منظورم نیست. اصول فقهی که روایت داریم نماز عمود دین است «الصَّلاةُ عَمُودُ الدِّین» ستون خانه را برداری دیگر چیزی از آن نمی ماند.
مگر نماز عمود دین نیست پس چرا در قرآن ننوشته که نماز را چطور بخوانیم؟ رکوع را چطور برویم، سجده را چطور برویم، رکعت های نماز چی هست؟ چندتاست، چرا در قرآن نیامده؟
چرا در قرآن نیامده که طواف خانه هفت بار است؟ چرا در قرآن خیلی چیزهای دیگر نیامده، برای چه نیامده؟ بخاطر اینکه قرآن کتاب کلیات است، در برخی موارد مثل ارث و دیه جزئیات را گفته و در خیلی موارد جزئیات را نگفته. مثل همین نمازی که خدمت شما عرض کردم. اگر قرار است که قرآن را فقط استناد بکنیم در همین قرآن خیلی چیزها گفته نشده از جمله رکعت های نماز.
👈🏻به این خاطر خدا در آیه [7] سوره حشر می گوید آنچه رسول خدا برای شما آورده است بگیرید و عمل کنید. خُب رسول خدا برای ما چی آورده؟ احادیث آورده. احادیثی را آورده و در آن احادیث گفته بعد از من دوازده خلیفه خواهند آمد که خود شما اهل سنت هم قبول دارید. روایت دوازده خلیفه متواترا در روایات اهل سنت هست. این دوازده خلیفه چه کسانی هستند آقایان اهل سنت؟ دوازده خلیفه را چه کسانی می خواهید بگویید.
پس اینکه نام حضرت علی (ع) در قرآن نیامده خیلی چیزها هم در قرآن نیامده از جمله تعداد رکعت های نماز! اصلا نام ابوبکر و عمر در قرآن مگر آمده؟ نه.
👌🏻پس حواستان جمع باشد با هر گروهی باید یک جور صحبت کرد!
شما نمی توانی آن حدیث شیعه که میگوید «لِسانَ صِدْقٍ عَلِیًّا» که روایت داریم که این علی منظور حضرت علی است نمی توانی این روایت را برای اهل سنت بگویی، چون روایت برای شیعه است اهل سنت می گوید این روایت را قبول ندارم. حرفش هم منطقی است همانطور که ما روایات اهل سنت را قبول نداریم آن هم روایات مای شیعه را قبول ندارد. شما باید طبق منطق قرآنی جواب اهل سنت را بدهید. بگویید مگر اسم ابوبکر و عمر آمده؟ مگر تعداد رکعت های نماز در قرآن آمده؟ نه.
آقایان اهل سنت در قرآن حتی آمده وقتی در خانه یک نفری می روید طرف می گوید برگرد، برگرد. قرآن مورد به این کوچکی را آورده پس چرا تعداد رکعت های نماز را نیاورده؟ مگر نماز عمود دین نیست! اینجا بر می گردیم به آن آیه قرآن آنچه که پیغمبر برای شما آورده را عمل کنید، یعنی خدا برخی دستورات را توسط پیامبرش برای ما می آورد.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
مداحی آنلاین - بارون کربلا - پویانفر.mp3
8M
#شب_جمعه
🍃 من دور از کربلا
🍃شب جمعه من مهمونم کربلا
🎤 #محمدحسین_پویانفر
#حدیث
💠امام باقر عليه السلام :
🔸«ما مِن شَى ءٍ يُعبَدُ اللّهُ بِهِ يَومَ الجُمُعَةِ أحَبَّ إلَىَّ مِنَ الصَّلاةِ عَلى مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ ؛
هيچ عبادتى در روز #جمعه
نزد من دوست داشتنى تر از صلوات بر پيامبر و آل او نيست».
📚[وسائل الشيعه، ج۷، ص۳۸۸]
☀️اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم☀️
@marefatemahdavi
📖🔹📖🔹📖🔹📖
⛅️ #زیارت_امام_مهدی (عج)
در روز جمعـہ✨
💠السَّلامُ عَلَیْكَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ اللَّهِ فِی خَلْقِهِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یَهْتَدِی بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ یُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الْوَلِیُّ النَّاصِحُ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا سَفِینَةَ النَّجَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا عَیْنَ الْحَیَاةِ السَّلامُ عَلَیْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ السَّلامُ عَلَیْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلامُ عَلَیْكَ یَا مَوْلایَ أَنَا مَوْلاكَ عَارِفٌ بِأُولاكَ وَ أُخْرَاكَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَیْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى یَدَیْكَ.
🔰وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ یَجْعَلَنِی مِنَ الْمُنْتَظِرِینَ لَكَ وَ التَّابِعِینَ وَ النَّاصِرِینَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْكَ فِی جُمْلَةِ أَوْلِیَائِكَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى آلِ بَیْتِكَ هَذَا یَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ یَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِیهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِیهِ لِلْمُؤْمِنِینَ عَلَى یَدَیْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِینَ بِسَیْفِكَ وَ أَنَا یَا مَوْلایَ فِیهِ ضَیْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ یَا مَوْلایَ كَرِیمٌ مِنْ أَوْلادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّیَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِی وَ أَجِرْنِی صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِكَ الطَّاهِرِینَ.
#ادعیه_و_زیارات_مهدوی
📖🔹📖🔹📖🔹📖
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
👆👆👆
🌀پوستر شماره 6⃣4⃣1⃣
👈کتاب #ما_منتظریم (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنهای)، صفحه ۱۲۵
🗓بیانات در جمع کثیری از مردم قم در خیابان چهارمردان ۱۳۶۳/۲/۲۷
📒 #پوستر_کتاب_ما_منتظریم
@marefatemahdavi
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
💠👈 سلسله سخنرانی های
″دولــت کــریمه″
🎬 قسمت دویست و نود و سوم (از فایل شماره 72)
🔹گفتیم بنی امیه در زمان سقیفه خیلی مدعی نبودند، ابوسفیان وسط نیامد برای سهم خواهی، برای قدرت گرفتن.
چرا؟ دوست نداشت❓خیلی هم دوست داشت. دوست داشت اسلام دچار تفرقه نشود؟ خیلی هم دوست داشت دچار تفرقه بشود. برای همین بعد از جریان سقیفه پیش حضرت امیرالمؤمنین (ع)✨ رفت و گفت یاعلی دست دراز کن تا با تو بیعت کنیم.. حضرت علی گفت برو، حضرت میفهمید ابوسفیان برای تفرقه آمده.
آن زمان هم نمی توانستند جلوی اسلام بایستند، چرا؟ چون مردم اسلام را میخواستند، به همین خاطر ابوسفیان باید صبر می کرد عده ای روی کار می آمدند، بعد نفوذ خودش💥 را در آنها زیاد می کرد و سربه زنگاه ضربه خودش را وارد میکرد.
☝️بعد از انقلاب 🇮🇷 همین بود، بعد از انقلاب اسلامی ما هم همین حادثه اتفاق افتاد، از ترس امام عده ای جرأت نداشتند در آن زمان عرض اندام بکنند، جرأت نداشتند بگویند ما ولایت فقیه را نمیخواهیم، ما امام را نمی خواهیم. آمدند یک قالب را طراحی کردند، یک قالب را پی ریزی کردند گفتند امام تو باش اما به عنوان رئیس جمهور.. 👇چرا رئیس جمهور؟
- چون اولا چیزی به اسم ولایت فقیه نباشد.
- ثانیا امام خمینی ما تو را می خواهیم ولی فقط در حد رئیس جمهور، یعنی چهار سال، هشت سال ریاست جمهوری بکن، بعدش یک نفر دیگر بیاید.
👌شاید جالب باشد بدانید مسعود رجوی و طرفدارانش از طرفداران این نظریه بودند و می گفتند رئیس جمهور ما خمینی، اصلا شعارشان بود. بعد از امام هم منتظر مرگ امام بودند.
یک عده ای مثل 👨🏻 رجوی، مثل بنی صدر مثل جبهه ملی اینها از همان اول میخواستند جلوی اسلام بایستند اما نمیتوانستند همان لحظه سریع اظهار نظر بکنند، کم کم، زیر پوستی..
❌ولی بعدا خودشان را لو دادند، مثل مسعود رجوی خودش را لو داد، بنی صدر خودش را لو داد ماهیت نفاق خودش را لو داد. جبهه ملی هم که بعدا در مقابل حکم قصاص قرآن 📖 چیزهایی گفتند، امام گفت از امروز اینها منحل و مرتد هستند..
اول انقلاب اینطور نبودند، کم کم نفاق خودشان را لو دادند.
✅خاصیت دولت و حکومت برحق همین است که نفاق در آن زیاد است.
🗣بعضی ها می گویند چرا در جمهوری اسلامی منافق زیاد است؟
اتفاقا یکی از دلایلش همین است که ما برحق هستیم. اگر ما حکومت باطل بودیم نفاقی نداشتیم. در زمان امیرالمؤمنین (ع) تا دلتان بخواهد 💥جریان های نفاق داشتیم، در زمان آقا رسول الله (ص) تا دلتان بخواهد جریان نفاق داشتیم.. اما سوال من این است چرا در آن بیست و پنج سال حکومت خلفای ثلاثه در آن زمان چیزی از نفاق و جریان نفاق و خرابکاری های درونی نمی بینیم⁉️
این بیست و پنج سال منافقین کجا بودند؟ سوره توبه آخرین سوره ای است که بر پیامبر نازل شد شدیدترین لحن را با منافقین دارد، این سوره برای کی نازل شد؟ برای منافقین، خُب این منافقین چی شدند بعد از رحلت پیامبر، کجا رفتند؟
👈معلوم بود یک سفـره ای پهن شد که همه منافقین و خلفا و دارو دسته شان سر آن سفره نشستند. وقتی یک سر سفره بخور بخور باشد همه بخورند، معلوم است کسی اعتراض نمی کند. حکومتی که در آن منافقین هم به آب و نان برسند معلوم است که با حکومت درگیری نخواهند داشت.
📎ادامه دارد ...
🎤استاد احسان عبادی
#متن_دولت_کریمه 293
#کانال_معرفت_مهدوی
#لطفا_معرف_کانال_باشید
✒️📖✒️📖✒️📖✒️
︽︽︽︽︽︽︽︽︽
@marefatemahdavi
@arshiv_link313
جهت تبلیغات و معرفی کانال ؛ گروه ؛ مجموعه ؛ فروشگاه ؛ تولیدی و.... شما در دو کانال پرجمعیت ماواو و معرفت مهدوی با نزدیک به 17 هزار مخاطب پیام بدید🔰🔰🔰
👉 @sina_bavelayatali 👈
👉 @sina_bavelayatali 👈
👉 @sina_bavelayatali 👈
👆قطعا رزرو تبلیغات باعث کمک به مجموعه و رشد آن و همچنین رشد مجموعه خودتان خواهد شد✅
🔴فرصت و تعداد محدود خواهد بود🔴
38.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 فیلم #کارگاه_شرایط_علائم_ظهور 1
💠 جلسه 1️⃣
🔰بررسی جزئیات شرایط ظهور
🎤 با تدریس استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت کشور
🌐 اگر کلیپ باز نشد یا برای دیدن فیلم با کیفیت بیشتر به این لینک 👉 رجوع کنید.
@marefatemahdavi
کارگاه شرایط و علائم ظهور1.mp3
32.11M
💠 صوت #کارگاه_شرایط_علائم_ظهور 1
💠 جلسه 1⃣
🔰بررسی جزئیات شرایط ظهور
🎤 با تدریس استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت کشور
@marefatemahdavi
#ندبه_انتظار
✍شرح دعــــــــ📖ــای ندبه -
فراز دوازدهم
🔶«وَ سَخَّرْتَ لَهُ الْبُراقَ، وَ عَرَجْتَ به إِلی سَمائِكَ، وَ أَوْدَعْتَهُ عِلْمَ ما کانَ وَ ما یَكُونُ الَی انْقِضاءِ خَلْقِكَ؛
✨و براق را برایش مسخّر ساختی، و آن شخصیت بزرگ را به آسمانت بالا بردی، و دانش آنچه بوده، و خواهد بود تا سپری شدن آفرینشت به او سپردی»✨.
👌این فراز از دعای ندبه به معراج رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم مربوط است.
⭕️ نکته ها :
1⃣. به موجب آیه شریفه:
✨«سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الْأَقْصَا الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَآ إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ؛
پاک و منزّه است آن (خدایی) که بنده اش را از مسجدالحرام تا مسجدالاقصی که اطرافش را برکت داده ایم شبانه بُرد تا از نشانه های خود به او نشان دهیم. همانا او شنوا و بیناست»✨.
🌈معراج، مقدّس ترین سفر در طول تاریخ است که مسافر آن، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم؛ فرودگاه آن مسجدالحرام؛ گذرگاه آن🕌، مسجد الاقصی؛ میزبان آن، خدا؛ هدف آن، دیدن آیات الهی و سوغاتی آن، اخبار آسمان ها و ملکوت و بالا بردن سطح فهم بشر از این دنیای مادّی بوده است.
2⃣. بر اساس روایات، پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم یک سال پیش از هجرت، پس از نماز مغرب در مسجدالحرام، از طریق مسجدالاقصی به وسیله ی «بُراق» به آسمان ها رفت و چون بازگشت، نماز صبح🌤 را در مسجدالحرام خواند.
3⃣. معراج پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم جسمانی و در بیداری بوده، نه در خواب و با روح! و اصل آن از ضروریات دین و مورد اتّفاق همه فرقه های اسلامی است.
4⃣. خداوند، حضرت آدم را از آسمان به زمین آورد، ولی حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم را از زمین🌏 به آسمان برد. پیامبر در آن شب، عوالم بالا، ملکوت آسمان ها و عجائب آفرینش را دید و با انبیا ملاقات کرد و احادیث قدسی و مسأله رهبری و ✨ولایت امیرالمؤمنین عليهالسلام در این سفر بر آن حضرت وارد شده است.
5⃣. حضرت رسول در این سفر، بهشت و جهنّم را دید، وضعیّت بهشتیان و نعمت های آن ها و دوزخیان☄ و عذاب های آن ها از مشاهدات دیگر پیامبر بود. البته در این میان، وقتی ✨پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم داستان معراج را بیان فرمود، بعضی مردم کم ظرفیّت از دین برگشتند.
6⃣. برخی درباره معراج و سفر آسمانی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم، سؤال ها یا شبهه هایی را مطرح می کنند، از جمله اینکه: در فضای بیرون جوّ، هوا وجود ندارد، گرمای سوزان و سرمای کشنده ای است❄️، مشکل بی وزنی وجود دارد، اشعّه های کیهانی خطرناک است، یک شب برای سیر در آسمان ها کوتاه است و اگر کسی بخواهد در فضا سیر کند، باید سرعتی شبیه سرعت نور یا بیشتر داشته باشد، برای فرار از جاذبه باید سرعتی برابر با ۴۰۰۰۰ کیلومتر⏱ در ساعت داشت و ... .
✏️پاسخ کوتاه به شبهات این است که اصل معراج در قرآن و روایات متواتر آمده و آنچه مهم است، ایمان به اصل آن است و ایمان به جزئیّاتش ضروری نیست. از سویی، معجزه نباید عقلًا محال باشد و چون معراج از معجزات پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم✨ است، مشمول قواعد کلّی همه ی معجزات می شود. بقیّه مشکلات و شبهات نیز با توجّه به قدرت الهی قابل حلّ است.
همچنین در عصر حاضر که انسان، هواپیما و قمرمصنوعی و 🛸سفینه های فضایی به کره های دیگر می فرستد، پذیرفتن معراج آسان است. چنانچه قرآن، جابه جایی تخت بلقیس را از کشوری به کشور دیگر، آن هم در یک چشم به هم زدن مطرح می کند و به این ترتیب مشکل طیّ مسافت را برطرف می نماید. ✔️بنابراین، معراج لغو نیست، بلکه اسرار قابل توجّهی دارد.
7⃣. معراج، اردوی خصوصی و بازدید علمی پیامبر بود وگرنه خداوند بی مکان است.
8⃣. عبودیّت، 🕊 مقدّمه ی پرواز است و عروج، بدون خارج شدن از صفات رذیله ممکن نیست.
9⃣. انسان اگر هم به معراج برود، باز «عبد» است. پس درباره ی اولیای خدا غلوّ نکنیم.
🔟. درباره علم حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم از امیرالمؤمنین عليهالسلام❓پرسیدند و ایشان فرمود:
👈عَلِمَ النَّبِیُّ عِلْمَ جَمِیعِ النَّبِیِّینَ وَ
عِلْمَ مَا كَانَ وَ عِلْمَ مَا هُوَ كَائِنٌ إِلَی قِیَامِ السَّاعَهِ ثُمَّ قَالَ: وَ الَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ إِنِّی لَأَعْلَمُ عِلْمَ النَّبِیِّ صلی الله علیه و آله و سلم وَ عِلْمَ مَا كَانَ وَ مَا هُوَ كَائِنٌ فِیمَا بَیْنِی وَ بَیْنَ قِیَامِ السَّاعَهِ؛ ✨پیامبر علم تمام انبیا و علم گذشته و علم آنچه تا روز قیامت بیاید را می داند. سپس فرمود: قسم به آن کسی که جانم در دست اوست من دارای علم پیامبرم و 📚علم گذشته و علم آینده تا فاصله بین من و قیامت.
🔗منبع: شرح قرآنی دعای ندبه -
👤محسن قرائتی
@marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
استاد میگن مگه ما دوازده تا امام نداریم پس چرا به امام خمینی میگید امام ؟؟؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
💠امام یعنی پیشوا، در آیه قرآن در سوره توبه حتی به رهبران کفر هم امام گفته «أَئِمَّةَ الْکُفْرِ..» امام یعنی پیشوا. آن از لحاظ اصطلاحی یعنی دوازده امام معصوم، لغوی یعنی پیشوا. هر رهبری را شما می توانید بگویید امام.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
ببخشید میشه لطف کنید نظرتون و راجع به ذکر یا علی که ۱۱۰ مرتبه هست توضیح بدید و آیا سندیت دارد؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
👌🏻خُب ذکر یاعلی بله ۱۱۰ بار که توصیه شده، ولی شما خیلی سراغ ذکر ها و اینها نروید. مهمترین چیز برای رسیدن به حاجات و امثال اینها تقوای الهی است. تقوا را انسان پیشه کند بقیه چیزها حل می شود.
🔸صراحت آیه قرآن «مَن یَتَّقِ اللهِ یَجْعَل لَّهُ مَخرَجًا» هر کسی تقوای الهی را پیشه کند خدا راه خروج را برای او نشان میدهد. خیلی دنبال ذکر بازی نباشید سرگرم این چیزها نباشید. معرفت به امام قطعا از همه اینها مهمتر است، تقوای الهی هم قطعا از همه اینها مهمتر است.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
آیا مورد پایین به این معناست که امام رضا میگوید قرآن برای ما کافیست و نیازی به اهل بیت نیست؟ اصلا سند معتبری دارد؟
امام رضا ع
حدثنا جعفر بن محمد بن مسرور رضي الله عنه، قال: حدثنا محمد بن عبد الله ابن جعفر الحميري، عن أبيه، عن إبراهيم بن هاشم، عن الريان بن الصلت، قال: قلت للرضا عليه السلام: ما تقول في القرآن؟ فقال: كلام الله لا تتجاوزوه، ولا تطلبوا الهدى في غيره فتضلوا.
*از امام رضا سوال کردند در مورد قرآن نظرت چیست فرمود: از حدود آن زیادروی نمی کنیم و غیر از او هدایت را نمی طلبیم و هر کس غیر قرآن را طلبید گمراه شد*
- نام کتاب : التوحيد نویسنده : الشيخ الصدوق جلد : 1 صفحه : 223-224
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
❌اصلا روایت چنین معنایی نمی دهد که شما برداشت کردید، به هیچ عنوان چنین معنایی نمی دهد.
💭می گوید از حدود قرآن تجاوز نمیکنیم.. خُب، رجوع به احادیث در خود قرآن آمده، که صراحت آیه قرآن می گوید بعضی آیات قرآن متشابهات است. انسان ممکن است در آن به شبهه بیفتد و برای آن به «الرَّاسِخُونَ فىِ الْعِلْمِ..» رجوع کنید. «الرَّاسِخُونَ فىِ الْعِلْمِ..» یعنی اهل بیت.
📖قرآن در آیه [7] سوره حشر می گوید آنچه را که پیامبر برای شما آورده است را بگیرید. خُب آنچه را که پیامبر برای ما آورده از کجا بفهمیم؟ از احادیث دیگر، مگر غیر از این می شود فهمید .. پس این روایت به هیچ وجه چنین معنایی که شما فرمودید را نمی دهید.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
🔴لازمه #انتظار خودسازی است
🔹انتظار، تکلیف بر دوش انسان میگذارد. وقتی انسان یقین دارد که یک چنین آیندهای هست؛ همچنانی که در آیات قرآن هست: «و لقد کتبنا فی الزّبور من بعد الذّکر انّ الارض یرثها عبادی الصّالحون. انّ فی هذا لبلاغا لقوم عابدین» - مردمانی که اهل عبودیت خدا هستند، میفهمند - باید خود را آماده کنند، باید منتظر و مترصد باشند.
🔸انتظار لازمهاش آمادهسازی خود هست. بدانیم که یک حادثهی بزرگ واقع خواهد شد و همیشه منتظر باشید. هیچ وقت نمیشود گفت که حالا سالها یا مدتها مانده است که این اتفاق بیفتد، هیچ وقت هم نمیشود گفت که این حادثه نزدیک است و در همین نزدیکی اتفاق خواهد افتاد. همیشه باید مترصد بود، همیشه باید منتظر بود.
🔹انتظار ایجاب میکند که انسان خود را به آن شکلی، به آن صورتی، به آن هیئت و خُلقی نزدیک کند که در دوران مورد انتظار، آن خُلق و آن شکل و آن هیئت متوقع است. این لازمهی انتظار است.
🔸وقتی بناست در آن دوران منتظَر عدل باشد، حق باشد، توحید باشد، اخلاص باشد، عبودیت خدا باشد - یک چنین دورانی قرار است باشد - ما که منتظر هستیم، باید خودمان را به این امور نزدیک کنیم، خودمان را با عدل آشنا کنیم، آمادهی عدل کنیم، آمادهی پذیرش حق کنیم. انتظار یک چنین حالتی را به وجود میآورد.
🏷 ۱۳۹۰/۰۴/۱۸ - امام خامنه ای
#امام_زمان ✨
@marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
🌀اخلاقیات خلیفه 👈شخصیت روحی خلیفه که در کار فکری و سیاسی و اجرایی او نیز تأثیر شدیدی داشت، شخصیتی ت
🚩 کارگزاران عمر ...
💠با توسعه فتوحات در این دوره، سرزمینهای زیادی تحت سلطه حکومت مدینه درآمد🏜. اداره این سرزمینها نیاز به مدیرانی داشت تا بر پایه ارزش های جدید، مناطق مزبور را اداره کرده و راه را برای توسعه هر چه بیشتر فتوحات فراهم کنند. در اصل، مهمترین نکته برای خلیفه و مسلمانان در آن شرایط، توسعه بیشتر سرزمینهای فتح شده بوده و برای سرزمینهای مرزی 🚧 بطور عمده کسانی انتخاب می شدند که از توان و تجربه نظامی کافی برخوردار باشند.
📜چنانکه از اسامی حاکمان و کارگزاران عمر در شهرهای مختلف بر می آید، عمر کمتر از چهرگان صحابه برای اداره امور استفاده می کرد. این مساله در همان دوره نیز آشکار بوده است❗️. زمانی که در این باره از او سوال شد، پاسخ داد: او قصد ندارد تا آنان را به کار اجرایی آلوده کند.
اما شعبی که منبع مورد اعتماد سنیان است می گوید: عمر اجازه خروج مهاجران را از مدینه نمی داد⛔️ و به آنان می گفت: بیشترین ترس من پراکنده شدن شما در شهرهاست.
👤حسن بصری نیز می گوید: هر کس از صحابه قصد خروج از مدینه را داشت باید از عمر اجازه می گرفت. جلوگیری از خروج صحابه، آن گونه که برخی گفته اند، تنها اختصاص به قریش نداشت بلکه اصولا او مانع از خروج صحابه ای بود که میتوانستند در هر شهر🏘 برای خود به محوری تبدیل شده و به نحوی در برابر خلیفه بایستند. این جلوگیری دلیل دیگری نیز داشت، و آن این بود که عمر بر آن بود تا حدیث رسول خدا (ص)✨ در شهرها نشر نشود.
👈ممانعت از خروج صحابه و عدم استفاده از آنها سیاستی بود که عمر با دقت دنبال کرد.
🗣ابن سعد در نقلی می گوید: عمر کسانی چون عمروبن عاص و معاویه و مغیره را بر سر کار می گمارد، اما کسانی چون عثمان و علی و طلحه و زبیر و عبدالرحمان بن عوف و نظایر آنها را نه؛ چرا که دسته نخست در کارهای اجرایی قوی و آگاه به امور بودند. به علاوه، عمر بر آنها مشرف بود و سایه تهدیدش🗡 بالای سر آنان بود.
👈عمر مدیران سختگیر را می پسندید حتی اگر از لحاظ تقوا چندان پایبند نبودند.
⚠️یکی از نکات مهم درباره کارگزاران عمر، نظارت عمر بر برخورد آنان با مردم و نیز با بیت المال بود. او کنترل ویژه ای بر آنان داشت و در وقت رفتن به محل خدمت، ثروت آنان را ثبت🗞 می کرد. عمر تقریبا همه کارگزاران خود را در این باره خطاکار دانسته و در وقت بازگشت، اموال آنان را دو نیمه کرده، نیمه ای را به آنان پس داده و نیمی دیگر را به بیت المال می سپرد. این کار را در اصطلاح "مشاطره اموال" میگویند.💰
💠ابوبکره از والیانی بود که اموالش مشاطره شد. او به عمر اعتراض کرد و گفت: اگر همه مال از آن خداست، چرا همه آن را نمی گیری، و اگر از آن ماست، چرا چنین می کنی❓
عمر پس از مشاطره اموال، بار
دیگر آنان را بر سر کارشان باز می گرداند. امام علی (ع)✨ هم، مانند انتقاد ابوبکره را بر عمر وارد می دانست؛ به ویژه آنی که چرا بار دیگر آنان را بر سر کارشان باز میگرداند.
🔍نظارت بر کارگزاران، در سیاست های عمر به صورت یک اصل مطرح بود. این کنترل بیشتر از جهت مالی اعمال می شد.
گاهی عمر همراه🚶♂کسی به در خانه عمالش می رفت، او ساکت می ماند تا رفیقش اجازه ورود بگیرد، آنگاه سرزده همراه او به خانه در می آمد و به این ترتیب می کوشید تا بر زندگی آنان نظارت کند.
👥البته برخی کارگزاران عمر برای خود زندگی مرفهی داشتند که عمر چندان بر آنان سختگیری نمی کرد🏖. نمونه آن عمروبن عاص و یزید بن ابی سفیان بودند. این میتوانست برخاسته از اعتماد او به مدیریت آنان باشد. در مواردی نیز او به افرادی دلبستگی داشت.
👌به هر روی فرمانها و نامه های او به حاکمان بلاد، بازخواست او از امیران شهرها و تاکید و تحریص آنان بر رعایت انصاف، فراوان در مصادر یاد شده است. این وضعیت به هر دلیل بود پس از عمر دنبال نشد.
عثمان در طی سالهای متمادی خلافت خود، اوضاع کارگزاران خود را رها کرده بود. همین وضعیت✖️ مانع از آن شد که شخصیتی چون امام علی (ع) بتواند اوضاع را کنترل کند.
⬇️⬇️⬇️
👈عمر در میان کارگزاران خود، از یک نفر به طور محسوس، هیچگونه بازخواستی نکرد. او معاویه پسر ابوسفیان بود.
استفاده از معاویه طی شش سال آخر خلافت در سمت حاکم دمشق، از مسایل حساس دوره خلافت اوست.
♨️خلیفه متهم شده که بدین طریق، نقش عمده ای در تثبیت موضع بنی امیه در شام داشته است. عمر در حالی که او را کسرای عرب می خواند، از کار برکنارش نکرد. در همان دوره عمر، شامات🏞 تماما در اختیار معاویه قرار گرفت.
💠قاضی عبدالجبار، سنی متعصب نیز میگوید: با اینکه عمر شدیدا مراقب عمال خود و عوض کردن آنان بود، به هیچ روی چنین برخوردی با معاویه نکرد.
👌ابوبکر اصم از متکلمان، می گفت: معاویه در جنگ خود با علی (ع) محق بوده چون عمر او را نصب کرده بوده است! بعدها سیره سیاسی♻️ و دینی عمر به صورت یک سنت درآمد.
👥در میان کارگزاران خلیفه، جدای از مغیره، افراد فاسق دیگری نیز بودند، یکی از آنان قدامه بن مظعون بود که شرابخواری کرد و به همین جهت حد خورد. نعمان بن عدی والی دیگر او اشعاری در خمریات میسرود. 🎼
⬅️در پایان این قسمت مناسب است به نکات دیگری که در انتخاب کارگزاران مورد نظر خلیفه بود اشاره کنیم.
خلیفه در اوائل کار عراق و شام نشان داد که اگر فرماندهان را از صحابه بزرگ نمیگمارد اما نباید از محدوده قریش و همپیمانان🤝 او نظیر ثقیف و احیانا انصاری که مورد اعتماد اویند تجاوز کند. به علاوه عمر می کوشید تا کارگزاران را از اهالی شهرها انتخاب کند نه از بادیه نشینان.
🔹ادامه دارد ...
✍بـرگرفته از کتاب "تـاریخ
سیـاسی اسلام، ج2، ص75-83"،
رسول جعفریان.
#تاریخ_سیاسی_اسلام ۷۸
@marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | مفهوم غیبت
🎤حجت الاسلام والمسلمین
مجتبی کلباسی
#کلیپ_مهدوی
@marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
علی علیه السلام فرمود :
«هلک فی رجلان : محب غال و مبغض قال»
درباره من دو گروه به هلاکت افتادند : دوستدار غلوکننده و دشمن کینه توز .
نهجالبلاغه حکمت 149
استاد منظور امام علی (ع) از دوستداران غلو کننده شامل چه کسانی میشه؟؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
غلو کنندگان یعنی کسانی که اهل بیت را خدا می دانند، اهل بیت را خیلی خیلی بالاتر از آن مقامی که هستند بالاتر میبرند. گروه هایی که می گویند خالق ما اهل بیت هستند و این طور نسبت هایی را به اهل بیت می دهند.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
در مورد نقش پرچم امام زمان (عج) در هنگام ظهور توضیحی بفرمایید لطفا، اینکه نقشش «البیعة لله» است یا چیز دیگری... روایتی در این زمینه نقل شده؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
🔸بله روایتی داریم که شعار یاران
امام زمان (عج) یالثارات الحسین است و نقش پرچم هم البیعة لله.
☝️🏻اینها خیلی مهم نیست، باز هم تکرار میکنم روی چیزهایی که واقعا مهم نیست این قدر شما انرژی نگذارید برای فهمش. چون واقعا این چیزها را شما بدانید ندانید، چه فرقی می کند؟ چه توفیری می کند بدانید یا ندانید! بروید سراغ مباحث معرفتی به امام عصر (عج).
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
✅پاسخ به تمامی شبهات و
سوالات شما🔰
🆔 @marefatemahdavi