eitaa logo
مرقومات/علی ریاحی پور
1.7هزار دنبال‌کننده
418 عکس
447 ویدیو
60 فایل
📝 مرقوماتی سیاسی و تاریخی... 🔴 کارشناس ارشد علوم سیاسی محقق و پژوهشگر انقلاب اسلامی 📲 ارتباط با ادمین ایتا: @Aliriahipoor
مشاهده در ایتا
دانلود
به مناسبت سالگرد 28 مرداد سلسله استوری با موضوع نامه مهم آیت الله کاشانی در 27 مرداد خطاب به مصدق کار کردم که اینجا ام بارگذاری میکنم 👇👇
⭕ جبهه فیک انقلاب اسلامی! 🔸همیشه هر اصلی، بدلی هم به همراه دارد. از بدل فلان خواننده تا بهمان بازیگر مشهور. در داروخانه ها هم زیاد این عبارت را شنیده ایم: اصلش نیست، مشابهشو بدم؟! 🔸برندهای معروف دنیا همواره یک هووی تجاری! پیدا می کنند. شرکتی تلاش می کند نامی شبیه جنس اصل و معروف و با بسته بندی مشابه و اغلب با قیمتی پایین تر روانه بازار کرده و از این طریق به سودجویی بپردازد. 🔸حزب اللهی تقلبی هم تا دلتان بخواهد داریم. این مصیبت البته ویژگی همه انقلاب های دنیاست؛ یادآور همان مصروع معروف: به غنیمت که رسیدیم به ما پیوستید...! 🔸بحث تحریف که به میان می آید گاهی گمان میکنیم تنها مختص قلب در واقعیات تاریخ است؛ اما بعد دیگر تحریف، مصادره شعارها و آرمان ها و تهی سازی آن از مفاهیم اصیل و جعل در راستای تأمین منافع شخصی و گروهی است. 🔸چقدر شاهد بوده ایم عده ای به نام جبهه انقلاب در همه فراز و نشیب های زندگی دشوار مردم سکوت اختیار کرده و غیبت دارند و درست در بزنگاه انتخابات سر از لاک انزوا و عافیت جویی بیرون آورده و ناگهان با ارائه فهرستی از نامزدهایی که گاه از بسته های لپ لپ بیرون کشیده اند داعیه دار شعائر انقلاب گردیده و منتقدین مطالبه گر ثابت قدم و خط مقدمی را به مخالفت با نظام متهم می سازند؟! 🔸چقدر شاهد بوده ایم عده ای به نام جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، فردی بی لیاقت را با ظاهری غلط انداز اما باطنی تهی از ارزش ها و کارآمدی به نام نیروی انقلابی و مدیر جهادی و جوان مومن و ... به خورد ملت دادند و به خاطر دو روز آبادی ظاهری دنیا باور مردم نسبت به سلامت و صداقت نظام دینی را خدشه دار ساختند؟! 🔸اشرافی گری صرفا در بنز سواری و تجمل پرستی خلاصه نمی شود. خود برتربینی فردی و جناحی، تفکر باندی و قبیله گرایی، منفعت طلبی و رانت خواری و ... نیز جلوه هایی دردناک از اشرافیت و طاغوت گرایی است که گاه در نقاب تظاهر به دین و داعیه داری تفکر انقلاب، کام جامعه را تلخ نموده و روند انقلاب اسلامی را کند و خنثی می سازد. 🔸بخشی از معنای نفوذ را در حزب اللهی نماهای بی عرضه ای بجویید که بی هیچ سواد و تجربه قابل اعتنایی، به صرف خم و راست شدن مقابل اصحاب قدرت و بله قربان گویی به آلاف و الوفی رسیده و داعیه دار اندیشه اسلام و مدعی غرب ستیزی می شوند در حالی که شالوده فکر و کنه پندارشان تسخیر فرهنگ تجدد و تحجر است و در پی یافتن راهی برای کسب قدرت و ثروت هستند. 🔸هزاران بار دوره غربشناسی برگزار کنید اما خدا و اسلامیت نظام را برای وجاهت مادی خود بخواهید از هر عنصر غربزده ای غربزده تر هستید. 🔸انقلاب را باید از چنگال انقلابی نماهای اخته شده ای که اوج کارآمدی شان حضور در صف اول نمازهای جمعه و مشت های گره کرده در راهپیمایی هاست پس گرفت. انقلابی نماهای غاصبی که با زالو صفتی بر مساند قدرت تکیه زده اند، هزینه ای برای انقلاب نمی پردازند، قدمی برای اسلام بر نمی دارند مگر آنکه فاکتورش را پیشاپیش نقد کنند، در بحبوحه خطر غایبند و ... مسبب سطحی نگری در مفاهیم ارزشی و به قدرت رسیدن طوایف مزوّر و خود محور و دو رویی هستند که رفتارهای متناقضشان منجر به ایجاد بدبینی در مردم نسبت به کارآمدی نظام اسلامی شده است. 🔸این افراد، جایگاه را مقدس می دانند و میز را معیار سنجش حق. شرف المکان بالمکین را باور ندارند و فیش حقوقی بالاترین شاهراه ارتباطی شان با حکومت اسلامی است. به جای آنکه مشروعیت خود را در عمل به عدل بجویند، عدالت را در چارچوب قدرت به رسمیت می شناسند و... مگر طاغوت غیر از همین فامیل بازی ها و مصلحت سنجی های سودجویانه و خود حق پنداری ها و توجیه سوءمدیریت ها و رانت خواری ها است؟ جالب و دردناک است وقتی گند مدیران فاسد و نالایقشان در می آید فشار می آورند که از حق مردم و فساد دوستان ما بگذرید تا جریان انقلاب تضعیف نشود! غافل از آنکه حیات و مشروعیت نظام به برخورد با همین جریان های خود شیفته و متظاهر و نالایقی است که تعفن شعار زدگی و حقیقت گریزی شان هوای پاک شرافت و فطرت و آسمان صاف عدالت و هدایت و ایمان را غبارآلود ساخته است. @marghoomat
🔸 این استوری رو تقریبا دو هفته پیش در صفحه شخصی اينستام گذاشتم؛ اینجا ام میذارم تا بمونه و گله های ما از برخی دوستان خودمون، بعد از تموم شدن درگیری ها و حواشی و... فراموش نشه. @marghoomat
🔴هشدار! عُرفی گرایی انقلابیون؟ 🔺در طول این چند هفته،خوندم،شنیدم،حرف زدم،بحث کردم؛خصوصا با برخی از رفقای مذهبی و اصطلاحا حزب اللهی؛از بین همه این گفته ها و نگفته ها،یک مساله و آسیب شدیدا ذهنم رو درگیر کرده؛خطر عُرفی گرایی انقلابیون. 🔺نگاهی که دال مرکزی اش،تساهل و تسامح و عدم وجود غیرت دینی نسبت به مبانی،اصول،ارزشها و احکام دینی و الهی است.اندیشه ای که به راحتی از کنار لزوم پیاده سازی احکام الهی میگذرد و عقل عُرفی خود را اصالت میدهد و نه عقل وحیانی و توحیدی را. 🔺زمینه بحث ما نیست اما کوتاه اشاره میکنم؛پُر واضح است که نمیتوان از شرع به نفع عرف،عقب‌نشینی کرد و گفت چون مردم یکی از ارزش‌های دینی را نمی‌پذیرند و آن را نمی‌پسندند،پس باید از آن چشم پوشید و حکم الهی را نادیده انگاشت.خداوند که ارزش‌های دینی را تشریع کرده،چنین اجازه و امکانی به ما نداده است.ازاین‌رو، دست‌کشیدن از احکام و ارزش‌های الهی با این توجیه که مردم با آن همراه نیستند(به فرض اثبات ادعا) یک سیاست مشروع نیست. 🔺دین آمده است تا جامعه را بر اساس ارزشهای خویش تغییر دهد و یک انقلاب بنیادین در جامعه ایجاد کند،نه این‌که هرجا دریافت که همه یا بخشی از مردم با یکی از ارزش‌های الهی مخالفت دارند،عقب بنشیند و تساهل‌وتسامح بورزد.پس نمیتوان اجرای حکم شرع را به وجود زمینه اجتماعی و مقبولیت مردمی،گره زد،بلکه باید تلاش کرد جامعه با آن ارزش‌ الهی،همراه و موافق شوند.کسانی هستند که به محض شکل‌گیری چنین برداشتی از فضای اجتماعی،به‌جای آن‌که در پی اقناع و روشنگری باشند و ذهنیتها را به نفع دین تغییر بدهند،عقب‌نشینی و انفعال را توصیه میکنند. 🔺زمينه و مقدمه ایجاد بنیان های اندیشه ای مبتنی بر تساهل و تسامح،زودودن غیرت دینی از قلب و فکر و ذهن انسان انقلابی است.اگر غیرت دینی را از ما گرفتند،آغاز تسامح و بی تفاوتی دینی را شاهد خواهیم بود. غیرت دینی ای که اصلاح طلبان به دروغ آن را خشونت مذهبی و نافی عقلانیت دانسته و نماد آن را هم شخص حضرت امام و علامه مصباح معرفی میکردند،همان که نام او را تئورسین خشونت نامیدند و بیشترین خشونت ممکن را در تخریب چهره اش روا داشتند. همان استادی که سالها در سخنرانی ها و کتاب‌هایش؛تمام همت خود را مصروف بر آن کرد که نگذارد پروژه نرمالیزاسیون جمهوری اسلامی با اسم رمز عرفی گرایی دینی به مقصودش برسد و افشاگر جریان منحط سکولار مذهبی و لامذهبی شد.او میدانست که تنها چیزی که نگهدارنده و پاسدار این نظام خواهد بود همین غیرت دینی است. رهبری به زیبایی تبیین فرمودند:« تلاش فرهنگی وسیعی در واقع انجام میگیرد برای این که حوادثی که ناشی از غیرت دینی است،‌اینها را متهم کنند به بی منطقی،خشونتهای بی منطق.من میخواهم عرض بکنم که نه،این جور نیست قضیه.غیرت دینی در آنجایی که خودش را نشان میدهد و تاثیرگذار است،‌همراه با عقلانیت هست و غیرت دینی اساسا ناشی از بصیرت است که بصیرت یک شعبه‌ای از عقلانیت است و نشان دهنده‌ی عمق دین‌داری است و در اغلب موارد این غیرت دینی وقتی شما نگاه میکنید،میبینید که با آن عقلانیت همراه است.شخصیتهایی که بیشترین غیرت دینی را دارند،اینها غالبا دارای عقلانیت بالا هستند. .اوج غیرت دینی بود،‌واقعا هیچ کس را ما ندیدیم و نشناختیم که از لحاظ غیرت نسبت به دین و فرهنگ دین و زندگی دینی و احکام دینی مثل امام بزرگوار باشد در عین حال در اوج عقلانیت بود.خردمند، عاقل،دانشمند و من خوب است در این مناسبت یاد کنم از فقیه و فیلسوف معاصرمان مرحوم که ایشان هم همین‌جور بودند.ایشان هم انصافا بود و ایشان هم در غیرت دینی در اوج بود هم در عقلانیت یک فیلسوف به معنای واقعی کلمه بود.» «عزیزان من،کسانی که این سخن را از این بنده‌ی حقیر می‌شنوید! را حفظ کنید.عامل نجات کشور در بزنگاه‌های مختلف،غیرت دینی ملت ایران بوده.غیرت دینی است که تهدیدها را به فرصت تبدیل میکند.» 🔺غیرت دینی ات را که گرفتند،زبانت الکن خواهد شد، آنجاست که دیگر در دفاع از نظام اسلامی و احکام الهی تقیه خواهی کرد،دقیقا همان جایی که رهبری فرمودند تقیه نکنید و صریح باشید.لکنت زبانی خواهی گرفت که عقبه اش؛تردید،تساهل، تسامح،بی مبنایی و التقاط فکری است. 🔺از آبشخور این رهگذر فکری است که شمشیر را در مقابل نظام میکشی و فریاد میزنی که ما آخرین گروهی هستیم که با زبان قانون با شما سخن میگوییم؛عجب! چه جمله آشنایی،آخرین جملات مهندس بازرگان در دادگاه پهلوی و بعد از آن روی کارآمدن مجاهدین خلق و... منتهی الیه فقدان غیرت دینی و عرفی شدن انقلابیون چیزی نیست جز التقاط در اندیشه و تردید در رفتار و کنشگری انقلابی.تردیدی که اثرات و نمود بیرونی آن را در روزهای آغازین اعتراضات و انفعال عجیب و حیرت آور برخی نیروهای انقلابی دیدیم. @marghoomat
⭕ رحم بر محاربین ساده اندیشی است! 🔸دیشب برای ساعاتی خاطرات دهه شصت تکرار شد. خاطراتی که بارها از لسانها شنیده بودیم اما هیچ وقت اینطور برایمان ملموس نگشته بود. همچنان در جنگ با عراق قرار داری و هر روز در کوچه پس کوچه های شهر،جنون ترور را مشاهده میکنی و خبر رسیده است که مناففین قصد عزیمت به تهران را کرده و تخته گاز را گرفته اند. 🔸 از طرف دیگر عوامل نفاق در وطن بیکار ننشسته اند و زندان را محملی برای عرض اندام خود میبینند و قرار است به زودی به یاران بیرون از زندان خود دست بدهند و تهران را فتح کنند.همزمان با عملیات فروغ جاویدان،در شهرهای مختلف زندان‌ها بهم می ریزد و شورشی هماهنگ رخ می دهد.صدها سلاح و مهمات در زندانها کشف میشود.زندانیانی که قرار بود شهرها را آماده حضور مریم و مسعود بکنند. 🔸با جماعتی مواجه ای که بعد از ترور هزاران نفر و انجام عملیات مهندسی و اعمال راهبرد های کلیدی مهمی چون  «قطع سرپنجه های نظام»و« قطع رأس» هنوز بر کرده های قبلی خویش مصمم هستند و باز میخواهند علیه تو قیام کنند. 🔸 منافقینی که هزاران نفر از آنان به دستور خائنانه هیأت های عفو زیر نظر آیت الله منتظری در سال‌های 65 و 66 آزاد شدند و بیش از 40 درصد از همان آزاد شده ها جز کشته شدگان نبرد مرصاد می شوند.بنا به نقل کتاب یادنامه شهیدان فروغ جاویدان که توسط خود منافقین منتشر شده است؛بیش از 300 نفر از کشته شده های این نبرد از آزاد شده های زندان رژیم آخوندی بودند( از 300 تا 500 نفر ذکر شده در منابع تاریخی). طراح اصلی ترور شهید صیاد شیرازی کیست؟زهره قائمی؛از زندانیان عفو شده در سال 65 و عضو فرماندهی شورای رهبری سازمان منافقین بعد از آزادی. 🔸 عملکرد زندانیان سازمان در داخل و حمله مزدوران وطنی از خارج، امام را برا آن داشت8 که تکلیف الهی خود را انجام دهد. بخوانید 👇👇 "از آنجا که منافقین خائن به هیچ وجه به اسلام معتقد نبوده و هر چه میگویند از روی حیله و نفاق آنهاست و به اقرار سران آنها از اسلام ارتداد پیدا کرده‌اند،با توجه به محارب بودن آنها و جنگ کلاسیک آنها در شمال و غرب و جنوب کشور با همکاری‌های حزب بعث عراق و نیز جاسوسی آنها برای صدام علیه ملت مسلمان ما و با توجه به ارتباط آنان با استکبار جهانی و ضربات ناجوانمردانه آنان از ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی تاکنون،کسانی که در زندان‌های سراسر کشور«بر سر موضع نفاق خود پافشاری کرده و می‌کنند»، محارب و محکوم به اعدام می باشند....... «رحم بر محاربین ساده‌اندیشی است»،قاطعیت اسلام در برابر دشمنان خدا از اصول تردیدناپذیر نظام اسلامی است، امیدوارم با خشم و کینه انقلابی خود نسبت به دشمنان اسلام رضایت خداوند متعال را جلب نمایید،آقایانی که تشخیص موضوع به عهده آنان است وسوسه و شک و تردید نکنند و سعی کنند اشداء علی الکفار باشند.تردید در مسائل قضایی اسلام انقلابی«نادیده گرفتن خون پاک و مطهر شهدا می‌باشد».والسلام. " 🔸اما امروز؛در زمانه ای که دشمن خارجی یکی با تحریم، دیگری با ناامنی های مرزی(کومله و دموکرات و پژاک و..)،این یکی با کشتار وحشیانه خود در سیستان،آن یکی با داعشی گری مذبوحانه و ایجاد رعب و وحشت در داخل کشور و به خاک و خون کشاندن دهها نفر؛در این میانه،تو تصمیم میگیری قیام کنی و زندان را محملی برای هماورد طلبی ات قرار میدهی و قصد فرار و ادامه مبارزه علنی و پافشاری بر موضع قبلی خود را داری. 🔸 آیا با کسانی که علناً پرچم محاربه را دست گرفته اند باید مماشات کرد؟آیا قرار است بار دیگر هیأت های عفو دست به کار شوند و زمینه کشتار و بی امنی را فراهم کنند و باز دوباره صیاد ها و دوست محمدی ها و بامدی و اوجاقی ها را به مذبح عشق ببرند؟چه خیالی خامی! رحم بر اینان در کدام منطق انسانی پذیرفته است؟امروز با دیروز چه فرقی میکند؟جریان نفاق و استکبار چگونه باید بگوید به کمتر از هدم و نابودی نظام اسلامی راضی نیست؟آیا حتما باید مرصادی رقم بخورد تا با این کفتاران درنده برخورد شود؟ 🔸آقایان مسئول؛لحظه ای در برخورد با محاربین نظام اسلامی؛کسانی که به تعبیر امام همچنان بر موضع نفاق و عناد خود پافشاری کرده و میکنند درنگ نکنید! شمشیر عدالت علی را بر فرق سر مخلان روح و روان ناموس مسلمین بزنید،آیا غیر از این است که اینان در صورت آزادی و زنده ماندن تمام داشته و نداشته خود را برای نابودی این شجره طیبه به میدان خواهند آورد؟رحم بر این جرثومه های فساد ساده اندیشی نیست؟ امروز وظیفه دارید آن کنید که اگر امام بود میکرد. جلوه ای از غضبیت ذات اقدس الهی باشید و امان را از دشمن ببُرید که اگر نبُرید، امانتان را خواهند بُرید. @marghoomat
باز هم همان همیشگی ها... مشتی نمونه خروار از مجاهدین... @marghoomat
⭕ باز هم همان همیشگی ها 🔺عیار آدمی در بحران ها و بزنگاه ها مشخص می شود، در بزنگاه های تاریخی است که ریزش ها و رویش ها رخ می دهد، خواص امتحان پس می دهند و سره از ناسره نمایان می شود. افراد، گروه ها، جریانات، ائتلاف ها و مدعیان انقلابی گری را در بزنگاه ها بسنجید؛ آیا حاضرند به میدان آمده و هزینه بدهند؟ آیا حاضرند فحش بخورند و در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی هزینه و فایده نکنند؟ آیا امروز را به فردای انتخاباتی خود می فروشند یا ابوذر گونه و عمار وار و مالک اشتر مآبانه با قلم شمشیر می زنند و با بیان خود پرده نفاق را می درند؟! 🔸فتنه 88 یک معیار بوده و است؛ خواص چه کردند؟ چه کسانی در لباس اصولگرایی بذر تردید را کاشتند؟ چه افرادی با سکوت خود در فتنه، صدای این عمار ولی را درآوردند؟ چگونه فراموش کنیم اصحاب تردید و ساکتین فتنه، پازل فتنه گران را تکمیل کردند؟! اصولگرایانی که تا خود 9دی سکوت پیشه کردند و با سکوت خود و حتی بعضاً با تکرار اباطیل فتنه گران نظام را هشت ماه به لبه پرتگاه بردند. فتنه 88 سنگ محک بسیاری از مدعیان بود. 🔸برجام؛ بزنگاهی تاریخی و ماندگار. باز هم همراهی و سکوت و گیجی مدعیان بصیرت و ولایتمداری! به راستی اگر نبود تأییدات، سکوت، خوش رقصی، حمایت ها و تبریک های خائنانه ژنرال ها و برخی بزرگان به اصطلاح جبهه انقلاب، آیا برجام تصویب می شد؟ هر طرف می روی باز به خواص می رسی، خواصی که باز با تردید افکنی خود صحنه را غبار آلود کردند و برجام نافرجام را بر نظام و ملت تحمیل کردند و خسارت محضی را چونان دسته گلی به آیندگان هدیه دادند. 🔸 همین جریان باز در ماجرای تصویب لوایح استعماری fatf فعال است. جریان تردید. جریانی که نقش خود را باز هم خوب ایفا کرد. این بزنگاه ام گذشت و روسیاهی اش ماند برای کسانی که با مواضع دوپهلوشان باعث تصویب این لوایح در مجلس شدند که البته در نهایت با روشنگری های مردم و بخشی از نیروهای انقلابی در مجمع تشخیص بخشی از آن رد و بخشی دیگر مسکوت ماند. هیچ وقت یادم نمی رود بارها با بسیاری از اصولگرایان خودم هم کلام شدم و ساعتها از معایب این لوایح گفتم، جواب چه بود؟ چاره ای نیست و کشور قفل شده است و قس علی هذا... 🔸 و اما در فتنه و ماجرای اخیر؛ یکی دیگر از بزنگاه های حساس تاریخی که بر اساس آن می توان عملکرد بسیاری از مدعیان اصولگرایی را ارزیابی و تحلیل کرد. کما فی السابق در این فتنه ام خبری از بزرگان و فهول اصولگرایی نیست، همان ها که خود را مساوی با رهبری و نظام و انقلاب و.... می دانند و هرکس علیه شان سخنی بگوید متهم به خیانت و وحدت شکنی و بی بصیرتی می شود. جماعتی که وقتی صحبت از پشت میز رفتن است همه حاضرند و وقتی صحبت از روی مین رفتن است همه غایبند و نظاره گر. 🔸 حزب الله؛ جریان مستقل انقلابی که در تمامی این صحنه ها یک تنه و مظلومانه پای انقلاب و مواضع اصولی خود ایستاده است. برای حزب الله اصولگرا و اصلاح طلب تفاوتی ندارد. برای حزب الله فتنه خط قرمز است؛ چه ساکتینش قالیباف و لاریجانی و رضایی باشند و چه عاملینش موسوی و کروبی و هاشمی. برای حزب الله برجام سندی مغایر با منافع ملی و اصول انقلاب است؛ چه حامیانش باهنر و صفار و ولایتی باشند و چه ظریف و عراقچی و تخت روانچی. 🔸 حزب الله هزینه می دهد. در هنگامه نطق خود، دو دوتا چهارتا نمی کند. خدا، شهدا و منافع ملی را در نظر می گیرد. مسجد به مسجد، دانشگاه به دانشگاه می رود و از صحنه می گوید و روایت می کند و شمشیر می زند. در تمامی این فتنه ها جماعت مستحکم و ثابتی را می بینیم که همیشه پای کارند و تذبذبی در رفتار و اندیشه آنان نمی بینی و مصداق کالجبل الراسخ اند. باز هم همان همیشگی ها. این روزها بازم باید به این عماران پای کار جریان حق خداقوت گفت؛ کسانی که در تمامی مقاطع بحرانی نظام از فتنه 88 و برجام تا آبان 98 و فتنه اخیر امتحان خود را خوب پس دادند؛ از رسایی و ثابتی و شهبازی تا جمشیدی و خضریان و کوشکی و حاج حسین شریعتمداری و.... با همه اشتباهات و نقدهایی که به هر کدام از بچه های انقلاب وارد است اما یک تار موی اینان شرف دارد به تک‌تک کسانی که به هنگامه نیاز نظام اسلامی باید آنان را در پستوهای قدرت و ثروت و عافیت پیدا کرد و نه میدان نبرد. @marghoomat
مشتی نمونه خروار از قاعدین سیاسی دوران... @marghoomat
🔴 گاهی کنار کشیدن خودش کمک به فتنه است! ⬅️بخش هایی از سخنرانی مهم رهبر انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان در سال 88 🔺نکته بعدی این است که ما نه فقط در عمل احتیاج به شجاعت داریم، در فهم هم احتیاج به شجاعت داریم. در فهم فقیهانه، احتیاج به شجاعت هست؛ اگر شجاعت نبود، حتی در فهم هم خلل به وجود خواهد آمد. درک روشن از کُبریات و صُغریات؛ گاهی انسان کُبریات را درست میفهمد، در صُغریات اشتباه میکند. این درک صحیح از مبانی دین و از موضوعات دینی و از موضوعات خارجیِ منطبق با آن مفاهیم کلی و عمومی ـ یعنی کُبریات و صُغریات ـ احتیاج دارد به اینکه ما شجاعت داشته باشیم، ترس نداشته باشیم؛ والا ترس از مالمان، ترس از جانمان، ترس از آبرویمان، انفعال در مقابل دشمن، ترس از جوّ، ترس از فضا؛ اگر این حرف را بزنیم، علیه ما خواهند بود؛ اگر این حرف را بزنیم، فلان لکه را به ما خواهند چسباند؛ این ترسها فهم انسان را هم مختل میکند. گاهی انسان به خاطر این ترسها، به خاطر این ملاحظات،  صورتِ مسئله را درست نمیفهمد؛ نمیتواند مسئله را درست درک بکند و حل بکند؛ موجب اشتباه خواهد شد. 🔸لذا «و لا یخشون احدا الا الله» خیلی مهم است؛ در این آیه‌ی شریفه‌ی «الّذین یبلّغون رسالات الله و یخشونه و لا یخشون احدا الا الله و کفی بالله حسیبا»؛  معلوم میشود شرط بلاغ و ابلاغ و تبلیغ، همین عدم خشیت است که: «و لا یخشون احدا الا الله». میگوئی: آقا! اگر این کار را بکنم، ممکن است در دنیا سرم کلاه برود. خوب، «و کفی بالله حسیبا»؛ محاسبه را به خدا واگذار کنید و بگذارید خدا برایتان محاسبه کند. 🔸اگر پروای قضاوتهای مردم، داوری‌های گوناگون مردم را به جای پروای از خدا گذاشتیم، مشکل درست خواهد شد؛ چون پروای از خدای متعال تقواست. اگر این را کنار گذاشتیم و ترس مردم جایگزین شد، آنوقت فرقانی هم که خدای متعال گفته، پیدا نخواهد شد؛ «ان تتّقوا الله یجعل لکم فرقانا»؛ این فرقان ناشی از تقواست؛ روشن شدن حقیقت برای انسان، دستاورد تقواست. و به نظر من این مسئله خیلی مهم است. 🔸 مسئله‌ی خشیت از مال و جان و حرف مردم و آبرو و زمزمه‌ها و حرفها و حدیثها و تهمتها و اینها، خیلی مهم است؛ اینقدر این مسئله مهم است که خدای متعال به پیغمبرش خطاب میکند و او را برحذر میدارد: «و اذ تقول للّذی أنعم الله علیه و انعمت علیه أمسک علیک زوجک و اتق الله و تخفی فی نفسک ما الله مبدیه و تخشی النّاس و الله احقّ أن تخشاه»؛ ملاحظه‌ی حرف مردم، ملاحظه‌ی این تهمتی که خواهند زد، ملاحظه‌ی چیزی را که خواهند کرد، نباید کرد؛ «ولله احقّ ان تخشاه». 🔸 به نظر من یکی از چیزهائی که فتوحات گوناگون امام را ارزانی آن بزرگوار داشت، همین شجاعت او بود، که فتوحات علمی، فتوحات معنوی، فتوحات سیاسی، فتوحات اجتماعی، این مجذوب شدن دلها به آن بزرگوار را ـ که واقعاً چیز عجیبی بود ـ به وجود آورد. و شجاعت آن بزرگوار این بود که ملاحظه‌ی هیچ چیزی را نمیکرد. بالاخره اهل فتنه مایلند که خشیت خودشان را، خوف از خودشان را در دل نخبگان و خواص، به جای خشیت از خدا بنشانند؛ یعنی مایلند که از آنها ترسیده بشود؛ «الّذین قال لهم النّاس إن النّاس قد جمعوا لکم فاخشوهم فزادهم ایمانا و قالوا حسبنا الله و نعم الوکیل».  یعنی اینکه دائماً دارند به ما میگویند: آقا! «إن النّاس قد جمعوا لکم فاخشوهم»، جوابش همین است: «فقالوا حسبنا الله و نعم الوکیل». نتیجه‌اش هم این است: «فانقلبوا بنعمة من الله و فضل لم یمسسهم سوء».  نتیجه‌ی این احساس، این درک، این حقیقت روحی و معنوی همین است که: «فانقلبوا بنعمة من الله و فضل لم یمسسهم سوء». بنابراین، بایستی این شجاعت را داشت و لازم شد. 🔸در جنگ صفین ما از آن طرف عمار را داریم که جناب عمار یاسر دائم ـ آثار صفین را نگاه کنید ـ مشغول سخنرانی است؛ این طرف لشکر، آن طرف لشکر، با گروه‌های مختلف؛ چون آنجا واقعاً فتنه بود دیگر؛ دو گروه مسلمان در مقابل هم قرار گرفتند؛ فتنه‌ی عظیمی بود که عده‌ای مشتبه بودند. عمار دائم مشغول روشنگری بود؛ این طرف میرفت، آن طرف میرفت، برای گروه‌های مختلف سخنرانی میکرد ـ که اینها ضبط شده و همه در تاریخ هست ـ از آن طرف هم آن عده‌ای که «نفر من اصحاب عبد الله بن مسعود ...» هستند، در روایت دارد که آمدند خدمت حضرت و گفتند: «یا امیرالمؤمنین ـ یعنی قبول هم داشتند که امیرالمؤمنین است ـ انّا قد شککنا فی هذا القتال»؛ ما شک کردیم. ما را به مرزها بفرست که در این قتال داخل نباشیم! خوب، این کنار کشیدن، خودش همان ذرعی است که یُحلب؛ همان ظهری است که یُرکب! گاهی سکوت کردن، کنار کشیدن، حرف نزدن، خودش کمک به فتنه است. در فتنه همه بایستی روشنگری کنند؛ همه بایستی بصیرت داشته باشند. امیدواریم ان‌شاءالله خدای متعال ما را و شما را به آنچه میگوئیم، به آنچه نیت داریم، عامل کند؛ موفق کند. @marghoomat
🔺 از دامادی بیت سید جواد خامنه ای تا پناهندگی به عراق! @marghoomat
از دامادی بیت سید جواد خامنه ای تا پناهندگی به عراق! (بخش اول) 🔸امروز خبر رحلت شیخ علی تهرانی را دیدم. تاریخ انقلاب پُر است از ریزشها و رویشها. کسانی که آیینه عبرت نسل های بعد از خود می شوند. شاگرد آیات عظام بروجردی و امام خمینی. مبلغ انقلاب اسلامی در خرم آباد. داماد خانواده آقا سید جواد خامنه ای و همسر بدری حسینی خواهر رهبر انقلاب. از استادان و مبارزین مطرح حوزه علمیه مشهد و البته مدافع سرسخت شریعتی. مسافر گاه و بی گاه نجف برای دیدار با امام و سالها زندانی زندانهای ساواک. 🔸علاقه شریعتی و تهرانی به یکدیگر شهره عام و خاص بود. چه آنجایی که شریعتی در وصفش گفت «تهرانی همان کسی است که محتاجش بودیم و سخت منتظرش» و چه آنجایی که تهرانی متنی مداحانه با عنوان «خصایص روحی یک انسان» برای شریعتی نوشت و جبران محبت کرد. این ارتباط تا بدانجا پیشرفت که شهید مطهری در نامه منتقدانه خود به امام با موضوع شریعتی، اشاره به تذکر امام به تهرانی می کند و می گوید علی الظاهر توصیه های شما به تهرانی در ماجرای نسبتش با شریعتی موثر بوده است. امام قبل از انقلاب در واکنش به دو کتاب اخلاق اسلامی و توحید و خداشناسی در مکتب اسلام شیخ علی تهرانی فرمودند: «کسی که کتاب اخلاق و توحید می نویسد اما خودش از آن بی خبر است.» 🔸او بعد از انقلاب مدتی ریاست دادگاه انقلاب مشهد و اهواز را به عهده داشت و به محاکمه بازماندگان پهلوی پرداخت. به نمایندگی از مردم خراسان و به معرفی حزب جمهوری اسلامی، عضو مجلس خبرگان قانون اساسی شد. 🔸 وی اولین کسی بود که طی نامه ای به امام در دی ماه 58 در خصوص ماجرای افغانی بودن و یا به تعبیر دیگر ایرانی الاصل نبودن جلال الدین فارسی اعتراض کرد که درنهایت منجر به حذف نامزد حزب جمهوری اسلامی شد. در آن انتخابات او شدیدا از بنی صدر حمایت کرد و از موثرین در رای آوری او بود. 🔸 نامه تاریخی او به امام جنجال های فراوانی را باعث شد. در این نامه شدیدترین حملات و توهین ها را به آقایان خامنه ای، هاشمی و بهشتی روا داشت. نمونه ای از توهین ها به امام جمعه وقت تهران آقای خامنه ای را بخوانید: «امام امت! فردی را امام جمعه تهران کرده اید، برای دوستان...(به علت توهین و تهمت درج نشده) نه معلومات در خور ذکری دارد و نه سابقه تقوایی مستحکم! با وجود علما و فضلای بسیاری در تهران که مسلم از این کار ناراحت می شوند. صلاح است تجدید نظر نمایید و با افراد بی نظر مشورت نمایید، نه با افراد جاه طلب و دست اندرکار.» 🔸آقای خامنه ای در جواب چندی بعد گفتند: « بعضی از حرف هایی که ایشان زده اند، اتهام نیست، دشنام است. مثلا فلانی آدم جاه‌طلبی است. این دیگر تهمت نیست، دشمنی است. بنده به نوبه خودم از اینکه شخصی به من اهانت کند نه فقط ناراحت نمی‌شوم و اهمیت نمی دهم، بلکه به آسانی حاضرم از اهانت و دشنام او بگذرم و اگر تهمتی هم وجود داشته باشد، حاضرم که اصلا درصدد رفع تهمت برنیایم. به این علت که آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است.» شهید بهشتی ام در متنی مفصل پاسخ ادعاهای تهرانی خصوصا در ارتباط با عملکرد حزب جمهوری اسلامی و ماجرای جلال الدین فارسی و.... را می دهد؛ بخش هایی از جوابیه شهید بهشتی: « اگر به راستی این اعلامیه از ایشان باشد، آن سابقه ذهنی که من از جناب آقای تهرانی داشتم و دارم با این آسان گیری ایشان در حکم کردن به اینکه این توطئه است، آن خیانت است، امام در انتخاب امام جمعه تهران اشتباه کرده اند، اینها را خیلی برایم مشکل است بپذیرم،مگر اینکه بگویم انسانهای برجسته ام اشتباه می کنند.» 🔸او به عنوان یکی از انقلابی های پُر سابقه علاوه بر حمایت از بنی صدر و جمع آوری رای و مشروعیت بخشی به او و عملکردش، از عنصر خائنی همچون عباس امیر انتظام هم حمایت کرد و در نامه های متعددی خطاب به بنی صدر نسبت به روند دادگاه و محاکمه وی، اعتراض کرد. از اواخر سال 58 انحرافات او دیگر قابل کتمان نبود به نحوی که در بهمن 58 در نشریه مجاهد ارگان مطبوعاتی سازمان مجاهدین خلق مقاله ای علیه مواضع امام چاپ کرد و در مصاحبه ای دیگر با عنوان «معلمان مسلمان» شدیدا به عملکرد امام و رهبران حزب جمهوری اسلامی انتقاد کرد. @marghoomat
از دامادی بیت سید جواد خامنه ای تا پناهندگی به عراق! (بخش دوم) 🔸با آغاز جنگ تحمیلی حاشیه های وی ادامه داشت. از صادر کردن فتوای قتل هواداران حزب جمهوری اسلامی، سخنرانی علیه شخصیت های مطرح انقلاب، نامه انتقادی به آیت الله خزعلی و حمایت از مجاهدین خلق تا متهم نمودن نیروهای انقلابی به عاملیت در درگیری های انقلاب فرهنگی در دانشگاه و... این همه سبب آن شد که دستگاه قضایی به علت حرکت های ضد انقلابی اش و حمایت از منافقین او را دستگیر کند. دستگیری که حتی با اعتراض ملی مذهبی هایی چون مهدی بازرگان همراه شد. 🔸شیخ علی تهرانی بعد از فرار بنی صدر و خروج سران سازمان مجاهدین خلق، در حالی که در مشهد بازداشت بود، به صورت عجیبی از زندان فرار کرد و در فروردین 1363،مخفیانه به عراق گریخت. به محض ورود، تقاضای پناهندگی سیاسی نمود که مورد پذیرش رژیم بعث عراق قرار گرفت. او سالها در رادیو فارسی زبان بغداد مشغول تبلیغات علیه جمهوری اسلامی بود. 🔸بدری خامنه ای، همسر وی یکسال بعد در عراق به او پیوست و در کنفرانس مطبوعاتی بغداد شرکت کرد و بیان داشت که از ترکیه به عراق آمده است. آقای هاشمی در خاطراتش از ناراحتی آیت الله خامنه ای می گوید: « آقای خامنه ای با ناراحتی، خبر فرار خواهرشان را که همسر شیخ علی تهرانی است، با پنج فرزندش، از کشور دادند. از ترکیه اطلاع رسیده است که او اکنون در ترکیه است ولی می خواهد به عراق برود.» 🔸شیخ علی پس از یک دهه، بالاخره سالها پس از پایان جنگ و در سال 1374 خود را در یکی از پاسگاه های مرزی تسلیم نمود و بلافاصله به تهران منتقل شد. دادگاه او را به اتهام همکاری با دشمن در هنگام جنگ، فتوا علیه نیروهای انقلابی و تحریک ارتش عراق به کشتار مردم ایران، محارب تشخیص داد و محکوم به اعدام. 🔸 اما چون او شخصا خود را تسلیم کرده بود، با تخفیف به بیست سال حبس محکوم شد. این همه در حالی بود که او خود اظهار ندامت کرده بود و خود را مستوجب اشد مجازات می دانست. وی در نهایت با وساطت مسئولین نظام پس از گذراندن سالهایی از محکومیت، از زندان آزاد شد. او در سال‌های پایانی عمر خود فعالیت های سیاسی را کنار گذاشته بود و برخی اوقات در جمع های خصوصی اطرافیانش در حوالی خیابان گرگان تهران، اظهاراتی را علیه رهبری و نظام و انقلاب بیان می داشت. 🔸در سالگرد شهادت آقا مصطفی خمینی هستیم. خاطره ای از ایشان نقل کنیم. آیت الله منیرالدین حسینی شیرازی در خاطره ای می گوید: « به یاد دارم، وقتی کتاب اقتصاد اسلامی آقا شیخ علی تهرانی را نزد آقا مصطفی آوردند، آن را شدیدا رد کرد و گفت: مؤلف، عمامه ای بر سر افکار کمونیستی گذاشته است.» 🔸تاریخ اسلام پُر است از خیانت بزرگانش به خود، اگر پیشینه درخشان مایه مصونیت افراد از خطا و اشتباه بود نبایستی شیخ علی تهرانی سر سفره شراب صدام می نشست و به امام فحش و ناسزا می داد. در ریزش ها افتخاری نیست، ولی اعتباری هست؛ اعتبار برای راهی پُر شهید که بی تعارف و صریح در مقام انتخاب میان دوراهی ذبح انقلاب یا ذبح انقلابی ها هیچ شکی در انتخاب راه حقیقت ندارد تا پای انقلاب نلغزد، که اگر پای رهرو لغزید، جبران پذیر است، ولی اگر مسیر لغزنده شد، پای بسیاری خواهد لغزید. @marghoomat
⭕ نامه سال 82 کجا و اقتدار امروز ایران! یک. 🔺جریان اصلاحات در طول تاریخ انقلاب، در مقاطع گوناگونی، ترس، واهمه و وحشت خود را نسبت به طرف غربی و از طرف ديگر خودکم بینی و خود تحقیری داخلی را فریاد زده است. سعی می‌کنم در دو مطلب جداگانه به برخی از این مواضع تاریخی بپردازم. رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خود(دیدار با نخبگان) به یکی از این مقاطع مهم تاریخی اشاره کردند. 31 اردیبهشت1382. نامه معروف به جام زهر؛ بخوانید: « در سال ۸۲ یک عدّه از نمایندگان مجلس نامه نوشتند به بنده؛ یک نامه‌ی واقعاً غیر منصفانه‌ای بود، خیلی غیر منصفانه بود. یک چیزهایی را گفتند، یک سؤالهایی از ما کردند که جوابش را خودشان باید میدادند؛ چون هم مجلس دست خودشان بود، هم دولت دست خودشان بود؛ باید آنها جواب میدادند، [امّا] از من سؤال کرده بودند! آن وقت مضمون آن نامه و خلاصه‌اش این بود که باید تسلیم بشوید وَالّا کارتان تمام است! مال سال ۸۲ است. تسلیم نشدیم، ایستادیم و ان‌شاءالله باز هم خواهیم ایستاد.» 🔺اما ماجرا چه بود؟ مگر اصلاح طلبان در آن نامه چه نوشتند که بعد از نوزده سال رهبر انقلاب به تلخی از آن یاد می کنند؟ در این نامه به موضوعات مختلفی اشاره شده است. از لوایح دوقلو و نظارت استصوابی شورای نگهبان تا ترسیم وضعیت سیاه کشور و مشکلات اقتصادی و فساد و... اما آنچه در این یادداشت مهم است، نوع نگاه اینان به مقوله امنیت ملی و تسلیم در برابر دشمن است. 🔺جنگ آمریکا و عراق با همه ددمنشی ها و وحشی گری هایی که از تمدن بزرگ غرب حکایت داشت، سرانجام با توافقات پنهانی بوش و صدام در چهارشنبه، 20 فروردین 1382 به پایان رسید و آمریکایی ها سرمست از این پیروزی ظاهری، با غروری وصف ناشدنی خود را فاتح میدان نبرد خواندند و این بار گستاخانه تر از هر زمان دیگر به سیاست ارعاب و تهدید، روی آوردند و ایران اسلامی را به بهانه های گوناگون به حملات نظامی تهدید می کردند. 🔺127 نفر از نمایندگان مجلس ششم، پس از تهدید های آمریکا در اقدامی شگفت انگیز، نامه ای را که در آن از سیاست ها و عملکرد های رهبری انقلاب و مسئولین مختلف جمهوری اسلامی در حوزه های گوناگون به شدت انتقاد شده بود تنظیم و امضا و آن را به محضر رهبر انقلاب ارسال کردند. این نامه پیش از آنکه به دست رهبر انقلاب برسد، به طور وسیعی در سایت های اینترنتی منعکس شد و از آنجا که به لحاظ مضمون و نوع ادبیات به کار رفته در آن بی سابقه بود، بازتاب فراوانی در رسانه های غربی داشت. 🔺در بخشی از این نامه، تلاش شده بود تا با نوعی شبیه سازی تاریخی بین رویداد قبول قطعنامه 598 از سوی امام و مسأله مذاکره و همکاری با آمریکا برای رهایی از تهدیدات موجود، مواضع رهبری در قبال آمریکا مغایر با مشی امام و نیز برخلاف مصالح ملت و انقلاب معرفی شود و مهم تر آنکه در این نامه از رهبری انقلاب خواسته شده بود تا با پذیرش مسئولیت تمامی مشکلات و تنگناهای موجود کشور! به طور رسمی از ملت ایران عذرخواهی کند. در بخش هایی از این نامه خائنانه می‌خوانیم: 🔺 « شايد در تاريخ پر فراز و نشيب معاصر ايران، هيچ زمانی را به حساسيت امروز نتوان يافت. تنها با تسامح می توان وضعيت ايران را در زمان اشغال در جنگ جهاني دوم و يا پيش از پذيرش قطعنامه با وضع كنونی قابل مقايسه دانست كه در اولی با قطع هرگونه اميد در داخل، عامل خارجی، سرنوشت كشور را رقم زد و در برهه دوم، اراده و تدبير و دورانديشی حضرت امام خميني(ره) و اتكای به مردم كشور را نجات داد.» « اما شايد دوره كنوني از اين لحاظ بی مانند باشد كه شكاف‌های سياسی و اجتماعی با تهديد خارجی و برنامه آشكار دولت ايالات متحده آمريكا (به عنوان قدرتی كه در برابر خود مانعی نمي‌بيند) براي تغيير نقشه ژئوپولتيك منطقه همزمان شده و نظام ناچار به كنش و واكنش در برابر اين برنامه است.» 🔺 « آنچه مانع عملی شدن تهديدات خارجی می شود، نه توپ و تانك و موشك و سلاح بلكه افزايش مشروعيت نظام، وحدت ملی و يگانگی حكومت و ملت است.» «آنچه ما می فهميم اين است كه مسئولان حاكميت بايد صادقانه از مردم در قبال همه قصورها و سوء تدبيرها پوزش بخواهند و البته اين عذرخواهی شكست و عقب‌نشيني از مواضع اصولي نيست، بلكه نشانه فروتنی و بزرگواری است، تعظيم به مردم خود سبب جلوگيري از كرنش به بيگانگان مي شود.» 🔺در آخر حرف خود را صریحا زدند و گفتند: « اگر جام زهری بايد نوشيد قبل از آنكه كيان نظام و مهمتر از آن، استقلال و تماميت ارضي كشور در مخاطره قرار گيرد بايد نوشيده شود و بی ترديد اين برخورد خردمندانه و متواضعانه، از سوی ملت با همان پاداشی مواجه می شود كه امام عزيز راحل روبرو شد.اين اقدام نشانه تدبير، دور انديشی، مصلحت‌جويی، خيرخواهی و توفيق الهی است» @marghoomat
نامه سال 82 کجا و اقتدار امروز ایران! دو. 🔺متن نامه نمایندگان آنقدر تند و هتاکانه بود که با تصویب شورای عالی امنیت ملی به ریاست محمد خاتمی، تمام روزنامه ها از انتشار نامه 127 نماینده و ارائه خبر و تحلیل له یا علیه آن منع شدند اما روزنامه نوروز ارگان رسمی حزب مشارکت با درج اطلاعیه شورای عالی امنیت ملی برخی از بخش های صفحه اول، دوم و سومش را به صورت سفید چاپ کرد که این مسأله به شدت مورد اعتراض علی ربیعی مشاور امنیتی خاتمی قرار گرفت و ربیعی این اقدام را تمسخر قانون خواند. 🔺پس از آنکه این نامه در بدنه نظام و توده های مختلف مردمی بازتاب بسیار منفی و بدی را به همراه داشت؛ حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در بیانیه ای تندتر از نامه معروف دست به تهدید زدند: « چنانچه نامه ملایم و محترمانه نمایندگان که در آن همه شئون رسمی و متعارف لحاظ شده است، پسند خاطر عده ای قرار نگیرد، ای بسا باید روزی را چشم داشت که قلم های تیزتر برای نگارش عباراتی صریح تر و عاری از ملاحظات مرسوم و متعارف به گردش درآید.» 🔺رهبر انقلاب دو روز بعد از انتشار این نامه یعنی دوم خرداد، در جمع خانواده شهدا به این نامه واکنش نشان دادند و فرمودند: « بعضی در دل خود احساس ضعف می کنند، یا چشم غره های آمریکا آنها را می ترساند، یا وعده های آمریکا و امثال آمریکا دل ضعیف و ناتوانشان را به خود جذب می کند؛ لذا به سمت آمریکا کشیده می شوند. آنگاه ملت و جوانان مومن و مدیران با ایمان و باصفای کشور را متهم می کنند که اینها نمی توانند؛ بنابراین ناچاریم برویم تسلیم آمریکا شویم! مسأله امریکا این است که هویّت اسلامی و ملی ما را قبول ندارد و این را به زبان می‌آورد. چرا عدّه‌ای از مدّعیان سیاست و فهم، نمیفهمند؟! واقعاً جای تأسّف است...ارتباط و مذاکره با آن، هم خیانت و هم حماقت. کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می زنند، یا از الفبای سیاست چیزی نمی دانند، یا الفبای غیرت را بلد نیستند؛ یکی از این دوتاست. این اهانت به غیرت و عزت مردم ایران است؛ این نشانه بی غیرتی است؛ این سیاستمداری نیست. سعی می کنند رنگ و لعابی از فهم سیاسی به کار خود بدهند؛ نه این درست ضد فهم سیاسی است.» 🔺رهبر انقلاب در دیدار 7 خرداد خود با نمایندگان مجلس ششم؛ یعنی یک هفته بعد از انتشار نامه مذکور با لحنی عتاب آلود خطاب به نمایندگان فرمودند: « در شرایط مرعوب شدن، ترسیدن، مضطرب شدن، متلاطم شدن، حتی باور های قطعی انسان هم از یاد می رود؛ انسان مرعوب، این طور است. جبن، هم عقل را از کار می اندازد، هم عزم را. حواستان جمع باشد، اگر انسان جا بخورد، اینجا خوردن، حد یقف ندارد؛ شما این سنگر را عقب می نشینید، فرض کنید فلان الحاقیه را قبول می کنید، بعد یک مطالبه دیگری را مطرح می کنند. فلان دولت غیرقانونی را به رسمیت بشناسید؛ باز همان فشارها و همان تهدید ها. به مجردی که او را شناختید، باز یک درخواست دیگر مطرح می شود، اسم اسلام را از قانون اساسی تان بردارید! شما باید ذره ذره عقب بنشینید؛ این حد یقفی ندارد. من این موضوع را بارها به از مسئولانی که دچار وسوسه و واهمه هایی بودند، گفته ام که حد یقف فشار آمریکا کجاست؛ آن را مشخص کنید که اگر به آنجا رسیدیم، دیگر بعد از این هیچ فشاری علیه ما نخواهد بود.» 🔺در همان سخنرانی رهبر انقلاب اشاره به ماجرای کمک ایران جهت آزادی گروگان های آمریکایی می کنند و می گویند: « به رغم تمام این کارهایی که ما کردیم و کمک به آزادی گروگان های آمریکایی در لبنان از طریق حزب الله نمودیم، می بینیم که امروز موضع آمریکا به مراتب نسبت به جمهوری اسلامی خصمانه تر شده، سیاست آمریکا علیه ما برای همه مشخص است، چیزی تغییر نکرده است.» 🔺امروز 19 سال از آن نامه می گذرد! از ترس و وحشت خود عاقل پندار های اصلاح طلب، همان‌ها که از ترس آمریکا خوردن جام زهر را تجویز می کردند. بعد از دو دهه می توان قضاوت کرد کدام گفتمان واقع بینانه و مطابق با منافع ملی بود. امروز آمریکایی ها حقیرانه از افغانستان خارج می شوند، 7 تریلیون دلار خرج کردند و مجبورند چراغ خاموش وارد پایگاه های نظامی شان در عراق شوند، امروز آیا اساسا جایگاه ایران با آمریکا در عراق قابل مقایسه است؟ آمریکا و تمام دنیا خواستند بشار برود اما جمهوری اسلامی نخواست، و بشار ماند. امروز فاتح میدان نبرد هشت ساله یمن، محور مقاومت است یا محور غربی، عبری و عربی؟ بعد از جنگ جهانی دوم به این سو این کدام کشور است که بزرگترین پایگاه نظامی آمریکایی ها را شخم می زند و نُطُقی از آمریکایی بلند نمی شود؟ اصلاح طلبان بر خلاف پُز سیاسی شان، غیرواقع بین ترین نگاه ها و تفکرات را در عرصه سیاست خارجی داشته و دارند و اتفاقا این اندیشه راهبردی مقاومت است که کاملا رئالیستی و مطابق واقعیات و نه آرزوها و موهومات خود به اتفاقات و صحنه نظام بین الملل نگاه می کند. @marghoomat
2552193.pdf
542K
🔺 متن کامل نامه 127 تن از نمایندگان مجلس ششم به رهبر انقلاب و اسامی امضا کنندگان. پ.ن: علی الظاهر نمایندگان خوزستانی ام حضور پُر رنگی داشتن:)) @marghoomat