eitaa logo
مرقومات/علی ریاحی پور
1.8هزار دنبال‌کننده
448 عکس
475 ویدیو
60 فایل
📝 مرقوماتی سیاسی و تاریخی... 🔴 کارشناس ارشد علوم سیاسی محقق و پژوهشگر انقلاب اسلامی 📲 ارتباط با ادمین ایتا: @Aliriahipoor
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 تصاویری تاریخی از چهارشنبه سیاه خوزستان/ بخش سوم @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 با این اشعار و سبک‌ها سالها زندگی کردیم.. ⬅️ تو چه کردی با دل من... ⬅️ کنج قفس میتونم باشم... ⬅️ یه خیابون بهشتی... ⬅️ این دل رمیده ی من... @marghoomat
امشب در خدمت دوستان گروه گفتمان انقلاب اسلامی هستیم. مطالب از الان بارگذاری شده. ان شاء الله ساعت 20 به صورت پرسش و پاسخ خدمت بزرگواران هستم. لینک گروه در ایتا: https://eitaa.com/joinchat/2623799478Cc4f25ebeca @marghoomat
⭕ مقایسه ای تحقیرانه! 🔸 به پدری گفتند از درس فرزندت راضی هستی؟ گفت بله. گفتند معدلش چند شده است؟ گفت پانزده. به او گفتند این معدل که خوشحالی و رضایت بخشی ندارد، از چه خوشحال و راضی هستی! گفت فرزند من نفر دوم کلاس است. پایین ترین معدل کلاس 12 بوده و اکثر بچه ها معدلشان از او پایین تر است. چرا از او راضی نباشم! او برای من در مقایسه با دوستانش، رضايت بخشی را حاصل می کند و به او تبریک می گویم بابت این رشد و پیشرفت! 🔸 بسياری از مقایسه های سیاسی امروز ما حُکم این داستان پدر و پسر را دارد. عادت کرده ایم، یادمان داده اند که خود را همیشه با ضعیف ترین ها مقایسه کنیم. خو گرفته ایم به مقایسه با ضعیفان و نحفیان سیاسی. مثل دانش آموزی که امتحان خود را خراب کرده است و به خانه می آید و فرار رو به جلو می کند و می گوید پدر! مادر! من بهترین کلاس شده ام! چطور؟ مامان امروز خیلیا افتادند و بعضی ها هم 11 و 12 گرفتند اما من 15 گرفتم. این افراد فقط پُشت سر خود را می ببینند. عادت کرده اند پایین را نظاره کنند و نه بالا. انگار که نه انگار قرار بود 20 بگیرد اما امروز به 15 خود می نازد و فخر می فروشد. 🔸 این مدل مقایسه در فضای سیاسی امروز کشور مصادیق متعددی دارد. یک مثال کلی و یک مثال جزئی میزنم. یکی از مقایسه های معمول و مورد علاقه بسیاری از دلسوزان جمهوری اسلامی، مقایسه عملکرد نظام جمهوری اسلامی با نظام شاهنشاهی و طاغوتی پهلوی است. مقایسه ای که در طی آن کلی آمار و ارقام و اطلاعات ردیف می شود که اثبات کند ما به عنوان نظام الهی و اسلامی که مدعی برپایی عدالت در جامعه ایرانی بوده است، از رژیم سفاک و طاغوتی پهلوی کارآمد تر بوده ایم و بهتریم! مقایسه ای بس ذلیلانه و حقیرانه. مقایسه ای که در دل خود، کوچک بینی و خود حقیر پنداری را صادر می کند. مقایسه ای که در جهت اثبات خویشتن متوسل به ناکارآمدی های خائنانه خاندان پهلوی می شود! 🔸 دیگر مقایسه ای که حقیقتا انسان را عذاب می دهد مقایسه‌ای هست که این روزها برخی حامیان دولت سیزدهم انجام می دهند. مقایسه ابراهیم رئیسی و اصحابش با حسن روحانی و حواریونش. مقایسه دولتی که مدعای انقلابی، عدالتخواه و مردمی بودن را یدک می کشد با ضعیف ترین، ناکارآمد ترین و بی عُرضه ترین دولت تاریخ انقلاب اسلامی. مقایسه ای که مصداق اتم و اکمل نعل وارونه زدن است. مقایسه ای که شاید بتوان گفت از فحش بدتر است! این جنس پردازش مسائل تنها یک خروجی دارد؛ خودتحمیقی مومنانه. خودتحمیقی مؤمنانه ای که تو را به وضع موجود راضی می کند و وجدانت را آرامش می دهد که الحمدلله اینها دیگر حسن روحانی نیستند! اینها حداقل خون به دل آقا نمی کنند و گوش به فرمانند و تمام. 🔸مقایسه با شاه و حسن روحانی هم تا یک‌جایی جواب می دهد. شاید هنوز هم برای برخی جذاب باشد و نقش قرص آرامش بخش را ایفا کند اما حداقل امروز دیگر برای بسیاری از مردم این مدل مقایسه ها رنگ و لعابی ندارد. این دیالوگ تکراری شده است. دیالوگ تکراری زدگی می آورد. تجدید نظر بفرمایید. خدای نکرده دیر می شود. 🔸 سوال؛ پس با چه مقایسه کنیم؟ چگونه کارآمدی و توفیق و یا عدم توفیق نظام یا دولت را بسنجیم؟ با شعارهایش، با وعده هایش، با اهدافش، با سخنان رهبرانش، با خودش. جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم را باید با خودش مقایسه کرد. حکومت های پیشرفته و دوران حکمرانی علی(ع) پیشکش، نیازی نیست، می گوییم شرايط متفاوت است و... سلمنا. اما با خودشان که می توانیم مقایسه کنیم. با انتظاراتی که خودشان آفریدند که می توانیم مقایسه کنیم. دهها وعده و وعید داده اند با همان ها مقایسه کنید. با «گذشته» و «هستها» مقایسه نکنید، با «بایدها» مقایسه کنید. با آنچه قرار بوده باشد و نیست مقایسه کنید. وگرنه مطمئن باشید تا زمانی که ما عملکردمان را با دیروزی ها و گذشتگان آنهم نه خوبان و شایستگان بلکه ضعیفان و عاجزان سیاسی مقایسه کنیم، در بر همان پاشنه می چرخد که امروز می چرخد. @marghoomat
اسلام ناب.pdf
2.68M
🔺 جزوه خواندنی «اسلام ناب» ⬅️ گفتارهایی کوتاه از حضرت امام (ره) درباره اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام آمریکایی. @marghoomat
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
💠 ۵۰۹ امین شماره هفته نامه ۹دی منتشر شد 👈یکشنبه روی دكه‌های مطبوعات 🔻حرف خدا نباید زمین بماند 🔹تذکرات رهبر انقلاب به سازمان تبلیغات درباره نترسیدن از جنجالها و توجه به زبان ارتباط‌گیری با نوجوانان 🔻اگر سپاه نبود 🔹خطای راهبردی اتحادیه اروپا در تصویب قطعنامه علیه سپاه پاسداران 🔸 شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ سازمان اداری یا قرارگاه جنگی؟ 🔸 وقتی اروپایی‌ها زن را "ضعیفه" می‌دانند 🔸شفافیت را جایگزین رفتارهای قبیله‌ای کنید ♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️ با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید: ‏jaaar.com/kiosk/archives/9day هفته نامه ۹ دی 👇 http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a مدیر مسئول 👇 http://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1 ...
کدام مذهب.mp3
871.6K
🔺 اسلام اهالی ربذه! 🔸 از آغاز، دعوا در همین نقطه بوده است. کدام طریقت؟ کدام زیست مؤمنانه؟ مسیری که انتهای آن ربذه و شهادت است یا کاخ و عیش و نوش و تبختر و تفرعن! خدایا! تو خود شاهد باش که مؤمن به اسلام ابوذر و کافر به اسلام عثمان و مروان بن حکم هستم. 🔸 هدم ظلمت، نابودی تبعیض، شکستن بُتها، از میان بردن جاهلیت، عصیان و سرکشی مقابل زر و زور و تزویر و ایستادن مقابل تمام خدایگان کفر و شرک و نفاق، اسلام ابوذر را برایم عزیز کرده.ابوذر تنهای تهیدست. تنها مقابل اشرافیت و خواجگی و بردگی. تنها مقابل خودخواهی ها و سیاست بازی ها و باندبازی ها. تنها مقابل شیخوخیت و فرعونیت و تمامی مظاهر انحراف از انقلاب نبوی و عصیان جاهلیت در لباس توحید و در لباس سنت پیامبر. 🔸 ابوذر سکوت را خیانت می دانست. حرف مولایش در جان و قلبش نشسته بود. حرف حق را بگو ولو تلخ باشد و از سرزنش سرزنش کنندگان نهراس. استخوان شُتر بر سر نماد تزویر، فریاد بر سر نماد زور و غریو بر سر سمبل زر می زند و تنهاست، اما دل آرام است. کعب و عثمان و مروان را می‌گویم. ابوذر نوکیسه گان پُر ادعا را بر نتافت و شورش علیه طبقه زرپرستان و بورژوازی جدید دینی را انتخاب کرد. او تبعید به ربذه را انتخاب کرد. پسر و دخترش از گرسنگی قلبشان ایستاد و خود تنها و خاموش سر به بیابان نهاد و برای همیشه آرام گرفت اما حتی نگذاشت عُمال عثمان، دفن و کفنش کنند، نگذاشت جنازه اش به دستان آغشته به جهل و اشرافیت و افاده و تکبر و خدعه و فریب و سالوس صفتی عثمانیان آلوده شود. @marghoomat
⭕ دوگانه احمقانه دشمن! 🔸رهبر انقلاب در دیدار با مداحان بعد از تحسین مهندسی دشمن در حوادث اخیر، بر محاسبات غلط دشمن تاکید داشتند. محاسباتی که صرفا مربوط به اشتباهات دشمن در نبرد 100 روزه اخیر با جمهوری اسلامی نیست بلکه در بسیاری از فتنه ها و حوادث طراحی شده توسط جریانات معارض جمهوری اسلامی در طول تاریخ انقلاب، نشانه های آن را به خوبی می توان ردیابی کرد. اشتباهات و دوگانه سازی هایی که انگار دشمن نمی خواهد از آنان عبرت بگیرد. 🔸 یکی از این محاسبات غلط؛ ایجاد، انشا، ترویج و تبلیغ و دائر کردن مردم بین دوگانه دینداری و بی دینی است. دوگانه ای که همیشه پاشنه آشیل و خراب کننده نقشه دشمن بوده است و به یکباره تمام معادلات را بهم می ریزد. به واقع می توان گفت القای این دوگانه، باطل السحر فتنه فرهنگی سیاسی دوران دوم خرداد، فتنه 88 و ماجراهای اخیر بود. اما چرا این ادعا را داریم؟ بخوانید. 🔸 در آغاز دوران دوم خرداد، جریان استحاله طلب وطنی با شناخت دقیق خود از مردم، دوگانه «دین سخت و خشن» و « دین آسان و رحمانی» را مطرح کرد. به طور طبیعی آدمی قرائت سهل و آسان را بیشتر می پسندد، جذاب تر است، مبتنی بر عافیت طلبی بشری می باشد و نه همه اما حداقل بخش قابل توجه ای از جامعه را می تواند با خود همراه کند. جریان اصلاحات برای این القاسازی، تئوری سازی کرد. مطرح کردن مباحثی چون «قرائت های متعدد از دین»، «پلورالیسم دینی» و «تساهل و تسامح» دقیقا در همین راستا بود. 🔸 علاوه بر تئوری سازی، نماد پردازی نیز کردند. نماد های دین سخت و نماد های دین آسان. عالم و مجتهد دین سخت؛ آیت الله مصباح( به تعبیر روزنامه های زنجیره ای تئورسین خشونت). مرجع تقلید دین آسان؛ شیخ یوسف صانعی. روزنامه نگار دین سخت؛ حاج حسین شریعتمداری. روزنامه نگار دین آسان؛ محمد قوچانی. و دهها مثال دیگر. نوع پرداختن به قتل های زنجیره ای و ترور حجاریان و حمله به کوی دانشگاه و... را هم می توان در این پازل تحلیل کرد. 🔸اما این دوگانه کجا خراب شد؟ آن زمانی که از مردم اردوگاه اصلاحات صدای دوگانه دینداری و بی دینی را شنیدند. کنفرانس برلین شروع آن بود. کنفرانسی که در آن بسیاری از ارزش‌ها و مقدسات هتک حرمت شد. سیمای لاریجانی همان سیمایی که پادوهای اصلاحات شعار می دادند تعطیل باید گردد؛ با پخش تصاویر مردان و زنان برهنه در کنفرانس برلین دودمان اصلاحات را به باد داد. اصلاحات هر چه به جلو می رفت این دوگانه را تقویت کرد، تا جایی که صدها یادداشت و مقاله در روزنامه های زنجیره ای وقت علیه تمامی مقدسات منتشر شد و صدای رهبری و توده های مختلف مردم را درآورد و در نهایت مهاجرانی مجبور به استعفا شد. حاصل القای این دوگانه پس زدن اصلاحات توسط مردم در انتخابات 84 و انتخاب گزینه ای 180 درجه متفاوت با خاتمی و دولتش بود. یعنی احمدی نژاد. 🔸 فتنه 88 مثالی دیگر از محاسبات غلط دشمن است. فتنه ای که در آغاز به جرأت می توان گفت بخش قابل توجه ای از مردم را به خود درگیر و اذهان بسیاری را نسبت به سلامت نظام اسلامی مخدوش کرده بود. فتنه ای که هشت ماه به طول کشید و برای اولین بار در آن شعارهایی چون «مرگ بر اصل ولایت فقیه» « استقلال آزادی جمهوری ایرانی» و «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» سر داده شد. مردم تا مدتها شاید همراهی حداکثری با این جریان نکردند اما مقابله هم نمی کردند. تا کجا؟ تا 9دی 88. جایی که در 6 دی 88 یعنی روز عاشورا به مقدس ترین ارزش‌های مردم ایران یعنی عاشورا و امام حسین و... توهین شد. مردم احساس کردند انگار دعوا سر اصل دینداری و بی‌دینی و لامذهبی هست و نه انتخابات و تقلب و... فلذا اینبار هم نقشه دشمن به بن بست رسید. 🔸 در این جنگ ترکیبی 100 روزه هم دشمن اشتباه کرد. یکی از دلایل اصلی عدم همراهی توده های مختلف مردم با اغتشاشات اخیر، آن بود که اینبار نه بعد از هشت ماه، بلکه همان روزهای اول منتهای مطالبات ضددینی شان را مطرح کردند. پرچم سوزی، قرآن سوزی، همجنس‌بازی، تمسخر حضرت زهرا(س)، به استهزا کشاندن مفهوم ناموس، چادر از سر زنان کشیدن، به کار بردن شنیع ترین کلمات و الفاظ، تفاخر به برهنگی و عریان بودن حداکثری و دهها اقدام دیگر. 🔸 مردم ایران در طول تاریخ ثابت کرده اند که شاید در دوگانه دین سخت و آسان به سمت دین آسان بغلتند اما یقینا در دوگانه دینداری و بی دینی، دینداری را انتخاب می کنند. در همین اغتشاشات اخیر دیدیم و شنیدیم که بسیاری از مردم شاید با گشت ارشاد و شیوه های اجرایی آن مخالف باشند اما با بی دینی و لاقیدی موافق نیستند. بسیاری از اینان همان کسانی هستند(ضعیف الحجابها) که به تعبیر رهبر انقلاب تودهنی به دشمن زدند و با نقشه طراحی شده آنان همراهی نکردند. @marghoomat
⭕ آقایان این اشعار را حفظ کنید! 🔸متوکل، خلیفه سفاک عباسی، از توجه معنوی مردم به امام هادی بیمناک بود و از اینکه مردم به طیب خاطر حاضر بودند فرمان او را اطاعت کنند رنج می برد. سعایت کنندگان هم به او گفتند ممکن است علی بن محمد باطناً قصد انقلاب داشته باشد و بعید نیست اسلحه و یا لااقل نامه هایی که دالّ بر مطلب باشد در خانه اش پیدا شود. لهذا متوکل یک شب بی خبر و بدون سابقه، بعد از آنکه نیمی از شب گذشته و همه ی چشمها به خواب رفته و هر کسی در بستر خویش استراحت کرده بود، عده ای از دژخیمان خود را فرستاد به خانه ی امام که خانه اش را تفتیش کنند و خود امام را هم حاضر نمایند. 🔸متوکل این تصمیم را در حالی گرفت که بزمی تشکیل داده و مشغول می گساری بود. مأمورین سرزده وارد خانه ی امام شدند و اول به سراغ خودش رفتند. او را دیدند که اتاقی را خلوت کرده و فرش اتاق را جمع کرده، بر روی ریگ و سنگریزه نشسته به راز و نیاز با پروردگار مشغول است. وارد سایر اتاقها شدند، از آنچه می خواستند چیزی نیافتند. ناچار به همین مقدار قناعت کردند که خود امام را به حضور متوکل ببرند. 🔸وقتی که امام وارد شد، متوکل در صدر مجلس بزم نشسته و مشغول می گساری بود. دستور داد که امام پهلوی خودش بنشیند. امام نشست. متوکل جام شرابی که در دستش بود به امام تعارف کرد. امام امتناع کرد و فرمود: «به خدا قسم که هرگز شراب داخل خون و گوشت من نشده، مرا معاف بدار.» متوکل قبول کرد، بعد گفت: «پس شعر بخوان و با خواندن اشعار نغز و غزلیات محفل ما را رونق ده. ». فرمود: «من اهل شعر نیستم و کمتر از اشعار گذشتگان حفظ دارم.» متوکل گفت: «چاره ای نیست، حتما باید شعر بخوانی. » 🔺 امام شروع به خواندن اشعاری کرد: باتوا علی قلل الاجبال تحرسهم غلب الرجال فلم تنفعهم القلل باتوا علی قلل الاجبال تحرسهم غلب الرجال فلم تنفعهم القلل. و استنزلوا بعد عز عن معاقلهم و اسکنوا حفراً یا بئس ما نزلوا ناداهم صارخ من بعد دفنهم این الاساور و التیجان والحلل این الوجوه التی کانت منعمة من دونها تضرب الاستار والکلل فافصح القبر عنهم حین سائلهم تلک الوجوه علیها الدود تنتقل قد طال ما اکلوا دهراً و ما شربوا فأصبحوا الیوم بعد الاکل قد اکلوا 🔺مضمون این اشعار این است: «قله های بلند را برای خود منزلگاه کردند و همواره مردان مسلح در اطراف آنها بودند و آنها را نگهبانی می‌کردند، ولی هیچ یک از آنها نتوانست جلو مرگ را بگیرد و آنها را از گزند روزگار محفوظ بدارد.» «آخرالامر از دامن آن قله های منیع و از داخل آن حصنهای محکم و مستحکم به داخل گودالهای قبر پایین کشیده شدند، و با چه بدبختی به آن گودالها فرود آمدند!» 🔺«در این حال منادی فریاد کرد و به آنها بانگ زد که: کجا رفت آن زینتها و آن تاجها و هیمنه ها و شکوه و خاندان و جلالها؟» «کجایند صورت‌هایى که در کمال نعمت به سر می‌بردند و پرده‌‏ها و زیورها بر ایشان آویخته می‌گردید؟» «سپس گورستان با زبانى رسا در پاسخ گوید: کرم‌ها برای خوردن صورتشان در نبرد هستند!» «زمان درازی دنیا را خوردند و آشامیدند و همه چیز را بلعیدند، ولی امروز همانها که خورنده ی همه ی چیزها بودند مأکول زمین و حشرات زمین واقع شده اند.» 🔸صدای امام با طنین مخصوص و با آهنگی که تا اعماق روح حاضرین و از آن جمله خود متوکل نفوذ کرد این اشعار را به پایان رسانید. نشئه ی شراب از سر می گساران پرید. متوکل جام شراب را محکم به زمین کوفت و اشکهایش مثل باران جاری شد. به این ترتیب آن مجلس بزم درهم ریخت و نور حقیقت توانست غبار غرور و غفلت را، ولو برای مدتی کوتاه، از یک قلب پرقساوت بزداید. 🚫 آخر الکلام؛ عاقبت همه سلاطین و حُکام و قدرتمندان عالم چه در حکومت کفر و شرک و چه در جمهوری اسلامی قبری چند متری است. قبری که برایش فقیر و غنی و مدیر و کارگر فرقی نمی کند. دوران پُشت میز نشینی را توشه قبر و قیامت کنید و نه عامل عذاب های بیشتر. «حب الدنیا راس کل خطیئه». عالم را محضر خدا بدانید و خَلقش را بزرگ و محترم بدارید. تاج و تخت و خدم و حشمتان که دیگر به فرعونیان و امویان و عباسیان و صفویه و قاجار و پهلوی نمی رسد؛ آنها همه آن عظمت را با خود در گور دفن کردند و مایه عبرت شدند؛ شما مسیر رفته را تکرار نکنید و بجای عبرت؛ مایه الگوی تاریخ شوید. مثل علی(ع)، مثل حسنین(ع)، مثل علی بن موسی الرضا(ع) و نوه ی گرامی اش امام هادی(ع). @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 خدایا اینجوریمون کن 🔺در مسیر کنشگری سیاسی، یکی از بهترین دعاها و آرزوها اینه که مصداق این روایت باشیم و با اخم و لبخند این و اون دچار اعوجاج گفتمانی نشیم و ثبات قدم و پایداری در اندیشه و مواضع و پافشاری بر موازین حق، خصلت همیشگی مون باشه. ان شاء الله. @marghoomat
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
💠 ۵۱۰ امین شماره هفته نامه ۹دی منتشر شد 👈شنبه روی دكه‌های مطبوعات 🔻باغ دیوانگان اروپا 🔹آتش‌زدن قرآن در اروپا آزاد اما آتش‌زدن پرچم همجنس‌بازها ممنوع! 🔻چاهزاده‌بازی! 🔹ارتجاع غربزده‌های مدعی دموکراسی و مدرنیسم به حکومتهای فاسد و ناکارآمد پادشاهی 🔸 چه کسی باید دبیر شورای عالی فضای مجازی شود؟ 🔸 اصلاحات اینترنشنال! 🔸هاشمی پلاس؟! 🔸تخته‌گاز در مصرف گاز ♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️ با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید: ‏jaaar.com/kiosk/archives/9day هفته نامه ۹ دی 👇 http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a مدیر مسئول 👇 http://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1 ...
🔺 بعد از مدتها توفیق شد در خدمت برادران و خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز باشم. از تاریخچه جنبش دانشجویی و الزامات کنشگری صحیح تا عبرتها و نقاط ضعف و قوت عملکرد جریان دانشجویی در حوادث اخیر گفتیم و شنیدیم. 🔺کلی از خاطرات جذاب و ماندگار دوران دانشجویی مون در شیراز زنده و بازخوانی شد. چقدر نسل جدید تشکل های دانشجویی محتاج شناخت دقیق از عقبه جریانی و تشکیلاتی خودشان هستند. @marghoomat
هدایت شده از فریاد خوزستان
🔴 📣موضوع کنفرانس در گروه تبیین و تحلیل 🔴آماده باش انتخاباتی با حضور :کارشناس آقای ریاحی پور کارشناس ارشد علوم سیاسی زمان ؛۱۴ بهمن ماه جمعه ساعت: ۲۲ به ایدی درج شده سوالات در رابطه باید و نباید های مواجهه جریان انقلابی با انتخابات مجلس و خبرنگان👇 @jamalpor_khz منتظر حضور همگی شما هستیم لینک عضویت 👇 https://eitaa.com/joinchat/4167565325C5621fceb33
929.6K
🔺 لزوم تحلیل داشتن جریان انقلابی 1 @marghoomat
1.16M
🔺 لزوم مطالبه گری و پرسش گری سیاسی 2 @marghoomat
1.49M
🔺 عدم قبیله گرایی سیاسی 3 @marghoomat
7.53M
🔺 انواع نقادی سیاسی 4 🔺آیا نقادی باعث ناامیدی می شود؟ 🔺 آیا در پرسش گری سیاسی، ما و رهبری یک تکلیف واحد داریم؟ @marghoomat