eitaa logo
مرقومات/علی ریاحی پور
1.8هزار دنبال‌کننده
453 عکس
488 ویدیو
60 فایل
📝 مرقوماتی سیاسی و تاریخی... 🔴 کارشناس ارشد علوم سیاسی محقق و پژوهشگر انقلاب اسلامی 📲 ارتباط با ادمین ایتا: @Aliriahipoor
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مقداد خداداد
61.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‼️ پاسخی روشن به مجتبی موقوفه، آقای به اصطلاح تحلیلگر ... ❌ صراحتا در حال توهین به رهبری هستی!! ✅ کانال مقداد خداداد 🆔 @meghdad_khodadad
هدایت شده از مقداد خداداد
30.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ چرا جلیلی با قالیباف وحدت نکرد؟ ⭕️ این روزها دعوا سر نتیجه نظرسنجی‌های بدون اعتبار است ... ‼️ انتشار با ذکر نام کانال بلامانع است! ✅ کانال ایتا مقداد خداداد 🆔 @meghdad_khodadad ✅ صفحه اینستاگرام 🆔 @meghdad_insta ✅ کانال تلگرام 🆔 @m_khodadad_clip
هدایت شده از وحید یامین پور
💠 درباره‌ی غیرتِ تحجر ۱. مخالفت با مقارنه سازی‌های تاریخی دستاویز خوبی برای انجماد تاریخ و بیرون بردن آن از مختصات حقیقی خودش است. چه بسا این بهترین نشانه‌ی تحجر باشد: گریستن بر حسینی که ۱۴ قرن پیش ماجرایش تمام شده و بنا بر کلام نورانی "نَحْنُ أَهْلَ اَلْبَيْتِ لاَ يُقَاسُ بِنَا أَحَدٌ" بناست حماسه‌اش همان‌جا دفن شود! این چه گریستنی است؟ این چه غیرتی است که برای امام شهیدان می‌جنبد اما بر خود شهادت و بر دلیل شهادت چشم می‌بندد. اگر کسی بگوید "کربلای غزه"... ناگاه فریادها بلند می‌شود که قیاس نکنید. چه قیاسی در کار است؟ مگر فریادهای سیاسی اباعبدالله که "هیهات منا الذله" و "مثلی لایبایع مثله" که سراسر استعاره‌های ابدی تاریخ‌سازند، بناست ناشنیده بمانند؟ اگر کسی برای تأسی به سیدالشهدا علیه‌السلام با همان شعار به قیام علیه ظلم برخیزد، خود را با حضرتش قیاس کرده؟ ۲.عجیب اینکه متحجرین این ایراد را به خود اهل‌بیت هم می‌گرفتند: امیرالمومنین علیه‌السلام آنگاه که مردمان را به جنگ با معاویه فراخواند ویژگی‌های اصحاب رسول الله(ص) را برای‌شان ذکر کرد و پایداری و ایمان شان را ستود، ناگاه مردی برخاست و گفت: گفت: «نه تو محمد هستی و نه ما آن مردمی که از آنها یاد کردی پس ما را به چیزی که طاقتش را نداریم مکلف نکن! امیرالمؤمنین (ع) فرمود: "اول درست گوش بده تا بتوانی به درستی پاسخ بدهی زنان فرزند مرده بر شما گریه کنند که جز بر اندوه من اضافه نمیکنید مگر من گفتم که من محمد (ص) و شما انصار هستید؟ این فقط مثالی بود که زدم و امید داشتم که به آنها تأسی کنید و از آنها الگو بگیرید."(خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه) ۳. اما این شیوه‌ی توجیه تحجر و سیاست‌زدایی کردن از سیره اهل بیت علیهم‌السلام و آویختن به تقدس آن ذوات مقدسه برای انکار راه آنها در تاریخ انقلاب، مصادیق روشنتری دارد: همان روز که مردم بنیانگذار انقلاب اسلامی را "امام" نامیدند، بسیاری خشم و حسد خود را پنهان کردند و گفتند این لفظ مخصوص اهل بیت است. آنگاه که بهترین فرزندان این کشور در "کربلای جبهه‌ها" به امام‌شان پیوستند، باز عده‌ای گفتند جنگی که "آقای" خمینی راه انداخته؟ چه ربطی به کربلا دارد. وقتی سردار سلیمانی گفت: "امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند." باز هم گروهی دندان‌ها را بهم فشردند که نظام سیاسی‌تان را با حرم اهل‌بیت قیاس نکنید... ۴. سخن بسیار است؛ تحجر، نشانه‌اش همین بیرون کشیدن حقایق دین از تاریخ و محبوس و مهجور کردنشان در آیین‌ها و مناسک است. ما به دستور حضرت رضا سلام‌الله‌علیه به ریان‌بن‌شبیب، هر غمی را با اشک بر سیدالشهدا گره می‌زنیم. اشک بر حضرت حسین علیه‌السلام، سلاح سیاسی مظلومان تاریخ علیه ظالمان است و غیر از این چه می‌ماند جز این که برخی به تقلید مسیحیان بگویند که حضرت حسین "فادی" بود تا گریه بر مصائبش کفاره گناهان باشد! و این همان تحریفی است که شهید مطهری درباره‌اش گفت: "والله اگر کسی در حال روزه چنین بگوید، روزه‌اش باطل است. " ▪️وحید یامین‌پور ➕️ @yaminpour
هدایت شده از محسن قنبریان
🔰 تشبیهِ غزّه با کربلا؛ سهل و ممتنع! • نوحه بر غزه و مقایسه‌اش با کربلا، برخی میراث‌گرایان را نگران کرده است! متوقف‌کردنِ عاشورا در سال ۶۱هجری و دفنِ کربلا در کربلا هم عده‌ای از انقلابیان را برآشفته است! و باز دعوا و برچسبِ «افراطی‌ها / هیئت سکولار» و غیره رونق گرفته است! ▫️ ادعا: نه کسی با اهل‌بیت علیهم‌السلام قابل مقایسه است (لا یُقاس بآل محمد(ص) من هذه الأمّة أحد)۱ و نه هیچ‌روزی -حتی شهادت ائمهٔ اطهار- در عظمت مصیبت، روزِ حسین علیه‌السلام می‌شود (لا یوم کیوم الحسین)۲؛ لکن غزه، کرب‌و‌بلای حسین(ع) را ارث برده است! ❓ آیا مقایسه‌ناپذیریِ کسی با امیرالمؤمنین علیه‌السلام مجوّز است که حکومت و حکمرانی‌ای غیرعلوی اختیار کند؟! ❗️اینکه عظمت مصیبت هیچکس به «رتبه»ی مصائب حسین(ع) نمی‌رسد، آیا مجوّز است که تشابه و تشبّه به او (با مقیاس‌کردنش) واجب نباشد؟! • حسین(ع) بلندترین «قله»ی فداکاری برای خداست که هم «دامنه»ی پیروان را بالا کشیده و هم «سلسله‌جبال»ِ تأسّی و تشبّه در قبل و بعد از خود را موجب شده است! • پیامبرانی که پیش از او گذرشان به کربلا افتاده، و پیش‌آمد و خون‌آمدی به خود دیده‌اند؛ از خدایشان شنیدند که: «فسال دمُک مؤافقة لدمه»۳: خونت برای تشبّه به خون حسین(ع) جاری شد! ❗️عجب از کسانی که قمه‌زنی با دستان خود -بدون هیچ نصّ شرعی- را تشبّه به شمشیرها بر حسین(ع) می‌شمارند؛ اما تشبّه و تشابه‌خواندنِ خون‌های ریخته‌شدهٔ تأسّی‌کنندگان به حسین(ع)۴ را مقابل یزیدهای زمان، برنمی‌تابند! برخلاف مبنای فقهیِ توقیفی‌بودن شعائر۵، خودزنی با قمه را تشبّه به حسین(ع) می‌شمارند؛ اما بر مبنای وجوبِ تأسّی به سیّد مظلومان و شهید و کشته‌ دادنِ زنان و فرزندان، تشبّه به امامِ شهید نمی‌دانند؟!! • وقتی پوست سر و صورت اسماعیل صادق‌الوعد۶ را کندند، در پاسخ به فرشته‌ای که برای مدد آمده بود گفت: لي أسوة بما یصنع بالحسین(ع)۷: برای من تأسّی به آن چیزی است که با حسین(ع) می‌کنند! اسماعیل به عظمت مصیبت حسین(ع) نرسید اما اگر به کرب‌و‌بلای حسین(ع) هیچ شباهتی نیافته، پس تأسّی چه معنا دارد؟! • ابوذر غفاری وقتی در غربت و تنهایی در تقابل با جریان استئثار (ویژه‌خواریِ أموی) و استبداد به تبعید رفت، تبعیدش را با روز حسین(ع) مقایسه کرد و دوستانِ اندکش را چنین تسلّی داد: ما أیسَر هذا و لکن کیف أنتم إذ قتل الحسین(ع) قتلا (یا: ذبح ذبحاً) والله لایکون فی الإسلام بعد قتل الحسین أعظم قتلا منه ۸: این (تبعید و غربت) آسان است اما شما چه می‌کنید وقتی حسین(ع) را آن‌گونه بکُشند یا ذبح کنند؟! به خدا قسم قتلی بزرگ‌تر از آن در اسلام نیست. ❗️حافظانِ میراث جا دارد نگران باشند تا کسی در «رتبه» با اهل‌بیت(ع) و «روزی در عظمت مصیبت» با روز حسین(ع) مقایسه نشود؛ چون آن مصیبتِ عظما در عالم بالا هم اثر کرده -به حسب روایات صحیح- و آسمان و زمین و همهٔ مخلوقات بر آن گریسته‌اند!۹ امتدادبخشی به میراث هم جای نگرانی دارد تا مبادا حسین(ع) در ۶۱هجری دفن شود و الگو و بالتّبع «شبیه‌ساز» نشود! که وگرنه؛ گریه‌کنانِ امروز با گریه‌کنانِ روز عاشورا بر تلّی در همان کربلا، و در حالِ نظاره بر کشته‌شدن حسین(ع) فرقی نمی‌کنند!۱۰ ازهمین‌رو بود که شهید مطهری فریاد می‌کرد «شمر زمانت را بشناس» و رهبر انقلاب اسلامی از «کربلای غزه» می‌گوید۱۱ و امام موسی صدر در کتاب ارزشمند «سفر شهادت»۱۲ بین عاشورا و فلسطین پیوند می‌زند. • امام رضا علیه‌السلام در روایت معروف «ریّان بن شبیب» هر دونگرانی را برای‌مان به‌زیبایی جمع کرده است: «إنّ یوم الحسین اقرح جفوننا و اسبل دموعنا و اذلّ عزیزنا بأرض کرب و بلاء و اورثنا الکرب و البلاء إلی یوم الانقضاء»۱۳ روز حسین (نه روزها و مصائب دیگر) است که پلک‌های ما را مجروح و سیل اشک از چشمان ما جاری کرده است [همان لقد عظمت الرزیّة و جلّت و عظمت المصیبة] اما هم‌او در ادامه می‌فرماید: به ما «کرب و بلا» تا روز انقضاء(فرج) ارث داده شده است! یعنی همان مضمون: کلّ یوم عاشورا و کلّ ارض کربلا (که سخن مشهوری است و روایت نیست). این کرب و بلا، «ارث» حسین بر حسینیان است؛ همان کرب و بلاست تا ارث‌بودن درست باشد؛ لذا شبیه خواندنش انحراف از میراث نیست. تا وقتی وارث حسین(عج) در مرتبهٔ غیبت و «الذین استضعفوا» است، فرج و گشایش برای مظلومان و مستضعفان نیست و آنها در کرب و بلایند. ❓غزه بدین معنا، چرا کرب‌و‌بلای حسین(ع) نباشد؟! ملّتی که در مقابل ضَیم (ظلمِ ننگ‌آمیز) ایستاده، به سیّد اهل إبای از ضیم۱۴ -یعنی حسین بن علی(ع)- تأسّی کرده است. ❗️این نکتهٔ سهل و ممتنعِ تشبیه غزه با کربلاست! آنچه غزّه از مصیبت می‌بیند، ارثِ کرب‌وبلای ننگ‌ناپذیریِ حسین(ع) است؛ ولو هیچ‌روزی در «رتبه»، روزِ حسین در «عظمت مصیبت» نمی‌شود! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۵/۵ ☑️ @m_ghanbarian
دیروز بعد از ظهر چند دقیقه ای در برنامه به اضافه یک شبکه سه درباره حادثه اخیر شهادت اسماعیل هنیه و نوع مدل مواجهه جمهوری اسلامی گفت و گو کردیم. البته وقت خیلی کم بود و یه قدری بحث دچار حاشیه شد و بسیاری از حرف ها ماند برای وقتی دیگر... لینک فیلم کامل برنامه: https://sepehrtv.ir/live/tv3/recording/187806214 @marghoomat
مرقومات/علی ریاحی پور
دیروز بعد از ظهر چند دقیقه ای در برنامه به اضافه یک شبکه سه درباره حادثه اخیر شهادت اسماعیل هنیه و ن
بعد از گفت و گوی چالشی که داشتیم، دقایقی در ارتباط با مباحث مطرح شده در جلسه با مجری برنامه آقای خسروی صحبت کردیم... دل پری داشتن از ماجرای جلسه گفت و گوی فرهنگی دکتر پزشکیان و اقدام زشتی که محمد فاضلی مشاور ایشان داشتند که میکروفن رو پرتاب کردن. می گفتند بعد از آن جلسه در فضای مجازی هجمه های زیادی توسط اصلاح طلبان و حامیان شان علیه ایشان شد، که شدیدا از این موضوع گلایه داشتند! از جلسه قبلی که در ایام انتخابات مجلس به این برنامه آمده بودم هم ذکر خاطره شد و گفتند خوب کلیپ صحبت هایی که داشتی تو فضای مجازی دست به دست شد:)) @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همانطوری که در برنامه اشاره کردم ما حتما بین آقای پزشکیان خصوصا بعد از مواضع اخیرشان با کسانی در سال 88 شعار صهیونیستی نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را سردادند تفاوت قائل هستیم. این ابراز تفاوت خوشایند جریان تندور اصلاحات نبوده و نیست. در همین برنامه هم با بیان این نکته طرف مقابل برآشفت و به ما گفت بازجو! امیدواریم رئیس جمهور محترم با حذف جریان تندور اطراف خویش و عمل به منویات رهبری معظم انقلاب، مسیر خدمت به مردم و انقلاب اسلامی را به سلامت بپیماید... @marghoomat
فَضَّلَ اللَّهُ المُجاهِدينَ عَلَى القاعِدينَ أَجرًا عَظيمًا... سه رهبر شهید حماس (احمد یاسین - عبدالعزیز رنتیسی - اسماعیل هنیه) در یک قاب.... @marghoomat
🔺مهمان عزیز امروز دوره اسلام ناب. قم. @marghoomat
🔺بعد از بزنگاه های تاریخی مهمی مثل انتخابات سال 84 و فتنه 88 و ماجرای برجام و... بنظرم انتخابات اخیر ریاست جمهوری و اتفاق امروز مجلس، بیانگر جریان شناسی و آرایش واقعی جدید نیروهای سیاسی در سپهر سیاسی امروز جمهوری اسلامی است... آرایشی که روز به روز صحنه را برای جریان انقلاب و نسل های جدید کنشگران سیاسی انقلاب مشخص تر می کند... صحنه ای که شناسنامه های سیاسی بی ربط ترین راه برای شناخت رسانه ها، افراد و جریانات هستند... @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺خیلی خوب بود 😂 انگار آثار انحراف رو باید در نسل های جدید هم دید:)) @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ خدا از بانیان ترویج این گناه کبیره نگذرد! 🔸این ایام چون درگیر سفر اربعین بودم نشد خیلی به اتفاقات مجلس و... بپردازم و دیگه وقتش هم گذشته؛ اما حیفم اومد این بخش از سخنرانی تاریخی آقا رو بازنشر نکنم. معمولا در کلاس های اصول و مبانی کنشگری که خدمت رفقای دانشجو هستم، یکی از اصلی ترین مباحثم در ارتباط با نسبت ما با ولایت در کنشگری هست که اونجا مفصلا نوع نگاه آقا به ماجراهای حرف های درگوشی و... را بررسی می‌کنیم. 🔸 رهبر معظم انقلاب: «مبادا کسی تصور کند که رهبری یک نظری دارد که برخلاف آنچه که به عنوان نظر رسمی مطرح می‌شود، در خفا به بعضی از خواص و خلّصین، آن نظر را منتقل می‌کند که اجراء کنند؛ مطلقاً چنین چیزی نیست. اگر کسی چنین تصور کند، تصور خطائی است؛ اگر نسبت بدهد، گناه کبیره‌ای انجام داده. نظرات و مواضع رهبری همینی است که صریحاً اعلام می‌شود؛ همینی است که من صریحاً اعلام می‌کنم... نه جایز است، نه شایسته است که مواضع دیگری غیر از آنچه که رهبری به صورت علنی و صریح به عنوان مواضع خودش اعلام می‌کند، وجود داشته باشد.» 🔸 خدانگذرد از کسانی که به اسم اصولگرایی و نواصولگرایی به تعبیر رهبر انقلاب دچار این گناه کبیره شدند... @marghoomat
⭕ تا سیه روی شود هر که در او غش باشد! 🔺چند خطی پیرامون صحبت های آقا و عملکرد مجلس... @marghoomat
⭕ اندر احوالات فضای سیاسی این روزها... 🔸به عنوان یک برداشت راهبردی و پهن‌دامنه باید گفت امر سیاسی در جامعۀ کنونی، سخیف و سطحی و فرومایه شده و عقول در برابر احساسات، زانو زده‌اند و تفکّر مستقل و خلاف‌آمد، به انحطاط کشیده شده است. همه‌چیز به «روایت» وابسته شده و هرکه بتواند جریان رسانه‌ای بیافریند و موج روایتی ایجاد کند، برنده خواهد بود. دیگر «استدلال»، مؤثّر نیست، بلکه بی‌منطقی و قشری‌گری و تعصّب و لجاجت و هیجان‌زدگی، رایج گردیده است. 🔸تنها صدایی که شنیده نمی‌شود، استدلال است. به‌آسانی می‌توان دروغ گفت و انتخاب شد. کسی دربارۀ «صدق» و «کذب»، پرسش نخواهد کرد و «دلیل» نخواهد طلبید. «تفکّر»، دچار بن‌بست شده و این در سیاست، بیش از همه‌جا خود را نشان می‌دهد. امر سیاسی، به شارلاتانیسمِ گره‌خورده به قدرت، فروکاهیده شده و نظریۀ مردم‌سالاریِ‌ دینی، استحاله شده است. هرکه به معیارهای اصیل انقلاب، متعهدتر و وفادارتر است، تندرو و افراطی و متحجّر خوانده می‌شود و بوقلمون‌صفت‌های دَم‌دَمی‌مزاج و آفتاب‌پرست‌های رنگ‌پذیر، به مظهر عقلانیّت انقلابی یا اصلاح‌طلبیِ ‌مردم‌گرا تبدیل شده‌اند. 🔸الفاظ با معانیِ حقیقی‌شان بیگانه شده‌اند تا سیاستِ ‌معطوف به سعادت، به سیاستِ‌ معطوف به قدرت تبدیل شود. امر سیاسی در اینجا، مبتنی بر مردم‌سالاری است، اما برآمده از منطق و عقلانیّت نیست، همچنان‌که نسبتی با انقلابی‌گریِ‌ مؤمنانه ندارد. هنگامی‌که سازوکارهای تعلیم و تربیت دینی، علیل شوند و نفسانیّت در سیاست، جولان بدهد، شاید بتوان از مردم‌سالاری سخن گفت، اما نمی‌توان از مردم‌سالاریِ ‌دینی سخن گفت. و این مرض تا جایی پیش می‌رود که حتی مجلسی که باید عصارۀ ملّت باشد، به تجلّی‌گاهِ فروبستگیِ‌ عقلانیّت و استقلال نظر تبدیل می‌گردد. @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️«خودم ترجمه می‌کنم» روایت جالب صالح مدرسی زاده مجری برنامه ساعت به وقت قدس از حضور دکتر جلیلی در برنامه: 🔹تهیه‌کننده توی گوشی‌ام گفت «دکتر جلیلی در مشایه است؛ دست یک پدر فلسطینی را گرفته و با ایشان وارد استودیو می‌شویم» 🔹اتفاقی سرزده بود و توی کنداکتورمون نبود. مترجم برای پدر شهـید فلسطینی نداشتیم. به سعیدآقا گفتم ایشون مترجم‌شون نیست. گفت «خودم ترجمه میکنم؛ مشکلی نیست!»» 🔹گفتگوی عجیبی شد...ماجرا از این قرار بود که در مشایه، دکتر جلیلی با این پدر شهـید پرافتخار مواجه شد و او گفت ۳۶ عضو خانواده‌اش را در این مدت از دست داده. 🔹انگار سعید آقا که پس از انتخابات در هیچ رسانه‌ای وارد نشده بود تا حاشیه‌ای ایجاد نشود، اینجا احساس مسئولیت کرده بود برای معرفی یک اسطوره فلسطینی روی آنتن زنده شبکه یک 🔻پ.ن: وقتی برنامه تمام شد، یک سایت خبری که بعید میدونم برنامه رو دیده باشه؛ خیلی هول‌هولکی تیتر زده بود «دل تلویزیون با جلیلی است!» قضاوت با شما... به قول شاعر؛ «ما کجاییم در این بحر تفکر؛ تو کجایی؟!» ✅@Jalili_saeed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 این ره که می روید به ترکستان است! 🔸 بخش هایی از سخنرانی ماندگار حجت الاسلام ریسمان سنج در جمع کارگران هفت تپه! @marghoomat
مرقومات/علی ریاحی پور
🔺 این ره که می روید به ترکستان است! 🔸 بخش هایی از سخنرانی ماندگار حجت الاسلام ریسمان سنج در جمع کار
⭕ این ره که می‌روید به ترکستان است! 🔸چندین ماه است که جریان خالص سازی دست به کار شده و تک به تک سراغ نمادها می‌رود. این جریان از آرمانخواهان انقلابی کینه دارد، هر هویت مستقل حزب اللهی که سری بین سرها بلند کرده را دوست دارد خفه کند، او حالش بهم می خورد از اینکه می بیند جریانی با قال الخامنه ای و قال الخمینی یقه شان را سفت می گیرد و بازخواست شان می کند. او بهم می‌ریزد وقتی لشکری از سربازان مکتب خمینی و خامنه ای را می بیند که بر خلاف میل و وفاق شان تحلیل می کند! اینان راهی جز حذف نمی ببینند، یعنی راهی دیگر برایشان نمانده است. 🔸جریان خالص سازی دنبال خسته کردن است. دنبال ناامید کردن است. دشمن را؟ نخیر! مردم و حزب الله را. او می خواهد به کارگران هفت تپه نشان دهد که ببینید آن طلبه پای کارتان هم زندانی کردیم! او می خواهد بچه های امیدیه را ناامید کند، خوب ببینید همان شیخی که پیگیر فساد شهرتان بود و حامی مبارزان حقیقی فساد در دیارتان، امروز پشت میله های زندان است! آهای اهالی میدان تره بار الغدیر اهواز شما هم ببینید، خوب ببینید، همان عمامه به سری که صدای شما بود و نگذاشت حقوق تان زیر چکمه اهالی کوچه قدرت و ثروت لگدمال شود امروز در بند ماست! آهای دانشجویان و طلاب بازیگوش شما هم ببینید! ببینید که مساله ما اساسا هویت مستقل و آرمانخواه شماست و نه دعواهای بچگانه عدالتخواهی مصداقی و غیر مصداقی و قانونی و غیر قانونی و ساختاری و غیر ساختاری! ما به معاون اجتماعی ستاد امر به معروف خوزستان هم رحم نکردیم شما که دانشجو و طلبه ای بیش نیستید! 🔸امروز شیخ محسن ریسمان سنج به اتهامات واهی و حقیقتا عجیب در زندان است و امیدوارم آقایان متوجه باشند این برخورد با یک طلبه عمیقا انقلابی که آنهم به عنوان معاون اجتماعی ستاد امر به معروف استان متناسب با مأموريت هایی که داشته پرونده های مختلفی را پیگیری کرده چه پیامی دارد! کار را به جایی رسانده اید که ستاد امر به معروف و نهی از منکر کل کشور هم بیانیه اعتراضی داده است! فاین تذهبون! 🔸جریان خالص سازی کمر همت بسته است که کمر جریان انقلاب را بشکند اما حاشا و کلا که فرزندان مکتبی روح الله صحنه را خالی کرده و دودستی تقدیم این دنیاپرستان قدرت طلب کند! نخواهیم گذاشت که این باندهای کثیف زرسالار و تبهکار بر گرده انقلاب بنشینند و لبخند مستانه سر دهند. 🔸وقتی این روزها فشارهای عجیب و کثیف باندهای قدرت و ثروت را برای حذف جریان انقلابی می بینم تک تک جملات امام در ذهنم نقش می بندد: « هر کس قیام کرد برای اقامه عدل، سیلی خورد. ابراهیم خلیل الله چون قیام کرد برای عدالت، سیلی خورد و او را به آتش انداختند. از صدر عالم تا حالا تاوان این چیزهایی که برای عدالت، برای حکومت عدل بوده است، این تاوان را پرداخته‌اند و باید هم‌ بپردازند؛ هر وقت به یک نحو. این مساله مسئله‌ای بوده است که در تمام ایام، در تمام دنیا، از صدر عالم تا حالا بوده و تا آخر هم خواهد بود که هر کس قیام کرد برای اینکه عدالت ایجاد کند، حکومت عدل ایجاد کند، سیلی خورده. پس ما گله‌ای نداریم که چون قیام کردیم برای اقامه عدل، برای حکومت عدل، برای حکومت اسلامی، سیلی بخوریم. ما باید زیادتر سیلی بخوریم. آن وقت یک نحو بوده، حالا نحو دیگری بوده. اما در اینکه تاوان را باید پس بدهیم، مثل هم است. ابراهیم خلیل الله تاوان را پس داد، موسای کلیم الله داد و رسول خدا داد و امیر المومنین آن همه شدت کشید و ائمه ما آن قدر سختی کشیدند؛ برای اینکه آنها همه در نظر داشتند که حکومت عدل ایجاد کنند.» @marghoomat
🔺 تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل! 🔸 در اسفناک بودن فضای سیاسی استان همین بس که پیگیر و اتخاذ کننده موضع درباره ماجرای طلبه اهوازی، دکتر میثم ظهوریان نماینده مردم مشهد و دکتر روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران هستند! @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺حتما خیلی از بچه های مساجد اهواز با این شعر شیخ سعید خاطره دارند؛ حداقل نسل خودمون رو مطمئنم... اردوهای مشهد‌؛ صحن گوهرشاد و قدس و.. @marghoomat
‍ ⭕️ انقلابیون و خطر جریان واقفیه! 🔸پس از رحلت امام خمینی(ره)، با اجماع بی نظیر اعضای مجلس خبرگان که موید توصیه های مکرر امام(ره) مبنی بر صلاحیت آیت الله خامنه ای برای رهبری بود و همچنین تایید بی سابقه ایشان توسط علما و فقهای بزرگ شیعه، شاهد انتخاب شدن ایشان به جایگاه ولایت فقیه و رهبری انقلاب اسلامی هستیم. اما پس از گذشت زمان جریاناتی هرچند در اقلیت محض در کشور پدیدار شدند و کماکان تداوم دارند که با ادعای طرفداری از خط امام، راه و مسیر انقلاب اسلامی را متوقف در سال 68 و رحلت امام عظیم الشان می دانند. 🔸این جریان که خود دچار گرفتاری در مطامع دنیوی و اشرافیت یا استحاله فکری شده اند، با ترسیم یک امام خیالی در ادامه مسیر حرکت انقلاب اسلامی دچار نوعی توقف و ایستایی شدند. مدعیانی که به واسطه انتساب به بیت امام یا انتصاب در برهه ای از زمان به امام راحل انقلاب را مُلک شخصی خود دانسته و به دلایلی از جمله محروم شدن از مواهب قدرت و ثروت در کشور، در تداوم مسیر انقلاب به رهبری امام خامنه ای دچار انحراف شده و با ادعای خط امامی بودن همه چیز را متوقف در سال 68 و حضور امام خمینی(ره) دانستند و هیچگاه تبعیت عملی از امام حی و حاضر نداشته و ندارند. 🔸از طرفی عده ای نیز در این میانه در اثر شبهات ذهنی و فکری نیز همانند جریان فوق در امام(ره) متوقف مانده اند. آنهایی که در بستر فقدان مبانی فکری جامع با ترسیم یک امام کاریکاتوری و ناقص، در فهم مسائل دچار شبهه و انحراف عقیدتی شدند و در تداوم ولایت مطلقه فقیه به خطا رفتند و مدام با ارجاعات غلط و ناقص به گذشته از درک و تبعیت از امام خامنه ای محروم شدند. 🔸این جریان بیشترین شباهت با جریان تاریخی در دوره امام موسی کاظم (ع) موسوم به واقفیه دارد. واقفیه گروهی از شیعیان بودند که بر امامت امام کاظم(ع) توقف کردند و از اعتراف به امام رضا(ع) سرباز زدند. تاریخ علت توقف این گروه در امامت امام کاظم(ع) را دو مساله اساسی بیان می کند: اولا فریفته شدن به اموال و ثروت ها و اشرافی گری بود. دوما شبهه های اعتقادی که در اثر القاء اندیشه های جدید و گاه به سبب برداشت های نادرست از مبانی عقیدتی پدید می آمدند. این دو مساله یعنی دنیا طلبی و انحراف فکری اساسی ترین علل شکل گیری و زمینه سازی در ایجاد و حرکت فرقه انحرافی واقفیه بود. 🔸امروز نیز جریان واقفیه در انقلاب اسلامی پدیدار شده، عده ای بخاطر به خطر افتادن ثروت و قدرت خود و عده ای نیز به دلیل تفسیر و برداشت های اشتباه از مبانی خط امام که ناشی از فقدان جامع نگری و التقاط فکری است، در حال بازتولید واقفیه در درون جریان انقلاب اسلامی هستند. 🔺همانطور که در زمان امام رضا(ع) واقفیه جریان شیعی را دچار شک و تردید و تفرقه کرد و امام رضا(ع) نیز با این جریان با شدت و قدرت در سطوح مختلف از پاسخ به شبهات، بیان ماهیت واقفیان، تحریم اجتماعی و اقتصادی و حتی لعن و نفرین برخورد کردند، امروز نیز می طلبد پیروان واقعی مکتب امام، نگذارند بیش از این واقفیه درون انقلاب عرض اندام کند و جریان وفادار به امامین انقلاب اسلامی را دچار تفرقه و شبهه کند. @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ همه‌تون محاربید! 🎙 : 💬 نماد امام رضا (ع) شده گنبد طلا، کفتر‌ها و غذای حضرتی! خود حضرت رضا گاهی مثل اینکه گم می‌شود توی حرم. چنان که قرآن گم می شود در بین ما! 💬 امام رضا (ع) فرمودند آن تشکیلاتی که باب انتقاد و نهی از منکر را می‌بندد، آن تشکیلات نه تنها دینی نیست بلکه ضد دینی است. آن تشکیلات محارب با خداوند است. @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آموزه‌ی کلیدی امام رضا(ع) چیست؟ 🔸چه حزبی میتواند مدعی ولایتمداری باشد؟ 🔸آسیب شناسی کار انقلابی از منظر امام رضا(ع) @marghoomat