#امام_حسین علیه السلام از دیدگاه اندیشمندان جهان
👤ادوارد براون (مستشرق معروف انگلیسی):
▪️آیا قلبی پیدا میشود که وقتی درباره کربلا سخن میشنود، آغشته با حزن و درد نگردد؟! حتی غیر مسلمانان نیز نمیتوانند پاکی روحی را که در این جنگ اسلامی در تحت لوای آن انجام گرفت انکار کنند.
#محرم
🌐 واحد افق جنبش مصاف
🏴 @masaf_ofogh
#امام_حسین علیه السلام از دیدگاه اندیشمندان جهان
👤ادوارد براون (مستشرق معروف انگلیسی):
▪️آیا قلبی پیدا میشود که وقتی درباره کربلا سخن میشنود، آغشته با حزن و درد نگردد؟! حتی غیر مسلمانان نیز نمیتوانند پاکی روحی را که در این جنگ اسلامی در تحت لوای آن انجام گرفت انکار کنند.
#محرم
🌐 واحد افق جنبش مصاف
🏴 @masaf_ofogh
📸 روضه خوانی سوزناک ابن الجوزی (عالم سرشناس #اهل_سنت ) برای #امام_حسین علیه السلام!
#محرم
🆔 @masaf_ofogh
افق
📸 روضه خوانی سوزناک ابن الجوزی (عالم سرشناس #اهل_سنت ) برای #امام_حسین علیه السلام! #محرم 🆔 @masaf
📝 روضه خوانی سوزناک ابن الجوزی (عالم سرشناس #اهل_سنت ) برای #امام_حسین علیه السلام!
👈 برادران، شما را به خدا قسم میدهم؛ چه کسی به یوسف اشکال میگیرد که چگونه به دیدار یعقوب برود؟
وقتی که عباس در روز بدر اسیر شد، پیامبر (ص) ناله ی او را شنید و به همین سبب خوابش نبرد! چگونه بود اگر ناله حسین را میشنید؟!
وقتی که وحشی (قاتل حمزه) اسلام آورد پیامبر (ص) به او گفت: صورتت را از من بپوشان! این با آن وجود است که مسلمان را به خاطر کارهایی که در زمان کفر انجام داده است مورد مواخذه قرار نمیدهند! حال اگر پیامبر (ص) قاتل حسین علیه السلام را می دید چه میکرد؟!
قَوْلُهُ تَعَالَى: {وَمَنْ قتل مظلوما فقد جعلنا لولیه سلطانا}
آنقدر به حسین ظلم کردند که بر هیچ کس دیگر چنین نشده بود!
و به او اجازه ندادند که با سایر کسانی که آبنوشیدند آب بنوشد و خاندان او را به اسارت گرفتند و فرزندانش را کشتند.این نشان اعتقاد خراب آنها است.آب از میان انگشتان جدش نوشید ولی به او اجازه ندادند یک قطره آب بنوشد.پیامبر (ص) لبهای او را میبوسید و او را روی دوش خود میگرفت و وقتی پیامبر (ص) روی منبر بود و حسین در حال کودکی در کنار او آمد، از منبر پایین آمد.حال اگر در این حال که بر پهلو روی زمین افتاده و شمشیرها او را تکه تکه میکند و دشمنانش دور او را گرفتهاند و اسبها سینهاش را لگد مال کردهاند و او خود را با دست روی زمین کشید و خونش بر روی زمین مانند اشکش جاری شد، پیامبر (ص) او را میدید حضرت فریاد ناله بر می آورد و از این ماجرا استغاثه میکرد و برای او سنگین بود.
ای کربلا، تبدیل به بلا و مشکل شدی... خانواده ی پیامبر (ص) در نزد تو چه دید
چه قدر هنگامی که به سختی بر زمین خوردند بر خاک تو خون ریخت و اشک جاری شد
ای رسول خدا، اگر تو ایشان را می دیدی در حالی که یا کشته شده اند و یا اسیرند ...
اسیرانی که از گرمای سوزان پاهایشان در حال سوزش است و از سایه منع می شوند، و نیز تشنگانی که با نیزه هایی هـمچون لوله، سیراب شده و به شهادت رسیده اند.
چشـمان تو از آنان منظره ای می دید که موجب غم و اندوه در دل انسان و خارو خاشاک در چشم بیـننده خواهد شد.
ای امت سرکش و ستمگر، این پاداش پیامبـر خدا نیست.
پیامبـر هـمچون کشاورزی است که در کاشتـن نیکیها برای آنان هیچ درنگ و کوتاهی ننمود، اما آن مردمان تلخی میوه و ثـمره را به اهل بیت پیامبـر (ص) چشاندند.
نسل او را همچون قربانی سر بریدند سپس خاندانش را همچون کنیزکان راندند.
نفس زنان و با پای لغزان (با حالت انقطاع نفس و لغزش پا) پیامبر خدا را صدا می زدند.
او را کشتند در حالی که می دانستند او پنجمین نفر اهل کِساست.
ای کوه های بزرگی و شرافت و بلندمرتبگی، و ای ماه های نورانی و درخشان زمیـن.
خداوند متعال آنچه را که برای شـما رخ داد باعث غم و اندوه و گریه طولانی مدت شـما قرار داد (یعنی یاد و نام شـما در طول تاریخ هـمواره با ناراحتی و اندوه و گریه هـمراه است).
نه غم و اندوه شـما از یاد می رود ونه مصیبت شـما ، هرچند که روزگار به طول بینجامد.
پاک و منزه است خدایی که جایگاه حسین را با شهادتش بالا برد و هر آن کس که با وی دشمنی کرد را پس از عزتش خوار ساخت.در هنگام شهادت رفتار دشمنان و قاتلانش با وی به او ضرری وارد نساخت چرا که خداوند در قرآن کریم می فرماید: {وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جعلنا لولیه سلطانا}.
منحرفان و معاندان هلاک گشتند گویی هرگز بر سرزمین های مختلف حکمرانی نکرده اند و لعن و نفرین به سوی خودشان بازگشت همانگونه که همواره به دشمن بر می گردد.یزید کجاست؟ زیاد کجاست؟ گویی اصلا این ها نبودند! {فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ سُلْطَانًا}.
ایام کوتاهی بهره بردند و سپس بال های حکومتشان شکست و این سیره ی حسین بود که به عنوان برترین راه و روش باقی ماند و هر آن کس که سرنوشت و سیره اش عزتمند باشد گویی هرگز دچار خواری نشده است. {فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ سُلْطَانًا}.
📚 ابن الجوزی الحنبلی، جمال الدین ابوالفرج عبد الرحمن بن علی بن محمد (المتوفى 597 هـ)، ص16و17، التبصرة، الناشر: دار الکتب العلمیة، الطبعة: الأولى، 1406 هـ - 1986 م.
#محرم
🆔 @masaf_ofogh
#امام_حسین علیه السلام از دیدگاه اندیشمندان جهان
👤فردریک جمس:
▪️درس امام حسین علیه السلام و هر قهرمان شهید دیگری این است که در دنیا اصول ابدی عدالت و ترحم و محبت وجود دارد که تغییرناپذیرند و هم چنین میرساند که هر گاه کسی برای این صفات مقاومت کند و بشر در راه آن پافشاری نماید، آن اصول همیشه در دنیا باقی و پایدار خواهد ماند.
#محرم
🌐 واحد افق جنبش مصاف
🏴 @masaf_ofogh
📸 #عزاداری و لطمه زنی در مرگ سیامک (اولین شاهزاده ایرانی بر اساس شاهنامه فردوسی) در شاهنامه فردوسی
#ایران_باستان
💟 @masaf_ofogh
افق
📸 #عزاداری و لطمه زنی در مرگ سیامک (اولین شاهزاده ایرانی بر اساس شاهنامه فردوسی) در شاهنامه فردوسی
📝 #عزاداری و لطمه زنی در مرگ سیامک (اولین شاهزاده ایرانی بر اساس شاهنامه فردوسی) در شاهنامه فردوسی
👈 چو آگه شد از مرگ فرزند شاه/ز تیمار گیتى برو شد سیاه
فرود آمد از تخت ویله کنان/زنان بر سر و موى و رخ را کنان
دو رخساره پر خون و دل سوگوار/دو دیده پر از نم چو ابر بهار
خروشى بر آمد ز لشکر بزار/کشیدند صف بر در شهریار
همه جامها کرده پیروزه رنگ/دو چشم ابر خونین و رخ با درنگ
دد و مرغ و نخچیر گشته گروه/برفتند ویله کنان سوى کوه
برفتند با سوگوارى و درد/ز درگاه کى شاه برخاست گرد
نشستند سالى چنین سوگوار/پیام آمد از داور کردگار
📚 فردوسی، ابوالقاسم (متوفای 416 هجری قمری)، شاهنامه، دفتر یکم، تصحیح: جلال خالقی مطلق، ص23و24، ناشر: انتشارات مزدا - کالیفرنیا.
#ایران_باستان
💟 @masaf_ofogh
#امام_حسین علیه السلام از دیدگاه اندیشمندان جهان
👤ل. م. بوید:
▪️در طی قرون، افراد بشر همیشه جرأت و پردلی و عظمت روح، بزرگی قلب و شهامت روانی را دوست داشتهاند و در همین هاست که آزادی و عدالت هرگز به نیروی ظلم و فساد تسلیم نمیشود. این بود شهامت و این بود عظمت امام حسین و من مسرورم که با کسانی که این فداکاری عظیم را از جان و دل ثنا میگویند شرکت کردهام، هر چند که 1300 سال از تاریخ آن گذشته است.
#محرم
🌐 واحد افق جنبش مصاف
🏴 @Masaf_ofogh
📸 وجود گروه قابل توجهی از نواصب در کوفه به تصریح ابن تیمیه (عالم سرشناس مخالفین شیعه)
#محرم #وهابیت
🆔 @masaf_ofogh
📝 وجود گروه قابل توجهی از نواصب در کوفه به تصریح ابن تیمیه (عالم سرشناس مخالفین شیعه)
👈 در بسیاری از موارد مشاهده شده که مخالفین شیعه با این استدلال که شهر کوفه مرکز شیعیان بوده، قصد دارند تا ظلم و ستمی که از سوی برخی از افراد این شهر در حق اهل بیت علیهم السلام شده و به خصوص خیانت عده ای از اهالی و ساکنان این شهر در حق امام حسین علیه السلام را از جانب شیعیان جلوه دهند.
این در حالیست که شهر کوفه صرفا مرکز تشیع نبوده و گروه قابل توجهی از نواصب و دشمنان اهل بیت علیهم السلام نیز در آن اقامت داشته اند.
👈 ابن تیمیه (عالم سرشناس مخالفین شیعه) چنین می گوید:
📝 در کوفه گروهی از شیعیان که یار و یاور حسین بن علی بودند حضور داشتند و در راس آن ها مختار بن ابی عبید کذاب بود و گروهی از نواصب که بغض علی بن ابی طالب - که خداوند از او و فرزندانش راضی باشد - نیز حضور داشتند که حجاج بن یوسف ثقفی از جمله ی آن هاست.
📚 ابن تیمیه الحرانی الحنبلی، ابوالعباس أحمد عبد الحلیم (المتوفى 728 هـ)، منهاج السنة النبویة، ج4، ص554، تحقیق: د. محمد رشاد سالم، الناشر: جامعة الإمام محمد بن سعود الإسلامیة، الطبعة: الأولى، 1406 هـ - 1986 م.
#محرم #وهابیت
🆔 @masaf_ofogh
#امام_حسین علیه السلام از دیدگاه اندیشمندان جهان
👤واشنگتن ایروینگ (مورخ آمریکایی):
▪️برای امام حسین علیه السلام ممکن بود که زندگی خود را با تسلیم شدن بر اراده یزید نجات بخشد، لیکن مسئولیت پیشوا و نهضت بخش اسلام اجازه نمیداد که او یزید را به عنوان خلافت بشناسد. او به زودی خود را برای قبول هر ناراحتی و فشاری به منظور رها ساختن اسلام از چنگال بنیامیه آماده ساخت، و در زیر آفتاب سوزان سرزمین خشک، و در روی ریگهای تفتیده عربستان روح حسین فناناپذیر است. ای پهلوان و ای نمونه شجاعت و ای شهسوار من، ای حسین!
#محرم
🌐 واحد افق جنبش مصاف
🏴 @masaf_ofogh
📸 فلسفه ی مهاجرت #امام_حسین علیه السلام از قلمروی حکومت یزید بن معاویه از زبان ابن الجوزی (عالم مشهور #اهل_سنت )
📝 حسین بن علی بدان جهت هجرت را برگزید که مشاهده کرد شریعت ترک شده و به همین دلیل در راستای بالا بردن پایه های شریعت جدش تلاش کرد.هنگامی در نزد او حاضر شدند وی را محاصره کردند.در این هنگام حسین بن علی گفت: مرا رها کنید تا برگردم.گفتند: نه، حکم ابن زیاد را بپذیر.حسین بن علی شهادت را بر خواری و ذلت ترجیح داد و انسان های بزرگ منش این چنین هستند.
📚 ابن الجوزی الحنبلی، جمال الدین ابوالفرج عبد الرحمن بن علی بن محمد (المتوفى 597 هـ)، التبصرة، ج2، ص13، الناشر: دار الکتب العلمیة، الطبعة: الأولى، 1406 هـ - 1986 م.
#محرم
🆔 @Masaf_ofogh
آیا_اولین_مجلس_عزاداری_برای_امام_حسین_ع_را_یزید_بن_معاویه_برگزار.pdf
1.62M
📥 پاسخ به یک شبهه
❓آیا اولین مجلس عزاداری برای #امام_حسین علیه السلام را یزید بن معاویه برگزار کرد؟!
🌐 واحد افق جنبش مصاف
#محرم
🆔 @Masaf_ofogh
🔺به گزارش پایگاه خبری «مرآة البحرین»، رژیم بحرین امسال برخی از خطباء و مداحان را به دلیل ذکر جرائم بنی امیه و یزید بن معاویه و قرائت زیارت عاشوراء احضار و بازداشت کرده است!
▪️بازجوی یکی از خطباء یزید بن معاویه را نماد برخی از گروه های اسلامی دانسته و مدعی شده نبایستی به مقدسات آن ها بی احترامی شود!
▫️لینک گزارش:
🔗 http://www.bahrainmirror.com/news/58454.html
🆔 @Masaf_ofogh
📸 عزاداری مردم مدینه و صحابه بر شهادت #امام_حسین علیه السلام تا چند سال پس از شهادت ایشان به گزارش ابن حمدون (عالم مشهور #اهل_سنت )
📝 هنگامی که حسین بن علی علیهما السلام به شهادت رسید، به مدت یک سال در تمامی خانه های مدینه برای او مجلس نوحه خوانی برقرار بود و سپس در سال دوم هر جمعه مجلس نوحه خوانی برگزار می کردند و در سال سوم هر ماه مجلس نوحه خوانی برگزار می شد و مروان بن الحکم و مسور بن مخرمه در حالی که چهره ی خود را پوشانده بودند وارد این مجالس می شدند و به شدت می گریستند تا نوحه خوانی تمام شود.
📚 ابن حمدون، محمد بن الحسن بن محمد بن علی (المتوفى 608هـ)، التذکرة الحمدونیة، ج9، ص149، تحقیق: إحسان عباس، بکر عباس، ناشر:دار صادر - بیروت،، الطبعة: الأولى، 1996م.
#محرم
🆔 @Masaf_ofogh
تصريح شمس الدين قرطبی (عالم سرشناس #اهل_سنت ) به اسارت اهل بيتِ امام حسين علیه السلام و حمل رئوس شهداء
📝 و آنان اهل بيت رسول الله صلی الله عليه و آله و سلم را همانطور که اسيران را می رانند بردند تا اين که آنان را به کوفه رساندند و مردم خارج شدند و به آنان نگاه می کردند و در بين اسيران علی بن حسين بود که شديدا بيمار بود و دستانش به دور گردنش جمع شده بود و زينب دختر علی و فاطمة الزهراء و خواهرش ام کلثوم و فاطمه و سکينه دختر حسين بودند و افراد ظالم و فاسق سرهای کشته شدگان را با آنان حمل کردند.
📚 شمس الدين القرطبي، أبو عبد الله محمد بن أحمد بن أبي بكر (المتوفى 671 هـ)، التذكرة بأحوال الموتى وأمور الآخرة،ج3، ص 1120، تحقيق ودراسة: الدكتور: الصادق بن محمد بن إبراهيم، الناشر: مكتبة دار المنهاج للنشر والتوزيع، الرياض، الطبعة: الأولى، 1425 هـ .
#محرم
🆔 @masaf_ofogh
📸 توسل در صحیفهی سجادیه
👈در دعای سیزدهم صحیفهی سجادیه چنین آمده است:
(وَ کَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَیْهِ السَّلَامُ فِی طَلَبِ الْحَوَائِجِ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى):
وَ تَذْکُرُ حَاجَتَکَ ثُمَّ تَسْجُدُ وَ تَقُولُ فِی سُجُودِکَ: فَضْلُکَ آنَسَنِی، وَ إِحْسَانُکَ دَلَّنِی، فَأَسْأَلُکَ بِکَ وَ بِمُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، صَلَوَاتُکَ عَلَیْهِمْ، أَن لَا تَرُدَّنِی خَائِبا.
#ترجمه:
🔅دعای #امام_سجاد علیه السلام در هنگام طلب حاجات از خداوند چنین بود:
و از جمله حاجت و خواسته من اى پروردگار چنین و چنان است و حاجت خود را به یاد میآورى. سپس به سجده میروى و در سجده می گویى: فضل و بخشش تو مرا آرام نموده، و احسان تو مرا راهنمایى کرده، پس از تو درخواست مینمایم به حقّ خودت و به حق محمّد و آل او، درودهاى تو بر ایشان باد، مرا نومید برنگردانى.
🌐 واحد افق جنبش مصاف
🏴 @masaf_ofogh
☠️دمکراسی کفر است☠️
🔸دموکراسی و مردمسالاری یا حکومت مردم بر مردم، با گونههای مختلفی که دارد، یک نوع سیستم حکومتداری است که در قرون اخیر توسط غربیها ابداع و با استقبال تعدادی از کشورهای اسلامی نیز قرار گرفته است.
🔸در این نوع از حکومت، گروه خاصی از مردم همیشه حکومت را در اختیار نخواهند داشت؛ بلکه در دورههای معین شده با برگزاری انتخابات توسط مردم انتخاب میشود و هر کس بیش از پنجاه درصد از رأی مردم را از آن خود کند، حکومت بر آن مردم را بر عهده خواهد گرفت.
🔸از آن جایی که محمد بن عبد الوهاب و محمد بن سعود، قرار گذاشتهاند که حکومت وهابیت، همواره در این دو خاندان دست به دست شود، با دموکراسی و برگزاری انتخابات به شدت مخالف هستند و صراحتاً فتوا دادهاند که دموکراسی و برگزاری انتخابات بدعت و کفر است.
📌مقبل بن هادی الوادعی از مفتیهای سرشناس وهابی در این باره گفته است:
🔹الدیمقراطیه کفر، لأن معناها الشعب یحکم نفسه بنفسه، معناها لا کتاب ولا سنه ولا إسلام
🔹دموکراسی کفر است؛ زیرا معنای آن است که خود مردم بر خودشان حکومت کنند. و معنایش این است که کتاب، سنت و اسلام نباید نظر بدهند.
📘 (وادعی، ابو عبد الرحمن مقبل بن هادی (متوفای۱۴۲۱هـ)، تحفه المجیب على أسئله الحاضر والغائب، ص۳۰۳، ناشر: دار الآثار ـ صنعاء، ۱۴۲۱هـ ، ۲۰۰۰م.
📌و باز در پاسخ به این سؤال که «نظر شما در باره دموکراسی در یمن چیست» گفته است:
🔹السؤال ۹: ما رأیک فی الدیمقراطیه فی الیمن؟ الجواب: الدیمقراطیه کفر، لأن الله عز و جل یقول فی کتاب الکریم: >إن الحکم إلا لله»… ولسنا فی حاجه الدیمقراطیه، بل دین الإسلام سوى بن المسلمین وآخی بینهم… فلسنا محتاجین إلى الدیمقراطیه، فإن معناها: حکم الشعب نفسه بنفسه، أی : لا کتاب ولا سنه…
🔹دموکراسی کفر است؛ زیرا خداوند در قرآن کریم فرموده است که «حکم تنها از آنِ خداوند است» پس ما احتیاجی به دموکراسی نداریم. بلکه دین اسلام همه مسلمانان را مساوی دانسته و بین آنها برادری برقرار کرده است؛ پس ما احتیاجی به دموکراسی نداریم؛ زیرا معنای آن این است که مردم خودشان بر خود حکومت کنند؛ یعنی کتاب و سنت نقشی ندارند…
📘(همان: ۲۲۲).
#وهابیت_و_دمکراسی
🌐 واحد افق جنبش مصاف
🆔 @masaf_ofogh
#امام_حسین علیه السلام از دیدگاه اندیشمندان جهان
👤توماس ماساریک:
▪️گر چه کشیشان ما هم از ذکر مصایب حضرت مسیح مردم را متأثر میسازند، ولی آن شور و هیجانی که در پیروان حسین (ع) یافت میشود در پیروان مسیح یافت نخواهد شد و گویا سبب این باشد که مصایب مسیح در برابر مصایب حسین (ع) مانند پر کاهی است در مقابل یک کوه عظیم پیکر.
#محرم
🌐 واحد افق جنبش مصاف
🏴 @masaf_ofogh
آیا_نخستین_کسی_که_برای_شهادت_امام_حسین_علیه_السلام_سیاه_پوشید_یزید.pdf
102.5K
📥 پاسخ به یک شبهه: آیا نخستین کسی که برای شهادت #امام_حسین علیه السلام سیاه پوشید یزید بن معاویه بود؟!
#محرم
🆔 @masaf_ofogh
📸 #عزاداری و سیاه پوشی یک ساله ی مردم سیستان در مرگ رستم بر اساس شاهنامه ی فردوسی
👈 به یک سال در سیستان سوگ بود/همه جامه هاشان سیاه و کبود
📚 فردوسی، ابوالقاسم (متوفای 416 هجری قمری)، شاهنامه، دفتر پنجم، تصحیح: جلال خالقی مطلق، ص464، ناشر: انتشارات مزدا - کالیفرنیا.
#ایران_باستان
🆔 @masaf_ofogh
شهاب الدین آلوسی (عالم مشهور #اهل_سنت ): رضایت و شادی یزید در شهادت #امام_حسین علیه السلام و هتاکی و بی احترامی وی در حق اهل بیت ایشان از مسائل قطعی است!
📝 مصیبت بزرگ، رضایت یزید به شهادت حسین و شادمانی وی از این واقعه و رفتارش با اهل بیت و هتاکی و بی احترامی وی در قبال ایشان می باشد که این امر از جهت معنوی متواتر است اگر چه تفاصیل و جزئیاتش از اخبار آحاد است.
📚 الآلوسی البغدادی الحنفی، أبو الفضل شهاب الدین السید محمود بن عبد الله (المتوفى1270هـ)، روح المعانی فی تفسیر القرآن العظیم والسبع المثانی، ج25، ص198، المحقق: ماهر حبوش، الناشر: مؤسسة الرسالة – بیروت، الطبعة: الأولى، 1431 هـ - 2010 م.
#محرم
🆔 @masaf_ofogh
#امام_حسین علیه السلام از دیدگاه اندیشمندان جهان
👤موریس دوکبری:
▪️در مجالس عزاداری حسین گفته میشود که حسین، برای حفظ شرف و ناموس مردم و بزرگی مقام و مرتبه اسلام، از جان و مال و فرزند گذشت و زیر بار استعمار و ماجراجویی یزید نرفت. پس بیایید ما هم شیوه او را سرمشق قرار داده از زیردستی استعمارگران خلاصی یابیم و مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح دهیم.
🌐 واحد افق جنبش مصاف
🏴 @masaf_ofogh